مرسدس بنز

آیا خودروهای کلاسیک مرسدس بنز مطمئن‌تر از مدل‌های امروزی هستند؟

بحث مقایسه قابلیت اطمینان خودروهای کلاسیک و مدرن مرسدس بنز موضوعی است که به شدت بین طرفداران وجود دارد و می‌خواهیم بدانیم آیا واقعاً چنین چیزی واقعیت دارد یا خیر؛ پس همراه ما باشید.

یک تئوری مشهور به ویژه بین رانندگان تاکسی وجود دارد که خودروهای کلاسیک مرسدس بنز بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۷ مطمئن‌تر و قابل‌اعتمادتر از مدل‌های امروزی هستند. به نظر شما این تئوری چقدر درست است؟ چندین کارشناس صنعت خودرو از جمله پیتر فایفر طراح ارشد مرسدس بنز در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی می‌خواهند درباره چنین بحث‌هایی توضیحاتی ارائه کنند.

احتمالاً ویدئوهای زیادی را فضای مجازی دیده‌اید که رانندگان تاکسی مرسدس بنز W123 و W124 به کارکردهای بالای یک یا دو میلیون کیلومتر رسیده‌اند و جالب آنکه تعمیرات زیادی را نیز روی خودروی خود انجام نداده‌اند. از همین‌جا بحث‌هایی درباره اینکه خودروهای کلاسیک مرسدس بنز مطمئن‌تر و بادوام‌تر از مدل‌های مدرن هستند به وجود می‌آید. دویچه وله آلمان تلاش داشته است به زوایای پیدا و پنهان این ماجرا ورود کند و با برخی از مدیران اسبق مرسدس همچون پیتر فایفر و همچنین ماریو تیسن مدیر اسبق بخش موتور اسپرت بی ام و گفت‌وگو نماید.

رانندگان اسبق مرسدس بنز که سابقه رانندگی چند ساله با محصولات این خودروساز را دارند به خودروهای خود بسیار افتخار می‌کنند و به خراب نشدن آن‌ها اشاره می‌کنند. یکی از آن‌ها می‌گوید:

آیا می‌دانید معنی لوگوی مرسدس بنز چیست؟ معنی لوگو این است که شما می‌توانید سه بار دور دنیا سفر کنید و خودرو همچنان یک بنز باقی بماند و تخریب نشود… این لوگو منحصربه‌فرد است

اما این تئوری و افسانه چقدر صحیح است؟ پیتر فایفر که طراح مرسدس بنز W124 به عنوان یکی از خودروهای تاریخ ژرمن‌ها با بیشترین زمان تولید (سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۷) بوده اظهار می‌دارد فلسفه تولید چنین محصولی سادگی در طراحی و توسعه و پرداختن به مسائل اساسی بوده است. ماریو تیسن که هم‌اکنون کارشناس FIVA است و سالانه هزاران خودروی کلاسیک را تائید می‌کند کیفیت خودروهای آلمانی را مستقیماً با مهندسی این کشور مرتبط می‌داند. پنجاه سال پیش بازاریابی به اندازه امروز در توسعه یک خودرو مهم نبود. مهندسان و مهندسان برنامه تولید را دیکته می‌کردند نه بخش‌های بازاریابی. چندین سال پیش یعنی زمانی که بازاریابی اهمیت بیشتری یافت یکی از مدیران بی ام و گفت زمان این عبارت فرا رسیده است:

ما دیگر خودروهایی را تولید نمی‌کنیم که مهندسان می‌خواهند بلکه خودروهایی را می‌سازیم که بخش بازاریابی می‌خواهد

بنابراین امروز بازاریابی درست در مرحله توسعه خودرو ورود پیدا می‌کند و آنچه را که یک خودرو باید داشته باید به مهندسان و طراحان دیکته می‌کند. یکی از نمایندگی‌های فروش خودروهای کلاسیک نیز به ریشه تئوری تخریب ناپذیری مرسدس بنز W124 اشاره می‌کند. او نسخه کوپه W124 یعنی C124 را روی یک بالابر می‌گذارد و تمامی قطعاتی را برای طول عمر بالا طراحی شده‌اند نشان می‌دهد. این قطعات می‌توانند بازوهای سیستم تعلیق، بوش‌ها یا شفت‌ها باشند. کل ایده تولید خودرو حول استفاده از بهترین متریال می‌چرخد. او همچنین می‌گوید کیفیت تولید W124 نه تنها عالی است بلکه فرایند تعمیر و نگهداری آن نیز ساده بوده و برای افراد بدون مهارت نیز دردسر خاصی ندارد. او تصریح می‌کند:

بخش پیشرانه کاملاً جادار و باز است و شما می‌توانید با استفاده از ابزار ساده پیشرانه را سرویس و تعمیر کنید. برای مثال شما می‌توانید در عرض چند دقیقه شمع‌ها را تعویض نمایید.

مالک نمایندگی فروش خودروهای کلاسیک اظهار می‌دارد مرسدس بنز W124 گل سرسبد کیفیت ساخت مرسدس به شمار می‌رود. پس از پایان تولید W124 در سال ۱۹۹۷ کیفیت تولید این برند شروع به افت کرد. آن زمان بود که مدیران مرسدس تصمیم گرفتند به دلیل رقابت فشرده‌تر و فشار سهامداران برای سوددهی بالاتر تغییرات قابل‌توجهی را ایجاد کنند. به همین خاطر تأمین‌کنندگان تحت‌فشار قرار گرفتند تا قطعاتی با قیمت‌های پایین را تولید نمایند و واضح که وقتی شما یک شرکت را برای تأمین قطعه ارزان‌تر تحت‌فشار بگذارید همان کیفیت قبل را نخواهید داشت.

از طرف دیگر افزایش پیچیدگی الکترونیکی خودروها منجر به ایجاد مشکلاتی در زمینه قابلیت اطمینان خودروها شد. مدیر نمایندگی یاد شده می‌گوید خودروهای امروزی طول عمر محدود ۱۵ تا ۲۰ ساله دارند درحالی‌که خودروهایی همچون W124 برای جاودانه بودن طراحی شده‌اند. در نهایت باید گفت تمامی کارشناسان یاد شده تخریب ناپذیری خودروهای کلاسیک مرسدس بنز در بازه زمانی ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۷ را تائید کرده‌اند و می‌گویند اینجا موضوع مبهمی وجود ندارد زیرا کیفیت قطعات بکار رفته و ساختار ساده خودروها باعث شده است که محصولات کلاسیک مرسدس بنز دوام بسیار بالایی داشته باشند. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    قطعا مرسدس های کلاسیک دهه ۸۰ تا ۹۰ آنچنان دردسری ندارن, بخوایم بگیم مدل های بعد از۲۰۰۰ از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ طرفدارای زیادی دارن. مثلا بنز W140 اگر درست نگهداری شه تا ۵۰ سال برای آدم کار می‌کنه با وجود اینکه توی زمان خودش تکنولوژی های فراوانی داشت. توی قوای محرکه و فنی هم مرسدس همیشه حرف اول دوام رو می‌زد برای همینه عاشق بنزم. بهترین پیشرانه هارو می‌ساخت. اشاره کنیم به موتور وی۸ W124 که با اسم M119 شناخته میشه توی لیست بهترین موتورای مرسدس بود که ۱۲ سال تولید شد. این موتور فوق‌العاده قابل اعتماد و تیون پذیر بود و توی حالت استوک قدرت قایل توجهی داشت. توی مسابقات لمانز هم بکار رفت. یکی دیگه از موتورای مرسدس که من توی لیست مورد علاقه هامه پیشرانه M297 که توی W140 هم بود و از موتورای بسیار قابل اعتماد وی۱۲ مرسدس AMG بود. از این موتور حجیم (۶.۹ لیتر تا ۷.۳ لیتر) توی چند تا سوپرکار مشهور هم بکار رفتن مرسدس CLK GTR و پاگانی زوندا اف و بقیه مدلا. موتور مستحکم و قرصیه البته به شرطی که درست مراقبت شه و از بنزین و روغن با کیفیت استفاده کنه. یکی دیگه هم موتور OM617 از سری پنج سیلندر خطی هست و از بهترین موتورای پرکار بنزه و ایرانیا هم باهاش آشنایی دارن. تک بودن موتورای مرسدس. ایکاش مرسدس دوباره ذهنیتش مثل یک «بنز» قدیمی شه که از دهه ۶۰ تا سال ۲۰۱۴ با عشق خودرو می‌ساخت.

    موافقم 60
    مخالفم 8
    1. Royal Driver

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      مثلا همین مرسدس E60 AMG W124 که عکسش روی سرتیتر هست اون زمان از همین موتور وی۸ ام۱۱۹ حدود ۳۸۱ اسب بخار تولید میکرد. اونم از موتور ۶ لیتری تنفس طبیعی که معرکه بود برای اون دوره. این قدرت رو درکنار استهلاک پایین و دوام بالا قرار بدید. شاهکار!

      موافقم 50
      مخالفم 7
    2. R@min

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      دلیل دوام بسیار بالای موتورهای مرسدس، آلیاژ بسیار با کیفیت بلوک (بهترین در بین همه آلمانی ها) و ساختار مجولار هست.

      هیچ وقت نفهمیدم چرا فقط فورد و مرسدس از ساختار مجولار استفاده کردن ؟؟؟ بهترین ساختار موتوری هست و بشدت بادوام، در تیون بسیار راحت و سادگی بالا در شیفت بین تمام ساختارهای موتوری از میل لنگ تخت و متقاطع تا سوپرشارژ و توربوشارژ و…

      برای من M113 که جانشین M119 بود بهترین موتور تاریخ مرسدس هست مخصوصا که با سیستم سوپرشارژ معروف کمپرسور مجهز می شد. یه زمانی پسوند kompressor از AMG هم خفن تر بود.

      موافقم 45
      مخالفم 7
  2. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    آخرین دسته از ماشین هایی که مرگ نداشتن ، همین الان یدونه تمیزش رو پیدا کنید و درست نگهدارید تا چندصد هزار کیلومتر میتونید بدون دغدغه ازش استفاده کنید

    موافقم 48
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      به نظر من خودروهای قدیمی از جدیدها بهترند ، چرا ؟!

      ۱ – سواری :
      اکثر خودروهای جدید به سبب رینگ‌های بزرگتر و مسائل ایمنی و هندلینگ و ترمز ، خشکتر شده‌اند که اصلِ وجودیِ خودرو سواری راحت اون هست که در قدیمی‌ها اکثریت نرم و راحت بودند و امروزه خشک و خشن !

      ۲ – سادگی فنی و برقی :
      چیزی که در جدیدها کمتر وجود دارد و همه پیچیده شده‌اند که این یعنی هزینه پشت هزینه !

      ۳ – کاراکتر :
      در گذشته مثل امروز خودرو و هر کالایی را مثل پِشگِل با کامپیوتر طراحی و تولید نمیکردند ، بلکه با کلی عشق و فکر پشتش بود که روی کاغذ ریز به ریز طراحی میشد و تمام جوانب را در نظر میگرفتند تا شکست نخورند و مشتری بخردش و برای همینه که امروزه کمتر خودروی جدیدی در ذهن‌ها و دل‌ها ماندگار شده و برای همین در گذشته به همه چیز از جمله ماندگاری محصول اهمیت میدادند و از ساده‌ترین خودروی ارزان تا گران‌ترین خودروی اسپرت در خاطرات‌ باقی مانده و امروزه ارزش پیدا کرده‌اند !

      در کل ، صنعت خودرو باید تقسیم بشه به ( قبل و بعد ) سال ۲۰۰۰ !

      خودروهای جدید یه پکیج کامل از راحتی و آسایش هستند اما نه روح دارند نه سادگی که دل ببرند 😑!

      خودروهای جدید فقط یه وسیله هستند جهت استفاده‌ی روزمره در صورتی که خودروهای قدیمی عضوی از خانواده بودند که حتی مالکان بیش از خانواده‌ی خونی خود به آن دل میبستند و حتی با خودروی خود صحبت میکردند گویی زنده‌ست و نفس میکشد !

      سریال خوش‌‌رکاب یادتون میاد ، قدیمی‌ها برای همین عاشق میشدند و اهل زندگی بودند چون روح داشتند ، چیزی که در نسل جدید دیگر وجود ندارد و اگر هم باشد کم هست !
      نسل جدید آدم‌ها مثل ماشین‌هایشان شده !

      من که عاشق قدیمی‌هام چه انسان چه ماشین !
      جدیدها یه مشت چاخان و ریاکار هستند که ساخته شده‌اند جهت دزدی شیادی کلاهبرداری نوین که اسمش هم میگذارند فکر بیزینسی و زِرَنگی !

      موافقم 107
      مخالفم 22
      1. محمد

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        بازم طومار نویسی و حرف زدن با خود

        موافقم 27
        مخالفم 45
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          شما بی‌خود !

          موافقم 11
          مخالفم 25
      2. MM

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بله . متاسفانه آدمها و خودروهای جدید اصلا” قابل اعتماد نیستن …. همسایه مون یه بنز W123 داره 850 هزار کیلومتر کارکرده ولی بازم موتورش مثل ساعت کار میکنه و همه جا باهاش میره . به این میگن ماشین ….

        موافقم 19
  3. مهدی

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    این فرایند یه موضوع طبیعی هست. جمعیت کره زمین رو به افزایش هست و بازار کار اهمیت زیادی داره که خدمات پس از فروش هم سهم مهمی داره ضمن اینکه سود خودروساز و قطعه ساز رو هم پوشش میده در نتیجه هر کالایی باید محدوده عمر خاصی داشته باشه. مورد دوم نیازسازی کاذب و تبلیغات رسانه ای هست که ذهن مردم رو متقاعد میکنه که نیاز دارن به یه محصول مدرن تر و جدیدتر. امکانات بیشتر، قدرت و سرعت های بیشتر و کالای جدیدتر همه ریشه تو حرص و ولع انسان واسه پیشرفت داره و این یه موضوع طبیعی هست چه خودرو باشه چه ساختمان چه کالای خانه یا هر چیزی

    موافقم 57
    مخالفم 6
    1. کافر مقدس

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      اون موقع هم خرج این ماشینا زیاد بود.الان که با بازسازی هم خرج اندر خرج میشه و اینجوری نیست بری بخری خیال راحت سوار شی

      مگر ویدئو یدونه تاکسی میشه استدلال ! به ویدئو باشه که مزدا هم هست با 2میلیون کارکرد و ولوو 3نیم میلیون کارکرد و تویوتا و هوندا که حتی 4میلیون کارکرد

      https://www.slashgear.com/872451/this-record-breaking-volvo-has-over-3-million-miles/

      اگر بنا به کاربرد باشه که کامیون ها همچنان با کارکردهای بالا در حال رفت و آمد هستندو بعیده دلیل اصلی ش بازاریابی باشه . امروزه وجود رقبا زیاد هم دلیل مهمی ست .قبلا رقیب خاصی نبود بین دو نسل ماشین 10سال فاصله بود

      موافقم 15
      مخالفم 40
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقا مهدی
      به شدت با شما موافقم .
      امروزه سودِ شرکت‌ها در فروش خدمات و قطعات هست .
      نه فقط خودرو ، بلکه اکثر کالاها مثل لوازم خانگی ، موتور سیکلت ، ماشین‌الات صنعتی و … !

      حتی جاروبرقی‌های امروزی هم دیگر باید برایش کیسه بخرید در صورتی که یه زمانی کیسه‌های بدون تاریخ داشتند و … !

      موافقم 32
      مخالفم 13
      1. محمد

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (222 ديدگاه)

        والا ما جاروبرقی سامسونگ خریدیم مدل سال حاضر ولی مخزنیه و نیازی به کیسه نداره

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          جاروبرقی سامسونگ مثل خودروهاشون چاخانی بیش نیستن !
          اگر قدرتش روی کاتالوگ باشه ۱۸۰۰ وات ، بدان که اندازه ۹۰۰ وات هم مَکِش نداره !

          از جاروبرقی صحبت میکنی ولی نمیدونی برند بوش و میله چی هستند و باید هم اسم سامسونگ جاجوبَقی بیاری🤣👋🏻!

          موافقم 7
          مخالفم 12
  4. mercedes

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (425 ديدگاه)

    بسیار زیباست،نماد قدرت مخصوصاw140

    موافقم 16
    مخالفم 5
  5. سجادی

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    چقدر این جمله یا جواب مفید و عالی و دقیق بود.
    ما دیگر خودروهایی را تولید نمی‌کنیم که مهندسان می‌خواهند بلکه خودروهایی را می‌سازیم که بخش بازاریابی می‌خواهد.
    همین علت تفاوت کیفیت در سال های دور رو به خوبی روشن می کنه

    موافقم 47
    مخالفم 2
  6. زیزیگولو

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    ماشینای کلاسیک مرسدس بنز خیلیاشون ارزش کلکسیونی بالایی دارن و با قیمتای نجومی بین کلکسیونرا خریدو فروش میشن

    موافقم 27
    مخالفم 4
  7. یوسف

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    به نظر من خیر…..
    تقسیم سوخت مرسدس دهه نود و هشتاد بزرگترین مشکل تاریخ خودرو سازی هست….کمر من یکی رو مه شکست
    به خدا سال 1390 تا 1392 حدود11 میلیون خرج تقسیم سوخت بنز 230 و 190 کردم…. آخرشم نشد که نشد…. به خاطر همین مشکل هر دو رو فروختم….. لعنت خدا به مخترع تقسیم سوخت مرسدس

    موافقم 27
    مخالفم 11
    1. مازیار

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      آفرین این یه مثال خوب
      منم راجع بهش شنیدم
      حالا اگه امروز بنز برای همون مدل تقسیم سوخت بسازه آیا بهتر نخواهد ساخت؟

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. Mercedes 190

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        اون تقسیم سوختی که میگین با سوختی که دارای یه فاکتور های خاصی باشه کار میکنه
        ولی به هر حال تو ایران کابراتوری بهتره چون اداش کمتره

    2. SLR _ 722

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (231 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز امکان داره یکم بیشتر راجب به اشکالات سیستم تقسیم سوخت صحبت کنید ، چون من خودم همیشه بررسی امکان خرید یک w123 با موتور m102 توی ذهنم هست برای همین خوشحال میشم کمی بیشتر راجب به مسائل و اشکالات این موتور و بالخصوص سیستم تقسیم سوخت صحبت کنید . آیا شما موتور های ۲۰۰۰ رو که کاربرانی هستند به موتور های ۲۳۰۰ انژکتوری ترجیح می‌دهید ؟

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Mercedes 190

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        موتور های بنز دانشجویی کاربرات هست فقط باید توجه کنی موتور سفید هست یا سیاه
        اونا اصلا تقسیم سوخت ندارن من خودم یه ۱۹۰کاربرات دارم خیلی راضیم

        1. علی

          ۲۲ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          موتور سفیدش بهتره یا موتور مشکی

    3. Gold

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      واقعا دردسر بسیار بزرگی بود تقسیم سوختش ، البته که به دلیل بنزین بی کیفیت به هم میریخت و تمام راندمان ماشین رو نابود میکرد ،،،،، ماشین من رو ۷۰ هزارتا به خاطر بنزین شهرستان کل واشر لاستیکی های تقسیمش دفرمه شد و انقدر اذیت شدیم که مجبور بودیم بازم تقسیم نو بخریم !!!
      اما کیفیت رانندگیش و حس اصالتش بی رقیبه

      موافقم 13
      مخالفم 3
    4. Mercedes 190

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      این قطعه با بنزین ایران مغایرت داره و اینکه تعمیکاران که بهتره بگم تعویضکارانش هم فقط تهران هستندو یک قطعه استوک را دوباره بهت میدن البته مدل‌های کاربراتوری این خودرو بسیار با دوام و بسیار پرشتاب هستند

  8. مازیار

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    خوب مشخصه که با مدرن شدن خودروها پیچیدگی ساخت و تجهیزات هم بیشتر میشه و به طبع اون مشکلات هم بیشتر
    وگرنه برای مثال اگه امروز بنز بخواد یه مدل تماما مثل W124 (نمونه عکس) بسازه قطعا از هر لحاظ بهتر خواهد بود
    مگه میشه منکر پیشرفت همه جانبه در طول زمان شد؟

    موافقم 22
    مخالفم 7
  9. RENAULT5

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    قطعا بله

    موافقم 9
    مخالفم 33
  10. AMD

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان خودرو های مرسدس هنوزم عالیه و همانندی نداره ولی خوب به اندازه اون موقع افسانه ای نیست .طراحی ، قابلیت اطمینان ، قدرت ، دوام ، زیبایی در عین سادگی ، مهندسی افسانه ای و…. مرسدس در اون بازه زمانی تکرار نشدنی هست .
    بنظرم مرسدس کامل ترین برند هست و با همه فرق داره . حتی فراری و پورشه هم بنظرم یه چیزی نسبت به بنز کم دارند (این تصور ذهنی من هست ) و نه فقط خودرو ؛ بلکه در همه زمینه ها هیچ شرکت و برندی مثل و شبیه مرسدس نیست . واقعا یک برند افسانه ای هست. ولی متاسفانه اخیرا سیاست کاری بنز اصلا جذاب و مانند گذشته نیست. نه فقط بنز بلکه همه برند ها دیگه برای فقط سود بیشتر کار میکنند و اون دوران که با عشق خودرو میساختند به پایان رسید.💔

    موافقم 19
    مخالفم 12
  11. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    الان همین اتاق بنزe240از تارا و دنا اپشن هاش بیشتر و راحتی سواریش خیلی بالاتر و دوامش فوق العاده تره
    ظاهرشم تمام کننده کاره.
    همیشه ارزوی این سلطانو داشتم

    موافقم 32
    مخالفم 4
  12. Hadi

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    واقعا درسته بنز های دوره دهه ۹۰ و قبلش با دوام تر بودن و قیافشونم حس محکم تر بودن و حس مردانه تر و با ابهت تری داشتن مثل W140 و W124 👌🏼
    اون دوره بیشتر the best or nothing بودن…

    موافقم 15
    مخالفم 5
  13. کیان

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    توی همه چیز بحثهای مالی مطرح هست، همین حالا هر برندی به فرض یه ماشین بسازه تا ۱۰ سال بنزین و روغن هم نخواد، تا ۲۰ سال اینده تکنولوژی داشته باشه، بعد نهایت ۵ سال میان میگن قیافش تکراری شده، قدیمی هست و …
    بالاخره مارکت همه جور ادمی توش هست، کسی ک سواری میخواد، کسی ک راحتی میخواد، کسی ک تنوع میخواد و …
    و اینکه توی این بازار رقابتی بنز هم بیاد یه ماشین بسیار با کیفیت عمری بسازه و … خب قیمت ساخت بالاتر می‌ره و به ضرر مصرف کننده خواهد بود.

    موافقم 11
  14. shetab-car

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    دلیلش کاملا مشخصا نه تنها بنز بلکه ماشین های ژاپنی هم دیگه کیفیت قبل رو ندارند فقط و فقط بحث بازاریابی مطرح هست چون اگه بنا باشه بهترین قطعات و کیفیت به کار بره تعداد خریداران بسیار کم میشه چون دلیلی نمی بینن ماشینشون رو عوض کنن مگه اینکه در نهایت از ماشین به اصطلاح زده بشن!!

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. کیانوش

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      البته الن تو بازار های توسعه یافته و بازار چین کیفیت خودرو هرچی باشه دو سه سال بیشتر نگه نمیدارن اکثرشون و اینکه چون ی خودوی پونزدن ساله قطعا نمیتونه استاندارد های روز رو پاس کنه از نظر الایندگی و امنیت دیگه دلیلی نداره که خودروی رو واسه این مقدار عمر طراحی کنن وگرنه هنوزم دایملر داره کشنده هایی میزنه که پونزده سال که هیچ تا سی سال هم شاید فقط ی بار لازم بشه انجینش باز بشه یا تویوتا هنوزم داره لندکروز سری هفتاد رو میزنه تو استرالیا با همون کیفیت سری اولش واقعا و در کل خودرو ها هم خیلی پیچیده تر شدن دیگه فرضا نمینونی خودت شمع بندازی رو انجین تو خودرو های نسل جددید و چون حاشیه سود کم شده خودرو ساز ها تصمصم گرفتن به سرویس خودرو به عنوان ی منبع درامد فکر کنن مثلا اپل که با تعمیر کاره ای متفرقه اجازه باز کردن دستگاهاش رو نمیداد و یا ی اشتراک سالانه صد دلاری بود فکر کنم که میگفت اگر گوشیتون خراب شد با تمفیف بالای پنجاه درصد تعمیرش میکنه اپل خلاصه خودرو ساز ها هم دودره بازی رو از اپل دارن یاد میگیرن مثلا گرم کن صندلی اشتراکی یا قدرت انجین بیشتر در صورت خرید اپدیت نرمافزار مرسدس

      موافقم 1
      مخالفم 1
  15. کیانوش

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    واقعا w124 یکی از سه تا خودروی برتر تاریخ این صنعته بدون شک

  16. Mercedes 190

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    مرسدس توی سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ واقعاً خودروهای بسیار عالی طراحی کرد برای نمونه ۱۲۴ یا بنز w۲۰۱همون e ۱۹۰ افسانه ای خودمون البته توی ایران تنوع مدل‌های این خودرو خیلی زیاده و اینکه بخوای فول آپشنشو پیدا کنی خیلی سخته چون سفارشاتی که مخصوص ایران ساخته شد نسخه لو آپشن مرسدس بودن اما نسخه‌های آمریکایی فول ترین نسخه ها به حساب میان

  17. Mercedes 190

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من خودم الان یک e190 فول آپشن دارم سفارش آمریکای شمالی گیربکسشم چهار دنده ولی بالای ۱۴۰ تا سر گاز میره وقتی لایی می‌کشی حس واقعاً محشریه فقط تنها مشکلش اینه که از این نسخه بسیار کمیابه و تو کل ایران شاید از این نسخه‌اش کلاً ۶ ۷ دستگاه باشه کسی ازش سر در نمیاره که بخواد بعضی از اپشناش رو سرویس کنه و مثل اول بشه طراحی فوق العاده زیبا ایرو دینامیک این خودرو در عین سادگی بسیار جذاب و جوان پسند و حس شتاب و سرعتو بهت القا می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا