مرحلهٔ مقدماتی، گروه سدانهای الکتریکی، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین آئودی E-Tron GT و کارما GS-6
مجموع آراء: ۱۰۰۱
آراء آئودی: ۷۶۶
آراء کارما: ۲۳۵
پیروز دوئل: آئودی E-Tron GT با کسب ۷۶ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
تسلا مدل S | پورشه تایکان |
پورشه تایکان | |
آئودی E-Tron GT | کارما GS-6 |
آئودی E-Tron GT | |
لوسید ایر | مرسدس بنز EQS |
؟ |
مرسدس بنز EQS
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۲۱
پلتفرم: EVA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۴۳ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۰۹۱ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین جادار و چشمگیر، بردی بیشتر از رقبای آلمانی، ویترینی از جدیدترین تکنولوژیهای مرسدس بنز، برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب بهصورت استاندارد
نقاط منفی: برد کمتر نسبت به سدانهای تسلا و لوسید، هایپراسکرین در آفتاب انعکاس نور دارد، سیستم تعلیق شناور روی جادههای مواج، طراحی بیرونی نهچندان چشمگیر
چکیده: سدان EQS ترکیبی از ویژگیهای لوکس مرسدس با تواناییهای خودروهای الکتریکی و تکنولوژی خیرهکننده است اما هنوز هم نمیتواند S کلاس دنیای الکتریکیها باشد
لوسید ایر
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۶
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰۳ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۹۰ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: برد بیسابقه تا حداکثر ۸۳۰ کیلومتر، جانمایی و مهندسی معجزهآسا که کابین بسیار جادار و صندوق بار چشمگیری را فراهم کرده، پرفورمنس و راحتی شگفتانگیز
نقاط منفی: ورودی تنگ درهای عقب، سفارش بزرگترین رینگها میتواند باعث بروز سروصدای جاده شود، فضای پای محدود در قسمت زیرین صندلیهای جلو
چکیده: لوسید ایر اولین تلاش قابلتوجه یک خودروساز نوپا است که منجر به ساخت سدان بزرگی شده که درعینحال یک خودروی الکتریکی عالی هم هست
مشخصات فنی
لوسید ایر گرند تورینگ | مرسدس EQS580 | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۸۰۰ اسب بخار | ۵۱۶ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۰۰ نیوتن متر | ۸۵۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
نسبت وزن به قدرت | ۳.۰ کیلوگرم برای هر اسب بخار | ۵.۱ کیلوگرم برای هر اسب بخار |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۵۹ میلیمتر | ۳,۲۱۰ میلیمتر |
طول | ۴,۹۷۳ میلیمتر | ۵,۲۶۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۳۵ میلیمتر | ۱,۹۲۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۱۲ میلیمتر | ۱,۵۱۴ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۹ متر | ۱۰.۹ متر |
وزن خالص | ۲۳۸۸ کیلوگرم | ۲۶۴۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب | ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۶۲۵ + ۲۸۳ لیتر | ۶۲۳ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۸ ثانیه | ۱۲.۲ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۵.۰ متر | ۳۵.۰ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۱ جی | ۰.۸۸ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۴.۶ ثانیه | ۲۵.۲ ثانیه |
ظرفیت باطری | ۱۱۲ کیلووات ساعت | ۱۰۸ کیلووات ساعت |
برد | ۸۳۰ کیلومتر | ۵۵۰ کیلومتر |
قیمت | ۱۴۰,۵۰۰ دلار | ۱۲۶,۸۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
GMA
۸ خرداد ۱۴۰۱Lucid💎
GMA
۸ خرداد ۱۴۰۱برای برطرف شدن ابهامات حتما اینو ببینید👇
رتبه ها خیلی جالبه… 🙂
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/2022-lucid-air-vs-mercedes-benz-eqs-electric-luxury-car/
Reza Waffen SS
۹ خرداد ۱۴۰۱مرسدس بنز EQS
aminbikar
۸ خرداد ۱۴۰۱توی دویل پورشه و تسلا رای بیشتری داشت و الان هم هم داره
hssn
۸ خرداد ۱۴۰۱تحت هیچ فاکتوری نمیشه مرسدس تخم مرغیو انتخاب کرد مگر اینکه فن متعصب مرسدس/آلمانی باشی
A.M.D
۸ خرداد ۱۴۰۱من آلمانی و مرسدس فنم ولی به لوسید رأی دادم
javadhy
۸ خرداد ۱۴۰۱به جز ظاهر میشه بگین برتری لوسید چیه؟
برد بنز کمتره ولی حتی بیشتر از کافیه از نظر کیفیت ساخت و مونتاژم که صد در صد بهتره کابینشم که با اختلاف بهتره و صد در صد از لوسید لوکس تر و راحت تره
viper2
۸ خرداد ۱۴۰۱۱ لوسید برد بیشتری داره
۲ لوسید قدرت بیشتری داره
۳ لوسید ظرفیت باتری بیشتری داره
۴ شتاب لوسید کمتر هست و سرعتش هم و رکوردش در پیست هم بیشتره (پرفورمنس بهتر)
۵لوسید حجم صندوق بار بسیار بیشتری داره
۶ لوسید وزن کمتر داره
۷ لوسید دایره چرخش بیشتری داره
در رابطه کیفیت واقعا نمیشه گفت یه ماشین کیفیتش در چه حد هست تا سوار نشدی . چون من همین چند روز پیش یه دونه کامار ۱۹۹۱ سوار شدم که میدونید فلسفه ماسل کار و کامارو لوکس بودن نیست بلکه اکونومی بودن هست که همه بتونن بخرن . بعد با اینکه شورلت تو اون سال ها ورشکست بود ولی چننننننااااانننن کیفیتی داشته که اصلا باورم نمیشد . بعدش فهمیدم این که میگن فلان ماشین بی کیفیته ماشین امریکایی بی کیفیته همش کشکه باید سوار شد تا فهمید . همین کامارو اینقدر کیفیت داشته اونم تو ورشکستگی و یه ماشین کاملا اقتصادی . حالا فرض کنید مدلای لوکس دقیقا مثل همین لوسید چقدر کیفیت دارن . نمیدونم شاید کیفیتش بهتر از بنز هم باشه
javadhy
۸ خرداد ۱۴۰۱از ۷ موردی که گفتی ۶ تای اخری که اصلا معیاری برای خودروی بهتر نیست اگرم باشه حداقل تو این کلاس اصلا معنی پیدا نمیکنه (توی پیست سریع تره) واقعا فکر کردی کسی که میخواد بره پیست میره یه سدان فول سایز لوکس بالای ۱۰۰ هزار دلار میخره؟! در مورد کیفیت سواری هم بنده نگفتم توی تست ها شنیدم هیچ شکی هم ندارم که بنز به جز ظاهر و برد در هیچ مورد دیگه ای کمتر از این ماشین نیست بلکه بسیار بالاتره حالا نمیدونم چرا یه عده جوگیر شدن فکر کردن لوسید چه چیز خاصیه والا طراحی بیرونش نسبت به رقباش بهتره ولی طراحی داخلیش به نظرم اصلا در حد رقبا نیست به نظرم تنها tesla model s خودرویی که بشه با لوسید مقایسش کرد در مورد eqs فقط bmw i7 میتونه رقیبش باشه
Swedish Arrogant Tiger
۸ خرداد ۱۴۰۱باشه، ولی دایره چرخش هر چقدر کمتره باشه بهتره.
Alan.r
۸ خرداد ۱۴۰۱کیفیت لوسید با همین فراخوان دادنشون مشخصه ماشین هنوز یه سال هم از تولیدش نگذشته تمام ایر هارو فراخوان کردن شرکت های دیگه ۹۹% فراخواناشون برای ماشین های ۷،۸ سال قبله مثل آخرین فراخوان مرسدس
Alan.r
۸ خرداد ۱۴۰۱به نظر من طراحی EQS هیچ مشکلی نداره و تنها برتری لوسید بردشه تایم توی پیست هم واسه ماشینای اسپورت مهمه نه یه سدان فول سایز و لوکس
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ خرداد ۱۴۰۱عجب نکات مثبتی!!
دایره چرخش بزرگتر بهتر! باتری بزرگتر بهتر!
شما بنز سوار نشدی… من خودم تنها ماشین با کلاسی که سوار شدن بین کلاسیکا یه بنز بود.. کیفیت چرم و چوبش برگامو ریخت… حیف که فروخته شد
طلا بود رسما
یکم کمتر تعصب به خرج بدی والا هیچی نمیشه…
viper2
۸ خرداد ۱۴۰۱بله اشتباه از من بود دایره چرخش باید کمتر باشه درسته . شما انگار خودتون اصلا اشتباه نمیکنید و من فکر نمیکنم توی این کامنتم گفته باشم بنز بده گفتم اول سوار شید بعد نظر بدید . جناب کلین انرژی اگه شما یه بار بنز کلاسیک سوار شدی من بچیگیمو با بنز کلاسیک بزرگ شدم .اونم دانشجویی که مدل e کلاس هست و اصلا لوکس نیست . ماشین با بدنه ی خوبی هست و کیفیت بدی هم نداره اما موتور چهار سیلندرش برای این ماشین با این وزن ضعیف هست اینو همیشه بابام میگه . و در ضمن من قبلا هم گفتم از بنز خوشم میاد . ولی از مدل های راحتیش نه ای کلاس و اینا . از مدلای ۴۵۰sel خوشم میاد که خوراکش جاده چالوسه با موتور ۶.۹ . یا بنز 280sel w116 . ماشین بسیار با کلاسی هست . مدلای اس کلاس قدیمی بسیار ب ماشین کاملیه از هر نظر . وسط داشبورد ۲۸۰ اس ای ال یه دست چوب اصل اصله . شما دندش رو نگاه کنید دندش بهترین چرمو به کار برده فرمونش که همین جمعه از کیفیت عالیش کلی تعجب کردم چرمی هست که تا الان فقط توی کادیلاک دیدم . من الان دارم از بنز تعریف میکنم بعد نگید از بنز بد گفت .
Philipp
۸ خرداد ۱۴۰۱تفاوتشون توی ظاهر بقدری زیاده که باقی پارامترها بچشم نمیاد
می ارزه که یکم راحتی و تکنولوژی رو فدا کنی ولی ماشین بسیار خوشگل تری داشته باشی
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ خرداد ۱۴۰۱وایپر جان
من دسترسی ندارم به ماشین کلاسیک و تو عمرم جز یکی دو تا بیشتر سوار نشدم
جدای از اون بنز واقعا عالیه…. هرچی باشه اسم اون مرحوم روشه… کادیلاکم عالیه… کلا آمریکا عالیه… آلمان هم…. الان هر دو عالین و بد ندارن جز بعضی و چیزای محدودی… هر کدوم تو یه چیز قویه… نمیشه خوب و بد رو جدا کرد از بینشون
تعصب به هر دو طرف خیلی بده
ممد ژانگولر
۸ خرداد ۱۴۰۱تحت هیچ فاکتوری نمیشه لوسید تخم شتریو انتخاب کرد
مگر اینکه فن متعصب لوسید / آمریکایی باشی
( درس عبرت از مقاله بالا هیچ وقت فکر نکنیم نظرمون درسته و یک طرفه پیش قاضی نریم و از دادن کامنتهای یکسویه خودداری کنیم ) 😎
HamiD
۸ خرداد ۱۴۰۱به به آقا ممد
عالی مینوازی سید
ممد ژانگولر
۸ خرداد ۱۴۰۱ی دونه ایی داش حمید
بد میگم خدا وکیلی ؟
HamiD
۹ خرداد ۱۴۰۱مخلصتیم
نه والا هر چی میگی حقه
کامران
۸ خرداد ۱۴۰۱هی میخام چیزی نگم اما نمیشه
[تفاوت استارت آپ آمریکایی با شاخ خودروسازی اروپا]
بیاید دیس بدید دانشمندان فوق متخصص پدال
کامران
۸ خرداد ۱۴۰۱ماشین برقی فقط باتری نیست اینکه بتونی جوری طراحی کنی که سایز بیرون اندازه E کلاس باشه ولی داخل اندازه S کلاس یعنی شاهکار
اینکه بتونی مصرف انرژی و بیاری پایین و ماشین افیشنت باشه یعنی شاهکار
اینکه آیرودینامیک باشی ولی دیزاین فدای آیرو نشه یعنی شاهکار
اینکه ۱۰ سال تجربه نداشته باشی ولی با این اختلاف شاخ اروپا رو بزنی زمین یعنی شاهکار
[استارت آپ آمریکایی از پس این دست اندازا رد شد ولی شاخ اروپا نه]
Jdm باز
۸ خرداد ۱۴۰۱شاخ اروپا رو زده زمین؟؟؟؟
یعنی فقط با همین مدل ایر تونست بنز رو زمین بزنه؟؟؟ حالت خوبه؟؟
Bmw نزدیک ۶۰ سال داره باهاش رقابت میکنه نتونسته زمین بزنه بعد ی شرکت نو پا اونم فقظ با یه مدل ( که همشم فراخوان خورد) بنز رو زمین زد؟؟
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ خرداد ۱۴۰۱پدال چقد از تعصبیا خوشش میاد!!!
کامران
۸ خرداد ۱۴۰۱اشتباه نیست تمام تلاششون و کردن باید گفت ته تکنولوژی بنز همینه
SRT
۸ خرداد ۱۴۰۱خدایی اگه تعصبی نظر ندن لوسید خیلی بهتره و برد دوئل حقشه.
GMA
۸ خرداد ۱۴۰۱دقیقا
Philipp
۸ خرداد ۱۴۰۱همین که لوسید فعلا جلوئه نشون میده تعدادشون کم شده
Erfan
۸ خرداد ۱۴۰۱از نظر بنده بنز بهتر عمل کرده.کابین لوکس تر.فاصله محوری بیشتر که نوید جادار تر بودن صندلی های جلو و عقب رو هم میده.قیمت کمتر.اصالت شرکت بنز در برابر یک شرکت نو پا.سوار این ماشین ها که نتونستیم بشیم ولی خب به نظر کیفیت کابین مرسدس باید بهتر هم باشه .طراحی هم که سلیقه ای که به نظرم خودم لوسید قشنگ تره.فکر کنم تنها برگ برنده لوسید برد و طراحی بیرونی هست چون بقیه رو به بنز باخته.
فروش بنز در آمریکا هم که نشان دهنده همه چیزه با توجه به اینکه لوسید در خود آمریکا تولید میشه.
Alan.r
۸ خرداد ۱۴۰۱از نظر شتاب تفاوت چندانی ندارن و البته خیلی هم مهم نیست چون جزو سدان های فول سایز و لوکسن برد لوسید بیشتره ولی کابین مرسدس لوکس تر و زیباتره درکل انتخاب سختیه ولی انتخاب من مرسدسه
Mercedes
۸ خرداد ۱۴۰۱پدال خیلی نامردی کردی
مرسدس بنز رو تو عکس ها عکس مدل پایه اش رو گذاشتی ولی در قیمت مدل بالاش رو گذاشتی
این دوئل اصل دوئل درستی نیست آقای اشتری
Philipp
۸ خرداد ۱۴۰۱مرسدس مدل پایه نیست
مدل پایش تک موتوره هست
اون هایپراسکیرینم آپشن محسوب میشه در حالت استوک همون مانیتور Sکلاس رو داره
لوسیدم مدل پرچمدار نیست
پرچمدار لوسید دریم ادیشن هستش نه گرندتورینگ هرچند کابینشون تفاوت زیادی نداره
پیام
۸ خرداد ۱۴۰۱مقایسه اسب بخار و صفر تا صد نشون میده که بازدهی بنز بیشتره.
M
۸ خرداد ۱۴۰۱لوسید ۱۱۲ کیلووات ۸۳۰ کیلومتر برد ، بنز ۱۰۸ کیلووات ۵۵۰ کیلومتر برد ، با ظرفیت باطری یکسان (فقط ۴ کیلووات اختلاف ) لوسید ۲۸۰ کیلومتر برد بیشتری داره ، بعد بازدهی بنز بیشتره !؟! …… برداشته تخم مرغ طراحی کرده که بردش بیشتر بشه
پیام
۸ خرداد ۱۴۰۱جناب M برو جدول رو به خوبی بخون و فقط عکسارو نگاه نکن! شما از آیرودینامیک چی میفهمی؟! زمانی که بنز ماشینی زد که ۱۶ قطعش متحرک بود برای اینکه آیرودینامیک بیشتر بشه، لوسید ایر که شرکای نوپا هست کجا بود؟! طراحی داخل و بیرون بنز نشون میده که جایگاهش کجاست! وزن بنز خیلی بیشتره ولی هر دو ماشین موقع ترمزگیریشون دقیقا یکیه! اینو میگن تکنولوژی! فکر کردین لوسید خیلی طراحی خاصی داره!!! این برند هنوز از لحاظ طراحی و قدمت اصالتی هم نداره!
Alan.r
۸ خرداد ۱۴۰۱شما اختلاف وزن ۳۰۰ کیلوگرمی رو هم در نظر بگیر
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱لوسید زیبا تره به نظرم
حالا نمیدونم نظر دوستان چیه ولی EQS زیاد خوب در نیومده
aminbikar
۸ خرداد ۱۴۰۱انتخاب من لوسید برد بهتر شتاب بهتر جذاب تر ۲ تاشون هم لوکس هستن
قاطر فروش
۸ خرداد ۱۴۰۱دوستان باز هم رای دادن های غیر منطقیشون شروع شد لوسید باید با اختلاف خیلی بیشتری جلو میبود چرا فروش لوسید انقد کمه
خودم طرفدار بنزم تو درون سوزا ولی این اصلا جالب نشده
Cowboy
۸ خرداد ۱۴۰۱چون شرکت نوپاست و ماشین لوکسه و اولین خودروی این شرکته.پس این فروش کم به دلیل استقبال کم نیست به دلیل ظرفیت تولید کم هستش .مثل تولید تسلا از ۲۰۰۷تا ۲۰۱۳ که ظرفیتی نداشت
آدمیزاد
۸ خرداد ۱۴۰۱تقریبا بنز هیچ نقطه مثبتی نسبت به لوسید نداره
پیام
۸ خرداد ۱۴۰۱تقریبا شما جدول رو نگاه نکردی. حتما وزن بیشتر بنز و ترمزگیری بهتر رو نگاه کن! دیگه طراحی داخلی و خارجی و لوکس بودن و … به کنار.
SRT
۸ خرداد ۱۴۰۱طراحی خارجی بنز بهتره؟😂
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ خرداد ۱۴۰۱عجیب بود از لوسید خیلی خوشم اومد😐😂
اما داخل ای کیو اس عجب چیزیه…
ولی لوسید یه چی دیگه اس
پیام
۸ خرداد ۱۴۰۱در ضمن، طول بنز و دایره چرخشش رو با لوسید مقایسه کنید! اینجوری بیشتر به قدرت بنز پی میبرید. این رو تکنولوژی میگن
Jdm باز
۸ خرداد ۱۴۰۱هر چی هم باشه بنزه
از کیفیت کابین و… اش نمیشه گذشت
در ضمن اینکه قیمتش هم ارزونتره یکم
انتخابم بنره
با اینکه لوسید هم یه خودروی فوق العاده با برد عالی زده ولی من انتخابم eqs هس
Porsche 911
۸ خرداد ۱۴۰۱اینکه طراحی تخم مرغی مرسدس زشت و زننده هشت که هب شکی درش نیست و لوسید واقعا زیباتره
ولی EQS جدای از مسئله طراحی خودروی خوبی هست
طراحی داخلی خیلی زیبایی داره و کیفیتش هم با توجه به نقد ها و امتیازات خوب بوده
مثل یه بنز
اینجا خب بیشتر فن کشور ها قضاوت میکنن تا مسئله عقل
که هم آلمانی فن ها زیادن و هم آمریکایی ها
نظر خودم هیچکدوم نیست
چون اگه بخوام برقی بخرم تایکان و E Tron GT به نظرم جذاب تر هستن
و اگه قصد خرید فول سایز لوکس باشه نمونه بنزینی مثل s کلاس و سری هفت به نظرم خیلی بهتر هستن
BMW
۸ خرداد ۱۴۰۱Mercedes-Benz
فقط کاربرات هشت دهنه
۸ خرداد ۱۴۰۱آقای امیر دهقان لطفا از این دست دوئل ها اما با توجه با نزدیکی قیمت بین ماشین های ایرانی مونتاژی یا مثل تارا یا yp110 و خارجی بزارید منتظر کامنت های کاربران ایران ستیز هستیم
Philipp
۸ خرداد ۱۴۰۱کاش میشد کابین EQS رو کند گذاشت رو لوسید
پدرام
۸ خرداد ۱۴۰۱طراحی لوسید قابل تامل تره اما بنز رو انتخاب می کنم بخاطر قیمت پایین تر و البته کیفیت ساخت که قطعا بالاتره
Swedish Arrogant Tiger
۸ خرداد ۱۴۰۱قطعا eqs زیباترین مرسدس نیست که وجود داره شاید هم زیباترین لوکس الکتریکی نباشه
اما من زیبایی خاصی تو لوسید هم نمیبینم آنچنان که بهش تو دیدگاه ها اشاره شده و فاکتور مهمی برای انتخابش باشه!
Daruosh
۸ خرداد ۱۴۰۱من زیاد تعصبی نیستم
ولی خدایی تجربه و شاهکار های خودروسازی بنز رو نمیشه با یه شرکت تازه تاسیس لوسید مقایسه نکرد
من نمیگم لوسید بده میگم بنز یه چیز دیگست شاید
رو کاغذ لوسید بهتر باشه ولی بنز شاهکاره مهندسای آلمان هست
MAHDI_GERMANY
۹ خرداد ۱۴۰۱همه کارشناس شدن، یه خودرو ضعیف از بنز رو با یک خودرو قوی داری حساب میکنی با عدالت خودت…