مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه دوم، سدانهای میان سایز لوکس، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین آئودی A6 و کادیلاک CT5
مجموع آراء: ۱۵۶۳
آراء آئودی: ۸۶۵
آراء کادیلاک: ۶۹۸
پیروز دوئل: آئودی A6 با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
آئودی A6 | کادیلاک CT5 |
آئودی A6 | |
مرسدس E کلاس | جنسیس G80 |
؟ | |
بامو سری ۵ | آکورا TLX |
؟ |
مرسدس بنز E کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۸ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۹,۱۸۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۰,۹۴۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پُر از ویژگیهای پیشرفته، کابین آرام و شیک، سواری عالی و راحت سیستم تعلیق بادی، تنوع بالای نسخهها، پیشرانههای روان و قدرتمند، تکنولوژیهای ایمنی فعال هوشمندانه
نقاط منفی: قیمت پایهٔ بالا، صندلیهای عقب تنگ، پیشرانهٔ پایهٔ فاقد هیجان، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ناجور، طراحی بیرونی نهچندان چشمگیر
چکیده: E کلاس اساساً یک S کلاس کوچکشده است که از لحاظ راحتی و طراحی با برادر بزرگتر خود برابری میکند
جنسیس G80
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۰
پلتفرم: M3 هیوندای-کیا
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۷ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲,۶۰۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶,۰۳۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۹۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین لوکس و جادار با طراحی دوستداشتنی، تجهیزات و تکنولوژیهای ایمنی فراوان، قیمت مقرونبهصرفه، ارزش و گارانتی عالی
نقاط منفی: طراحی جسورانهٔ جلوپنجرهٔ مطابق سلیقهٔ همه نیست، بهاندازهٔ رقبا اسپرت و سریع نیست، تعلیق سفت، پیشرانههای خشن، مردم میپرسند آیا این هیوندای است؟
چکیده: G80 نشان میدهد که جنسیس میتواند یک سدان لوکس مناسب تولید کند اما باید تصویر برند خود را تقویت کند
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس E53 | جنسیس G80 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۴۳۵ اسب بخار | ۳۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۰ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۶ ثانیه | ۱۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۹۰ جی | ۰.۸۷ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۰.۶ متر | ۵۳.۰ متر |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر ترکیبی | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۷۳ لیتر |
وزن | ۲۰۴۴ کیلوگرم | ۱۹۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۵۸ میلیمتر | ۴,۹۹۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۳۹ میلیمتر | ۳,۰۱۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۶,۰۰۰ دلار | ۴۹,۳۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۶,۰۵۰ دلار | ۶۳,۲۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ بهمن ۱۴۰۰من بنز رو انتخاب کردم، بهترینه تو رده خودش جنسیس رو حالا حالا ها به عنوان لوکس قبول ندارم…
کیان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰انصافا این کلاس بنز خیلی خوبه به قول شما بهترینه یه جورایی، یه پرستیژ و حس خاصی داره، شما مدلهای 2013 با چراغ دوتایی جلو ک هنوز یکمی حس مدلهای قدیمی تر و میدن و ببین واقعا لذت میبری!!!
حجم موتور کمتر، قدرت بیشتر، مصرف کمتر، حتی با وکود وزن بیشتر و … یعنی همه چیز مهندسی شده
بنظرم بنز هنوز با وجود 10000 دلار قیمت بیشتر با این همه چیزی ک بهت و اصالتی و حس خوبی ک بهت خیلی ارزونتر از 63000 دلار جنسیس هست ک خیلی چیزهای معنوی و نداره بع غیر از بحث فنی
دايان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰کیان کاشکی لکسوس ES هم رو بحث معنویتش کار میکرد تا میتونست حداقل تا این مرحله بیاد :) معلومه اونم اهل معنویت و ابهت و اصالت نیس که اول بسم الله فرستادنش خونه :)
کیان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دایان ارمان قاسم سپهر عزیز همینی ک تو میگی درسته
خوش باش
جنسیس 6000 تا فروش
لکسوس 46000 تا
خواستی جایزه هاتون و هم بشمر شاید شد 6005 مثلا !!! خخخ
اخه جنسیس تو کره نمیخرن تو اینجا شدی کاسه داغتر از اش جنسیس
mos
۱۱ بهمن ۱۴۰۰لکسس ES سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۵ هزار تا فروش داشته که ۷.۵ برابر فروش جی ۸۰ بوده.
حالا این مهم تره یا رای گیری پدال جناب فیک دوزاری؟
(((مردم میپرسند آیا این هیوندای است؟)))
همین یه جمله برای نشون دادن ارزش و سطح پایین هیوندای و جنسیس کافیه.
حالا برو گریه کن 😂
دايان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰اقا الان یه نامه بزن لکسوس بگو رو معنویت کار کنین اینطور آبرو ریزی نشه تو مرحله گروهی فرستادنتون خونه 😂 این چه وضعشه
بگو رو افزایش فروش ۲۰۰ درصدی هم کار کنن رابطه مستقیم با معنویت داره
آمار فروش کره رو بزارم ببینی میخرن یا نه؟ فکر کردی لکسوسه که تو ژاپن بخندن بهش
shayan
۱۱ بهمن ۱۴۰۰حسین لکسوس es نبود امتیاز ۶ از کار اند درایو گرفت ولی جنسیس ۱۰/۱۰ شد 🤣🤣🤣
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۰جنسیس نبود که فروشش یک هفتم es هم نبود؟؟؟
جایزه رو بزارید دم بکشه شاید به کار اومد
MehdiTurbo
۱۱ بهمن ۱۴۰۰به نظر من تو این کلاس بنز بهتره و اونم به خاطره طراحی فوق العادشه و اختلاف قیمت ناچیز
ولی تو اس کلاس جدید من اصلا نه فقط بنز تمام خودروهایی که یک مانیتور بزرگ اون وسط دارند و ساده اند دوست ندارم اگه اس کلاس بود به جنسیس رای میدادم صرفا به خاطره طراحی داخلی
هر چند سلیقه ای طراحی ولی من اصلا نمیتونم با یک مانیتور بزرگ و هیچ دکمه فیزیکی کنار بیام حتی اگه بنز باشه و امیدوارم همه گیر نشه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ بهمن ۱۴۰۰کاربر Abtin ، عجب سیاستمداری هستی !!!
یه جا پیرهن پاره میکنی برای دفاع از جنسیس و یه اینجا به خودروی مورد علاقهی خودت پشت میکنی تا مبادا مورد نقد طرفداران آلمانی و بنز قرار بگیری چون حتی خودت هم میدانی یک پیچ چرخ بنز به کل برند جنسیس میارزد !
دقیقاً همین پنجشنبه هفتهی پیش بود که برنامهی خودروی هفته تست و بررسی این خودروی جنسیس را انجام داده بود و اتفاقاً از کیفیت متریال دیزاین داخلی تعریف کرده بود اما به نکتهای اشاره کرد که من الان سالهاست به آن اشاره میکنم و افرادی چون شما با تمسخر و تخریب میخواهید کامنت من را منحرف کنید و آن هم این بود که آخر کدام آدم عاقلی برندهای مطرح آلمانی آمریکایی ژاپنی را نادیده میگیره و یه کرهای تازه تاسیس را میخرد و البته گفت الان زوده برای تصمیم گیری و باید ۲۰ سالی صبر کرد تا جایگاه این برند در برابر رقبا مشخص بشه !
متاسفانه اکثر کاربران پدال فقط یه دیدگاه از جامعهی بازار کشور ما دارند که هر چیزی واردش شد سریع خریدار پیدا کرد در صورتی که در بازار جهانی چنین نیست و خودروسازان باید التماس به خریدار بکنند و کره آلمان آمریکا ژاپن هم ندارد ( البته استثناء هم هست مثل پاگانی ، کوئنگزگ ، بوگاتی ، فراری و لامبورگینی که خریدار باید اِلتِماسشان را بکند و سر کج کند تا بلکه شرکت به او خودرو بفروشد و بعد از مدتی طولانی تحویل دهد )
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ بهمن ۱۴۰۰درک نمیکنم چرا از وقتی اومدی فقط گیر دادی به من! آقای سهامدار تویوتا به جای اینکه از منبر بنز یا بامو بالا بری همین جنسیس رو اگه با لوکس ترین ژاپنیا(سنچری) مقایسه کنی اصلا خنده داره!
″یه جا پیرهن پاره میکنی برای دفاع از جنسیس و یه اینجا به خودروی مورد علاقهی خودت پشت میکنی تا مبادا مورد نقد طرفداران آلمانی و بنز قرار بگیری چون حتی خودت هم میدانی یک پیچ چرخ بنز به کل برند جنسیس میارزد !″
کجا پیرهن برای جنسیس پاره کردم؟ فقط میای یه چیزی بگی که نگفته باشی حالا چه با طعنه چه با توهین! شما یه نمونه از کامنت من رو بیار در این مورد، هرچی گفتی درست!!
″افرادی چون شما با تمسخر و تخریب میخواهید کامنت من را منحرف کنید و آن هم این بود که آخر کدام آدم عاقلی برندهای مطرح آلمانی آمریکایی ژاپنی را نادیده میگیره″
شما به اندازه کافی با ارادت متعصبانه و کورکورانه به تویوتا یا ژاپنیا مسخره خاص و عام شدی ما چه گناهی کردیم؟ اینکه شما لاف میزنی و منفی میخوری یا مورد توهین قرار میگیری به ما مربوط نیست! سر همین عادت ریپلای کردن کامنت اول بارها بهت تذکر دادن اما انگار که نه انگار! آدم حس میکنه بچه ۴ساله پشت این اکانته!!
پدال لطفاً یه فکری به حال این بکن چه وضعیه! با تشکر…
امیررضا
۱۱ بهمن ۱۴۰۰با احترام به نظر شما، بهترین اتومبیل در این سگمنت بیامو سری پنج هست.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ بهمن ۱۴۰۰منم با نظر شما موافقم، اینجا در برابر جنسیس بنز بهتره ولی اگه طراحی رو هم فاکتور قرار بدیم واقعاً بامو از بنز کمی سره حداقل توی مدلایی مثل سری ۵،۷ یا ۸…
NAVID۰۰۹۸
۱۲ بهمن ۱۴۰۰جالبه که در این جا باد نظرت را در مورد جنسیس عوض کرده و از پشتیبانی جنسیس کنار کشیدی ، سلام حذب باد 😂 !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ بهمن ۱۴۰۰درود سهامدار تویوتا! عاشق پشم سنچری!!😂😂
خاطرنشان کنم حذب رو حزب مینویسن!! شما هروقت غلط املایی نداشتی، بعد بیا ایراد بگیر…
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۰سری ۷،سری۸ کوپه،سری۵
این سه تا همه زشتن.
امیرسجاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰من هم اتاق پنج داشتم هم e هم اتاق ۳ داشتم هم c سال قبلم اتاق ۷ داشتم الان s14 بنز تو هر کلاس و مدلش هزار هیچ میزنه بی ام و رو 😘 حتی آئودی بوضوح تو تمام کلاسهای مشابه از بی ام و بهتره اینو منی که سالها آلمان زندگی کردم میگم بی ام و تقریبن هیچ آپشن جذابی واس یک انسان هوشمند نداره تنها مزیتش که باعث استهلاک بالاش و عدم رضایت مستری هم هست حرارت و قدرت بالای موتورهاش هست که اونجا هم بنز و پورش وارد بازی میشن بی ام و محو میشه .
As
۱۵ بهمن ۱۴۰۰راضیم ازت فقط BMW
Taha Malek
۱۱ بهمن ۱۴۰۰جنسیس کاملا بازندس
فقط چون واقعا قیمت خوبی داره ارزش خرید داره و گرنه اصلا در حد و اندازه e نیست
دايان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰داداش همه گزینه های دیگه کاملا بازنده هستن جلو بنز بخصوص همون ES حالا چون تو فن ژاپنی ولی عکس آمریکایی میزاری اینو مثال زدم واست
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۰Es بدجور فشار اورده😉 بعضی ها بدجور پاره شدن.
بنز که سر جاشه، منظورم بعضی هاست
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۰آقا لکسوس توی آمریکا پر فروشه،باشه.
فروشش توی اروپا چقدره؟
تو جهان چطور؟
توی کرهی جنوبی چطور؟
آقا لکسوس دوام داره درست.اما بی کلاس بودن و پلاستیکی بودنشو چکار کنیم؟
سیستم اطلاعات سرگرمی مضخرف رو چکار کنییم؟
بی آپشن بودشو چکار کنیم؟
تازه به دوران رسیدگیشو چه کنیم؟
باختن توی بررسی هارو چه کنیم؟
بقول کاربر یانکی که میگه:ال نود زشته اما بخاطر دوام و راحتی اینا میشه چشم پوشی کرد.
لکسوس هم همنجور.بخاطر دوامش ممکنه از چیزایی که بالا ذکر کردم چشم پوشی کنند خریدار ها آن بخردند.
تو آمریکا خیلی لکسوس میخرن والا تو اروپا برو آمار فروش بنز و آءودی رو لکسوس مقایسه کن و بعد ببین اوضاع چطوره.
MOHAMMAD.n.r
۲۲ بهمن ۱۴۰۰پلاستیکی بودن لکسس؟؟؟
کیا هیوندای سوار شدی تو عمرت؟؟ یا ته ماشینی که نشستی کیا پراید بوده که سنگش رو به سینه میزنی!!
سوار اسپورتیج نسل ۳ بشو و ببین که کیفیت داشبورد در حد پرایده!! همونقدر خشک و بی کیفیت!! سوار رافور و اوتلندر هم بشو و نظرت رو اعلام کن در مورد جنس داشبورد!!
فروش لکسس در اروپا کمه چون اروپا مثل امریکا بازار آزاد نیست و تعرفه گمرکی و… داره، ماشینی مثل لکسس که تولید غیر اروپا هست با تعرفه قیمت بالایی پیدا میکنه و ارزش خرید نداره!!
قیمت فورد موستانگ در امریکا و کشور های آزاد حدود 70 هزار دلار، قیمت همون موستانگ در انگلیس ۲۰۰ هزار دلار!!!!!
MOHAMMAD.n.r
۲۲ بهمن ۱۴۰۰واقعا توقع داری فروش لکسس در کره جنوبی بالا باشه؟؟؟ کره برای محصولات خودش کلی معافیت در نظر میگیره.
مثل این میمونه بگی فروش لکسس در مقایسه با سایپا تو ایران کمتره!!!
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۱ بهمن ۱۴۰۰کاملا بازنده نیست
قیمتش کمتره که یه برد میتونه براش باشه
کیان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰آخه 10000 دلار چیزی نیست ک با این همه روش لیز و قسطی اصلا به چشم بیاد
10000 میدی یه دنیا اصالت میخری، جنسیس ک تازه اومده با این قیمت اصل ارزش خرید نداره، نه اصالت نه سابقه نه هیچی
قطعا هم تو بحث کیفی و حس رانندگی خیلی عقبتر هست
پس نه تنها ارزونتر هم نیست خیلی هم گرونه چون اونی ک میخواد سوار این کلاس ماشین بشه اصالت و پرستیژ برند خیلی براش مهمه
در ضمن حتی مدلهای پایینتر بنز ارزش خریدشون بیشتره، چون هنوز سواریش سواری بنز هست
شما رو پراید هی بیا اپشن بذار چرم بذار پوب بذار گارانتی بذار و …، خودت حاضری اون پراید و سوار شی ؟! تهش پرایده
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۱ بهمن ۱۴۰۰نه برادر ۱۰ هزار دلار اونقدرام الکی نیست
پایین تر هم گفتم ۱۰ هزارو ۱۵هزار انقد الکی نیست و میتونه نظر خیلی هارو عوض بکنه
بعدشم پراید با جنسیس مقایسه میکنی؟
من خودم کمو بیش با اصالت و سابقه موافقم ولی هیچوقت توی تصمیم گیری دخالتش نمیدم چون گذشته زیاد مهم نیس و الان مهمه نشنیدی میگن “در لحظه زندگی کن”؟
الان مثلا بنز بیاد با قیمت ۱۰۰ هزار دلار یه ماشین در حد ای کلاس بهت بده هزاررررر جور اصالت و گذشته داشته باشه میخری؟ نه یقینا نه پس گذشته ملاک برتری نیست
دايان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰وقتی خیلی ناراحتی و هی دست و پا میزنی
پدال چرا خبر افزایش فروش ۲۰۰ درصدی رو گذاشتی؟ کیان این همه زور زد که تهش جنسیس افزایش فروش داشته باشه؟ باید ورشکست میشد اصلا 🤣
دايان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰حالا ببین لکسوس چقدر داغونه که تو تمام مقایسه ها نمره کمتر از جنسیسی که میگی پرایده گرفت 😂😂😂😂😂😂
Arman
۱۱ بهمن ۱۴۰۰اینطور بیشتر داری داد میزنی حرصت گرفته
داری اشتباه میزنی
جناب ایکس
۱۱ بهمن ۱۴۰۰۱۰۰۰۰ دلار میشه یه سیستم رندرینگ آخرین مدل با rtx3090 و ryzen 5950 بست به اضافه لوازم دیگه مث مانیتور و میزو صندلی گیمینگ و… (که در حسرت و آرزویش به سر میبریم) خارجیا درسته سطح رفاهشون بیشتره، ولی پول براشون بی ارزش نیس! ۱۰۰۰۰ دلار به همونا هم بدی پشماش تا مدت ها میریزه ، برای ماشینای بالای ۲۰۰ هزار تا شاید ۱۰ هزار تا کم تر به چشم بیاد ولی برای ۷۰ هزار دلار یعنی تقریباً ۱۵ درصد که خیلییییییییه!!!!!!!
Hamid
۱۱ بهمن ۱۴۰۰10 هزار دلار میشه یک هفتم قیمت این ماشین …
واقعا پول کمیه!؟
دوست عزیز در مورد دوتا هایپرکار که حرف نمیزنیم!!!
عجیبه!!!!
shayan
۱۱ بهمن ۱۴۰۰فراخوان تویوتا برای جمعآوری یک میلیون خودروی هیبریدی به دلیل احتمال آتش گرفتن موتور……۲-نشت سوخت با خطر آتش سوزی، دردسر تازه تویوتا …..۳-فراخوان میلیونی تویوتا به خاطر پمپ سوخت معیوب……۴-فراخوان میلیونی تویوتا در آمریکا ، از مشکلات نرم افزاری تا باز نشدن ایربگها…….۵-فراخون سه میلیون و دویست هزار تویوتا و لکسوس به دلیل مشکل پمپ سوخت و احتمال اختلال در کارکرد موتور محصولاتشان…….۶-شرکت تویوتا یک میلیون و ششصد هزار خودرو را به دلیل نقص کیسه هوای ساخت شرکت تاکاتا در ژاپن فراخوان کرد………۷-فراخوان تویوتا برای سه میلیون و چهارصد هزار خودرو به دلیل نقص کیسه هوا که می تواند موجب عمل نکردن کیسه های هوا در هنگام بروز تصادف شود سه میلیون و چهارصد هزار دستگاه از محصولات خود در سراسر جهان را فراخواند……….۸-تویوتا برای پنج میلیون و هشتصد هزار خودرودر سراسر جهان که به ایربگهای معیوب تاکاتا مجهز هستند، فراخوان داد………۹- فراخوان شش میلیون تویوتا به دلیل نقص فنی و خطر شکسته شدن شیشه های خودرو به دلیل نقص فنی در سیستم بالابر آن عنوان شده است!!!!!!……….۱۰-فراخوان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تویوتا در ژاپن و کشورهای دیگر به دلیل نقص فنی در سیستم هیبریدی خودروها که میتواند به افت سرعت منجر شود……..۱۱-فراخوان بیش از یک میلیون دستگاه تویوتا مدل کراساوور CHR و پیروس در ژاپن، آمریکایشمالی، اروپا و دیگر مناطق بخاطر نقص در سیمکشی پیشرانه و احتمال آتش سوزی………۱۲-فراخوان مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ که مزدا در بیانیه این فراخوان در توضیح مشکل گفته: «خودروهای معیوب ممکن است در حین رانندگی به دلیل فعال شدن ناگهانی سیستم ترمز اضطراری خودکار به صورت کامل در وسط خیابان یا جاده متوقف شوند.»……۱۳-فرخوان مزدا در استرالیا بخاطر نقص فنی در خودروهای دیزلی……..۱۴-مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ به دلیل مشکلی در کمربند ایمنی و چراغ هشدار کمربند ایمنی سرنشین جلو فراخوان شد که به گفته شرکت خودروسازی مزدا، ممکن است کمربند ایمنی و چراغ غیرفعال بودن کیسه هوای سرنشین جلو در این خودرو به درستی کار نکند……..۱۵-فراخوان مزدا در بازار چین بخاطر نقص در پمپ سوخت………۱۶-مزدا به دلیل ترمز ناگهانی در برخی از خودروهایش فراخوان داد!!!!!!!دلیل این فراخوان که در ایالاتمتحده انجام میشود، نقص سیستم ترمز خودکار اضطراری (ایاییبی) است. این نقص میتواند ترمزها را بهطور ناگهانی درگیر کند و از این رو ممکن است خودروی عقبی به مزدا برخورد کند………..۱۷-راخوان مزدا ۲ و ۳ برای مشکل صندلی خودرو و حرکت ناگهانی صندلی خودرو در آمریکا!!!!!!!!………..۱۸-مزدا تعدادی از خودروهای SUV خود را به دلیل نقص در سیستم کنترل جریان بنزین این خودرو فراخوان خوانده است. این فراخوان شامل دویست و هفده هزار و پانصد خودرو SUV مزدا به دلیل این نقص می شود…………۱۹-فراخوان مزدا ۳ به خاطر احتمال در رفتن چرخ!!!!!!که ختی سایت پدال هم خبرش رو پوشش داد………۲۰-فراخوان مزدا ۳ به خاطر برفپاککنهای معیوب………..۲۱- این خیلی جالبه : شرکت خودروسازی “مزدا” ژاپن از ترس عنکبوتها فراخوانی را برای جمعآوری دهها هزار خودرو خود داد!!!!!!!!……..۲۱-فراخون نیم میلیون مزدا که دلیل این فراخوان مشکلی است که برای پمپ روغن هیدرولیک این خودروها پیش آمده و ممکن است به از دست رفتن کنترل فرمان منجر شود…….۲۲-فراخون هوندا در استرالیا به دلیل مشکل پمپ سوخت…….۲۳-فراخوان دو میلیون و هفتصد هزار دستگاه هوندا به دلیل معیوب بودن کیسه هوا…..۲۴-فراخوان صد و سی هزار دستگاه هوندا در کانادا بخاطر مشکل فنی میل گاردان……….۲۵-فراخوان چهار صد و سی و هفت هزار دستگاه هوندا از مدل پیکاپهای «ریجلاین» و سواریهای «آکورد» و «تی آل ایکس» در آمریکا به خاطر ریسک آتش سوزی……..۲۶-فراخوان نه صد هزار دستگاه هوندا به دلیل نقص در صندلیهای ردیف دوم…..۲۷-فراخوان یک میلیون و چهارصد هزار دستگاه خودروی هوندا آکورا را به علت نقص در پمپ سوخت……..۲۸-فراخوان یک میلیون چهار صد هزار محصول هوندا در آمریکا به خاطر سه مشکل نرم افزاری و میل لنگ که پدال خبرش رو پوشش داده بود……۲۹-فراخوان یک میلیون و هفتصد هزار خودروی هوندا در سراسر جهان به خاطر آتش سوزی……۳۰-فراخوان نیم میلیون هوندا به دلیلی نقص فنی که در همین رابطه هوندا اعلام کرد که طی زمان شلنگ فرمانهای خودکار ممکن است خراب شده و موجب نشتی شوند. نشست مایع فرمان خودکار نیز ممکن است به آتش سوزی در اتومبیل یا ایجاد دود منتهی شود……۳۱-فراخوان هوندا برای شاسی بلند پایلوت ۲۰۱۶ به دلیل مشکل نشت باک……..۳۲- فراخوان هوندا برای دو میلیون و صد هزار دستگاه از محصولاتش به دلیل ریسک وقوع آتش سوزی……..۳۳-
فراخوان نیسان برای ۳۹۴هزار خودرو در آمریکا بهدلیل نقص فنی در سیستم ترمز…….۳۴-
فراخوان میلیونی نیسان به علت نقص درب صندوق عقب حتی پراید هم مشکل درب صندوق عقب نداره…….۳۵-فراخوان یک میلیون دویست هزار نیسان به دلیل نقص دوربین دید عقب….۳۶-فراخوان نیسان برای چهل و هفت هزار خودروی الکتریکی……..۳۷-فراخوان نیسان برای رفع نقص هجده هزار خودرو در بازار روسیه …….۳۸- فراخوان نیسان در آمریکا به دلیل نقص فنی در تغییر وضعیت سوئیچ و استارت …….۳۹- فراخوان دویست و پانزده هزار دستگاه خودروی نیسان در آمریکا به دلیل نقص فنی و احتمال آتش سوزی………۴۰-فراخوان نیسان برای ریسک آتشسوزی ، به دلیل وجود احتمال نشت روغن ترمز که خطر وقوع آتش سوزی را متعاقباً افزایش میدهد……..۴۱-فراخوان نیسان در آمریکا و کانادا برای تعمیرات یک میلیون و سیصد هزار نمایشگر!!!!!!!!……….۴۲-فراخوان نیسان آلتیما ۲۰۲۰ به خاطر لاستیکهای معیوب……۴۳-فراخوان نیسان برای رفع نقص چراغ ترمز ۸۰ هزار خودرو…….۴۴-فراخوان عجیب برای نیسان قشقایی به دلیل نقص در سیستم بی سی ام ……..۴۵-فراخوان عجیب نیسان به خاطر خاموش شدن ناگهانی موتور در مدلهای ناوارا و جیوک …….۴۶-فراخون سه میلیون و پانصد هزار دستگاه نیسان به دلیل احتمال کار نکردن ایربگهای سمت سرنشین صندلی جلو……۴۷-فراخوان نه صد و چهل و هشت هزار میتسوبیشی اوتلندر در استرالیا بهدلیل مشکل کمربند ایمنی صندلیهای عقب که خود پدال هم خبرش رو گذاشت…….۴۸- فراخوان میتسوبیشی در آمریکا به دلیل داغ شدن بیش از حد موتور…….۴۹-فراخوان بزرگ میتسوبیشی به دلیل نقص در واحد هیدرولیکی سیستم ای سی یو…….۵۰-شرکت میتسوبیشی به دلیل دو مشکل مجزا بیش از ۱۳۰ هزار خودرو را فراخوان میکند. این مشکلها ممکن است دید راننده را کاهش دهند و درنتیجه احتمال تصادف افزایش یابد ۵۱-فراخوان میلیونی تویوتا در آمریکا؛ از مشکلات نرم افزاری تا باز نشدن کیسه هوا و ایربگ ۵۲-فراخوان ۲/ ۳ میلیون تویوتا و لکسوس به دلیل ایراد پمپ سوخت و احتمال اختلال در کارکرد موتور محصولات تولیدی ۵۳- شرکت تویوتا ۶/ ۱ میلیون خودرو را به دلیل نقص کیسه هوا تاکاتا فراخوان کرد ۵۴-فراخوان تویوتا برای ۳.۴ میلیون خودرو به دلیل نقص کیسه هوا ۵۵-فراخوان ۱.۲ میلیون دستگاه خودروی تویوتا و لکسوس در آمریکا به خاطر نقص در پمپ سوخت ۵۶- فراخوان تویوتا برای جمعآوری یک میلیون خودروی هیبریدی به دلیل احتمال آتش سوزی ۵۷- فراخوان تویوتا به دلیل حریق در لندکروز ۷۰ و…. ۵۸- فراخوان یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو مزدا به سبب بروز نقص در کیسه هوای آنها ۵۹- فراخوان جهانی مزدا از مرز دو میلیون خودرو گذشت!!! به دلیل نقص در ایربگ ۶۰-فراخوان مزدا به خاطر ترمز ناگهانی و عملکرد ناقص ترمز دستی که منجر به حرکت خودرو در زمان پارک بودن خودرو میشود ۶۱- فراخوان نیم میلیون مزدا به سبب ایراد در پمپ روغن هیدرولیک این خودروها که ممکن است به از دست رفتن کنترل فرمان منجر شود ۶۲-فراخوان میلیونی نیسان به علت نقص صندوق عقب ۶۳-فراخوان نیسان برای ۳۹۴هزار خودرو در آمریکا بهدلیل نقص فنی در سیستم ترمز ۶۴-فراخوان نیسان برای ۴۷ هزار خودروی الکتریکی -نیسان برای رفع نقص ۱۸ هزار خودرو در بازار روسیه۶۵-فراخوان نیسان به دلیل نقص فنی در تغییر وضعیت سوئیچ و استارت ۶۶-فراخوان نیسان برای تعمیرات ۱.۳ میلیون نمایشگر ۱۸- فزایش فراخوان نیسان برای کیسه هوای معیوب ۶۷-فراخوان نیسان آلتیما ۲۰۲۰ به خاطر لاستیکهای معیوب ۶۸-فراخوان تویوتا بخاطر احتمال انفجار خودرو های هیبرید ۶۹-فراخوان هوندا بخاطر در صندوق عقب ۷۰-فراخوان مزدا بخاطر مشکلات موتور ، ۷۱- فراخوان ۱.۸ میلیونی تویوتا به علت آتش سوزی
حال کن با افتخارات ژاپن 🤣🤣🤣🤣
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۰فعلا که فروش ژاپنی های پر فراخوان از لگن های کره ای بیشتر بوده😉 اونا دیگه چه لگنایی هستن که در مقابل ژاپنی های پر فراخوان هیچ فروشی ندارن.
درضمن افزایش فروش ۲۰۰ درصدی😂😂 حاصل نصف شدن فروش سال قبله😉 زیاد خوشحال نباشید.
امیرسجاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰کره ای ها هیچی نیستن تو اتوموبیل و بزودی محو میشن و چینیها با قدرت اکثر بازار دنیارو قبضه میکنن همین الان برندهای اول چین تولیداتی دارن که هم باکیفیتتر از کره ایهاست هم ارزانتر !! البته بازار خودروهای لوکس تا ابد در انحصار آلمانها خواهد ماند و حتی اتوموبیلهای برقی عامریکایی هم توان جانشینی رو ندارن برندسازی صدساله و اصالت قدرت اول بازار لوکس جهان هست ، مثلن خودروی اپل که قراره ۲۰۲۴ بیاد دقیقن کپی کانسپت ده سال پیش بنز هست یا تویوتای تمام هوشمند کاملن حتی تو رنگ کپی eqs در واقع مقایسه یک اتوموبیل کره ای با آلمانی در هر کلاسی و هر کمپانی آلکانی توهین به شعور مخاطب هست .
MOHAMMAD.n.r
۲۲ بهمن ۱۴۰۰دایان
افزایش فروش ۲۰۰ درصدی خیلی بهت حال داده؟؟؟
سال قبل فروشش نصف شد!!! این افزایش فروش حاصل اونه!! تازه رسیده به فروش دو سال قبلش😂
amirmohammad
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دویل جالبی هست.همیشه در این کلاس اولویت اول و دوم و شاید سوم خریدارها آلمانی ها بودن و باقی رقبا برای کسانی بودن که احتمالا توانایی پرداخت هزینه ژرمن ها رو نداشتن.Eکلاس در اکثر سال ها سنگ محک این کلاس بوده و چند سالی هم هست که با پیشرفت فوق العاده سری 5 هردو سنگ محک این کلاس شدن و انتخال اول
اونطرف هم جنسیسی هست که د عرض 6 سال تونست درکنار علم خودشون و تجربه ژرمن ها به فاصله نزدیک این رقبا برسه و کیفیت خیلی خوب درکنار قیمت مناسب رو بده و بقول موتور ترند جنسیس G80 بشه بهترین غیر آلمانی این کلاس میشه گفت سریعترین پیشرفت ممکن رو داشته باشه
برای کسی که قیمت مهم نباشه بهترین گزینه e کلاس ولی برای کسی که بخواد کمتر هزینه کنه با انتخاب جنسیس هم میتونه لذت ببره
Hamid
۱۱ بهمن ۱۴۰۰جنسیس واقعا قیمت خوبی داره …
اما انتخابم بنز هست …
هم طراحی بیرونی عالی داره هم داخلی …
فنی هم بی نظیره …
“چکیده: G80 نشان میدهد که جنسیس میتواند یک سدان لوکس مناسب تولید کند اما باید تصویر برند خود را تقویت کند”
دقیقا بهترین چکیده ای بود که میشد گفت …
برند خیلی مهمه … خیلی!!!
مثلا میری مغازه میخوای یه رب گوجه بخری …
حالا یه شرکتی هست مثل چمیدونم دلپذیر ! یکی دیگه هم هست مثلا ممدژانگولر و دوستان بجز حمید!!! و در ضمن رب تولیدی شرکت دوم هم ارزون تره هم با کیفیت تر (البته منظورم این نیست که کیفیت بنز پایین هست! اصلا!!!!) … اما شما آخر کدوم رو میخری؟! به احتمال زیاد دلپذیر!!!!
جنسیس هم یکم زمان میبره تا جا بیفته … و گرنه چیزی کم نداره …
Arman
۱۱ بهمن ۱۴۰۰الان ممد ژانگولر میاد واست :)))
ارین صاحب جمعی
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دقیقا درسته حمید جان ولی یک چیزی خیلی مهمه ابن مثلث المانی خیلی وحشتناکه
GMA
۱۱ بهمن ۱۴۰۰سنگ محک این کلاس را نمیشه با چیزی مقایسه کرد، از همین الان یه پای فینال، البته تلاش جسورانه جنسیس هم فوق العاده بزرگ و ستودنیه
ماکان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰سلام . با اینکه می دانم و قبول دارم که بنز کلاس E از لحاظ کلی بهتر هستش ، اما در هر صورت بگویم که من بین این دوتا اگر که نخواهم قدرت ماشین خودم خیلی زیاد باشد ، بیشتر جنسیس G80 را دوست دارم .
GMA
۱۱ بهمن ۱۴۰۰«G80 نشان میدهد که جنسیس میتواند یک سدان لوکس مناسب تولید کند اما باید تصویر برند خود را تقویت کند»
برای اینکار نیاز به یه خودرو خاص و هیجان انگیز داره مثلا یه سوپر اسپرت یا یه کوپه لوکس_اسپرت، مثلا احیای جنسیس کوپه
درست مثل کاری که LFA برای لکسوس کرد و نگاه همه را نسبت به لکسوس تغییر داد
ارش
۱۱ بهمن ۱۴۰۰فقط عاشق اونایی هستم که به جنسیس رای دادن البته طرفداران هیوندای و کیا کاملا حق با اونهاست چرا که برند مورد علاقه شونه ولی دوستانی هستن که ….😅
Arman
۱۱ بهمن ۱۴۰۰فینال این کلاس که از همون اول مشخص بود دیگه بنظرم همون اول میرفتین سراغ فینال که بین مرسدس و بیمر هست! :)))
اینجا هم واقعا عاشق هر دو هستم خیلی سخته واسم اما مرسدس همیشه تو هر رقابتی بهترینه،مهم نیست که رقیبشه
B.A.E Systems
۱۱ بهمن ۱۴۰۰G80 که سهله گنده تر از G80 هم حریف E کلاس نیست
فینال هم مثل همیشه بین E کلاس و سری پنج هست
سامورایی | 武士
۱۱ بهمن ۱۴۰۰جنسیس حتی نزدیک به مرسدس بنز هم نمیتونه بشه فقط چون ارزونه یه خورده چش آدمو میگیره
Arman
۱۱ بهمن ۱۴۰۰سامورایی جان این حملت غلطه چون تا جایی که من مجلات رو خوندم و پدال هم کار کرد نزدیک ترین نمره و نقد به المانی هارو جنسیس داشته و یکی از دوستان اون بالا هم اشاره کرد که مجلات معتبر بعد از تست گفتن بهترین رقیب غیر آلمانی ژرمن ها هست(موتور ترند)،مثلا نمره کار اند درایور بنز و جنسیس اینجا ۹ هست اما نمره ای که لکسوس es کسب کرد ۶/۵ بود! یعنی فاصله خیلی زیاد تازه حتی قیمتش هم چشمگیر نیست
سامورایی | 武士
۱۱ بهمن ۱۴۰۰من نگفتم بده که گفتم جلوی مرسدس خیلی سطحش پایینه
درست بخون نظر رو
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۰نمره مجلات اگر اهمیت داشت الان کره ای ها پر فروش ترین خودرو های کل تاریخ بودن.
سه چک یک میلیون دلاری با سایپا شاهین رو بفرست برای مجلات ببین برترین سدان کل تاریخ معرفیش میکنن یا نه.
MOHAMMAD.n.r
۲۲ بهمن ۱۴۰۰فروش همون لکسس که نمره ۶.۵ گرفته ۷ ۸ برابر جنسیس با نمره ۹ !!!
معدل جنسیس امسال چند شد؟؟جنسیس شاگرد اول مدرسه غیرانتفاعی میشه ولی گندش تو کنکور در میاد.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۱ بهمن ۱۴۰۰واقعا از بدترین کامنت هایی بود که شنیده ام
قیمت کم یعنی بد بودن و چش گرفتن؟😑😑😑
جان من برو کمتر فضای سایتم سمی کن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ بهمن ۱۴۰۰از وقتی این کاربر اومده فضای سایت بدجور داغون شده!!! کل پست بعدی رو همین یارو به هم ریخته! پدال چه اصراریه هر نوبی رو ثبت نام کنید؟
Dna
۱۱ بهمن ۱۴۰۰بنز رو وقتی نشستی داخلش چشماتو باز کنی متاسفانه
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۱ بهمن ۱۴۰۰اول اینکه بگم انتخابم بنزه دوم اینکه :
همیشه وقتی اسم موتورهای ۶ سیلندر میومد یاد بی ام و پورشه و هر وقت اسم amg میومد همه یاد موتورای ۸ سیلندر میوفتیم ، اما موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری بنز هم حرف های زیادی برای گفتن داره که همیشه زیرسایه برادر ۸ سیلندرش بهش کم توجهی شده پس بیاین یه نگاه به این موتور داشته باشیم
نسل جدید انجین ۶ سیلندر خطی بنز سال ۲۰۱۹ توی e53 ، gt53 و cls بکار رفتن ، ولی این اولین ۶ سیلندر بنز نیست ، بنز سابقه طولانی و ۹۰ ساله در ساخت انجین های ۶ سیلندر داره ، اولین شش سیلندر خطی این کمپانی در سال ۱۹۲۴ و اولین وی ۶ این کمپانی در ۱۹۹۷ با نام m112 معرفی کرد موتوری ۹۰ درجه و ۱۸ سوپا که البته اشتراکات زیادی با انجین های ۸ سیلندر این خودروساز داشت و همین باعث کاهش هزینه های ساختشده بود که باعث شد بنز کم کم در سال ۱۹۹۹ ۶ سیلندر خطی رو کنار بزاره و از وی ۶ استفاده کنه ، طراحی موتور های ۶ و ۸ سیلندر وی شکل بسیار شبیه به هم بود و هردو از شمع های دوقلو استفاده میکردن ، M112 با یک محفظه احتراق چهار سوپاپ معمولی تر به M272 در سال 2004 تبدیل شد. در سال 2010، مرسدس موتور M276 را معرفی کرد، اما برای رفع نیاز به شفت تعادل، به زاویه 60 درجه تغییر کرد. در این مرحله، اشتراکات با V-8 ها بسیار کاهش یافت ،نسخه AMG M256 دارای یک سوپرشارژر الکتریکی است که موتور تا قبل از بالا آمدن توربو تقویت شود ، شاید عجیب باشه اما موتور M276 که وی شکل بود ( البته هنوزم تولید میشه و در بعضی ماشینای بنز هنوز هم هست ) ، پایه موتور خطی بنز بود ، که با مهندسی مرسدس حتی از وی ۸ های این شرکت هم نرم تر بود ، همچنین، با سیستم های ورودی و اگزوز در طرف های مخالف موتور، فضای زیادی برای نزدیک کردن مبدل های کاتالیزوری به توربوشارژر وجود دارد که به کاتالیزور کمک می کند تا دمای مناسب را سریعتر پس از شروع سرد به دست آورد تا انتشار گازهای گلخانه ای کاهش یابد. طراحی خطی نیز تعداد قطعات موتور را تا حد زیادی کاهش می دهد: یک سر سیلندر به جای دو، یک محرک میل بادامک به جای دو، یک منیفولد اگزوز به جای دو، یک توربوشارژر به جای دو، یک کاتالیزور به جای دو، دو میل بادامک به جای آن. از چهار، دو مکانیسم بادامک فازر به جای چهار. کاهش تعداد میل بادامک و درایوهای بادامک نیز اصطکاک را کاهش می دهد. مرسدس ابعاد خارجی موتور جدید را منتشر نکرده است، اما بلوک شش خطی احتمالاً حدود هشت اینچ طولانی تر از V-6 است. با این حال، این بستهبندیها به راحتی در خط تولید خودروهای فعلی افزایش مییابد، بدون اینکه متحمل هیچ گونه ضربهگیری یا جریمه دیگری شود. و موتور جدید، با تمام فناوریهایی که در زیر شرح داده شده است، هنوز حدود 13 پوند وزن کمتری نسبت به موتور قبلی خود دارد. این موتور از ابتدا به گونهای طراحی شده است که یک استارت/ دینام یکپارچه را در انتهای خروجی میل لنگ قرار دهد. این دستگاه با ولتاژ 48 ولت کار می کند، که به نظر می رسد استاندارد آینده در سیستم برق خودرو باشد زیرا می تواند به طور موثری نیازهای روزافزون برق خودروهای مدرن را تامین کند. این موتور همچنین می تواند 20 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور ایجاد کند، بنابراین می تواند کمک مفیدی به موتور، به ویژه در دورهای پایین در دقیقه، ارائه کند و نیاز به کاهش دنده را در زمانی که راننده درخواست شتاب بیشتر می کند، کاهش می دهد. همچنین میتواند انرژی را در هنگام ترمزگیری بازیابی کند تا باتری لیتیوم یونی 0.9 کیلووات ساعتی خود را شارژ کند. و چنین موتور قدرتمندی می تواند به سرعت و بدون دردسر موتور را در حالت بیکار راه اندازی مجدد کند. این همه تکنولوژی باعث شده که سالیان سال بدون کمبود بازدهی بتونن از بهترین موتور های دنیا باشن
R@m!n
۱۱ بهمن ۱۴۰۰عالی جواد جان مثله همیشه 👍👍
ولی با یه جای حرفت مخالفم شش سیلندر بنز زیرسایه برادر هشت سیلندرش نبود بلکه زیر سایه شش سیلندر بی ام و هست که انقدر بی نظیره حتی موتور فوق العاده بنز هم به چشم نمیاد.
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۱ بهمن ۱۴۰۰اون که صد در صد رامین جان ، با اینکه شخصا عاشق تک تک موتور ها و خودروهای بنزم ولی در این زمینه کاملا بی ام و دست بالارو داره، در کل منظورم این بود که هیچ کس مرسدس رو به ۶ سیلندراش نمیشناسه و همیشه برادر ۸ سیلندرش در ابتدا خودنمایی میکنه ، ولی با شما هم موافقم
امیرسجاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اشتباه میفرمائین برو سایت انجین پرایز مستر ریس ببین کدوم موتور برتر هست .
اشكان
۱۵ بهمن ۱۴۰۰بسیار تخصصی ، عالی و کامل به سوژه پرداخته شد .
متشکرم از متن کامل و بدون حاشیه.
Moon
۱۱ بهمن ۱۴۰۰لکسوس با قدمت ۳۳ ساله نتونسته حداقل تا الان بین مرسدس و بی ام و یا حتی نزدیک اونها جایی پیدا کنه با این روندی که جنسیس در پیش گرفته فکر نکنم وضعش از لکسوس بهتر بشه لکسوس فقط تو امریکا توان رقابت مرسدس و بی ام و رو داره اونم به خاطر عشق شاسی که تو امریکا وجود داره می فروشه وگرنه اونجا هم فاصلش با مثلث آلمانی ( مرسدس ، ائودی ، بی ام و ) زیاد بود
ارین صاحب جمعی
۱۱ بهمن ۱۴۰۰الا قابل مقایسه نیستند خود فروش داره همه چیزو مشخص میکنه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۱ بهمن ۱۴۰۰یقینا بنز
جنسیس عالیه ولی هیچی بنز نمیشه…
البته کسی که نخواد زیاد خرجم بکنه جنسیس به نظرم براش اوکیه… ولی به نظرم ۷ ۸ هزار دلار بیشتر ارزش داره… البته خارجم انقد گل و بلبل نیست همینطوری ۷ ۸ هزارتا بیارن روش… دیشب م.نو.تو خانه های رویایی با برادران اسکات رو می داد گفتن دوتا گزینه دارین یکی ۱۶۰ هزار دلار یکی هم ۱۷۵ گفتن ۱۶۰ هزار دلاری! و تنها دلیل اصلیشونم قیمت کمتر بود
gamer
۱۱ بهمن ۱۴۰۰صددرصد مرسدس بنز Eکلاس
gamer
۱۱ بهمن ۱۴۰۰صددرصد مرسدس بنز Eکلاس جنسیس ارزون تره ولی کلی بنز بهتره
ارین صاحب جمعی
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ولی در کل بخوام نظرمو بگم جنسیس یک جورایی المانی هست چون مهندسان آلمانی اگه نبودن قطعا به اینجا نمیرسید ولی آفرین بعد یک سوال لکسوس کجاست اونم معرکس فکر کنم رقیب این جنسیس و بنز es لکسوس هست ولی کجاست نمیدونم در هر صورت جنسیس معرکس ولی خدا یک چیز دیگس
کیان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰لکسوس تو این کلاس رقیب مستقیمی نداره، GS بود ک لکسوس دیگه تولیدش نمیکنه، ES در اصل دیفرانسیل جلو هست و حالت 4 چرخ هم ارائه میشه ولی برای رقابت با این کلاس نیست
حتی اکورا TLX هم ک بالا لیست شده تو این سگمنت از بابت سایز قرار نمیگیره، در کل تو ژاپنیا هیچ ماشینی مستقیما تو این کلاس قرار نمیگیره بخاطر ابعاد یا دیفرانسیل و …
دايان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰لکسوس es که تو مرحله قبل رأی نیاورد رفت قاطی باقالیا
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۰فعلا که فروشش ۶ ۷ برابر جنسیسه حالا چون رقیبش سرسخت بوده و نیومده بالا رفته قاطی باقالی ها؟؟ فعلا که بعضی ها چندین ساله اینقدر قاطی باقالی بودن گه خودشون باقالی شدن!!
امیرحسین
۱۱ بهمن ۱۴۰۰انتخابم بنز بود
خودروی ساخت 2016 با اینهمه تکنولوژی خوب
اونوقت 2020 جنسیس!
چقدر اختلاف زیاد بین این دو برند
چون صنعت خودرو سازی آلمان ابداع کننده س
ولی کره ای ها نه مث چین
کپی کننده اند
منظورم ظاهر نیست بلکه تکنولوژی ساخت خودروس
امیرسجاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰مثبت دادم ولی سری به شنزن گانگجو و شانگهای بزنین ببینین ابداعات جدید فناوری خودرو کجا داره انجام میشه مثل نسل جدید موتورهای هیبرید که متحول میکنه صنعت حمل و نقل و خصوصن خودرو را
مهدی موتور
۱۱ بهمن ۱۴۰۰سلام چرا مقدار کربن دی اکسید رو نمیزنین؟
R@m!n
۱۱ بهمن ۱۴۰۰اگر موتورهای بنزینی موندگار بودن هیچ وقت وجهه جنسیس تغییر نمی کرد چون هیچ چیزی در باب تکنولوژی و پرفورمنس ارائه نمی داد و البته الان هم همینطوره اما در آینده که همه خودروها شبیه هم میشن و دیگه برتری وجود نخواهد داشت صرفا ظرفیت باتری ها تغییر می کنه دیگه اصالت و مسائل فنی مختص هر برند هم از بین می ره و هر کمپانی و هر کشوری می تونه تو هر کلاسی رقابت کنه قطعا اوضاعش بهتر میشه.
خواستم راجب مسائل فنی دو محصول صحبت کنم که یکیشو جواد جان خیلی خوب باز کرد پس منم یه خلاصه ای از مشخصات فنی جنسیس رو میگم.
موتور V6 جنسیس که تقریبا رو همه محصولات جنسیس سوار میشه که بر پایه همون موتورهای GDI سال 2009 هستن.
نسبت تراکم 11.0:1 هست این موتور 380 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور میده که نسبت به نسل قبلش که موتورهای Lambda II RS T-GDi هستن فقط 10 اسب بخار افزایش قدرت و تقریبا 20 نیوتن متر گشتاور اضافه شده. البته دلیل تغییر نسل صرفا رد کردن قوانین آلودگی و مصرف سوخت هست به طوری که 6 درصد بهبود داشته.
این موتور فقط به فناوری تزریق سوخت دوگانه خلاصه میشه از که مزایای سیستم GDi تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق هست. محفظه احتراق ترموستات به واحد ITM ارتقا یافته و فشار پمپ فشار بالا از 200 بار به 250 بار افزایش داشته و اینترکولر از واحد خنک کننده هوا به یک واحد خنک کننده آب ارتقا پیدا کرده که پاسخگویی توربوشارژ رو بهتر می کنه. همونطور که مشخصه موتور این ماشین در برابر رقبا سطح خیلی پایین تر هست و کیا-هیوندای هم ثابت کرده که توان ارتقای بخش موتوری محصولاتشو نداره.
گیربکس های A8LR1/A8TR1 که از سال 2008 توسط کیا-هیوندای توسعه داده شدن مثله بخش های فنی دیگه تمرکزش بر رانندگی آروم شهری و حفظ حداکثری داینامیک سواری هست و تو این سال های طولانی تغییرات زیادی نداشته و تلاش شده تا با کمترین هزینه توسعه عملکردی راضی کننده داشته باشه. بخش های دیگه هم نکته قابل ذکری نداره.
واقعا صحبت کردن راجب مسائل فنی محصولا کیا-هیوندای سخته چون تکنولوژی خاصی ندارن و برای اون دوستانی که فرق آپشن با تکنولوژی رو نمی دونن این جاهاست که تفاوت قیمت مشخص میشه. قرار دادن آپشن در محصول کاری نداره برای برندها حتی در محصولات اقتصادی، موضوع اصلی هزینه هایی هست که بخاطر توسعه این موارد توسط برندهای صاحب تکنولوژی صرف میشه و باعث افزایش و فاصله قیمتی میشه. بنظرم همین الان هم محصولات جنسیس گرون هم هستن و اگر میخوان سهم بیشتری داشته باشن باید قیمت رو پایین بیارن (حداقل 20k). یه جایی یکی از دوستان گفته بود جنسیس G90 منو یاده لکسوس ls400 میندازه که رو موتورش لیوان میزاشتن. خیلی خنده دار بود حرفش، اون محصول تمام صنعت خودروسازی رو با موتورش انگشت به دهن گذاشت و یه موتور هشت سیلندر انقلابی معرفی کرد که حتی برندای آلمانی هم از روش الگوبرداری کردن و کلی دلیل دیگه که S-CLASS اون زمان رو زیر سوال برد. این دلیلی هست که الان لکسوس همچین اسم و اعتباری پیدا کرد. جنسیس هم اینکارو می تونه انجام بده ؟؟؟ قطعا نه !!
دايان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰رامین
الان یک بنده خدایی اون همه کامنت ضد کره ن بخصوص جنسیس گذاشت به جایی رسید؟ قطعا نه!!! پس تو هم دقیقا تو همون راهی
مثلا این همه یک برندو میکوبی تهش اتوگاید میاد جنسیس جی هشتاد و سری پنج رو میزاره کنار هم تست میکنه و میگه رتبه اول به جنسیس میرسه
تهش تمام نمرات محصولات جنسیس بالاتر از لکسوس و نظر کارشناسا رو بهتر جلب کرده
تهش افزایش فروش داشته
کارت بی نتیجس چون اونا دارن راه خودشونو میرن و خیلی توش موفقن
تهش بری تو ژاپن بگی فلان محصول لکسوس که اسم بودی اس کلاس رو برد زیر سوال اول بهت میخندن بعد دیپورتت میکنن
حالا اینجا یه بحثی میمونه،اینکه آیا کارشناس های موتور ترند و اتوگاید و تاپ گیر و غیره بهتر میدونن ( که گفتن جنسیس عالیه و نمیدونیم چطور اینقدر سریع پیشرفت کرده و تکنولوژی بالایی داره) یا اونی که ماشین ۲۰۱۹ رو تست هم نکرده
این بده
امیرسجاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰کل استدلالتون مضحک بود ، اون پاپاریتزیهای کارشناستور اتوگایپ و تاپ گیر قلمشون با چند هزار دلار به راحتی از رو چواهری مثل بنز e میره رو بی بته ای مثل g80 که اسمشم مسخرس😀 دقیقن به اندازه همون پولی که بینشون فرق هست کافیه خرج کارشناسا کنن 😚
دايان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰حالا تو ۵۰۰ خط ضد کره بنویس،۶ هزار تا کامنت بزار
تهش نتیجه میده؟ قطعا نه
چرا؟ چون موتور ترند میاد میگه جنسیس جی هفتاد بهترین ماشین سال هست بخاطر فنی خوب،گیربکس خوب،کیفیت خوب و غیره
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۰حالا شما ۱۰۰۰ تا کانت در وصف جنسیس و کره بزار، نتیجه میده؟؟فروششان میره بالا؟؟؟ ته داستان اینه که فروش بقیه بالاست و اینا ته لیست بودن، هستن و خواهند بود.
shayan
۱۱ بهمن ۱۴۰۰امسال G90 بهترین سدانه سال میشه … پارسال GV70 بهترین ماشین جهان شد سال قبلش النترا سال قبلش تلیوراید مثل نیسان روگ
Khosrow
۱۱ بهمن ۱۴۰۰کره ای هرچقدر هم خوب باشه سیستم تعلیق صفر / مرسدس رو با مرسدس میشه قیاس کرد ..
امیر
۱۱ بهمن ۱۴۰۰7 هزار دلار فقط قدرت بیشتر بنز میارزه
به نظرم با این اختلاف قیمت جزیی نمیتونه رقابت کنه
Swedish Arrogant Tiger
۱۱ بهمن ۱۴۰۰بیچاره جنه سیس که تو دوئل با یه پای فینال قرار گرفت.
این کلاس به کسی جز آلمانی ها نمیرسه.
samurai
۱۱ بهمن ۱۴۰۰به اون شتر گاو پلنگ نگاه میکنی اول سردرد بعدم شکم درد میگیری کلا دل و رودت بهم میزنه
Rahman
۱۲ بهمن ۱۴۰۰هر وقت تونستم بخرم اون موقع میگم کدوم بهتره
Jdm باز
۱۵ بهمن ۱۴۰۰انتخابم E53 هست درسته حدود ۱۰ هزار دلار گرونتره ولی تو خیلی از فاکتور ها بهتر از جنسیسه
جنسیس هم با تلاش بیشتر و جا افتادن برندش بین خودرو های لوکس میتونه فروششو بالاتر ببره ولی هنوزم المانی ها بخصوص بنز پادشاه لوکس ها هستند ( با انگلیسی ها کاری ندارم)