مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه اول، هاچبکهای داغ، دوئل اول
سرانجام مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به پایان رسید و از امروز وارد مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدهایم. البته از مرحلهٔ مقدماتی هنوز تعدادی دوئل باقیمانده که به دلیل جدید بودن خودروها و عدم اعلام مشخصات کامل آنها فعلاً امکان برگزاری این دوئلها وجود ندارد اما بهمحض اعلام مشخصات کامل این خودروها، در خلال همین مرحله یا مراحل بعدی، این چند دوئل باقیمانده از مرحلهٔ مقدماتی را هم برگزار خواهیم کرد؛ اما اولین گروهی که در این مرحله داریم، گروه هاچبکهای داغ است. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ خودرو حضور داشتند که از بین آنها پنج هاچبک داغ با پیروزی در دوئلها بهطور مستقیم راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند اما به دلیل فرد بودن تعداد برندگان این گروه، از بین بازندگان هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده به آنها اضافه شد تا تعداد زوج شود. این خودرو هوندا سیویک تایپ R بود که با کسب ۴۴ درصد از کل آراء مغلوب بامو M135i شد. آخرین دوئل این گروه هم بین آئودی S3 و مزدا ۳ توربو برگزار شد که نتیجهٔ آنرا مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین آئودی S3 و مزدا ۳ توربو
مجموع آراء: ۱۳۰۶
آراء آئودی: ۷۷۷
آراء مزدا: ۵۲۹
پیروز دوئل: آئودی S3 با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
مرسدس A35 AMG | فولکسواگن گلف R |
؟ | |
فورد فوکوس ST | بامو M135i |
آئودی S3 | هوندا سیویک تایپ R |
؟ |
مرسدس A35 AMG
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸
پلتفرم: MFA2 مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۹۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پرفورمنس عالی در هر شرایط آبوهوایی، کابین مدرن و پر از تکنولوژی، پیشرانهٔ توربوشارژ پرتوان، هندلینگ بازیگوش، صندلیهای عقب مناسب خودرویی کامپکت
نقاط منفی: آپشنهای گرانقیمت، سواری خشن در سرعتهای پایین، قیمت گرانتر از برخی رقبا، کاهش سرعت زیاد باعث معکوس دادنهای ناخوشایند گیربکس میشود، پرسروصداتر از حد انتظار در سرعتهای بزرگراهی
چکیده: A35 خودرویی سریع و جذاب برای رانندگی با کابینی باکیفیت و تکنولوژیک است و با وجود برخی ویژگیهای ناخوشایند، نقطهٔ ورود جذابی به خانوادهٔ AMG محسوب میشود.
فولکسواگن گلف R
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۲۰
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سرعت بسیار بالا و درعینحال رانندگی آسان و قابلکنترل، عملکرد فوقالعادهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک، راننده را بیشتر از گلف R قبلی درگیر میکند، هندلینگ لذتبخش، پیشرانهٔ توربوشارژ نرم و ساکت
نقاط منفی: سواری خشن در سرعتهای پایین روی برخی سطوح، کار با ادوات دیجیتالی کابین مثل کنترلهای لمسی خازنی آسان نیست، قیمت بالا برای هاچبکی با نشان فولکسواگن
چکیده: گلف R با پرفورمنس سریع و سرحال و ظاهری ساده، بهترین گزینه برای کسانی است که به رانندگی علاقه دارند اما دنبال جلبتوجه نیستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس A35 | فولکسواگن گلف R | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۰۶ اسب بخار | ۳۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۳.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۲.۵ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۹.۰ متر | ۴۶.۰ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۹ جی | ۰.۹۹ جی |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر ترکیبی | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۱ لیتر | ۵۵ لیتر |
وزن | ۱۴۸۰ کیلوگرم | ۱۴۷۶ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۳۶ میلیمتر | ۴,۲۹۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۹ میلیمتر | ۲,۶۲۸ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۷۴ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۴۶,۹۰۰ دلار | ۴۵,۴۴۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Arman
۱۴ دی ۱۴۰۰فک نمیکردم شتاب گلف از a35 بیشتر باشه!
احتمال زیاد برنده این کلاس در نهایت بنز هست
جناب ایکس
۱۴ دی ۱۴۰۰گلف آر همیشه بهترین بوده و هست، بیشترین محصول فولکس واگن که ازش خوشم میاد. طراحی عالی، پرفورمنسم عالی، ولی تو طراحی کابین بنز چند سر و گردن بالاره.
تعادل
۱۴ دی ۱۴۰۰هر کی به بنز رای داده باید با انگشت تو چشمش کرد
محمد امین
۱۴ دی ۱۴۰۰نه داداش، کلا انتخواب اینجا سلیقه ای هست ، پرفورمنس ها خیلی نزدیکه و تفاوت ها بسیار کمه ، توی قیمت هم همینطور ، تفاوت های ظاهری و کیفیتی و کیفیت رانندکی و .. باعث تفاوت میشن ، به نظر خودم a35 بهتره
Moon
۱۴ دی ۱۴۰۰چرا A45 رو نزاشتید ؟
اگه با A35 مقایسه کنیم گلف سر تره ولی A45 بهتر از گلف و طراحی گلف خیلی بهتر
جناب ایکس
۱۴ دی ۱۴۰۰خوب اون ۵۰۰۰ هزار تا هم گرون تره ولی میرزه
امیر
۱۴ دی ۱۴۰۰از لحاظ طراحی داخل و خارج بنز جذابتره به نظرم
از لحاظ فنی خیلی نزدیکن ولی گلف بهتره
در مجموع بنز رو ترجیح میدم
امیرشایان فرازی
۱۴ دی ۱۴۰۰من گلف آر رو ترجیح میدم چون با قدرت بیشتر و قیمت کمتر عرضه میشه
راستی ix m60 معرفی شد لطفا متن بگذارین
احمدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۰تنها دلیلی که بنز میتونه انتخاب بشه اینه که بنزه
وگرنه توی اکثر موارد گلف سرتر بود مخصوصا اینکه در نهایت قیمت گلف کمتر هم بود
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰قبلا حدودای اردیبهشت یبار این دوتا باهم روبرو نشده بودن؟
محمد مختاری آذر
۱۴ دی ۱۴۰۰رای من فولکس واگن به خاطر برتری پیشرانه و همچنین آیکون و خاص بودن گلف هستش
GT
۱۴ دی ۱۴۰۰کابین مرسدس به میزان قابل توجهی شیک تر و مدرن تره ولی در بقیه موارد اختلاف قابل توجهی ندارن و انتخابم مرسدس هست البته گلف هم یکی از بهترین هاچ بک هاست و بسیار به مرسدس نزدیکه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۴ دی ۱۴۰۰داخل بنز معرکه است
واقعا بهتره هم خارجی هم بیرونی
مصرفشم کمتره
بنزم هست😅
از اونور گلف سریع تره قیمتشم کمتره تا حدی
به شخصه بنز رو ترجیخ میدم
محمد
۱۴ دی ۱۴۰۰طراحی داخلی گلفهای موجود در ایران بهتر از این نسخه نباشه، بدتر نیست قطعا.
بنز ماشینهای قشنگ و خب از لحاظ فنی عالی میسازه،
خیلی هم ماشینهای خوش عکسی هستند، اما کوپهساز جذابی نیست، این مدلی کوپه سری a را ندیدم اما فکر میکنم از نزدیک اصلا جذاب نباشه همانطور که به نظرم در GLA که مدل قد بلندش هست اصلا بنز خوب کار نکرده.
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰A-class نسل جدید بسیار زیباست برعکس باقی بنزها
ولی GLA رو موافقم زیبا نیست مخصوصا از پشت
iman
۱۴ دی ۱۴۰۰گلف صد درصد بهتره دوسش دارم تمام کسایی که به a35 رای دادن به بنز رای دادن از روی تعصب نه به این ماشین
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰خیر
این A35 و A45s واقعا DNA بنز رو در وجودشون دارن مخصوصا A45s که یکی از پربازده ترین موتورهای تاریخ رو داره
و با اینکه پادشاه این کلاس گلفه ولی واقعا عملکرد مرسدس در این کلاس فوق العاده بوده
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۴ دی ۱۴۰۰انتخابم بنزه ، چون دوسش دارم و یجورایی برام مهم نیست که کند تره
امیر.عارف
۱۴ دی ۱۴۰۰کار درستی نبود که دوتا از بهترین هاچ بکها را تو مرحله ی اول با هم انداختید تا یکی حذف بشه و جا برای ضعیف ها بازتر . تو مرحله اول این دو نباید با هم مقایسه میشدند
Peyman
۱۴ دی ۱۴۰۰واقعا اختلاف چندانی تو قدرت و شتاب ندارن از اونور بنز تو طراحی ومصرف سوخت عالی عملکرده انتخاب منم بنز هست
دکتر
۱۴ دی ۱۴۰۰من خودم عاشق مرسدسم اما باید بگم توی این سگمنت گلف هیچ رقیبی نداره !رای من گلف
امیرحسین
۱۴ دی ۱۴۰۰بنز خیلی بهتر هستش با توجه به اینکه یه خودروی 2018 هست و در مقابل خودرویی با تولید 2020 قرار گرفته
شاید از لحاظ ظاهری گلف با رویکرد جدیدی داریم اما بنز با خشتی خودش ظاهر رو هنوز نباخته
در مورد کابین خب گلف حرفی واسه گفتن نداره
فنی هم که بعد از دو سال زور گلف چربید که اصن باز میشه گفت یه خودروی همسان هستند
نکته مهم اینه که نمیشه بنز رو به گلف ترجیح
خلاصه با وجود چند صدم ثانیه در شتاب باز انتخابم بنز هست به خاطر کیفیت مطلوب و خوبش
مهدی
۱۵ دی ۱۴۰۰کابین هر دو خوبه اما از بقیه جهات از نظرم گلف دست بالا رو داره
حسین
۷ بهمن ۱۴۰۰دوئل قبلی که مزدا جلو تره :||