جنسیس بهتازگی بهطور کامل از نسل جدید سدان پرچمدار خود یعنی G90 پردهبرداری کرده و به نظر میرسد گامی امیدوارکننده روبهجلو باشد. هرچند G90 همیشه خودروی لوکس و راحتی بوده است اما نسل جدید آن طراحی بسیار بهتری هم دارد. بااینحال، هیچ خودروی دیگری مثل مرسدس بنز S کلاس نمیتواند سنگ محک این کلاس باشد زیرا این پرچمدار آلمانی پس از چندین دهه هنوز هم معیاری برای راحتی و تکنولوژی محسوب میشود. تاکنون آئودی و بامو هیچگاه نتوانستهاند با پرچمداران خود واقعاً از S کلاس پیشی بگیرند، آیا جنسیس شانسی دارد؟ بیایید بفهمیم.
طراحی بیرونی
S کلاس کنونی همان چیزی است که همیشه بوده است. خودرویی شناختهشده که بدون خودنمایی، شخصیت و جایگاه خود را نشان میدهد. این ماشین از هر زاویهای خودرویی باوقار است که بوی کیفیت و تجمل میدهد؛ اما مشکل اینجا است که حالا تشخیص S کلاس از مدلهای ارزانتر E کلاس و S کلاس سختتر از همیشه شده و این موضوع برای کسانی که مبلغی ششرقمی را برای خرید پرچمدار مرسدس بنز پرداخت کردهاند اصلاً جالب نیست. از سوی دیگر، G90 خودرویی جذابتر و چشمگیرتر به نظر میرسد. چراغهای جلوی دوخطی این خودرو که تا روی گلگیرها کشیده شده به همراه جلوپنجرهٔ تاجی شکل، هویت منحصربهفردی به آن بخشیده است. بله البته از دید عموم، G90 ارجوقربی که S کلاس دارد را برنمیانگیزد ولی از دید ما، این سدان شیکتری است.
داخل
اگر معتقدید که تکنولوژی بیشتر باعث ساخت خودروی لوکس بهتری میشود، S کلاس پیروز این بخش خواهد بود زیرا درحالیکه G90 رویکرد سنتیتری را دنبال کرده، مرسدس در پرچمدار خود از نمایشگرهای بسیار بزرگتری استفاده کرده است. مسلماً اصلیترین ویژگی در کابین S کلاس نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی روی کنسول میانی است. از سوی دیگر، جنسیس به سبک نسل قبلی S کلاس، از دو نمایشگر متصلبههم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر استفاده کرده که در طراحی کلی کابین بهتر ادغام شدهاند. همچنین در جنسیس روی کنسول میانی دکمههای فیزیکی برای کنترل اکثر قسمتها خواهید داشت اما در مرسدس که همهچیز به نمایشگرها سپرده شده چنین چیزی وجود ندارد.
کابین مرسدس مطمئناً چشمگیرتر است اما هردو خودرو واقعاً بیعیب و نقص ساخته شدهاند و نهایت راحتی و تجمل را برای سرنشینان خود فراهم میکنند. ازجملهٔ تجهیزاتی که بهطور مشترک در هردو خودرو وجود دارد میتوان به سیستم پخش عطر، سیستم صوتی با بیش از ۲۰ بلندگو، ماساژور صندلیها و مجموعهٔ کاملی از تکنولوژیهای کمکراننده مثل پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی و هدآپ دیسپلی اشاره کرد. G90 در عقب از صندلیهای VIP با زیر پایی و نمایشگر لمسی برای کنترل ویژگیهای مختلف بهره میبرد درحالیکه در S کلاس سرنشینان حتی میتوانند گرمکن گردن داشته باشند. بهطورکلی، هردو خودرو از کابینهای مثالزدنی برخوردارند و انتخاب بین آنها به سلیقه و ترجیح شخصی افراد بازمیگردد.
قدرت و پرفورمنس
در این بخش S کلاس بهراحتی پیروز میشود زیرا حتی مدل پایهٔ این خودرو (در بازار ایالاتمتحده) یعنی S500 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد، از رقیب کرهای قویتر است؛ بنابراین نسخهٔ قویتر S580 که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد اصلاً با G90 قابلمقایسه نخواهد بود زیرا نسل جدید این سدان کرهای فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ارائه میشود که تنها ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
علاوه بر این، گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد در هردو مدل S کلاس هم امکان استفادهٔ بهینه از قدرت پیشرانه را فراهم میکند درحالیکه G90 از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است. در همین حال، ازآنجاییکه با S کلاس رانندگی کردهایم میدانیم کیفیت سواری آن بسیار عالی است، در بزرگراهها باثبات است و در پیچها وزن سنگین خود را بهخوبی مدیریت میکند؛ بنابراین جنسیس برای اینکه بتواند با این ژرمن کهنهکار رقابت کند باید سدانی عالی طراحی کرده باشد. البته برخورداری G90 از سیستمهایی مثل تعلیق بادی و فرمان گیری چرخهای عقب به آن جرأت رویارویی با S کلاس را خواهد داد.
قیمت و نتیجهگیری
هرچند قیمت نسل جدید جنسیس G90 هنوز اعلام نشده اما قیمت نسل قبلی آن از زیر ۷۳ هزار دلار آغاز میشود. این در حالی است که قیمت پایهٔ S کلاس در بازار آمریکا از ۱۱۰ هزار دلار شروع میشود؛ بنابراین اگر جنسیس بتواند در نسل جدید سدان پرچمدار خود هم اختلاف قیمت نزدیک به ۴۰ هزار دلاری را با پرچمدار ژرمنها حفظ کند، یک بار دیگر ارزش فوقالعادهای در برابر قیمت خواهد داشت. بهطورکلی، هرچند انتظار نداریم G90 جدید بتواند در آمار فروش جایگاه S کلاس را از آن خود کند اما این خودرو را میتوان بهترین سدان کرهای دانست که تاکنون ساخته شده است. این ماشین شایستگی موفقیت را دارد و به نظر میرسد هیچچیز نمیتواند جلوی آنرا بگیرد بهجز برند ضعیفتر.
محمد مختاری آذر
۱۳ دی ۱۴۰۰خوب به راحتی اس کلاس پیروز میشه فقط کاش یه نسل جدید میدادن و طراحی رو عوض می کردند واقعا فسیل شده خودش عالی هستش ولی باید تغییر کنه
محمدرضا
۱۳ دی ۱۴۰۰کدومشون فسیل شده🤔؟
هر۲ نسل جدید هستن.
محمد مختاری آذر
۱۳ دی ۱۴۰۰اس کلاس واقعا باید یک تغییر پوست کامل و اساسی بده
ممد ژانگولر
۱۳ دی ۱۴۰۰مرسدس اس کلاس یک چیز دیگست ولی لامصب جنسیس بدجوری داره دل بری میکنه
احساس میکنم این مدل جنسیس تا ۱۰ سال دیگه میاد ایران و ما فقط نگاش میکنیم 😎
ولی خارج از شوخی احساس میکنم تا یکسال دیگه این ماشین در ایران ثبت نامش آغاز بشه
محمد
۱۳ دی ۱۴۰۰به فروش هم برسه به قیمت خون باباشون میدن که با بودجه ما سازگار نیست
ممد ژانگولر
۱۳ دی ۱۴۰۰اینم حرفیه 👍🏻
رضا
۱۳ دی ۱۴۰۰۷۰۰۰۰ دلار را در ۳۰۰۰۰۰ تومان ضرب کنید عوارض و مالیات و سود وارد کننده و …. ربطی به خون پدر نداره این اصطلاحات چیه بکار می برید ؟؟؟
Taha Malek
۱۵ دی ۱۴۰۰مطمئنی موقع نوشتن این کامنت حالت طبیعی داشتی؟
فسیل؟؟؟
حداقل میگفتی بخاطر مانیتور بزرگش از اصالتش کم شده (این نظر من نیستا)
یوسف
۱۳ دی ۱۴۰۰طراحی نسل تازه G90 چشمگیره و بر خلاف نسل های قبلی که تو طراحی لنگ میزدن این یکی چه در طراحی بدنه چه کابین خیلی خوب دراومده و باید به طراحا جنسیس تبریک گفت اما از جنبه مهندسی هنوز با مرسدس فاصله قابل توجهی داره. به احتمال زیاد نسل تازه جنسیس گرون تر از قبل باشه ولی همچنان اختلاف قیمت 35-30 هزار دلاری خودش رو با مرسدس خواهد داشت. به نظرم کمتر کسی G90 رو به جای اس کلاس میخره و در واقع خریدارانی رو به خودش جلب میکنه که پول اس کلاس رو ندارن ولی به جای اینکه خودرویی از کلاس پایین تر انتخاب کنن یک سدان فول سایز اجرایی با قیمت رقابتی میخرن.
محمدرضا
۱۳ دی ۱۴۰۰در واقع هدفش خریداران e class هست.چون در اون رده قیمتی هست.وبه نظر من بهتر eclass هست.
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰این موضوع که (به شخصه) تو بحث طراحی چه در بیرون و چه در داخل واقعاااا بینشون دو به شک شدم ، پیشرفت فوق العاده چشمگیر جنسیس رو نشون میده ! تو بحث طراحی بیرون چیزی که به مخاطب نشون میده : چندین و چند سال مدرن تر و بروز تر بودن طراحی جنسیس نسبت به مرسدسه . اما در کابین مثل همیشه مرسدس حرف اول سگمنت رو میزنه ،، اما خب به شخصه واقعا بین دو کابین دو به شک بودم . خب قطعا تو بحث تکنولوژی و کیفیت هیچ کدوم کم نذاشتن اما ممکنه فردی طراحی داخلی مدرن و آینده نگرانه مرسدس رو بپسنده و فردی هم طراحی سنتی تر جنسیس ….
اما مهمترین نکته قوای فنی مرسدس بود که به راحتی موجب برتریش نسبت به جنسیس میشه … البته اینجا اختلاف 40 هزار تایی تا حد زیادی نقص های جنسیس رو میتونه بپوشونه . ( بنظرم تو این نسل هم بتونه این اختلاف قیمت رو نگه داره )
دايان
۱۳ دی ۱۴۰۰چقدر یک برند میتونه موفق عمل کنه و سریع پیشرفت کنه که بعد از فقط گذشت ۵ سال یه محصولش با اس کلاس که معیار و ملاک همه چیزه مقایسه بشه! جنسیس واقعا دوست داشتنیه
رضا
۱۳ دی ۱۴۰۰۵ سال ؟ هیوندای ۵۰ ساله داره خودرو تولید می کنه
GT
۱۳ دی ۱۴۰۰مرسدس میتونست طراحی با وقار تری داشته باشه، زیباترین رنگش هم مشکیه، باید ببینیم جنسیس در عمل چقدر خوبه، اما هر چقدر خوب باشه انتخاب من سنگ محک سدان های لوکسه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۳ دی ۱۴۰۰جنسیس عشقه
ولی به رهبر و رئیس این کلاس نمیره!
اس کلاس معرکه است در این سگمنت…. رقبا شو قورت میده! خصوصا با داخلش…
ولی اختلافشون ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاره که پول کمی هم نیست واقعا! و راحت میتونه خیلی از نقص هاشو جبران کنه! خیلیا هستن که ۳۰ ۴۰ هزار دلار براشون پول زیادیه در نتیجه به یقین میرن سمت جنسیس ولی اگه بحث پول نباشه یقینا بنز…
خودم انتخابم بنزه ولی خب پیشرفت زیادیه که با رهبر این سگمنت مقایسه شی با وصفی که در اصل ۵ سال کمتره پخته شدی! ولی بنز تقریبا ۱ قرنه که پخته و عالیه!
مهزیار
۱۳ دی ۱۴۰۰جنسیس خوبه اما حالا حالاها جا داره به اس کلاس برسه
جنسیس در نمای جلو خوبه ولی وقتی به پروفایل جانبی و نمای عقب میرسیم، با اینکه این اس کلاس خیلی خوب نیست در نمای عقب، باز فرسنگها از جنسیس جلوتره
جناب ایکس
۱۳ دی ۱۴۰۰منم خیلی از طراحی عقب در این نسل اس کلاس خوشم نمیاد، ولی هنوزم عالیه. فقط نسبت به نسل های قبل، یکم بد شده.
کوبیده
۱۳ دی ۱۴۰۰جدای از بحث فنی با چیزی که تو عکسا بنظر می رسه جنسیس زیباتره
ما حتی زودتر از کره خودروسازی رو شروع کردیم و اون موقع ها هم اتفاقا خودروهای خوبی میساختیم کارمون ب کجا رسیده که شک ندارم حتی یه پیچ اینم نمیتونیم بسازیم
Moon
۱۳ دی ۱۴۰۰مستر کوبیده :
دیگه این بحث مسخره رو تموم کن که کی زودتر خودروسازی رو شروع کرده این اصلا مهم نیست که کی زودتر شروع می کنه مهم این که کی بهترین پایان رو رقم میزنه
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۳ دی ۱۴۰۰برای اس کلاس کسر شان هست اسمش رو کنار g90 بیارید
بی ام و و آئودی نتونستن با سری هفت و a8 خودرویی برتر از s class بسازن چه برسه به جنسیس
TOM KRISTENSEN
۱۳ دی ۱۴۰۰من تو این رنج آ۸ دوست دارم شایدم اس ۸
دايان
۱۳ دی ۱۴۰۰دیگه باید یه فرقی باشه بین طرز تفکری که پراید رو رسوند به تولید جی نود و رقابت با بنز با طرز تفکر تویی که درجا میزنی هی
حالا تو برند خودتو ساختی با اس کلاس رقابت نکن! بیا پایین سرمونو درد نیار خدایی!
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۳ دی ۱۴۰۰همین اس کلاس داخا کار اند درایو امتیاز 9.5 گرفته در حالی که g90 امتیاز 9.0 رو گرفته دیگه خودتون حساب کنید کار اند درایو که کره ای پرست هست اس کلاس رو برتر از g90 می دونه
دايان
۱۳ دی ۱۴۰۰واس نیم نمره اینقدر به خودت فشار نیار😂😂😂خوب نیس واست
Moon
۱۳ دی ۱۴۰۰از نظر بصری مرسدس های جدید فاجعه هستن و تنها جایی هم که جنسیس خیلی سر تره همین یک جاست ولی چه از نظر تکنولوژی و چه کیفیت جنسیس خیلی عقب
Arman
۱۳ دی ۱۴۰۰تو توی هیچکدوم از تست و بررسی ها و مقایسه های نسل قبل جنسیس نمیتونی یه متن بیاری که توش توسط اون کارشناس تست کننده گفته شده باشه که از رقبای ژرمن “خیلی عقبه” تو کیفیت و غیره.دیگه چه برسه به نسل جدید
ژرمن ها بخصوص بنز اس کلاس سنگ محک این کلاس هستن ولی خیلی عقب بودن هم دیگه بی معنیه چون خود جنسیس هم از متخصص های المانی استفاده کرده یه جاهایی
Moon
۱۳ دی ۱۴۰۰اره خوب هیچ مجله ای رو نمیشه پیدا کرد که از گروه هیوندای انتقاد کنه یا حتی امتیاز کمی بهش داده باشه و نکات مثبتش رو هم به بولد شده ترین شکل ممکن بیان نکرده باشه این جملات در مورد این ماشین هم صادق هستش یه پوینت منفی بزرگ هم که تو نسل جدید داره حذف شدن موتور پریمیوم ۸ سیلندر هستش که توی این کلاس خیلی به چشم میاد و نبودش میتونه تو فروشش تاثیر گذار باشه
Arman
۱۳ دی ۱۴۰۰بالاخره کارشناس و مجله وظیفشون اینه که از محصول خوب تعریف کنن و از محصول بد هم انتقاد این وسط باب میل بعضیا نیست این نکات مثبت و تعریف های خوب
پیشرانه هشت سلندر هم باید باشه اما با توجه به قوانین الایندگی دولت ها شاید حذف بشه کلا
محمد
۱۳ دی ۱۴۰۰بنظر میرسد زمان آن رسیده است که مرسدس اس کلاس یه تغییر اساسی تو طراحی بیرونی انجام بده .
طراحی جهشی و جسورانه .
کافی است یکی از طرحهای مفهومی خود را عملیاتی کند .
رینگ های بالای بیست اینچ و بالا بردن فاصله صندلی تا کف خیابان .
یک چیزی بین اس یو وی و سدان .
باید بتوان با دیدن ظاهر آن قدرت چهارصد تا پانصد اسب بخاری آنرا تجسم نمود .
باید مقداری غول پیکر تر شود .
در مقام مقایسه باید طراحی به گونهای باشد که بیننده احساس کند مرسدس همان مرسدس است اما چند سال رفته بدنسازی و عضلاتش از بدنه بیرون بزند و ظاهر آن یه سر و گردن بزرگتر شود .
1123
۱۳ دی ۱۴۰۰شما دارید آدرس رولزرویس فانتوم رو میدید که قیمتش سر به آسمون میذاره
Philipp
۱۳ دی ۱۴۰۰همینی که ازش مونده رو هم نابود کنن؟
Arman
۱۳ دی ۱۴۰۰مرسدس قطعا تو اکثر کلاس های لوکس سنگ محک حساب میشه و اینجا هم با توجه به اینکه ۴۰ هزارتا گرون تره و مرسدس هست(!!) بهتره اما اونور هم جنسیس یه طورایی ره صد ساله رو یه شبه داره میره و با سرعت نور پیشرفت میکنه و به راحتی با سنگ محک های این کلاس سخت مقایسه میشه که نشون میده چقدر خوبه و باارزش
کسی پولشو داشته باشه قطعا اس کلاس اما اونی هم که نداره باز هم با انتخاب جنسیس میتونه حسابی لذت ببره
Porsche 911
۱۳ دی ۱۴۰۰انتخاب من اینجا سنگ محک این کلاس هست
فوق العاده عالی و واقعا برازنده نام سنگ محک و معیار کلاس خودش هست
جنسیس رو دوست دارم اما این نسل رو هرجور که میبینم نمیتونم باهاش کنار بیام و به نظرم خیلی ناهماهنگه اما داخل عالیه
راستی شاسی بلندر BMW IX M60 هم معرفی شد لطفا خبرش رو بزارین ممنون
ماکان
۱۳ دی ۱۴۰۰سلام . ببخشید آیا کسی می داند که نسخه S63 و S73 از نسل جدید بنز کلاس S زمان دقیق رونمایی و معرفی رسمی آنها حدوداً چه زمانی هست ؟
Philipp
۱۳ دی ۱۴۰۰معلوم نیست که اصلا یه نسخه باشن یا دو نسخه چه برسه به زمان معرفی
فعلا که امروز قراره EQXX معرفی بشه منم بشدت نگرانم که نکنه زشت باشه….
ماکان
۱۳ دی ۱۴۰۰ممنون
Philipp
۱۳ دی ۱۴۰۰مشکل اس کلاس طراحیشه که ابهت وقار و خونسردی اس کلاس رو نداره
بجز این دیگه هیچ مشکلی نداره
علی
۱۳ دی ۱۴۰۰یعنی بعد دیدن این متن پ.ش.مهام ریخت!!!
تو عمرم فکر نمیکردم تو لوکسی رو دست S کلاس یه خودروی کره ای بلند شه!!!
هونگچی هم یه روزی به همچین جایی میرسه مطمئن باشید
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۴ دی ۱۴۰۰رو دست مردسدس بنز بلند نشده آپشن هایی که مردسدس بنز داره جنسیس نصف اونو داره
ارین صاحب جمعی
۱۳ دی ۱۴۰۰سلطان که اس کلاسه ولی اولن که این ماشین ۲۰۲۳ هست و شما دارین با ۲۰۲۲ ی ۲۰۲۱ مقایسه میکنین یعنی الان یک اس بنز دو تا رقیب از جنسیس داره و باید ۲۰۲۳ را مقایسه کرد در کل جنسیس پشم ریزون ولی اس موجب مرگ دلی و مغزی خواهد شد و هر لوکس سازی لوکس ساز نیست جناب علی آقا الان دیگه همه به جز ایران تو ماشین از چرم و چوب استفاده میکنن اونی که درست استفاده میکنه مهمه و بنظرم پشت جنسیس خیلی زشت شده از نسل فعلیش
ارین صاحب جمعی
۱۳ دی ۱۴۰۰ولی خوشمان هاند دم جنسیس گرم فعلا لکسس از صحنه اصلن محو کرد انقدر زور زد ماشین زد تا لکسوس را داد بیرون ولی دلم برای لکسوس میسوزه جالبه خود مردم امریکا با اینهمه افتخارات جنسیس بازم لکسوس میخرن من نمیدونم اگه ما تعصبیم اونا چی هستن و بنظرم یک ذره که نه خیلی باید رو موتور جنسیس کار کنن همیشه نقطه ضعفشه و گیربکسش!!!
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۳ دی ۱۴۰۰به نظر من قیافه لکسوس جالب تره
دوام لکسوس یک دلیل دیگشه
خدمات پس از فروش عالی لکسوس.
موتور بهتر.
و لکسوس در بازار شناخته شدست.
ولی این کدوم از اینها نمیتوانند مردسدس بنز شکست بدن در رده سدان های لوکس
جنسیس گربه وحشیه ولی مرسدس بنز مثل ببر هستش
ارین صاحب جمعی
۱۳ دی ۱۴۰۰حلالت که حرف حقو زدی
genius
۱۳ دی ۱۴۰۰من این ترند جایگزینی دکمه های فیزیکی با نمایشگر تاچ رو نمی پسندم و بنظرم خیلی باگ داره.مثلا راننده رادار ۳۶۰ رو بکار گرفته و سرنشین همزمان میخواد تهویه مطبوع رو تنظیم کنه اونوقت چاره چیه؟؟
ارین صاحب جمعی
۱۳ دی ۱۴۰۰دستیار صوتی مرسدس hey mercedes ؟ how can I help you؟ please change every thing mr genuis need it
شایان
۱۳ دی ۱۴۰۰تو نگاه نخست فکر کردم ایودی هست جنسیس همین کافیه تا جلوی مرسدس له بشه بقیش حرف… هست حالا هر سایت یا مجله ای که پول گرفته خوب ببینید و بشنوید هر مجله بی سوادی که پول گرفته تا بولدش کنه هر چی بخواد بگه تو نگاه اول باید خودشو ببینم نه بقیه رو کره جلوی المان هیچی نیست چه با تعصب چه با منطق هیچی نیست
amir
۱۳ دی ۱۴۰۰شوخیش هم قشنگ نیست کسی که تو خارج زندگی میکنه و پول داره انتخابش اس کلاسه و جنسیس هم پیشرفتش خوبه ولی چون نمیتونه رقابت کنه مرتب تغییر قیافه میده ولی چه فایده وقتی با ای کلاس هم نمیتونه رقابت کنه و برای ما ایرانیا که مدل ده سال پبشش رو میپرستیم خوبه
علی
۱۳ دی ۱۴۰۰بیش از سی سال پیش اینفینیتی Q45 را وارد بازار کرد و همراه با لکسوس و آکیورا لجند نتوانستند در بالاترین سطح بازار لوکس با بنز رقابت کنند.
در سطح بالا تاریخ و کلاس یک مارک مهمتر از مشخصات فنی آن ماشین هست و در یک رده بالاتر هم بنتلی و رولزرویس بسیار با وقارتر از بنز توانستند مایباخ را ضربه فنی کنند.
Achtung
۱۳ دی ۱۴۰۰مازراتی کواتروپورت ۲۰۱۴ ۲۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد قیمت بیست و یک میلیارد تومن
این کاریه که فقط اسم یک برند میتونه انجام بده حالا جنسیس هرچی بدوه نمیتونه چون کره ایه و اصالت نداره
سپهر
۲۰ بهمن ۱۴۰۰از طراحی داخل بنز خوشم نیومد با اون مانیتور غول پیکر
Afg
۲۷ بهمن ۱۴۰۰واقعا جنسیس عالی عمل کرده