زمانی که بنتلی بنتایگا پا به عرصه گذاشت، قیمت پایهای برابر با ۲۲۹۱۰۰ دلار را نشان داد. در توجیه چنین قیمت سرسامآوری، مدیرعامل بنتلی آقای وولفگانگ دورهایمر گفت که: “در حال حاضر اگر بخواهید که یک شاسیبلند واقعاً گران بخرید، نمیتوانید!” اما وولفی جان خیلی تند نرو! مرسدس-ای ام جی تستشده در این مقایسه ۲۲۲ هزار دلار قیمت خورده که تنها یک یا دو آپشن با بنتلی بزرگ اختلاف دارد. همچنین Icon FJ44 هم حضور دارد که بهاندازهی خودمان ارزش دارد!
قبل از اینکه این پرسش عامهپسند و بدیهی را پاسخ دهیم که –آیا این دو ارزش پول خرج کردن را دارند؟ اجازه دهید دراینباره بحث کنیم که با آن همه پول زبان بستهای که خرج میکنید چه به دست میآورید. در مورد ای ام جی، صاحب ستاره سه پر مرسدس و تاریخچهای درخشان میشوید. ساختار بدنه روی چارچوب (شاسی مجزا) این خودرو با پیشرانهی ۱۲ سیلندر توئین توربوی ۶ لیتری و دستساز عجین شده و این نیروگاه ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور را در اختیارتان قرار میدهد. FJ44 زندگی خود را به عنوان یک تویوتا لندکروز ۱۹۷۳ آغاز کرده و حالا بهطور کامل توسط Icon به دنیا آورده شده است. تنها قطعاتی که باقیماندهاند عبارتاند از کاپوت و شماره شناسایی شاسی.این FJ44 که شش ماه آینده را در موزهی خودرویی پیترسون سپری خواهد کرد از پیشرانهی ۶.۲ لیتری و ۸ سیلندر متعلق به جنرال موتورز به همراه سوپرشارژر مگنوسون استفاده میکند. قدرت تخمین زدهشده هم برابر است با ۵۴۰ اسب بخار و ۶۷۱ نیوتنمتر گشتاور. 5.۷ ثانیه طول میکشد تا FJ44 بهسرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۴.۴ ثانیه و با سرعت ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت طی میشود. تمامی این رکوردها برای خودرویی با ساختار بدنه روی چارچوب، خوب بوده و حتی نسبت به WRX 2015 با گیربکس CVT نیز برتر است. عملکرد ترمز برای Icon بدون ABS خوب نیست: برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴۴.۵ متر مسافت لازم است.
[دانلود ویدئو] منبع: motortrend
king 918
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بنز 621 اسب بخار 1000 نیوتن متر گشتاور در اختیارتان میگذارد با اپشن بیشتر
اصلا جایی هست که بنز کم بیاره
بنزه دیگه اگه بگی گل کوچیک هم بازی میکنه جای تعجب نیست ……….
یوسف
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵نکته غک انگیز ماجرا اینجاست که واقعا کمتر کسی با همچین بنزی به آفرود میره چون خیلی از خریداران متول این ماشین از اون به عنوان یک ماشین تشریفات یا امنیتی در شهر استفاده میکنن. البته این سرنوشت همه جی کلاس ها نیست ولی اکثرشون هیچ وقت مجال بروز توانایی هاشونو تو طبیعت پیدا نمیکنن.
محمد ب
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵دانه ففل سیاه و خال مهرویان سیاه
هر دو جان سوز است اما این کجا و آن کجا
بهنام طیبی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵مرسدس بنز دوس دارم.شکل ظاهری خوبی داره
amer
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵با دیدن این کلاس از خودروها احساس قدرت به آدم دست میده خیلی جذابن
امیر.عارف
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵یه دونه از اینها داشته باشی و بدور از مشکلات دنیا بری واسه خودت تو طبیعت بگردی
علي دانشمند
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵با نظرت بدجوری پایم داداش
منم یکی از فانتزیای زندگیم این بود که یدونه ماشین آفرودی خوب داشته باشم بزنم به دل طبیعت فارغ از همه ی مشکلات دنیا وسط کویر و دشتو بیابون صفا کنم ♡♡♡♡
American and japan
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵هر دو رو دوست دارم.fj44 واقعا هیولای جهش یافته میشه اسمشو گذاشت.ولی کاشک روی همون اتاق fj40 ساخته شده بود تا فاصله ی بین دو محور کمتری داشته باشه و وزنش هم کمتر باشه.
من فکر میکنم در رقابت بین این دو برتری مال fj44 icon باشه چون وزنش خیلی کمتر از g65 هست.اونایی که آفرود کار هستند میدونن وزن کم یعنی همه چی.تو گل و ماسه و برف گیر نمیکنی…کشش خیلی بهتری رو تجربه میکنی… و… ولی خب با این پول من ترجیح میدم همون g65 رو بخرم.چون برای icon اینقدر پول ارزش نداره بدی.راستی نیما جان این موتور 400 جی ام سی نیست؟
احمد باقری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵همشون عالین.
یاسین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام.بنز اونم کلاس جی!خیر سرمون یه زمانی به سفارش ما و فقط برای ما ساخته شد!که جنگ تحمیلی مانع رسیدن ای پیل تن به ما گردید!واقعا که!
mohsen
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵عشق است بنز
mohammad-fm
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵بنز غول افرود. چه خودرویی توان مقابله با بنز رو داره .اصلا اسم مرسدس بنز حس خاصی به ادم میده