داستان طراحی و تولید نخستین G کلاس مرسدس بنز، بر کسی پوشیده نیست. این شاسیبلند تاریخساز، به سفارش ایران برای ارتش، درنظر گرفته شده بود و هنگام تولید انبوه، اصلا به کلاس لوکس تعلق نداشت.
در سال ۱۹۷۹، زمانیکه G کلاس رونمایی شد، تفاوتی واضح با دیگر خودروهای مرسدس بنز داشت. این شاسیبلند جعبهای شکل، نهتنها پرشتاب و آیرودینامیک نبود؛ بلکه مشخصههای لوکس مرسوط در تولیدات شرکت سازنده را فراهم نمیکرد. برخلاف گذشته، G کلاس امروزی یکی از مهمترین شاسیبلندهای لوکس دنیا محسوب میشود و آستانه قیمت ۱۴۰ هزار دلار دارد. همچنین قویترین مدل با کد G63، تنها در ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و به قیمت ۱۸۰ هزار دلار فروخته میشود.
بهتازگی یک گرافیست آشنا به طراحی خودرو، G کلاس لوکس را براساس سبک محصولات مرسدس بنز در دههی ۷۰ میلادی، شبیهسازی کرده است. این مدل رویایی، نیازهای مربوط به یک خودروی نظامی در G کلاس واقعی را کنار گذاشته و ادوات لوکس کلاسیک با ابعادی مشابه لندرور را جایگزین کرده است.
در نمای روبرو، علاوهبر جلوپنجرهی براق کروم، چراغهای دوقلو و مستطیلی با طرح عمودی دیده میشوند. این سبک، یادآور مرسدس بنز سری W108 است که با نام بنز ۲۸۰ مشهور بود. چرخها، آینههای بغل و دستگیرهها نیز، حس یک خودروی لوکس قدیمی را تداعی میکنند.
باگذشت ۴۳ سال از تولید G کلاس، سبک طراحی اصیل این خودرو حفظ شده است. از سویی دیگر، تجهیزات فنی بهروزرسانیهای مداوم داشتهاند تا محصول امروزی، یکی از بهترین شاسیبلندهای دنیا برای سرعتگیری در خیابان یا گذر از مسیرهای سحت خارج جاده باشد. علاوهبر پیشرانهی توئینتوربوشارژ با قدرت ۴۱۵ تا ۵۸۰ اسب بخار، نسخهی تمام برقی G کلاس به نام EQG نیز برای تولید در سال ۲۰۲۴، درحال ساخت است.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱ آبان ۱۴۰۱امپراطور
NAVID۰۰۹۸
۱ آبان ۱۴۰۱بیشتر به یاد خودروی حمل ملکه الیزابت میوفتم که مینشست تو اون بنتلی زرشکی بزرگه و دستِ ناز و آلوده به خونِ میلیونها انسان بیگناه را تکان میداد !
احتمالاً گرافیستش بریتانیایی باشه !
اما به جُمَلات اولش توجه کنید که این خودرو داشت میامد که در پادگانهای ما حکمرانی کند و چه پرستیژی میداد اگر امروز تمام اورگانهای نظامی ما از آخرین مدل به روزش استفاده میکردند !
تاریخ از ما چه یاد خواهد کرد ؟ ، که چه بودیم و چه شدیم که کار به جایی رسیده که چینیها تُفالههای خودشان را میفرستند با هزاران التماس از طرف تُجار ایرانی با نامهای مسخره تا تحریم جلوی آن را نگیرد و از طرفی خودروی روسی یوآز پاتریوت که دیدنش هم برای چشم ضرر دارد چه برسه اون عقبماندهای که معملوم نیست از کجا پول در میآورد که حاضر میشود یک میلیارد پول پایش حروم کند به جای اینکه با دیدنش هم کفاره دهد !
دنیا ، دنیای بدی نشده ، در نظر داشته باشید ما در لحظهی اشتباهی به دنیا آمدیم و درد میکشیم از نامردیها و دروغهایی که پایانی ندارد و بیشتر از این میسوزم که جوری هم دروغ میگویند که خودم هم به خودم شک میکنم که نکنه واقعاً من انسان هستم یا گوشدراز !!!!!
حمید الوندی
۱۰ آبان ۱۴۰۱دمت گرم با این منطقی که در نوشته ات وجود داره
amir1400
۱ آبان ۱۴۰۱بیصبرانه منتظر G کلاس برقی هستم که به احتمال زیاد اواخر سال آینده تولید میشه ، تنها خودرویی که میتونه مچ هامر ev رو تو آفرود بخوابونه فقط G کلاس هست
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۱( این شاسیبلند تاریخساز، به سفارش ایران برای ارتش، درنظر گرفته شده بود )
میشه چندین ساعت با این جمله گریه کرد
Si
۱ آبان ۱۴۰۱باید روزانه گریه کرد
Moro
۱ آبان ۱۴۰۱چرا مثلا؟؟ گریه برای اینکه بازار کالای آلمانی بودیم؟؟ الان بازار کالای چینی هستیم، این که گریه نداره مرد باش.
میبینی که جی کلاس ما تو اوت سالا ی خودرویی فقط مصرفی ارتشی و ساده بود،
گریه؟؟ برای چی؟
کافر مقدس
۱ آبان ۱۴۰۱البته ترجمه ماسمالی کردن.سفارش هم چنان دلیل بر خفن بودن نیست . قذافی و خیلی ها سفارش میدادن خیلی چیزارو .یه بنده خدایی میگفت به خاطر ایرانی ها ساختن!
at the time a significant Mercedes shareholder) to Mercedes[6] and was offered as a civilian version in 1979. In this role vehicle was sometimes referred to as the “Wolf”. The Peugeot P4 was a variant made under licence in France with a Peugeot engine. The first military in the world to use it was the Argentine Army (Ejército Argentino) beginning in 1981 with the military model 461, at least one of these was captured in the Falklands and subsequently served with the Royal Air Force.[7]
miladzm
۱ آبان ۱۴۰۱کافر مقدس . قبلا هم گفتم تو روزانه اینجا ۱۰۰۰ تا کامنت ۱۰۰۰ خطی هم بزاری نمیتونی فکر حتی یه نفر رو هم عوض کنی .
فعلا برو زیر پست های بعدی با خودشیرینی و مزه پراکنی مستعان ۱۱۰ و دانش بنیان رو مسخره کن توی خیال خودت فکر کن خیلی کمدینی .
datsun
۱ آبان ۱۴۰۱اولین بار به اسم پژو p4 تولید شد برای ارتش فرانسه بعدا محمد رضا فرانسه میبینه و سفارش میده سری اولش در واقع یکی از پر ایراد ترین مرسدس های تاریخ بود و از قدرت و شتاب و ضعف آفرود نسبت به رقبای اون زمان خودش داشت و تو تاسیسات پوخ اتریش تولید میشد اسمش هم به آلمانی گلنده واگن بود که انگلیسی میشه لندکروز بعدا اسمش شد جی واگن
NAVID۰۰۹۸
۱ آبان ۱۴۰۱datsun جان
ممنون با کامنتی که گذاشتید و چیزهایی گفتید که برایم جالب بود .
یعنی پلتفرم این خودرو اول برای پژو بوده و سپس مرسدس خریدتش یا اینکه مرسدس ساختش به سفارش پژو برای ارتش فرانسه !
datsun
۱ آبان ۱۴۰۱خیر نوید جان فرانسه به دنبال خودروی برای ارتش خودش بود از طریق پژو با دایملر همکاری و طراحی کلی رو خود دایملر انجام میده و پژو هم پیشرانه ۵۰۴ رو برای این خودرو در نظر میگیره و p4 متولد میشه از قضا سفری که محمدرضا به فرانسه داشته پژو p4 رو دیده و به این خودرو علاقه نشان داده و بعد از پیگیری مشخص میشه چطور تولید شده و ساخت کلی واسه دایملره محمد رضا هم سفارش ساخت این خودرو به دایملر میده برای ارگانها که انقلاب میشه و محمد رضا از گلنده واگن ناکام ماند ولی طراحی کلی و اولیه جی کلاس همون p4 که سفارش فرانسه بود بقیش داستان سرایه.
علی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲واقعا؟
اعتمادیان
۱ آبان ۱۴۰۱خدا رحمتت کنه بزرگمرد تاریخ
Mr.porshe
۱ آبان ۱۴۰۱خدا پدر اون بنده خدا رو بیامرزه ..
ملت الان نیم قرنه سوار ارابه مرگ میشن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱ آبان ۱۴۰۱خدایی این جلو پنجره به نسل اول نمیومد و یک حس عجیبی میده
بهزاد
۱ آبان ۱۴۰۱اهش بجوری مارو گرفت
سبحان
۱ آبان ۱۴۰۱دوستان اگه تاریخ ۱۲۰ سال گذشته دنیارو مطالعه بکنید
یعنی از اوایل ۱۹۰۰ تا الان قطعا متوجه میشید تاریخ و سرنوشت هر کشوری رو مردم اون کشور رقم زدن
دلیل به قدرت رسیدن احزاب افراد گروه های مختلف در همه کشور ها مردم اون کشور بودن توی این ۱۲۰ سال دنیا بیشترین انقلاب ها دیکتاتوری ها بیشترین جنگ های داخلی رو به خودش دید اگه ایران امروزه در چنین شرایطی قرار داره دلیلش خود مردم هستن با انتخاب های کوچکشون با ترجیحاتی که داشتن با سبک زندگی که در پیش گرفتن باعث به قدرت رسیدن چنین افرادی شدن
با همه این ها من معتقدم مردم موفق مردمی هستن که وقتی دارن تفکر میکنن به آینده فکر بکنن نه به گذشته
مردمی هستن که تغییرات از خودشون شروع میکنن
چی میگه ژنرال معروف آمریکایی اگه میخوای دنیا رو تغییر بدی اول رخت خوابت رو مرتب کن
و این کار با نه گفتن به سنت های گذشته شروع کنید
Mustang shelby gt 350
۲ آبان ۱۴۰۱دم پدال گرم که این محتوا رو حذف نکرد
من هنوز دارم فشار میخورم برا g mercedes
datsun
۱ آبان ۱۴۰۱جناب اشتری اگه داستان تولد و طراحی جی واگن بر میگرده به ایران پس داستان پژو p4 چیه محمدرضا شاه p4 رو توی فرانسه دیده بعد سفارش داده پژو p4 هم اتاق رو دایملر تولید و موتور رو خود پژو
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ آبان ۱۴۰۱اصل داستان این هست که یک شاسی بلند مناسب استفاده ارتش ایران، به مرسدس بنز سفارش داده شد
اینکه پایه و اساس G کلاس قبلا ساخت فرانسه بود هم درست هست اما محصول نهایی مرسدس بنز، از نظر فنی و کیفیت رانندگی آفرود، فوق العاده بود.
راجع به بازدید شاه ایران از P4 ارتش فرانسه اطلاعی ندارم اما ایشون علاقه زیادی به مرسدس بنز داشت و بخش بزرگی از سهام این برند آلمانی رو به نام دولت ایران خریداری کرده بود.
پس دو عامل مهم وجود داشت که مرسدس بنز به عنوان پیمانکار برای ارتش ایران، انتخاب بشه
سهام ایران در مرسدس بنز هم تا اواخر دههی 1370 وجود داشت که من دقیقا نمی دونم چه طور به پایان رسید. احتمالا تحویل خودروهای کلاس C و E برای پلیس، معادل ارزش سهام ایران در مرسدس بنز بود
Mustang shelby gt 350
۲ آبان ۱۴۰۱به نکته خوبی اشاره کردید، تو مملکتی که مردمش پراید سوارن همیشه برام جای سوال بوده این کلاس c و e های پلیس از کجا اومدن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ آبان ۱۴۰۱البته این موردی که گفتم شایعه است و صرفا احتماله
اطلاع دقیقی ندارم
باتوجه به تحریم های بین ایران و غرب، دولت ما نمی تونست سهام دار مرسدس بنز باقی بمونه و فروش سهام برای انتقال پول نقد هم مشکل بود
اگر واقعیت داشته باشه، با این روش سهام به کالای موردنیاز تبدیل شده
عاشق پدال
۱ آبان ۱۴۰۱بدبخت کسینجر و فوکویاماهای خاورمیانه ایی که گریه میکنن.
گریه کنین فوکویاماهای خاورمیانه
یوسف
۱ آبان ۱۴۰۱جی کلاس کپی شده از اطاق لندرور و شاسی و زیربندی رنجروور هست…..
و ترکیبی از این دو ماشینه…
KHAN
۱ آبان ۱۴۰۱قابل توجه پهلوی پرستان متوهم زمانی رضا پالانی با همدستی روس ها برای غارت غلات کشور باعث مرگ چندین میلیون هموطن از گرسنگی شد و اخرش هم رضا پالانی از کشور فرار کرد.مشکل فقط خوده مردم هستن که غرق در تاریخ پوشالی که انگلیس برامون تراشیده موندن.ولی دریغ از نگاه و تلاش به اینده همچنان سرگردانیم
مجتبی .
۱ آبان ۱۴۰۱بله شما دقیقا تاریخی روکه انگل یس برامون نوشته روگفتی. باتوهین به دیگران بزرگ نمیشی
پدرام
۱ آبان ۱۴۰۱نه که به برکت اینا الان اینجا سوییس هست
Mustang shelby gt 350
۲ آبان ۱۴۰۱به سفارش ارتش ایران در دوران پهلوی، اما انقلاب شد و ما ازش محروم موندیم، یعنی میخوام سرمو بکوبم به دیوااااااررررر عصبیم نا راحتم خدااااااااااا