مرسدس بنز

درگ گوردون موری T.50 با مرسدس AMG One، ابرخودروهای میلیون دلاری

آیا سوپرکار گوردون موری با تنها ۶۶۳ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف مرسدس AMG One با ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

حالا که تحویل گوردون موری T.50 به خریداران شروع شده است، سرانجام می‌توانیم ببینیم جانشین معنوی مک‌لارن F1 در قیاس با دیگر ابرخودروها چه عملکردی خواهد داشت. البته موری و تیمش هیچ‌گاه در مورد مقایسهٔ پرفورمنس T.50 با خودروهای مشابه حرف نزده‌اند زیرا این طراح مشهور قصد داشته بهترین خودروی جهان برای رانندگی را بسازد و به اعداد و ارقام اهمیتی نمی‌دهد. بااین‌حال، این موضوع برای علاقه‌مندان بسیار مهم و جذاب است و به همین دلیل، در ویدئوی زیر شاهد مسابقهٔ درگ یک T.50 متعلق به خریدار با چند سوپراسپرت دیگر هستیم و دیدن پرفورمنس آن بسیار جذاب است.

T.50 در قیاس با سوپرکارهای جدید امروزی با قدرت‌های ماورایی، اسب بخار عجیب‌وغریبی ندارد. گوردون موری که به دنبال ساخت جانشین واقعی مک‌لارن F1 بوده، در این خودرو مثل سوپرکار افسانه‌ای دههٔ ۹۰ از یک موتور V12 تنفس طبیعی استفاده کرده است. البته برخلاف F1، پیشرانهٔ ۴ لیتری T.50 بجای ب‌ام‌و، ساخت کاسورث است و ردلاین خیره‌کنندهٔ ۱۲ هزار rpm دارد. ازآنجایی‌که این موتور فاقد پرخوران یا سیستم هیبریدی است، تنها ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ بنابراین، انتظار نمی‌رود T.50 بتواند با هایپرکارهای قدرتمند توربوشارژ، هیبریدی و چهارچرخ محرک امروزی همگام شود. بااین‌حال، وزن خشک سوپرکار گوردون موری تنها ۹۹۷ کیلوگرم است که حتی از سبک‌ترین سوپرکارهای امروزی هم بسیار کمتر است.

در این ویدئو اما در برابر T.50 یک رقیب بسیار قدرتمند و تادندان‌مسلح یعنی مرسدس AMG One قرار گرفته است. این هایپرکار آلمانی به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ V6 متعلق به خودروی فرمول یک مرسدس همراه با چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. بااین‌حال، مرسدس با وزن خشک ۱۶۹۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب بریتانیایی سنگین‌تر است. به همین دلیل، در مسابقهٔ درگ، T.50 حتی با اینکه دیرتر حرکت را آغاز می‌کند، می‌تواند تقریباً همپای هایپرکار ۱۰۰۰ اسبی آلمانی پیش برود. در این ویدئو، هرچند به نظر می‌رسد مالک T.50 در آغاز حرکت با کلاچ بااحتیاط رفتار می‌کند اما به محضی که به دندهٔ دو می‌رود، ماشین بسیار سریع می‌شود. شکل آیرودینامیک و حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن کمتر به جبران کمبود قدرت T.50 کمک می‌کند.

بااین‌حال، گوردون موری در توسعهٔ سوپراسپرت خود هرگز روی سرعت در خط مستقیم متمرکز نبوده و بنابراین، مسابقهٔ درگ چالش مناسبی برای T.50 نیست زیرا این خودرو با گیربکس دستی و صدای فوق‌العادهٔ موتور V12 در دور ۱۲ هزار rpm، قرار است فقط راننده را هیجان‌زده کند. در این ویدئو، T.50 علاوه بر مرسدس AMG One، با لامبورگینی هوراکان و مورسیه‌لاگو سوپرولوچه هم مسابقه می‌دهد و به نظر می‌رسد می‌تواند هردوی آن‌ها را مغلوب کند. به‌طورکلی، دیدن T.50 در دنیای واقعی در بین دیگر ابرخودروها و رانندگی شخصی خارج از مجموعهٔ گوردون موری با آن اتفاق جالبی است و این تازه آغاز راه است زیرا با تحویل نمونه‌های بیشتری از این خودرو به خریداران، شاهد رقابت‌های بیشتری از جدیدترین شاهکار گوردون موری خواهیم بود.

مشخصات فنی

گوردون موری T.50 مرسدس AMG One
پیشرانه ۴.۰ لیتری V12 ۱.۶ لیتری V6 توربو هیبرید
قدرت ۶۶۳ اسب بخار ۱۰۶۳ اسب بخار
گیربکس ۶ سرعته دستی ۷ سرعته AMT
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۹۹۷ کیلوگرم ۱۶۹۵ کیلوگرم
قیمت ۳.۰ میلیون دلار ۲.۷ میلیون دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    خود amg one پرفورمنس فوق العاده ای نداره با این حال تو این ویدئو هم به نظر نمی‌رسید ماشین گوردون موری سریعتر از اون باشه ضمن اینکه واقع بین هم که باشیم t50 صدای اصلا قشنگی هم نداشت ، قیافه هم که نداره صرفا به خاطر تبلیغات و اینکه فرایند ساخت طولانی و مکانیزم خط تولید سریعی نداره قیمت عجیبی روش گذاشتن که از نظر من ارزشی نداره حالا ممکنه یه عده بگن لذت رانندگی ولی به شخصه فکر میکنم این لذت صرفا مدیون وزن خیلی پایین و استفاده نکردن از خیلی از تجهیزات ایمنی و الکترونیکی و یا حتی ایمنی باشه

    موافقم 62
    مخالفم 54
    1. hosen

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (891 ديدگاه)

      البته تو این ویدیو اون جیغ قشنگ t50 رو نتونستیم بشنویم ولی این ماشین خیلی خوش صداست
      کلیپ های زیادی ازش تو همین پدال هست که غرش بی نظیری داشت

      موافقم 54
      مخالفم 4
      1. SMS

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (629 ديدگاه)

        تو عکس که مدل تی 60 هست . و البته از ماشینی که قراره هیچی نداشته باشه و فقط سرعت 386 تا رو رد کنه نباید انتظارات زیادی داشت

        موافقم 11
        مخالفم 10
        1. Dan

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (690 ديدگاه)

          از ماشینی که قیمت ۳ میلیون دلاری داره چی؟

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. amirkhanzadeh

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        چقدر t50 به دل میشینه
        این طراحی زیبا و نرم منو یاد f1 افسانه ای می ندازه
        هر چند که طراح هر دو یک نفر بوده

        Amg1 هم با اون 6 سیلندر شاهکار کرده
        تقریباً تو هر پیستی رکورد بجا گذاشته

        موافقم 19
        مخالفم 7
    2. ممد ژانگولر

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4189 ديدگاه)

      گوردون موری در برابر مرسدس amg one بیشتر نقش کیسه بوکس داشت .با وزن کمتر و قیمت بیشتر تنها لقبی که به گوردن موری میشه داد بگی گور امواتش صلوات .

      موافقم 23
      مخالفم 27
    3. پویا

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (491 ديدگاه)

      اونایی که به این آقا دیس دادن خب بگن مشکل حرفش چی بوده

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. HOSSEIN

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      صحبت های مهدی درستن نظر منم اینه که ظاهر t50واقعا که زشته در ضمن اونایی که نسبت به این ماشین علاقه مند شدن باید ی بار راجع به زیر کاپوت این ماشین سرچ کنن تا متوجه شن این کارخونه خودرو سازی تنها هنری که کرده این بوده که وزن ماشین را پایین آورده و سیلندر را ارتقا کمی داده در ضمن حتی این ابتکار هم افتضاح است چون که وقتی قدرت سیلندر بالا باشه و اتاق نسبت به موتور کم وزن تر باشه لرزش زیادی در اتاق ایجاد میشه و راحتی در سرعت خیلی بالا و خیلی پایین را از بین میبره و همچنین امکان واژگانی ماشین در سرعت بالا و در پیچ ها بسیار بالا میره

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. Kamran_Aghaei

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بنازم به شاهکار مهندسی قرن پروژکت وان
    The best or nothing

    موافقم 51
    مخالفم 13
    1. جرمی کلارکسون

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1024 ديدگاه)

      Aston Martin Valkiry 👍

      موافقم 29
      مخالفم 10
      1. froG-driVer

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1030 ديدگاه)

        1.6L V6 turbo hybrid:1063HP👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

        موافقم 20
        1. B

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (920 ديدگاه)

          6 سیلندر های اف وان بالای ۸۰۰ اسب قدرت دارن بخاطر همینه که استحلاک انجین بشدت بالاس و زود به زود تعویض میشن
          همونطور که amg 1 باید با چند هزار کلومتر کارکرد موتورش کلن تعویض شه

          موافقم 4
          مخالفم 9
  3. Yazdan

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    این ویدیو برا بالابردن ضربان قلب ماشین بازا تهیه شده

    موافقم 21
    مخالفم 4
  4. hosen

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (891 ديدگاه)

    چقدر اون موتور v12 کاسورث خوش صداست
    روحم تازه شد

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. فیات مولتیپلا

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      فکر کنم این آخرین شاهکار NA کازورث بشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. خاص

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    اون فیلمبردارِ سوارِ T.50 واقعاً اضافی بود.

    وزنِ ماشین رو زیاد کرده بود.

    فیلمِ درست و حسابی هم از ماشینِ حریف نگرفت وسطِ درگ که ببینیم نتیجه‌ی درگ چی شد.

    ولی انواعِ کوئنیگ‌زگ توی کلیپ بودا.😉

    موافقم 22
  6. RD 1600cc

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (423 ديدگاه)

    انتظار داشتم کیلومتری بخوره ، واقعا گوردون موری یه ماشین فوق العاده ایه مخصوصا صداش
    حسو حال مکلارن f1رو میده.

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. حصین

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شمابرو ب همون آردی 1600cc تون برس

  7. حسین دهمرد

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2682 ديدگاه)

    یا گوردون موری زیادی گرون قیمته یا مرسدس خیلی خوش قیمته. شما یه ماشین داری که کلی تکنولوژی اضافی هیبریدی روش گذاشتی و ایضا برندی که بیش از صد سال افتخار تو کارنامه داره طبیعتا باید قیمتش از یه ماشین صرفا بنزینی با موتور ۴ لیتری بیشتر بشه. ایده ی پشت گوردون موری رو بسیار دوست دارم یه ماشین خالص مثه والکری و ردبول، اما خب وقتی تکنولوژی اضافی نزاشتی تو ماشین پول چیو داری میگیری؟
    و در آخر رخ مورسیه لاگو بر همه ی اینها سایه افکنده بود

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. OM.01

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (562 ديدگاه)

      وزن گیربکس 80 کیلوگرم، وزن موتور 12سیلندر 178 کیلوگرم، وزن مونوکوک و پانل های بیرونی بدنه 150 کیلوگرم

      نیازی به گفتن نکات دیگر نیست همین 3تا دلیل قانع کننده برای قیمت گران این خودرو هست.

      این که چند اسب بخار قدرت داری اهمیتی نداره نسبت قدرت به وزن و گراف گشتاور در توانایی حرکتی ماشین نقش داره

      هرچند وزن میلنگ 13کیلوگرمی خودش شک تردید بابت قابلیت استفاده دراز مدت داره بنا به دلایل فنی اما قطعا قابلیت استفاده گوردون موری خیلی بیشتر از بنز پروجکت وان هست

      موافقم 19
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4616 ديدگاه)

        گراف چیه؟

  8. OM.01

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (562 ديدگاه)

    طبق ویدئو که از داخل کابین دیدم گوردون موری T50 با لانچ بسیار بد در 17 ثانیه از 0 به 270 کیلومتر رسید

    به خاطر دنده ای بودنش لانچ کردن باهاش کار هرکسی نیست اما اگه درگ از سرعت 20کیلومتر برگزار بشه به جرئت میگم خیلی از سوپراسپرت ها و هایپرکار هارو حریف هست باتوجه به ویدئویی که دیدم

    در دوران هایپرکارهایی که فقط عدد ارقام الکی 4 رقمی دارن محصولات گوردون موری واقعا جواهر هستن

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. Ashkan

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نمی‌دونم اما دنده ی پشت فرمان هم داشت اگه دقت کنین و ازش استفاده نکرد عجیب بود

  9. همایون

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (808 ديدگاه)

    کاش تو متن میگفتید که نتیجه درگ معلوم نیست

  10. مهردادکمال

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2009 ديدگاه)

    ده سال آینده گودون موری 10برابر ای ام جی قیمت خواهد داشت شک نکنین ارزشو خودشو چند برابر بالا میبره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. M power

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    من ب غیر از درگ بیشتر با رژه ماشینا حال کردم

  12. Trump

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    ولی هنوزم در حد و اندازه های اف وان اسطوره ای نیست نه ظاهری نه پرفورمنس به نسبت اون سال ها

  13. Foad

    ۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ولی پورسانگوئه چقدر خوب مینوازه .‌..
    باید گفت ناز نفست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا