مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هفتم، سدانهای الکتریکی، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین تسلا مدل S و آئودی E-Tron GT
مجموع آراء: ۱۳۲۰
آراء تسلا: ۶۶۵
آراء آئودی: ۶۵۵
پیروز دوئل: تسلا مدل S با کسب ۵۰ درصد از کل آراء
مرسدس بنز EQS
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۲۱
پلتفرم: EVA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۱ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۴۳ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۰۹۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱,۰۲۷ دستگاه
فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۲۱۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین مجلل و چشمگیر، بردی بیشتر از رقبای آلمانی، ویترینی از جدیدترین تکنولوژیهای مرسدس بنز، سیستم فرمان گیری چرخهای عقب که فرمان پذیری فوقالعادهای را به همراه دارد، سواری راحت، شتاب سریع
نقاط منفی: برد کمتر نسبت به سدانهای تسلا و لوسید، هایپراسکرین در آفتاب انعکاس نور دارد، سیستم تعلیق شناور روی جادههای مواج، طراحی بیرونی نهچندان جالب، فضای کمتر صندلیهای عقب نسبت به S کلاس، فقدان صندوق بار جلو
چکیده: سدان EQS ترکیبی از ویژگیهای لوکس مرسدس با تواناییهای خودروهای الکتریکی و تکنولوژی خیرهکننده است اما هنوز هم نمیتوان آن را S کلاس دنیای الکتریکیها دانست
پورشه تایکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹
پلتفرم: J1 گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹,۴۱۹ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۹۲۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۶,۲۵۰ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۵,۹۵۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: امکان شتاب گیری برای بارها و بارها بدون افت پرفورمنس، حفظ DNA رانندگی پورشه، قابلیت شارژ سریع، ظاهر جذابی که از یک پورشه انتظار میرود، کیفیت داخلی بالا، از هر نظر شبیه یک پورشه است، شتاب رعدآسا
نقاط منفی: ورود و خروج دشوار، قیمت گران، برد نهچندان قابلتوجهی که به تسلا نمیرسد، آپشنهای گرانقیمت، مصرف برق بالا، صندوق بار کوچک، حس ترمز غیرطبیعی
چکیده: هرچند تایکان بیشترین برد را در کلاس خود ارائه نمیکند ولی در حال حاضر معیار این کلاس برای لذت و رضایت راننده محسوب میشود و رانندگی آن همان چیزی است که یک پورشه انتظار میرود
مقایسه مشخصات فنی
پورشه تایکان توربو S | مرسدس EQS53 AMG | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۷۶۱ اسب بخار | ۷۶۱ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۵۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | دو سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
طول | ۴,۹۶۳ میلیمتر | ۵,۲۶۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۰۰ میلیمتر | ۳,۲۱۰ میلیمتر |
وزن | ۲۳۸۰ کیلوگرم | ۲۶۸۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ لیتر | ۶۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۴ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۱.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۷.۲ متر | ۵۰.۹ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۹ جی | ۰.۹۲ جی |
ظرفیت باطری | ۹۳.۴ کیلووات ساعت | ۱۲۰ کیلووات ساعت |
برد | ۳۱۰ کیلومتر | ۴۴۵ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۳۰.۸ کیلووات ساعت | ۲۷.۲ کیلووات |
قیمت | ۱۸۸,۸۵۰ دلار | ۱۴۸,۴۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMANTE
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ای کیو اس شاید کمی لوکس تر از تایکان باشه ولی با تمرکز بر آیرودینامیک که نتیجه اش ظاهر تخم مرغی هست و همینطور سواری راحت که طبق گفته تست کننده ها حالت شناور داره خراب کرده.
تایکان با ظاهری که داد میزنه من پورشه ام در کنار اسپرت بودن لوکس هم هست و سواری و هندلینگی در خور یک پورشه طبق تست کننده ها ولی مشکل اش برد کم نسبت به رقبا هست که یک مسئله مهمه ولی با جایگاه های شارژ و شارژ های سریع کم اهمیت تر میشه.
انتخاب من صد در صد پورشه تایکان هست.
Amin
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ولی از نظر برد و راندمان ، تایکان یکی از بدترین ماشین های برقی بازار هست ، حتی نسبت به کیا و هیوندایی ضعیف تر عمل کرده
ولی در مجموع انتخابم تایکانه ، ظاهر خیلی بهتر و اسپورت تر در کنار پرفورمنس بهتر و دینامیک نزدیک به ۹۱۱
البته قیمتش کمی زیاده
محمدرضا
۳۱ مرداد ۱۴۰۱یک بنز هیچ وقت کیفت و لوکس بودن یک پورشه رو نداره .چطور میگی بنز لوکس تر از از پورشه هست
Prpr
۳۱ مرداد ۱۴۰۱تایکان خودریی اسپرت هست و ایی کیو اس خودرویی لوکس ولی از لحاظ فنی هم تفاوت زیادی نداشتند و قیمت ایی کیو اس هم کمتر بود.پس کاملا ایی کیو اس ارزش خرید بیشتری داره .
ehsan.fa
۳۱ مرداد ۱۴۰۱قیمتشون تو اون بازه بالای ۱۰۰ هزار دلار اختلاف چندانی محسوب نمیشه مخصوصا اگه به این نکته توجه کنید که جفت این خودروها قراره توسط کسایی خریداری بشند که به هیچ عنوان بهشون نیاز ندارند و فقط صرف لذت و بازی اینا رو میخرند و قطعا خودروی کاربردی دیگه ای دارند. جزو سخت ترین انتخاب های ممکن هست و فقط بخاطر طراحی بیرونی به تایکان رای دادم
matin
۳۱ مرداد ۱۴۰۱یکی فقط یه دلیل بیاره که به بنز رای بدم
BMW
۳۱ مرداد ۱۴۰۱طراحی داشبورد بنز
Dian
۳۱ مرداد ۱۴۰۱بنظرم بخش های مربوط به طراحی یه چیز سلیقه ای و کیفی هست
اونی که لوکس پسنده میره سمت بنز
اونی که اسپرت دوست داره میره سمت پورشه
اگه از نظر کمی یه برتری نسبت به بنز خواستن مثلا میشه گفت بنز از نظر برد بیشتر ، قیمت کمتر و فضای صندوق بیشتر نسبت به پورشه برتری داره
al-ml-kh
۳۱ مرداد ۱۴۰۱لوگوی روی فرمونش
همین برام کافیه
البته پورشه هم کم از اصالت و مهندسی نداره
پارسا
۷ شهریور ۱۴۰۱لوگو روی فرمونش . همین برام کافیه
همین خیلی چیز ها درباره هوادار های بنز توضیح میده …
M.Kkarimi
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اگه اون اختلاف 40 هزار تایی نبود خیلی راحتر رای میدادم … علارقم شایستگی هاش اینقدر اختلاف قیمت اصلا جالب نیست!!
imperial
۳۱ مرداد ۱۴۰۱(اگه اون اختلاف ۴۰ هزار تایی نبود خیلی راحتر رای میدادم…علارقم شایستگی هاش اینقدر اختلاف قیمت اصلا جالب نیست!)
اختلاف بیش از حرف ها هست!
تایکان توربو
http://www.porsche-code.com/PPXHNWC0
تایکان توربو اس
http://www.porsche-code.com/PPVVS2X1
تازه جا برای قیمت بالاتر هم هست…خیلی بالاتر!
imperial
۳۱ مرداد ۱۴۰۱2 لینک بالایی جفتش مدل توربو اس که 220K قیمت دارن اشتباهی 2 بار فرستادم لینک. این لینک جدیده تایکان توربو هست 207k قیمتشه.
تایکان توربو
http://www.porsche-code.com/PPM53CP2
در کل جناب M.Kkarmi اختلاف بین این 2 خودرو 40 هزار دلار نیست اختلاف بیش از این حرفاس. نسخه فول آپشن بنز eqs حدود 150هزار دلار هست و eqs AMGهم حدود 180 هزاردلار،ولی تایکان توربو و توربو اس فول قیمت هاش دیگه وارد قلمرو های دیگه ای میشه.
KHAN
۳۱ مرداد ۱۴۰۱تایکان مثل دیگر الکتریکی ها نیس که شبیه قوطی هستن و طراحی خیلی خوبی داره که اصالتشو حفظ کرده
Si
۳۱ مرداد ۱۴۰۱من رای نمیدم چون هر دو شاهکار به حساب میان
وحید اسماعیل نسب
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ای کیو اس واقعا قیافش دوست داشتنی نیست من تایکان رو ترجیح میدم
فرامرز
۳۱ مرداد ۱۴۰۱کاری به اینکه کدوم بهتره ندارم ولی:
نقاط منفی بنز دقت کنید
فضای کمتر صندلی های عقب نسبت به اس کلاس ؟
فقدان صندوق بار جلو اونم با وجود اینکه ۶۲۰ لیتر حجم صندوق عقب داره؟
دوتا سوال بوجود میاد؟
اول اینکه چرا صندلی های عقب یک ماشین برقی با یک ماشین بنزینی که طبعا زیر صندلی هاش باطری نداره مقایسه میکنید و میشه نقطه منفی؟
دوم اینکه مگه همهی ماشین های برقی باید صندوق جلو داشته باشن اونم وقتی که عقب صندوق مناسبی دارن؟
شاید بنز بخاطر حفظ توازن خودرو صندوق جلو نذاشته البته شاید چون نمیدونم
بازم میگم کاری ندارم کدوم بهتره که از نظر من هردوتا خوبن اما همون دو موردی که شده نقطه منفی بنز از رقیب مستقیمش بهتره
هرچی که هست این چیزا به نظرم نقطه منفی نیستن
Alan.r
۳۱ مرداد ۱۴۰۱طراحی و کابین هردو رو دوست دارم ولی به نظر من کابین مرسدس تکنولوژیک تر و بهتره از نظر پرفورمنس هم پورشه یکم بهتره ولی چون این دوتا سدان های خانوادگی هستن لوکس و راحت بدون کابین مهمتره که در این مورد برتری ۱۰۰ درصد با بنزه برد بنز خیلی بیشتره و قیمتشم به طور قابل توجهی کمتره پس ۱۰۰ درصد مرسدس
مازیار
۳۱ مرداد ۱۴۰۱پورشه در بیشتر موارد با اختلاف کمی بهتره و در مورد طراحی با اختلاف خیلی زیادی نسبت به بنز و همه برقی ها بجز e tron که اونم در نوع خودش طراحی خوبی داره
T
۳۱ مرداد ۱۴۰۱این eqs جرمش با یک شاسی بلند فول سایز برابری میکنه لامصب
انتخابم تایکان
بچه ها بنظرتون خودرو ساز ها برنامه ای برای سبک تر کردن ماشین برقی ندارند؟ آخه خیلی سنگینن
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۱بازم یه دوراهی سخت از نوع جرمنی
بهنام
۳۱ مرداد ۱۴۰۱پورشه تایکان انتخاب من . ظاهر مرسدس افتضاح
T
۳۱ مرداد ۱۴۰۱آره آقای فرامرز طرف باید مخش تاب داشته باشه بره eqs بخره بجای s کلاس!!!
بنظرم فعلا ماشین های برقی ارزش خرید ندارن چون خیلی پیشرفت نکردند و کلی معایب دارن مثل برد کم و جرم زیاد
بنظرم خودرو برقی ۱۰ یا ۲۰ سال دیگه ارزش خرید پیدا میکنه مثلا چه لزومی داره که بری سیلورادو برقی که فقط ۶۰۰ کیلو بار میتونه تو پشتش حمل کنه بخری؟ حتی ظرفیتش از پیکاپ کارون هم کمتره . هنوز خیلی جا دارن پیشرفت کنن این الکتریکی ها .وضع بنز خیلی بده پورشه خیلی بهترهه
کیانوش
۲۲ مهر ۱۴۰۱بزرگوار اون ششصد کیلو وزن استانداردیه که کمپانی توصیه میکنه و تو بنزینی ها هم همین حدوه ششصد هفتصد کیلو هست تو پیکاب های میانسایز وگرنه اونم میشه مثل نیاسن دو تن بارش زد
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۴۰۱هردوتاشو بارها از نزدیک دیدم
تو المان برند مورد علاقم پورشه هست ولی بین این دوتا
انتخابم مرسدس هست
به نظرم خیلی فوق العاده هست
نمای جلوی پورشه زیاد ب دلم نمیشینه
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اینم تقدیم به مرسدس باز ها
نمایندگی بنز گرفتم
https://s6.uupload.ir/files/img_20211009_143624_2vxo.jpg
https://s6.uupload.ir/files/img_20211009_143803_645l.jpg
GMA
۳۱ مرداد ۱۴۰۱شما همیشه تصاویر زیبایی از مرسدس میزارید،یه بار دیگه هم تصویر یه مرسدس AMG GT زرد رنگ که در شب عکس گرفته بودید را گذاشتید که بسیار لذت بردم
ممنون ازتون🌹
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اره داداش یادمه
خوشحالم که خوشتون اومده ♥️🌹🙏
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اینم یه V12 بای توربو
برا شما
https://s6.uupload.ir/files/img-20220822-wa0013_2gjp.jpg
GMA
۳۱ مرداد ۱۴۰۱بسیار عالی👍👍👌🌹
Mohammad.2005
۳۱ مرداد ۱۴۰۱بخوایم منطقی حساب کنیم تقریبا مساوی اند و هر کدوم برتری هایی دارند اما حسابشو کنید با بودجه بالای ۱۰۰ هزار دلار شما طراحی اصیل و پرستیژ و لذت رانندگی هم انتظار دارید . پس رای من پورشه .
و جالبی اش اینجاس که با وجود اینکه در معیار های اصلی خودرو های ev نسبت به تسلا و لوسید عقب تره اما استقبال بسیار خوبی ازش شده . به شخصه اگه می خواستم سدان برقی بخرم اول انتخابم لوسید بود ، دوم تایکان ، سوم eqs و چهارم و پنجم هم تسلا s و آئودی e Tron
Swedish Arrogant Tiger
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اگه تایکان ارزون تر از eqs بود جای فکر کردن داشت ولی با 40 هزار تا اختلاف و با توجه به عملکرد بهتر بنز دلیلی برای انتخاب پورشه نیست.
و جدای از اینها چیزی که عجیبه و تصمیم گیری رو پیچیده تر میکنه اینه که این دوتا بر چه اساسی باهم مقایسه میشن، صرفا چون هر و برقی هستن؟ تایکان نهایتا اندازه e class نه یه سدان فول سایز!
Mohammad.2005
۳۱ مرداد ۱۴۰۱چون سدان های برقی تعدادشون کمه ، برای برگزاری دوئل سایت پدال مجبوره گاهی چند تا سگمنت مختلف رو توی یه رده بندی قرار بده مثل الان و در دنیای واقعی هم مشتری های خودرو برقی چندان ابعاد و کلاس بدنه براشون مهم نیست و دنبال برد ، تکنولوژی ، شتاب و …. هستن . چند سال دیگه بهتر جا میوفته و مثل الان که اس کلاس با پانامرا مقایسه نمیشه ، تایکان هم با eqs مقایسه نخواهد شد.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۱ مرداد ۱۴۰۱این دیگه چه بررسی بود مقایسه خودرو لوکس و اسپرت ؟ از قدیم گفتن کبوتر باکبوتر باز با باز کند پرواز
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۱ مرداد ۱۴۰۱من که میگم هردو
javadhy
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اولا که مقایسه این دو خودرو کاملا خارج از منطقه
بنز تمرکز کاملش روی سطح نهایی تجمل در خودروهای برقیه
از اونور پورشه هدفش رسیدن به حس رانندگی اسپورت در خودروهای بی روح برقیه
جفتشونم توی کلاساشون به هدفشون رسیدن
بنز لوکس ترینه
و پورشه بهترین حس رانندگیو با اختلاف ارائه میده و در عین حال سریعترینه
البتهجفتشون معایبی هم دارن مرسدس از نمای جانبی چندان زیبا نیست
تایکان هم برد خیلی پایینی داره متاسفانه
ولی بازم میگم مقایسشون اشتباست
ولی من سلیقه ای بنزو انتخاب میکنم چون خودروی کامل تریه
Clean energy (سلام فرمانده)
۳۱ مرداد ۱۴۰۱بشدت انتخاب سختیه
به یه تیکه میرسی میگی پورشع (طراحی) بنز قطعا (کابین) بعد میبینی عه تایکان خیلی بهتره ( شتاب و پرفورمنس) بعد میرسی به ترمز مظئن تر میشی میرسی به میرسی به برد و قیمت میبینی بنز برتره!
من با توجه به سلایق بنزو میپسندم
کیانوش
۲۲ مهر ۱۴۰۱اخه خدایی کسی که ی پورشه اسپورت بخواد چرا ۹۱۱ رو ول کنه تایکان رو بگیره اگه قصد ی نفر ی سدان برقی باشه قطعا بنز بهتره
Elemento
۳۱ مرداد ۱۴۰۱هیچ کدوم انتخابم نیست چون سنگین و به درد نخورن؛ 2/5 تن وزن برای ماشینی به این جثه وقتی همه ی دنیا صحبت کاهش وزن و افزایش بهره وریه. هر وقت وزن سدان های الکتریکی به 1800 کیلو رسید خبرم کنید تا اون زمان مگر مجبور باشم که در این کلاس انتخاب کنم که در اون صورت هم انتخابم تایکانه
کیانوش
۲۲ مهر ۱۴۰۱فق هیدروژنی ها میتونن با انجین برقی به این وزن مورد نظر شما برسا حتی پنجاه سال دیگه هم باطری ها اونقدر پیشرفت میکنن که چهارصد پونصد کیلو وزن خودرو های برقی رو کم کنن
Yasin
۳۱ مرداد ۱۴۰۱با توجه به برد و حجم صندوق و قیمتشون EQS برتری داره
JDM lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۱تایکان انتخابمه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۱ مرداد ۱۴۰۱انتخاب من بنز
amirmohammad
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ربطی به هم ندارن هر دو عالی هستن اما چون طرفدار اسپورتم پس تایکان
پدرام
۳۱ مرداد ۱۴۰۱طراحی پورشه همچنان پایبند به سنت هست و اصالت خودشو حفظ کرده فقط بخاطر طراحی اش تایکان رو انتخاب می کنم
دکتر ع
۳۱ مرداد ۱۴۰۱رای من تایکان بود تا اینکه با بوزد بسیار کمش مواجه شدم ، ۳۱۰ کیلومتر واقعا افتضاحه…تجربه ثابت کرده عدد واقعی از عدد کمپانی کمتر هم هست
Reza
۱ شهریور ۱۴۰۱مرسدس بنز عالیه 👍👌
کیانوش
۲۲ مهر ۱۴۰۱شاید منم سال قبل پورشه رو انتخاب ویکردم ولی الن واقعا بدجوری سری eqs به دلم نشسته کابینش که حرف نداره و بهترین کابین یک دهه گذشته ت وصنعت خودروسازی بودنه و اسکرن رو برخلاف بقیه برند ها کاملا با فضای داخلی یکی کرده طراحی خارجیشم من دوست دارم خیلی هوشمندانه است شاید واسه ی خودروی بنزینی بد باشه این طراحی اما واسه هودروی برقی که هدف اصلی از ساختنش باید مصرف انرژی باشه فعلا بهترین طراحی ممکنه که هم کارایی ی سدان لوکس رو داره و هم مصرف سوخت کم و برد مناسب رو. رنگ مشکیشم که واقعا خداست