مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه اول، هاچبکهای داغ، دوئل اول
سرانجام مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری دوئلهای پدال هم به پایان رسید و از امروز وارد مرحلهٔ نیمهنهایی شدیم که رقابتهای آن از جذابیت بالاتری برخوردار هستند زیرا عمدتاً خودروهای پرطرفدار توانستهاند به این مرحله راه پیدا کنند. همچنین در این مرحله برخلاف یکچهارم نهایی، تمام گروهها را خواهیم داشت. به ترتیب مرحلهٔ مقدماتی، دوئلهای این مرحله را هم با گروه هاچبکهای داغ شروع میکنیم. چهار خودرویی که توانستهاند خود را به این مرحله برسانند، همگی آلمانی هستند. البته از بین این چهار خودرو، مرسدس A35 AMG، آئودی S3 و بامو M135i همگی بهصورت مستقیم با شکست دادن رقبای خود به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند اما چون تعداد این برندگان فرد بود، از بین بازندگان هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود یعنی فولکسواگن گلف R هم به مرحلهٔ نیمهنهایی راه یافت. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین آئودی S3 و هوندا سیویک تایپ R برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین هوندا سیویک تایپ R و آئودی S3
مجموع آراء: ۱۲۵۳
آراء آئودی: ۸۰۷
آراء هوندا: ۴۴۶
پیروز دوئل: آئودی S3 با کسب ۶۴ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی | |
مرسدس A35 AMG | بامو M135i |
؟ | |
فولکسواگن گلف R | آئودی S3 |
؟ |
بامو M135i
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹
پلتفرم: UKL2 بامو
امتیاز از اتواکسپرس: ۴.۰ از ۵
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: کابین عالی، پرفورمنس خوب، کارایی بیشتر نسبت به نسل قبلی، پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ هیجانانگیز، کنترلهای داخلی ساده
نقاط منفی: فقدان شخصیت یک بامو، فضای سر کم در عقب، طراحی بیرونی نهچندان جذاب، سواری خشک، گزینههای هیجانانگیزتری در این کلاس وجود دارد
چکیده: نسل جدید M135i بدون شک خودروی سریعی است اما برخی از ویژگیهای شخصیتی نسل قبلی را از دست داده است و حالا خیلی با نشان بامو مطابقت ندارد
مرسدس A35 AMG
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸
پلتفرم: MFA2 مرسدس
امتیاز از اتواکسپرس: ۴.۰ از ۵
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۹۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پرفورمنس عالی در هر شرایط آبوهوایی، کابین مدرن و پر از تکنولوژی، پیشرانهٔ توربوشارژ پرتوان، هندلینگ بازیگوش، صندلیهای عقب مناسب خودرویی کامپکت
نقاط منفی: آپشنهای گرانقیمت، سواری خشن در سرعتهای پایین، قیمت گرانتر از برخی رقبا، کاهش سرعت زیاد باعث معکوس دادنهای ناخوشایند گیربکس میشود، پرسروصداتر از حد انتظار در سرعتهای بزرگراهی
چکیده: A35 خودرویی سریع و جذاب برای رانندگی با کابینی باکیفیت و تکنولوژیک است و با وجود برخی ویژگیهای ناخوشایند، نقطهٔ ورود جذابی به خانوادهٔ AMG محسوب میشود
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس A35 | بیامو M135i | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۰۶ اسب بخار | ۳۰۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۷ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۲ لیتر ترکیبی | ۷.۴ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۴ گرم/کیلومتر | ۱۶۸ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۱ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۵۸۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۳۶ میلیمتر | ۴,۳۱۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۹ میلیمتر | ۲,۶۷۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۸,۸۲۵ پوند | ۳۷,۴۷۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
SRT
۷ تیر ۱۴۰۱بدون تعصب a35 بهتره
ممد ژانگولر
۷ تیر ۱۴۰۱به مرسدس رای دادم
داشبوردش یک سر و گردن بالاتره و تیونینگ خورش حرف نداره
Reza Waffen SS
۷ تیر ۱۴۰۱هردو عالین ولی انتخابم A35 AMG
Clean energy (سلام فرمانده)
۷ تیر ۱۴۰۱تقریبا مساوین
ولی من بخاطر طراحی و کابین شیکتر به بنز رای دادم
خیلی خوشگله این لامصب
TML BN
۷ تیر ۱۴۰۱آره دقیقا اگر دوستان تعصبی کار و خراب نکنند مرسدس باید رای بیاره و واقعا مرسدس به راحتی میشه تیونش کرد و تیون خور ملسی داره که یکی از دوستان در بالا هم گفتن
hssn
۷ تیر ۱۴۰۱تقریبا برابرن
تنها چیزی که میمونه ظاهر و طراحیه که خب BMW اینجا بشدت ضعیفه ، مرسدسو ترجیح میدم.
new reventon
۷ تیر ۱۴۰۱ربطی به این مقاله نداره
اینو ببینیند. با 800 میلیون میشه 650 خرید دبی!
https://uae.dubizzle.com/motors/used-cars/bmw/6-series/
Alan.r
۷ تیر ۱۴۰۱برتری کاملا با مرسدسه
از نظر پرفورمنس و قیمت تقریبا یکسانن ولی A35 هم ایمن تره هم از نظر فناوری یه سر و گردن از بیمر بالاتره خوشگل تره و کابین بهتری هم داره
یاشار
۷ تیر ۱۴۰۱یک کلام فقط بنز،اصالت توی بنز خلاصه میشه
javadhy
۷ تیر ۱۴۰۱تنها چیزی که میتونست بی ام و رو متمایز کنه تو این دوئل حس رانندگی اسپورتی مخصوص بی ام و بود که متاسفانه گفتن اونو نداره
در کل جفت ماشینای کاملی هستن و نیازهای هر گروه راننده ای رو برطرف میکنن
سلیقه ای بنز
JDM lover
۷ تیر ۱۴۰۱طراحی جلوی m135i اصلا به اندازه a35 خشن و جذاب نیس و چون مشخصات تقریبا یکی هست من به بنز بخاطر طراحی جذاب و کابین بهتر رای میدم
آدمیزاد
۷ تیر ۱۴۰۱از نظر من مرسدس بهتره طراحی این بی ام و بیشتر شبیه فولکس واگنه
شهر نشین
۷ تیر ۱۴۰۱پدال،توی گروه شاسی بلندای متوسط،بنز GLE رای کمتری نسبت به ولوو XC90 داشت.پس چطور جی ال ای برنده شد؟
نویدی
۷ تیر ۱۴۰۱تقریبا از نظر فنی و استانداردها و قیمت برتری کامل با bmw هست…bmw یه سر و گردن از تمام خودروسازهای دنیا بالاتره.
پدرام
۸ تیر ۱۴۰۱طراحی جلو ب ام چراغ ها و جلو پنجره اصلا با هم جور در نمیاد بر خلاف عقبش که خوبه
Mustang shelby gt 350
۸ تیر ۱۴۰۱اصن نتونستم تصمیم بگیرم
Mr Naftalin az roghan abad
۹ تیر ۱۴۰۱بیمر رو بیشتر میپسندم، بااینکه هر دو محشرن! ولی زشته نوشتید نداشتن شخصیت بی ام و خجالت بکشید مثل کفتار گیر دادید به طراحی. وقتی میتونه پرفورمنس باحال ارائه بده چرا باید بد باشه. خیلی چهره نازی داره و انشالا کابینش آپدیت میشه مثل سری ۷ و ایکس ۷ و سری ۳ جدید، منتظر مانیتور به هم چشبیده و خوشگلتم ام۱۳۵ :)