مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دهم، کوپههای میان سایز، دوئل اول
مرحلۀ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال تقریباً به نیمه رسیده است و امروز به گروه دهم رسیدهایم که به کوپههای میان سایز اختصاص دارد. در این گروه در مرحلۀ مقدماتی شش خودرو به مصاف یکدیگر رفتند که از این تعداد، سه کوپه لوکس شامل لکسس LC، بامو سری ۸ و پورشه ۹۱۱ توربو مستقیماً به مرحلۀ نیمهنهایی راه پیدا کردند اما بهرسم همیشه، به دلیل فرد بودن تعداد این شرکتکنندگان، باید خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آنها اضافه میشد که آن مرسدس AMG SL بود. این رودستر آلمانی در آخرین دوئل کوپههای میان سایز در مرحلۀ مقدماتی در برابر پورشه ۹۱۱ توربو قرار گرفت که نتیجۀ این رقابت را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس AMG SL و پورشه ۹۱۱ توربو
مجموع آراء: ۱۶۵۹
آراء پورشه: ۹۴۳
آراء مرسدس: ۷۲۵
پیروز دوئل: پورشه ۹۱۱ توربو با کسب ۵۶ درصد از کل آراء
لکسس LC500
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۷۸۲ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴۴۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۳۶۹ دستگاه
فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۰۴ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی خیرهکنندهای که سرها را برمیگرداند، پیشرانهٔ V8 خوش آوا و باشکوه، کابین بسیار لوکس و باکیفیت، سواری نرم و راحت، قیمت نسبتاً مناسب در مقایسه با برخی رقبا
نقاط منفی: فاقد چابکی خودروهای اسپرت، عملکرد نهچندان خوب در پیچها، صندوق بار کوچک، عملکرد نهچندان مناسب پیشرانۀ هیبریدی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی گیجکننده، گیربکس آزاردهنده
چکیده: لکسس LC بهعنوان یک گرند تورر لوکس و شیک، خودرویی عالی خواهد بود اما چابکی و کنترل دقیق رقبای خود را ندارد
مرسدس AMG SL
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۱
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۶۲ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸۴ دستگاه
فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۵۹ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربوی قدرتمند، کابین لوکس با تکنولوژیهای پیشرفته، کیفیت سواری مطلوب، ظاهر چشمگیر
نقاط منفی: هندلینگ بهاندازهٔ رقبای اصلی چابک نیست، صندلیهای تنگ عقب که تقریباً بیاستفاده هستند، قیمت گران، جایگزینی سقف فلزی با پارچهای
چکیده: نسل کاملاً جدید SL برای اینکه یک AMG باشد بهاندازهٔ کافی اسپرت و برای اینکه یک بنز باشد بهاندازهٔ کافی راحت است اما همین شخصیت دوگانه باعث کاهش تمرکز آن روی هردو مقوله شده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
AMG SL55 | LC500 کانورتیبل | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۵۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۴.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۸۲ لیتر |
وزن | ۱۸۷۵ کیلوگرم | ۲۰۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۰۴ میلیمتر | ۴,۷۶۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۸۷۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۴۰ لیتر | ۸۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲+۲ نفر | ۲+۲ نفر |
قیمت | ۱۳۵,۰۰۰ دلار | ۱۰۲,۱۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
امیرحسین
۲۳ تیر ۱۴۰۱هر دو عالین ولی مرسدس بنز هم جدیدتره هم برتر
Reza Waffen SS
۲۳ تیر ۱۴۰۱دقیقاً نمیشه از زیبایی لکسوس گذشت ولی هیچی مرسدس نمیشه
سپهر
۲۳ تیر ۱۴۰۱کجاش زیباس شبیه ماشین کنترلیه
Dian
۲۳ تیر ۱۴۰۱اتفاقا شبیه ماشین های کانسبت شده واقعا قشنگه
پویا
۲۳ تیر ۱۴۰۱میشه شما ها فقط درباره همون کره نظر بدید
JDM lover
۲۳ تیر ۱۴۰۱برای شما بچه ها که خوبه
بی طرف
۲۴ تیر ۱۴۰۱من به خاطر صدای موتور لکسوس ال سی رو ترجیح میدم.
رضی
۲۴ تیر ۱۴۰۱کسی نظری راجع به چرایی آمار فروش مرسدس sl داره؟نسبت به رقبا خیلی تو دوقه
Porsche 911
۲۴ تیر ۱۴۰۱SL دوماهه که معرفی شده
و کاملا سال رو در بازار سپری نکرده
حامد
۲۳ تیر ۱۴۰۱این مدل لکسویی خودرویی هست که از نظر قدرت صاحبش رو در مقابل تمام رقباش شرمنده میکنه
فقط مرسدس
سپهر
۲۳ تیر ۱۴۰۱دقیقا
pedram7
۲۳ تیر ۱۴۰۱قطعا لکسس
Carlover
۲۳ تیر ۱۴۰۱این مدل لکسوس رو خیلی دوست دارم ولی اس ال بی نظیره
واقعا مرسدس شاهکار کرد با نسل جدیدش
AMIR / ARMI
۲۳ تیر ۱۴۰۱کلا لکسوس یدونه ماشین خوشگل داره
اونم همین lc500 اونم دیگه آنقدر قدیمی شده مخصوصا ظاهرش
که آدم حیفش میاد ماشین های جدید ول کنه بگه میخوام ماشین که ظاهرش شش ساله همین هست رو بردارم
ده دقیقه با مانیتور لکسوس کار بکنی سر درد میگیره آدم
من با نگاه کردن بهش هم سر درد گرفتم
این درخت نیست ۶ سال یه شکل باشه از سایش استفاده کنیم فیس لیفتش کنید بابا
علی
۲۳ تیر ۱۴۰۱آره لکسوس بده ، شما به همون کره ای ها بچسب ، چون دستت به بنز که نمیرسه
آرم@ن
۲۳ تیر ۱۴۰۱چه ربطی به کره ای داشت؟ دوئل بین یه آلمانی و یه ژاپنی هست،AMIR ARMY هم که آمریکایی فن هست،الان ربطش به کره چی بود؟ نه که تو داری الان از پشت فرمون میباخ کامنت میزاری!
Alan.r
۲۳ تیر ۱۴۰۱نه که تسلا جون شما هر شیش ماه یه بار یه نسل جدید از ماشیناشو میده بیرون
TML BN
۲۳ تیر ۱۴۰۱هم داشبورد مرسدس بهتره هم موتورش ولی ظاهر لکسوس خفن تره
سپهر
۲۳ تیر ۱۴۰۱ظاهرش کجاش خفنه،طراحی اغراق امیز و بی اصللت شبیه ماشین کنترلیه
امیر
۲۳ تیر ۱۴۰۱امار فروششون جالبه، حتی در اروپا!
اما بهرحال لکسس حرفی برای گفتن نداره متاسفانه
پویا
۲۳ تیر ۱۴۰۱اگه نداشت که انقدر فروش نمیکرد
Iman99
۲۳ تیر ۱۴۰۱مقایسه فنی و برتری فنی و مهندسی رو میزان فروش تعیین نمیکنه
مانی
۲۴ تیر ۱۴۰۱مگه مرسدس نگفت فعلا تو آمریکا ۸ سیلندر نمیفروشه؟؟؟
مانی
۲۳ تیر ۱۴۰۱هر دو تا ماشین در کلاس خودشون عالی هستند و من هر دو اونا رو دوست دارم.ولی از اونجایی که قیمت لکسوس LC سی و پنج هزار دلار ارزون تره همین مسئله خودش پوئن بزرگی برای چنین ماشینی به حساب میاد و خریدش رو بیشتر توجیه می کنه.در ضمن،فرم و طراحی کابین لکسوس هم خیلی رویایی و فراتر از زمان خودش هست و بنز در این زمینه کمی از اون عقب تره.
phonix
۲۳ تیر ۱۴۰۱ملت عاشق مانیتور های گندن
منم کابین لکسوس رو بیشتر دوست دارم لوکس تره برای یه ماشین گرندتور خداوکیلی مانیتور به اون گندگی به درد نمیخوره
Iman99
۲۴ تیر ۱۴۰۱اتفاقا تو کابین هم مرسدس بهتره هم تکنولوژی بالایی داره و هم پیشرفته تره و کیفیت بالایی هم داره و اتفاقا کابین مرسدس جلوتر از زمان خودشه و خیلی رویایی و فراتر از زمان خودشه
فريد
۲۳ تیر ۱۴۰۱اگه سقفش پارچه ای نبود دیگه همه چی تموم میشد
بهنام
۲۳ تیر ۱۴۰۱انتخابم لکسوس. چون رقیبش یک اس ال تمام عیار نیست و طراحی و ابهت اسلافش رو نداره . بنظرم مرسدس اس ال جدید رو برای خالی نبودن عریضه تولید کرده و ببشتر یک آ ام گ جی تی تعدیل شده هست .
امیررضا
۲۳ تیر ۱۴۰۱این بخش از دوئل ها دست آلمانی هاست
تو این دوئل sl میاد بالا و از اونور هم به احتمال زیاد M8 میاد بالا و برنده نهایی دوئل M8 میشه
من خودم بنز فنم ولی تو این بخش M8 از sl سرتره
علی
۲۳ تیر ۱۴۰۱تو این نظرسنجی ها همیشه آلمان ها جلوترن ! چون تو کشور ما آلمان فن ها بیشترن ، اونها عقیده دارن ایرانی و آلمانی هم نژادن!!!!!!!
آرم@ن
۲۳ تیر ۱۴۰۱احتمالا مسئولین کار اند درایور و اتو اکسپرس هم ایرانین
Iman99
۲۳ تیر ۱۴۰۱شما هنوز تو نخ نژادین اقا اطلاعاتتون رو بیشتر کنید اون حرفا باور های غلط و اشتباهی بوده که از قبل جا افتا بود که الان رد شده
و اتفاقا کمترین تشابه نژادی رو با ژرمن ها دارن
الان نژاد ایرانی ها حتی به شرقی ها نزدیک تره تا به ژرمن ها
phonix
۲۳ تیر ۱۴۰۱نژاد اریایی اگه منظورتون هست که فکرکنم اصلا دیگه اریایی اصیل تو ایران نداریم
فقط پارسی های هند اصیل موندن که اتفاقا مدیریت شرکت تاتاموتورز هم دست اوناس و تو دوران کورونا هم واکسن فرستادن برامون دستشون درد نکنه
ولی میشه بفرمایید با دقیقا با کدوم شرقی ها هم اصل هستیم؟
ن از نظر پوست ایرانی ها سفید پوست هستیم و از ظاهر هم اصلا شبیه شرقی ها نیستیم ( چشم کوچیک و پلک های کوچیک و چسبیده شبیه پاکستان و هند هم نیستیم از نظر نداشتن چشم های بادومی هم بجز ترکمن ها اصلا شبیه مغولب ها نیستیم البته ترکمن ها از نژاد مغول هستن )
اریایی ها از شمال دریای خزر اومدن به چند بخش تقسیم شدن بخشی به سرزمین ایلامی ها و ماد ها اومدن که میشه ایران بخشی به هند رفتن که مورد قتل عام هندو ها واقع شدن بخشی هم به اروپا رفتن البتخه این موضوع مورد قبول نیست و افراد ی ردش کردن منم نمیتونم تاییدش کنم .
ولی از اونجایی که حماسه هایی شبیه شاهنامه و همچنین قیافه های شبیه و … ما به اروپایی ها شبیه تریم تا شرقی ها
المان ها و انگلیس ها از نژاد ژرمن هستن عرب ها از نژاد هایی هستن که اصلتن افریقایی به حساب میان( اسم درستش رو یادم نمیاد)
و ایرانی ها هم که اریایی – اذری – ترک و عرب و… هستن حتی جالب بدونین که دزفول در استان خوزستان بخشی از مردمش از نظر ریشه به روم برمیگردن .
قبل از اینکه دوستان دربارهع شاهنامه نظر بدن خدمتتون بگم که شاهنامه از قبل از فردوسی بزرگ هم بوده و افسانه هست چیزی که هزاران نسل زبان به زبان رسیده تا فردوسی نقلش کرده( مثلا ضحاک به صورن خیلی کامل در کتاب مقدس زرتشتی ها نامش اومده ) اون نویسنده المانی هم که خیلی معروفه اصلا ربطی به فردوسی نداشته و کتاب هاشونم از روی هم نیستن .
ببخشید زیاد شد من کلا علاقه دارم به این چیزا اگه اطلاعاتی داشتید خوشحال میشم بیان کنید به دانشمون اضافه کنیم
نوید AJ
۲۴ تیر ۱۴۰۱این حجم از چرت و پرت واقعا مثال زدنی بود!
Porsche 911
۲۴ تیر ۱۴۰۱این نظریه توسط چند نفر رد و توسط چندین نفر دیگه اثبات شد
و درست هم هست میتونید با تحقیق به نوشته دانشمندان مختلف یه جمع بندی ساده بکنید و بهش برسین
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱porsche 911
شبه داره مثل نظریه تکامل
من در جایگاهی نیستم که رد یا تاییدش کنم ذکر هم کردم که بعضی موافق و بعضی مخالفشن
بهنام
۲۳ تیر ۱۴۰۱با این که SL از نظر فنی بهتره
اینقدر طراحی لکسوس به دلم نشسته که چشم روی همه چی میبندم و انتخابش میکنم
به عنوان یک گرند تور در همه مجلاتی که بررسی کردن به شدت راحت تعریف شده که برای این کلاس مهمه از نظر پرفرومنس هم به اندازه ی کافی برخورداره دو سال گارانتی بیشتر قوای محرکه هم میگه دردسری واسه مالک نداره و با سی هزار دلار قیمت کم تر دست مالک تو شخصی سازی باز تره
JDM lover
۲۳ تیر ۱۴۰۱دقیقا 👌
لامصب یه طراحی داره دل هر کسیو میبره
رامتین
۲۳ تیر ۱۴۰۱بنظرم مقایسه موتور طبیعی با توربو درست نیست. اما از نظر من لکسوس جذابتره. ضمنا بزودی rcf هم رونمایی میشه که حدود 650 اسب داره و عملا برتری مطلقی نسبت به SL داره. بنز با حجم کمتر مصرف سوخت خوبی نداره و قیمتش هم 30% گرونتره.
سپهر
۲۳ تیر ۱۴۰۱بنز فقط لوگوش کل کمپانی لکسوس رو میرزه
Dian
۲۳ تیر ۱۴۰۱لطفا تعصب رو بزاریم کنار برادر بزرگم
بهنام
۲۳ تیر ۱۴۰۱که اینطور ؟
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۳ تیر ۱۴۰۱بنز
همه چیش بهتره
javadhy
۲۳ تیر ۱۴۰۱لکسوس lc زیباترین محصول کنونی لکسوس هست
چه در طراحی داخلی چه در طراحی بیرونی
و به عنوان یه گرند تورر
حس اسپرتی نداره و تمام تمرکزش روی لوکس بودنه
ولی بنز هم لوکس تر و هم اسپرت تره
توی این کلاس و توی این رنج قیمتی بهترین حس رانندگی و چابکی رو پورشه داره
ولی به نظرم بنز خودروی کاربردی تریه
و به عنوان یه گرند تورر تمام وظایفشو انجام میده
JDM lover
۲۳ تیر ۱۴۰۱انتخابم لکسوس با اون موتور جذاب v8 هست
طراحی خیلی خوبی داره و قیمت خیلی بهتری هم داره
علی
۲۳ تیر ۱۴۰۱بنز که شاهه ! اما من وزیر را ترجیح میدم !!! لکسس موتور طبیعی با هزینه و استهلاک کمتر
آرم@ن
۲۳ تیر ۱۴۰۱قطعا بنز.فقط نمیدونی استلال بنز برای تبدیل سقف فلز به پارچه چی بود
Erfan
۲۳ تیر ۱۴۰۱فکر کنم برای کاهش وزن و افزایش ظرفیت بار ماشین بوده
Porsche 911
۲۴ تیر ۱۴۰۱توی این عصر
سه دلیل وجود داره که سقف های فلزی کم شدن و دیگه رو ماشین های جدید نمی بینمشون
یکیش این هست که وزن ماشین رو بالا میبره و گاهی وقت ها تا ۲۰۰ کیلو با مدل سقف پارچه ای اختلاف وزن پیدا میکنه
یکی بخاطر فضای بار توی صندوق عقب هست که میتونه تا ۱۵۰ لیتر فضا رو آزاد بکنه
مدل فلزی قیمت تمام شده اش هم بیشتر هست ولی خب حس کلاسیک تر و بهتری داره ولی خب دیگه خیلی دیده نمیشن
Pouyan
۲۳ تیر ۱۴۰۱متاسفانه این نسل SL هویت نداره.
Alan.r
۲۳ تیر ۱۴۰۱مرسدس از نظر پرفورمنس بهتره ظاهر قشنگ تری هم داره کابینشم جدیدتر و زیباتره
البته لکسوس هم ماشین خیلی خوبیه
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۲۳ تیر ۱۴۰۱SL هرچی باشه طلاست
mohammad-2005
۲۴ تیر ۱۴۰۱با اندکی اختلاف مرسدس بنز sl رو انتخاب کردم بیشتر بخاطر بروز بودنش و دینامیک رانندگی یکم بهتر
ولی واقعا میگم لکسوس lc بعد از lfa افسانه ای بهترین خودروی لکسوسه ( نظر شخصی)
Afg
۲۵ تیر ۱۴۰۱من پولمو سر بنز دادم با این میتونستم با ۳۰هزارتا ش یه ماشین برای دخترم بخرم