مرحلهٔ نهایی، گروه هفتم، سدانهای الکتریکی
سرانجام به آخرین گروه سدانها در مرحلۀ فینال سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدیم و از دوئل بعدی سراغ خودروهای اسپرت و بعد از آن شاسیبلندها خواهیم رفت. خودروهای این گروه اما با سدانهایی که در دوئلهای قبلی دیدیم متفاوت هستند زیرا در گروه هفتم سدانهای الکتریکی باهم به رقابت پرداختند. در این گروه در ابتدا شش خورو شامل تسلا مدل S، پورشه تایکان، مرسدس بنز EQS، آئودی E-Tron GT، کارما GS-6 و لوسید ایر حضور داشتند که از بین آنها تسلا و مرسدس بنز توانستند خود را به مرحلۀ فینال برسانند. حال این دو سدان الکتریکی از آلمان و آمریکا با قویترین نسخههای خود پای به مرحلۀ فینال گذاشتهاند تا طی رقابتی جذاب، یکی از آنها توسط شما بهعنوان برندۀ گروه سدانهای الکتریکی انتخاب شود.
مرسدس بنز EQS
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۲۱
پلتفرم: EVA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۱ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۴۳ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵,۷۵۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱,۰۲۷ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶,۴۷۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین مجلل و راحت، بردی بیشتر از رقبای آلمانی، تکنولوژیهای فراوان و مسحورکنندهای که متعلق به آینده هستند، ارائۀ سیستم فرمان گیری چرخهای عقب بهصورت استاندارد، سواری نرم و راحت، شتاب سریع
نقاط منفی: دینامیک رانندگی ناامیدکننده، احساس ناخوشایند پدال ترمز، برد کمتر نسبت به تسلا، هایپراسکرین در آفتاب انعکاس نور دارد، قیمت گران، کنترل همۀ قسمتها از طریق هایپراسکرین، صدای ساختگی و عجیب در نسخۀ AMG، اندازۀ بزرگ خودرو در پیچها کاملاً احساس میشود، طراحی بیرونی نهچندان جالب، فقدان صندوق جلو
چکیده: EQS برای کسانی که بیش از همه بهراحتی و تجمل اهمیت میدهند و خودروی الکتریکی با انواع و اقسام تکنولوژیها میخواهند، یکی از بهترین گزینهها محسوب میشود. پورشه تایکان ممکن است رانندگی بهتری داشته باشد و تسلا مدل S برد بیشتری را ارائه کند اما هیچکدام نمیتوانند با کابین درجهیک و صندلیهای عقب جادار EQS رقابت کنند. نسخۀ پرفورمنس این خودرو نیز هر آنچه از یک مدل AMG انتظار میرود یعنی قدرت بیشتر، ظاهر تهاجمیتر و تجربۀ رانندگی بهتر را ارائه میکند ولی بااینحال، هنوز هم نمیتوان EQS را S کلاس دنیای الکتریکیها دانست.
تسلا مدل S
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۲ (نسخهٔ بروز شده در ژانویهٔ ۲۰۲۱)
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۵۵۵ دستگاه
فروش ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۸,۳۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۴۵۶ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۹۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۸ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: آنقدر سریع است که سرگیجه میآورد، هندلینگ چابک، خودرویی جذاب برای رانندگی با پرفورمنس خارقالعاده در نسخۀ پلد و درعینحال آرام، ارائهٔ باطریهای بزرگ و برد بسیار چشمگیر، کابین آیندهنگر و متمایز
نقاط منفی: کابین چیزی نیست که از خودرویی با این قیمت انتظار میرود، نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی گاهی باعث حواسپرتی میشود، کیفیت ساخت نهچندان عالی، محفظههای اشیاء بسیار اندک در داخل، غربیلک فرمان یوغ برای برخی ناخوشایند است، مراکز خدماتی محدود در برخی مناطق، دستیابی به برد اعلامی در دنیای واقعی دشوار است
چکیده: مدل S بهعنوان خودرویی که ماشینهای الکتریکی را متداول کرد و زمانی جواهر سبد محصولات تسلا بود، در حال پیر شدن است و توسط رقبای لوکستر به چالش کشیده شده اما هنوز هم یک خودروی الکتریکی لوکس قانعکننده است. مدل S یکی از باارزشترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب میشود. این سدان آمریکایی درحالیکه مملو از تکنولوژی است و احساسی آیندهنگر دارد، خودرویی جادار و کاربردی است. مدل S تجربهای لوکس و آرامشبخش را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند اما تسلا هنوز هم نمیتواند از لحاظ کیفیت ساخت با رقبای لوکس رقابت کند.
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس EQS53 AMG | تسلا مدل S پلد | |
قوای محرکه | دو موتوره | سه موتوره |
قدرت | ۷۶۱ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۲۰ نیوتن متر | ۱۴۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۲.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۴ ثانیه | ۹.۴ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۵۱.۲ متر | ۴۵.۷ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۲ جی | ۱.۰۸ جی |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ ساعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۱۰۷ کیلووات ساعت | ۹۹.۳ کیلووات ساعت |
مصرف انرژی | ۲۷.۲ کیلووات | ۲۰.۷ کیلووات ساعت |
برد | ۴۴۵ کیلومتر | ۵۶۰ کیلومتر |
وزن | ۲۶۸۰ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۲۶۵ میلیمتر | ۵,۰۲۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۲۱۰ میلیمتر | ۲,۹۵۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۶۲۰ لیتر | ۷۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۱۴۸,۵۴۵ دلار | ۱۳۷,۴۴۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Pouyan
۲۷ دی ۱۴۰۱نمیدونم بقیه با من هم نظرن یا نه ولی به نظر من هیچکدوم از ماشینای برقی مرسدس به هیچ وجه طراحی قابل دفاعی ندارن
علی
۲۷ دی ۱۴۰۱به خاطر مشکلی که با آمریکا و آمریکایی باز ها دارم و همچنین به خاطر اینکه من یک آریایی هم نژاد ژرمن ها هستم تعصب مرسدس را خواهم کشید
سامان اذری
۲۷ دی ۱۴۰۱علی جان تست دی ان ای دادی که با قاطعیت میگی آریایی هستم ؟؟؟
والله من المانی از نزدیک خیلی زیاد دیدم هیشکدوم اندازه نوک سوزن شبیه ایرانی ها نبودن
علی
۲۷ دی ۱۴۰۱هم نژاد !!!! ژرمن !!! پعه که تموم نمیشه این خزعبلات
Porsche 911
۲۷ دی ۱۴۰۱حالا شما چرا حرص میخوری
ویهلهم
۲۷ دی ۱۴۰۱حالا شاید Suv هاش مث eqb قیافه قشنگی نداشته باشن ولی eqs قشنگه 😐
SRT
۲۷ دی ۱۴۰۱کاملا موافقم،یک تخم مرغ متحرک فقط بخاطر دستیابی به آیرودینامیک بیشتر.
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱srt جان
میبینی که آیرو دینامیکش هم تاثیری روش نزاشته تسلا با باطری کوچک تر برد بیشتر و شتاب بهتری داره . پس باز هم قابل دفاع نیست .
علی
۲۷ دی ۱۴۰۱اگر کسی به تسلا رای نده فقط میشه گفت یه آلمان فن متعصبه ، تو این کلاس بدون تردید تسلا حرف اول را تو دنیا میزنه ، دمت گرم تسلا
رضا
۲۷ دی ۱۴۰۱هر کس معیار هایی برای انتخاب داره
من به بنز رای دادم و دلیلم سواری و کابین بهتر بود . برای من آرامش و نرمی ماشین خیلی مهمه .
ولی غیر از فاکتور راحتی برتری کاملا با تسلا هست .
شتاب بهتر . هندلینگ بهتر . برد بیشتر و البته طراحی بیرونی بهتر .
شاید اگه فرمونش اینقد عجیب نبود تسلا رو انتخاب میکردم 😅😉
محمدهادی
۲۷ دی ۱۴۰۱بین این دو گزینه
ملومه که به بنز رای میدم
درسته که تسلا با سابقه تره
اما اونطرف بنزه ها،تفاوت کیفیت تولید و متریال داخل کابین رو فقط نگاکنید شما
ملومه که مرسدس با ارزش تره
متاسفانه تسلا در طراحی خارجی هیچ پیشرفتی تو این ۱۰سال نداشته
این تسلا دقیقا همون اتاق تسلای ۱۰سال قبله
این تو کت من نمیره
اصن نداریم همچین چیزی
ماششاله به بنز لوکس و مرغوب
M48
۲۷ دی ۱۴۰۱کاملا باهات موافقم. باز EQS رو میشه تحمل کرد…. وای EQE یعنی واقعا در حد نام مرسدس بنز نیست.
سوشیانت
۲۷ دی ۱۴۰۱تسلا هم شتاب بهتری داره هم قدرت بیشتر هم تاپ اسپید بهتر پس در نتیجه پرفورمنس بهتری هم داره از اونجایی که هر دو اسپرت ترین مدل هستن و اینجا پرفورمنس حرف اول رو میزنه تسلا
Alan.r
۲۷ دی ۱۴۰۱داداش داریم در مورد سدان فول سایز لوکس حرف میزنیم نه یه کوپه دو در
در این مورد لوکس بودن و کیفیت کابین و سواری خوب اولویته که تو این موارد برتری بیشک با بنزه
سوشیانت
۲۷ دی ۱۴۰۱دوست عزیز این ها اسپرت ترین سدان های تسلا و بنز هستن و خب حرف اول رو اینجا پرفورمنس میزنه پس برای همین تسلا رو انتخاب میکنم این حرف شما درسته ولی موقعی که مدل های غیر اسپرت این خودرو ها باهم مقایسه بشه اون موقع این ها تو اولویته و بنز بهتره
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱توقف از ۱۰۰ کیلومتر رو فراموش کردی مرسدس ۵ متر بیشتر کشیده میشه
Amir.z
۲۷ دی ۱۴۰۱من خودم تسلا رو انتخاب کردم اما این ماشین دوتا نکته بد داره. یک: کابین این ماشین هیچ طراحی خاصی نداره و فرمونش اصلا مناسب یه خودروی خانوادگی نیست. و دو اینکه واقعا چه دلیلی داره یه ماشین خانوادگی لوکس در این حد شتاب و قدرت داشته باشه؟ به چه درد میخوره اصن این شتاب؟ که چی اصن کجا میخوای بری. بعد این ماشین فقط تو درگ سریع یعنی خب مثلا اگه این ماشین مخصوص پیست بود منطقی بود، ماشین اسپرت بود منطقی بود، ولی چه دلیلی داره مثلا من با زن و بچم بشینم تو ماشین یهو تخته گاز برم با اون شتاب وحشتناک. من خودم تسلا رو انتخاب میکنم اما نه این مدل بلکه مدل لانگ رینج
Ehsan
۲۷ دی ۱۴۰۱هنوز برام سواله چرا فرم ماشینو اینطور دراورد بنز!
زیزیگولو
۲۷ دی ۱۴۰۱با اینکه تسلا تو زمینه ماشینای برقی پیشرو هستش ولی انتخاب من من مرسدس بنز هستش👌👌
R@min
۲۷ دی ۱۴۰۱با این قیمت های گزاف میشه انبوهی از سدان های بنزینی و هیبریدی بسیار زیباتر و لوکس تر از مرسدس S تا کادیلاک و لکسوس خرید.
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱و هیچکدوم شتاب و پرفورمنس مدلs رو نداره.
R@min
۲۷ دی ۱۴۰۱باهاش خوش باش.
TESLA
۲۷ دی ۱۴۰۱پدال جان قیمت تسلا مدل s پلد شده : ۱۱۴ هزار دلار این ۱۳۷ هزار مال قدیم هست
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱وقتی درمورد یه عشق تسلا حرف میزنیم منظورمون ایشونه.
خود نمایندگی ها هنوز خبر ندارن🤣
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ دی ۱۴۰۱رفیق ناراحت نشو کلا پدال یه سایت عشق اروپایی مخصوصا آلمانی هست و در سالهای گذشته که مالیده شدن پوزه کل اروپا توسط یه کشور به اسم آمریکا آقای دنیا رو دیدن تمام تلاش خودشون رو میکنن تا موضوع رو بپوشونن.به هر حال برا اینا دژمن حساب میشه دیگه و طبق دستور عمل دولتی باید تلاش کنن تا آمریکا رو بد و ضعیف جلوه بدن.یادم نمیره وقتی تو دوئل چارجر ام5 رو شکست داد پدالیها تحمل نکردن و گفتن نه آقا قبول نیست و ام5 رو بردن بالا و چارجر رو بازنده کردن.یا تو سدانها انقدر بنز و بیمر به جنگ کدیلاک آوردن و اون هم با دست بردن تو آرا کدیلاک رو بازنده کردن.حتی تو خبرها که کار میکنن به ندرت اخبار آمریکا رو پوشش میدن و میگردن بی محتوا ترین اخبار رو کار میکنن.نمونه دیگش همینجا تسلا شتابش 1.9 هست ولی پدال 2.1 تشخیص داده.همینا مگه نبودن درگهایی از دیمون گذاشتن که 11.5 میزد ولی ما هر چی گفتیم فلان درگ تو پیست مخصوص برگزار شده و دیمون رکورد 9.5 زده رو نمیدیدن.به هر حال چیزی که من میبینم چین خودرو سازی اروپا رو شکست میده و پدال باید بچسبه به چین اون موقع.مثل طرفدارهای پنالدو که دیدن حریف مسی نیست چسبیدن به پولباپه.نگاه به آمار کنید این کاسه واجبیه بنز رو پا به پا با عظمت تسلا بالا آوردن.نکته بدتر حذف لوسید بود.چه بویی میاد بوی سوختنه اوف.چشم دژمنهای آمریکا کور بشه.
امیر دهقان
۲۷ دی ۱۴۰۱خداوند عاقبت همه ما را به خیر کند
محمدهادی
۲۸ دی ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣🤣🤣
استاد دهقان امریکن فن هستن دیگر
غم مخور شما😄😄😄
GERMANY
۲۷ دی ۱۴۰۱به پا زمین نخوری چین المان رو شکست بده ؟ داداش داری درباره چین حرف میزنی یا ژاپن ؟ ژاپن هم دیگه اواخر اعلام کرد که محصولاتش قدرت رقابت با المانی ها رو نداره اونوقت چینی که موتور ماشیناش رو از ضعیف ترین شرکت ژاپنی میگیره میخواد المان رو نابود کنه جسارت نباشه ولی خوب شعر میگی 😂😂در ضمن همین دیمونت تو چن تا درگ از بی ام و ام ۸ میخوره چطوری ۹.۵ میزنه که همش له میشه جلوی المانی ها نکنه نامرعیه ؟ بین خودمونه ولی خوب جوک میگی 😂😂
ممد ژانگولر
۲۷ دی ۱۴۰۱مرسدس بنز بیتر تره👌
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱من رو حرف شما حرف نمیزنم ولی مصرف موتور های الکتریکیه بنز با قدرت نصف تسلا ۵۰٪ بیشتر از تسلا هست شما که منطقی بودی.
ممد ژانگولر
۲۷ دی ۱۴۰۱داداش محمد رضا من خودم با تسلا خیلی حال میکنم
ولی همه چی که شتاب و مصرف نیست
شما کیفیت ساخت مرسدسو با تسلا مقایسه نکن
در ضمن مرسدس روح داره سابقه ۲۵۰۰ ساله پشتشه
ولی تسلا هم خداییش با اون سابقه ۱۰ سالش قابل تحسینه 👏
KAMI
۲۷ دی ۱۴۰۱تسلا بهترین برند الکتریکی سازه و بنز اورریتد ترین برند که با این تخم مرغ زشت پر مدعاش به بازدهی تسلا مدل اس ۲۰۱۲ نرسید و در حد استارت آپ لوسید هم نیست.
دانیال_Surrey،England
۲۷ دی ۱۴۰۱جدی که نمیگی غضنفر؟
KAMI
۲۷ دی ۱۴۰۱با هندو پرست ها صحبتی ندارم
مازیار
۲۷ دی ۱۴۰۱بزودی نوبت مصاف هند با شاخ ترین شاخ آمریکا میرسه
حتما پای کار باش
M@M@DRZ911
۲۷ دی ۱۴۰۱به نظرم تسلا برتری داره و تنها نقطه ضعفشم همین کیفیت ساخت کمتر نسبت به رقباعه .
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱یک مقاله معتبر بیارید که بگه کیفیتش کم تر از رقباس.
البته اینفلوئنسر های یوتیوبی مثل سوپر کار بلوندی رو فاکتور بگیر
M@M@DRZ911
۲۷ دی ۱۴۰۱کل این پست رو داری بالا پایین میپری عزیز دل .
نظر من این هست و نسبت به سایر رقبا از جمله همین eqs گفتم .
کیفیت هم اینقدر مطلب و مقایسه هست که خودت قطعا ملاحظه کردی ولی نمی دونم چرا نمی خوای این یه مورد رو قبول کنی .
TESLA
۲۷ دی ۱۴۰۱انتخاب خیلی خیلی سخته ، هم طرفدار تسلا هستم و هم مرسدس ولی باید واقع بینانه به این مقایسه نگاه کرد
اگر : شتاب فضایی ( در حدی که بوگاتی رو مغلوب کنه ) ، هندلینگ عالی ، تکنولوژی های خودران و کمک راننده پیشرفته ، قیمت مناسب ( نسبت به توانایی ها ) و خدمات پس از فروش گسترده میخواید : بدون شک تسلا بهتره
ولی اگر : سواری لوکس ، طراحی فضایی ( مخصوصا کابین ) ، برند باکلاس ، کیفیت ساخت و دقت مونتاژ بالا میخواین ولی شتاب و قدرت زیاد براتون مهم نیست : eqs انتخاب بهتریه هر چند که قیمتش نسبت به پلد خیلی بالاتر هست ( الان eqs450 که پایین ترین نسخه این سدان برقی هست در آمریکا حدود ۱۲۵ هزار دلار قیمت پایه داره و مدل پرچمدار amg که اینجا با تسلا مقایسه شده قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار داره که با سفارش آپشن از این هم خیلی بالاتر میره )
M.83
۲۷ دی ۱۴۰۱انصافا درون مرسدس زیباتر بخاطر قدرت تسلا یکم نامردیه
چطور بجای میباخ S680
S580 جلوی فلایینگ اسپور گذاشتید
اینجا نسخه پرچمدار اس ؟
با اینکه مرسدس تو قلبمه ولی فعلا تسلارو تو برقیا بیشتر میپسندم
ارزون ترم هس
Reza Waffen SS
۲۷ دی ۱۴۰۱هردو عالین ولی انتخابم بنز EQS 💪👍
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱حق میگی ولی تسلا خیلی تکنولوژیه بالا تری داره
مهران
۲۷ دی ۱۴۰۱فرمون دایره ای شکل برای من حس بهتری میده واقعا.
در کل اگه شرایط خرید داشتم بنز رو انتخاب میکردم.
GMA
۲۷ دی ۱۴۰۱اینجا انتخابم S کلاس هست،ولی در بین سدان های الکتریکی در این بازه قیمتی انتخابم با اختلاف لوسید ایر هست و تمام.
GMA
۲۷ دی ۱۴۰۱EQS*
Alan.r
۲۷ دی ۱۴۰۱طراحی بنز بیشک زیباتره کابین هم که مشخصه کیفیت و آپشن هم همینطور پرفورمنس هردو عالیه (البته تسلا سریع تره) از نظر ایمنی هم برتری با بنزه
EQS به درایو پایلوت (خودران سطح سه) هم مجهزه
پس صد درصد بنز
(البته اگه من این مقدار پول داشته باشم و بخوام یه سدان لوکس انتخاب کنم اس کلاس رو انتخاب میکنم )
OM.01
۲۷ دی ۱۴۰۱وقتی قیمت رو درنظر بگیریم و آمار فروش EQS و لوسید ایر آئودی etron gt و در آخر تایکان تو آمریکا درنظر بگیریم میفهمیم با اینکه تایکان خیلی گرونتر هست باز پرفروش تر هست! البته فروشش به مدل S نمیرسه اگه میرسید آبرو ریزی بود برای تسلا!
اما در آمار فروش جهانی با فاصله ای قابل تامل پورشه تایکان حتی پرفروش تر از تسلا مدل S هست و EQS و etron gt بعید میدونم حالا حالا بهش برسن. i7 بیمر هم نمیتونه برسه.
اگر تو آمریکا بودم بین سدان های برقی تو رنج 140هزار دلار ، من تایکان 4s شخصی سازی میخریدم.
نویدی
۲۷ دی ۱۴۰۱جدول مشخصات فنی بیانگر همه چیزه.
تسلا در تمام موارد برتری داره.
مازیار
۲۷ دی ۱۴۰۱اگه نقاط ضعف و قدرت هر دو اتومبیل رو برای یه سدان ارزیابی کنیم، بنز بیشتر فاکتورهای ضروری تر برای یه سدان رو داره و غیر ضروری ها رو نداره (احتمالا دلیل بخشی از اون ۵۰۰ کیلو وزن بیشتر)
و تسلا برعکس
BMW
۲۷ دی ۱۴۰۱یه چیزیو باید در خودرو های الکتریکی در نظر بگیرید آپشن و فعال بودن اون در حین رانندگی…. مثلا مرسدس آپشن های خیلی زیادی داره نسبت به سایر خودروهای الکتریکی خُب این آپشن ها باعث مصرف بالاتر برق و در نتیجه برد کمتر میشه اینو واسه اون دسته از افراد میگم که برد الکتریکی های آلمانیو مسخره می کنن در ضمن طراحیه بد فرم مرسدس بخاطر تاثیر ایرودینامیک برای مصرف برق کمترِ دیگه اینو همه میدونن ….. این که طراحیه تسلا بهتره درش شکی نیست.
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱مشخصات رو خوب بخون مصرف موتور الکتریکیه بنز خیلی بیشتره با نصف قدرت تسلا
Rahman
۲۷ دی ۱۴۰۱وای بنز توی بیشتر فینال ها حظور داره
hamidreza
۲۷ دی ۱۴۰۱انتخاب من مرسدسه… یه قصر شیک مجلل و با تکنولوژی فراوان
دیگه چی میخوام
❤BMW❤
۲۷ دی ۱۴۰۱یه قصر شیک و مجلل تر (بیاموi7)
سوشیانت
۲۷ دی ۱۴۰۱یه قصر شیک و مجلل تر تر کادیلاک سلستیک
Mercedes-benz
۲۷ دی ۱۴۰۱با اینکه فن بنز ولی توی زمینه ی خودروهای برقی تسلا رو صاب سبک میبینم
❤BMW❤
۲۷ دی ۱۴۰۱من توی سدان های لوکس برقی قطعا با اختلاف خیلی بالا i7 رو انتخاب میکنه
بعدش لوسید
بعدش تسلا و eqs با هم
بعدش eqe و…
موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever
۲۷ دی ۱۴۰۱خب کیفیت چرم تسلا چطوریه مصنوعیه یا طبیعی
فقط نظر مدیر بنز واسم مهمه همین
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱نکنه فکر کردی چرمeqs طبیعیه🤣
هنوز توی دهه نود و موتور۲jz و چرم طبیعی هستی.
محمد
۲۷ دی ۱۴۰۱برا ما که تو ایرانبم که صدق نمیکنه اما حداقل تو امریکا تسلا خیلی منطقی تره خصوصا به خاطر ایستگاه های شارژش مرسدس داره رو این سرمایه گذاری میکنه اما احتمالا چن سال طول میکشه تا تعداد ایستگاهاش به تسلا برسه .
از لحاظ تکنولوژی هم که خب واضحا تسلا جلوتره خصوصا در تکنولوژی خودران .
و خودروی بهینه تری هم هست.
اما از لحاظ کیفیت متریال داخلی مرسدس همیشه زبانزد بوده برعکس تسلا که همیشه نقد شده به خاطر این مسله .
و طراحی هم هر چقدر بگیم به خاطر آیرودینامیک بوده باز هم از جذاب نبودن طراحی مرسدس کم نمیشه .
در کل به نظرم مرسدس هنوز یه چند سالی تا رسیدن به همون جایگاهی که تو درنسوز داره داخل الکتریکی ها کار داره
بهنام
۲۷ دی ۱۴۰۱برای من که طراحی مهمترین فاکتور در انتخاب هست هیچکدام از ساخته های مرسدس رو از منظر طراحی قبول ندارم .شاید با اغماض آ ام گ جی تی چهار در رو بشه استثنا دونست. مدل های برقی مرسدس که فاجعه ی طراحی هستن و شاسی بلندهای مرسدس هم اوضاع خوبی ندارن . فقط طراحی داخلی مرسدس نقطه ی قوتشون هست که اونم در مدلهای برقی جالب نیستن. انتظار از مرسدس بالاست و این طراحی ها اصلأ قابل قبول نیست . لوسید ایر بعدش تسلامدل اس.
MASOUD 0099
۲۷ دی ۱۴۰۱با اینکه از تسلا خیلی خیلی بدم میاد انتخابم تسلا هست چون در این زمینه به جز لوسید ایر هیشکی حریف تسلا نمیشه
ARMAN سابق
۲۷ دی ۱۴۰۱تسلا رو انتخاب می کنم حداقل به خاطر ظاهر بهتر نسبت به بنز تخم مرغی
خدایی طراحی بنز اصلا جالب نیستش نسبت به تسلا
چوپان
۲۸ دی ۱۴۰۱ما که نداریم بخریم . فقط یه پنج تومن اگه میتونستم ردیف کنم و وانتم رو درست کنم تا توی بارون و برف و یخ با موتور سر کار نرم و هر روز چند بار زمین نخورم خیلی خوب میشد . بنز و تسلا هم مبارک پولدارا و از ما بهترا باشه . انشاالله خدا بیشترتر بهشون بده و حالشو ببرن
Reza
۵ شهریور ۱۴۰۳دمت گرم.. یعنی شرافتا تنها کامنتی که واقعی بود مال تو بود چوپان خان
چوپان
۲۸ دی ۱۴۰۱بنز صددرصد بهتره ولی ما که نداریم بخریم . فقط یه پنج تومن اگه میتونستم ردیف کنم و وانتم رو درست کنم تا توی بارون و برف و یخ با موتور سر کار نرم و هر روز چند بار زمین نخورم خیلی خوب میشد . بنز و تسلا هم مبارک پولدارا و از ما بهترا باشه . انشاالله خدا بیشترتر بهشون بده و حالشو ببرن