پس از اینکه سال گذشته بخش کامیونسازی دایملر جدا و به یک واحد مستقل تبدیل شد، این شرکت اعلام کرد که نام خود را به مرسدس بنز تغییر خواهد داد و حالا قرار است این تغییر نام رسماً در اول فوریه انجام گیرد. جدایی بخشهای سواری و کامیون دایملر به بیش از یک قرن فعالیت این دو بخش زیر یک سقف پایان خواهد داد. این جدایی و تغییر نام بهمنظور هماهنگی با تغییر و تحولات صنعت خودروسازی صورت گرفته است. با تغییرات زیادی که طی سالهای اخیر در وسایل نقلیهٔ تجاری و خودروهای سواری رخ داده است، دایملر فکر میکند بهتر است این دو بخش از هم جدا شوند. این تصمیم با هدف تمرکز مرسدس بنز روی خودروهای بدون آلایندگی، ویژگیهای دیجیتالی و تکنولوژیهای جدید اتخاذ شده تا از این طریق ارزش شرکت افزایش پیدا کند.
کاملاً واضح است که خودروسازان سنتی با روی آوردن به ساخت مدلهای الکتریکی سعی دارند با تسلا و ارزش سهام فوقالعادهٔ آن رقابت کنند زیرا در صورت فقدان اعتبار در بازارهای سرمایه، خودروسازان سنتی نمیتوانند بهراحتی با شرکتهای جدیدی مثل تسلا و لوسید که قدرت مالی برتری دارند به رقابت بپردازند. به همین دلیل، هماکنون خودروسازان آلمانی در حالت تدافعی قرار دارند و مجبور به محافظت از ارزش سهام خود در بازار هستند. البته به گزارش بلومبرگ، همزمان با عرضهٔ تهاجمی خودروهای الکتریکی توسط مرسدس بنز، ارزش این شرکت طی دوازده ماه گذشته با ۴۰ درصد افزایش به ۷۴ میلیارد یورو رسیده است. همچنین به گفتهٔ مدیرعامل مرسدس بنز «اولا کالنیوس»، پتانسیل زیادی در سهام مرسدس بنز وجود دارد.
بزرگترین حرکت مرسدس بنز در زمینهٔ خودروهای الکتریکی در سال گذشته، عرضهٔ سدان پرچمدار EQS بود. این خودرو با برخورداری از تکنولوژیهای فراوان و نمایشگرهای بزرگ، از یک سو استاندارد جدیدی را برای خودروهای الکتریکی لوکس تعیین کرده و از سوی دیگر بازار شرکتهایی مثل تسلا و لوسید را هدف قرار داده است. این در حالی است که مرسدس بنز طی سال گذشته به دلیل کمبود جهانی چیپ با کاهش تولید قابلتوجهی مواجه شد و هرچند تولید محصولات آن در سهماههٔ پایانی سال تا حدودی بهتر شد اما تاج پرفروشترین برند لوکس دنیا را برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ به بامو واگذار کرد.
GMA
۱۰ بهمن ۱۴۰۰خبر خوب، استقلال نام مرسدس
خبر بد، لغو ادامه توسعه پیشرانه V8 درون سوز
Amir
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ولی بی ام وه میخواد پیشرانه های جدید درون سوز معرفی کنه
F22RAPTOR
۱۰ بهمن ۱۴۰۰چه جالب، ولی قسمت تجاری و سواری های بنز فک کنم تحت نظر یه شرکت مادر باشن
hummer
۱۰ بهمن ۱۴۰۰سلام دوستان امیدوارم که لحظات بسیار خوبی کنار هم داشته باشیم
رضا
۱۰ بهمن ۱۴۰۰مشکل بزرگ آلمانیا بدهی بالاس ، بنز در حال حاضر ۲۵۰ میلیارد دلار بدهی داره ، فورد و جی ام هم بدهیشون هر کدوم حدود ۱۵۰ میلیارد دلاره ، بی ام و وضعش از همه بهتره و فقط ۹۰ میلیارد دلار ناقابل بدهی داره ( منبع : گوگل )
امیدوارم مشکلاتشون حل شه
رضا
۱۰ بهمن ۱۴۰۰یادم رفت اینو بگم که تسلا بدهی نداره و تراز مالیش مثبته با ۲۰ میلیارد دلار تو بانک !
ارزش گذاری شرکتا تو بورس چیز پیچیده ایه ولی با توجه به سابقه خوب فکر کنم بنز بتونه سرمایه لازم برای تولیدات جدیدش رو جذب کنه
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰داداش این مباحث یکم تخصصیه و اگر مطمئن نیستی این چارچوب ها و اساسش چیه زیاد واردش نشو.
یک شرکت چندین مدل بدهی داره و این بدهی دلایل حقوقی داره که شرکت ها سعی میکنند یک نسبت خاصی با کل سرمایه داشته باشه که ادامه دادنش طولانیه.
بدهی فورد حدود ۱۵۰ میلیارد و جنرال موتورز ۸۰ میلیارد و بنز حدود ۱۸۰ میلیارده که اعدادی که شما دادی یا جدید نیست یا اشتباهه.
بدهی تسلا تا سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰ میلیارد دلار بود و اگر فکر میکنی فقط این شرکت دارای نقدینگی هست به حضورتون عارضم نقدینگی مرسدس حدود ۳۳ میلیارد دلاره و تویوتا ۷۰ میلیارد و اگر بخواهیم شرکت های دیگر را مثال بزنیم حوصله ی دوستان را سر میبریم.
صبر کن ببین مثلا ۱۰ سال دیگه میزان بدهی تسلا چقدر خواهد شد و یک موردی با این وضع به یقین تبدیل شده که اکثر طرفداران تسلا نتنها از ساز و کار صنعت خودرو کم اطلاع هستن بلکه نوع جدیدی از اقتصاد صنعتی را اختراع کرده اند که حتی پایه های اقتصاد را به لرزه انداخته و تجزیه و تحلیل صنعت خودرو به روش تسلا محاسبه میشه!
۷۷۸۸
۱۰ بهمن ۱۴۰۰اولاََ کالنیوس 🤔
محمد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰عکس اول رو که نگاه می کنم هنوز برام جای سواله که چرا مرسدس بنز eqs رو با طاهر نسخه کانسپتش معرفی نکرد و چرا نسخه تولیدیش به ویژه قسمت جلوش رو انقدر زشت طراحی کردن در قیاس با کانسپتش
ALIREZA
۱۰ بهمن ۱۴۰۰گسترش تعداد جاروبرقی ها
پدال در مورد موتور omega 1 مطلب بزارین محصول شرکت astron aerospace
حسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۰اما دایملر یه موقع هایی خودش ماشین مارک خودش میزد.خیلی زوره که اسمش بشه مرسدس بنز
Mohsen
۱۱ بهمن ۱۴۰۰خاوری که میخواس بی ام و شود با کارگردانی دایملر😂