مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس، دوئل اول
به گروه سوم سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدیم که به گروه سدانهای کامپکت پرفورمنس اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شاهد رقابت هشت خودرو بودیم که از بین آنها چهار سدان اسپرت شامل بامو M3، مرسدس C63 AMG، آئودی RS5 اسپرتبک و کادیلاک CT4-V بلکوینگ به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند. در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم ولوو S60 پولستار و کادیلاک CT4-V بلکوینگ رودرروی هم قرار گرفتند که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین ولوو S60 پولستار و کادیلاک CT4-V بلکوینگ
مجموع آراء: ۱۲۶۸
آراء کادیلاک: ۹۰۶
آراء ولوو: ۳۶۲
پیروز دوئل: کادیلاک CT4-V بلکوینگ با کسب ۷۱ درصد از کل آراء
بامو M3
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۰
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۳.۵ (نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive)
نقاط مثبت: پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بسیار نرم و قدرتمند، ارائهٔ گیربکس دستی، ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک، شاسی متعادل، بسیار سریع، سواری راحت در نسخهٔ پایه
نقاط منفی: تنظیمات بیشازحد حالات رانندگی، عدم ارائهٔ گیربکس دستی در نسخهٔ کامپتیشن، طراحی بحثبرانگیز دماغه، صندلیهای جلوی ناراحت برای استفادههای روزمره
چکیده: بامو M3 یک خودروی رانندهٔ هیجانانگیز و درجهیک است که هم جادار و کاربردی بوده و هم برای حمله به پیست آماده است
مرسدس C63 AMG
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴
پلتفرم: MRA مرسدس بنز
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۹.۲
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 هیجانانگیز و فوقالعاده، ترمز و هندلینگ عالی و دقیق، رانندگی درگیرکننده، ارائه در نسخههای سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل
نقاط منفی: سواری خشک و خشن، آپشنهای گرانقیمت، برخی سیستمهای کمکراننده با هزینهٔ اضافی ارائه میشوند، برخی رقبا گارانتیهای بهتری دارند
چکیده: مرسدس C63 S AMG یک خودروی پرفورمنس استثنایی بوده و باورنکردنی است که همچنان میتوان خودرویی در این کلاس را با پیشرانهٔ V8 زیر کاپوت خرید
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M3 کامپتیشن | مرسدس AMG C63 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۶ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۳.۳ ثانیه | ۲۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۱.۰۳ جی | ۱.۰۲ جی |
شتاب جانبی | ۴۵.۷ متر | ۴۷.۸ متر |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۹ لیتر | ۶۶ لیتر |
وزن | ۱۷۳۲ کیلوگرم | ۱۸۰۸ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب |
طول | ۴,۸۰۳ میلیمتر | ۴,۷۵۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۷ میلیمتر | ۲,۸۴۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۷۷,۶۹۵ دلار | ۷۷,۲۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMD
۱۱ تیر ۱۴۰۱من که خودم نسل جدید بنز در نظر گرفتم : رای من بنز c
محمد رستمی نژاد
۱۱ تیر ۱۴۰۱به نظرم خریدن نسخه هشت سیلندر نسل قبلی c63 خیلی بهتره دیگه 6.3 هست اوووف و ای وای.
کلا به ماشین های قدیمی تر حس بهتری دارم.
کیان
۱۱ تیر ۱۴۰۱1000 بار موفقم با حس بهتر داشتن به ماشینهای قدیمی، همه برندهای مطرح بنظرم تولیدات 2005 تا 2015 خیلی تولیدات محشری بودن، یه جورایی انگار تولیدات این دوره برای هر شرکتی اولین 6600 یا اولین ایفون شون بوده، محصولات بعدی بهتر شدن ولی اون حس اولی و نداشتن
مزدا
۱۱ تیر ۱۴۰۱کابین این سبک مرسدس رو خیلی دوست دارم. با مانیتور بزرگ حال نمیکنم.
مرسدس AMG C63 پرستیژ جذابی داره
Nima
۱۱ تیر ۱۴۰۱هیچیشون رو ندیدم. چون بنز رو بیشتر دوست دارم رای من بنز
hssn
۱۱ تیر ۱۴۰۱توی ایران تعصب روی مرسدس هیچوقت تموم نمیشه ، هیچوقت
Nima
۱۱ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز اتفاقا اگر من رو بشناسى من علاقه خاصى به آلمانى ها ندارم.
ولى بنز رو بیشتر از بى ام و دوست دارم.
TML BN
۱۱ تیر ۱۴۰۱برادر چه ربطی به ایران داره
ایرانی ها چون همیشه از بنز خدمت دیدن اینطورین من که خودم هرگز تعصبی نبودم
ولی ایران فرانسه و آلمان نداره پس تعصبی بودن بعضی از دوستان بر خودرو های فرانسوی رو چی میگید؟؟؟؟؟؟
Reza Waffen SS
۱۱ تیر ۱۴۰۱مرسدس C63 AMG انتخابم
کیان
۱۱ تیر ۱۴۰۱این انتخابها اصلا معیار فنی بنظرم مطرح نیستن، 99 % علاقه هست، هرچند از لحاظ فنی هم بسیار شبیه هستن
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۱ تیر ۱۴۰۱با توجه به علاقه ام به حضرت بنز
پس بنز
ماکسیمیلیان
۱۱ تیر ۱۴۰۱پایدار باشید انشاالله.
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۱ تیر ۱۴۰۱خیلی ممنون❤
GMA
۱۱ تیر ۱۴۰۱انتخاب من شیر اشتوتگارت با اون غرش V8 زیباست
ماکسیمیلیان
۱۱ تیر ۱۴۰۱درود بر شرافتت ای دلیر مرد!
ممد ژانگولر
۱۱ تیر ۱۴۰۱چه میشه گفت دوتا سلطانو روبروی هم قرار دادین آدم دستش به رای نمیره
خداوکیلی نباید این مرسدس فرسودرو در برابر نخسه به روز بی ام و قرار میدادین
من خودم مرسدس دوستم ولی اینجا فکر کنم حق با بی ام و باشه همه جوره جدیدتر و به روزتره
طراحی بیرونی بنز دلبری میکنه ولی داخلش دیگه کهنه شده
به احترام جفتشون سکوت میکنم و رای نمیدم
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱انتخاب من BMW
چون با حجم مناسب همون خروجی رو داره
مصرفش کمتره
تایم بهتری هم داره
هندلینگش هم که سرآمد کلاسش است
LH44
۱۱ تیر ۱۴۰۱مصرفش کمتره؟!!!
داداش یه نگاه دیگه به جدول بنداز
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱بجای وزن گفتم مصرف
وزن کمتر تو این رده خیلی تو رفتار ماشین تاثیر مثبتی داره
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱برای اولین باره یه BMW رو به بنز ترجیح دادم
Matin2
۱۱ تیر ۱۴۰۱این بی ام وه اون بی اوه سابق نیست
محمد هادی
۱۳ تیر ۱۴۰۱چیه
چینیه؟
بیشتر از نسلای قبلش داره فروش میکنه
اطلاعات سریع بودن تو پیست بازهم ارتقا پیدا کرده
خب گیرت هنوز اون جلوپنجره ست؟؟
Matin2
۱۱ تیر ۱۴۰۱۳ تا المانی و یک امریکایی توی نیمه نهایی😶
M
۱۱ تیر ۱۴۰۱منهای طراحی نه چندان خوب این نسل بی ام و
بی ام و سری سه و پنچ همیشه یک معیار برای مقایسه هستند
هیچ کدوم از ماشین ها نقطه ضعف اساسی ندارند
ولی اختلاف 5.7 ثانیه تو پیست ی اختلاف فاحش و غیر قابل چشم پوشی هست
محمد هادی
۱۳ تیر ۱۴۰۱داداش بخاطر این هست که بی ام و هندلینگ و تعادل رو اجزاء کمی دقیق تر ذو ارائه میده
و همین کمی دقیق تر بودن توی پیستی بلند و حدودا طولانی اثری ۶ ثانیه یی میذاره
احمدرضا
۱۱ تیر ۱۴۰۱ب ام و رو بیشتر دوس دارم ولی اصلا نمیتونم این جلوپنجره رو تحمل کنم
رای منم بنز
JDM lover
۱۱ تیر ۱۴۰۱بنظرم اگه دنبال لوکس بودن در کنار اسپرت بودن باشی c63 انتخاب بهتریه ولی اگر دنبال حس اسپرت و هندلینگ باشی m3 انتخاب بهتریه
من خودم به سختی میتونم امتخاب کنم بین این دو اما m3 رو با توجه به هندلینگ و شتاب و تایم پیست بهتر انتخاب میکنم
C63 هم خیلی خوبه مخصوصا اون موتور v8 اش ولی بیشتر رو لوکس بودن تمرکز داره
Carlover
۱۱ تیر ۱۴۰۱C👏🏻
ارین صاحب جمعی
۱۱ تیر ۱۴۰۱M3 مرز توانایی بی ام و رو جا به جا کرد
javadhy
۱۱ تیر ۱۴۰۱جقتشون به نظرم در یه حدن و حد نهایی اسپورت بودن یه سدان کامپکت لوکس اسپورت هستن
ولی سلیقه ای بنزو انتخاب میکنم
javadhy
۱۱ تیر ۱۴۰۱جقتشون به نظرم در یه حدن و حد نهایی اسپورت بودن یه سدان کامپکت لوکس اسپورت هستن
ولی از روی علاقه بنزو انتخاب میکنم
هلهل
۱۱ تیر ۱۴۰۱مطمئنم بودم بی ام و میبره اما تا اینجا عقبه
تعصب …
امیررضا
۱۱ تیر ۱۴۰۱متاسفانه تعصب تو ایرانی جماعت نسبت به بنز از خود آلمانی ها بیشتره. مشخصه که بیامو تو این سگمنت از همهی رقباش برتره
محمد هادی
۱۳ تیر ۱۴۰۱از قدیم بوده
ولی خب اینجا ایرانه دیگه
پیرمردمامون هنوزم خاطرات بنز سواریاشونو برا نوه نتیجه هاشون دارن تعریف میکنن
ولی پیرمرد فامیل ما از بی ام و سبز انگوریش برای ما میگه
ههه!
من یک ❤️بی ام و باز❤️ قهههارم
پدرام
۱۱ تیر ۱۴۰۱مگه سی 63 با این فیس تولید میشه پس اون فیس جدیده چی؟
پدرام
۱۱ تیر ۱۴۰۱من خودم بنز رو انتخاب می کنم اما این مقایسه اشتباهه چون این مرسدس بنز 2019 هست، دو حالت داره یا صبر کنید c63 جدید بیاد یا اینکه ب ام و رو هم 2019 بذارید
امیررضا
۱۱ تیر ۱۴۰۱متاسفانه مردم از رو تعصب رای میدن، تو این سگمنت بیامو امسه سلطان بلامنازع هست که همیشه بهتر از رقبا هم فروش داشته هم در کل خودروی بهتریه. بیشتر این رای ها برای مرسدس رو واسه نسل جدید ندادن چون قراره چهارسیلندر هیبریدی بشه و فقط بخاطر اون موتور ویهشت ایامجی رای دادن.
تعصب و یقه جر دادن واسه مرسدس بنز تو ایرانی جماعت تمومی نداره.
پدرام
۱۱ تیر ۱۴۰۱هر وقت شما خودت تعصب بیجا روی ماشین خاصی نداشتی اون وقت از بقیه هم انتظار چنین چیزی داشته باش بنز و ب ام و هر دو پرفورمنس خوبی دارن اما بحث کاملا سلیقه ای هست
Erfan
۱۱ تیر ۱۴۰۱همین که شما میگید سری سه تو این سگمنت سلطان بلامنازع خودش یه تعصب خیلی بزرگه.
امیررضا
۱۱ تیر ۱۴۰۱مگه نیست؟ الان بگیم اسکلاس همیشه از رقبا بهتره داریم حقیقت میگیم ولی وقتی میگیم امسه از رقیبا بهتره، شد تعصب؟
قاطر فروش
۱۱ تیر ۱۴۰۱با این پول حداقل نسخه الپینا رو میاوردین
احمدرضا
۱۱ تیر ۱۴۰۱آلفا جان کجایی؟
به مرسدس رای دادم
ماکسیمیلیان
۱۱ تیر ۱۴۰۱چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است:)
amir
۱۱ تیر ۱۴۰۱M3❤
رامتین
۱۱ تیر ۱۴۰۱انتخاب من بی ام و.
Hadi
۱۱ تیر ۱۴۰۱دو تا گردن کلفت آلمانی 😍👌🏼
انتخاب من بنز چون موتور V8 داره تو این کلاس که معرکس یه ماشین کامله این اتاق C63S👌🏼
قراره نسل جدیدش متاسفانه چهار سیلندر بشه…
داش قاسم
۱۲ تیر ۱۴۰۱خداییش آگه واقعا راننده باشی m3 مهندسی قدرتمندی برای رانندگی داره آگه کسی اولین بار سوار m3 بشه دیگه سراغ بنز نمیره بنز مال کسایی هست که میخوان راحت حرکت کنن ولی m3 مهندس هیجان رانندگیه پس هرکدوم مال یه قشر خاصی هستن مثلا بنز مال پیرمردهاست ولی BMW مال ما
محمد هادی
۱۳ تیر ۱۴۰۱BMW مال ما❤️