مرسدس بنز

بازتولید مرسدس بنز 190E با بدنه کربنی و قدرت 440 اسب بخار

شرکت HWA از پروژه جدید خود که یک مرسدس بنز ۱۹۰E بازتولید شده با بدنه کربنی و پیشرانه ۶ سیلندر ۴۴۳ اسب بخاری است رونمایی کرد.


مهندسان آلمانی این شرکت ادای احترام بسیار جذابی به خودروی مرسدس بنز ۱۹۰E 2.5-15 Evo II داشته‌اند به گونه‌ای که این خودرو را کاملاً از نو ساخته‌اند و آن را سال آینده راهی بازار خواهند کرد. نسخه استاندارد این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ارتقا یافته توسط کازورث استفاده می‌کند اما HWA بجای آن پیشرانه یک نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ساخت خود مرسدس بنز را نصب کرده است. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند.

مرسدس Evo دیفرانسیل عقب هم‌اکنون ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۹ نیوتون متر گشتاور در حالت استاندارد دارد و حداکثر سرعتش به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. درصورتی‌که خریداران پکیج پرفورمنس آفالترباخ را سفارش دهند خروجی پیشرانه به ۴۹۳ اسب بخار و حداکثر سرعت به ۲۹۸ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در بخش طراحی ظاهری نیز HWA به استایل اصیل Evo II وفادار بوده و از پانل‌های کامپوزیت فایبرگلاس استفاده کرده است. حتی برای شیشه‌ها نیز همان استانداردهای مدل اصلی رعایت شده‌اند. البته در برخی بخش‌ها شاهد طراحی گیراتر هستیم به گونه‌ای که قوس چرخ‌های الهام گرفته از خودروهای DTM پذیرای رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی عقب شده‌اند. سپر عقب بزرگ‌تر نیز برای بهبود آیرودینامیک نصب شده است.

این مرسدس بنز ۱۹۰E Evo II به سیستم لیفت اکسل جلو مجهز است تا ارتفاع بخش جلوی خودرو به منظور عبور از دست‌اندازها و سرعت‌گیرها تا ۳۰ میلی‌متر افزایش یابد. سیستم ترمز خودرو نیز شامل دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری در عقب است. چراغ‌های جلو و عقب نیز از نوع LED هستند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

داخل کابین مرسدس ۱۹۰E بازتولیدی پشت آمپرهای دیجیتالی نصب شده‌اند تا شبیه نمایشگرهای LCD دهه ۹۰ میلادی باشند. صندلی‌های ریکارو و آتش‌خاموش‌کن استاندارد مدل‌های جاده‌ای نیز جزو دیگر ویژگی‌های خودرو هستند. HWA به این خاطر پیشرانه ۶ سیلندر مرسدس بنز را انتخاب کرده که ترکیب بهینه‌ای از وزن پایین، ابعاد جمع‌وجور و هندلینگ چابک را ارائه می‌کند. شایان ذکر است وزن این مرسدس جذاب به ۱۳۶۰ کیلوگرم می‌رسد. مدیر این شرکت می‌گوید:

با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در زمینه قوای محرکه بدون آلایندگی داریم، استفاده از پیشرانه برقی می‌توانست انتخابی ممکن باشد اما با توجه به نظراتی که مشتریان داشتند کاملاً مشخص شد که آن‌ها خواهان پیشرانه درون‌سوز هستند، چیزی که احساس رانندگی واقعی را فراهم کند

تنها ۱۰۰ دستگاه از مرسدس بنز ۱۹۰E Evo شرکت HWA با قیمت ۷۱۴ هزار یورو معادل ۷۶۳ هزار دلار تولید خواهد شد. این خودرو با گارانتی ۱۲ ماهه یا ۲۰ هزار کیلومتر در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Amir Enzo

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مافیایی

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      عالی شده ولی گرونه البته چند سال بعد ارزش واقعیش معلوم میشه

      موافقم 12
      مخالفم 0
    2. ...

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      نهایت چیزی که ی ماشین باز از زندگی میخواد🤤

      موافقم 16
      مخالفم 1
    3. ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4490 ديدگاه)

      من عاشق ماشینای بازتولید شده هستم…

      موافقم 16
      مخالفم 1
  2. علی جردن

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    چراغ عقبش عالی شده

    موافقم 16
    مخالفم 1
  3. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    (با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در زمینه قوای محرکه بدون آلایندگی داریم، استفاده از پیشرانه برقی می‌توانست انتخابی ممکن باشد اما با توجه به نظراتی که مشتریان داشتند کاملاً مشخص شد که آن‌ها خواهان پیشرانه درون‌سوز هستند، چیزی که احساس رانندگی واقعی را فراهم کند)

    همین کلمات برای دوستان الکتریکی فن کافیه یا بازم بزارم؟

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1242 ديدگاه)

    بهترین نسل e

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD-R1988

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1684 ديدگاه)

      این ماشین قبل از آپدیت نام گذاری مرسدس بود و ربطی به E کلاس نداره و در واقع از نظر اندازه C کلاس هست . در واقع پدر C کلاس مرسدس بنز تشریف دارن

      موافقم 12
      مخالفم 1
  5. Mostafa

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ماشین خفنیه ولی ۷۰۰ خیلی چیزا خفن دیگه میشه گرفت

    موافقم 4
    مخالفم 6
  6. EHSAN2007

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یه خودرو واقعی👌
    واسه
    یه ماشین باز واقعی👌
    ولی قیمتش یکم زیادی بالاس چه خبره

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. nardo

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا جذاب شده ولی ترجیح میدادم هشت سیلندر بود

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. پیام۲

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (200 ديدگاه)

    درستشم همینه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. محمدحسین اسماعبل نسب

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    میتونم بگم که این یکی از بهترین و زیبا ترین ماشین های دوران خودش بوده

    موافقم 12
    مخالفم 0
  10. محمدحسین اسماعبل نسب

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    می تونم بگم که این یکی از زیبا ترین ماشین های دوران خودش بوده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. FY

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    یاد کاور بازی نید فور اسپید آنباند افتادم🤔 در کل عالی

    موافقم 3
    مخالفم 2
  12. JaMsHiD-R1988

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1684 ديدگاه)

    مافیا یعنی این . سلطان DTM !
    ولی اگه موتور چهار سیلندر M139 رو مینداختن هم اصالت این ماشین حفظ میشد هم چابک تر میشد . ولی بازم عالیه چه شش سیلندر باشه چه چهار سیلندر

    موافقم 6
    مخالفم 4
  13. محمد امین

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فقط منم که دیوانه وار عاشق رینگ های مونوبلاک م؟
    میخوام رینگ هاشو لیس بزنم
    باید نون بندازم کف رینگ

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه کاملاً ، فقط سلیقه هست ؛ من خودم وقتی این رینگ هارو میبینم حس قالپاق بهم دست میده و مدلی که به دلم همیشه نشسته رینگ پنج پر هست.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  14. car lover

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خیلی گرونه، لعنتی 700 هزار دلار مگه لیموزینه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. Hamid

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کل کاراکتر این ماشین، موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی کازورث ش بود که سالها قهرمان dtm بود. یعنی چی با یه موتور ۶ سیلندر مدلای پایه مرسدس عوضش کردن. کل اصالت ماشینو ازبین بردن. کدوم احمقی اینو میخره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا