شاسیبلندها و پیکاپهای پرقدرت این روزها خودروهایی عادی هستند و حالا تراتل هاوس سه نمونه از این ماشینها را برای درگ در برابر هم قرار داده است. از این سه خودروی قدرتمند، مرسدس G63 AMG یک نماد است، دوج دورانگو هلکت قدرت دیوانهواری دارد و جیامسی هامر از مشخصات خیرهکنندهای بهره میبرد.
در سینهٔ دوج نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو با وزن ۲۵۹۰ کیلوگرمی سبکترین عضو گروه است درحالیکه هامر با ۴۱۰۳ کیلوگرم، با اختلاف از همه بسیار سنگینتر است. بااینحال، این پیکاپ الکتریکی بیشترین قدرت را هم دارد و موتورهای الکتریکی آن مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند؛ و نهایتاً به ضعیفترین خودروی جمع یعنی مرسدس میرسیم که موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن تنها ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو همچنین با ۲۶۵۰ کیلوگرم وزن کمی از دوج سنگینتر است.
در مسابقهٔ اول که درگ از حالت سکون است، دورانگو با لانچ عالی برتری قابلتوجهی نسبت به دو خودروی دیگر کسب میکند اما در ادامه هامر بهآرامی اختلاف را کم میکند و درحالیکه با پیشی گرفتن از دوج فاصلهٔ چندانی ندارد محدودیت سرعت آن روی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت مانع میشود و بدین ترتیب هلکت پیروز میشود. در این درگ هرچند G63 سوم شد اما اختلاف زیادی با هامر نداشت و پابهپای دو خودروی دیگر پیش رفت. کمبود قدرت قطعاً در سوم شدن مرسدس نقش مهمی دارد اما باید توجه داشت که این خودرو از لانچ کنترل هم بیبهره است درحالیکه دوج به این سیستم مجهز است و هامر هم حالت WTF دارد که به آنها کمک میکند بهترین استارت را داشته باشند.
بااینحال، در مسابقهٔ رولینگ هم تفاوت چندانی دیده نمیشود و دوج و هامر درحالیکه از AMG دور میشوند شانهبهشانهٔ هم پیش میروند. البته حالا هامر کمی از رقیب جلو میافتد و درست زمانی که از خط پایان عبور میکند به محدودیت سرعت خود میرسد و موفق میشود هلکت را با اختلافی جزئی مغلوب کند. G کلاس نیز دوباره سوم میشود. در پایان باید گفت پیکاپها و شاسیبلندهای امروزی قدرت و پرفورمنس فوقالعادهای را در اختیار خریداران معمولی قرار میدهند. ما در دوران طلایی اسب بخار قرار داریم و هامر EV خودرویی است که آینده را نشان میدهد. هرچند وزن بسیار سنگین دست و پای این خودرو را بسته اما هنوز هم نسبتاً سریع است.
مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | جیامسی هامر EV | مرسدس G63 AMG | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | الکتریکی دو موتوره | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر | ۱۶۲۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۹۰ کیلوگرم | ۴۱۰۳ کیلوگرم | ۲۶۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۲,۴۹۰ دلار | ۱۱۰,۲۹۵ دلار | ۱۵۷,۵۰۰ دلار |
Erfan
۱۳ مرداد ۱۴۰۱Wtf😅
امیر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱حتی اگه اخرم میشد، بازم صدا و هیبتش به دوتای دیگه ارجعیت داره
ARMAN سابق
۱۳ مرداد ۱۴۰۱پدال مدام داری شکست های G رو توجیه می کنی
خب بگو ضعیف تره از اون دوتاست
بعدم زمانی که یه اروپایی می بازه و یا یه آمریکایی مییره همیشه میگی با اختلاف کم
ولی برعکسش قشنگ گنده نمایی می کنی
کامنتو هم به دلیل تعصب خودت حذف نکن
توحید
۱۳ مرداد ۱۴۰۱چرا اینقدر شماها دورین از واقعیت
بابا به خدا اینقدر کامنت های چرت نذارید
داداش این سبک ماشین با این امکانات آخرین چیزی که بشه بهش فکر کرد اینه که تو یه مسابقه مسخره شتابگیری از چندتا ماشین قلچماق دیگه عقب بیافته
ممد ژانگولر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ما فرض بگیریم بنز جی کلاس تو شتاب ببازه
ولی در بیش از ۳۰ فاکتور مهم همشونو قورت میده یک آب معدنی هم روش
تنها ماشین جهانه که بدجوری بین سلبیریتیها داره مانور میده و از فروش بالایی برخورداره
در کل چندین سال مقام اول سگمنت شاسی بلند دستشه
ARMAN سابق
۱۳ مرداد ۱۴۰۱من خودم عاشق G هستم ولی کسی که یه ماشین قدرتمند با قیمت مناسب و پرفورمنس بالا می خواد دورانگو براش بهترینه
بعدم روی صحبتم با پداله که الکی اروپاییا رو گنده و مدام آمریکاییها رو خوار می کنه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ مرداد ۱۴۰۱فقط یه چیز میدونم.اگر داج از سیستم 4 چرخ محرک دورانگو روی چلنجر. چارجر ردای استفاده بکنه به راحتی به تایم زیر 10 میرسن.قشنگ چیزی رو خواهیم دبد که وقتی دیمون تو پیست مخصوص و یه راننده خوب به بهترین عملکردش میرسه.تو بحث شتاب اولیه به دورانگو نگاه کنید حتی خیلی از سوپر کارها هم نمیتونن اینجوری استارت کنن.حیف که فیات هدفش نابودی داج هست وگرنه دنیا چیزهای قشنگتری هم میدید.هر چند آخرین جادو با 909 اسب هنوز در راه هست
aboalfazlchallenger
۱۳ مرداد ۱۴۰۱یه سری خبر های دیدم که گفتن . نسل بعدی دورانگو روی شاسی مستقل ساخته میشه
دوستانی که اطلاعات زیادی دارن اگه میشه بگن این خبر درسته یا دورانگو اصن نسل بعدی داره یا نه ؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ مرداد ۱۴۰۱متاسفانه فیات با تمام قدرت داره تلاش میکنه داج رو از بین ببره کاری که تقریبا با کرایسلر کرده.اولین قدم جدا کردن رم بود.همه میدونن که رم به کلاس پیکاپهای داج گفته میشد.اقدام بعدی این بود که جلوی سرمایه گذاری روی داج گرفته بشه حتی یک مدل جدید هم نزاشتن بده بیرون و فقط سال به سال محصولاتش رو بایگانی کردن.کراس اوور 3 ردیفه جورنی که در زمان معرفیش عملکرد خوبی داشت و بدون جایگزین محوذشد.حتی مینی ون داج هم که خیلی محبوب بود بدون جایگزین بایگانی شد.همینطور دارت.فیات سعی کرد با توجه به محبوبیت داج شیره وجودش رو بکشه.چونکه میدونه اگر سرمایه گذاری بکنن رو محصولات داج که به عملکرد دیوانه وارشون معروف هستن دیگه داشتن آلفا و مازراتی هیچ توجیحی نداره.البته قبلا گفتم این دوتا برند در آینده نزدیک نابود میشن.فرقشون با داج اینه که داج رو از عمد نابود میکنن الفا و مازراتی در بازار نابود میشن.
AMIN (M.A.S)
۱۳ مرداد ۱۴۰۱افرین به داج که با گشتاور و قدرت کمتر حتی تو لانچ هم برتر بود
درنظر بگیرید خاصیت فوری بودن 1600تا گشتاور رو (البته 1500کیلو وزن سنگین ترم تاثیر گذاره)
حتی حس میکنم تایم دورانگو تو این ویدیو از حدود 11.5 اعلامی خیلی ضعیفتر باشه ولی جالب تر رولینگ ریس بود که با اون حجم قدرت به زور از دورانگو جلو زد
شما دارید اینده رو میبینید
به زور و با اختلاف گشتاور در حد یه هلکت! میخوان القا کنن الکتریکی ها سریعترن
درباره نسل بعدی دورانگوچند وقت پیش شایعه شده بود که سال 2024 با ساختار بدنه روی شاسی میاد و این نشون میده که قراره روی پلتفرم DT رم توسعه پیدا کنه و از الانش بزرگتر بشه
اما اگه قراره با موتور 6 خطی بیاد تصورش برام خیلی قابل هضم نیست :((
Si
۱۳ مرداد ۱۴۰۱همیشه گفتم و خواهم گفت اگر یک روز قرار باشه در خارج یه SUV فول سایز بخرم اون بدون حتی یک ثانیه فکر کردن دورانگو خواهد بود لذت رانندگی این ماشین حساب نشدنی هست و اگر قرار باشه اسپرت بخرم اون فقط و فقط دیمون هست چیزی که شیطان هم باید در برابرش سجده بکنه
JDM lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۱نسل بعدی دورانگو ساخته میشه یا نه؟؟؟
Reza Waffen SS
۱۳ مرداد ۱۴۰۱G Class
هما
۱۴ مرداد ۱۴۰۱قدرت ماشین باید به نسبت مصرف سوخت سنجیده بشه.این نشان دهنده برتری تکنولوژی هست.وگرنه کامیون از اینا قویتره.بعدم ماشین الکتریکیو با بنزینی مقایسه نمیکنن.تکنولوژی مرسدس همیشه حرف اولو تو صنعت زده.دلیل قیمت بالای بنز در مقایسه با دو رقیبشم همینه.
حافظ
۱۴ مرداد ۱۴۰۱اگه ماشینی میخوای که آدرنالین خونمون رو به شدت بالا ببره داج انواع مختلف شاسی هاش چلنجر هاش چارجرهاش و علی الخصوص وایپرهاش اگه ماشینی میخوای که آخرین تکنولوژی روز دنیا رو داشته باشه و از دور همه ی خیابان ها وشهرتون محو تماشاش بشن و نهایت هندلینگ و پرفورمنس یک کلام راحتی محض را با آخرین تکنولوژی روز دنیا در دیزاین داخلی و خارجی مرسدس و اگه یک شاسی بلند هوی دیوتی به تمام معنا میخاین که روش رینگ های ۳۹ اینچی فول آفرود هم قابل نصب باشه هم رینگ های کوچکتر و سرعت بی نظیر البته با رینگ های مدل اول با اون قدرت وحشتناک کوه رو بالا می ره به شرطی که راننده ی حرفه ای آفرود باشید ولی من یه موی داج رو با همه ی این قرتی بازی های اینها عوض نمیکنم قیمت هم اولویت مهمیه از همه تو همه ی سگمنت هاش به نسبت رقبا تو سگمنت خودش ارزون تره در ضمن اگه به محصولات آمریکائی و به خصوص داج برسی تا ۵۰ سال آخ نمیگه الآن شاسی بلند آریا که قبل انقلاب شرکت رمبل پارس خودروی امروز اون زمان مونتاژ میکرد اونایی که تمیز نگه داشتن هنوز ماشین مثل ۵۰ سال قبله از همه لحاظ
سهیل
۱۶ مرداد ۱۴۰۱آریا به خاطر شتاب بالا مورد علاقه خلافکارها بود و یک مدت به خاطر ترمزهای کاسه ای میگفتن ترمز ضعیفه و…یک مدل لوکس هم داشت به نام شاهین و به نظر من قیافه آریا بسیار زیباست و نمونه کلاسیک یک ماشین آمریکایی و اون موتور شش خطی که با کمی تغییرات در شهباز و سیمرغ و نوا هم نصب بود . ماشین های قبل از ۵۷ واقعا خوب بودند و انصافا هرماشینی اینجا مونتاژ شد برای زمان خودش جزو بهترین ها بود .
Alireza.w
۲۶ مرداد ۱۴۰۱فقط تویوتا لندکروزر ازلحاظ آفرود و قابلیت آفرود اینا رو سوسک میکنه ازلحاظ کیفیت و دوام هم تویوتا حرف اولو میزنه تو جهان