مرسدس بنز با انتشار یک ویدئوی بسیار جالب، یک جواب مختصر اما مفید برای این سوال که تعلیق Magic Body Control چگونه کار می کند، پیدا کرد . . .
تعلیق مجیک بادی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی معرفی شد که در واقع بعنوان مکمل سیستم ABC یا همان Active Body Control کار می کند نه بصورت یک سیستم جداگانه. برای شناخت بهتر مجیک بادی اول از همه باید ABC را شناخت.
ABC به لطف ۱۳ سنسور (۴ سنسور برای چرخ ها، ۵ سنسور شتاب سنج، ۴ سنسور فشار برای کمک ها) و همچنین کمک های هیدرولیکی که درون فنرهای فولادی اش جاسازی شده می تواند ضربات وارده بر هریک از چهارچرخ خودرو را بصورت جداگانه جذب کند طوریکه “عکس العمل” تعلیق از یک چرخ به چرخ دیگر کاملا متفاوت است.
اما مشکل اصلی کار دقیقا به همین کلمه “عکس العمل” بر می گردد؛ چه می شود اگر خودرو بداند چه مانعی در جلوی اش قرار گرفته؟
ایده اصلی مجیک بادی از همینجا شکل گرفت، یعنی پیشگیری بهتر از درمان شد! مهندسان مرسدس به فکر سازوکاری افتادند که بتواند با تشخیص دادن پستی و بلندی های سطح جاده، قبل از آنکه خودرو به آنها برسد آماده “عکس العمل” باشد.
آنها برای این کار بجای استفاده از سیستم های راداری (Distronic) یا سیستم دوربین های لیزری که برای اولین بار روی مفهومی F700 با نام PRE-SCAN معرفی شد، در پشت آینه دوربینی برای اسکن کردن سطح جاده قرار دادند؛ دوربینی که می تواند فاصله حدودی ۵ تا ۱۵ متری فضای جلویی خودرو را با دقت فوق العاده بالای ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر اسکن کند.
اطلاعات این دوربین به همراه داده هایی که از کروز کنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) گرفته می شود، همگی به ABC منتقل شده تا تعلیق خودرو، هر کدام از چهار چرخ را قبل از رسیدن به مانع آماده کند. پروفسور Bharat Balasubramanian مدیر مرکز تحقیقات و تکنولوژی دایملر، می گوید: “وقتی با تعلیق مجیک بادی برای اولین بار از روی یک سرعت گیر عبور کردیم هیچ تکانی احساس نشد طوریکه انگار سرعت گیری وجود نداشته! ”
مرسدس فعلا تعلیق مجیک بادی را برای نسخه های جدید S-class و بعدها نیز برای CLS-class آماده می کند و بعیدست که به این زودی ها برای سایر مدل های مرسدس قابل دسترسی باشد. مجیک بادی که ۶ سال از وقت مهندسان مرسدس را گرفت، را می توان در یک عبارت کوتاه خلاصه کرد: همیشه پایدار . . . !
amir.t.
۵ مهر ۱۳۹۲همیشه پایدار . . . ! ایولللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
slr722
۵ مهر ۱۳۹۲ای دهنت سرویس…
پستی بلندی جاده زودتر میبینه خودش اماده میکنه…
این دیگه اخرت تکنولوژیه…
مسعود
۶ مهر ۱۳۹۲بیاد ایران لیزرش آب می پاشه.. : ))))) اونایی که گرفتن چی میگم لایک کنن!
aventador twin turbo
۵ مهر ۱۳۹۲شرکت به این می گویند . اگر همچین سیستمی روی ماشین هاش نمی گذاشت کسی بهش چیزی نمی گفت ولی ببینید چه قدر مشتری هاش برایش مهم است که به خاطر رضایت و آرامش آن ها همچین کارهایی می کنند . البته برای امتحان این قضیه باید بیایند ایران امتحان کنند که اگر قبول شد یعنی کارشون حرف نداره . ولی باز ایول مرسدس که به فکر رضایت مشتری ها تی!!!!!!
feri
۵ مهر ۱۳۹۲تو ایران هنگ می کنه
feri
۵ مهر ۱۳۹۲تو جاده های ایران هنگ می کنه
slr722
۵ مهر ۱۳۹۲دم اون کسیم که این ویدئو درست کرده گرم…خیلی فکر داشته…
سر مرغه منظور اتاق ماشین که ثابت مونده. اما بدن مرغ راحت در حرکته یعنی چرخ های ماشین…
feri
۵ مهر ۱۳۹۲دم خالق مرغ گرم
km
۵ مهر ۱۳۹۲واقعا هیچی بنز نمیشه. بهترین یا هیچ
mohammad8743
۵ مهر ۱۳۹۲قبل از این که فیلمو ببینم گفتم عجب جمله معنی داری گفتی: بهترین یا هیچی
HASSANBMW
۵ مهر ۱۳۹۲چقدر خندیدم به فیلمه!
خخخخخخخخخخخخخخ:):):)
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۵ مهر ۱۳۹۲درود.
وااااااااای خدایا چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته این سیستم رو تو مجلات خونده بودم ولی هیچ کدام از مجله ها یه این جمله اشاره نکرده بودند:
(((پروفسور Bharat Balasubramanian مدیر مرکز تحقیقات و تکنولوژی دایملر، می گوید: “وقتی با تعلیق مجیک بادی برای اولین بار از روی یک سرعت گیر عبور کردیم هیچ تکانی احساس نشد طوریکه انگار سرعت گیری وجود نداشته! ”)))
باور کنید تکنولوژی و صنعت دست المان هاست.
تو مجله ماشین از قول یکی از مجری های برنامه ی تاپ گیر نوشته بود:
فکر کنم جرمی کلارکسون بود:براساس تحقیقاتی که دکتر ها انجام دادند ، ضربان قلب کسی که توی بنز S کلاس میشینه چند تا کمتر میزنه نسبت به کسی که توی ماشین دیگه است.
جمله ی دقیقشو تو موضوع بعدیه بنز مینویسم.
خدایا سهم من ازین دنیا حتی سوار شدن یک بنز اس کلاس هم نبود؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
((( خدایا حضرت ایوب را بار دیگر به زمین بفرست تا از صبر برایش بگویم )))
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۵ مهر ۱۳۹۲بنز فقط یک بدی داره.
اونم اینه که از بس که نرمه ادم موقع رانندگی خوابش میگیره.
((( صد جوان مرد و یکی پیر نشد ، زمین از خوردن ادمی سیر نشد )))
slr mclaren
۵ مهر ۱۳۹۲نظرتان خنده دار است.از یک بنز دوست بعید بود.
بنز تو مدل اس کلاس نسل قبلی یه سیستم گذاشته که هفتاد المان از راننده رو چک میکنه تا از خوابیدن راننده پشت فرمان جلوگیری بشه.اگه ماشین تشخیص بده که راننده خوابش میاد بیشتر از 40 کیلومتر در ساعت نمیره.فکرش رو بکن.
slr mclaren
۵ مهر ۱۳۹۲اضافه کنم که زنگ هشدارهست.همچنین فرمان شروع به لرزش می کند.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۵ مهر ۱۳۹۲درود SLR جان.
این یک تشبیه بود واقعی نگفتم که.
میخواستم نرمیشو معنی کنم.
در ضمن این جمله ی من یک مسابقه بود که تعریف میکنم.
((( زندگی به من اموخت : که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست…. )))
محمد حسین
۶ مهر ۱۳۹۲خوب مگه چیه پرایدم داره . فقط تو پراید اون کله ی مرغه چرخاس و تنه مرغه سرنشینان
مهیار
۶ مهر ۱۳۹۲الان تو سایت ایران خودرو خوندم تولید 206 تیپ 2 دوباره شروع خواهد شد فکر کنم با سرعت خوبی داریم عقب گرد میکنیم
فرید
۱۷ آبان ۱۳۹۲این تکنولوژی رو لکسوس ال اس سال ۱۹۹۰ داشت الان بنز این رو زده اینم کلیپش…ببینن و لذت ببرین سیستم تعلیق یعنی اییین…زیاد نیست ولی ارزش دیدن رو داره دهن آدم باز میمونه…
فرید
۱۷ آبان ۱۳۹۲این تکنولوژی رو لکسوس ال اس سال ۱۹۹۰ داشت الان بنز این رو زده اینم کلیپش…ببینن و لذت ببرین سیستم تعلیق یعنی اییین…زیاد نیست ولی ارزش دیدن رو داره دهن آدم باز میمونه…
http://www.youtube.com/watch?v=q8sVDenpPOE&list=WLDDC710DDFF1BD2E0&feature=mh_lolz
عرفان
۵ مهر ۱۳۹۲چی میشه گفت؟؟؟
حسرت و حسرت و حسرت……….
ینی میشه یه روزی این مملکت درست شه؟؟؟
امین
۵ مهر ۱۳۹۲ماشاالله به تکنولوژی
ماشالله به غیرتتون
آفرین به آلمان همیشه پیشرو
امیروارم همیشه موفق باشه
و حسرت میخورم به حال خودمون . بخدا آرزومه که کشور خودمون هم به این جایگاه برسه
شهاب
۵ مهر ۱۳۹۲درود به شرف آلمانیا!
امیرحسین
۵ مهر ۱۳۹۲(فقط Mercedes Benz )
یکی بگه مرسدس چیش خوب نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ . . .؟
یه ماشینایی در . . . ساخته میشه که تمام دس اندازای خیابونارو به افراد داخل خودرو انتقال میده هر چی افراد داخل خودرو بیشتر باشه راحت تر جذب میشه . . .
HASSANBMW
۵ مهر ۱۳۹۲من عاشق این تکنولوژی های بنزم که همه شرکتای دیگه رو ساکت میکنه!!!
فرزاد
۵ مهر ۱۳۹۲الکی میگن.فوتوشاپه باباااااااا. (مزاج کردم)
ولی خداییش کارشون حرف نداره.
امید
۵ مهر ۱۳۹۲اول میان دست انداز رو درست میکنن که روش به دردسر بخوری و سرعت رو کم کنی
بعد کلی تلاش میکنن و سیستم اختراع/ابداع میکنن که از روش بدون دردسر رد بشن
عجب موجود عجیبی است آدمیزاد
خوب دست انداز رو برداریم اسونتر نیست؟؟؟؟؟؟؟!!!
I Love Ferrari
۵ مهر ۱۳۹۲Faghat Mitoonam Begam WooooooooooooooooooooooooW
Janam Fadaye Mercedes
اسکالید
۵ مهر ۱۳۹۲فقط باید گفت اااااااوووووووووووفففففففففففف
حسین(جاسم)
۵ مهر ۱۳۹۲آلمانیا به چه چیزایی فکر میکننا.اگه به ایرانیا بود تا صد سال دیگه به فکرشونم نمیرسید.
ali
۵ مهر ۱۳۹۲احسنت به بنز
محسن.د
۵ مهر ۱۳۹۲جالب اینجاست مهندسایی تا این حد به بحث دست انداز و ناهمواری فکر میکنن که جاده هاشون از کف خونه ماهم صاف تره!
مرتضی
۸ مهر ۱۳۹۲نه محسن جان جاده های اونجا هم بعضا جاهای خیلی داغونی داره روزای اول برای من هم عجیب بود ولی در مجموع کیفیت جاده هاشون فوق العادست ولی دلیل نمیشه خرابی های جاده هاشونو نبینیم هر چند اگه زیاد نباشه
اسحاق
۵ مهر ۱۳۹۲واقعا دمت مرسدس گرم زیبایی، فناوری ودیگر هیچ……
دم کارگردان کلیپ هم گرم که به بهترین و البته مفرح ترین نحو عملکرد سیستم مجیک بادی رو نماش داد.
مجتبی
۵ مهر ۱۳۹۲آقا پرایده ایران هم داره،فقط برا این که ریا نشه انجامش نمیده؛یا دیر انجام میده!!!
مثلا اگه با60تا از رو دست انداز بپری،پرواز میکنه،3 یا 4تاهم برات پشتک میزنه ک حال کنی حسابی…
ما داده وجدان میزنیم،اینا عمل میکنن!!!
هفت شهر ایمنی را بنز گشت،ما هنوز اندر خم یک ترمزیم!!!
مرتضی
۸ مهر ۱۳۹۲ای بابا باز پراید این همه بحث و خبرهای جدی رو با مسخره کردن همین هیچی!!! که داریم لوث کردین خسته نشدید؟؟؟ دوستان دیگه بعضیا شورشو در آوردن بابا همه ادم و عالم فهمیدند پراید اشغاله بسه دیگه ولش کنین باور کنین دیگه این جمله هاتون خنده دار نیست سطح سایت رو اینقدر با این جمله ها اوردین پایین اگه یکی بخواد بحث جدی کنه بهش اینجا نگاه عاقل اندر سفیه؟؟!!! میشه!!! بخدا اینجا زیاد معلومات بخرج بدی مسخرت میکنند ولی هرهر پراید که نمیشه کرکر اگه راست میگن عین پراید بسازند صدتا مثبت میخوره!!!!! انگار دوستان اینجا همه هفده هیجده ساله هستند!! اونم از نوع غیر جدی!!
mds
۵ مهر ۱۳۹۲مرسدس بنز خرکارترین خودروی جهان آخر کیــــــــــــــفــــــــــــــیت !
بهزاد
۶ مهر ۱۳۹۲سیستم بی نظیری هست و البته جا داشت به زحمات دکتر amar bose هم که 20 سال زمان صرف کرد تا این سیستم رو به کمال برسونه اشاره ای بشه و البته کم شدن هزینه های تولید این سیستم هم جای امیدواری داره تا در آینده ره به خودرو های ارزانتر هم داشته باشه.
دکتر amar bose علاوه بر فعالیت هاش در سیستم های صوتی خانگی و ماشین علاقه ی وافری بر تحقیق و توسعه ی سیستم تعلیق و صندلی ماشین داشت و تلاشهاش منجر به توسعه ی سیستم تعلیق فعال شد و چند کار دیگه در صندلی خودرو تا به آرامشی که در فضای ماشین احتیاج بود بهش برسه.
Azarbaycan
۶ مهر ۱۳۹۲با سلام به همه ی دوستان گل…آلمان یعنی امکانات رفاهی در حد المپیک به خصوص بنز…به امید آزاد شدن گمرک ها در این زندان ((ایران))
رضا
۶ مهر ۱۳۹۲داشتم به این فکر میکردم که ایا ایرانی ها هم میتونن مشابه این سیستم رو روی پراید ؟
خداییش شدنیه. دو سه تا مهندس الکترونیک و مکانیک میخواد. که تو کارخونه هامون پیدا نمیشه
aventador twin turbo
۷ مهر ۱۳۹۲ایرانی ها با هوشند این اون بالایی هان که مارو مثل خودشون …. می پندارند.
best-king
۷ مهر ۱۳۹۲واقعا مو به تن آدم سیخ میشه ………
یه لحظه سعی کنید این سیستمو درک کنید…….. باور کردنی نیست…….. ولی این مرسدس بنزه دیگه .
mojtaba
۷ مهر ۱۳۹۲بابا جان ما کجاییم و آن کجا ما یه بنز مدل 1960 داشتیم این لامصب رو جوری طراحی کردن که اصلا تسمه تایم نمی خواست یعنی مثل ماشینهای امروزی نیست که 60 تا کار کرد باید تسمش عوض بشه اونا داخل موتور به جای تسمه از زنجیر استفاده کردن حالا ما با سمند چی رو رو می خواییم ثابت کنیم نمی دونم . بنز اگر از این نوع تکنولوژی ها استفاده نمی کرد که بنز نمیشد !!!!!
داریوش
۷ مهر ۱۳۹۲با این کارشون زحمت دست انداز سازارو حروم کردن که!خوب تو ایران دساندازارو بردارن جاش دوربین کنترل سرعت بزارن که بهتره و امن تر.خیلی مواقع خود دست انداز ها موجب تصادف می شن.
آقای فقط بنز،فقط خودت.با این جمله ات خعلی حال کردم،چون بهش رسیدم
((( زندگی به من اموخت : که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست…. )))
سینا
۸ مهر ۱۳۹۲حالا مثلاً فک کن این ریدئو مال ایران خودرو بود، یه خر باید ور میداشتن با مشت و لگد به جونش میفتادن تا تکون بخوره!
رضا
۱۲ مهر ۱۳۹۲این ماشین وارد ایران شده با قیمت 1 میلیارد و 800 میلیون! بنظرتون میارزه؟؟
سینا غلامی
۱۷ مهر ۱۳۹۲من تو دوران بچگیم به این ویژگیه مرغ پی برده بودم ، بخــــدا می دونستم اینو :p
سجاد راستگو
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ای خدا. من یه طراح آماتوره خودرو ام. خداشاهده ده ساله این ایده توی ذهنمه.حتی کاملتر. خداییش حیف بود. حالا اون یارو پورفوسوره زد به نام خودش به نام مجیک بادی. من اسمش گذاشته بودم کمکای فعال. ای بابا. اعصابم خورد شد بخدا.طرح من جلوی هر چرخ یه چشم الکترونیکی یا دوربین بود که پستی بلندی جاده رو با سرعت اتوموبیل و وزن خودرو درنظر میگرفت. ترکیب میکرد. هر چرخ عکس العمل خودشو نشون میداد. حالا هی بگین آلمان فلان. به خدا کسی نیس اینجا بها بده و به داد برسه. اصن من قهرم…
شهریار
۱۵ شهریور ۱۳۹۳خوشم میاد ایده هاشونو از ساده ترین و در دسترس ترین چیزایی که پرامونمون پیدا میشه میگیرن..
خداییش بنز روزی هزار هزار لایک داره
S class
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام.
من ک غیراز بنز به هیچ ماشینی اطمینان ندارم.
20 رو فقط به بنز میدم تمام.
راستش بنز مدل 1975 رو خیلی خیلی بهتراز 2015 بقیه کمپانیا میدونم.
رضا
۲ بهمن ۱۳۹۴سلام.
عالی بود.من میخام این تیزر رو دانلود کنم نمیشه.. میشه راهنماییم کنید ؟یا اگه امکان داره برام ایمیلش کنید. سپاسگزارم
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۶حالا اگه سر یه پیچ تند دست اندازو و ناهمواریم باشه این سیستم چطور عمل میکنه یا اصلا در مقابل چاله ها و دست اندازای وحشتناک ایران کارایی داره؟