جیپمرسدس بنز

دوئل فینال، مرسدس بنز G کلاس یا جیپ رانگلر؟

مرحلهٔ نهایی، گروه بیست و سوم، شاسی‌بلندهای آفرودی

تنها یک دوئل دیگر تا پایان مرحلهٔ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال باقی مانده است و امروز به گروه بیست و سوم یا یکی مانده به آخر رسیده‌ایم. این گروه به شاسی‌بلندهای آفرودی اختصاص دارد و رقابت‌های آن در مرحلهٔ مقدماتی با حضور هشت خودرو آغاز شد. از این تعداد، سوزوکی جیمنی، میتسوبیشی پاجرو اسپرت، لندروور دیفندر و تویوتا فورانر حذف شدند و جیپ رانگلر، تویوتا لندکروزر پرادو، مرسدس بنز G کلاس و فورد برانکو به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. از بین این چهار شاسی‌بلند آفرودی نیز نهایتاً با انتخاب شما، رانگلر و G کلاس به فینال رسیدند تا در این دوئل شاهد مصاف دو نمونه از آفرودرهای افسانه‌ای، مشهور و باسابقهٔ جهان باشیم. آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای آفرودی در مرحلهٔ قبلی هم بین فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس

مجموع آراء: ۲۲۱۸

آراء مرسدس بنز: ۱۳۹۰

آراء فورد: ۸۲۸

پیروز دوئل: مرسدس بنز G کلاس با کسب ۶۳ درصد از کل آراء

جیپ رانگلر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۶ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۰۴,۶۱۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۸۱,۴۱۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۷۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۷,۱۳۲ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی نمادین و جذاب، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده و افسانه‌ای، امکان جدا کردن سقف و درها با امکان آفرود در هوای آزاد، تنوع بالای پیشرانه‌ها مثل پلاگین‌هیبریدی و V8، ارزش بسیار بالا در برابر قیمت

نقاط منفی: کابین تنگ حتی در نسخهٔ چهاردر، سروصدای زیاد در سرعت‌های بزرگراهی، رفتار جاده‌ای ناخوشایند، سواری سفت و خشن، هندلینگ پیکاپ مانند، دقت پایین فرمان، افزایش سریع قیمت با سفارش آپشن‌ها، مصرف سوخت بالا

چکیده: جیپ رانگلر خودرویی نمادین است که هرچند برتری در آفرود را به رفتار و راحتی جاده‌ای ترجیح داده اما جادو و جذابیت آن غیرقابل‌انکار است. هر نسخه از رانگلر با میراث تمام آمریکایی جیپ و ماجراجویی‌های خارج از جاده همراه است

مرسدس بنز G کلاس

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۶ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷,۱۱۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷,۶۳۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۵۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۳۸۶ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: مالکیت آن نشانهٔ ثروت است، طراحی جعبه‌ای شکل نمادین و بسیار جذاب، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده و درعین‌حال سواری مناسب روی جاده، کابین مجلل و پر از تکنولوژی، پرفورمنس شگفت‌انگیز نسخهٔ G63 روی جاده

نقاط منفی: سروصدای باد به خاطر بدنهٔ جعبه‌ای شکل، قیمت بسیار گران و خارج از دسترس اکثر افراد، سیستم‌های کمک آفرودی پیچیده، مصرف سوخت بالا، هندلینگ نه‌چندان چشمگیر، احساس ناخوشایند هنگام پیچیدن با سرعت بالا

چکیده: مرسدس G کلاس به ثروتمندان اجازه می‌دهد تا ثروت خود را هم روی جاده و هم در خارج از جاده به نمایش بگذارند. نسخهٔ AMG نیز این شاسی‌بلند افسانه‌ای را به یک آفرودر داغ تبدیل می‌کند که به همان اندازهٔ نسخهٔ معمولی جذاب و دیوانه کننده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

مرسدس بنز G550

جیپ رانگلر ۳۹۲

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۴۱۶ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۱ ثانیه ۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۹ ثانیه ۱۲.۹ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۳.۳ متر ۶۶.۴ متر
پیست Figure-8 ۳۰.۷ ثانیه ۲۹.۳ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۶۱ جی ۰.۷۰ جی
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۱۰۰ لیتر ۸۱ لیتر
وزن ۲۵۶۷ کیلوگرم ۲۳۸۵ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب
ظرفیت یدک کشی ۳۲۰۰ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم
طول ۴,۸۱۸ میلی‌متر ۴,۸۸۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۰ میلی‌متر ۳,۰۰۷ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۵۵ لیتر ۷۹۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
زاویهٔ حمله ۳۱ درجه ۴۴ درجه
زاویهٔ فرار ۳۰ درجه ۳۷ درجه
زاویهٔ شکست ۲۶ درجه ۲۲ درجه
حرکت در آب ۷۰ سانتی‌متر ۸۲ سانتی‌متر
فاصله از زمین ۲۴۱ میلی‌متر ۲۶۱ میلی‌متر
قیمت ۱۴۰,۹۵۰ دلار ۸۴,۲۹۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام شاسی‌بلند آفرودی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    سخته بین دوتا خوب یکی رو انتخاب کنی ……. انتخاب من بنز جی کلاس هستش

    موافقم 122
    مخالفم 79
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      مطمئناً بنز بینظیره ولی من جیپ را انتخاب میکنم به سبب قیمت بسسسسیار کمتر و تیونینگ‌خور بهتر با قطعاتی ارزان‌تر که میشه برای آفرود رویش حساب کرد !

      Gکلاس برای آفرود ساخته شده ولی خداوکیلی چند درصد آفرود میبرندش !

      مثل لندکروز‌های اتاق ۲۰۰ در ایران که دیگه با این قیمت‌ها روی آسفالت هم نباید بردش و بهتره برایش فرش قرمز پَهن کنند !

      راستی ریپلای نزنید ، این کار خیلی زشته و آدم‌های بیشخصیتی مثل NAVID0098 شعورش نمیرسه 👋🏻😎!

      موافقم 111
      مخالفم 61
      1. زیزیگولو

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (6038 ديدگاه)

        مطمئناً رانگلر یکی از بهترینای دنیا تو آفروده …… بارها گفتم و بازم میگم که ماشینای آمریکایی با نصف قیمت ماشینای اروپایی هستن و حتی تو خیلی از موارد کارایی بالاتریم دارن

        موافقم 81
        مخالفم 20
    2. MehdiTurbo

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      بنز جی کلاس نسل قبلش طراحی جلوی خشن و مردانه ای داشت و اندازه بدنه اش برای افرود بهتر بود این نسل دیگه خبری از چهره هجومی نیست و طویل تر شده خود بنزم بیشتر برده جی کلاس سمت لوکس تا افرود شاید نسل قبل جی کلاس بود به خاطره طراحی زیباترش و افرود بهترش انتخاب میکردم

      من ترجیح میدم یه رانگلر با یه کوروت داشته باشم تا یه جی کلاس

      موافقم 45
      مخالفم 24
      1. زیزیگولو

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (6038 ديدگاه)

        کوروت چه ربطی به آفرود داره!!!؟؟؟

        موافقم 22
        مخالفم 20
        1. حالا یکی

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (165 ديدگاه)

          کوروت ربطی به آفرود نداره
          میگه بجای اینکه 140.000$ پول بدم به بنز، با 84.000تاش جیپ میخرم برای آفرود و با بقیه پولم یه کوروتم میخرم که با دوتاش حال آفرود و سرعت رو با هم ببرم
          من هم باهاش موافقم
          G class آنرود(سواری جاده) راحتی نداره پس اینهمه پول میدی برای آفرودی که چیزی از جیپ بیشتر نداره

          موافقم 38
          مخالفم 20
      2. GERMANY

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (66 ديدگاه)

        داداش شما با کوروت میری افرود ؟

        موافقم 8
        مخالفم 41
        1. MehdiTurbo

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          من با کوروت نمیرم افرود میگم از لحاظ قیمت یه جی کلاس با یه رانگلر به علاوه کوروت برابری میکنه ترجیح میدم تو گاراژ خونم یه رانگلر با یه کوروت داشته باشم که هم اسپورت بودن تجربه کنم هم افرودی را به جای یه جی کلاس

          سلیقه ای اینم نظر منه 🤷🏻‍♂️

          هرچند جیپ طراحی ماجراجویانه و مردانه تری داره بنز نسل قبلشم همینطور بود تو این نسل کمتر شده
          بنز راحت تر و لاکچری تر

          موافقم 34
          مخالفم 6
    3. علی

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      آلمان فن ها لطفا بس کنید ، با احترام به بنز ، انتخابم جیپ هست . تو این سگمنت تو همه چی از بنز بهتره جز قیمت و یدک کشی!!!! آدم فقط از اون موتور ۸ سیلندر خطی اش کیف می‌کنه ، بنز G کلاس مال ثروتمندان هست یعنی کمتر از نیم درصد جامعه!!! آقایی که بدون دیدن مشخصات فنی میای و به بنز رای میدی ، مگه شما ثروتمندی؟! یا وکیلشونی؟!!!!!

      موافقم 29
      مخالفم 40
      1. Alan.r

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        علی خان
        امریکن فن غیر متعصب !! موتور هشت سیلندر خطی رو دیگه از کجا آوردی ؟🤣🤣

        موافقم 35
        مخالفم 4
      2. علی

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داشتی خوب میرفتی ولی توی گفتن هشت سیلندر خطی وا دادی.موتور جفتشون هشت خورجینی هست

        موافقم 26
        مخالفم 6
      3. علی

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (839 ديدگاه)

        اشتباه لپی بود ، ببخشید از دست آلمان فن ها اعصابم داغونه ، منظورم ۸ سیلندر تنفس طبیعی بود

        موافقم 14
        مخالفم 16
      4. علی

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (107 ديدگاه)

        هشت سیلندر خطی !!!؟،؟ 😐 مگه موتور دیزل کامیون 😁

        موافقم 14
        مخالفم 1
    4. Iman1199

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      در تکمیل گفته های دوستان این نکات رو بگم جی کلاس و رانگلر هردو از بهترین‌های آفرود هستن و از بهترین آفرودر ها هستن

      درمورد آفرود جی کلاس هم باید بگم اتفاقا حتی جی کلاس یک نسخه ها اسکوارد یا همون ۴×۴² داره که خدای آفروده و دیگه کاملا روی آفرود و پارامتر های آفرود تمرکز کرده جوری که در یک سطح خیلی بالایی از عملکرد و برتری قرار داره و دیگه اونقدر بزرگ و سنگین تر از نسخه عادی خودش شده که وارد قلمرو فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها شده خداییش این یک آفرودر برتره که در سطح خیلی بالایی قرار گرفته حتی بالاتر پس جی کلاس اگه بنا باشه رو آفرود تمرکز کنه خداییش اول و برتر هستن در آفرود اینها از بهترین آفرودر های جهان هستن که بقیه رقبا حتی نزدیکشونم نتونستن بشن فقط رقیب مرسدس جی کلاس رم تی آر ایکس و فورد رپتور و هامر ها و … این آفرودر ها از اروپا و امریکا از بهترین آفرودر های جهان هستن هرکدوم در زمینه و استعداد تخصصی خودشون برتری کاملی دارن که در مجموع کاملا در همه هر بخشی در آفرود برتر و ا‌ول هستن در برابر رقباشون در این سگمنت فول سایز در همه وهرچیزی دیگه هم همینطور خداییش

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. Iman1199

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        از اون طرف هم جیپ آفرودش عالی بوده و عالی تر هم شده

        حالا یک نکته که هست اینه که ما گفتیم جی کلاس هم با نسخه های آفرودر افراطی خودش که عرض کردم میتونه حتی بهتر از رانگلر هم در آفرود باشه از اون طرف هم رانگلر هم میتونه مثل جی کلاس نسخه های لوکس داشته باشه که بعنوان مثال در این مورد ما میتونیم از نسخه میلیتیم رانگلر نام ببریم که یک رانگلر لوکس شده به حساب میاد پس بنابر این
        اینها میتونن همپوشانی هم داشته باشن
        یعنی غول آفرودر مرسدس جی کلاس نسخه اسکوارد ۴×۴² یک غول آفرود برای مواقعی که خواسته باشیم آفرود خفن و سطح بالا رو معنا کنیم در مقایسه با نسخه عادی اون آفرودش خداست چه برسه به بقیه اینجا لینکش رو میزارم ببینید

        https://mercedesblog.com/wp-content/uploads/2015/02/merc-g500-4×4-3.jpg

        https://mercedesblog.com/monster-mercedes-benz-g500-4×4²-first-test-by-autocar-full-verdict/
        هنر و مهندسی
        جیپ رانگلر و مرسدس جی کلاس روح آفرود

        موافقم 10
        مخالفم 1
  2. corvette

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    اگه صرفا آفرود رو درنظر بگیریم
    قطعا جیپ رانگلر محصول بهتری هستش

    و خب ای کاش این دوئل فینال بین برانکو و رانگلر بود
    حضور جی کلاس ناجوان مردانه باعث باخت برانکو و رانگلر میشه
    چون این دوئل آفرودر هاست . والا دوستان میگن . کابین جی کلاس بهتره کیفیت بیشتری داره . پس بهتره

    ولی خب اگه آفرودی باشه . هم برانکو هم رانگلر
    از جی کلاس بهترن

    موافقم 59
    مخالفم 49
    1. ممد ژانگولر

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      خداوکیلی مرسدس بنز ی چیز دیگست . از نظر کیفیت راحتی امکانات و زیبایی و برند بودن

      فقط تنها ایرادی که بهش میگیرم موتورش توربو شارژه که به درد آفرود نمیاد

      البته هر چند خودم عاشق جیپم ولی بین این دوتا مرسدس جی کلاس پادشاه تمام آفرودهاست و بحثی هم نیست

      موافقم 31
      مخالفم 44
      1. کافر مقدس

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        پادشاه آفرود رو شما از کجا در آوردی. خبری داری از تاپ گیر و مابقی مراجع که رانگلر و برانکو و دیفندر رو بهترین آفرودر های عالم میدونن. جوری اینجا حرف میزنن انگار ساعت ها بالا فلان ماشین آفرود رفتن. پادشاه فلان ولی کو مستند .کو فکت ! کنتور که نداره

        موافقم 34
        مخالفم 29
        1. GERMANY

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (66 ديدگاه)

          همین که همراه با لوکس بودن توام با آفرود به این جا رسیده و فعلا پیروز فیناله پماد بخر لازمت میشه امریکایی ها و اسیایی ها در مقابل المان حرفی برای گفتن ندارن کی میخواین متوجه بشین

          موافقم 25
          مخالفم 45
  3. امیرحسین

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (300 ديدگاه)

    بعنوان خودروی آفرودی رانگلر برنده محسوب میشه
    حتی میتونید دوئل های این دو بزرگوار رو تو یوتیوب مشاهده کنید
    بحث سر آفرود بودن هست
    من رای ب رانگلر میدم
    ولی اگه موضوع آفرود نباشه یقیناً رای من میتونس جی کلاس باشه اما به معنای این نیست که در آفرود دست و پا بسته باشه از نظر من در تقابل با رانگلر توانایی چندانی در مسیر های آفرودی ندار

    موافقم 38
    مخالفم 31
    1. علی

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      در پاسخ به Germany ، حیف که دست آمریکا نمک نداشت !! اگه تو جنگ دوم ولتون میکرد به دامن شوروی ، می‌شدید مثل آلمان شرقی و الان هم مجبور نبودیم به … های شماها کوش کنیم!!!

      موافقم 19
      مخالفم 25
      1. Ehsan

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (627 ديدگاه)

        البته اگه سرمای همون شوروی هم نبود الان آمریکایی ها داشتن آلمانی صحبت میکردن

        موافقم 25
        مخالفم 16
      2. GERMANY

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (66 ديدگاه)

        همینه که میگم من بحثی با امریکایی فن ها و ژاپنی فن ها ندارم چون بدون اطلاع از واقعیت حرف میزنن داداش امریکا تا چن دهه بعد از جنگ هم دست از سر المان بر نداشت و اجازه پیشرفت رو به المان نمیداد و کارخونهها و زیرساخت ها رو یکی یکی نابود میکرد برو یکم تحقیق کن بعد حرف بزن اگه انگلستان و فرانسه نبود الان المانی هم وجود خارجی نداشت این دوتا کشور به امریکا غرامت پرداخت کردن و المان رو از شرش خلاص کردن و المان امروز به اینجا رسید که برگشت اقتصاد بریتانیا رو بلعید 😂😂 الانم محض اطلاعاتتون دوباره داره برمیگرده به ریل سابق ۸۰ سال پیش و علاوه بر ابر قدرت اقتصادی ابر قدرت نظامی هم خواهد شد اونوقت قیافتون دیدن خواهد داشت و انتقامش رو از امریکا میگیره مثل الان که یه دونه قوطی کبریتش امریکایی ها رو یکی پس از دیگری کله پا میکنه 😂😂
        در جواب اخرتم به دست شوروی نداد چون میخواست تو دست خودش باشه و موفق هم نشد مثل همه زمینه ها

        موافقم 11
        مخالفم 18
        1. رامین

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          🤣🤣🤣🤣🤣🤣خدا شفا بده آمریکا وام و کمکهای خیلی زیادی به اروپا کرد واسه ساخت زیرساختهای آسیب دیده از جنگ جهانی . ای خدا قربونت برم چرا واقعیات رو چپکی فهمیدی آلمان رودر روی آمریکا نمی ایسته هیچوقت که ده سال بعد مردمش از گشنگی بمیرن 🤣🤣🤣

          موافقم 15
          مخالفم 12
  4. مازیار

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    در مورد برتری آفرود هر کدوم مطمئن نیستم
    اما در مورد برتری تمام موارد دیگه بنز چرا

    موافقم 33
    مخالفم 34
  5. Reza Waffen SS

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    100% انتخابم G کلاس 💖

    موافقم 51
    مخالفم 45
  6. Ehsan

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (627 ديدگاه)

    رانگلر خیلی خوبه ولی جی کلاس کامل ترین پکیج رو ارائه میده
    برنده هر رقابتی هست جی کلاس 👑

    موافقم 30
    مخالفم 30
  7. Hadi

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اگه مجرد باشم و اهل ماجراجویی و گشت و گذار تو طبیعت و بخام آفرودو با پشتکار دنبال کنم حتما رانگلر رو انتخاب میکنم
    ولی اگه بخام یه خودرو کلا بخرم که هم آفرود برم و هم جاده سوار بشم صد در صد جی کلاس
    اینجوری بگم بهتره
    کسی که رانگلر میخره باید ماشین دومش باشه ولی جی کلاس میتونه هم ماشین اول و هم دومش باشه
    سواری جاده ی رانگلر برای کسی که مسافت‌های طولانی میره و میخاد تو مسافرت احساس راحتی بکنه و کمتر خسته بشه اصلا بدرد نمیخوره

    موافقم 34
    مخالفم 12
  8. F

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    واقعا از نظرات دوستان متوجه نمیشم که دقیقا شاسی بلند آفرودی رو چی تعریف میکنن.

    انتخاب من رانگلر.

    موافقم 40
    مخالفم 13
  9. مهران

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    و بنز بخاطر تعصب میبره این دوئلو

    واقعا جیپ در کل بهتره…
    نمیدونم چرا یه عده…..

    موافقم 42
    مخالفم 24
  10. Elmiraj

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    دوئل شاسی بلند های آفرودی هست…

    و جدای مقایسه ، کافیه تنها به عکس دو ماشین نگاه کنی تا بفهمی کدوم شاسی بلند آفرود واقعی هست…

    موافقم 31
    مخالفم 24
    1. محمدرضا

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      دقیقا داشتم به همین موضوع توجه میکردم🤣

      موافقم 11
      مخالفم 17
    2. Alan.r

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      جناب المیراژ
      ماشین آفرود یعنی این 👇
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/11/033-2022-Mercedes-Amg-G63-4×4-Squared-First-Drive-1.webp
      موتور V8 twin turbo – محور های پرتال – قفل سه دیفرانسیل – ۳۵ سانتی متر ارتفاع از زمین

      موافقم 17
      مخالفم 15
      1. ARMAN سابق

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (491 ديدگاه)

        قیمت و تولید محدودشم بگو
        برادر عزیز کسی که ۳۵۰ تا میده برای این به نظرت آفرود باهاش میره؟؟
        بعد چند نفر تو دنیا می تونن اینو بخرم قبل اینکه تموم بشه؟

        موافقم 9
        مخالفم 14
      2. Elmiraj

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (3191 ديدگاه)

        ماشینی که شما می‌فرمایین یکی از ناپایدار ترین و کم انعطاف ترین ماشین ها در ناهمواری هاست و فقط جهت خودنمایی توسط معدودی از افراد خریداری میشه….

        کافیه به جایی مثل موآب بره تا در اولین موانع واژگون بشه .

        موافقم 13
        مخالفم 14
  11. AMD

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    انتخابم g63 پادشاه افرود. اینجا نسخه g550 رو اوردن خوب خیلی ناعادلانه هست . بنظرم قیمت چندان مهم نیست چون این پول هر چقدر هم باشه بدی آخرش سوار یکی از بهترین و نمادین ترین ماشینا میشی . رانگلر هم برای افرادی که پول کمتری دارن انتخاب بهتری هست .

    موافقم 23
    مخالفم 20
  12. حسن

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    رانگلر کبیر

    موافقم 24
    مخالفم 26
  13. ARMAN سابق

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    به نظر من باید منصف بود
    کسی که می خواد ( آفرود ) بره صد در صد جیپو انتخاب می‌کنه
    حتی اگه پوله بنزو داشته باشه چون بالاخره بنز بنزه و استهلاک یه ماشین لوکس رو هم داره
    هر چند تو قابلیت های بنز هیچ شکی نیست ولی جیپ برای آفرود به دلیل قیمت کمتر و بعضی چیزای دیگه کاربردی تر هستش
    و اینکه اولین بار جیپ یه ماشین آفرودی داد بیرون و اگه دقت کنین مردم عادی به ماشینای آفرود میگن جیپ
    بنز عالیه و حرفی توش نیست ولی کسی که می خواد آفرود بره و دنبال فخر فروشی نباشه حتی اگه پول بنز رو هم داشته باشه میله سراغ جیپ.

    موافقم 23
    مخالفم 16
    1. Alan.r

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      جناب آرمان
      در عالی بودن جیپ شکی نیست اما نتیجه گیری ها و دلایلتون اشتباهه
      اولا که جیپ اولین خودروساز آفرود دنیا نیست یه بار دیگه هم کامل دربارش توضیح دادم
      دوما هم جی کلاس اگه استهلاکش بالا بود تو ارتش های جهان استفاده نمی‌شد
      https://ggb.mercedes-benz.com/en/vehicles/base-vehicles-model-series-464

      موافقم 14
      مخالفم 16
      1. ARMAN سابق

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (491 ديدگاه)

        دوست عزیز منم گفتم اون چیزی که شما بهش میگی اولین یک دونس فقط یک دونههههههه
        اولین بار جیپ تو دهه ۴۰ برای تامین نیاز ارتش آمریکا تو جنگ جیپو داد بیرون بعد برای اولین بار یه ماشین آفرودی به صورت‌ ( انبوه ) تولید کرد.

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. Alan.r

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1133 ديدگاه)

          فقط همین یدونه نبود که
          G1 ,G4 ,G5, VL ,VKو ….. هم بودند

          موافقم 7
          مخالفم 1
  14. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    اینکه بعضی میگن رانگلر فقط برا آفرود خوبه تو جاده بدرد نمیخوره لطفا میشه بگید کجا تستش کردید به این نتیجه رسیدید.راستی حالا که تست کردید برامون از اون انجین عظیمش با اون صدای دیوانه کننده هم برامون بگید از زیباییش از امکانات آفرودش از شتاب و سرعتش از کیفیت صندلیهاش و داشبورد زیباش.آخه این جی کلاس با اون فیمت جعلی و ظاهر افسردش حریف جیپ میشه.شما دقت کنید این همه پول میگیره بنز ولی یه دست لاستیک مناسب به خریدار نمیده یعنی اگه بخوای ببریش آفرو. باید بری یه دست رینگ و لاستیک مشابه چیزی که زیر جیپ هست بخزید.اینجا جاییه که باید جیپ باشی نه بنز.اونا هم که چرم و چوب بنز دهنشون رو آب انداخته به این فکر کنید با این همه اضافه قیمت چه کارهایی که نمیشه رو جیپ انجام داد.فکر کنید با بخشی از اون برید پیش هنسی نسخه هرکولس 1000 اسبی تهیه کنید.جمع کنید بساط لج بازی و کینه از آمریکا رو قشنگ معلومه خوده پدال هم داره رای رو دست کاری میکنه وگرنه کدوم عاقلی جیپ رو ول میکنه به اون نسخه جعلی جیپ رای میده.یادم نمیره وقتی جی کلاس تو ترافیک بود مردم میگفتن جیپ رو نگاه.جی کلاس یه کپی افتضاه از جیپه.اون همه پول بیشتر برا چی وقتی تو خارج جاده باید التماس کنی جیپ بکسلت کنه.در ضمن جیپ تنها آفرودری هست که امتیاز اکسل سولید جلو رو هم داره که تضمین عبور از هر مانعی هست.

    موافقم 26
    مخالفم 33
    1. مازیار

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      خوب یانکی موضوع اینه که اگر هم آفرود جیپ رو بهتر بدونیم جی واگن برای ارضاء حس جسارت و ماجراجویی ۹۰ درصد افراد معمول کافیه
      حالا باید گفت اون ۱۰ درصد مهمتره یا تمام موارد دیگه بجز آفرود؟

      موافقم 25
      مخالفم 12
      1. حسن

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2090 ديدگاه)

        اون ۹۰ درصد افراد معمولی برای ارضاء حس جسارت و ماجراجویی خودشون بهتره 140 تا بدن یا 80 تا با کاراییه بهتر حتی جیمنی هم میتونه اون حس را تسکین بده .
        مساله ی بعدی اینه امار 8000 تایی فروش در سال نشون میده از کل 100 درصد افراد ماجراجو اگه امار لندکروز و هایلندر و دیفندر و برانکو وو بقیه ی افرودرها را جمع ببندی 99.9 درصد تمایل به خریدش ندارن

        موافقم 14
        مخالفم 16
        1. مازیار

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          شما مسائل رو قاطی کردی یا من خوب نرسوندم
          اختلاف قیمت این دو دیگه به آفرود ارتباطی نداره بلکه بخاطر مجموعه فاکتورهایی بجز آفرود هست
          و البته که پول بیشتر آش بیشتر هم داره
          اما نکته اصلی اینه که قیاس حی واگن با بقیه آفرودرها قیاس کاملی نیست چون جی واگن یه جورایی یکه تازه

          موافقم 14
          مخالفم 9
    2. IMAM1199

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (32 ديدگاه)

      یانکی جان درود بهت همیشه حرف حق رو به بهترین شکل بیان میکنی
      جی کلاس تو هر بخشی ضعیفه فک کن ۱۵۰k پول بدی صدا باد بیاد تو کابین هندلینگ ماشین ضعیف سواری خشک با اون رینگای ۲۲ اینچی و لاستیک تابستونی تو جاده خاکی به زور میره خود پولدارا هم این ماشینو فقط واسه چشم و هم چشمی میخرن سالی ۱۰ هزار کیلومترم باهاش نمیرم انقد که عذاب آوره
      من موندم بعضیا با چه رویی میان میگن این بهترین آفرودر جهانه و همه ارتش ها جی کلاس دارن بحث نظامی باشه هیچی به تراک های اوشکوش نمیرسه

      موافقم 18
      مخالفم 20
      1. Iman1199

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        IMAM1199 من اگه هدفت رو متوجه نشم پس کی بفهمه
        تو پست جی کلاس قبلی بهت گفتم هدفت نادرستت رو متوجه شدم
        الانم اومدی اینجا N رو به M تبدیل کردی فکر کردی نمیفهمیم
        لطفا جنم داشته باشید و با آیدی حقیقی خودتان بیابید نه با فیک و با هدفی نادرستی دیگه

        درمورد این دو تا هم باید بگم بحث نکنید هردو بهترین ها هستن هرکدوم سرجای خودش یکی تو رنح اقتصادی و دیگری تو رنج لوکس و گران

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. IMAN1199

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (32 ديدگاه)

          شما اسمت Mazda3 بود لطفا از اسم بنده کپی نکنید

          موافقم 2
          مخالفم 8
        2. Iman1199

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اره ماشین من همونه ازشم راضی ام شما حرفی داری؟
          شما از اسم من کپی کردی تو روی خودمون هم دروغ میگی

          موافقم 8
          مخالفم 1
        3. IMAN1199

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (32 ديدگاه)

          داداش خیلی هوشت بالاس توروخدا رکب نزن لومون نده بدبخت میشیم

          موافقم 2
          مخالفم 7
        4. Iman1199

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اره خوبه میتونی بری

          موافقم 8
          مخالفم 1
    3. رامین

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      دقیقا گل گفتی و حرف دل منو زدید . واقعا تعصب و قیمت بالا کورشون کرده وگرنه سخت نیست که آدم بفهمه جیب ویلیز کوچولو با اون موتور سخت جونش و واتر پروفش مثل زیر دریایی از کف رودخونه هم حرکت میکنه متاسفانه دوست گرامی خصلت آدمیزاد همینه وقتی چشمش به قیمت و پول میفته حاضره همه چی رو فدا کنه . بوده تا بوده همین بوده مخصوصا آدمهای قرون وسطی اروپا و کشورهای جهان سوم و مخصوصا ….‌

      موافقم 18
      مخالفم 8
    4. GERMANY

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (66 ديدگاه)

      فاقد اهمیت

      موافقم 7
      مخالفم 15
  15. حسن

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    جی کلاس از رانگلر خشکتره انتقال دست اندازهای جاده به سرنشینان از رانگلر بیشتر نباشه کمتر نیست و همون پولدارها یی هم که برا فیگور گرفتن – میخرنش بزرگترین عیبش را خشکی و صدای زیادش میدونن مساله ی مهم اینه دوئل برای افروده نه مسائل متفرقه که بیان میشه و بهترین افرودرهای دنیا رانگلر و دیفندر و برانکو هستن و حق برانکو یا دیفندر بود تو فینال باشن

    موافقم 23
    مخالفم 23
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      دقیقا.
      اگه به طرفدارای فوق متعصب بنز برنمیخوره،بولد شده ترین شاسی بلند دنیا همین جی کلاسه.
      نه افرودی ترینه نه راحت ترین کلاس
      حد وسطم نیست.
      رانگلرم برای استفاده روزمره افتضاحه.
      به نظرم بهترین کلاس همین برانکو و دیفندرن.
      برانکو آفرودی تره و دیفندر برای استفاده روزانه بهتر.
      در کل سلیقس بین این دوتا.

      موافقم 15
      مخالفم 20
    2. R@min

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2059 ديدگاه)

      چهار آفرودر شاخص رو در نسخه استوک در نظر بگیریم، عملکرد آفرودی نسبتا نزدیکی دارن. برای آفرودهای به اصطلاح اکستریم که به دو بخش راک کراولینگ و باها تقسیم می شه این مربع قدرت حرفی ندارن و محصولاتی هستن برای آفرود های نیمه حرفه ای که سطح ناهمواری زیادی نداشته باشه یا راک کراول سنگین نداشته باشه البته برانکو و رانگلر بخاطر تایرهای بسیار بزرگ تر و ساختار منعطف تر و زوایا و سپرهای کوتاه تر تو این بخش برتری کامل دارن نسبت به دیفندر و جی کلاس و در کراول های سنگین هم اگر راننده باتجربه پشت‌ فرمون باشه (تریم های مجهز) میشه روشون حساب کرد.

      موضوعی که رانگلر و برانکو رو از دو رقیب جدا می کنه بحث تیون پذیری زیر بندی خودرو و سادگی تکنولوژی های موتوری، برقی و آفرودی هست که این مسائل بزرگترین ضربه رو به دینفندر و جی کلاس میزنه و اتکای بیش از حد به سیستم های الکترونیکی آفرودی ضعف بسیار بزرگی هست (بخاطر توجه به سواری و لوکس بودن) که در صورت خرابی عملا دیفندر و جی غیر قابل استفاده میشن. استهلاک بالای قطعات فنی پیچیده هم باید اضافه کرد.

      جی کلاس و دیفندر SUV هایی هستن که بخاطر گذشتشون باید امکانات آفرودی داشته باشن و یه جورایی تو ذاتشون نهادینه شده اما کسی که جی کلاس و دیفندر میخره به چشم آفرودر نگاه نمی کنه بلکه یه کالای لوکس و نماد ثروت هستن و با قیمت و تکنولوژی های پیچیده آفرودی و فنی نقطه مقابل آفرود هستن. هر دو محصولات بزرگ و جذابی هستن و در خیلی بخش ها مخصوصا کیفیت ساخت بسیار بالاتر از برانکو و رانگلر هستن.

      قدرتمندترین و قابل اتکاترین نسخه های کارخونه ای هم برانکو رپتور با اختلاف فاحش نسبت به همه(به خاطر تعلیق مسابقه ای) و رده بعدی پکیج اکستریم ریکان جیپ هست.

      این دوئل ها هم جنبه فان داره و حالا نیازی به قانع کردن همدیگه نداریم، یه سری بدهیات نیاز به اثبات و بحث نداره.

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. رامین

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        👏👏👏👏

    3. رامین

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      👌👌👌👌👏👏

      موافقم 9
      مخالفم 1
  16. 13

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جیپ رانگلر = جی کلاس فقرا

    جی کلاس = جیپ رانگلر اشراف

    موافقم 15
    مخالفم 13
  17. حسن

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    تو تمام ایتمها طبق جدول بالا جیپ برتری داره. هیچ تفاوتی بین سواریه دو خودرو در جاده وجود نداره و موتور تنفس طبیعیه جیپ رانگلر برای حضور در طبیعت و امکان خرابیه کمتر و سادگی در تعمیر هم مزیت بزرگ جیپه. یه افرودر داری که همیشه 4 چرخش رو زمینه و لنگ در هوا نمیشه قیمتش هم که عاقلانه است.

    موافقم 20
    مخالفم 10
  18. نکته

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به پراید وانت اکتفا میکنم یا نیسان آبی چون هیچ کدوم این ماشینا تو ایران نیست؛نمیشه وارد کرد؛و حتی پول خرید لاستیک هاشم یه ایرانی با درامد معمولی نداره 🫠🫠

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. رامین

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      حرف حق

      موافقم 3
      مخالفم 6
  19. Hamilton1970

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    رقابت کاملا پایاپای هستش من شخصا تو این سگمنت فورد برانکو رو ترجیح میدم ولی بین این دو رنگلر رو انتخاب میکنم تنها بدلیل قیمت کمتر. شما با پول یک جی کلاس تریم پایه میتونید یه رنگلر بگیرید و تا جایی که بودجه برسه لوازم آفرود و کمپینگ براش بخرید و لذتش رو ببرید

    موافقم 7
    مخالفم 8
  20. Alan.r

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    انتخابم مرسدسه
    کاملترین پکیج در دنیای خودرو

    موافقم 12
    مخالفم 17
  21. S

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    G کلاس خاص ترین suv هستش که تاریخ خودرو سازی به خودش دیده لطفا G کلاس با هیچ suv مقایسه نکنین…

    موافقم 13
    مخالفم 18
  22. MC20

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    پدال عزیز چرا کامنت من در پست ” نگاهی به زمان انواع مختلف کوروت، پورشه ۹۱۱ و اوراکان در پیست ویرجینیا ” بعد از تایید شدن و یک روز نمایش ، امروز پاک شده !!!! ؟؟؟ من نه توهینی کردم و نه دروغ گفتم … با حقایقی انکار ناپذیر کنایه زدم … کنایه یکی از صنایع رایج ادبیات پارسی هست … دوبل برگر در دنیا و بهترین تیغ خودتراش دنیا و بهترین یخچال دنیا ( انجین یخچال ) و ناتوانی آمریکا در ساخت سوپراسپرت ، مظاهر آمریکا هستند … همه دنیا آمریکا رو به اینها می شناسن … این برخورد های یک بام و دو هوایی ( چاپ شدن توهین های یانکی و کامی و … به ایتالیایی ها ) آدم رو اذیت میکنه و احساس کاربر درجه 2 بودن به آدم دست می ده که جالب نیست … من دوست دارم خیال کنم اینجا فضای آزاد اندیشی حاکمه و به همه کاربران به یک چشم نگاه میشه … دوست ندارم زود قضاوت کنم ، امیدوارم من اشتباه کرده باشم …

    موافقم 9
    مخالفم 7
  23. عاشق پدال

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    من یه سری هفتاد تویوتا میخرم.

    موافقم 11
    مخالفم 4
  24. Siyavash

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    با احترام زیاد به بنز و کیفیت عالی.. من جیپ رو انتخاب می‌کنم..سلیقه ای هست و من حس میکنم جیپ تویه افرود و مخصوصا اگه شرایط جوری بود که داخل کشور میتونستیم این خودرو هارو داشته باشیم جیپ به صرفه تر و طول عمر بیشتری داره و عاشق موتور تنفس طبیعیش هستم ..در مقابل جی کلاس یه اشراف زاده واقعی هست و در قدرت و کیفیتش شکی نیس…جدا از بحث قیمت، جیپ انتخاب عقلانی هست به نظرم تویه این دوئل..

    موافقم 6
    مخالفم 5
  25. Amir

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    بدون تعصب بنز رو انتخاب میکنم به این دلایل
    1 یکی از نماد های شرکت مرسدس
    2 در برابر پول پرداختی بیشترین ارزش و کمترین افت قیمت در برابر کارکرد رو داره
    3 اکسل پورتال که تو آفرود جوابع و چیزی جلو دارش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا