مرسدس بنز

بررسی نمونه اولیه مرسدس بنز GLA 2015

مرسدس بنز GLA وظایف بسیار زیادی بر عهده دارد. با داشتن پایه و اساسی مشابه با سدان کامپکت CLA، حالا GLA وظیفه‌ی مهم افزایش فروش مرسدس در کلاس مینی شاسی بلندهایی مانند مدل‌های آئودی و بی ام و در بازارهای مهم جهانی را بر عهده دارد. ولی از آن جایی که این خودرو هنوز در مرحله‌ی پیش تولید است نمی‌توان در مورد میزان فروش آن بحث کرد. عرضه‌ی آن در اروپا تا چند ماه دیگر انجام خواهد شد، و حدوداً یک سال بعد می‌توانید آن را در نمایشگاههای آمریکا ببینید. ما فرصتی را به‌دست آوردیم تا دو روز را همراه با مهندسین مرسدس در بارسلونای اسپانیا، جایی که GLA مراحل نهایی تست‌های تولید خود را پشت سر می‌گذارد سپری کنیم.

2015 Mercedes-Benz GLA
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA

علاوه بر CLA، مرسدس GLA شباهت زیادی با مرسدس کلاس A و B دارد که در اینجا فقط به عنوان یک خودروی الکتریکی عرضه خواهد شد. تولید متعدد مدل‌های پیشین آن خودروهای کوچک موجب به کارگیری ساخت و سازی خلاقانه ولی همراه با محدودیت‌های معماری با عنوان کانسپت sandwich-floor می‌شود، که به منظور دستیابی به یک معماری ساده‌تر و انعطاف پذیرتر مطرح شده است. این مطمئناً یکی از زیرکانه‌ترین تصمیماتی بوده است که تاکنون در دفتر مرکزی دایملر در اشتوتگارت آلمان گرفته شده است. اکنون با توده‌ای از قطعات مشابه می توان محصولات متفاوتی را تولید نمود، که در اثر افزایش حجم تولید، به میزان بسیار زیادی هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد، و گفته می‌شود که فروش خودروهای جدید کلاس‌های A، B و CLA فراتر از حد انتظار بوده است. و این قبل از احتساب GLA می‌باشد. در آمریکای شمالی، GLA به خوبی می‌تواند پرفروش‌ترین مرسدس بنز تاریخ باشد، علاقه‌ی ما به داشتن کالاهای لوکس ارزان قیمت و داشتن مدل‌های متنوع مانند هاچ بک و SUV کراس اور می‌توانند به تحقق این موضوع کمک کنند.

2015 Mercedes-Benz GLA
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA

تجربه‌ی ما از رانندگی با مرسدس GLA شامل سواری‌هایی طولانی و پرشور در تپه‌های بالاتر از Costa Daurada می‌شود. در این مراحل آخر توسعه، تست رانندگی این چنین برای کشف مشکلات بزرگ انجام نمی‌شود، هرچند در صورت وجود هر گونه عیب و ایراد جدی به آن رسیدگی خواهد شد. در عوض، مهندسینی که ما با آن‌ها رانندگی کردیم به دنبال سر و صداهای اضافی خودرو، تست رنگ و استحکام تزئینات در چندین نمونه و تست پایداری کلی قطعات خودرو بودند. در واقع، در یک GLA، ما متوجه شدیم که تکه‌های پوشش بدنه‌ی آن به صورت سایه‌های خاکستری دیده می‌شوند. البته آن‌ها قرار بود با یکدیگر مطابقت داشته باشند. به طور طبیعی، این مشکل از دید تیم مهندسین مرسدس پنهان نماند، و با سازنده‌ی پوشش بدنه تماس گرفته شد تا به آن‌ها گوشزد شود که کیفیت قطعاتشان باید ارتقا پیدا کند. ولی حتی اگر پوشش بدنه مشکلی نداشت، همان لحظه‌ای که وارد GLA می‌شوید، کاملاً واضح است که این یک بنز ارزان قیمت است. تزئینات داخلی خودرو جذاب هستند، و از نظر ظاهر داخلی مشابه CLA می‌باشد، البته ما متوجه شدیم که تزئینات و طراحی داخلی شامل برخی قطعات ارزان و بی کیفیت نیز است.
در ظاهر بیرونی خودرو، ورودی‌های هوای زیبای GLA، جلو پنجره‌ی گسترده با ستاره‌ی مرکزی بنز، و چراغ‌های عقب بیرون زده به جاه طلبی‌های تهاجمی مرسدس برای کراس اور اشاره کرده، و همچنین به عنوان شاخص‌های بصری اهداف پویای آن عمل می‌کنند. در حالی که ما قضاوت نهایی را به بعد از رانندگی با GLA موکول می‌کنیم،

GLA به خوبی و با اعتماد به نفس زیاد از پس مسیرهایی سخت در طول تست برآمد. در اروپا، GLA در دو ارتفاع مختلف موجود خواهد بود، ولی فقط مدل بلندتر در آمریکا عرضه خواهد شد.
در هر صورت، سخت افزارهای قسمت جلوی خودرو شامل قطعاتی مشابه GLA45 AMG می‌باشد. حداقل تا حدی به خاطر این، GLA نمی‌تواند انتقال بار مرتبط با رانندگی کراس اورها را به نمایش بگذارد. ما همچنین متوجه شدیم که Rutz، یکی از مهندسان مرسدس به ندرت مجبور به تغییر نحوه‌ی فرمان گیری خود می‌شد تا دقت آن را بیشتر کند، که به نوعی این حالت متفاوت از سیستم فرمان مستقیم CLA می‌باشد. نمونه‌های که ما مشاهده کردیم در جاده‌های صاف و هموار اتفاق افتاد، ولی ما انتظار داریم که GLA آمریکایی کمی نرم تر از این مدل‌های نمونه تولید شود.

2015 Mercedes-Benz GLA2015 Mercedes-Benz GLA
در ماه‌های اولیه‌ی معرفی خودرو، سیستم چهار چرخ متحرک 4MATIC تنها سیستم انتقال نیروی خودرو خواهد بود، ولی سیستم محور جلو نیز چند ماه پس از آن عرضه خواهد شد. ما هر دو را تست کردیم. مدل 4MATIC برای وظایف سبک جاده ای طراحی شده است، هر چند ما نمی‌توانیم GLA را در سطوحی بدتر از یک زمین چمن ناصاف تصور کنیم. چرخ‌های عقب حتی در سرعت‌های بالای بزرگراه می‌توانند نیرو دریافت کنند.

در ایالات متحده GLA با دو قدرت مختلف عرضه خواهد شد، و اگر صفحه‌ی مشخصات CLA را مطالعه کرده‌اید، موتورهای آن‌ها مشابه هم خواهند بود. مدل GLA250 یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۸ اسب بخار نیرو و ۳۵۱ نیوتون بر متر گشتاور خواهد داشت. مدل GLA45 همزمان با مدل قبلی عرضه خواهد شد و مجهز به سیستم انتقال نیروی 4MATIC، یک موتور ۳۵۵ اسب بخار ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهد بود و شخصیتی خشن‌تر خواهد داشت. هر دو مدل از یک گیربکس هفت دنده‌ی اتوماتیک کلاچ دوگانه استفاده خواهند کرد. (مدل‌های اروپایی شامل موتورهای بنزینی با قدرت کم‌تر، چندین موتور دیزلی فوق العاده کارآمد چهار سیلندر و یک گیربکس شش دنده‌ی دستی خواهند بود.)

2015 Mercedes-Benz GLA2015 Mercedes-Benz GLA
از آن جایی که مرسدس به شدت به سمت کلاس‌های ارزان قیمت‌تر حرکت می‌کند، به طور طبیعی اعتبار خود به عنوان یک برند لوکس را به خطر می‌اندازد. بنابراین GLA باید همانند سایر SUV های مرسدس محکم و بهینه باشد، بعد از همه، مرسدس بنز همواره دوست دارد تا بر شعار تبلیغاتی خود مبنی بر ساخت بهترین خودرو، یا هیچ کدام تاکید نماید. در حالی که این تست نشان می‌دهد که GLA آماده است تا مسیر موفقیت خودروهای کوچک اخیر مرسدس را ادامه دهد، تصمیم گیری در مورد بهترین بودن آن قبل از عرضه‌ی رسمی کار سختی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (430 ديدگاه)

    با موتور دو لیتری چهار سیلندر چجوری 355 اسب بخار قدرت داره؟؟؟؟؟؟
    طراحی خوبی داره ولی به نظرم یه جوریه. به دلم مثل بقیه بنز ها نمیشینه.

    1. امین

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (430 ديدگاه)

      منظورم از این جمله”به دلم مثل بقیه بنز ها نمیشینه” این بود که فقط کلاس GLA به دلم نمیشینه نه بقیه بنز ها .

    2. slr722

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      سلام امین جان…

      درست گفتی از یه موتور 2 لیتری 335 اسب میکشه بیرون…

      اما موتور 50% کار میشه…

      طراحی واقعا خوب نیست…

      به خصوص اینکه مانیتور مثل یه وسیله جدا از ماشینه…

      1. carbonado aventador

        ۷ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        منم اولش قبول نداشتم که اون صفحه مانیتور با داشبورد جور در نمیاد ولی کم کم داره باورم می شه !!!!!!!!!!

      2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود اس ال ار جان.

        به نظر من مانیتور که بیرون اومده خیلی جذاب تر شده.

        من اینو قبلا هم گفتم.

        برای خودش مدلیه.یکی از دلایل این کار کاهش هزینه است.

        ((( ایران و المان )))

    3. sina

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (836 ديدگاه)

      من طرفدار بی چونو چرای بنزم ولی توی این رده ماشین شاسی بلند کوچیک هیچ چیز چه از لحاظ قیافه و عملکرد رنج رور ایووک نمیشه

      1. slr mclaren

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (53 ديدگاه)

        این بنز با طراحی خشنی که داره واقعا روح طراحی بنز رو با چابکی مخلوط می کند تا یک معجون روح به سبک مرسدس تحویل مشتری بدهد.

  2. saied

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    پورشه احش میکنه‌:) این کجا و ماکان کجا ؟

    1. saied

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      منظورم لحش بود . معذرت

      1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۷ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود.خواهیم دید.

        در ضمن پورشه ماکان اصلا در سایز بنز GLA نیست.

        پورشه ماکان در حد و اندازه ی بنز GLK است.

        ولی باز هم با شما شرط میبندم.

        بعدشم بنز GLA روی پلتفرم یک ماشین در کلاس A ساخته شده و میشه.

        ((( ایران و المان )))

      2. محسن.د

        ۷ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        سعیدجان اینهمه خشونت واسه یه طرفدار پورشه خوب نیست. اگه دقت کنی رو تمام محصولات پورشه یک لبخند زیبا هست.(زمان خودش همه چیزو روشن میکنه) :-)

        1. Saied

          ۷ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (1261 ديدگاه)

          عزیز طرف دار نیستم! واقعیت دارم میگم! اصلا قیافیه ی این مدل ( با عرض معذرت ) یه رگه ی کره ای داره :D

    2. بهزاد

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز شما قیمت این مدل بنز رو با قیمت پورشه یکی می دونید؟؟؟

  3. hoseyn

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    قیمتش میتونه برگ برندش باشه!!

  4. محسن.د

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    فقط امیدوارم مرسدس با تولید CLAوGLA از مسیر شعار اصلیش منحرف نشه!

  5. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.

    بنز میدونه داره چیکار میکنه.

    اگر به خطر انداختن بود که الان بی ام و و ائودی باید تولید مدل های کراس

    اوورشون رو متوقف میکردند.

    شما هرچقدر پول بدی همانقدر اش میخوری.

    میدونم که بنز باین محصولش فروش خوبی رو تجربه میکنه.

    ((( ایران و المان )))

    1. امین

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (430 ديدگاه)

      میلاد جان سلام
      .
      .
      به نظر من که طراحی خوبی داره ولی از همون اول که عکسشو دیدم یه مشکل های جزیی توی طراحیش دیدم ( شاید من اینجوری فکر میکنم) ولی نگاه کنین زیر سپرش خیلی رفته داخل و جوری جلوه میده که انگار جلو پنجره خیلی جلو هست.
      توی عکس اولی نگاه کنین جلو پنجرش بیش از حد برای همچین کلاسی بزرگه.
      .
      .
      پورشه ماکان که رقیب این باشه از لحاض طراحی پورشه خیلی سر تر از GLA هست.

      1. carbonado aventador

        ۷ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        آی قربون آدم چیز فهم!!!!!!!!!

      2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود امین جان.

        به نظر من تنها عیبش شباهت زیاد چراغ عقب با کلاس A هستش.

        بعدشم طراحیه سپر و جلو پنجره طوری است که ماشین رو خشن و

        تهاجمی جلوه بده.موردی که دررقبای ان دیده نمیشود.برای مثال :

        بی ام و ایکس 1

        اگر این ایراده پس باید از کلاس C و … هم ایراد گرفته باشه.

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2015-c-class/1024×768/wallpaper_02.htm

        این کلاس E :

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-e-class_l/1024×768/wallpaper_05.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-e-class_l/1024×768/wallpaper_02.htm

        این کلاس A :

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-cla-class/1024×768/wallpaper_02.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-cla-class/1024×768/wallpaper_05.htm

        این ایراداتی که شما گرفتی دقیقا از خط مشی یا زبان طراحی

        مرسدس بنز در طراحیش است.پس مورد قبول نیست.البته از نظر من.

        بعدشم این طراحیه که میگه جلوپنجرش چقدر باشه.

        الان تمامیه محصولات مرسدس بنز از جلوپنجره ی بزرگ سود میبرند.

        در بالا هم عرض کردم که بنز GLK رقیب پورشه ماکان است.هم از

        نظر سایز و هم از نظر قیمتی.

        تو اون رنج هم میدونم که پورشه از GLK سرتره.ولی من مطمئنم که

        GLA فروشش از ماکان بیشتر میشه.من بنز رو از همه نظر از پورشه

        برتر میدونم.البته تو چسبندگی و هندلینگ پورشه سرتره ولی خب

        هندلینگ برای من اونقدر ها مهم نیست که بخوام نظرمو عوض کنم.

        در ضمن ما همچنان منتظر هستیم.

        ((( ایران و المان )))

        1. امین

          ۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (430 ديدگاه)

          منظورت از این جمله جی میل هست ؟ “در ضمن ما همچنان منتظر هستیم.” اگر اینجوریه میلاد جان یه بار دیگه جی میلتو بده چون من نمیتونم پیداش کنم. ممنون

        2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود.

          ((( MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM )))

          بفرما.

          ((( ایران و المان )))

    2. Saied

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      :D سر چی شرط میبندی که عشقت زیر پای پورشه له بشه ؟؟؟ حالا ببین کی گفتم!

  6. amir

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان بین اکسنت 2014 و جیلی کدوم رو انتخاب می کنید؟

    1. سارا

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (42 ديدگاه)

      اکسنت … شک نکن

    2. زیگما

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      جیلی.امکانات رو بچسب.چون هیچ کدومشون نه ایمنی دارن نه کیفیت!

  7. زیگما

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    این کچله تو عکس خبرنگار car&driver هست؟

  8. Yashar

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    بنظرم همون CLA که شاسی بلند هاچ بک شده

  9. zondar

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    Gla برای رقابت با x1 اومده فکر میکنم شروع قیمتش بین 33 تا 35 هزار دلار باشه ولی دوست داشتنیه ،پورشه ماکان 52000 دلاره.

  10. مجتبی

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از لحاظ فنی نمیشه ازش خورده بگیریم(حداقل فعلانمیشه چیزی گفت)،ولی از لحاظ طراحی بدنه،بنظرم طراحان مرسدس کم کاری کردن و در حد واندازه مرسدس نقاشیش نکردن؛مخصوصا نمای عقبش رو.خط ممتدی که پشتش کشیده شده و حتی در بین چراغ ها هم نفوذ کرده،منو یاده پورشه باکستر اس میندازه!!!
    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/normal-4.jpg
    ما داریم در مورد بنز صحبت میکنیم،شرکتی که خودروهایی مثل اس ال اس،سی ال اس،جی ال کا و… رو تو کارنامه تولیدش داره،پس اگه چند مدل مرسدس رو در کنارgla بزاریم،بسختی میشه باور کرد که این خودروهم از تولیدات بنزه!!!
    در کل میشه گفت در حالی که سیستم فنی معتبری داره،ولی از لحاظ ظاهری چنگی بدل نمیزنه،…

  11. احسان(احسان سابق)

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    ظاهر جلوش مثل همه بنزهای نسل جدیده و دوست داشتنیه.اما خیلی جالبه که بنز به فکر خریدارای جوونتر افتاده و ماشینای ارزون قیمت تولید میکنه(لعنت خدا بر کسایی که اجازه نمی دن جوونای ما از این ماشین ها داشته باشن و مطمئنم اون افراد خارجی نیستن)

  12. mory

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (417 ديدگاه)

    احسان سابق با حرفت حال کردم
    به امید روزی که آوازه پدال در کل ایران بپیچه و مردم از جنایت این…ها باخبر بشن و دسته جمعی بریم انتقاممونو بگیریم

  13. km

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (675 ديدگاه)

    اتفاقا بنز داره کار خودروساز های کره ای رو میسازه که CLA GlA رو با قیمت مثل همونا عرضه میکنه که بازار رو کاملا به مالکیت خودش بگیره.
    واقعا ماشین جمع و جوریه از X1 هم یه سروگردن بالاتره خیلی منتظر مدل AMG هستم. به امید موفقیت همه آلمانی ها…

  14. esi

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (385 ديدگاه)

    زیباست حداقل از پورشه ماکان

  15. توفیقی

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    هر چی باشه بازم بنزه من خال این بنز آلمانی رو به کمپلت کل کره ای ها و فرانسوی ها نمیدم.

  16. jalal

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    معمولا هر کمپانی که در ساخت خودرو سابقه ی زیادی داشته باشه خودروی درجه یک می سازه . بنز هم همین قضیه رو داره .

  17. کیانوش

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    بنز همچین چیزی بسازه و آدم دلش نخواد بخره؟ خیلی سخته من با این که از عملکرد کلاس جی و جی ال راضی نیستم اما باز دوستش میدارم نمیدونم این بنز چی داره مثل عشق عادم میمونه که حتی ایراداشم دوست داشتنیه

  18. محمدرضا

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    به خاطر این عاشق ماشینای آلمانیم که ماشینای ابتکارانه تولید می کنن!
    این کلاس جدید بنز کاملا نو آورانه است … از پلت فرم بگیر تا توش…
    کلا
    آلمان و عشق است

  19. حامد بحیرائی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من شاید یه کم و کاستهایی تو طراحی داشته باشه ولی این به خاطر اینه که ما از بنز انتظار داریم .در مقایسه با طراحی کمپانی های دیکه فوق العاده ست.فنی خودرو به نسبت موتور 2لیتری بی رقیبه و تک.در کل یه مرسدس واقعیه و چه در داخل شهر و چه جاده های ناهموار عالی عمل میکنه و هندلینگ نرمی داره

  20. Alirrza

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی وارد ایران میشه ؟!! قیمتش حدودا چند میشه تو ایران

  21. nima

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا مگه جنگه پورش رو با بنز مقایسه میکنید هیچ کدوم از ماشین‌های بنز و بی ام و به پای ماشینای پورشه نمیرسن مثله پانامرا که واقعاً غوله

  22. عبدالکریم

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    به امید روزی که واردات آزاد بشه
    و خودرو به قیمت جهانی عرضه بشه
    و هرکس هر مدلی که دوست داره تهیه کنه
    ولی
    چیزی که از خود ماشین مهمتره
    یه همسفر خوبه !!!
    مثلا یه همسر

    تمام این مدل خودرو ها برای یه ساله
    سال دیگه با یکم تغییرات ارائه میشود
    و عمر ما سپری

  23. محمد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین رو البته مدل 250 رو در افریقای جنوبی از یوروپ کار یک هفته کرایه کردم و سوارش شدم … نکته جالبش اینه که شما فکر نمی کنی سوار ماشین هستی … فکر می کنی سوار سفینه شدی .. سواری راحت … 8 دنده فورماتیک موتور 2000 سی سی ..همه کنترل ها روی فرمان ماشین .. جی پی اس بروز و واقعا قابل استفاده .. صندلی های راننده و سرنشین ها راحت .. به نظر من نباید بیخود ماشین ها رو با هم مقایسه کرد … مخصوصا اگه آدم سوار نشده باشه درست نیست از روی اطلاعات سایتها و اینترنت بنویسه فلان چیز خوبه و فلان چیز بده اونم با تعصب :) البته شاسیش نه بلنده و نه کوتاه و این یه ابهت خاصی به ماشین میده ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا