مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه پنجم، سدانهای میان سایز پرفورمنس، دوئل اول
قطار سری رقابتهای خودرویی پدال به ایستگاه پنجم و گروه سدانهای میان سایز پرفورمنس رسیده است. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شاهد رقابت دوازده سدان اسپرت بودیم که از بین آنها شش خودرو به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کردند. در این مرحله، سه خودرو با پیروزی در دوئلها خود را مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی رساند اما چون این تعداد فرد بود، از بین بازندهها هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد. آن خودرو کادیلاک CT5-V بلکوینگ بود که در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی در برابر مرسدس E63 AMG قرار گرفت. نتیجهٔ این دوئل را در ادامه مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس E63 AMG و کادیلاک CT5-V بلکوینگ
مجموع آراء: ۲۰۰۲
آراء مرسدس: ۱۰۸۷
آراء کادیلاک: ۹۱۵
پیروز دوئل: مرسدس E63 AMG با کسب ۵۴ درصد از کل آراء
بامو M5
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۴.۰
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۳.۷
نقاط مثبت: شتابی دیوانهوار سریع، حالت محرک عقب هیجانانگیز، سواری و هندلینگ فوقالعاده، پیشرانهٔ قدرتمند، گیربکس عالی، کیفیت بالا، کابین مجلل
نقاط منفی: احساس ضعیف فرمان، تنظیمات بسیار زیاد حالات رانندگی، صدای مصنوعی پیشرانه که جذابیت غرش E63 را ندارد، سواری نهچندان راحت در سرعتهای پایین، درگیری راننده در دیگر محصولات M بیشتر است
چکیده: بامو M5 نمادی در بین سدانهای اسپرت محسوب میشود و نسل کنونی با پرفورمنس فوقالعادهٔ خود میراث پیشینیان را ادامه داده است
مرسدس E63 AMG
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۶
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۵.۴ ثانیه
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۵.۹
نقاط مثبت: مثل موشک شتاب میگیرد، در رانندگی مثل چاقوی جراحی با دقت است، در پیچها انگار روی ریل قرار دارد، حالت دریفت، کابین بسیار لوکس و باکیفیت
نقاط منفی: فعالسازی حالت دریفت پیچیده است، رینگهای بزرگ و لاستیکهای فاق کوتاه سواری را ناراحت میکنند، از E53 بسیار گرانتر است، استهلاک و هزینههای نگهداری بالا
چکیده: مرسدس E63 ترکیبی درخشان از پرفورمنس خیرهکننده و تجمل لذتبخش را ارائه میکند و برای کسانی ساخته شده است که به دنبال حد نهایی E کلاس هستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M5 کامپتیشن | مرسدس E63 S | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۹ ثانیه | ۱۱.۱ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۳.۳ ثانیه | ۲۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۲.۳ متر | ۴۷.۲ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۰ جی | ۱.۰۱ جی |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۶ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۹۲۲ کیلوگرم | ۲۰۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۸۸ میلیمتر | ۵,۰۰۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۸۲ میلیمتر | ۲,۹۳۸ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۹۵ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۱۱۳,۰۹۵ دلار | ۱۰۸,۵۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMANTE
۱۵ تیر ۱۴۰۱رای من که M5 هست.
یکی از دلایلی که E63 رو انتخاب نمیکنم ظاهر تپل مپل اش هست.
phonix
۱۵ تیر ۱۴۰۱من از کابین های جدید بنز خوشم نمیاد
باید بهتر روش کار میکرد همه جا اش عالیه بجز اون نمایشگر جلوش که واقعا کارو خراب کرده
وگرنه هردو قابل احترامن مخصوصا از لحاظ فنی
Carlover
۱۵ تیر ۱۴۰۱طراحی کابین فقط مال منبع آب 👏🏻
phonix
۱۵ تیر ۱۴۰۱انتظار این همه نظر منفی نداشتم ولی خوب چه میشه گفت سلیقس
نظر همه افراد برام متحرمه
البته حساب این دوستمون جداس معلوم نیست فازش چیه
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۵ تیر ۱۴۰۱فونیکس من باهات موافقم مثله اس کلاس یا سی کلاس ، با یک تبلت آویزون نمیتونم کنار بیام، دلم برای اون فراونی دکمه های خوشگل و با کیفیت مرسدس و سادگی و شیک بودنش تنگ شده. کابین همه ی برند آلمانی ها دیگه حوصله سربر شده امروزه…
JDM lover
۱۵ تیر ۱۴۰۱قیمتا تقریبا یکیه و من انتخابم M5 کامپتیشن خواهد بود بخاطر:
قدرت بیشتر ، شتاب بهتر ، تایم پیست بهتر ، تایم ۴۰۰ متر بهتر و همچنین طراحی فوق العاده جذاب و خشن
بی نظیره M5 👌
وحید اسماعیل نسب
۱۵ تیر ۱۴۰۱انتخاب من بی ام و هست
ارین صاحب جمعی
۱۵ تیر ۱۴۰۱من میگم مرسدس چون کابینش بنظرم بهتره
pedram7
۱۵ تیر ۱۴۰۱بی ام و m5 عالیه 😍
Humer
۱۵ تیر ۱۴۰۱کمپانی دریکو (اگه اشتباه نکنم) یک اس یو وی ۲۰۰۰ اسبی رو قراره معرفی کنه با کابین مجلل
خواهشا خبر ان را پوشش بدهید
pedram7
۱۵ تیر ۱۴۰۱بی ام و m5 بهترینه
new reventon
۱۵ تیر ۱۴۰۱ولی واقعا بنز همیشه یه چیز دیگس!
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۱M5
بنظرم بی ام و برند جَووناست
و همیشه از بنز اسپرت تر ظاهر شده
جفتشون عالی
اما چیکار کنم دیگع :)) بی ام فنم
Erfan
۱۵ تیر ۱۴۰۱این که بگیم همیشه بی ام و از بنز اسپرت تر ظاهر شده کاملا اشتباس.کلمه همیشه اشتباس.
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۱عرفان
گفتم ظاهر شده اگه دقت کنی
ولی در عمل گاهی بنز بهتر بوده
اما در ظاهر بی ام و جوون پسندتر و اسپرت
اکثرا نظرشون همینه
تو بخش ارزش گزاری هردو عالی هستن
و بستگی به معیار ها داره
بهنام
۱۵ تیر ۱۴۰۱آخرین نسل هیچکدوم رو دوست ندارم.از نظر من هر دو در نسل قبلشون بهتر بودن . هم ای کلاس و هم سری پنج در نسل قبلشون فوق العاده جذاب و زیبا بودن .
AMIR / ARMI
۱۵ تیر ۱۴۰۱هیچی به اندازه دریچه های هوا بزرگ داخل ماشین زشت نمیکنه
انتخاب من اینجا مرسدس و در این سگمنت کادیلاک هستش
ولی اگه بخوام سدان بگیرم قطعا مدل اس پلاد انتخابم هست
AMIR / ARMI
۱۵ تیر ۱۴۰۱هیچی به اندازه دریچه های هوا بزرگ داخل ماشین زشت نمیکنه
انتخاب من در این دوئل مرسدس و در این کلاس کادیلاک هستش
ولی اگه بخوام سدان بگیرم قطعا model s plaid انتخابم هست
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۵ تیر ۱۴۰۱نیازی نیست بگی
توی طثلا فن همه میدونیم چه ماشینو تو این رنج بر میداری
Amard
۱۵ تیر ۱۴۰۱میشه گفت نزدیک ترین رقابت ممکن چه از لحاظ عملکرد چه از لحاظ قدرت موتور شتاب هر دو بسیار عالی هستن
MRD
۱۵ تیر ۱۴۰۱یع جذابیتی تو چراغ های بی ام و هست که درکنار جلو پنجره های با اصالتش فوق العاده میشه
همچینین یه ماشین عالی برای دریفت هستش وسرعت بالایی داره و شرکت مادر رولزرویس هستش
ولی مرسدس هم خیلی لوکس هست و ماسین مافیا ها و صدای خیلی وحشی و خوبی داره
بنظرم مقایسشون کار خیلی درستی نیست ولی به هر حال من بیشتر بی ام و رو دوست دارم و عاشق BMW M8 هستم
javadhy
۱۵ تیر ۱۴۰۱ظاهر بیرونی سلیقه ایه ولی به نظرم بنز زیباتره
کابین هم به نظرم بنز ترکیب لوکس و اسپرتو بهتر به نمایش گذاشته
مشخصات فنی جفتشون هم انقدر دیوانه وار هست برای یک ماشین چهاردر که چند دهم ثانیه رو میشه در نظر نگرفت
در کل انتخابم بنز
Matin2
۱۵ تیر ۱۴۰۱طراحی بی ام و جوون پسند تره نسبت به بنز داشبورد هم همینطور
مشخصات فنی بی ام و یکم بهتره و ازون طرف بنز ایمنی بالا تری داره
حالا کدوم؟فک کنم رای ندم بهتره
javadhy
۱۵ تیر ۱۴۰۱ظاهر بیرونی سلیقه ایه ولی به نظرم بنز زیباتره
کابین هم به نظرم بنز ترکیب لوکس و اسپرتو بهتر به نمایش گذاشته
مشخصات فنی جفتشون هم انقدر دیوانه وار هست برای یک ماشین چهاردر که چند دهم ثانیه رو میشه در نظر نگرفت
در کل انتخابم بنز
Reza Waffen SS
۱۵ تیر ۱۴۰۱دوراهی سختیه
GMA
۱۵ تیر ۱۴۰۱مرسدس انتخابم هست
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۱ممکنه بنز تو سگمنت های بیشتری از بی ام و بهتر باشه
اما M5 بهم زننده قاعده هاست
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۵ تیر ۱۴۰۱من با توجه به علاقه ام به بنز
اونو بر میدارم
داخلشم به نظرم لوکس تره
نیشه
۱۵ تیر ۱۴۰۱مرسدس مثل بنز میمونه، خیلی عالیه.
بی ام مثل بیمر میمونه، خوفه
GMA
۱۵ تیر ۱۴۰۱یاد جواد خیابانی افتادم😂
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۱هرچند M5 به نوعی سنگ محک این کلاس به حساب میاد ولی به دلیل علاقه شخصی به e63 رای دادم
mb675
۱۵ تیر ۱۴۰۱توی این سگمنت قطعا m5 یک استاندارده و خیلی بهم نزدیکن ولی من درکل بنز رو انتخاب میکنم به دلیل علاقه شخصی و طرحی بهتر
phantom
۱۵ تیر ۱۴۰۱قطعا ام5
فقط خدا کنه تو نسل جدید طراحیش جنجالی نباشه
پدرام
۱۵ تیر ۱۴۰۱حفاظت از بزرگسالان تو بی ام و 15 درصد توی بنز 95 درصد ؟ اعداد درسته ؟
al-ml-kh
۱۵ تیر ۱۴۰۱جفت ماشینا ژرمن واقعین و فوق العاده اند
ولی خب هیچ ماشینی بی ام و نمیشه
هیچ بی ام و ای هم بنز نمیشه
رای خودم مرسدسه
RezaRs
۱۵ تیر ۱۴۰۱خیلی بنز فنم اما نمیشه اینجا اصلا ام۵ رو نادیده گرفت
Alan.r
۱۵ تیر ۱۴۰۱از لحاظ فنی و پرفورمنس تقریبا یکسان هستن
ولی ظاهر و کابین مرسدس خیلی بهتره لوکستر هم هست امنیت بیشتری هم داره ( با توجه به امتیازات یورو انکپ) قیمتشم کمتره
پس صد درصد بنز
سهیل
۱۵ تیر ۱۴۰۱طراحی بنز مثل سوسکی هست که با دمپایی ردی تو سرش چشماش چپه شدن.
ولی بی ام و مثل شیر درنده میمونه.