اولا کالنیوس مدیر اجرایی مرسدس بنز میگوید هیئتمدیره این شرکت در زمانی که تصمیم به تائید تولید هایپرکار AMG وان گرفتند باید مست بوده باشند! این خودروساز آلمانی اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2017 از این هایپرکار جنجالی رونمایی کرد. وان به خاطر استفاده از قوای محرکه برگرفته از فرمول یک در سرخط اخبار قرار گرفت. پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو به همراه دو پیشرانه الکتریکی قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید میکنند. اگرچه تمامی این مشخصات روی کاغذ عالی به نظر میرسند اما در واقع همین چالشها باعث شدهاند تولید AMG وان بسیار مشکل باشد. تاکنون تولید و عرضه این هایپرکار چندین بار به تأخیر افتاده است و هنوز هم شاهد تردد آن در خیابانها نیستیم.
کالنیوس در مصاحبه اخیر خود با اتوکار گفته است:
تیم AMG و بازوی قوای محرکه پرفورمنس فرمول یک آن حدود چهار سال قبل پیش ما آمدند و گفتند ما ایدهای عالی داریم! اجازه دهید پیشرانه فرمول یک را در یک خودروی جادهای بگذاریم
او میافزاید:
من مجبور بودم دقیقه به دقیقه جلسه را بررسی کنم اما مطمئن هستم زمانی که به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادیم مست بودیم
یکی از مشکلاتی که مرسدس بر آن غلبه کرده هماهنگی قوای محرکه با استانداردهای آلایندگی WLTP است که استفاده از فیلتر ذرات بنزین را الزامی میداند. زمانی که کالنیوس با یکی از اصحاب رسانه درباره این خودرو صحبت میکرد اظهار داشت مرسدس اخبار جدیدی درباره AMG وان دارد که طی هفتههای آینده آن را منتشر میکند. بتینا فتزر مدیر بازاریابی مرسدس گفته است این خودروساز اسناد بسیار صادقانهای از پیشرفت این پروژه را در اختیار رسانهها قرار خواهد داد. فقط قرار است ۲۷۵ دستگاه از این هیولا با قیمت حدود ۲.۲۷ میلیون یورو (۲.۴ میلیون دلار) تولید شود.
F
۳ خرداد ۱۴۰۱من حس میکنم میخوان افکار رو پراکنده بکنند بعدش یهویی و خیلی جنجالی اونو معرفی کنند، بازم این فقط یه فکر هست.
من میدونم که تولید میشه، حالا چه دیر چه زود
Hamid
۳ خرداد ۱۴۰۱حالا خوبه گفته که مست بودنند فقط
ایران
۳ خرداد ۱۴۰۱این فقط یه تنه هست به رقیب هایی مثل فراری و فورد که سرجاشون بشینن. اگه بیاد اون دوتا واس جمع کنن برن
Humer
۳ خرداد ۱۴۰۱انگار بلاخره یه تیکه از حرف های ک،م درست بود
😅
Mad.z.Max
۳ خرداد ۱۴۰۱ک،م کی بود؟
viper2
۳ خرداد ۱۴۰۱اقا madz max میشه حس رانندگی بیوک و کاپریس رو که اشاره کردید برامون تعریف کنید؟ و چه سعادتی شما داشتید که رانندگی رو با اون اسطوره یعنی بیوک بی ۲ شروع کردید
2311
۳ خرداد ۱۴۰۱اون حرفش که آره
ولی اینکه ادعا دارن 5 سال پیش همچو چیزی گفتن …
محمدرضا
۳ خرداد ۱۴۰۱واقعا عصبی شده
چون تا حالا همچین خدشه ای به اعتبار بنز وارد نشده بود
کیانوش
۳ خرداد ۱۴۰۱خدشه چی مومئن چطور ماسک پنج سال پیش خودرو تولید انبوه معرفی کرده هنوز به بازار عرضه نشده بعد مرسد ی تولید محدود با تکنولوژی فرمول وان معرفی کرده و این چند سال هم درگیر سازگار کردنش با قوانین بوده این به نظرت چه خدشه ای به اعتبارش وارد میکنه میتونست قدرتش رو پایین بیاره راحت تا هم تست رو پاس کنه واسه فروش ولی این کار رو نکردن و میخوان همون وعده ای که دادن رو عرضه کنن با وجود محدودیت ها. ،مشتری های این خودرو هم حاضرن ده سال هم صبر کنن واسه خودرو شما ناراحت نباش ،لکسوس ال اف ای یک دهه طول کشید توسعه اش بنظرت ال اف ای اعتبار لکسوس رو لکه دار کرد یا چند لول بالاش برد
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۴۰۱فکر کنم منظورش به قول ما ایرانیها همون مستی و راستی باشه .
یجورایی خط و نشون کشیده برای همه رقیباش
hssn
۳ خرداد ۱۴۰۱داداش چی میگی مستی و راستی و خط و نشون چیه دیگه=)))
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۴۰۱داداش حسن منظورش واضحه میگه پروژه به این بزرگی رو هیچ آدم نرمالی قبول نمیکرده بسازه ولی این بابا مست بوده که پروژرو قبول کرده و دل شیر داشته . ولی من با چند تا آلمانی از دور چت کردم خصوصیات اخلاقیشون دستمه . خیلی رو قولشون حساسند و باید تا تهش برن .
کامران
۳ خرداد ۱۴۰۱حالا بیاید دیس بدید کارشناسای همه چیز دون منتظرم
این تفکر بنز پرستی باس تو ایران از بین بره فقط یچیز شنیدن بنز بهترینه هی تکرارش میکنن
Porsche 911
۳ خرداد ۱۴۰۱باس
خیلی آشناست 😂
نکنید آقا نکنید
Clean energy (صیانت!)
۳ خرداد ۱۴۰۱شما جز هیت کاری نداری؟
لامبو هیت میکنی
بنز هیت میکنی
همیلتون هیت میکنی
مازراتی و آلفا هم تا اونجایی که یادم باشه
مازیار
۳ خرداد ۱۴۰۱دیس دادن به کامنتهای شما به لحاظ مسائل فنی نیست
که اصلا به این موارد کشیده نمیشه
بلکه به خاطر اینه که پایه و اساس کامنتهای شما رو نفرت پراکنی تشکیل داده
TML BN
۳ خرداد ۱۴۰۱خیر من که خودم طرفدار بنزم هیچوقت معتقد نبودم که بنز ماشین همه چیز تمومیه
شاید اگر بودجه اش رو داشته باشم بی ام وه و یا مثلا تویوتا بخرم
کافر مقدس
۳ خرداد ۱۴۰۱ایرانی ها کلا یک برند دارن ولی تو موبایل و افکارشون . یارو دلش خوشه 57 کادیلاک مونتاژ میکردن اون در حال حاضر برای طرف شده افتخار
خوب تو کشوری که دسترسی به خدمات غربی نیست همه چی میشه بت پرستی و برند پرستی بعد تهش میبینی عموما هیچکدوم مالک ماشین و برند مورد علاقه شون نبودن فقط از اینترنت به این نتیجه رسیدن
عاشق پدال
۳ خرداد ۱۴۰۱سلام کافر جون
عالی گفتی.
حرف حق
کلا مردممون به هیچ جا نمیرسه.
یه زمانی کادیلاک مونتاژ میشد ، برا چی بود؟ پول نفت بود.
ما هیچزمانی پول در نیاوردیم. نفت برا ماپول در اورد.
بنز هم فکر کنم به خاطر جی کلاس اینقدر تو زبونه.
به قول یکی ما دنبال اینیم هرچی رو تو دنیا به خودمون بچسبونیم بعد به به چه چه کنیم.
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۴۰۱عاشق پدال
کاربر کافر مقدس تا حدودی هم درست میگهو هم اشتباه ، اما شما کلاً اشتباه برداشت کردی و کامنت را منحرف کردید !
عاشق پدال
۳ خرداد ۱۴۰۱خطاب به نوید
مرگ بر بنز
لعنتب ه بنز
مهدی
۳ خرداد ۱۴۰۱غول این کارها که فراری باشه قبلا امتحان کرده و هرچند به سرانجام رسید اما نتیجش خیلی رضایت بخش نبود و قبلا بارها گفتم این پروژه از قبل شکست خوردست چون اساسا پروفایل میل سوپاپ یه موتور دور بالا فرمول وان با اون تنش و آیدل و حرارت هیچ سنخیتی با شهر نداره نه به خاطر وجود قطعه میل سوپاپ بلکه منظور نظم و ترکیب ورود و خروج خوراک و پسماند و ضریب تراکم هست … دقیقا یادمه بعضی دوستان به مسخره میگفتن مگه عهد تیرکمون شاه هست که حرف از آیدل و تنش موتور میزنی اما در جواب باید گفت دلیلش اینه که تجربه ای تو زمینه انجین ندارین. قوانین فیزیک رو که نمیشه جا به جا کرد! وقتی توان مخصوص بیشتری از انجین میگیری باید با تنش و حرارت رو به رو بشی و دور پایین انجین اینقدر بهم میریزه که مجبوری دور آیدلرو بالا نگه داری که موتور خاموش نشه تو موتور پیکان همینه تو موتور رولزرویس همینه تو موتور یه خودروی فرمول وان هم همینه چون نظام یکی هست
Nima
۳ خرداد ۱۴۰۱صداى فرمول ۱ رو مخه.
بلنده
اصلا مناسب مناطق شهرى نیست.
فرض کن نصف شب فقط استارتش بزنى.
ملت روانى میشن!
دوام هم که هیچ! حالا دوام خیلى توى هایپر کار ملاک نیس چون کارکرد خیلیاشون به ۱۰۰۰ زورى میرسه.
2311
۳ خرداد ۱۴۰۱درسته، فقط اینکه نمیشه همینجوری نصف شب استارتش بزنی
مازیار
۳ خرداد ۱۴۰۱خوب حالا مهدی جان بنظرت کدومش درسته؟
۱ مرسدس از اون چه که گفتی اطلاع نداره
۲ اطلاع داره و بفکر راه چاره ای براش هست
۳ راه چاره ای براش نیست و پروژه کلا تعطیل میشه
یا مورد دیگه ای بجز اینها؟
مهدی
۳ خرداد ۱۴۰۱حتما اطلاع داشتن و خواستن با چالش ها مواجه بشن و البته حتما هم این پروژه به اتمام میرسه و نتایج رو کاغذ عالیه اما اما اما… هزینه و زمانی که گذاشتن باعث میشه که پروژه به شدت ضررده باشه از نظر اقتصادی و اینکه اون مشکلاتی که گفتم از قبیل تنش و لرزش و استهلاک و سرویس ها و اورهال های هزینه بر و مداوم همچنان وجود خواهد داشت و ما فقط از کلیپ های یوتوبش لذت میبریم
مازیار
۳ خرداد ۱۴۰۱خیلی ممنون
خوب بله مرسدس با این کار درواقع شِزِم داده و طبعا تاوان هم داره دیگه
امیر
۳ خرداد ۱۴۰۱مهدی
موافقم باهاتون اما لطفا میشه درمورد اینکه چرا دور پایین این انجین مشکل داره ، یه توضیح مختصر بدین
ممنون
مهدی
۳ خرداد ۱۴۰۱بحثش خیلی فنی هست. کمیت هورس پاور ذاتا تو دور موتور بالا بدست میاد . برای اینکه بشه دور موتور رو برد بالاتر یکی از کارهای الزامی اینه که میل سوپاپ جوری طراحی بشه که علاوه بر دیوریشن بیشتر (پخی سر بادامک)، زاویه اورلب هم بیشتر بشه ( زاویه قیچی که همزمان سوپاپ ورودی و خروجی باز میمونه) . این کار یعنی در زمان مشخصی سوپاپهای ورودی و خروجی همزمان باز میمونن که باعث میشه جبهه خوراک ورودی به جبهه پسماند فشار وارد کنه که زودتر تخلیه بشن. خوبی این کار اینه که سریعتر به دورهای بالاتر میرسه و بدیش اینه که همین تداخل باعث ایجاد تنش و لرزش میشه . یه تأثیر دیگه که تو عملکرد موتور میزاره اینه که نمودار گشتاور به سمت دورهای بالاتر میره و ماشین ماهیت مسابقه ای پیدا میکنه و گشتاور تو دور پایین از دست میره و عملا به درد رانندگی شهری نمیخوره ( هنر خودروسازها اینه که بتونن این نمودار رو تا جای ممکن تخت در بیارن که کشش تو همه دورها یکسان باشه) . اون تنش زیاد باعث میشه دیگه نتونی دور آرام موتور رو که حالت نرمال حدود مثلا ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ هست رو حفظ کنی و مجبوری برای اینکه خاموش نشه دور آیدا رو بالاتر تنظیم کنی
محمد هادی
۴ خرداد ۱۴۰۱عالی و بنظر حرفات تاحدودی پشتوانه علمی عملکردی داشت
مهدی جان جسارتا شما کارت چیه؟
ازکجا انقد به مباحث ساخت و عملگرهای موتورهای احتراقی نزدیک شدی؟
مهدی
۴ خرداد ۱۴۰۱یکی دو سالی تو فروم ها و مقالات آمریکایی جست و جو میکردم و با دو نفر به اسم کریس استراب و اقای هارولد که بهترین طراح های میل سوپاپ هستن و بعضی مدل های معروف لوناتی و کامپ کمز رو طراحی کردن چندین ماه ایمیل بازی میکردم . خیلی راحت و با سخاوت ریزه کاری های کارکرد موتور و نحوه انتخاب و ستاپ قطعات رو برام توضیح میدادن چون من داشتم یه موتور شورلت بیگ بلاک لوازم دار میبستم و هیچ اطلاعی نداشتم
امیر
۴ خرداد ۱۴۰۱مهدی
بله حالا متوجه شدم و کاملا منطقیه
البته فک میکنم بحث شهری این نوع خودروها تا حدودی با استفاده از موتورهای الکتریکی حل میشه اما بازم مشکلات خاص خودشو داره
بهرحال ممنونم بابت توضیح مفیدتون
RezaRs
۳ خرداد ۱۴۰۱ساقی امشب می بریز پیمونه پیمونه
مرسدس خسته شده گفته نمی تونههههه
ولی جدا از شوخی این همه تست تو جاده به نظرم اینو گفته یهو رونمایی کنند اگه این نباشه خیلی بده
Porsche 911
۳ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂😂
ماکسیمیلیان
۴ خرداد ۱۴۰۱از شما بعید بود😑
AMIR / ARMI
۳ خرداد ۱۴۰۱چرا یکی اعلام نا رضایتی از این همه تاخیر نمیکنه؟
فقط بلدید زیر مطالب تسلا از این حرف ها بزنید
این جا همه چی گل و بلبله
sam
۳ خرداد ۱۴۰۱باز ک تو پیدات شد
حداقل میدونیم دارن توسعه میدن نه مثل تسلا ک یه دونه پروتوتایپ از رودستر نساخته فقط ماکت نمایشی و پوسترای فتوشاپی با ارقام خیالی
AMIR / ARMI
۳ خرداد ۱۴۰۱ما خیلی چیز هارو نمیبینیم ولی دلیل نمیشه نباشن و اتفاق نیوفتن
دقیقا زمانی که فکر میکردید پورشه به تسلا رسیده
تسلا پلاد رو رونمایی کرد
AMIR / ARMI
۳ خرداد ۱۴۰۱ایده جذابیه
ولی خب این که قرار نیست یه ماشین برای استفاده روزانه باشه کسی هم چنین انتظاری نداره
من بودم یه ماشین فرمول یک برمیداشتم فیلتر ذرات کربن و چیز های دیگه مورد نیاز نصب میکردم که بشه پلاکش کرد
بعد میدادم دست مشتری
این ماشین امکانات رفاهی داشته باشه یا نداشته باشه چه فرقی داره
جذابیتش به این بود که یه ماشین فرمول یک رو بشه تو جاده روند نه اینکه یه ماشین جاده ای که موتور فورمول یک داره رو داشته باشی
Sina10
۴ خرداد ۱۴۰۱جملات اخرت منو یاد استاد جواد خیابانی میندازه!!
البته خودمم از این جملات کم نگفتم!!
ماشین فرمول یک رو بخوای کامل بیاری تو جاده که اصلا غیر ممکنه بحث ایمنی هست یه سری قوانین هست و امکانات باید رو ماشین باشه خودتون بیشتر قوانینشو میدونین و خب قابل قرار دادن توی ماشین فرپول وان نیست
البته اگه این ایده قابل انجام بود چیز جالبی میشد ولی خب متاسفانه قابل انجام نیست…
همین کاری که الان مرسدس میکنه هم تقریبا غیر ممکنه
وگرنه ایشون که چنین چیزی رو نمیگفت!
همینم اگه بتونن انجام بدن تاریخیه
که سخته
احمدرضا
۳ خرداد ۱۴۰۱در کل ایده جالبی بود و هست
حتی اگه شکستم بخوره که بعید میدونم بازم ارزش امتحان کردن داشت
Alan.r
۳ خرداد ۱۴۰۱به نظر من دیر یا زود تولید میشه
اگه تولید بشه تموم پیست هارو به آتیش میکشه
Amir
۳ خرداد ۱۴۰۱به نظرم این پروژه قمار بزرگیه که بنز کرده
اگه موفق نشه خدشه بزرگی به اعتبارش وارد میشه
ولی اگه موفق بشه یک مهندسی غیرممکن رو ممکن کرده و اعتبارش ده برابر بیشتر از الان میشه
محمد هادی
۴ خرداد ۱۴۰۱موفق میشه
مرسدسه ها
دیگه حالا هرچقدم که مست بودن بازم یه خط کش و پرگار دستشون بوده و داشتن محاسبات میکردن
نمیدونم چرا یدفه منو یاد پروژه ی ساخت موتور اف وان مکلارن توسط حضرت BMW در حدود ۳۰سال پیش انداخت
که کاملا هم موفقیت آمیز و افتخار آمیز ازاب درومد
مسلما ۳۰سال بعد مرسدس هم از پس به همچین پروژه عظیمی برمیاد
من خوشم میاد از شخصیت و رخ مرسدس وان
مخوفه لامصصب
انگار مکلارن اف وان مدرن شدست
Hamed
۳ خرداد ۱۴۰۱مرسدس نباید این ریسک رو میکرد پروسه ساخت وتوسعه اش هم خیلی طولانی شده
والا خیلی از همین هایپرکارهای فعلی با موتور شهری به اندازه کافی سریع و جذاب هستند
میومدی یه چیزی شبیه والکری میساختی هم تا الان تو خیابونا بود هم خاص بود هم واقعا بیش از اندازه کافی سریع همه هم ازت تعریف میکردن
Elmiraj
۳ خرداد ۱۴۰۱اشتباه به دنبال اشتباه….!!!
درست در زمانی که جرقه الکتریکی سازی زده شده ۱۰ درصد سهامتو در بهترین الکتریکی ساز دنیا بفروشی ! و به دنبال آن میلیون ها دلار صرف ساخت ماشینی کنی که با تکنولوژی درون سوز خیابانی همان جواب رو میگرفت و اگر فول الکتریک میشد دو برابر بهتر…!!!
.
.
(( احتمالا مدیران دایملر با همان 780 میلیون دلاری که از فروش سهامشون در تسلا بدست آوردن اقدام به توسعه amg one کردن….!! ))
RezaRs
۳ خرداد ۱۴۰۱پشمام. ده درصدو نگه مداشتن الان خیلی خر پول تر بودن میتونستن تو برقی با تسلا همکاری کنند
2311
۳ خرداد ۱۴۰۱نه دایی جان، اگه مرسدس سهامو نگه میداشت اینهمه پیشرفت نمیکردن
Sina10
۴ خرداد ۱۴۰۱از کجا دوبرابر از اون بهتر میشد اگه فول الکتریک بود؟؟؟
اصلا شاید تنها دلیل این حجم از انتظار ، همون موتور فرمول وانه
حالا قراره هر چقدر شکست بخوره یا ناتوان باشه
اصل این پروژه روی فرمول وانه
و برای همین رفتن سراغش
حالا شکست خوردن یا نخوردنشو دیگه کسی نمیدونه
Alive man
۳ خرداد ۱۴۰۱بنز بهترین کامیون ساز دنیاس
Jdm باز
۳ خرداد ۱۴۰۱فقط میتونم بگم 😂😐
محمود
۴ خرداد ۱۴۰۱مدیرای ایران خوردرو و سایپا که همیشه مستند