هرچند صنعت خودروسازی در حال گذراندن بزرگترین تحول در تاریخ خود است اما باید بپذیریم که هماکنون در بهترین زمان خودروهای درونسوز زندگی میکنیم. بله قطعاً خودروهای قدیمی بااحساستر و باروحتر بودند اما نمیتوان انکار کرد که امروزه خودروهای بسیار توانمندی داریم. این موضوع اما فقط در مورد هایپرکارهای میلیون دلاری صدق نمیکند و خودروهای معمولیتر هم چیزهای زیادی برای هیجانزده کردن طرفداران دارند. ویدئوی جدید Sam CarLegion بهخوبی این موضوع را اثبات میکند.
این یک مسابقهٔ درگ بین سه خودروی پرفورمنس بسیار متفاوت است که هرکدام فلسفهٔ خاص خود را دارند. هر سهٔ این خودروها بسیار سریع هستند و در مقایسه با سوپرکارهای فراری، لامبورگینی و پورشه، قیمت مناسبی هم دارند. پس بیایید بدون اطالهٔ بیشتر کلام با این سه خودرو آشنا شویم. نمایندهٔ آمریکا در این درگ فورد موستانگ شلبی GT500 است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته است که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود و باید وزنی ۱۸۹۰ کیلوگرمی را حرکت دهد.
در برابر شلبی دو ماشین بسیار توانمند از آلمان قرار دارند. اولی، مرسدس AMG GT S با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا هم نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود اما مرسدس با وزن ۱۶۴۵ کیلوگرمی، از موستانگ سبکتر است. آخرین خودروی این جمع هم آئودی RS5 است که شاید در برابر مرسدس و شلبی قدرتمند چندان به چشم نیاید ولی این کوپۀ آلمانی از ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد که توسط یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری توئین توربو تولید میشود. برخلاف دو خودروی دیگر، در اینجا نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
همانطور که میبینید فلسفهٔ این خودروها متفاوت است اما هدف یکسانی دارند: سرعت؛ بنابراین، کدامیک از آنها در درگهای از حالت سکون و رولینگ سریعتر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
فورد شلبی GT500 | مرسدس AMG GT S | آئودی RS5 | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۷۶۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۹۰ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم | ۱۸۱۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۰,۷۹۵ دلار | ۱۳۲,۱۹۵ دلار | ۷۶,۹۹۵ دلار |
Hamidreza
۱۷ آبان ۱۴۰۱مرسدسو نگا… ترکونده
آئودی از حالت سکون خیلی بهتره که اونم بخاطر چهار چرخ محرک بودنشه که البته با این وزن خیلی عالیه ،مرسدسم همینطور .
هرچند که هزاربار گفتم پرفورمنس ماشین تو خط مستقیم خلاصه نمیشه.
Pa
۱۷ آبان ۱۴۰۱توی هرز گردی اصلا هرز گردی تو خون امریکایی هاست بخاطر همین تو درگ امریکایی ها میزنن تو ذوق ادم
datsun
۱۷ آبان ۱۴۰۱این همه قدرت و گشتاور gt500 کجا حروم میشه
D:
۱۷ آبان ۱۴۰۱انتخاب من GTS حتی ظاهرش گرونتر از 911 میخوره.
ولی سرحال تر بودن بودن آئودی و بنز من رو یاد ماجرای کم تر گفتن اسب بخار اروپایی ها میندازه هرچند آیرودینامیک تر بودن و سامانه انتقال قدرت بنز و آئودی تلفات کمتری قدرت داره با داتسون موافقم بازهم همچنان گیربکس دوکلاچه شلبی با این اسب بخار و گشت آور باید توی دور پایین نفس برای رقبا نمیذاشت
خلاصه اینکه درگ تو کت من یکی نرفت شمارو نمیدونم😂
R@min
۱۷ آبان ۱۴۰۱جایی که این مجری با M4 هم کامپتیشن هم نمی تونه لانچ بزنه.
رضا
۱۷ آبان ۱۴۰۱تو رولینگ هم اونطور که انتطار داشتم نرفت
R@min
۱۷ آبان ۱۴۰۱بله کاملا درسته حتی اگر بر فرض محال بگیم اصلا این لانچ افتضاح قابل قبول بود دیگه تو رول که نباید اینطوری می رفت.
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱باز هم جناب داستون با نظرات گوهربارشون ما رو مستفیض کردن
قدرت و گشتاور جایی حروم نمیشه ( هر چند میدونم منظورت از این جمله چی بود . حالا بماند )
شلبی موتور جلو دیفرانسیل عقب هست
لانچ کردن باهاش کار هر ننه قمری نیست
اولا مسابقه درگ باید توی پیست چسب درگ مخصوص خودش برگزار بشه
دوما اگه چشات رو باز کنی میبینی که فورد یه سیستم line lock واسه ماستنگ گذاشته تا قبل از درگ ازش استفاده بشه
و در آخر اینکه پشت شلبی باید یه راننده تیغ دار بشینه
قبل از تز صادر کردن یه نیگا به دور و برت بنداز
datsun
۱۷ آبان ۱۴۰۱نظرات گوهربار ! چون موتور جلو دف عقبه!! چه منطقیه آخه این چه حرفیه میخای چند ماشین دف عقب موتور جلو برات لیست کنم که بهترین عملکرد رو تو لانچ و مسافت چهارصد متر دارن.
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱خب عزیز من وقتی موتور توی قسمت جلو قرار میگیره بیشتر وزن ماشین هم روی محور جلو هست و قطعا در شروع حرکت کنترل اون حجم از گشتاور روی تایر های عقب سخت .
اما این که گفتی مثال میزنم
خیلی فاکتور های دیگه س
از دور موتوری که ماشین روی اون ست شده تا لانچ کنه تا اینکه توی اون دور موتور چند درصد گشتاور انجین تولید میشه تا ضریب دیفرانسیل و ضریب دنده یک گیربکس و …
فورد وقتی ماستنگ رو توسعه میداد باید همه این عوامل رو جوری تنظیم میکرد که هم کارکتر ماسل کار بدنت این ماشین ( که لازمه اینه که اینقد گشتاور به محور عقب وارد بشه که همیشه بازی کنه و سر بخوره ) حفظ بشه و هم پرفورمنس خوبی هم در خط درگ و هم در پیست داشته بشه .
اون ماشینایی که شما میخوای لیست کنی قطعا هدف از توسعه شون پرفورمنس بوده نه کارکتر ماسل .
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱میخوای مهندسی ناب و قدرت و گشتاور فورد رو ببینی
((((اینجا رو باش که همین GT500 توی پیست VIR سریع تر از لامبوریگنی اوراکان EVO و بی ام و M8 هست ! ))))
حتما اگه یه راننده درست و حسابی پشت شلبی مینشست
و تایر ها رو هم برن اوت میکرد تا چسبندگی بره بالا
عین آب خوردن این دو تا رو شکست میداد
همین شلبی تایم 10.6 ثبت کرده برو توی یوتیوب ببین
phonix
۱۷ آبان ۱۴۰۱یادم تو همین برنامه لکسوس رو اوردن که دف عقب بود چنان رفیق های میلاد و خودش حمله کردن که نگو
الان میان به همه میگن نظر نده متعصب هستی بیا برو یارو
اصلا فلسفه ماشین سازی امریکا با اروپا فرق داره برو دیتونا پونصد ببین و مقایسه کن بافرمول یک بروکلاس gt ببین و مقایسه کن با ناسکار
برو ابعاد ماشین هارو ببین و مقایسه کنن
معلومه که اکثر ماشین های امریکایی در استفاده از موتور گندشون ناتوان هستن چون اصلا دنبال همچین چیزی نیستن
برو دوتا هارلی دیویدسون بیار که بااون موتور گنده اندازه کاوازاکی موتورشون درگیر شه
برای بار هزارم اصلا امریکا و اروپایی هارو مقایسه نکنید صدالبته که اسیایی ها هم پیروی مکتب اروپایی ها هستن
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱فونیکس
اون قسمت “” بیا برو یارو “” عالی بوووود 🤣🤣🤣🤣
دمت گرم عشق منی 😘
blackwing
۱۷ آبان ۱۴۰۱این یارو اصن بلد نیس راه بره با ماشینا ، دنده دادنش افتضاحه ، با شلبی ۷۶۰ اسب بخاری و گیربکس دوکلاچه از مرسدس ۵۰۰ اسبی خورد !!! بعدشم میگه :
It was a lot of fun 🤦🏻♂️🤦🏻♂️
تو سرعت ۵۰ کیلومتر میزاره دنده ۳ دور موتور ۲۵۰۰ ، تا شروع میشه دنده میده ، میره رو ۴ !!
این شلبی توی رولینگ کوروت ZR1 و چارجر هلکت رو نابود کرد !!
مازیار
۱۷ آبان ۱۴۰۱این برای بار اول نیست
کلا اغلب رانندگان درگ که پشت فرمون امریکایی میشینن اصن بلد نیستن راه برن دوستان قبلا به موارد بسیاری اشاره داشتن
meysam
۱۷ آبان ۱۴۰۱کاملا موافقم.
راننده شلبی اینکاره نبود
تازه خوشحالم بود
AMIN (M.A.S)
۱۷ آبان ۱۴۰۱البته اونجور که ما دیدیم از کوروت ZR1 خورد و از هلکت ردای هم گاها میخوره (چون درگای ماستنگ و چلنجر کلا زیاده تاثیر راننده و لانچ و میزان گازدهی و تایر و امادگی موتور و…خیلی هست) ولی خب منطقی باشیم هستن ویدیوهایی که از ردای هم میبرن و تعداد قابل توجهیم دارن
ببینید یه مساله ای اشتباه جا افتاده که توی رول ریس راننده تاثیر نداره
درحالی که توی رول ریس مخصوصا رول ریسای سرعت پایین با
ماشینای قدرتمند هم راننده و میزان گازدهی و دنده تاثیر داره
بعضی ماشینا مث هلکتم که کلا تو حداکثر سرعتشم راننده تاثیر داره وگرنه حتی تو دنده 5 هم تایرارو میخوره :))))
اونجام که میگه A lot of fun ان شاء ا… که شما تجربش کرده باشی
ولی اگر مثل ما تجربه حقیقی نکردی تو تصورات هم برن اوت این ماشینا خیلی لذت بخشه
akrh78
۱۷ آبان ۱۴۰۱واقعا این یارو خیلی فلجه
خیلی هم زر الکی میزنه
من ویدیو هاش رو با دور 4x نگا میکنم
باز صد رحمت به مش واتسون حداقل واکنشش سریعه این تو رولینگ مغزش دنبال قاتل بروسلی بود اولش آئودی هم گرفتش
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱کلا لانچ کردن با ماشین موتور جلوی دیفرانسیل عقب اونم با چنین موتور قدرتمندی یذره سخته و دلیل عقب افتادن ماستنگ هم در درگ از حال سکون همین بود
ولی خب درگ ها بشدت غیر استاندارد هستن
ماستنگ باید برن اوت میکرد تا لاستیگ ها گرم بشه
ماستنگ جی تی که سیستم line lock رو واسه این کار داره
در مورد شلبی جی تی ۵۰۰ نمیدونم
ولی به احتمال زیاد شلبی هم این سیستم رو واسه آماده سازی لاستیک ها داره
حالا ولی خارج از این موضوع درگ عجیب این رینگ های فیبرکربنی شلبی خوشگله
خیلی این ماشین رو دوس دارم
توی پیست هم که شاهکاره و تایم های فوق العاده ای ثبت کرده که باور نکردنیه
سیستم تعلیقش هم مثل ماشین های پرفورمنس جنرال موتورز مگنه راید هستش
blackwing
۱۷ آبان ۱۴۰۱قطعاً همونطور که گفتی لانچ با ماشین دف عقب با گشتاور زیاد ، خیلی سخته مخصوصاً که شلبی ۱۹۰۰ کیلو وزنش هست.
ولی توی رولینگ دیگه هیچ بهونهای نمیشه داشت و واقعاً راننده فقط میتونه ضعیف باشه تا کل رولینگ رو ببازه 🤦🏻♂️🤷🏻♂️
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱حالا من نمیدونم شما چند مدته سایت رو دنبال میکنی
ولی خب پدال کلا یذره ( که چه عرض کنم !!! ) با آمریکایی ها مشکل داره
همیشه میگرده درگ ها و رقابت هایی رو پیدا و ترجمه میکنه که آمریکایی ها توش بازنده باشن
یه زمان که دیمن ممعرفی شد و پادشاه بی چون و چرای 400 متر بود
پدال فقط میگشت درگ های مضحک اون مردک کچل درگ تایمز رو پیدا میکرد میزاشت توی سایت که دیمن رو ضعیف نشون بده
مثال ها از این دست زیاده
برو بایگانی اخبار پدال ببین چند تا از درگ هایی که از دیمن گذاشته دیمن برده چند تا باخته
کلا فیلم های مربوط به برد دیمن شاید به تعداد انگشتای دست هم نرسه در حالی که فیلم هایی از دیمن توی یوتیوب وجود داره که ماشین های چند برابری خودش رو توی درگ له میکنه
همین قضیه واسه اخبار تسلا هم صادقه
فقط اخبار حاشیه ای و مخرب و مضحک تسلا کار میشه
Hamidreza
۱۷ آبان ۱۴۰۱با دیمن کاری ندارم ولی تسلا رو بچرونی یه قطره ارزش و اصالت ازش در نمیاد
مهران
۱۷ آبان ۱۴۰۱آئودی پکیج کاملتری داره با موتورV6 و ۲/۹ لیتری و وزنش
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۷ آبان ۱۴۰۱فقط رخ مرسدسو
Reza Waffen SS
۱۷ آبان ۱۴۰۱مرسدس انتخابم
electriclovecar
۱۷ آبان ۱۴۰۱هرجور جدول ها مقایسه بشن جز در وزن موستانگ بهتره ولی آیودی برنده شد!
البته فاکتور گیربکس و چهارچرخ متحرک کوادرو ایودی چیز مهمیه
Alan.r
۱۷ آبان ۱۴۰۱انتخابم بدون شک مرسدسه
زیباترین ماشین جمعه و کابین بهتری هم داره از نظر پرفورمنس هم که دیگه نیازی به گفتن نداره
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
پیام
۱۷ آبان ۱۴۰۱مرسدس هست نه شوخی!
امیررضا
۱۷ آبان ۱۴۰۱ماشین های عالی هستن ولی تو این درگ حس میکنم راننده هاش زیاد وارد نبودن چون خوب نتونستن از قدرت ماشین و گیربکس کار بکشن
امیررضا
۱۷ آبان ۱۴۰۱به نظر من درگ های carwow معتبر تره
نویدی
۱۷ آبان ۱۴۰۱بنز توی درگ اول شد،توی طراحی آخره…قیافه و پوزه ش انگار اچ سی کراس🤣
رضا
۱۷ آبان ۱۴۰۱آدم نمیدونه کدوم رو انتخاب کنه !
این مردمان ذلیل که در کشورهای آخرت از دست داده زندگی میکنن چجوری انتخاب میکنن چی بخرن .
هر بار تو تخیل و رویا میام اونطرف یه ماشین بخرم آخرش از سردرگمی سردرد میگیرم . اینهمه گزینه عالی ، مگه میشه انتخاب کرد …
ماکسیمیلیان
۱۷ آبان ۱۴۰۱سرعت اولیه و شتاب آئودی RS5 نسبت به مرسدس بنز GT S و فورد موستانگ GT500 بسیار بهتر بود.
شاهین
۱۷ آبان ۱۴۰۱نوب تر از این راننده شلبی ندیدم که کلا تو هر مسابقه ای با هر ماشینی گند میزنه
خیلی رو اعصابه
تو حالت رولینگ هم نمیتونه شیفت دوان بزنه موتور دور بگیره. نوب داگ
مهردادکمال
۱۸ آبان ۱۴۰۱ماشینای دیگه اصلا مشکل ندارن دوستان
داستان مهندسی آلمانی متفاوته
البته این مهندسی باعث شده یه سری پیچیدگی ها به ماشینای آلمانی تحمیل شه با این اوصاف واقعا ارزششو داره
sani
۱۸ آبان ۱۴۰۱من تو ترکیه AMG GT S رو از نزدیک دیدم ،فقط اینو میتونم بگم بی نظیر و خواستنی