مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین بامو سری ۵ و کادیلاک CT5
مجموع آراء: ۱۶۲۴
آراء بامو: ۱۰۴۷
آراء کادیلاک: ۵۷۷
پیروز دوئل: بامو سری ۵ با کسب ۶۴ درصد از کل آراء
آئودی A6
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰ (امتیاز نسخهٔ S6 از کارانددرایور ۸.۰ از ۱۰)
امتیاز از موتورترند: ۸.۶ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹,۵۴۴ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۲۷۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵۰,۲۳۸ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۴,۵۱۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توربوشارژ قدرتمند، تکنولوژیها تجهیزات لوکس فراوان، کابین زیبا و ساکت با متریال و کیفیت درجهیک، هندلینگ چابک
نقاط منفی: فقدان درگیری راننده و هیجان رانندگی، ظاهر ساده، کنترلهای لمسی بیش از حد، سروصدای جاده با رینگهای بزرگتر، فقدان بازخورد مناسب فرمان
چکیده: A6 نه رانندگی و نه ظاهر چندان هیجانانگیزی دارد اما سدان لوکس و سطح بالایی است که از تکنولوژیهای فراوانی سود میبرد. نسخهٔ S6 هم پرفورمنس یک سدان اسپرت را در پکیجی ساده ارائه میکند اما هیجان رقبا را ندارد
مرسدس بنز E کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰ (امتیاز نسخهٔ E53 از کارانددرایور ۹.۵ از ۱۰)
امتیاز از موتورترند: ۸.۷ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۰,۹۴۷ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴,۷۳۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵۳,۶۵۴ دستگاه
فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۴,۸۴۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین درجهیک و پیشرفته با تکنولوژیهای فراوان، سواری راحت و پایدار، سیستم تعلیق بادی استثنایی، پیشرانهٔ سرحال، شخصیت اسپرت در نسخهٔ E53
نقاط منفی: کاهش کیفیت سواری با بزرگترین رینگها، برخی کنترلهای ناخوشایند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، فضای کمتر صندلیهای عقب نسبت به رقبا، برخی مشکلات ارگونومی، سیستمهای کمکرانندهٔ استاندارد محدود
چکیده: E کلاس اساساً یک S کلاس کوچکشده است که از لحاظ راحتی و طراحی با برادر بزرگتر خود برابری میکند. نسخهٔ E53 هم در هر سه نسخهٔ سدان، کوپه و کانورتیبل ترکیبی عالی از تجمل و اسپرتی را ارائه میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی S6 | مرسدس E53 AMG | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ+سوپرشارژ برقی |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۰ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۵ ثانیه | ۱۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۶ متر | ۵۰.۶ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۰ جی | ۰.۹۰ جی |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۹.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۳ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۲۰۲۸ کیلوگرم | ۲۰۴۴ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۵۳ میلیمتر | ۴,۹۵۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۲۸ میلیمتر | ۲,۹۳۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۷۳,۷۹۵ دلار | ۷۶,۰۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
علی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱فقط بی ام و و لکسوس را میتوان با بنز مقایسه کرد
حق گوی باطل
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اگر مرسدس قسمت سمت پلاک چراغ های عقب رو نازک نمیکرد و همش پثل سمث گلگیر ضخیم بود خیلی جذاب و با ابهت تر میشد
aboalfazlchallenger
۲۶ مرداد ۱۴۰۱آئودی به طور قطع از لکسوس بالاتر هستش
هم تکنولوژی
هم جنس متریال
حق گوی باطل
۲۶ مرداد ۱۴۰۱آئودی فقط از لحاظ تکنولوژی بالاتره ولی خریدش احمقانست
بشدت شرایط نگهداری و تعمیرات سختی داره حتی توی خود آمریکا.
میتونید سرچ هم بکنید
ولی همچان ارباب حلقه هاست🔥
سپهر
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اصلا گناه داره آیودی رو با لکسس مقایسه کنی،من لوگوی آیودی رو به کل کمپانی لکسس ترجیح میدم
Reza Waffen SS
۲۶ مرداد ۱۴۰۱مرسدس بنز E کلاس
Nine eleven
۲۶ مرداد ۱۴۰۱درسته علی جان
همانطور که لکسوس از آئودی بهتر است،پراید هم از لامبورگینی بهتر است
ارین صاحب جمعی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱کدوم آدمی همچین حرفی زده که لکسوس از آئودی بهتره
سپهر
۲۶ مرداد ۱۴۰۱فقط این حرف از یک ژاپنی فن بر میاد
سپهر
۲۶ مرداد ۱۴۰۱دمت گرم🤣
ارین صاحب جمعی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱تو رو قران انقدر چرت و پرت ننویس به خدا خسته شدیم از این چیزا اخه جنسیس خودشو پاره کرد بازم نتونست به یک پنجم فروش بنز برسه
كارevol
۲۶ مرداد ۱۴۰۱SHAHABnz
اینم روش جدید ژاپنی فنا! در قالب کره ای فن حرفای بی معنی و مسخره بزنن جهت تخریب کره اما در ظاهر جهت فن بودن ماشین کره !!!!!
تو کی هستی دیگه! تو کره ای فنی اخه؟! 🤣🤣🤣🤣
سپهر
۲۶ مرداد ۱۴۰۱لکسس را الکی گنده نکن،لکسس رو باید با کره ای مقایسه کرد،المانی ها رو فقط باید با هم مقایسه کرد
علی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱نه بابا !!! مرحمت فرمودید ، شماها اگه روتون بشه ، میگید ژاپنی را با چینی مقایسه کنین!!!!! خیلی سواد ماشینتون زیاده ، فقط حیف که آلمان فن متعصبید
ارین صاحب جمعی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱آلمان فن متعصب باشی بهتر از اینه که لکسوس رو با آئودی مقایسه کنی
علی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اختیار دارید آقای آلمان فن!!!! اگر روتون میشد میگفتید ژاپن را باید با چین مقایسه کرد!!!! نمیدونم چرا به آلمان مثل خدا نگاه میکنی !!! اگر سرمایه و حمایتهای آمریکا نبود و صدالبته انتقال تکنولوژی برتر آمریکا به آلمان و کل اروپا ،، آلمان غربی مثل آلمان شرقی بود ! و البته لازم به یادآوری نیست که خیلی از ابداعات صنعت اتومبیل از ژاپن میاد . حالا شما بگین ژاپن و چین فرقی ندارن!!!!!
Iman99
۲۷ مرداد ۱۴۰۱چی چی ؟ ابداعات از کجا میاد ؟
تقریبا همه پیشرفته ترین ابداعات صنعت خودرو از اروپا و امریکا میاد که ابداعات سطح بالا و پیشرو بودن
و بقیه تقلید کاری بیش نبودن
ژاپن و چینم هم کسی نگفته فرقی ندارن فرق دارن ولی بازم یکی حساب میشن
چون چین الان مثلا ژاپن چند سال پیش شده
همونطور که ژاپن ساهای قبل مثل چین الان بوده
بحث پتنت هم مال افراد نادانه چون پتنت ها با تکنولوژی های پبشرفته و سطح بالا فرقشون مثل زمین تا آسمونه و ملاک نیستن که جدیدا بعضیا یاد گرفتن میان میگن این تعداد پتنت رو فلان شرکت داره نه این مهم نیست و ملاک نیست مهم تکنولوژی های پیشرفته و پیشرو و سطح بالا و تعیین کننده هستن که آینده رو رقم میزنن و جهت دهی میکنن که اینم همش از اروپا و امریکا بوده و کلا از همه نظر در همه چیز دست برتر رو دارن و حرف اول رو میزنن و همه چیز هم از خودشونه
اگه انتقال تکنولوژی هم بوده از سمت اروپا و امریکا به ژاپن بوده و تقریبا هرچیزی از ژاپن میبینی بررسی کنی وموشکافی کنی میرسی به اروپا و امریکا چون دار و ندارش از اروپا و امریکاس که همونم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه
کیانوش
۲۷ مرداد ۱۴۰۱عزیز دلم هیچ مشکلی با ژاپن ندارم اما این انتقال تکنولوژی امریکا به اروپا دیگه چه صیغه ایذبود اینو قضیه رو کجای تاریخ نوشته تا جایی که ما میدونیم هر دو جنگ جهانی قرن قبل تنها یک برنده داشت اونم امریکا بود امریکا تا وسطای جنگ جهانی دوم به الام تجهیزات میفروخت تو هر دوتل جنگ صبر کرد اروپا به اتش کشیده بشه و بعد مثلا به عنوان ناجی وارد میشه کلی اختراع و محصولات پیش تولید چه صنایع نظامی چه خودرو سازی تو هر صنعتی المان رو غارت کرد امریکا ،،اگر هم به المان غربی بعد از جنگ کمک مالی کرده یک اینکه دلیل اصلیش جلو گیری از کمونیستی شدن المان غربی و نفوذ بیشتر شوروی بود دو هم اینکه چند برابرش رو پس گرفته به مرور زمان بعد از جنگ دلار رو تبدیل به پشتوانه ارز های اروپایی کرد و پشتوانه دلار هم طلا بود و وقتی دید اروپا تو یک ده سرپا شده و فرانسه و المان کلی دلار داشتن که درخواست تبدیل به طلا کردنشون رو داشتن و این باعث بگا رفتن خزانه طلای امریکا میشد پس اوند تضمینی که به کل دنیا داده بوده به بیست سال نکشید حرفش رو زیر پا گذاشت و کل ارز های معتبر اون زمان جهان رو تبدیل به کاغذ پاره کرد
Kamy
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بنز رأی میاره ولی آئودی هم انتخاب بدی نیست
ehsan.fa
۲۶ مرداد ۱۴۰۱از بنز بهتر نداریم بقیه میتونند نزدیک بنز بشند ولی بهتر هرگز
Payfast
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بوگاتی کونیگزگ بنتلی رولزرویس شورولت فورد : تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود !
Porsche
۲۶ مرداد ۱۴۰۱وقتی درکی از کلاس بندی و کلا صنعت خودرو نداری:
ارین صاحب جمعی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اخه دانشمند تو ماشینای به ترتیب ۱ میلیون داری و ۵۰۰ هزار دلاری و ۳۵۰ هزار دلاری رو با یک ماشین ۷۰ هزار دلاری مقایسه میکنی ؟؟؟ حالا تموم شد ؟؟؟ خیلی تاثیر گذار بود
ehsan.fa
۲۷ مرداد ۱۴۰۱payfast کاش وقتی داشتی کامنت میذاشتی یه لحظه به تاریخچه بنز تو فرمول یک نگاه میکردی بعدش گوهر پراکنی میکردی
جواد
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بنظرم ظاهر a6 بیشتر شبیه یه خودرو لوکسه، در مورد eکلاس مخصوصا در نمای روبرو بیشتر بهم حسه یه خودروی اسپرت رو میده تا لوکس.
داخل کابینم همینطوره و دریچه های تهویه مطبوع و ترکیب دوخت قرمز و و رنگ خاکستری کابین همین حس رو بهم منتقل کرد ولی ائودی با استفاده از چوب باکیفیت شیشه و چرم و استفاده جدا جدا از صفحه نمایش ها باعث شده که کابین خودرو بیشتر از صفحه نمایش ها جلب توجه کنه و
یه حس نوستالژی بده هر چند که بنظرم کابین eکلاس ارگونومی بیشتر داره و دوطرف کابین بیشتر باهم ترازن
از لحاظ فنی هم آئودی با قدرت و گشتاور بیشتر مسافت چهار400 متر حداکثر سرعت بیشتر ترمز گیری بهتر و قیمت کمتر بهتر ظاهر میشه
واقعا جنسیس پاشو تو بد کلاسی گذاشته
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱همیشه سه پر بنز بر ارباب حلقه ها سایه انداخته
قاطر فروش
۲۶ مرداد ۱۴۰۱واقعا بنز بهتره
كارevol
۲۶ مرداد ۱۴۰۱تا همیشه E
حسین دهمرد
۲۶ مرداد ۱۴۰۱حیف دوران چراغ های دوقسمتی e کلاس گذشته. اصلا طراحیش در حد یه ماشین ۸۰ هزارتایی نیست .فقط بخاطر موتور بینظیرش بهش رای دادم.
پدرام
۲۶ مرداد ۱۴۰۱تو نقاط ضعف آئودی طراحی ساده عنوان شده که به نظرم ایراد خیلی الکی بود کجاش ساده است به این جذابی!!
بنز هم به نسبت ابهت جلوش عقبش زیاد تهاجمی نیست
AMD
۲۶ مرداد ۱۴۰۱نسخه E53 نباید مقایسه میشد E63 باید میومد هرچند که گرون تره.
JDM lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۱میدونم مثل همیشه بخاطر تعصب ایرانیا بنز بالا میره( نه اینکه بنز بده ها کلا میگم) اما من انتخابم ارباب حلقه ها هست بخاطر : قدرت بیشتر ، گشتاور بیشتر ، مسافت ۴۰۰ متر بهتر ، ترمزگیری بهتر ، حجم صندوق بار بیشتر و یذره هم قیمت کمتر
M.Kkarimi
۲۶ مرداد ۱۴۰۱واقعا درد شما 15 اسب بیشتر ، 0.1 ثانیه تایم کمتر ( تو این کلاس !!! ) و 4 متر ترمزگیری کمتره ؟!؟!!
امتیاز مجلات و اون نقاط ضعف و قوتی که نویسنده محترم هم جمع آوری کرده پشم ….!!!
Ferrari
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بر اساس نقاط قوت و ضعف که نویسنده محترم برای هر دو اتومبیل ارائه کرده، ائودی A6 سیستم های ایمنی بیشتر، قیمت کمتر، فضای بیشتر در قسمت عقب ماشین و ارگونومی بهتری داره و از نظر پرفورمنس و کیفیت رانندگی با مرسدس کاملا برابره
از نظر طراحی بیرونی و داخلی از نظر من شیک تر و لوکس هست.
مانی
۲۷ مرداد ۱۴۰۱با وجود سیستمهای ایمنی کمتر
حفاظت بنز از سرنشینهای خودش(چه بزرگسال چه کودک)بهتره
میکائیل
۲۹ مرداد ۱۴۰۱پس چی داداش؟
تو ملاکت چیه تو انتخاب؟
پونزده اسب بخار کمتر و مسافت ترمز بیشتر و ….؟
وقتی بهم نزدیکن همین اختلافای کوچیک باعث برتری میشه
T
۲۶ مرداد ۱۴۰۱هر دو خودرو ماشین های خیلی خوبی هستند ولی انتخاب من بنزه چون تکنولوژی و راحتی بیشتری داره
ولی آئودی خشن تره و برای افراد جوون تر ممکنه بهتر باشه
Alan.r
۲۶ مرداد ۱۴۰۱از نظر پرفورمنس تقریبا یکسان هستن ظاهر و کابین هر و عالیه ولی من ظاهر بنز رو ترجیح میدم در کل انتخاب سختیه ولی من E class رو انتخاب میکنم
mbslrmc
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اگه بخوام علاقه ای در نظر بگیرم ائودی
ولی از نظر اینکه بخوام استفاده کنم بنز
سید محمد
۲۶ مرداد ۱۴۰۱برای من سخت بود کدوم رو انتخاب کنم
ولی آخرش آئودی رو انتخاب کردم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۶ مرداد ۱۴۰۱فقط e
وحید اسماعیل نسب
۲۶ مرداد ۱۴۰۱من هر دو خودررو رو دوست دارم ولی انتخاب من ایودی هست چون از چزاغ هاب جلوی بنز زیاد خوشم نیومد مثل نسل قبلی جذاب نیست با تشکر
Amir
۲۶ مرداد ۱۴۰۱دادا این کامنتو بدون مصرف دخانیات و دارو های روان گردان نوشتی؟
Comodor
۲۶ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا در تصوراتم آئودی سوار خارجی با شخص کارمند ایرانی با شلوار پارچهای گشاد و کت احمدینژادی که L90 داره برابری میکنه :)) آئودی خوبه، ولی برا ۶۰ سالگی به بعد. نمیتونم نه به عنوان لوکس بپذیرمش و نه پرفورمنس. درحالیکه شما با تغییر شخصی سازی در بنز میتونی چند سر و گردن لوکستر از آئودی باشی، همچنین نسخه های پرفورمنسش هم عملکرد بهتری دارن. بیامو هم همینطوره. ولی آئودی… همش خط وسطه! من باهاش حال نمیکنم
روزبه
۲۶ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم یه نفر چرا باید آئودی رو ول کنه بره سراغ مرسدس بنز . تو نسلای قبل شاید میشد بنز رو انتخاب کرد . ولی تو این نسل بنز به قدری گند زده تو طراحی که حتی نمیشه فکر کرد بهش …
chevo
۲۷ مرداد ۱۴۰۱از نظر نوسینده مقاله اگر ظاهر بیرونی آئودی زشت هست ، بنز هم در ظاهر چیزی جذابتر از آئودی نداره
کیانوش
۲۷ مرداد ۱۴۰۱واقعا چهل درصد ائودی رو انتخاب کردن؟!؟!ائودی خودرو های به نام و خوبی داره که مطمئنا a6 یکی از اونا نیست
Mr Naftalin az roghan abad
۴ شهریور ۱۴۰۱آعودی امیدوارم ای۸ رو مثل قدیم کنه.هرچند من خیلی ای۶ رو دوست دارم یک جنتلمن واقعیه بهش رای میدم.