تویوتامرسدس بنز

جدال دو پیرِ جوان! آیکون FJ44 مدل 1973 دربرابر مرسدس G65 مدل 2016

زمانی که بنتلی بنتایگا پا به عرصه گذاشت، قیمت پایه‌ای برابر با ۲۲۹۱۰۰ دلار را نشان داد. در توجیه چنین قیمت سرسام‌آوری، مدیرعامل بنتلی آقای وولفگانگ دورهایمر گفت که: “در حال حاضر اگر بخواهید که یک شاسی‌بلند واقعاً گران بخرید، نمی‌توانید!” اما وولفی جان خیلی تند نرو! مرسدس-ای ام جی تست‌شده در این مقایسه ۲۲۲ هزار دلار قیمت خورده که تنها یک یا دو آپشن با بنتلی بزرگ اختلاف دارد. همچنین Icon FJ44 هم حضور دارد که به‌اندازه‌ی خودمان ارزش دارد!

 1973 Icon FJ44 vs. 2016 Mercedes-AMG G65
Icon FJ44 1973 vs. 2016 Mercedes-AMG G65
قبل از اینکه این پرسش عامه‌پسند و بدیهی را پاسخ دهیم که –آیا این دو ارزش پول خرج کردن را دارند؟ اجازه دهید دراین‌باره بحث کنیم که با آن همه پول زبان بسته‌ای که خرج می‌کنید چه به دست می‌آورید. در مورد ای ام جی، صاحب ستاره سه پر مرسدس و تاریخچه‌ای درخشان می‌شوید. ساختار بدنه روی چارچوب (شاسی مجزا) این خودرو با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر توئین توربوی ۶ لیتری و دست‌ساز عجین شده و این نیروگاه ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیارتان قرار می‌دهد.
 Icon FJ44 1973 vs. 2016 Mercedes-AMG G65
Icon FJ44 1973 vs. 2016 Mercedes-AMG G65
FJ44 زندگی خود را به عنوان یک تویوتا لندکروز ۱۹۷۳ آغاز کرده و حالا به‌طور کامل توسط Icon به دنیا آورده شده است. تنها قطعاتی که باقی‌مانده‌اند عبارت‌اند از کاپوت و شماره شناسایی شاسی.
این FJ44 که شش ماه آینده را در موزه‌ی خودرویی پیترسون سپری خواهد کرد از پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری و ۸ سیلندر متعلق به جنرال موتورز به همراه سوپرشارژر مگنوسون استفاده می‌کند. قدرت تخمین زده‌شده هم برابر است با ۵۴۰ اسب بخار و ۶۷۱ نیوتن‌متر گشتاور.
 Icon FJ44 1973 vs. 2016 Mercedes-AMG G65
Icon FJ44 1973 vs. 2016 Mercedes-AMG G65
5.۷ ثانیه طول می‌کشد تا FJ44 به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۴.۴ ثانیه و با سرعت ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود. تمامی این رکوردها برای خودرویی با ساختار بدنه روی چارچوب، خوب بوده و حتی نسبت به WRX 2015 با گیربکس CVT نیز برتر است. عملکرد ترمز برای Icon بدون ABS خوب نیست: برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴۴.۵ متر مسافت لازم است. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر جی کلاس شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای را میسر می‌سازد و مسافت ۴۰۰ متر در ۱۳.۷ ثانیه و با سرعت ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت ثبت می‌شود. برای رسیدن از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به سکون کامل نیز ۳۴.۷ متر لازم است. در آزمایش فیگور اِیت جی کلاس عملکرد قابل دفاعی بر جای نمی‌گذارد و با ۳۰.۵ ثانیه این تست را به پایان می‌رساند. در مقام مقایسه فورد F-350 تنها به ۳۰.۲ ثانیه نیاز دارد تا همین کار را انجام دهد. عملکرد Icon که توسط همکارمان وحشتناک خطاب می‌شود نسبت به جی کلاس بهتر بوده و با ۲۹.۱ ثانیه به کار خود پایان می‌دهد. با عملکرد درخشانی که این دو خودرو در بخش آفرود دارند، هرگونه کمبود در بحث هندلینگ به‌سرعت فراموش می‌شود. بله بله ما می‌دانیم. هیچ‌کس شاسی‌بلند ۲۰۰ هزار دلاری را به آفرود نمی‌برد البته به‌جز ما! این دو خودرو واقعاً تماشایی هستند. وجود دیفرانسیل‌های قفل شونده (دو قفل کننده‌ی ARB در Icon و سه قفل کننده‌ی مکانیکی در G65) به این معنی هستند که ما مانعی را نمی‌توانیم بیابیم که این دو در برابرش سر خم کنند. به ما اعتماد کنید، ما نگاه می‌کنیم. آیا شاسی‌بلند گران‌قیمت ارزش دارد؟ همان‌طوری که ما مایل به گفتنش هستیم، توانگری ما با شما متفاوت است. اگر ما پولدار شویم، Icon FJ44 را پشت سر G63 خودمان پارک خواهیم کرد، نه پشت G65!


[دانلود ویدئو] منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بنز 621 اسب بخار 1000 نیوتن متر گشتاور در اختیارتان میگذارد با اپشن بیشتر
    اصلا جایی هست که بنز کم بیاره
    بنزه دیگه اگه بگی گل کوچیک هم بازی میکنه جای تعجب نیست ……….

  2. یوسف

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    نکته غک انگیز ماجرا اینجاست که واقعا کمتر کسی با همچین بنزی به آفرود میره چون خیلی از خریداران متول این ماشین از اون به عنوان یک ماشین تشریفات یا امنیتی در شهر استفاده میکنن. البته این سرنوشت همه جی کلاس ها نیست ولی اکثرشون هیچ وقت مجال بروز توانایی هاشونو تو طبیعت پیدا نمیکنن.

  3. محمد ب

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دانه ففل سیاه و خال مهرویان سیاه
    هر دو جان سوز است اما این کجا و آن کجا

  4. بهنام طیبی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مرسدس بنز دوس دارم.شکل ظاهری خوبی داره

  5. amer

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با دیدن این کلاس از خودروها احساس قدرت به آدم دست میده خیلی جذابن

  6. امیر.عارف

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    یه دونه از اینها داشته باشی و بدور از مشکلات دنیا بری واسه خودت تو طبیعت بگردی

    1. علي دانشمند

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      با نظرت بدجوری پایم داداش
      منم یکی از فانتزیای زندگیم این بود که یدونه ماشین آفرودی خوب داشته باشم بزنم به دل طبیعت فارغ از همه ی مشکلات دنیا وسط کویر و دشتو بیابون صفا کنم ♡♡♡♡

  7. American and japan

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (199 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم.fj44 واقعا هیولای جهش یافته میشه اسمشو گذاشت.ولی کاشک روی همون اتاق fj40 ساخته شده بود تا فاصله ی بین دو محور کمتری داشته باشه و وزنش هم کمتر باشه.
    من فکر میکنم در رقابت بین این دو برتری مال fj44 icon باشه چون وزنش خیلی کمتر از g65 هست.اونایی که آفرود کار هستند میدونن وزن کم یعنی همه چی.تو گل و ماسه و برف گیر نمیکنی…کشش خیلی بهتری رو تجربه میکنی… و… ولی خب با این پول من ترجیح میدم همون g65 رو بخرم.چون برای icon اینقدر پول ارزش نداره بدی.راستی نیما جان این موتور 400 جی ام سی نیست؟

  8. احمد باقری

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همشون عالین.

  9. یاسین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام.بنز اونم کلاس جی!خیر سرمون یه زمانی به سفارش ما و فقط برای ما ساخته شد!که جنگ تحمیلی مانع رسیدن ای پیل تن به ما گردید!واقعا که!

  10. mohsen

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    عشق است بنز

  11. mohammad-fm

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بنز غول افرود. چه خودرویی توان مقابله با بنز رو داره .اصلا اسم مرسدس بنز حس خاصی به ادم میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا