لندروور-رنجروورمرسدس بنز

مقایسه لندروور دیفندر اوکتا با مرسدس G63، نبرد سریع‌ترین شاسی‌بلندهای آفرود

مرسدس G63 و لندروور دیفندر اوکتا هردو به پیشرانه‌های V8 قدرتمندی مجهز هستند و قیمتی نزدیک به هم دارند اما کدام‌یک گزینهٔ بهتری خواهد بود؟

مرسدس AMG G63 سال‌ها یکه‌تاز بخش شاسی‌بلندهای آفرودی پرسرعت بوده و هیچ رقیب مستقیمی نداشته است اما حالا لندروور با معرفی دیفندر اوکتا قصد دارد این شرایط را تغییر دهد. این نسخه که پرچم‌دار خانوادهٔ دیفندر محسوب می‌شود، در تجمل، قدرت موتور و توانایی‌های آفرود بشدت ارتقاء پیدا کرده است اما آیا این‌ها برای رقابت با G کلاس و جلب نظر طرفداران این افسانهٔ آلمانی کافی خواهد بود؟ در ادامه با مقایسهٔ دو خودرو قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

نمای بیرونی

هرچند اوکتا تغییرات زیادی را تجربه کرده اما همچنان کاملاً ظاهر آشنای یک دیفندر را دارد. بااین‌حال، اولینی چیزی که در ظاهر این خودرو جلب‌توجه می‌کند، عرض بسیار بیشتر به خاطر بچه گلگیرهایی است که حالا لاستیک‌های عظیم ۳۳ اینچی گودیر را در خود جای داده‌اند. به لطف این تایرها، فاصلهٔ اوکتا از زمین ۲۸ میلی‌متر و عرض خودرو ۶۸ میلی‌متر بیشتر شده است. سقف مشکی‌رنگ، طراحی جدید سپر جلو با ورودی هوای بزرگ‌تر، محافظت بیشتر از زیر بدنه و بهبود زوایای ورود و خروج هم از دیگر ویژگی‌های این نسخه از دیفندر هستند.

از سوی دیگر، G63 هم ظاهر بروزی دارد زیرا مرسدس به‌تازگی نسخهٔ جدید آن را معرفی کرده است. هرچند در این خودرو همچنان ظاهر نمادین G کلاس حفظ شده اما با بازطراحی سپرها، جلوپنجره و ورودی‌های هوای خاص AMG، کمی نمای بروزتری پیدا کرده است. لندروور هنوز ابعاد و زوایای آفرودی دیفندر اوکتا را اعلام نکرده ولی با توجه به افزایش فاصله از زمین و طراحی جدید سپرها، انتظار می‌رود زوایای ورود، خروج و شکست بهتری نسبت به G63 به ترتیب با ۲۷ درجه، ۲۹ درجه و ۲۵ درجه داشته باشد. همچنین عمق حرکت در آب اوکتا نیز به یک متر افزایش پیدا کرده است.

پرفورمنس

هردو خودرو زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با سیستم هیبریدی خفیف دارند. در سینهٔ G63 همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری AMG را می‌بینیم که ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل است. بااین‌حال، این پیشرانه حالا به سیستم هیبریدی خفیف مجهز شده که می‌تواند در سرعت‌های پایین و به‌صورت موقت ۲۰ اسب بخار قدرت اضافی را ارائه کند. به لطف این سیستم، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت G63 از ۴.۵ به ۴.۲ ثانیه رسیده است.

دیفندر اما از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری ب‌ام‌و استفاده می‌کند که قبلاً زیر کاپوت مدل‌های رنجروور SV هم قرار گرفته بود. این پیشرانه ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در مقطع کوتاهی با فعال کردن لانچ کنترل، گشتاور آن به ۸۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. این پیشرانه بسیار از موتور ۵ لیتری سوپرشارژ دیفندر V8 با ۵۲۵ اسب بخار قدرت قوی‌تر است و اوکتا را ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

توانایی‌های آفرود و آنرود

هردو شاسی‌بلند علاوه بر پیشرانه‌های قدرتمند، به مجموعه‌ای از تجهیزات تعلیق مجهز هستند که به‌ سواری راحت روی جاده و توانایی در خارج از جاده کمک می‌کنند. G63 به‌صورت استاندارد با سیستم کنترل سواری AMG عرضه می‌شود که سه حالت مختلف را برای تنظیم کمک‌فنرها روی جاده ارائه می‌کند. قابلیت کاپوت شفاف، سه قفل دیفرانسیل مکانیکی، دنده‌های ضریب سنگین و اکسل عقب صلب نیز همچنان G63 را با تمام تجملی که دارد، به یکی از شاسی‌بلندهای آفرودی برتر بازار تبدیل کرده است.

اوکتا نیز علاوه بر ویژگی‌های دیفندر معمولی مثل قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب، سیستم تعلیق بادی و سیستم واکنش مسیر لندروور، به سیستم تعلیق جدید ۶D داینامیک با اتصال هیدرولیکی مجهز شده است که با فنرهای بادی قابل تنظیم جدید و کمک‌فنرهای هیدرولیکی همراه است. همچنین حالتی بنام اوکتا هم در این خودرو تعبیه شده است که لانچ کنترل آفرود و تنظیم ویژهٔ سیستم ABS را برای مسیرهای سست فراهم می‌کند.

داخل

دیفندر به لطف به‌روزرسانی اخیر، در داخل ارتقاء پیدا کرده و نسخهٔ اوکتا یک گام جلوتر رفته است. در جلو، شاهد صندلی‌های پرفورمنس جدیدی با پشت‌سری‌های یکپارچه هستیم تا هنگام تخته کردن گاز اعتمادبه‌نفس بیشتری به راننده بدهد. برای این صندلی‌ها همچنین روکش‌های مختلفی هم قابل انتخاب خواهد بود اما طراحی و تکنولوژی داخلی مشابه دیگر تیپ‌های بالا ردهٔ دیفندر است. این چیز بدی نیست ولی نباید انتظار پیشرفت قابل‌توجهی را در سطح تجمل اوکتا نسبت به دیگر نسخه‌ها داشته باشید؛ بنابراین، کسانی که خواهان حد نهایی تجمل و تکنولوژی‌های پیشرفته هستند، باید سراغ G63 بروند. این خودرو از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد و کابین بسیار قابل سفارشی‌سازی خواهد بود. در اینجا سیستم صوتی برمستر و نورپردازی داخلی هم ارائه می‌شود.

قیمت و جمع‌بندی

اوکتا با قیمت پایهٔ ۱۵۲ هزار دلار به بازار خواهد آمد تا گران‌ترین نسخهٔ دیفندر لقب گیرد. نسخهٔ ادیشن وان نیز حدود ۱۵ هزار دلار گران‌تر است و با قیمت ۱۶۷,۸۰۰ دلار ارائه می‌شود ولی هنوز هم از G63 ارزان‌تر است. مرسدس هنوز قیمت نسخهٔ جدید G63 را اعلام نکرده اما ازآنجایی‌که نسخهٔ قبلی با قیمت ۱۸۳ هزار دلار عرضه می‌شد، انتظار می‌رود قیمت مدل ۲۰۲۵ از حدود ۱۹۰ هزار دلار شروع شود. به‌طورکلی، با اوکتا مالک یک شاسی‌بلند پرفورمنس با توانایی‌های آفرود خواهید شد درحالی‌که G63 پکیجی لوکس و پرفورمنس را ارائه می‌کند. همچنین G کلاس نماد ثروت و شهرت محسوب می‌شود که برتری مهمی به‌حساب می‌آید؛ بنابراین، کسانی که به پرفورمنس بهتر روی جاده علاقه دارند، بهتر است سراغ دیفندر اوکتا بروند اما برای کسانی که تجمل و جلب‌توجه را در اولویت دارند، همچنان G63 بهترین گزینه خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

لندروور دیفندر اوکتا مرسدس AMG G63
پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۵ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۸ ثانیه ۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت پایه ۱۵۲ هزار دلار ۱۹۰ هزار دلار

کدام شاسی‌بلند آفرودی V8 را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۲ رای

منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. نانو

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (139 ديدگاه)

    ایرانی ها وعرب ها در مقایسه هر ماشینی با بنز اولویت با بنز میشه

    موافقم 10
    مخالفم 14
    1. Mohsen68

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      جی کلاس نود و پنج درصد فروشش تو کشور آمریکا و کانادا هست. چیزی که گفتی حتی اگر درست باشه به این ماشین مرسدس ربطی نداره.

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. SMS

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (326 ديدگاه)

        انتخاب بین دو سلطان سخت است

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. GERMANY

          ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          واقعا همینطوره یکی بنزه یکی بی ام و

          موافقم 10
          مخالفم 6
        2. شیخ جاسم عبود نبود

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (30 ديدگاه)

          بنز و بی ام و چه ربطی داره ما میگیم دیفندر و جی کلاس

          موافقم 7
          مخالفم 4
      2. SMS

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (326 ديدگاه)

        طراحی دیفندر انگار به روز تر است اما بنز هم کم نمیاره

        موافقم 15
        مخالفم 4
  2. NGU

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    هر دو ماشین شاهکارن
    ولی g کلاس تو سگمنتی که خودش بوجود آورده تک و تنها پادشاهی میکنه
    یک پکیج کامل و معقول از اصالت،لاکچری،قدرت،سرعت،آفرود و طراحی کلاسیکی که همه میپسندن

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. datsun

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3774 ديدگاه)

      کدوم سگمنت رو به وجود آورده ؟

      موافقم 8
      مخالفم 11
      1. froG-driVer

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (805 ديدگاه)

        از نظر من سگمنت شاسی بلند های با فرمون amg جذاب دوست داشتنی😐

        موافقم 13
        مخالفم 4
      2. Engineer

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        سگمنت یعنی دسته بندی یا کلاس اتومبیل ، جی واگن اینجا کلاسی رو به وجود آورده که فقط با خودش رقابت میکنه.

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. datsun

          ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3774 ديدگاه)

          اِ چه جالب نمیدونستم (: بیشتر توضیح بده کدوم سگمنت رو بوجود آورد ؟

          موافقم 5
          مخالفم 11
        2. Engineer

          ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (57 ديدگاه)

          @datsun
          اگه می‌دونی چرا میپرسی.

          موافقم 6
          مخالفم 6
      3. NGU

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (62 ديدگاه)

        سگمنت G کلاس 😁

        موافقم 14
        مخالفم 3
      4. علی

        ۲۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (720 ديدگاه)

        منظورش توی کلاسی که هم فوق لوکس اشرافی و هم آفرود هم پرفورمنس هم کلاسیک سگمنت مخصوص جی کلاس که پادشاه شاسی بلند های جهان هس

        موافقم 14
        مخالفم 1
    2. Taha shahbeiki

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      بله پادشاهی میکنه به یاد پادشاه 👑چند روز پیش ویدیویی دیدم که روی توضیحات آفتاب گیرش فارسی نوشته بود انگار فقط از اون سفارش همین رو عملی کردن.

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. datsun

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3774 ديدگاه)

        هیچ سگمنتی رو به وجود نیاورد

        موافقم 9
        مخالفم 15
        1. پویا

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (477 ديدگاه)

          من نمی‌دونم چرا دیس میخوری یکی به ما توضیح بده

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. علی

        ۲۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (720 ديدگاه)

        درود بی پایان به پادشاه جی کلاس که از پادشاه برمیاد

        موافقم 11
        مخالفم 5
      3. علی

        ۲۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (720 ديدگاه)

        درود بر شما طاها جان این ماشین تاج افتخار جهان هست،🏆 وسلام

        موافقم 11
        مخالفم 2
    3. Hero

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      در رده (یا بقول بعضی ها سگمنت!!!) SUVهای لوکس، هر دو در بهترین وضعیت هستن اما کیفیت ساخت بنز G بالاتره همچنین مصرف سوختش بعلت آیرودینامیک بد، و دیفندر در این موارد برعکسه
      ضمنا بد نیست در کانال carwow ببینین مت واتسون چطور بنز G و دیفندر و جیپ روبیکان رو در آزمون tug of war یعنی کشیدن همدیگه قرار داد. کانال SUV Battle رو هم ببینین. هر نوع شاسی بلند مشهور از جمله اینها را در آفرودهای دشوار تحت آزمونهای حرفه ای قرار میده. نمیگم دیفندر بهتر ظاهر شد یا بنز G که سه دیفلاک داره، چون واقعا غافلگیر کننده و تماشایی هست و فقط باید خودتون ببینین و حظ کنین

  3. Cert

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    G63 بدرد آفرود‌ نمی خورد چون رینگ های مناسبی ندارد و تعلیق آن هم کاهش یافته است
    در جاده هم به دلیل شاسی آن سواری سفت و سختی دارد
    این سگمنت آفرود اسپرت شکست
    خورده است

    موافقم 7
    مخالفم 16
    1. froG-driVer

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (805 ديدگاه)

      تو هم مثل علی جردن داری برعکس جریان رودخونه شنا می‌کنی.ممکنه سنگی چیزی بخوره بهت استخوان هات بشکنه عزیز.
      جی کلاس هر عیبی هم داشته باشه(که نداره)
      درچشم جهانیان و خصوصا خاورمیانه یه الماس ارزشمنده😐😐

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. NAVID@@98

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      👑🥇G63 برتر بهترین درمان آفرود میخوره جی کلاس بهترین آفرود رو داره با سه دیفرانسیل قفل شونده بینظیره
      👑🥇تازه خدایی خوب همیشه نسخه های اصلی همیشه برتر پیروز عزیز اسکوارد و نظامی ارتش ها و… هم نگفتیم که دیگه پادشاهی مطلق هر چیز بهترین اول این آفرودر اروپایی برتر در رقابت با آمریکایی ها هر چیز بهترین اول خدایی خوب همیشه پیروز برتر پادشاهی مطلق عزیز👑🥇
      🥇👑در جاده هم نرم ترین و ایزوله ترین سواری رو داره به همراه رقبای آمریکایی خودش
      👑🥇این سگمت آفرودر پادشاه همیشه برتر و پیروز و عزیزه👑🥇😍

      🤩👑🥇برتر بودن آفرودر های تخصصی هاموی و جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر واضح و مبرهنه و این برتری و بهتر بودن تو همه هر زمینه ها هستن و از همه هر نظر بهترین برتر هستن این تفاوت برتری رو میتونیم تو هاموی جی کلاس و رپتور رم تی آر ایکس و هامر احساس کنیم اینها آفرودر تخصصی بالا هستن از این ها بالاتر که از ریشه خودشونم هستن که دیگه وحشتناکه و نمیگمیم اینها رو هم فقط مثالش رو میزنیم بگیم برتریشان وحشتناکه
      خود آفرودر های تخصصی برتر هم که
      که زمین ماشین شاسی ۱۰۰ درصد کمپلت قابل مقایسه که نی اند با دیگران دست انداز های مهیب تخصصیی از اینها به بالا که همینمها رو فقط برتریشان مثال میزنیم 👑🥇
      چون چه لزومیه
      وگرنه خواستیم در عمل بیاریم اونا هم نمیگمیم که
      همون حاشیه امن کارو در میاره
      🤩😍حاشیه امن برتر هم متشکل از چند آفرودر برتر اروپایی و آمریکایی یعنی
      فورد برانکو بخصوص رپتور بعنوان آفرودر مدرن برتر
      اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک برتر
      و لندروور رنجروور بعنوان افرودر لوکس برتر

      حتی همینا هم زیاده همون دیفندر رانگلر برانکو کارو درمیارن به همراه شورلت کلرادو و جمس یوکان ارتقاءیافته با افترمارکت برای آفرود ارتقاء تیون می‌کنیم آفرود
      جوری برتری دارن که نگو🤩😍

      👑🥇درمورد تست هم هزاران تست هم که باشه هاموی جی کلاس و هامر و رپتور از همه نظر بهتر هستن کما اینکه هیمنطور هم هست هم بصورت بالقوه و هم بصورت بالفعل تو تمام پارامتر ها برتری با هاموی جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر هست مثلا تو پارامتر های تخصصی آفرود مثل حد اکثر عمق غوطه وری در آب و زاویه ورود و خروج و شکست در ناهمواری ها و قابلیت صعود از شیب و کلا تمام پارامتر ها و تمام آزمایش ها و هر تمام تست ها هاموی و جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس برتر هستن تنها چیزایی که میتونن بهتر از خودشون باشن جایگزین هایی در کلاس بالاتر از خودشون و از ریشه خودشون هست که گفتمشان چون کلا هاموی جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس یک چیز سطح بالایی هستن تفاوت رو ما حس کردیم تفاوت همین برتری همه هر جانبه هموی جی کلاس و هامر و فور. اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس اروپایی و آمریکایی هست که همینجا هم یکی از جاهایی هست که مثل همه تست ها و همه زمینه های دیگه کاملا مشخصه جی کلاس و هاموی هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس عملا در یه سطح بالا بالاتر برتر هستن پس اونها تو یه تست جداگانه واسه خودشون قرار میگیرن چون مشخصا بقیه با اینها قابل مقایسه نیشتن و جی کلاس و هاموی هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس یم چیز سطح بالا بالاتری برتر هستن که از همه هر نظر برتر بهتر هستن👑🥇

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Cert

        ۲۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        برای آفرود گفتم G63 خوب نیست
        و گرنه G500 وG550 برای آفرود خوب
        هستند و کار را می دهد اما نباید یک آفرود خودروی اسپرت باشد چون
        گشتاور ندارد

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. قاسم

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        سه دیفرانسیل را از رنجرور یاد گرفت!!

    3. علی

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (720 ديدگاه)

      مقاله رو درست نخوندی. ۳ تا قفل مکانیکی قفل دیفرانسیل داره. دنده فوق سنگین
      معلومه که اصلا در مورد این جواهر. هیچی نمی دونی

      موافقم 12
      مخالفم 1
  4. محمد

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    جی کلاس اصالت و سنگ محک این کلاس خودروییه.به قول معروف چند متر مکعب عشقه این ماشین.

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. فقط انگلستان

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1089 ديدگاه)

      اصالت دیفندر چیزی کم از جی کلاس نیست و هر دو اسطوره هستن.

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. پیام۲

        ۲۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (257 ديدگاه)

        هیچ شباهتی به اون مدل جعبه‌ای قدیمی نداره

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. قاسم

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        فقط بریتانیای کبیر!!!

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. Sina

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (822 ديدگاه)

    اگر دیفندر همون موتور ۵ لیتر سوپرشارژ رو داشت قطعا دیفندر
    ولی توی این دو مدل قطعا G63

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. froG-driVer

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (805 ديدگاه)

      دیفندر اگه با بقیه مقایسه نشه یه شاهکاره برای رنجرور.ولی هیچی g63 با موتور v8 و فرمون جذاب amg نمیشه.خیلی با هم فرق دارن این دوتا.g63 یه شاهکاره تمام عیاره و بی نظیر.

      موافقم 12
      مخالفم 4
  6. amirkhanzadeh

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فقطی به g63 نگاه می کنی اصالت از ماشین می زنه بیرون
    ناخودآگاه شروع می کنی به تحسین کردند
    یکی از ماشین های در حال تولید بنز که خیلی دوسش دارم همین g63 هستش

    موافقم 13
    مخالفم 5
  7. پیام

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2008 ديدگاه)

    G Class

    موافقم 7
    مخالفم 7
  8. AMANTE

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    برای جلب توجه صد در صد G63 انتخاب عالی هست، البته آفرود خوبی هم داره اما خودم ترجیح میدم مدل غیر AMG کلاس G رو بخرم و با قطعات افترمارکتی تبدیل اش کنم به یک آفرودر جان سخت.

    موافقم 12
    مخالفم 4
  9. Taha Ayoobi

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3230 ديدگاه)

    انتخابم بین اینا نیست، ولی بین اینا فک کنم جی کلاس.

    یه بار از نزدیک دیدمش.
    صدای اگزوزش محشر بود.
    طرف گاز میداد قشنگ جلوی ماشین می‌کشید بالا خودشو.

    موافقم 12
    مخالفم 4
  10. .

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    کاریزمای جی کلاس منحصر به مرسدسه….
    رقیب مستقیم کیلو چند؟

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. علی

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (720 ديدگاه)

      جی کلاس بی رقیب هست خواهشاً رقیب نتراشید واسش. این ماشین مقدس هست

      موافقم 6
      مخالفم 5
  11. علی Shelby

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    هر دو زیبا هستن
    چه بنز با طراحی کلاسیک
    چه لندرور با طراحی مدرن
    ولی توی جی کلاس مدرن تر از لندرور هست

    موافقم 13
    مخالفم 2
  12. ARMAN سابق

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (472 ديدگاه)

    بین این دو تا جی رو انتخاب می کنم چون دیفندر شاسی یکپارچس و این خیلی تو ذوق من میزنه و در ضمن موتور جی رو بیشتر دوست دارم
    ولی اگه فقط برای آفرود بخوام انتخاب کنم رنگلر ۳۹۲ رو انتخاب می کنم روش لوازم آفرود نصب می کنم موتورشم تا حد زیادی تیون می کنم. بقیه پولمم میذارم جیبم

    موافقم 4
    مخالفم 4
  13. رامتین

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3181 ديدگاه)

    در کل انتخاب ما بر اساس احساسه و بنز را انتخاب میکنیم، ولی لندروور طراحی و کارایی بهتری داره.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  14. GERMANY

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر دو آلمانی هستن نمیشه انتخاب کرد
    ولی موتور بیمر یه چیز دیگه هست

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. قاسم

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      راست میگی چون المان با موتور بی ام و ریده تو لندرور !! اقای جرمنی المانیا یه مشت اشغال بیشتر نیستن!!!

  15. علی اکبر زینالی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    با سلام؛ هردو.

  16. علی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (720 ديدگاه)

    جی کلاس هم عقل ادمو می‌بره هم قلب ادمو در آخر روح ادمو هم تسخیر می‌کنه مثل الهه های اساطیر
    به به اصیل و باوقار

    موافقم 5
    مخالفم 2
  17. علی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (720 ديدگاه)

    دیفندر عالی هست و در حد جی کلاس نیس. جی کلاس یه پادشاه هست و.شاه خواهد ماند برای ما خیلی عزیزه اصالت آریایی نبوغ ایرانی یادگاری از ……

    موافقم 5
    مخالفم 5
  18. علی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (720 ديدگاه)

    این ماشین نماد ثروت و قدرت و نماد شیخ ها و شاهزاده ها شده توی این زمینه حتی از
    بوگاتی و لامبو رولزرویس و بنتلی حتی از میباخ هم فراتر رفته جی کلاس ابهت پادشاهان رو داره روح پادشاهان رو داره. چیزی که هیچ خودروی فوق لوکس دیگری در دنیا نداره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  19. کیان

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برای آفرود لزوما گشتاور مهم نیست.
    ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور کمتر اوکتا اونقدر بین این دوتا ماشین فرق ایجاد نمیکنه.
    موتور ۴.۴ لیتر اوکتا که از موتور G63 قطعا بهتره و نهایت سرعت و HP ( اسب. بخار) هم همینو میگن.
    به هر حال اگر برای فخر فروشی و با کلاس بودن بخواید G63 بهتره.
    ولی اگر ماشین واقعا خوب میخواهید که تا عمر داری کار کنه اوکتا بهتره.
    ضمنا اونایی که دم از آفرود G63 می زنند ، شما به ظاهر دوتا ماشین نگاه کن.
    اوکتا گلگیر های مخصوص آفرود. سپر عقب و جلوی بالاتر از سطح زمین که به تجربه آفرود کمک می‌کنه. و از همه مهمتر کمک فنر نرم ترش. ولی مرسدس هیچکدوم از این هارو نداره و یکسری آدم ها با علاقه افراطی از خوبی های اوکتا در آفرود چشم پوشی کردند و همش میگن مرسدس.
    راجع به ایالات در ساخت ماشین های آفرود هم حرف نزنید که لندروور زمانی که بی ام دبلیو و مرسدس سر سرعت دعوا میکردن و هیچکدوم هم ماشین شاسی نزده بودن ، لندروور سلاطین آفرود رو عرضه میکرد که تا الان هم مورد استفاده جوون ها قرار میگیره.
    اگر کامنتو تو روز می‌خونید روزتون خوش
    اگر تو شب شبتون پر ستاره

    موافقم 9
    مخالفم 3
  20. کاوه آهنگر

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام ، خدا قوت .

    با تشکر از نگارنده این مطلب .
    خدایا ما کی میخوایم تجربه سواری با یکی از اینا را داشته باشیم .؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  21. Mart

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جی کلاس توی بازار آفرود مثل آیفون تو بازر موبایله … هر کی هرچی می خواد بسازه می سازه …
    ولی بازم اقبال عمومی روی جی کلاسه . وقتی بتونی یه بار نظر عموم رو جلب کنی دیگه خیلی سخت می شه اون باور و پارادایم ذهنی رو شکست ..
    ایجاد یه تعصب پنهان در نظر بیننده کار عجیب و غریبیه که جی کلاس تونسته مثل آیفون در اذهان به وجود بیاره …

  22. هیروهیتو

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    لندروور رو خیلی دوست دارم و ماشین های عالیی هستن اما نمیدونم چرا طراحیشون رو دوست ندارم
    بخاطر همین قطعا مرسدس 🇩🇪❤️‍🔥🇩🇪

  23. قاسم

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    بعضیا اگه المانیا ریده باشن تو صندوق و بفرستن بیاد میگن خوبه فقط چون المانیه!!! این چیه درست کرده!!!!

  24. Geostudy

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه تویوتا سری ۷۰ بدید به من برم شاخشونو بشکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا