مرحلهٔ نهایی، گروه بیست و دوم، شاسیبلندهای فوق لوکس
تنها دو دوئل دیگر به پایان این سری از رقابتهای خودرویی پدال باقیمانده و امروز نوبت به گروه بیست و دوم رسیده است یعنی گروهی که به شاسیبلندهای فوق لوکس اختصاص دارد. این یکی از خلوتترین گروهها در این دوره از رقابتها بود بهگونهای که در آن تنها چهار خودرو شامل بنتلی بنتایگا، آستونمارتین DBX، رولزرویس کولینان و مایباخ GLS600 حضور داشتند؛ بنابراین، در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه فقط دو دوئل برگزار شد و بنتایگا با مغلوب کردن DBX و مایباخ با شکست دادن کولینان مستقیماً راهی فینال شدند. حال این دو شاسیبلند مجلل و گرانقیمت به مصاف هم رفتهاند تا درنهایت یکی از آنها برند گروه شاسیبلندهای فوق لوکس لقب گیرد. این خودرو را شما مشخص خواهید کرد. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین مایباخ GLS600 و رولزرویس کولینان برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین مایباخ GLS600 یا رولزرویس کولینان
مجموع آراء: ۱۷۸۸
آراء مایباخ: ۹۳۳
آراء رولزرویس: ۸۵۵
پیروز دوئل: مایباخ GLS600 با کسب ۵۲ درصد از کل آراء
بنتلی بنتایگا
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵
پلتفرم: MLB Evo گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانههای بسیار نرم و روان، ارائهٔ نسخهٔ پلاگینهیبریدی، کابین فوقالعاده مجلل و سطح بالا، اعتبار و پرستیز بسیار بالا، پرفورمنس مناسب
نقاط منفی: قیمت بسیار گران حتی در نسخهٔ پایه، سیستمهای کمکرانندهٔ استاندارد محدود، ظاهری که عامهپسند نیست، آپشنهای گرانقیمت
چکیده: بنتایگا تجربهٔ سنتی بنتلی مشابه فلاینگ اسپور و کانتیننتال را با ویژگیهای یک شاسیبلند مثل تواناییهای بیشتر و فاصلهٔ بیشتر از زمین ارائه میکند. این خودرو با برخورداری از سرعت بالا و همینطور کابین جادار و مجلل، به رقیبی تحسینبرانگیز در بخش شاسیبلندهای فوق لوکس تبدیل شده است. بنتایگا نشان میدهد که حتی یک خودروساز صدساله هم میتواند بدون خدشهدار کردن میراث خود وارد بازار شاسیبلندها شود.
مایباخ GLS600
تاریخ معرفی: نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۹
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین فوقالعاده مجلل، سواری فوقالعاده نرم، طراحی بیرونی چشمگیر که در ترافیک نگاهها را به سمت خود میکشد
نقاط منفی: قیمت بسیار گران، فضای بار محدود و کمتر از GLS معمولی، عدم تمایز کافی با GLS معمولی در ظاهر که قیمت گران آن را نشان نمیدهد
چکیده: مایباخ GLS600 رقیب کاملاً خوبی برای بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان است. این خودرو نسبت به دو شاسیبلند سنگینوزن بریتانیایی سواری راحتتری دارد و همینطور سیستمهای کمکرانندهٔ پیشرفتهتر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهتری را ارائه میکند ولی بااینحال، برخی ممکن است GLS600 را صرفاً یک GLS بَزک شده بدانند آنهم درحالیکه در این کلاس تصویر مجلل خودروها اهمیت زیادی دارد.
مقایسهٔ مشخصات فنی
مایباخ GLS600 | بنتلی بنتایگا | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۷۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۱ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۵ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۸۵ لیتر |
وزن | ۲۷۸۵ کیلوگرم | ۲۴۸۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۲۰۴ میلیمتر | ۵,۱۲۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۳۴ میلیمتر | ۲,۹۹۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۴ یا ۵ یا ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۱۶۶,۱۵۰ دلار | ۱۹۰,۳۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مهدی
۲۶ فروردین ۱۴۰۲مثل بچه های آدم هستن پیش چشم پدرومادر اصلا نمیشه بین شون مقایسه کرد
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۴ خرداد ۱۴۰۲یه چیزی یاد گرفتین هر چی میشه میگین بنتلی و رولز رویس خیلی اشرافی هستن ،در صورتی که خودتون بالاتر از سمند سوار نشدین جوری میگین تا حالا مردم بنابی و رولز رویس ندیدن انگار بنز مثل نقل و نبات تو خیابون ریخته
بنزایی که تو ایرانه برای 10تا20سال پیشه که اونم زیاد نیست
بنز تو هر سگمنتی چند تا ماشین داره
چه شاسی یلند فوق لوکس
سدان لوکس
کوپه
اسپرت
آفروید و…
همه ی اینا دلیل برای برتری مرسدس به همه ی برند ها
STS S BENZ
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بنظر من بنز حتی بهتر از بی ام و هست هم از نظر قدرت ، سرعت و هم کلاسیک بودن…
بنز سرور هشت
Reza Moeini
۲۶ مهر ۱۴۰۲من خودم عاشق هردوشونم
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲مایباخ 🤌