مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه پانزدهم، کراساوورهای کامپکت پرفورمنس، دوئل اول
پس از عبور از گروههای مختلف سدانها و خودروهای اسپرت، در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروههای شاسیبلندها رسیدیم که با گروه شاسیبلندهای کامپکت پرفورمنس آغاز میشود. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شش خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها مرسدس GLC63 AMG، بامو X3 M و جگوار F-Pace SVR با پیروزی در برابر رقبا بهطور مستقیم راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند اما برای زوج شدن تعداد این خودروها، پورشه ماکان GTS که با کسب ۴۹ درصد از آراء و اختلافی بسیار جزئی شکست خورده بود هم به آنها اضافه شد. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی بین همین پورشه ماکان GTS و مرسدس GLC63 AMG برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس GLC63 و پورشه ماکان GTS
مجموع آراء: ۱۲۱۷
آراء مرسدس: ۶۲۹
آراء پورشه: ۵۸۸
پیروز دوئل: مرسدس GLC63 AMG با کسب ۵۱ درصد از کل آراء
مرسدس GLC63 AMG
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۱,۸۰۵ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۶,۹۱۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۷۴,۹۴۹ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲۲,۷۵۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 قدرتمند در دو سطح قدرت مختلف، پویایی بالای رانندگی، هندلینگ چابک، کابین زیبا و باکیفیت، فضای زیاد برای سرنشینان
نقاط منفی: فضای بار بهاندازهٔ رقبای اصلی نیست، صدای لاستیکها در سرعتهای بالا وارد کابین میشود، سواری سفت روی مسیرهای ناهموار
چکیده: دیگر کراساوورهای پرفورمنس ممکن است کاربردیتر باشند اما مرسدس GLC63 با پرفورمنس چشمگیر خود علاقهمندان به رانندگی را تحت تأثیر قرار میدهد
جگوار F-Pace SVR
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸
پلتفرم: D7a جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹,۵۱۲ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۱۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۲,۰۵۵ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۱۶۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۲ درصد
امتیاز کلی: ۵ ستاره
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی فوقالعاده جذاب، بیشترین فضای بار در این کلاس، هندلینگ هم راحت و هم اسپرت، صدای مستکنندۀّ V8 سوپرشارژ، فضای لوکس کابین
نقاط منفی: شتاب کندتر از برخی رقبا، مصرف سوخت بیشتر نسبت به رقبا، فرمان فرمان بهتر بود تیزتر باشد
چکیده: هرچند F-Pace SVR سریعترین خودروی این کلاس نیست اما با ظاهر شیک، فضای بار سخاوتمندانه و پیشرانهٔ V8 قدرتمند جذابیت خاص خود را دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس GLC63 S | جگوار F-Pace SVR | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | ۴۷۵ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۹ ثانیه | ۱۲.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۸.۴ متر | ۴۹.۴ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۸ جی | ۰.۸۹ جی |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۸۲ لیتر |
تولید آلایندگی | ۲۹۵ گرم/کیلومتر | ۲۷۵ گرم/کیلومتر |
وزن | ۲۰۶۶ کیلوگرم | ۲۱۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۶۷۸ میلیمتر | ۴,۷۶۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۷۲ میلیمتر | ۲,۸۷۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۶۵ لیتر | ۷۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۸۵,۰۹۵ دلار | ۸۷,۷۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مازیار
۳۱ تیر ۱۴۰۱قطعا مرسدس رای بیشتری کسب میکنه
اما نه اون و نه هیچ اتومبیل دیگه ای در این گروه
جذابیت جگوار رو ندارن
بخصوص نمای پشتی تفاوت از زمین تا زیرزمینه
Si
۳۱ تیر ۱۴۰۱ولی حتی داخلش هم وقتی اون چرم رو میبینی فقط میگی جگوار هرچند بیشتر دوستان بنز پسند هستند
فرامرز
۳۱ تیر ۱۴۰۱ابعاد جگوار یه چیز بین جی ال سی و برادر بزرگش جی ال ای هست. اگه جی ال ای تو این رقابت بود اون رو انتخاب میکردم ولی به نظرم اینجا جگوار انتخاب بهتریه (بزرگتر و با طراحی بهتر).
Mehdi
۳۱ تیر ۱۴۰۱تنها نقطه ضعف جگوار جلوشه که به سدان بیشتر میاد تا شاسی بلند
ولی داخل و عقبش محشره یعنی جلوش میزنه تو ذوقت ولی داخلش و عقبت برات فوق العاده است
Reza Waffen SS
۳۱ تیر ۱۴۰۱جگوار F-Pace SVR انتخابم
Dian
۳۱ تیر ۱۴۰۱از نظر مشخصات فنی و قیمت بشدت شبیه همن ، میمونه بحث ظاهر که سلیقه ایه
من خودم شخصا ظاهر جگوار رو بیشتر دوست دارم
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۱مطمئناً جگوار زیباترینِ کلاس خودش هست !
اما
مطمئناً مرسدس بهترین مشخصات فنی را در کلاس خودش داره !
هیچ خودرویی کامل نیست مگر ژاپنی و بِخُثوس تویوتا لِکصوث باشد !
Porsche 911
۳۱ تیر ۱۴۰۱خداوندا….
GMA
۳۱ تیر ۱۴۰۱خداوندا تویی حامی و حاضر، به حال بندگان خویش ناظر🙂
GMA
۳۱ تیر ۱۴۰۱خدایا انگار حال بندگان زیاد خوب نیست،رسیدگی کن لطفا
گانگ
۳۱ تیر ۱۴۰۱نوید داداش سطحت خیلی پایینه
برای همین جوابتو نمیدم که ضعیف کشی محسوب نشه
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۱مرصی مراغبم هستی ، خودم میدونم .
ثپاصگزارم !
گانگ
۳۱ تیر ۱۴۰۱خواهش میکنم
دفعه بعد شماره کارت رو زیر کامنت بذار پول بریزم از موتوری نگیری
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۱رفتم بانک شماره کارت بگیرم اما نمیدونم چرا هر بانکی رفتم بسته بود !
دوستان کمکم کنید شماره کارت بگیرم آخه خیلی شماره کارت دوست دارم ، کمکم کنید !
كارevol
۳۱ تیر ۱۴۰۱نوید بعنوان کارآفرین برتر کشور و تست کننده تمام خودروهای دنیا کاملا از رو عقل و تجربه نظر میده شما چون مثل نوید کارآفرین و تست کننده خودرو کشتی جنگنده و غیره نیستین نمیدونین!
فقط نوید جان این چیزی که گفتی رو اگه تو خود ژاپن هم بگی ملت میخندن بهت
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۱کارevo جان
با شما کاملاً موافقم ، کاملاً !
حتماً با شینزوآبهی نازنین در جلسهای پشت درهای بسته در میان خواهم گُزاشت بلکه دل مردم جاپُن را شاد کنم و بخندانمشان !
شما خودت را ناراحت نکن ناراحت میشوم ، عزیزِ جانم !
phonix
۳۱ تیر ۱۴۰۱ارمان , شیطون خودتی؟
برادر نوید خود اقای تویودا هم انقدر از شرکتش تعریف نمیکنه
مشتاقی
۳۱ تیر ۱۴۰۱نوید جان، امروز پارک رو اشتباهی رفتی!
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۱نه ، امروز پارک نرفتم !
امروز بانک رفتم شماره کارت بگیرم اما نمیدونم چرا روانپریشان بسته بودند ، مگر پول نمیگیرند کار ما مردم را راه بیندازند ، آخر این چه وضعش هست !
Matin2
۳۱ تیر ۱۴۰۱با اینکه خودم ژاپنی فنم اما همچین نظری ندارم واقعا
الهم شفاع کل مریضا
محمد
۳۱ تیر ۱۴۰۱تو کلا زیر هر پستی دوست داری جنجال و بحث درست کنی؟ خود ژاپنیه هم این ماشینا رو کنار تویوتا لکسوس نمیذاره ، انصافاً ساقیت حلال خوره
Humer
۳۱ تیر ۱۴۰۱مرسدس توی طراحی درونی و بیرونی مرسدس کم کاری کرده
تازه جگوار هم قدرت و هم گشتاورش بیشتره
صدای سوپر شارژ رو هم نمیشه از یاد برد
بشخصه این ماشین رو با رنگ زرد خریدارم🤣🤣
Erfan
۳۱ تیر ۱۴۰۱حالا شما قدرت بیشتر داشته باش.گشتاور بیشتر داشته باش.سوپر شارژ داشته باش ولی آخرش باز به بنز توی صفر تا صد و ۴۰۰متر میبازی خب پس اون قدرت و گشتاور بیشتری رو که داری بریز دور.
آمار فروش ماشین ها هم گویا همه چیز هست.
مرسدس توی طراحی درونی و بیرونی مرسدس کم کاری کرده؟؟؟!!!😐😅
Humer
۳۱ تیر ۱۴۰۱نه منظورم از کم کاری بخش درونی خب مثلا به زیبایی سی کلاس و اس کلاس نیست
بیرونی هم منو جذب نکرد
درضمن قدرت بیشتر توی ۴۰۰ متر کمتر نمایان میشه
باید توی ۱ کیلومتر دید
تازه توی شرایط سخت قدرت بیشتر بدرد میخوره مثلا آفرود یا چابکی یا کشیدن
phonix
۳۱ تیر ۱۴۰۱عرفان دااشچند صدم ثانیه و نهایت یه ثانیه تاثیر ان چنانی نداره
ولی صدای ماشین خیلی مهمتره
ازاون طرف هم برادر هامر کسی با همچین ماشینهایی افرود نمیره وگرنه که یا خیلی پل دارباشهیا دینه باشه یا چنل یوتیوب داشته باشه.
به نظر خودم چن دو ماشین بهترینتلاششرکت هاشونن و کم کاری نکردن
سلیقه باید بیاد پای کار
Humer
۳۱ تیر ۱۴۰۱درسته ولی رانندگی در جاده های خاکی هم آفرود میشه
البته بهش افرود سبک می گویند
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۱چه ربطی داره یعنی به خاطر اینکه شتابش بهتره اون اسب بخار و گشتاور مهم نیست😐😐😐 اتفاقا همون یکی از برتری های جگوار نسبت به بنز هست بعدش حداکثر سرعت بیشتری هم داره بعدش آمار فروش هم فقط سلیقه ی مردم رو نشون میده و هیچ اهمیتی نداره
Erfan
۳۱ تیر ۱۴۰۱یه جوری میگید حداکثر سرعت بیشتری داره انگار که جگوار ۳۵۰تا جا داره که پر بکنه.
کلا جگوار ۵کیلومتر حداکثر سرعت بیشتری نسبت به مرسدس داره.
در ضمن شما میگید آمار فروش هیچ اهمیتی نداره.همچین حرفی تاحالا نشنیده بودم
آمار فروش بیشتر در بازار وسیع آمریکا که این همه مدل ماشین با این همه امکانات مختلف و آزادی خرید بیشتری وجود داره نشونه اینه که مردم حتما یه چیزی توی اون ماشین دیدن که بیشتر میرن اون رو میخرن.
حالا حتما حرف شما درسته و اونا که اصلا چیزی از ماشین نمیفهمن و نظرشون هیچ اهمیتی ندارد!😂
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۱کی گفته مردم حتما با دلیل میخرن😂😂 شما تو ذهن مردمی؟؟؟ در ضمن حداقل برو یکم تحقیق کن حداکثر سرعت جگوار ۲۸۶ تا هست یعنی ۶ کیلومتر در ساعت بیشتره بعدش چطور دو دهم ثانیه شتاب بیشتر برای شما مهمه ولی ۶ تا حداکثر سرعت بیشتر برای شما مهم نیست؟؟؟ اینکه میگم دو دهم ثانیه چون شتاب جگوار ۴ ثانیه و بنز ۳.۸ ثانیه هست بر اساس اعداد اعلامی کمپانی که خیلی مهم تر از اعداد چند تا سایت هستن که هر کدوم یه چیزی میگن
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۱چه ربطی داره یعنی به خاطر اینکه شتابش بهتره اون اسب بخار و گشتاور مهم نیست😐😐 اتفاقا همون یکی از برتری های جگوار نسبت به بنز هست بعدش جگوار حداکثر سرعت بیشتری هم داره آمار فروش هم فقط سلیقه ی مردم رو نشون میده و هیچ اهمیتی نداره
Clean energy (سلام فرمانده)
۳۱ تیر ۱۴۰۱بنز ترمزاش بهتره سریعترم هست
اما فضای بارش کوچیکتره
به شخصه بنزو بیشتر میپسندم
دکتر
۳۱ تیر ۱۴۰۱انتخابم مرسدس هست،اما بطور کلی تو این سگمنت فک نمیکنم ماکان رقیبی داشته باشه.
M.Kkarimi
۳۱ تیر ۱۴۰۱به شخصه برام تو این دوئل اون V8 پوشراد و اون ظاهر جذاب نتیجه دوئل رو یک طرفه میکنه …. و با توجه به کاربری این کلاس ، فضای سرنشینا و فضای بار هم اهمیت بخصوصی داره که اونجا هم برتری با جگواره …
بنظرم اون چند دهم ثانیه ها تو این کلاس اهمیت زیادی نداره .
البته شکی نیست که مرسدس هم معمولا در کیفت ساخت و مونتاژ و… معمولا یه پله از رقیبایی مثل جگوار جلوتره … ولی به شخصه لذت رانندگی و سمفونی انجین V8 تشو ترجیح میدم .
Enzo
۳۱ تیر ۱۴۰۱موتور DOHC هست.
M.Kkarimi
۳۱ تیر ۱۴۰۱بله گفتم..
M.Kkarimi
۳۱ تیر ۱۴۰۱البته فکر کنم تو به کار بردن کلمه پوشراد در اینجا اشتباه کردم … اومدم اصلاح کنم وقت تموم شد.
JDM lover
۳۱ تیر ۱۴۰۱انتخابم با اختلاف خیلی کمی جگواره
قدرت بیشتر ، گشتاور بیشتر ، فضای صندوق بیشتر و طراحی خشن و جذاب
گارانتیش هم کمی بیشتره
AMD
۳۱ تیر ۱۴۰۱فن بنزم ولی جگوار انتخابم.
شاعر
۳۱ تیر ۱۴۰۱از ظاهر زیبا و کابین چشمگیر جگوار نمیشه گذشت.
با احترام به مرسدس انتخابم جگواره
امیررضا
۳۱ تیر ۱۴۰۱به بنز رای دادم اما واقعا تفاوت بین کابینشون مثل زمین و آسمونه، کابین جگوار خیلی شیکتر و زیباتره.
Swedish Arrogant Tiger
۳۱ تیر ۱۴۰۱جگوار طراحی داخلی شیک تری داره تو نمای عقب هم نسبتا بهتر عمل کرده، اگه قیمت پایین تری داشت میتونست انتخاب خوبی باشه.
mahdi-es17
۳۱ تیر ۱۴۰۱کراساوورهای نمیپسندم😎👊
امیررضا
۳۱ تیر ۱۴۰۱هر دو عالین ولی بنز خوبیش رو با تعداد فروش نشون داده و نیازی به تعریف و تمجید نیست
phonix
۳۱ تیر ۱۴۰۱اون بخاطر خدمات پس از فروش شرایط فروش
شهرت بنز در این بخش و… هست
نه اینکه جگوار بد تر از بنزه
امیررضا
۳۱ تیر ۱۴۰۱همین عوامل هست که کمپانی ها رو از هم متمایز میکنه
برای مثال کیفیت کیفیت تویوتا و میتسوبیشی عالین ولی چونکه تویوتا نوع خدمات دهیش و شرایط فروشش و تنوع محصولاتش بالاس برای همین بهترین سوددهی رو داره اما میتسوبیشی داره به سمت منحل شدن میره
phonix
۳۱ تیر ۱۴۰۱درست می فرمایید
phonix
۳۱ تیر ۱۴۰۱درست میفرمایید رو چرا دیسلایک دادی نامسلومن :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
عجب دنیایی شده
امیررضا
۱ مرداد ۱۴۰۱به جان خودت دستم خورد
ولی الان یه لایک خوشگل بهت میدم
كارevol
۳۱ تیر ۱۴۰۱قطعا بنز،نمرات خیلی بهتری هم گرفته
فنی هم بهتره
پدرام
۳۱ تیر ۱۴۰۱طراحی جگوار به نظرم خیلی جذاب تره هرچند خودم طرفدار بنز هستم اما glc63 طراحی چندان جالبی نداره خصوصا نمای بغل و عقبش خیلی ساده است
Alan.r
۳۱ تیر ۱۴۰۱بنز قشنگتره کابینش ماهیت اسپرت بیشتری داره از نظر پرفورمنس، با وجود قدرت کمتر بهتره ترمز های قوی تری داره ایمن تره قیمتشم کناره
پس هیچ دلیلی برای انتخاب نکردنش وجود نداره
هیتلر
۳۱ تیر ۱۴۰۱بنز فقط کابین پخته بنز رو ببین و بعد نظر بده طراحی رو ببین و بعد نظر بده شتاب رو ببین و 400 متر
پدرام
۱ مرداد ۱۴۰۱طراحی داخلی اش خوبه بیرونی به نظرم تو این مدل چندان جالب نیست (بیشتر نمای کناری و عقب) هرچند بنز هست و ابهت خودش رو داره
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۱انتخابم جگوار هم حداکثر سرعت بیشتری داره هم موتور قدرتمند تر
مهدی
۳۱ تیر ۱۴۰۱بهترین خودروی این کلاس بدون شک پورشه هست که با کج سلیقگی حذف شد
یوسف
۳۱ تیر ۱۴۰۱نمای پشت بنز در مقابل جگوار نشون دهنده طراحی ضعیف بنزه…. در مقابل جگوار نشون می ده که اون جایزه طراحی سال حقش بوده….
برای من همیشه طراحی و هماهنگی اون با ابعاد ماشین مهمترین چیزه….قدرت و گشتاور رو میشه تغییر داد….. اما طراحی و پرستیژ و نمیشه
Mohammad.2005
۳۱ تیر ۱۴۰۱رای من جگوار بخاطر استایل بهتر ، کابین لوکس تر ، پیشرانه دوست داشتنی تر که مصرف سوختشم با مرسدس برابره و نقاط ضعفی مثل صدای اضافه در کابین و سیستم تعلیق خشک رو هم نداره
فرد
۲ مرداد ۱۴۰۱جگوار بی نظیر هست
فرد
۲ مرداد ۱۴۰۱انتخاب من وقت جگوار
KHAN
۳ مرداد ۱۴۰۱جگوار طراحی بهتری داره ولی انتخابم بنزه .داخل مرسدس شیکتره .بنز تو طراحی این ماشین انگار خساست به خرج داده پشتش انگار یه چیزی خورده جم شده.شرایط کشور جوری به ما تاثیر مخرب گذاشته .جایی که باید با عشق یه ماشینی رو انتخاب کنیم .اول به صرفه اقتصادی اون فکر میکنیم که انگاری بعدا ماشینمون با تورم بیشتر قیمتش بره بالا .حتی وقتی که خودمون میدونیم که هیچوقت سواره هیچکدومش نمیشیم.و فقط حق انتخاب مجازی داریم از دو گزینه