مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل اول
در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز به گروه جذاب سوپراسپرتهای سطح بالا رسیدهایم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت سوپرکار قدرتمند به مصاف یکدیگر رفتند. به همین دلیل، در گروه سوپراسپرتهای سطح بالا مرحلهٔ یکچهارم نهایی نداشتیم و از بین هشت شرکتکننده، چهار خودرو شامل لامبورگینی اونتادور، فراری F8 تریبوتو، مرسدس AMG GT بلک سریز و فراری ۸۱۲ مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فراری ۸۱۲ و آستونمارتین DBS برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فراری ۸۱۲ و آستونمارتین DBS
مجموع آراء: ۱۴۶۵
آراء فراری: ۱۰۷۹
آراء آستون: ۳۸۶
پیروز دوئل: فراری ۸۱۲ با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ (نسخهٔ کامپتیزیونه در می ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
تعداد ساخت: ۹۹۹ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی با قدرت و صدای فوقالعاده، ظاهر خیرهکننده، تنظیم عالی کنترل کشش و کنترل پایداری، هندلینگ عالی، شتاب خارقالعاده، فضای بار نسبتاً بزرگ
نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، فقدان اندروید اتو، ترمزهای ضعیف، قیمت وحشتناک گران، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، تعویض دندههای خشن گیربکس دوکلاچه
چکیده: فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه خودرویی فوقالعاده است. پیشرانهٔ این ماشین بهتنهایی یک شاهکار است که در نسخهٔ کامپتیزیونه این نیروگاه بینقص با هندلینگ بینظیری ترکیب شده است. این باعث شده رانندگی این فراری بسیار لذتبخش باشد. کامپتیزیونه راهی فوقالعاده برای گرامیداشت پیشرانهٔ V12 افسانهای فراری محسوب میشود و بهعنوان آخرین محصول دوازده سیلندر تنفس طبیعی فراری یادآوری میکند که تا پیش از هیبریدی شدن، از آن نهایت لذت را ببریم
مرسدس AMG GT بلک سریز
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ (نسخهٔ بلک سریز در جولای ۲۰۲۰)
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
تعداد ساخت: ۱۷۰۰ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربو با صدا و قدرت فوقالعاده، ظاهر جذاب و وحشی، دینامیک رانندگی عالی، بسیار توانمند در پیست و درعینحال مناسب برای رانندگیهای شهری
نقاط منفی: قیمت بسیار گرانتر از نسخههای پایینتر، کابین تنگ و خفه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نهچندان خوب، تجربهٔ رانندگی آن به ۹۱۱ نمیرسد، سیستمهای کمکراننده محدود، بهاندازهٔ برخی رقبا سریع نیست
چکیده: مرسدس در نسخهٔ بلک سریز افراطیترین عضو خانوادهٔ AMG GT را ارائه کرده است. این ماشین از پیشرانهای وحشی، چسبندگی خیرهکننده و تعادل شاسی فوقالعادهای برخوردار است. علاوه بر این، AMG GT یک سوپرکار موتور جلوی واقعی است که میتوان با آن هرروز هم در پیست رانندگی کرد و هم به محل کار رفت. به همین دلایل، بلک سریز خودرویی باورنکردنی است
مقایسهٔ مشخصات فنی
AMG GT بلک سریز | ۸۱۲ کامپتیزیونه | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
ردلاین | ۷,۲۰۰ rpm | ۹,۵۰۰ rpm |
قدرت | ۷۳۰ اسب بخار | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۶۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
شتاب صفر تا ۲۰۰ | ۹.۰ ثانیه | ۷.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۵ لیتر | ۹۲ لیتر |
تولید آلایندگی | ۲۹۲ گرم/کیلومتر | ۳۸۵ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۲ کیلو/اسب بخار | ۱.۸ کیلو/اسب بخار |
طول | ۴,۶۰۲ میلیمتر | ۴,۶۹۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۳۴ میلیمتر | ۲,۷۲۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۸۵ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۳۲۶,۰۵۰ دلار | ۶۰۱,۵۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
T
۲۷ تیر ۱۴۰۱معلومه فراری بهتره
فراری لایک
مرسدس دیس لایک
Muty
۱۲ مرداد ۱۴۰۱پس اون 60% ایی که اون بالا به فراری رای دادن کجان ؟!
همه که دیسلایک دادن!!!
اسیری شدیم بخدا هااا :-) :-) :-) :-)
مانی
۲۷ تیر ۱۴۰۱چرا سوپر فست نرمال رو نیوردین تا اختلاف قیمتی کمتر باشه؟
مدل تولید محدود فکر میکنم بیشتر از اینها قیمتش باشه
(شاید اسپایدرش بود که خیلی گروتره)
Alan.r
۲۸ تیر ۱۴۰۱کاملا موافقم
یا حد اقل نسخه track series رو برای درگ میآوردن
مهدی
۲۷ تیر ۱۴۰۱کامپتزیونه واقعا زیباترین سوپراسپرتی هست که تاحالا دیدم مخصوصا نمای عقب!
مازیار
۲۷ تیر ۱۴۰۱بین فراری ها F12 TDF رو هم در نظر داشتی؟
MASIH
۲۷ تیر ۱۴۰۱مرسدس عالیه ولی فراری تو سوپراسپرت ها جایگاه بهتری داره
KHAN
۲۷ تیر ۱۴۰۱درسته که مرسدس همیشه عالیه ولی فراری کلا یه چیزی میسازه که با مرور زمان میبینی چه شاهکاری ساخته بوده
Amir Ali Aventador
۹ شهریور ۱۴۰۱دقیقا مثل لافراری
RezaRs
۲۷ تیر ۱۴۰۱بهم ربطی ندارن دلیل رای ها اینهمه زیاد هم به فراری قطعا منطق نبوده علاقه بوده اما من با علاقه و منطق میگم فقط بلک سریز
Ferrari
۲۷ تیر ۱۴۰۱الکی سیس روشنفکری نگیر اتفاقا کسانی که به ۸۱۲ رای دادن با منطق رای دادن
Porsche 911
۲۸ تیر ۱۴۰۱حالا چرا عصبانی میشی سلیقشه باید از شما اجازه بگیره؟
Ferrari
۲۸ تیر ۱۴۰۱کسی برای سلیقش نمیاد انتخاب دیگران رو از روی علاقه و انتخاب خودشو عقلانی و موجه جلوه بده شما هم اگر نمیتونی فرق این دو مورد رو از هم تشخیص بدی الکی ربپلایی نکن
Comodor
۲۷ تیر ۱۴۰۱شیشصد هزار دلار؟ :))))
شاید باید مدل معمولش اورده میشد تا اختلاف قیمت کمتر باشه. درمقابل ۸۱۲ سوپرفست هم باز من فراری رو بیشتر دوس دارم. راستش دلم نمیخواد ۳۰۰ هزار دلار پول ماشینی رو بدم که یکی با ۵۰ هزار دلار هم تونسته همون برند رو سوار شه 😁
amir
۲۷ تیر ۱۴۰۱فراری❤
JDM lover
۲۷ تیر ۱۴۰۱من که فراری انتخابمه
به نظرم قیمتش منطقیه و واقعا عملکردش فوق العاده هس
arshia
۲۷ تیر ۱۴۰۱۸۱۲ کامپتیزیونه بعد از SVJ هیولا ترین هیولاییه که دیدم
یوسف
۲۸ تیر ۱۴۰۱بلک سریز رو به خاطر عملکردش در پیست نوربورینگ که رکورد زد دوست دارم… اما رای من فراری هست…. اما سوالم اینه که چرا فراری با این همه قدرت و طراحی و مهندسی عالی که داره نمیتونه رکورد بلک سریز رو بزنه…. آیا اصلا اقدامی کرده یا نه….. آیا کمبود گشتاور این موتور نسبت به اسب بخار تولیدی دلیلش هست یا نه…. اساتید اگه اطلاعات دارن ممنون میشم
Alireza
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳چونکه فراری هیچوقت اقدام ب رکورد زنی تو نورنبرگرینگ نکرد و نیازی هم ب این کار نداره،کلا فراری خودشو بالاتر از این میبینه ک بخواد ماشیناشو با رکورد زدن اثبات کنه،دلیل اصلی رکوردای مرسدس و پورشه تو نورنبرگ هم اینه ک اونا با پیست اشنایی دارن و راننده مخصوص دارن ک پیستو مثل کف دستشون بلدن،البته ب هیچوجه منکر پرفورمنس بالاشون مخصوصا پورشه نمیشم
علی
۲۸ تیر ۱۴۰۱انتخابیم فراری !!! مرسدس شاه خودروهاست به استثنای این کلاس خودرو ، که فراری شاهه
سام
۳۱ تیر ۱۴۰۱مصرف سوخت فراری ۳لیتر بیشتر و وزنش ۱۰۰کیلوگرم کمتر هست
اگه شرایط به نفع بنز برگردونیم باید مصرف سوخت فراری بشه صدی۱۰ که قدرتش خیلی میاد پایین و وزنش ۲۰۰کیلوگرم سنگین تر از بنز بشه در ضمن حداکثر قدرت فراری تو دورموتور ۸۰۰۰هزار بدست میاد که استهلاک موتور میره بالا
صنعت فقط آلمان تو هرچیزی بهترینن
ارشک
۳۱ تیر ۱۴۰۱طراحی ظاهری فراری خیلی دلنشین تره ولی طراحی داخلیش از بنز ضعیف تره.
KHAN
۳ مرداد ۱۴۰۱تو این سگمنت با احترام به مرسدس قطعا فراری انتخابمه
Trump
۱۲ مرداد ۱۴۰۱حالا اگر مکلارن بود و کل برتری ها باهاش بود و قط هزار دلار گرون تر بود همه میگفتن چون بنز 1000 دلار ارزون تره پس بنز انتخابمونه
ولی اختلاف 300 هزارتایی الان اشکال نداره :))
Arian
۹ شهریور ۱۴۰۱خدایی دیگه بلک سیریز رو با ماشینای ایتالیا مقایسه نکنین که
بنز بلک خداس اینو همه قبول دارن ولی وقتی فراری و لامبورگینی نباشن