تسلامرسدس بنز

دوئل فینال، تسلا مدل S و مرسدس بنز EQS

مرحلهٔ نهایی، گروه هفتم، سدان‌های الکتریکی

سرانجام به آخرین گروه سدان‌ها در مرحلۀ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم و از دوئل بعدی سراغ خودروهای اسپرت و بعد از آن شاسی‌بلندها خواهیم رفت. خودروهای این گروه اما با سدان‌هایی که در دوئل‌های قبلی دیدیم متفاوت هستند زیرا در گروه هفتم سدان‌های الکتریکی باهم به رقابت پرداختند. در این گروه در ابتدا شش خورو شامل تسلا مدل S، پورشه تایکان، مرسدس بنز EQS، آئودی E-Tron GT، کارما GS-6 و لوسید ایر حضور داشتند که از بین آن‌ها تسلا و مرسدس بنز توانستند خود را به مرحلۀ فینال برسانند. حال این دو سدان الکتریکی از آلمان و آمریکا با قوی‌ترین نسخه‌های خود پای به مرحلۀ فینال گذاشته‌اند تا طی رقابتی جذاب، یکی از آن‌ها توسط شما به‌عنوان برندۀ گروه سدان‌های الکتریکی انتخاب شود.

مرسدس بنز EQS

تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۲۱

پلت‌فرم: EVA مرسدس

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۱ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۴۳ دستگاه

فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵,۷۵۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱,۰۲۷ دستگاه

فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶,۴۷۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۹۱ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین مجلل و راحت، بردی بیشتر از رقبای آلمانی، تکنولوژی‌های فراوان و مسحورکننده‌ای که متعلق به آینده هستند، ارائۀ سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب به‌صورت استاندارد، سواری نرم و راحت، شتاب سریع

نقاط منفی: دینامیک رانندگی ناامیدکننده، احساس ناخوشایند پدال ترمز، برد کمتر نسبت به تسلا، هایپراسکرین در آفتاب انعکاس نور دارد، قیمت گران، کنترل همۀ قسمت‌ها از طریق هایپراسکرین، صدای ساختگی و عجیب در نسخۀ AMG، اندازۀ بزرگ خودرو در پیچ‌ها کاملاً احساس می‌شود، طراحی بیرونی نه‌چندان جالب، فقدان صندوق جلو

چکیده: EQS برای کسانی که بیش از همه به‌راحتی و تجمل اهمیت می‌دهند و خودروی الکتریکی با انواع و اقسام تکنولوژی‌ها می‌خواهند، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. پورشه تایکان ممکن است رانندگی بهتری داشته باشد و تسلا مدل S برد بیشتری را ارائه کند اما هیچ‌کدام نمی‌توانند با کابین درجه‌یک و صندلی‌های عقب جادار EQS رقابت کنند. نسخۀ پرفورمنس این خودرو نیز هر آنچه از یک مدل AMG انتظار می‌رود یعنی قدرت بیشتر، ظاهر تهاجمی‌تر و تجربۀ رانندگی بهتر را ارائه می‌کند ولی بااین‌حال، هنوز هم نمی‌توان EQS را S کلاس دنیای الکتریکی‌ها دانست.

تسلا مدل S

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۲ (نسخهٔ بروز شده در ژانویهٔ ۲۰۲۱)

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۵۵۵ دستگاه

فروش ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۸,۳۰۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۴۵۶ دستگاه

فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۹۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۸۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۸ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: آن‌قدر سریع است که سرگیجه می‌آورد، هندلینگ چابک، خودرویی جذاب برای رانندگی با پرفورمنس خارق‌العاده در نسخۀ پلد و درعین‌حال آرام، ارائهٔ باطری‌های بزرگ و برد بسیار چشمگیر، کابین آینده‌نگر و متمایز

نقاط منفی: کابین چیزی نیست که از خودرویی با این قیمت انتظار می‌رود، نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی گاهی باعث حواس‌پرتی می‌شود، کیفیت ساخت نه‌چندان عالی، محفظه‌های اشیاء بسیار اندک در داخل، غربیلک فرمان یوغ برای برخی ناخوشایند است، مراکز خدماتی محدود در برخی مناطق، دستیابی به برد اعلامی در دنیای واقعی دشوار است

چکیده: مدل S به‌عنوان خودرویی که ماشین‌های الکتریکی را متداول کرد و زمانی جواهر سبد محصولات تسلا بود، در حال پیر شدن است و توسط رقبای لوکس‌تر به چالش کشیده شده اما هنوز هم یک خودروی الکتریکی لوکس قانع‌کننده است. مدل S یکی از باارزش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب می‌شود. این سدان آمریکایی درحالی‌که مملو از تکنولوژی است و احساسی آینده‌نگر دارد، خودرویی جادار و کاربردی است. مدل S تجربه‌ای لوکس و آرامش‌بخش را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند اما تسلا هنوز هم نمی‌تواند از لحاظ کیفیت ساخت با رقبای لوکس رقابت کند.

مقایسهٔ مشخصات فنی

مرسدس EQS53 AMG

تسلا مدل S پلد

قوای محرکه دو موتوره سه موتوره
قدرت ۷۶۱ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن متر ۱۴۲۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه ۲.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۴ ثانیه ۹.۴ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۱.۲ متر ۴۵.۷ متر
شتاب جانبی ۰.۹۲ جی ۱.۰۸ جی
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ ساعت ۲۶۰ کیلومتر/ساعت
باطری ۱۰۷ کیلووات ساعت ۹۹.۳ کیلووات ساعت
مصرف انرژی ۲۷.۲ کیلووات ۲۰.۷ کیلووات ساعت
برد ۴۴۵ کیلومتر ۵۶۰ کیلومتر
وزن ۲۶۸۰ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم
طول ۵,۲۶۵ میلی‌متر ۵,۰۲۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۰ میلی‌متر ۲,۹۵۹ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۶۲۰ لیتر ۷۹۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۱۴۸,۵۴۵ دلار ۱۳۷,۴۴۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سدان الکتریکی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. GERMANY

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    نیازی به مقایسه نیست تصاویر گویای همه چیز هست کیفیت کابین مرسدس کجا و کیفیت کابین تسلا کجا

    موافقم 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا