پدر مدرن مرسدس بنز 300SL آقای هانس کلایسل است. او به خاطر بازسازی و احیای 300SL شهرت دارد و شرکت مهندسی HK را در سال ۱۹۸۴ تأسیس کرده است.
برای بسیاری از عاشقان خودرو، مالکیت مرسدس بنز 300SL یک آرزو است؛ اما اگر شما بیش از ۵۰ دستگاه SL را در کارگاه خود پارک کرده باشید چه طور؟ داستان هانس کلایسل بسیار جذاب است. زمانی که او اولین مرسدس بنز 300SL رودستر را در سال ۱۹۷۹ خریداری کرد چیز زیادی درباره خودروها نمیدانست. او با خودرو تصادف سنگینی کرد تا جایی که شاسی آسیب دید. جالب آنکه کلایسل کسی را برای تعمیر پیدا نکرد. به همین خاطر تنها راهحلی که به ذهنش میرسید دستبهکار شدن با کمک سرویسکاران محلی بود.
از همینجا ایده تأسیس شرکت HK-Engineering که فقط روی بازسازی مرسدس بنز 300SL کار کند در ذهن کلایسل جرقه زد. او در اوایل دهه ۸۰ میلادی و با کمک دو مکانیک کار را شروع کرد. بعدها کلایسل معروف شد و به عنوان یکی از متخصصان بازسازی 300SL به شهرت رسید. او چنین موفقیتی را نه تنها به خاطر کار روی 300SL به دست آورد بلکه به خاطر همکاری با بهترین مکانیکها، حفظ استانداردها و کیفیت بالای کارهایش تحسین شد.
هانس نه تنها خودروهای کلاسیک، بلکه ساختمانهای تاریخی هم دوست دارد. به همین خاطر پس از شروع به جمعآوری خودروهای کلاسیک، دنبال یک ساختمان تاریخی بود تا مقر خود را بنا کند. پس از مشاهده چندین ساختمان در مونیخ او تصمیم گرفت یک صومعه مخروبه را خریداری کند. کار بازسازی آن نیز ۱۰ سال طول کشید. به همین دلیل کلایسل ایده احیای خودروهای تاریخی را در فضای جذابی پرورش داده است.
بعدها او یک مجموعه کامل را به صومعه افزود و کسبوکار خود را گسترش داد. در سال ۲۰۱۹ تأسیس کارگاه بزرگ به پایان رسید و امروز مراسم ویژه یا شوروم ها در همینجا برپا میشوند. کلایسل میگوید گاهی اوقات بیش از ۵۰ دستگاه مرسدس بنز 300SL در مقر شرکت حضور داشته است. او اظهار میکند بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ قیمت این خودرو به شدت افزایش یافت و به همین خاطر فقط طرفداران واقعی بودند که در میدان باقی ماندند و باقی ناپدید شدند. با این شرایط، فروختن 300SL سختتر از گذشته است زیرا مشتریان قیمت را بسیار بالا تعیین میکنند.کلایسل میگوید استراتژی بازسازی 300SL حفظ حداکثری قطعات اورجینال است.
هانس یک استراتژی بازاریابی خاص دارد. او بهجای سرمایهگذاری روی تبلیغات تصمیم گرفته است با 300SL رودستر خود در مسابقات خودروهای کلاسیک حضور یابد. در همین رویدادها کیفیت بالای پروژههای شرکت HK نمایان میشود. او جوایز زیادی همچون جایزه بهترین کمپانی بازسازی را در سال ۲۰۱۴ دریافت کرده است. اخیراً نیز یکی از سازمانهای باواریا مدال حفاظت بناهای تاریخی را به کلایسل اعطا نموده است. در حال حاضر شرکت موردبحث ۱۳ دستگاه مرسدس بنز 300SL کوپه و رودستر را به فروش میرساند.
ممد ژانگولر
۲۱ اسفند ۱۴۰۱نور به کلش بباره 👏
کلا نور بره سمت مرسدس بنز لامصب چیا که نساخت
من هنوز که هنوزه حیرون مدلهای قبلشم 👌
RENAULT5
۲۱ اسفند ۱۴۰۱اره واقعا کلاسیکاش عالین
بخصوص اون رودستر مشکی که جون میده برای مافیا
ahmad
۲۱ اسفند ۱۴۰۱اون sl300 رودستر مشکیه با اون رخ دیوونه کنندش آدم رو غرق رویا و خیال میکنه
Hadi
۲۱ اسفند ۱۴۰۱تو طراحی ماشینای کلاسیک بنز سرتره ولی ماشینای جدید و مدرن بیمر و پورش دست بالارو دارن
Alan.r
۲۱ اسفند ۱۴۰۱300SL واقعا پرچمدار ماشین های اسپرت تو دورهی خودش بود این ماشین یه اثر هنریه فوقالعاده است و به لطف موتور ۶ سیلندرش پرفورمنس بسیار خوبی داره(نسبت به زمان تولیدش یعنی ۱۹۵۵)
اردشیر
۲۱ اسفند ۱۴۰۱اونی که تو ایران بود چی شد ، همونی که صاحبش میذاشت رو جرثقیل می برد این ور و اون ور . . اگه کسی شماره شو داره بهم بده ، یه دونه تیگو هشت پرو بدم ماشینشو بردارم . . .
حمیدرضا
۲۲ اسفند ۱۴۰۱تیگو بیست پرومکس هم داشته باشی بهش بدی حاضر نیست فرمونشم باهات معاوضه کنه
بهنام
۲۱ اسفند ۱۴۰۱اون مرسدس مشکی نهایت زیبایی یک خودرو رو به نمایش گذاشت. عجب چیزی!!
R/T
۲۱ اسفند ۱۴۰۱دمش گرم
Hitman
۲۱ اسفند ۱۴۰۱وای که چقدر عاشق این درای گالوینگ این ل.ن.ت.ی هستم
Regra loaded
۲۱ اسفند ۱۴۰۱13 تا به فروش میرساند؟؟
یکی دوتا برا من رزرو کنید که دارم میام
Royal Driver
۲۲ اسفند ۱۴۰۱W121 و W198 جاویدان بودن.
Sina
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳یه مهندس ایرانی شیبه این مدل و ساخته از این خوشکل تر دراومده تو اینستا به آدرس car_iranni برید خودتون ببینید