تقریباً همهٔ خودروهای پرفورمنس بازار در هر نسل حداقل چند اسب بخار به قدرت خود اضافه میکنند. بهعنوانمثال، بامو M3 را در نظر بگیرید که در نسل قبلی در نسخهٔ کامپتیشن ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشت اما نسل کنونی از پیشرانهای مشابه، ۵۱۰ اسب بخار قدرت بیرون کشیده است. البته شاید این اختلاف خیلی زیاد به نظر نرسد اما برای اینکه M3 کامپتیشن جدید معمولاً در درگها پیروزی آسانی کسب کند کافی خواهد بود.
این داستان را گفتیم چون کارواو در جدیدترین ویدئوی درگ خود، M3 کامپتیشن جدید را در برابر مرسدس بنز C63 AMG سری سیاه قدیمیتر که مدل ۲۰۱۱ است قرار داده است. یک آئودی RS5 اسپرتبک هم برای نشان دادن تأثیر سامانهٔ چهارچرخ محرک در این جمع حضور دارد؛ اما قبل از اینکه سراغ تماشای ویدئو برویم، بهتر است ابتدا اعداد روی کاغذ را مقایسه کنیم.
M3 کامپتیشن زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دارد که همانطور که گفته شد ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. در این نسخه، نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک M3 هم ارائه شده است. از سوی دیگر، در سینۀ آئودی RS5 یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته که هرچند قدرت آن از رقیب باواریایی کمتر است اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو میتواند برگ برندهٔ آن باشد.
و سرانجام به مرسدس C63 سری سیاه میرسیم که از یک نیروگاه سنتی ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۵۱۷ اسب بخار قدرت استفاده میکند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به چرخهای عقب تحویل میدهد. پس از مقایسهٔ سریع صدای اگزوز سه خودرو، زمان مسابقهٔ واقعی فرامیرسد و جدیدترین خودروی این جمع در هر سه درگ از حالت ایستاده پیروز میشود. عملکرد C63 اما کمی ناامیدکننده است هرچند که با توجه به پیشرانهٔ سنگین V8 و انتقال قدرت محرک عقب شاید خیلی هم دور از انتظار نبود.
مشخصات فنی
مرسدس C63 سری سیاه | بامو M3 کامپتیشن | آئودی RS5 اسپرتبک | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 طبیعی | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۷ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۱۰ کیلوگرم | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۷۴۵ کیلوگرم |
محمد امین
۲۸ مهر ۱۴۰۰M3 مشخص بود که سریع تر هست ، و یکی از یهترین های کلا خودشه
اما به نظرم شاهکار واقعی c63bs بود ،با وجود اینکه۱۰ سال پیش ساخته شده
درگ از حالت سکون که پا به پای آئودی رفت و در رولینگ هم از آئودی بهتر بود ، و در ترمز گیری هم که اون دوتا رو شرمنده کرد و در پیست هم احتمالا بهتر باشه
عملکرد c63 نسبت به سال ساختش عالی بود و اصلا هم نا امید کننده نبود
یکی از نمادین ترین مرسدس های تاریخ هست
در مقابل اون موتور ۶.۲ لیتر amg ، اون دوتا ماشین مثل اسباب بازی میمونن
Audi rs e_tron gt
۲۸ مهر ۱۴۰۰این فکر کنم همون m3 باشه که خود مت واتسون خریده فکر کنم این ماشین دیگه توی همه ی درگ ها باشه
SRT
۲۸ مهر ۱۴۰۰اگه با فاصله ده ماشینم ببازه بارم انتخاب من همین بنزه
تعادل
۲۸ مهر ۱۴۰۰یه رفیق دارم که رفیقش تو بوتیک کار میکنه و صاحب بوتیکی یه مرسدس C63 AMG مدل 2012 سفیدرنگ داره.
یه بار با رفیقم رفتیم بوتیکی که رفیقش کار میکرد دیدم بنزه کنار خیابون پارک شده ولی در باک بنزینش نیست. گفتم ببین چه بی لیاقته که نتونسته ازین شاهکار درست مواظبت کنه.
Silent
۲۸ مهر ۱۴۰۰بین تولیدی 2011 و 2021 تنها 0.5 ثانیه!!! اختلاف
یک دهه تلاش برا 0.5 ثانیه اگر این پیشرفت نیست پس چیه 😂
جمع کنید بساط گرون فروشی تون رو که اگر TESLA نبود هنوز هم ادعای آلمانی بودنتون داشت براتون سکه می نداخت! این درگ خیلی اهمیت داره از نظر انتخاب درست سطح موتور و وزن شون.
looks amazing sounds amazing اینو نگی چی بگی :))
MOHAMADREZA
۲۸ مهر ۱۴۰۰ببین
تو ۲ حالت بیشتر نداری !
یا واقعا ضد تسلا هستی و میخای با این حرفات تسلا رو خراب کنی !
یا یه نوجوون هستی که فقط به دنبال ایجاد حاشیه در سایت و جلب توجه هستی !
در هر صورت باید بهت بگم که شکست خوردی !
SF90 STRADALE
۲۸ مهر ۱۴۰۰تسلا پلاستیکی رو با پادشاهان لوکس ساز آلمانی مقایسه میکنی ؟؟ 😂😂
تاریخ خودروسازی رو یک نفره بردی زیر سوال !!!!
Audi rs e_tron gt
۲۸ مهر ۱۴۰۰پادشاه لوکس سازان آلمانی را هم دوست دارم اما تسلا یکی از بهترین برند های دنیاست
با احترام به سلایق شما🙏
دعوایی راه نیفته
Silent
۲۸ مهر ۱۴۰۰تاریخ خودرو سازی به قبل و بعد TESLA تقسیم شد!
تنها چیزی که از اینا مونده همون لوکس بودن ه هست که جنسیس کم ازشون نداره! ماشین 100 هزار دلاری اگر اینه با مخزن اگزوز اویزون باس بگم ته خطه اینجا…
خواستین در مورد پرفورمنس نظر بدین TESLA PLAID می شه سنگ محک هرچی سدان ه!! درگاش با سوپر اسپورتای پر مدعای اروپایی رو دیدیم چی شد :))
سال دیگه همین موقع آمارفروش گیگابرلین رو هم خواهیم دید.
Hamid
۲۸ مهر ۱۴۰۰این باز شروع کرد
داداش اون زمان که این بنز ساخته میشد ایلان ماسک به سیب زمینی میگفت دیب دمینی …
Silent
۲۸ مهر ۱۴۰۰m4 competition 2020 برنده درگ برا اووون زمانه پس/
توو 5 سال شده این TESLA! ببین 5 سال دیگه چه خبره :))
🔥A.H MOTORS🔥
۲۸ مهر ۱۴۰۰حرف حق جواب نداره😂😂😂
ریپلای به اقا حمید
Audi rs e_tron gt
۲۸ مهر ۱۴۰۰ایلان به سیب زمینی دیب دمینی نمیگفته هیچ وقت نگفته
چون اونا زبان مادریشون انگلیسیه😁
به هر حال این چیز ها هم اهمیتی نداره که ایلان بچه بوده
الان که بهترین ماشین های جهان رو ساخته
مهم الانه
تو ساخت ماشین الکتریکی هم نسبت به بقیه تجربه ی بهتری داره
Karl Benz
۲۸ مهر ۱۴۰۰تسلا خیلی راست میگه بره کیفیت داشبوردشو درست کنه😂😂😂😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ مهر ۱۴۰۰بنده بعنوان یک آلمانی فن از شما حمایت میکنم و میگم لطفا کمی استراحت کنید و خون خودتون رو کثیف نکنید ، با تشکر از شما و مطالب مختصر و مفیدتون
Kf
۲۸ مهر ۱۴۰۰خود تسلا این چیزا رو ببینه خندش میگیره
عزیز تسلا یا هر جارو برقی دیگه ای رو با بنزینی اصلا مقایسه نمیکنم چ برسه به C63s BS کمتر شعر بنوازین
پدال با سایت های دیگه فرق داره چهار تا بچه دارن خرابش میکنن
hssn
۲۸ مهر ۱۴۰۰خب بازم نظرات پر از در و گهر استاد سایلنت
شما سال 2011 تایم 400 مترتون چقد بوده اونوقت؟
بعدم بسیار ماشین تو تاریخ بوده که زمان خودشون شاهکار بودن و هنوزم هستن جوری که قابلیت رقابت با ماشینای امروزیو دارن
که C63 بلک سریز یکیشونه و یکی از شاهکارای مرسدس بنز بوده و هنوزم شاهکاره
و با اینکه علاقه زیادی به M3 داشتم همیشه اما اینو به همشون ترجیح میدم
دیگه این مشکل توعه که مغزت و چشاتو بستی و فقط تسلا و آیلان ماسکو میبینی
و خودتو کاملا سپردی دست یه برند خاص که خب… همه راجب تسلا میدونن لازم نیست یاداوری کنم چه برند کثیفیه
هیچوقت قصد توهین به تسلا رو نداشتم اما اینجا مجبور شدم چون دیگه داری از حد میگذرونی
Audi rs e_tron gt
۲۸ مهر ۱۴۰۰خب به حرف استاد گوش کنید راست میگه
من به کسی لایک و دیسلایک نمی دم ولی به سایلنت،جاناتان،المیراژ،همیشه قبل از اینکه نظراتشونو بخونم یه لایک می دم
rezars pc
۲۸ مهر ۱۴۰۰از شدت همین اصطکاک جنبشی هم میشه ۶۰ مگاوات بر دقیقه تولید کرد اگه سه دست داشتی میشد ۱۸۰ مگاوات بر دقیقه
_[TROFEO]_
۲۸ مهر ۱۴۰۰عمویی که میای پایین میگرن گرفتیم
محمدهادی
۲۹ مهر ۱۴۰۰داداش یه نگاهی به لایک ها و دیسلایک هات هم بکن!
من خودم جات بودم دیگه هیچوقت تسلا تسلا نمیکردم
درسته ماشینای برقیش انقلابی بود و عصری جدید رو بازکرد
اما هیچوقت بعنوان به هیولا مثل مرسدس،بی ام و،آئودی یا پورشه و لامبو و فراری محبوب دلها نشد
دیگه زور نزن
با دیسلایکای بیشتری ازت پذیرایی میکنن آدما
به ۱۲۰ سال صنعت آلمان احترام بیشتری بذار
بخدا اونام ماشین برقی دارن
MOHAMADREZA
۲۸ مهر ۱۴۰۰فقط صدای اگزوز تقلبی M3 که از تو کابین پخش میشه !🤦🤦
تازه بهش میگن اسپرت ساز آلمانی !
GT
۲۸ مهر ۱۴۰۰بلک سریز عجب رخی داره 🤤
صدای موتورش که محشره، مهم نیست که باخت، ولی انتخاب منه
GT
۲۸ مهر ۱۴۰۰(عملکرد C63 اما کمی ناامیدکننده است)
در برابر خودروهایی با تکنولوژی های ده سال جلو تر بلک سریز اتفاقا عملکرد بی نظیره داشت، تایمی که بی ام و ثبت کرد مال سوپر اسپرت های زمان مرسدس بود.
Ardy
۲۸ مهر ۱۴۰۰فقط صدای زوزه اوت توربو شارژ ادمو دیوونهه میکنهه
MAHDI
۲۸ مهر ۱۴۰۰این M3 حتی زمان 11.4 در carwow ثبت کرده، M3 جدید خیلی عالیه.
مجله THROTTLE HOUSE اولین درگ M4 چهار چرخ محور با نیسان GTR و آئودی RS5 و RS5 تیون شده رو برگزار کرد که M4 همه رقبارو شکست
akrh78
۲۸ مهر ۱۴۰۰به شدت فیک و ساختگی بود
برا ماله کشی اون دماغ خوک از گودزیلا مایه میزارن 🐽
پارسا
۲۸ مهر ۱۴۰۰C63 وقتی اومد به بازار حدودا دو برابر این بی ام و قیمت داشت
پس به این دلیل گفت کمی ناامید کننده بود چون مثل این میمونه که سال ۲۰۳۰ یه 330i بسازن که این ام۳ رو توی درگ بزنه
امیررضا
۲۸ مهر ۱۴۰۰عالی بود. کواترو همیشه برتری خودش رو تو لانچ نشون میده خیلی خوب از زمین بلند میشه مخصوصاً اگه زمین خیس باشه که عمرا ایکسدرایو و فورماتیکپلاس نمیرسن بهش. مرسدس بنز هم تعریف لازم نداره با اون موتور فوقالعاده و رخ و دیفرانسیل عقب بودن واقعا معرکس. بیامو هم که همیشه سعی داشته بهترین پرفورمنس رو تو قیمت خودش تو رنج مشخصات و رقیبای خودش نشون بده و کاملا موفق ظاهر میشه.
خلاصه که این رقابتای بین برند ها عالی هستن. همیشه آدم حس خوبی بهش دست میده.
Mercedes-Benz
۲۸ مهر ۱۴۰۰واقعا باحال بود درگ این نشون میده که یه مرسدس فول وتا دندان مسلح بگیر اگه اسپرت هست ای ام جی بلک سریز اگه لوکس میباخ اگه فرای اینها برابوس تا ده سال با افتخار حرکت کن و بعد از اون بزارم به یاد خاطرات گذشته گوشه گاراژ تا خاطرات خوبت برات زنده بشه بعد از اونم نسل بعدشو بگیر
و تا آخر عمر به همین روال
Hamid
۲۸ مهر ۱۴۰۰بی ام و واقعا پرفورمنس بودن خودش رو ثابت کرد!
اما عملکرد سی 63 بلک سریز اصلا نا امید کننده نبود!
بعد سالها هنوز از آئودی سریع تر بود توی رولینگ! اون بخش گرم کردن اول فیلم هم واقعا مرسدس بهتر از اون دوتا بود … هر چند حس میشد مش واتشون بلد نبود با بی ام و خوب گرد و خاک کنه!!!
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ مهر ۱۴۰۰همون c63 ده سال پیش رو به هردوشون ترجیح میدم.
ابهت و جذابیت از سر و روش میباره، موتورش هم که دیگه چیزی نگم بهتره.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ مهر ۱۴۰۰شای نتونه جدیداررو ببره اما یه چیزی داره که اونا ندارن ، روح و عشق ، واقعا همینه ، هیچکس قرار نیست تو آینده از m3 جدید و rs5 بعنان یک اسطوره یاد کنه بگه چقد سریعن ولی هممون قراره یه روزی از c63 black یاد کنیم ، از m1 یاد کنیم از آئودی کواترو یاد کنیم هر چند که هیچکدومشون توی درگ نمیتونن اینارو شکست بدن پس انتخاب من یک دوست و رفیقه که دقیقا چیزیو داره که آدم از رفیقش انتظار داره ( اوردن لبخند به روی لب ) اینجا من ماشینیو انتخاب میکنم که با اینکه ضعیفتره ولی روح داره و دوستمه یعنی c63 black ، ماشینی که نه برای جلب توجه براش نلوپنجره دو کیلومتری گذاشتن و نه برای ادعا اومدن کلی توربو چپوندن اون تو ، اوندن هم پشتیبانی توربو رو انجام دادن و هم خود اصل موتور رو بخاطر استفاده از توربو فدا نکردن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ مهر ۱۴۰۰C63 افسانه ای قطعا انتخاب منه! با وجود اینکه این همه از سنش میگذره اما هنوزم دود از کنده بلند میشه اون قسمتی که قبل درگ یه برن اوت میزنن واقعاً زیباست پوزه جفتشونو به خاک مالید قشنگ از مت واتسون معلوم بود حسودیش میشد!😂 جالبه آئودی با وجود چهارچرخ محرک آخرین شد…
شاهین
۲۸ مهر ۱۴۰۰من چند سال پیش وقتی این سی63 رو دیدم تازه به بنز علاقه مند شدم
طراحیش خیلی خوبه و ماسله از طرفی هم 8 سیلندر مردونس و واقعا ارزش خریدش بالاس
همین الانم طراحیش بدل میشینه
Reza Waffen SS
۲۹ مهر ۱۴۰۰عاشق هرسه تاشونم