مرحلهٔ مقدماتی، گروه پانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس، دوئل ششم
نتایج دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی L و لکسس GX
مجموع آراء: ۱۶۱۲
آراء جیپ: ۱۲۵۰
آراء لکسس: ۳۶۲
پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی L با کسب ۷۷ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
رنجروور اسپرت | آئودی Q7 |
آئودی Q7 | |
لینکلن ناتیلوس | جنسیس GV80 |
لینکلن ناتیلوس | |
لندروور دیسکاوری | بامو X5 |
بامو X5 | |
لینکلن اویاتور | آکورا MDX |
لینکلن اویاتور | |
لکسس RX | فولکسواگن توآرگ |
فولکسواگن توآرگ | |
جیپ گرند چروکی L | لکسس GX |
جیپ گرند چروکی L | |
مرسدس بنز GLE | ولوو XC90 |
؟ | |
کادیلاک XT6 | اینفینیتی QX60 |
؟ |
مرسدس بنز GLE
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۴ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۳۲,۱۶۰ دستگاه
فروش نُه ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۷,۵۷۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۳۹,۶۵۷ دستگاه
فروش نُه ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۹,۴۲۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین تکنولوژیک و پیشرفته و باکیفیت و واقعاً مجلل، آپشن صندلیهای ردیف سوم، صندلیهای ردیف اول و دوم جادار، کیفیت سواری عالی تعلیق بادی،
نقاط منفی: سواری و هندلینگ ضعیف با تعلیق استاندارد، صندلیهای ردیف سوم تنگ، آپشنهای گرانقیمت، هزینههای نگهداری بالا، قیمت گران
چکیده: مرسدس بنز GLE بیشتر کارها را بهخوبی انجام میدهد اما بسیاری از رقبای آن که قیمت برخی از آنها هزاران دلار کمتر است هم همین کار را انجام میدهند
ولوو XC90
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴
پلتفرم: SPA ولوو
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۸ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۳۴,۲۵۱ دستگاه
فروش نُه ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۰,۰۹۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۲۱,۶۸۵ دستگاه
فروش نُه ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۴,۵۸۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۹۴ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین جادار و باکیفیت و مجلل با طراحی زیبا و صندلیهای راحت، پیشرانههای خوب، سواری راحت، تجهیزات ایمنی و لوکس فراوان
نقاط منفی: پیشرانهها بنزینی پرسروصدا، رینگهای بزرگتر به راحتی سواری لطمه میزنند، پیشرانههای هیبریدی به کممصرفی رقبا نیستند، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دشوار
چکیده: ولوو XC90 خودروی خیلی جذابی برای رانندگی نیست اما بسیار لوکس است و نسخههای پلاگینهیبریدی آن واقعاً سریع هستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس GLE53 | ولوو XC90 T8 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | توربو | توئین شارژر هیبریدی |
قدرت | ۴۳۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۶۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۴ ثانیه | ۱۳.۶ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۷.۵ متر | ۵۷.۳ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۸ جی | ۰.۷۷ جی |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۸.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۲۴۱۴ کیلوگرم | ۲۳۳۲ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۵۰۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۳۸ میلیمتر | ۴,۹۵۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۹۴ میلیمتر | ۲,۹۸۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۹۳۵ لیتر | ۳۱۰ تا ۹۶۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ یا ۷ نفر | ۶ یا ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۶,۷۵۰ دلار | ۵۰,۹۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۳,۴۰۰ دلار | ۶۴,۸۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Roham
۱۸ آذر ۱۴۰۰ولوو شبیه یه مهندس شیک و پیکه!
بنز شبیه یه اشراف زاده باوقاره
ehsan.fa
۱۸ آذر ۱۴۰۰مارک بنز برای انتخاب کافی هست فکر کنم
محمد
۱۸ آذر ۱۴۰۰اتفاقا تنها دلیلی که من ولوو رو انتخاب کردم این بود که رقیبش بنز بود، نمی دونم چرا ولی من چشم دیدن شاسی بلند دیگه ای از بنز غیر از g class رو ندارم،برای همین هیچوقت از شاسی بلندهای دیگه مرسدس بنز خوشم نیامده،هر وقت میگن شاسی بلند بنز من فقطg class تو ذهنم میاد
کوروش
۱۸ آذر ۱۴۰۰اقا محمد ولوو هم شد شاسی بلند؟
Amard
۱۸ آذر ۱۴۰۰یه نگاه بنداز به مشخصات مصرف ولوو کمتر شتاب و سرعت هم فاصله کمی دارن قیمت هم ولوو کمتر از لحاظ ایمنی هم قطعا جزو ایمن ترین هاست عاشق مارک بزنی بزن رو ولوو مشکلت حل بش
M.Kazem.K
۱۸ آذر ۱۴۰۰چرا کابین ولوو اینطوریه ?! آدمو یاد محصولات یه دهه پیش هیوندا میندازه !!! نه به طراحی بیرونش نه به داخلش !! قبوله سامانه اصلاعات سرگرمی و نمایشگر و… الزاما نشونه تکنولوژی و القای حس لوکس بودن نیست ولی دیگه اینطوری هم … !!!
بنظرم اون ده هزار دلار هم ارزشش رو داره خرج مرسدس بشه !!
عاشق پدال
۱۹ آذر ۱۴۰۰مال ۸ سال پیشه خب. اون زمان خب خیلی خوب بود.
اما کم کم باید یه تغییر اساسی باید بدن. من که به بنز رای دادم.
AHMET 2002
۱۹ آذر ۱۴۰۰چون هفت سال از معرفیش میگذره و دیگه وقت معرفی نسل بعدیه
GT
۱۸ آذر ۱۴۰۰👑Volvo👑 را عشق است، بنظرم واقعا از مرسدس کاربردی تره و بشدت زیباست، ولوو در هر سگمنتی هست زیباترین خودرو را با اختلاف از بقیه تولید میکنه❤️
Erfan
۱۸ آذر ۱۴۰۰ترجیح من مرسدس هستش، اما ولوو هم ماشین بسیار خوبیه یکم روی طراحی داخلیش گرد پیری نشسته ولی هنوز هم جذاب و دوست داشتنیه ولی خب اون مرسدس بنزه نمیشه نخواستش 😅
TOM KRISTENSEN
۱۸ آذر ۱۴۰۰با ده بیست سی چل به ولوو رای دادم
مهدی موتور
۱۸ آذر ۱۴۰۰مرسدس که خیلی انتخاب بدیه
Ninja
۱۸ آذر ۱۴۰۰چه عجب دوئل جدید اومده
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۸ آذر ۱۴۰۰ولوو فوق العادس ولی نه به اندازه مرسدس ، بنز gle بهترین شاسی بلندی هست که میتونین از بنز خریداری کنین و شتاب ۳.۵ ثانیه ایش توی نسخه ۶۳ بسیار هوس برانگیزه ، کابین فوق العاده چشم نواز ، ظاهر با پرستیژ و با ابهت که البته در ولوو هم هست ، سواری بهتر و آپشن های راحتی بیشتر ، هندلینگ خیلی بهتر ، تازه به همه اینا سیستم چهار چرخ فوق العاده 4matic و دی ان ای amg هم اضافه کنید ، به نظرم بنز واقعا ارزش ده هزار دلار بیشتر رو داره ، اگر بنز ml سوار شده باشید تازه با اینکه amg نیست ولی به خوبی میتونید خیلیاشونو نسبت به سال ساختش حس کنین ، اما برای ولوو هم احترام بسیاری قائلم ، ایمن ترین برند جهانه و خیلی دوست داشتنیه
میثم
۱۸ آذر ۱۴۰۰به ولوو رای دادم بخاطر مصرف سوخت و آلایندگی کمترش
M@M@DRZ
۱۸ آذر ۱۴۰۰بسیار ایمن ، جادار ، راحت و زیبا : ولوو 🤩
فقط طراحی کابین یکم سادست و نمایشگر کابینش کوچیکه و نمای کابین رو یکم بد کرده ولی باز هم اشکالی نداره .
AMG GT R
۱۸ آذر ۱۴۰۰صد در صد مرسدس
ولی انتخاب من توی این سگمنت آئودی q7 هست
Karl Benz
۱۸ آذر ۱۴۰۰با توجه به سلایق خودم قدرت و پرفورمنس بنزو انتخاب میکنم
کوروش
۱۸ آذر ۱۴۰۰سلام. من به مرسدس بنز رای دادم. ولی هیچی مثل ماشین بیوک نمیشه.
مجید
۱۸ آذر ۱۴۰۰یک جمله چون مرسدسه
amiur
۱۸ آذر ۱۴۰۰برای خودم متاسفم ، ولی متعصبانه و از روی علاقه بنز 😅
ارین صاحب جمعی
۱۸ آذر ۱۴۰۰داداش امیور چرا تاسف همه جوره بنز سره تکنولوژی کابینو نگاه اصلن ازرا هیوندای توسان از توی این جذابتره
حسین
۱۹ آذر ۱۴۰۰قطعا ولوو از بنز بهتره.اسنکه بنز اشراف زادست وبنز بنزه دیگه…اینها همش چرت و پرته و نمیتونید بهتر بودن ولوو رو با این خیلی ببخشید چرت و پرت ها انکار کنید.
پدال لطفا قبول کن.
حسین
۱۹ آذر ۱۴۰۰اسنکه اشتباست.خواستم بنویسم اینکه.
علی
۲۹ آذر ۱۴۰۰زیر مجموعه جیلی رو بیشتر میپسنندم بمولا
اگه فکر میکنید دارم چــــــــرت میگم و ولوو و جیلی مقام یکسانی دارند و ولوو زیر مجموعه جیلی نیست تو ویکی پدیا ولوو رو چک کنید دقیقا این جمله و نوشته : (ولوو کارز)،اکنون زیرمجموعه شرکت چینی جیلی است.
مهردادکمال
۴ دی ۱۴۰۰بنظر شما هم ولوو شیکتره؟ ولوو هم به شدت وسوسه کننده اس و یک پکیج لوکس و شیک با قیمت ارزانتر ارایه میده با این اوصاف رای من بنزه چون مشخصاتش بهتره و اسم بنز رو هر چی بزاری تبدیل به گنج میشه
علی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰بعنوان یکی از مهندسین شرکت ولووکارز به ولوو رای میدم. این موتور ولوو فقط ۲ لیتر حجم داره و حدود 250 اسب بخار توان تولید میکنه. متن شما اشتباه هست. جیلی سهامدار ولووکارز هست ولی دخالتی در طراحی نداره. طراحی داخلی مناسب سلیقهی مشتری ولوو انجام شده پس اگه شما ذهنتون اونو با هیوندای مقایسه میکنه صلاحیت اظهار نظر ندارید. کیفیت کار مهندسی سوئدی قابل مقایسه با آلمانی و ژاپنی نیست باید محصولاتشون رو امتحان کنید تا به حرف من ایمان بیارید
آرشاوین
۱۴ اسفند ۱۴۰۰از نظر من ارزش خرید ولوو xc90بیشتره