مرسدس بنز اعلام کرد نسل جدید S کلاس برقی جانشین EQS کنونی خواهد شد.
مرسدس بنز با نگاه به دستورالعمل رقیب خود یعنی بی ام و میخواهد نسل بعدی S کلاس را بهصورت بنزینی و برقی عرضه کند. به این ترتیب سدان خبرساز EQS پس از یک نسل حذف خواهد شد هرچند نسخه فیس لیفت چندی پیش معرفی شده است. نسل فعلی S کلاس نیز قبل از ورود به نسل بعدی راهی اتاق عمل خواهد شد تا ظاهر و کابینی بهروزتر داشته باشد. اولا کالنیوس مدیرعامل مرسدس بنز در مصاحبه با اتوکار به جزئیات مهمی اشاره کرده است:
در آینده دو نسخه از S کلاس با قوای محرکه درونسوز و برقی وجود خواهد داشت.
مرد شماره یک اشتوتگارت خاطرنشان ساخته نسخههای بنزینی و برقی این سدان پرچمدار از طراحی ظاهری و داخلی مشابهی برخوردار خواهند بود؛ اما با اینکه بی ام و سری ۷ استاندارد و i7 از پلتفرم مشترکی استفاده میکنند ولی ظاهراً داستان S کلاس جدید متفاوت خواهد بود. انتظار داریم S کلاس برقی از پلتفرم MB.EA بزرگ استفاده کند درحالیکه مدل بنزینی به نسخه ارتقا یافته از پلتفرم فعلی MRA وفادار باقی بماند. کالنیوس چندی پیش شایعات مربوط به لغو برنامه تولید پلتفرم MB.EA را رد کرد و گفت توسعه آن با سرعت بالایی در حال انجام است. او در مصاحبه جدید خود با رسانهها بازهم اخبار و شایعات پیشین را رد کرده و گفته است:
ما قبلاً برنامهریزی توسعه پلتفرم MB.EA بزرگ را انجام دادهایم.
با توجه به استفاده از پلتفرمهای مختلف فکر نمیکنیم S کلاس بنزینی و برقی هویتی مشابه بی ام و سری ۷ و i7 داشته باشند. احتمالاً سدان های پرچمدار مرسدس بنز تناسبات متفاوتی خواهند داشت زیرا استفاده از پلتفرم مخصوص خودروهای برقی به این معنی است که خودرویی با فاصله بین محوری بیشتر و اورهنگ های کوتاهتر تولید شود. با عدم نیاز به موتور و گیربکس خودروهای درونسوز، تناسبات و فضاسازی S کلاس برقی بهطور قابلتوجهی بهبود خواهد یافت و به همین خاطر است که خودروهای برقی جادارتر از خودروهای بنزینی با ابعاد مشابه به نظر میرسند.
البته دو نسخه از S کلاس جدید به احتمال زیاد وجه اشتراک بیشتری در مقایسه با S کلاس و EQS کنونی خواهند داشت. EQS با انتقادات زیادی به خاطر ظاهر خود مواجه بوده و امیدواریم S کلاس برقی جدید این نقایص را برطرف کند. هنوز زود است که درباره استراتژی مشابه مرسدس بنز برای E کلاس و EQE هم صحبت کنیم هرچند EQE هم طراحی خیلی جذابی ندارد. اتوکار خاطرنشان میسازد با توسعه S کلاس بنزینی جدید، E کلاس درونسوز هم تولید خواهد شد و نسخه برقی آنهم برای جانشینی با EQE توسعه خواهد یافت. به دلیل مشابهت فنی S کلاس و E کلاس، استفاده از استراتژی مشابه برای این خودروها منطقی خواهد بود.
مرسدس بنز EQS فعلی در سال جاری به روز شده و S کلاس هم در سال ۲۰۲۶ فیس لیفت خواهد شد. با استفاده از شارژر سریع امکان رساندن شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد در ۲۱ دقیقه وجود دارد. همچنین استفاده از متریال جدید در باتری میتواند شعاع حرکتی این سدان برقی را بهبود بخشد. EQS فعلی با باتری ۱۱۸ کیلووات ساعتی شعاع حرکتی ۸۲۲ کیلومتری دارد درحالیکه توان پیمایش این خودرو بر اساس استانداردهای EPA آمریکا به ۵۹۷ کیلومتر میرسد. اولا کالنیوس در ماه ژوئن اعلام کرده بود مرسدس بنز در حال سرمایهگذاری قابلتوجه روی یک خودروی فیس لیفت است:
ما سرمایهگذاری بیشتری را روی یک خودروی فیس لیفت انجام دادهایم، چیزی که معمولاً برای خودروهای اینچنینی انجام نمیشود.
انتظار میرود EQS و S کلاس فعلی تا سال ۲۰۳۰ جای خود را به نسل جدید S کلاس بدهند. همانطور که میدانید سال جاری برای این خودروها سال خوبی نبوده و فروش پرچمدار بنزینی مرسدس حدود ۳۷ درصد در سهماهه اول ۲۰۲۴ کاهش داشته است. هنوز آمار سهماهه دوم منتشر نشده اما میدانیم که فروش ترکیبی S کلاس، EQS، EQS شاسیبلند و GLS در سهماهه دوم با افت ۲۳ درصدی روبرو شده و به خاطر همین تقاضای ضعیف، تولید S کلاس فقط به یک شیفت رسیده است که از نظر یکی از تأمینکنندگان مرسدس بنز فاجعه محسوب میشود.
هراکلیوس
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ضعیف ترین طراحی بنز تو خودروهای برقیش بود
amirkhanzadeh
۱۰ شهریور ۱۴۰۳این طراحی های جدید بنز مشهوره به تخم مرغی
و طراحی های جدید بی ام و مشهور به جلو پنجره خوک شکل
البته امیدوارم تیم طراحی بنز دوباره مثل قبل بشه
Ahmad
۱۰ شهریور ۱۴۰۳اس کلاس برقی باید یه چیزی شبیه رولزرویس اسپکتر برقی باشه یعنی یه کاراکتر عضلانی هیولایی و سوپر لوکس که میباخ حسابی روش کار کنه و بترکونه
BlackWing
۱۰ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه سیاست های مرسدس بنز یه جورایی سردرگم شده ، خودشون نمیدونن چی شده
Abbas
۱۰ شهریور ۱۴۰۳اتفاق خاصی نیوفتاده. فقط مطمئن شدن که اس کلاس نباید نسخه هیدروژنی داشته باشه. پس اسم عمومیشو برگردوندن
محمد
۱۰ شهریور ۱۴۰۳دوستان ببخشید که سوال بیربط میپرسم. شما میدونید دوج چارجر ۲۰۱۵ ۱۶ با حدود ۱۵۰هزار کیلومتر کارکرد برای خرید چطوره؟ خیلی اذیت میکنه یا بقیه بیخودی میترسونن؟
Navid A J
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اگر جعبه دندش سالم باشه؛ مورد خاصی نداره ولی اگر خراب باشه؛ خیلی دردسره.
amir
۱۰ شهریور ۱۴۰۳از اشتباهاتت درس نگرفتی مرسدس؟
پویان
۱۰ شهریور ۱۴۰۳امیر. الان چینی ها مثل هونگ چی بهتر از مرسدس، شدن. با قیمت خیلی بهتر
Kiarash
۱۰ شهریور ۱۴۰۳هونگچی چیه این وسط متاسفانه بنز تو این ۲ و ۳ ساله چون رقابت هم تو این طراحی های عجیب و زشت و برقی هست و همه شرکت های دنیا اینجوری شدن فقط مرسدس بنز نیست که هونگچی و بقیه ماشین های چینی دارن هنوز از بنز کپی می کنن.
Kiarash
۱۰ شهریور ۱۴۰۳تازه هرچی قیمت پایین باشه نمیشه اعتماد زیادی داشت این همیشه بوده و هست
MehdiTurbo
۱۰ شهریور ۱۴۰۳پویان شالله تو چینی نمیخریدی
زیر هر پست ربطی میدی به چینی
علی
۱۱ شهریور ۱۴۰۳به به چه کارشناسی چه برآوردی چه خوردی چه بردی چه کردی با این همه دانش. هونگچی یه اشغال چین رو در حد تاریخ خودروسازی میدونی
hosen
۱۰ شهریور ۱۴۰۳Eqs که یه پروژه تقریبا شکست خورده بود ببینیم این چی از آب درمیاد.
الو
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اره واقعا
این که شما ببینی خیلی واجبه
علی
۱۰ شهریور ۱۴۰۳هم طراحی خارجیش هم داخلیش خیلی بچه گانه و فانتزیه . به دل نمیشینه !
Arshia m3csl
۱۰ شهریور ۱۴۰۳کلا طراحی ها رو زشت شده دلیلش اینه که طراحان زن که از خودرو هیچ اطلاعاتی ندارن و علاقه ای به خودرو ندارن شدن طراحان خودرو ساز ها بخاطر موج فمنیسته مانیتور زیاد و طراحی چراغ های ریز رو شاهدیم خانم ها کمتر تو طراحی خودرو فعال باشن دوباره طراحی های ۱۵ سال پیش رو شاهدیم
آرین
۱۰ شهریور ۱۴۰۳نمیخواهم اینو بگم
اصلا مخالف این کار نیستم
ولی این بنده خدا دارن درست میگن
mmd@
۱۰ شهریور ۱۴۰۳عجب سمیه 🤣 EQSپروژه بدی بود هالا اس کلاس برقیو ببینیم چی میگه از این ظاهر زشت تر EQS فروشش بیشتر میشه یا بدتر☠️☣️ بخاتر جلو پنجره زشتش کرده وگرنه خوشگل میشد👍
MADE IN USA
۱۰ شهریور ۱۴۰۳تو بدترین دوره ممکن به دنیا اومدیم
دوره ای که ماشین های بنزینی سمت برقی میرن
وه اخرش ماییم که تو عشق نودمون میسوزیم
AMANTE
۱۰ شهریور ۱۴۰۳( خودرویی با فاصله بین محوری بیشتر و اورهنگ های کوتاهتر تولید شود ) این جمله منو مردد کرد که نکنه مرسدس دوباره بخواد طراحی عجیب برای S کلاس برقی بزنه.
مثلا S کلاس برقی جدید شبیه کانسپت F015 بشه.
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-f-015-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85%DB%8C/
یا دوباره سراغ طراحی تخم مرغی بره ولی با اغراق بیشتر مثل کانسپت F700
https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2007-f700_concept/
mmd@
۱۰ شهریور ۱۴۰۳F700چه سمیه☣️☣️☣️☣️☣️☣️☣️بدترین طراحی F015طراحیش خوبه جالبه
nima.jdm
۱۰ شهریور ۱۴۰۳همون بهتر که حذف شد
نی نی
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ای ام جی جی تی جدید + مازراتی گرن توریسمو نسل اول = تقلید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد ۱
۱۰ شهریور ۱۴۰۳شبیهه علی اوجیه… خخخ
علی
۱۱ شهریور ۱۴۰۳خواهشاً اس کلاس رو. دستکاری نکنید اس کلاس یجورایی هیثیتی هست واسمون
علی
۱۱ شهریور ۱۴۰۳در جواب آقایی که میگه هونگچی بهتره.
شما هونگچی بخر. صاحب اول آخرش خودت خواهی بود ۸۰ هزار دلار بده. پنج سال دیگه ۱۰ هزار دلار هم نمی خرن ازت
ولی بنز هرچی زمان بگذره جذاب تر خواهد بود همونطور که دیدیم مدل های ده پنجاه یا دهه سی از خودروهای روز هم گرونترن
پس هیچ وقت یه بنز رو با هوشنگ و هونگچی مقایسه نکن مقایسه بنز با هونچی مثل مقایسه یه دلالی که تازه به پول رسیده رو . با یه پرنسس اشراف زاده اصیل مقایسه کنی
M power
۱۲ شهریور ۱۴۰۳داداش اون بنزایی ک شما میگید تولید محدوه.ن ماشین تیراژ بالا
اتفاقن بنز وبیمر بخاطر استهلاک بالاشون معروفن بعد چند وقت هم افت قیمت پیدا میکنن شدید….