مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل اول
در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز به گروه جذاب سوپراسپرتهای سطح بالا رسیدهایم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت سوپرکار قدرتمند به مصاف یکدیگر رفتند. به همین دلیل، در گروه سوپراسپرتهای سطح بالا مرحلهٔ یکچهارم نهایی نداشتیم و از بین هشت شرکتکننده، چهار خودرو شامل لامبورگینی اونتادور، فراری F8 تریبوتو، مرسدس AMG GT بلک سریز و فراری ۸۱۲ مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فراری ۸۱۲ و آستونمارتین DBS برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فراری ۸۱۲ و آستونمارتین DBS
مجموع آراء: ۱۴۶۵
آراء فراری: ۱۰۷۹
آراء آستون: ۳۸۶
پیروز دوئل: فراری ۸۱۲ با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ (نسخهٔ کامپتیزیونه در می ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
تعداد ساخت: ۹۹۹ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی با قدرت و صدای فوقالعاده، ظاهر خیرهکننده، تنظیم عالی کنترل کشش و کنترل پایداری، هندلینگ عالی، شتاب خارقالعاده، فضای بار نسبتاً بزرگ
نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، فقدان اندروید اتو، ترمزهای ضعیف، قیمت وحشتناک گران، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، تعویض دندههای خشن گیربکس دوکلاچه
چکیده: فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه خودرویی فوقالعاده است. پیشرانهٔ این ماشین بهتنهایی یک شاهکار است که در نسخهٔ کامپتیزیونه این نیروگاه بینقص با هندلینگ بینظیری ترکیب شده است. این باعث شده رانندگی این فراری بسیار لذتبخش باشد. کامپتیزیونه راهی فوقالعاده برای گرامیداشت پیشرانهٔ V12 افسانهای فراری محسوب میشود و بهعنوان آخرین محصول دوازده سیلندر تنفس طبیعی فراری یادآوری میکند که تا پیش از هیبریدی شدن، از آن نهایت لذت را ببریم
مرسدس AMG GT بلک سریز
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ (نسخهٔ بلک سریز در جولای ۲۰۲۰)
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
تعداد ساخت: ۱۷۰۰ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربو با صدا و قدرت فوقالعاده، ظاهر جذاب و وحشی، دینامیک رانندگی عالی، بسیار توانمند در پیست و درعینحال مناسب برای رانندگیهای شهری
نقاط منفی: قیمت بسیار گرانتر از نسخههای پایینتر، کابین تنگ و خفه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نهچندان خوب، تجربهٔ رانندگی آن به ۹۱۱ نمیرسد، سیستمهای کمکراننده محدود، بهاندازهٔ برخی رقبا سریع نیست
چکیده: مرسدس در نسخهٔ بلک سریز افراطیترین عضو خانوادهٔ AMG GT را ارائه کرده است. این ماشین از پیشرانهای وحشی، چسبندگی خیرهکننده و تعادل شاسی فوقالعادهای برخوردار است. علاوه بر این، AMG GT یک سوپرکار موتور جلوی واقعی است که میتوان با آن هرروز هم در پیست رانندگی کرد و هم به محل کار رفت. به همین دلایل، بلک سریز خودرویی باورنکردنی است
مقایسهٔ مشخصات فنی
AMG GT بلک سریز | ۸۱۲ کامپتیزیونه | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
ردلاین | ۷,۲۰۰ rpm | ۹,۵۰۰ rpm |
قدرت | ۷۳۰ اسب بخار | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۶۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
شتاب صفر تا ۲۰۰ | ۹.۰ ثانیه | ۷.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۵ لیتر | ۹۲ لیتر |
تولید آلایندگی | ۲۹۲ گرم/کیلومتر | ۳۸۵ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۲ کیلو/اسب بخار | ۱.۸ کیلو/اسب بخار |
طول | ۴,۶۰۲ میلیمتر | ۴,۶۹۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۳۴ میلیمتر | ۲,۷۲۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۸۵ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۳۲۶,۰۵۰ دلار | ۶۰۱,۵۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Reza Waffen SS
۲۷ تیر ۱۴۰۱با اینکه عاشق مرسدسم ولی انتخابم فراری 812
سامان اذری
۲۷ تیر ۱۴۰۱من نتونستم رای بدم
Kf
۲۷ تیر ۱۴۰۱والا منم نتونستم
پداال چرا مارو تو این وضعیت قرار میدی اخه
امیر
۲۷ تیر ۱۴۰۱من هیوندا النترا N انتخاب میکنم چون بنز کیسه هواش کار نمیکنه فراریم مثل النترا جایزه نبرده
امیرشایان فرازی
۲۷ تیر ۱۴۰۱😂
ارین صاحب جمعی
۲۷ تیر ۱۴۰۱تو یه سری به پارکها بزن خیلی وضعت عقلانی مناسبی نداری
Reza Waffen SS
۲۷ تیر ۱۴۰۱خنده دار بود
كارevol
۲۷ تیر ۱۴۰۱فراری رو نمیشه ازش گذشت
ehsan fa
۲۷ تیر ۱۴۰۱همونطوری که بین خودروهای معمولی بین بنز و بقیه برندها تقریبا همیشه بنز برتره ، بین سوپر اسپورت ها هیچکدوم فراری نمیشه حتی بوگاتی ، بوگاتی فقط بخاطر اینکه سقف سرعتش زیاده معروفه وگرنه یه ماشین در حد فراری بسازه ۱۰ تا هم نمیتونه بفروشه ، دارند با ضرر میفروشند بوگاتی رو.
حسین
۲۷ تیر ۱۴۰۱با احترام به بنز. صد درصد 812
downfall
۲۷ تیر ۱۴۰۱ضمن احترام به بنز اما قطعا فراری 812
downfall
۲۷ تیر ۱۴۰۱ردلاین فراری 9500 rpm. کسی که انجین دوازده سیلندر تنفس طبیعی فراری با این ردلاین زیر پاش باشه قطعا از سواری با این شاهکار روحش ارضا میشه
پیام
۲۷ تیر ۱۴۰۱انتخاب سخته ولی حق انتخاب باشه نمیشه به یه V12 تنفس طبیعی اونم ساخته شرکت معظم فراری نه گفت مرسدسم عالی در کل برای یه ماشین باز انتخاب سختیه
BMW
۲۷ تیر ۱۴۰۱اشتباهی به مرسدس رای دادم اما عاشق جفتشونم فقط بخاطر پیشرانه ۱۲ سیلندر می خواستم به فراری رای بدم که اشتباه شد اینجا لذت مهمتر از اعداد و ارقامِ مثل پورشه ۹۱۱ gt3 با اینکه توربو اس و gt2 ازش سریع ترن اما من به جفتونشون ترجیهش میدم البته دوستان گیربکس فوق سریع بلک سریزم تعویض دندش خیلی لذت بخشه ولی صدای موتورش افتضاحِ
Alan.r
۲۷ تیر ۱۴۰۱دوئل منصفانه ای نیست فراری دو برابر بلک سریز قیمت داره
با توجه به قیمت و مشخصات مرسدس ارزش خرید بیشتری داره
imanenzo
۲۷ تیر ۱۴۰۱amg gtخودروی بسیار قابل ملاحظه ایه اما در این کلاس هیچ ماشینی در حد فراری812 کامپتزیونه نیست.صد در صد فراری
amirmohammad
۲۷ تیر ۱۴۰۱هردو نهایت زیبایی هستن اما انتخابم فراری هست.پادشاه این کلاس
حسین دهمرد
۲۷ تیر ۱۴۰۱صفحه رو باز کردم که به فراری رای بدم اما به قیمت که رسیدم نظرم عوض شد. چه خبره سر گردنه س انگار
دکتر
۲۷ تیر ۱۴۰۱من خودم فن بنزم،ولی خب از فراری نمیشه گذشت حتی اگه قیمتش ۲ برابر باشه! کلا یک دنیای دیگس،انتخابم فراری
Si
۲۷ تیر ۱۴۰۱۸۱۲ کامپتیزیونه ماشین شماره یک لیست ماشین های مورد علاقمه با اینکه مرسدس واقعا خوبه ولی فراری یه لول بالاتره در اینجا
GMA
۲۷ تیر ۱۴۰۱مرسدس خودرو فوق العاده ای هست،اما فراری خودروی سطح بالاتری ساخته،صدای V12 تنفس طبیعی اش هم همتا نداره،ولی برام عجیب بود که نوشته ترمز های ضعیف!
AMANTE
۲۷ تیر ۱۴۰۱من که نمیتونم بین این دو یکی رو انتخاب کنم ولی ترازو یکمی به سمت V12 تنفس طبیعی سنگینی میکنه.
Matin2
۲۷ تیر ۱۴۰۱این اونجایی هست که دیگه نمیتونی بگی بنز ارزون تره پس فراری نه پس مای قیمتو وسط نکشین
Matin2
۲۷ تیر ۱۴۰۱عاشق کابین فراری شدم😍😍
امیر
۲۷ تیر ۱۴۰۱تازه متوجه شدم تو این کلاس معیار انتخاب باید ۹هزار دور به بالا باشه!!!!!!
اعجوبه…
Alireza
۲۷ تیر ۱۴۰۱جفتشون که عشقن ولی خوب، شما چجوری میتونی از ۸۱۲ بگذری
بعد اینکه تو نکات منفی بنز نوشتین به اندازه برخی رقبا سریع نیست. منظورتون چیه دقیقا؟ از همشون ک تو پیست سریعتره
Mustang shelby gt 350
۲۷ تیر ۱۴۰۱من یه مدتیه فراری میبینم اونقدر جذاب نیست برام نمیدونم چرا دیسلایک لطفا
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۷ تیر ۱۴۰۱من به بنز عرق دارم
بخاطر خیلی چیزا
واقعا دوسش دارم
ولی خدایی
فراری یه چیز دیه اس
۹۵۰۰ v12 سرعت شتاب و همه چی بهتر
داخل و تیپشم بهتره
در آینده هم با ارزش تر میشه
خدایی فراری عشقه
Amin
۲۷ تیر ۱۴۰۱مرسدس amg gt خودرو فوقالعاده ای هست و کلی سر صدا به پا کرد ….ولی ۸۱۲ کامپتزیونه یه لول بهتره بنظرم و خاص تر هم هست ، و قطعا در آینده اون پول بیشتری که براش دادین ، بر خواهد گشت ، از نظر فنی هم حرف نداره ….میشه گفت یکی از بهترین های فراری هست در تاریخ این برند
اگر اشتباه نکنم اتوکار با این ماشین صفر تا دویست ۷ ثانیه هم ثبت کرد
S
۹ شهریور ۱۴۰۱چی میگی عمو جون برا خودت هی میگی مرسدس تو سوپر کار سازی به فراری نمیرسه؟؟؟ clk gtr پشم بوده SLR McLaren پشم بوده SLS black پشم بوده همین amg gt black پشمه ؟؟؟ بعدم amg one داره میاد که هرچی فراری هستو دود کنه بفرسته رو هوا بعد تو میگی تو سوپر کار سازی فراری بهتره؟؟؟ رو چه منطقی میگی؟ تمام ماشینهایی که بالا اسم بردم تو دوره خودشون هرچی فراری بوده دود کردن فرستادن هوا نمونش SLR McLaren فقط همین یدونرو گفتم برات که حساب کار دستت بیاد
M
۲۷ تیر ۱۴۰۱اگر تو پیست مقایسه بشن عیار واقعی بنز مشخص میشه, تو پیست لاگونا سکا کوردمکلارن سنا رو زد ! با اختلاف 2 ثانیه و جالب اینه که مکلارن سنا ماشینی هست که مجوز دریافت پلاک نداره چون استاندارهای ایمنی شهری رو نمیتونه ه خاطر پکیچ ایرودینامیکیش پاس کنه و جالبه 4 ثانیه از 911 gt3 سریع تر بود
جز به جز این ماشین برای پیسته مثلا از Flat-plane crank استفاده کردن از Flat-plane crank تو ماشین های مسابقه ای معمولا استفاده میشه چون وزن کمتری دارن ولی ارتعاش و سر و صدای زیادی داره .پکیچ ایرودینامیکیش که عملا برای کلاس GT3 لمانز هست twin rear wing داره!,fender چرخ های جلو, seamlessly integrated louvres سپر جلو!
ضمنا مرسدس با اینکه اسب بخار کمتری داه و پکیچ آیرودینامیکیش به شدت از فراری بیشتره و قاعدتا ضریب درگ cd بیشتری ایجاد میکنه تو 400 متر 0.2 ثانیه بیشتر اختلاف ندارن
تنها چیزی که فراری دست برتر رو وش داره ی موتر کلاسیک 12 سیلندر که نعره میکشه و اینکه یک good investment خواهد بود
Farzad
۲۷ تیر ۱۴۰۱رکورد در پیست شاید جزو اولویت های سوم یا حتی چهارم کمپانی فراری هم نباشه بر عکس دیگر سوپر اسپرت سازان که به این موضوع خیلی اهمیت میدن .
M
۲۷ تیر ۱۴۰۱اگه این طرز تفکر فراری باشه پس ساخته هاش با هیچ منطقی قابل قبول نخواهد بود
همانطور که گفتید بهش میگن سوپر اسپرت پس بخش اعظمی از توانای های فنی و مهندسی رو صرف بهبود عملکد خودرو در پیچ ,صفر تا صد و سایر پارامتر ها میکنن که میشه اثارش رو در طی یک دور پیست دید
مثل این هست که تویوتا بگه من خودروهای اقتصادی میسازم بعد هر 10 هزار کیلومتر خرج یک سوپر اسپرت رو بکنی براش
یا رولزرویس بگه من ماشین لوکس میسازم کیفیتش پایین باشه
وقتی فراری میگه سوپر اسپرت میسازم اتفاقا اولویتش خودرو های با پرفورمنس بالا در پیست هست مگر اینکه مدل های تورینگ مد نظر باشه
و ضمنا رکورد پیست لاگونا سکا رکوردی نبود که از طرف مرسدس ثبت بشه و توسط تیم تست مجله ثبت شد و این یعنی مرسدس هم اهمیتی شاید به این موضوع نداده اما ی سوپر اسپورتی ساخته که نگیم ایده ال اما خیلی عالی عمل کرد
و اگر فراری به رکورد پیست اهمیت نمیداد چرا کریس هریس در برنامه تاپ گیر گفت رکورد فراری 488 در مقایسه با پورشه منصفانه نبود
چون فراری یک ماشین 488 رو با کل تیم مهندسی فرستاد برای رکورد گیری!!!!
و چرا در فصل های قبلی وقتی قرار شد پورشه مکلارن و فراری لافراری تست بشن فراری قبول نکرد ماشین ها رکورد پیست بزنند مگر اینکه لافراری مستقیما از مارانلو با تیم مهندسی بیاد برای رکورد زنی
لابد برای فراری خیلی اهمیت داشته رکورد پیست؟
Amin
۲۷ تیر ۱۴۰۱عزیز تند نرو ، این ۸۱۲ کامپتیتزیونه توی پیست کوچیک فیورانو حدود ۲ ثانیه از ۴۸۸ پیستا سریع تره ، ۴۸۸ خودش رقیب بلک سریز بود …
بعدش هم ۸۱۲ بدون هیچ بال عقبی و قطعات ایرودینامیک ، دانفورس بیشتری از جی تی بلک داره ، این خودش یه دنیا اختلاف هست در مهندسی ایرودینامیک
فراری هم هر جا لازم بوده ماشین هاش رو به پیست برده و عالی عمل کرده ، تایم ۴۸۸ پیستا و sf90 در پیست های مختلف این موضوع رو نشون میده ، با اینکه خیلی هاشون رسمی نیستن
تازه جی تی بلک حدود ۳ سال جدید تر از پیستا هست ، و اگر بال عقبش رو بردارن ، مثل پیستا که نداره، عملا ۵ ثانیه کند میشه…
فراری در سوپر کار ساختن از مرسدس جلو بود و هست ، با احترام به طرفدار های این برند
بعدش هم در نورد رکورد زنی اون سه هایپر کار ، خود مکلارن هم موافقت نکرده بود
حتما زکورد زنی های پورشه توی نوربرگ که یک سال ماشین رو اونجا تست میکنن و میسازن فیر هست بعد رکورد فراری چون مهندس هاش رو میفرسته منطقی نیست ..!
M
۲۷ تیر ۱۴۰۱جناب مهندس amin
میشه منبعی که ازش فهمیدید فراری 812 دانفورس بیشتری تولید میکنه از amg gt رو معرفی کنید این حرفتون اگه دست باشه مهندسی مکانیک , هوافضا واقعا میتونن پیشرفت کنن چون مثلا یک ماشین میتونه دانفورس زیادی داشته باشه بدون ضریب درگ زیاد که دیگه optimization تو حوزه آیرودینامیک دیگه بی فایدست.
در مورد فراری 812 باید بگم فراری از adaptive aerodynamics (اگه اشتباه نکنم همین اسم رو گذاشتن روش) که شامل پروسه ای از طراحی میشه که ماشین بتونه چسبندگی خوبی داشته باشه در حالی که ضریب درگ زیادی نداشته باشه مثل side pod های کناری یا تشکیل جریان تونل ونتوری اما مطمنا نمیتونه دانفورسی مثل black series بده بدون ضریب درگ کم که قطع به یقین میگم فراری نمیتونه ا این پکیچ ایرودینامیکی دانفورسی حتی نزدیک به بنز داشته باشه چه رسه بیشتر که بشه گفت این خودش یه دنیا اختلاف هست در مهندسی ایرودینامیک
نکته بعدی اینه که طبق چه منطقی فهمیدید اگه بالشو بردارید 5 ثانیه کند تر میشه , مهندس ها تو catia طرح میزنن بعد با بدبختی تو fluent وcumsol شبیه سازی میکن بعد تو تونل باد تست میکنن ببین که نتایج experiment کار شبیه سازی رو verify میکنه یا نه که معمولا هم درست در نمیاد:)))) بعد از این همه کار بهبود میدن طرح رو تابه نتیجه دلخواه برسن و این لازمه میلیون ها دلار پول و ساعت ها تحقیق و توسعه هست تا بتونن ماشین رو به پرفورمنس مد نظر برسونن بعد شما بدون هیچ منطقی میگی 5 ثانیه کندتره اگه بالشو بکنی ! طیق همین منطق اگه رو فراری هم موتور 1.3 MultiJet فیات بندازن کندتر میشه!!
ضمنا در مورد پورشه تست 911 gt3 رو مطمن هستم ماشین رو از نمایندگی فرستادن بدون هیچ ستاپی ولی فراری 488 رو با تیم مهندسی فرستاد تا ماشین رو ستاپ کنن و این طبق گفته خود کریس هریس منصفانه نبوده
Amin
۲۷ تیر ۱۴۰۱عزیزم
فراری sf90 حدود ۳۹۰ کیلوگرم دانفورس داره با منبع موثق ، بدون هیچ بال عقبی ، مرسدس جی تی بلک ، ۴۰۰ کیلوگرم دانفورس داره در سرعت مشابه ، با بال عقب و فلپ های روی سپر جلو و ..
فراری ۸۱۲ کامپتیتزیونه از sf90 دانفورس بالاتری تولید میکنه ، همون لافراری فقید هم بدون هیچ بال عقبی اینقدر دانفورس تولید میکنه که وزن خودش رو تحمل کنه ، میتونی حدث بزنی که چقدر نیروی عمودی داشته ، این دست برتر فراری بوده همیشه، و این یه شاهکار مهندسی هست
اینم که گفتم اگر مرسدس بال عقبش رو بردارن ۵ ثانیه کند میشه ، این در خوشبینانه ترین حالت هست ، بال عقب ، اونم همچنین بال عقبی با این سطح مقطع و زاویه حمله ، قطعا حدود نصف دانفورس ماشین رو تولید میکنه ، اگر زاویه و ابعاد دقیق بال رو داشتم ، با cfd میتونستم دقیق تر بگم که چه مقدار از دانفورس مرسدس رو تولید میکنه ….حذف این قطعه ، تاثیر بسیار بزرگی در پرفورمنس ماشین داره ، عملا گریپ چرخ های عقب در پیچ های سرعت بالا از بین میره ..توی پیستی مثل نوربرگ با پیچ های سرعت بالا ، خدا میدونه چه قدر تاثیر لپ تایم هست
دوست ندارم در مورد این موضوع ها صحبت کنم ، چونکه مرسدس بلک سریز با این ویژگی ها خلق شده و قطعا یکی از بهترین سوپر کارهای چند سال اخیر هست
ولی باز هم میگم که مرسدس از نظر سوپرکار سازی به فراری و مکلارن نمیرسه ، بلک بهترین ابزارشون بود ، ولی بازهم فراری ابزار های قدرتمند تری داره
M
۲۷ تیر ۱۴۰۱طبق این چیزهایی که حضرتعالی گفتید سرچ کردم
هر دو برند هیچ اطلاعاتی در مورد میزان دلنفورس ندادن
سایت autoevalution برای مرسدس رو گفته 400 و سایت fastest lap گفته 390 تابرای 812 که هیچ کدوم از دو سایت معتبر نیستند
و جالب اینه که ویکی پدیا نوشته
The manufacturer claims that the SF90 Stradale can generate 390 kg (860 lb) of downforce at 250 km/h (155 mph) due to new findings in aero and thermal dynamics.
که این جمله رفرنس نداره و عجیب اینه که چرا همه فراری ها 390 کیلوگرم دانفورس رو دارن
این جملتون که میگید همون لافراری فقید هم بدون هیچ بال عقبی اینقدر دانفورس تولید میکنه که وزن خودش رو تحمل کنه
رو نفهمیدم (اون قسمتی که وزن خودش رو تحمل کنه)
ضمنا سایت auto zine این جمله رو نوشته between 90 kg and 360 kg at 124 mph که البته باز هم قابل استناد نیست
لطفا توضیح بدید خوشبینانه و بدبینانه رو چه جوری حساب میکنید!!!!!
اینم که گفتم اگر مرسدس بال عقبش رو بردارن ۵ ثانیه کند میشه ، این در خوشبینانه ترین حالت هست
ضمنا CFD یک روش حل عددی معادلات pde هست و نرم افزار های سیالاتی میاد روابط حاکم بر مسله را به روش عددی حل میکنه (منظورم FEM در کامسول و FVM در fluent هست) و شما با cfd کار نمیکنی با نرم افزار که از Computational Fluid Dynamics یا همون cfd کمک میگیره کار میکنی
Amin
۲۸ تیر ۱۴۰۱من که هر طور اطلاعاتی میدم شما میگی غلطه ، منبع وجود نداره سازنده اعلام نکرده و هزاران دلیل دیگه ….اصلا چرا بحث کنیم ، بحثی که یک طرفه باشه ویرانگره ، خیلی ساده هست ….، درصورتی که دقیقا خودم این ۳۹۰ کیلوگرم دانفورس اس اف نود رو در سایت های زیادی خوندم ، نمیشه با بی اعتنایی و بی اعتمادی گفت همه غلط میگن تا حرف خودمون رو به کرسی بنشوننیم
در مورد لافراری هم این منظورم بود که میتونه در تونل باد ، به صورت وارونه به سقف بچسبه ، یعنی اگر فرض کنیم وقتی ماشین رو وارونه میکنیم ، جهت نیروی وزن رو به پایین هست ، و نیروی دانفورس ماشین که در این حالت نیروی لیفت هست ، برابر هست با نیروی وزن ماشین …
این روزه به طور رایج به نرم افزار هایی که برای حل معادلات و شبیه سازی های آیرودینامیکی استفادهمیشه ، به اشتباه cfd میگن ، که متاسفانه سر زبون ما هم افتاده …ولی خب مشخصا هدفم از گفتن این حرف چیز دیگه ای بود
دانیال_Surrey،England
۲۷ تیر ۱۴۰۱مرسدس رکورد سنا رو زد اونم با اختلاف 2 ثانیه؟؟
واووو!!!
برادر قبلش لااقل یه سرچ معمولی بکنی بد نیست.
تو هیچ پیستی نتونسته سنا رو بزنه.
..
دقیقا کجا گفته شده سنا مجوز تردد نداره.
واقعا من نمیدونم این اطلاعات از کجا میاد.
..
تنها نقطه ضعف فراری هم تو این رای گیری قیمتشه غیر از این دلیلی وجود نداره واقعا که انتخابش نکرد.
M
۲۷ تیر ۱۴۰۱اگه اشتباه نکنم مجله موتور وان بود که چندماه پیش چند ده تا از ماشین های مختلف رو تست کرد در کلاس های مختلف از golf gti بود تا پورشه کاسن gts و غیره و ماشین ها بر اساس کلاس تست و مقایسه میشدن و آخرین تست بین مرسدس بنز و پورشه بود که خود مجری به قول خودشون narrate کرد این موضوع رو
در مورد قانونی بودن این جمله رو میگن
Legalised for road use, but not sanitised to suit it
که تحتتشرایطی قابل استفاده هست (البته تو امریکا) ولی تو اروپا قابلیت تردد داره
2311
۳۱ تیر ۱۴۰۱چرا دوست داری لابلای چنتا حقیقت یه دروغ به خورد مردم میدی؟ سنا کاملا قانونیه، پلاک میشه و مجوز تردد هم داره
استون مارتین ولکری و ای ام جی 1 که از سنا اگرسیوتر هستن هم تو آمریکا مجوز تردد دارن و تو اروپا کاملا رود لیگالن
Yasin
۲۷ تیر ۱۴۰۱فراری فوقالعاده است
انتخابم 812
mohammad-2005
۲۷ تیر ۱۴۰۱همون پیشرانه و ردلاین فراری ، برای انتخاب کردنش کافیه . حتی با وجود قیمت دو برابر.
در کل انتخاب بین عالی و فراتر از تصور هست.
Farzad
۲۷ تیر ۱۴۰۱برای فراری نکته منفی نوشته شده که به نظرم کاملا مثبت هستن !
: مصرف سوخت بسیار بالا ( با این انجین هیولا و ردلاین دیوانه وار که بهش لقب بهترین انجین دنیارو دادن اونقدرها هم بالا به حساب نمیاد )
فقدان اندروید اتو ( با پرستیژ فراری جور درنمیاد ) ، ترمزهای ضعیف ( برمبو به هیچ عنوان ضعیف عمل نمیکنه ایشون بیش از حد کنترل وحشی هست ! ) ، قیمت وحشتناک گران ( خرید فراری یک سرمایه گذاری محسوب میشه یک سال دیگه با دو برابر قیمت به فروش میره شایدم بیشتر ) ، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود ( پس هدف فراری که لذت رانندگی هست چی میشه؟ سیستم های کمک راننده به در همون تسلا میخورن ) ، تعویض دندههای خشن گیربکس دوکلاچه ( این که دیگه واقعا یه نکته مثبته وحشی بودنشو با گوشت و استخون حس میکنی )
Pedram7
۲۷ تیر ۱۴۰۱صد درصد بدون درنگ بنز
Swedish Arrogant Tiger
۲۷ تیر ۱۴۰۱داشتم فکر میکردم از v12 فراری با ردلاین 9.5 نمیشه به همین راحتی گذشت که به پایین جدول رسیدم و با خیال راحت به GT black series رای دادم. تقریبا همون پرفورمنس تو خط مستقیم و سلاح مخوف تری تو پیست با 300 هزار تا کمتر!
امیرحسین
۲۷ تیر ۱۴۰۱من از همه کس فراری شدم
ولی وقتی به تصاویر فراری میرسم مات مبهوت میشم
شاهکار هنریه لعنتی
HamiD
۲۷ تیر ۱۴۰۱عاشق هر دوشونم …
انتخابم ولی فراری هست چون طراحی داخلی و بیرونی و انجین جذاب تری دارع برام!
قیمت هم واقعا بعدا میتونی چند برابر یه فراری رو بفروشی!
پیام
۲۷ تیر ۱۴۰۱مهم اینه که مرسدس با پیشرانهای که کمتر به محیط زیست صدمه میزنه، تقریبا تفاوتی با فراری نداشته! V8 کجا v12 کجا! قطعا تکنولوژی آلمان از ایتالیا بالاتره.
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۷ تیر ۱۴۰۱۱۰۰ اسب بخار و ۰.۳ شتاب سریعتر و ۰.۲ کوارتر سریع تر و ۱ و نیم تا ۲ ثانیه ۰ تا ۲۰۰ کمه؟:/
تازه تنفس طبیعی! فقط هم ۳ لیتر مصرف بیشتر با ۴ سیلند و ۲ و نیم لیتر بیشتر!!
بالاتر هم امین توضیح داد بدون بال عقب داون فورس بیشتری هم میده
باید هم وایساد تا ببینیم تو بقیه پیستا هم چیکار میکنه
که قطعا بنزو خیلی راحت میزنه
برتری بی چون و چرا با فراریه
علی
۲۹ تیر ۱۴۰۱و باز به آلمان فن دیگه نظر داد!!! بابا جون بخواین نخوابن فراری پادشاه سوپر اسپورت هاست !!! موتور های فراری از نظر متخصصان فن بهترین هستن تو دنیا اونوقت جنابعالی از روی تعصب به آلمان از برتری تکنولوژی حرف میزنی!!! خودتونو خراب نکنین