مرسدس بنز

تنها هشت دستگاه منصوری گراند اینتری و گرونوس تولید خواهد شد

منصوری بار دیگر به سراغ مرسدس‎‌بنز کلاس G رفته تا این شاسی‌بلند V8 را به هیولایی فوق‌لوکس تبدیل کند.

چندی ماه پیش بود که مرسدس‌بنز از نسل تازه شاسی‌بلند زیبا، محبوب و لوکس خود، کلاس G اتاق W465، رونمایی کرد. این خودرو بهبودهای متنوعی را به چشم دیده بود اما هنوز یک چیز را کم داشت و آن هم، حمایت تیونرهای مختلف از آن بود؛ تا اینکه منصوری سرانجام از نسخه بهبودیافته آن را در دو نسخه و با نام‌های «گراند اینتری» و «گرونوس» رونمایی کرد و G63 تازه را هم به ناوگان‌ خودروهای پرزرق‌وبرق خود اضافه کرد. تنها هشت دستگاه از هر کدام ساخته می‌شود که هر کدام به ویژگی‌های خاص خود مزین خواهد شد.

پیشرانه این خودرو را یک واحد ۴ لیتری V8 تشکیل می‌دهد که به‌همراه دو توربوشارژر بزرگ و سیتم اگزوز جدید خود توان تولید ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱,۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بنابراین عجیب نیست اگر هر از آن‌ها را ببینید که درعرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. هر چند تفاوتی میان پیشرانه گراند اینتری و گرنوس وجود ندارد اما ظاهر آن‌ دو کاملا از یکدیگر متمایز شده است.

از گراند اینتری شروع می‌کنیم که از بدنه‌ای کاملا جدید بهره‌مند شده است. تمام اجزا و صفحات بدنه به‌صورت اختصاصی و توسط منصوری تولید شده‌اند. رینگ‌های این خودرو از نمونه ۲۴ اینچی ۱۰ پره آلیاژی هستند و بیننده را ناخواسته به یاد شاسی‌بلند قبلی این برند، فراری پروسانگوئه پوگناتور، می‌اندازند. بال سقفی که امروزه به امضای منصوری تبدیل شده‌، در این خودرو هم به کار گرفته شده است. ناگفته نماند که تمام این قطعات تازه از جنس فیبرکربن تهیه شده‌اند.

در سوی دیگر مدل گرونوس نشسته که بدنه‌ای کاملا جدید اما با مواد اولیه یکسان دارد. با این تفاوت که در این مدل شاهد حضوری رینگ‌های آیرودینامیک، روف بار و چند المان جزئی دیگر هستیم. نمای جلو میزبان جلوپنجره تازه به‌همراه لوگوی همرنگ‌بدنه منصوری است که بالاتر از سپر جدید قرار گرفته است. طاق چرخ‌ها برجسته‌تر شده‌اند و خروجی‌هایی هم در بالای آن‌ها تعبیه شده است. نمای عقب هر دو مدل گراند اینتری و گرونوس میزبان سپرهای تازه‌ای شده است که دو چراغ LED جدید را با طرح چراغ عقب خودرو در خود جای داده است.

کابین گرونوس با بهره‌وری از انواع دوخت‌ها و طرح‌هایی متفاوت و متنوعی که سطح جزئیات سرسام‌آوری را برای این خودرو ایجاد کرده است، فضایی لوکس و گرم را برای سرنشینان این خودرو فراهم می‌کند. البته که تمامی ادوات خشک این بخش از جنس مواد باکیفیتی چون فیبرکربن یا آلومینیوم تهیه شده‌اند تا خریداران از خرید خود نهایت رضاییت را داشته باشند. کابین گراند اینتری هم از این قاعده مستثنا نیست؛ تنها تفاوت آن در ظاهرسازی متفاوتش است که به‌خاطر استفاده از رنگ‌بندی، دوخت و طرح‌های جدید منصوری ممکن شده است.

منصوری به رسم تازه معرفی خودروهای خاص خود، قیمت نهایی این مدل‌ها را اعلام نکرده است. تنها می‌دانیم که علاقه‌مندان برای مالکیت گرونوس و گراند اینتری باید هزینه‌ای اضافه برای خریداری مرسدس‌بنز G63 بدهند که روی نرخ نهایی این پکیج لوکس و استثنایی، تاثیرگذار خواهد بود. نظر شما درباره گرونوس و گراند اینتری چیست؟ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    رنگ زرد توی ماشین سازی یک چیز دیگه است
    چه لامبورگیمی زرد چه لوتوس زرد و ..‌. عشقه این رنگ حیف ایرانیا سفید یخچالی بازن

    موافقم 56
    مخالفم 5
    1. amirkhanzadeh

      ۱۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      G واگن افسانه ای تبدیل به اسباب بازی کرده با این کیت بدنه فقط یک ….‌ اینو می خره

      کیت و موتور فقط برای برابوس

      موافقم 43
      مخالفم 8
    2. Mercedes

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (956 ديدگاه)

      یه سوال چطوری ایرانیا اینقدر هنرمندن؟
      واقعا واسم سواله
      مثلا تو کل ۷ میلیارد نفر دنیا هیچکس نمیتونه به این زیبایی خودرو تیون کنه
      رقیبش هم کیوانی که اونم ایرانیه
      یا مثلا ثباتی که تازه کاره نسبتا و تو خود ایرانم هست و از خیلی دیزاینر های خارجی بهتر
      بحثم فنی نیست
      از لحاظ زیبایی میگم
      مثلا تیونر های خارجی یه سپر عوض میکنن میگن تیون شد
      ولی ایرانیا میکوبن یه شاهکار فوق لوکس میسازن
      تو بقیه صنایع هم همینه
      مثلا اسانسور های کمپانی جنرال کابین مه به کل دنیا صادر میکنه و تو تهرانم هست و فوق العاده لوکس و منحصر به فرده ، تو اینترنت خیلی گشتم ولی هیچ تولید کننده ای شبیه بهش در هیچ کشوری پیدا نکردم
      یا مثلا در بحث معماری که نیاز به گفتن نیست
      ساختمان های ایرانی هیچ دوتایی شبیه همدیگه نیست و معمار ها هر ساختمونو متفاوت از اون یکی با کلی ایده جدید میسازن
      حالا درسته کشورای اروپایی و امریکا خیلی صنعتی ساخته شدن و هنر جایگاهی تقریبا توشون نداره
      ولی کشور های تاریخی دیگه مثل ایران چرا هیچکس به فکر خلاقیت نیست؟ مثلا چین ، هند ، مصر و …
      چرا مثلا همه شرکتای خارجی یه نوع محصول شبیه به همدیگه تولید میکنن
      خونه های چین ، امریکا ، انگلیس و … هر کدوم فقط یک سبک داره و همشون شبیه همدیگه هست
      ماشینای برند هاشون به ندرت دچار نو اوری میشه و خیلی شبیه همدیگه ست
      یا حتی در بحث اسانسور که مثال زدم همه برند های مطرح جهانی تولید کننده اسانسور یه مدل اسانسور ساده تولید میکنن ، یعنی همون کابین نقره ای ساده
      هیچ فرقی هم با همدیگه ندارن
      مثلا یه شرکت چینی ، امریکایی ، تایوانی ، ژاپنی ، المانی ، همشون یه مدل اسانسور نقره ای ساده میسازن
      حتی در صنعت مبلمان و لباس هم همینه
      مثلا لباس های برند های اروپایی هیچ فرقی باهم ندارن
      همشون یا کت چرمی میدوزن
      یا یه مشت لباس کرم و سفید شبیه به هم که از ۱۰۰ سال پیش تولید میکردن
      ولی تو ایران قضیه کلا فرق دارع

      موافقم 25
      مخالفم 4
      1. اشكان

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        من در مورد معماری انحصارا نظر میدم که تخصص خودم هست ، علت اینه که در این کشور از همه جای دنیا دارن نقشه و طرح میدزدن ، تعداد معمارهایی که با تفکر زیبا طرح میدن الان که داره ارزشمند میشه کمتر از صد نفر هست .

      2. pm97

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بقیه دنبال پولن ایرانیا دنبال زندگی کردن که منم همین سبک ایرانی رو دوست دارم باز اروپایی ها خوبن ولی آمریکایی ها نظامشون سرمایه داریه و چینی ها هم مثل حیوون کار میکنن.به سبک زندگی و فرهنگ و پیشینه برمیگرده توی اهنگ هم فوقالعاده هستیم توی معماری و هر جا که آب بوده تونسته باشیم شنا کنیم ولی هنر خالی رو هم قبول ندارم یه مقداری باید صنعتی هم باشه . تعادل از همه چی بهتره که اروپا از بقیه کشورا بهتره ولی اونا هم به لطف چینیا دارن داغون میشن.اگه چینیا و ژاپنی ها سگ کاریشون رو و امریکایی ها قلدریشونو و انگلیسی ها مارموزی و بیشرفی و ایرانی ها افراطی گریشونو بزارن کنار دنیا روز به روز جای بهتری برای زندگی میشه.باید این چرخه قطع بشه یه جایی

    3. علی Shelby

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (540 ديدگاه)

      درسته
      علی زرد واقعا رو ماشین زیبا میشه

      موافقم 12
  2. Cert

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    amg one رکورد پیست نوربرگ رینگ را شکست
    6:29 زمان آن است

    موافقم 41
    1. RD 1600cc

      ۱۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      دوباره؟

      موافقم 19
      1. B

        ۱۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (878 ديدگاه)

        اره حدود ۶ ثانیه سریعتر

        موافقم 20
        مخالفم 2
      2. Cert

        ۱۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        درسته گاهی وقت ها چند بار برای تایم گیری به پیست می روند
        فکر کنم برای در خطر نبودن زمان این کار
        را amg انجام داده است

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۱۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4376 ديدگاه)

      دوباره زده؟

      موافقم 14
  3. مازیار

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    جذاب انرژیک باشکوه قلدر …
    عالیه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  4. حسین دهمرد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2645 ديدگاه)

    بنازم آلمان از پلتفرم میتسوبیشی و موتور و گیربکس پژو اینو به کجا رسوند

    موافقم 7
    مخالفم 15
  5. Galant.VR4(JDM)

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    چیزی نیست فقط این هشت دستگاه رو به نیت توی کوووووچه یه مشت پولدار میخوان کنن با قیمت فضاپیما

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. مهردادکمال

    ۱۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1997 ديدگاه)

    بنظرم از کولینان بهتره. هم ارزش خودشو بهتر حفظ میکنه همخاص تره و مطمینتر. احتمالا همون قدر قیمتش باشه

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. علی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      درسته amg G کلاس واقعا پادشاه اس یوی هاست.
      کولینان نه اصالت داره نه تجربه اس یو وی سازی کلا سه چهار ساله اومده
      اما… جی کلاس به اندازه یه تاریخ قدمت و اصالت داره
      شاه جی کلاس یادگار شاهان پادشاه ایران

  7. ممدقلی

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین فقط و فقط بوگاتی و سلام تنها ماشینی که نه فرسوده میشه اصلآ نه رنگ بدنش تغییر میکنه نه مشکلی براش پیش میاد نه تو کارکرد بالا و دست اندازها اوراق میشه نه فاصله مولوکولی بین چراغ سپر گلگیر در کاپوپ و و و و ….. اصلا براش به وجود نمیاد حتی رنگ های تیره سالیان سال زیر آفتاب بمونن به هیچ وجه کیلر رنگشون نمیسوزه به جزء وسایل مصرفی اونم اگه برای پنز مثلآ تسمه هر ۳۵۰ هزار تا عوض میشه برای بوگاتی هر ۹۰۰ هزار تا تعویض داره اینقدر این ماشین تموم شدنی نیست که خودت دیگه ازش خسته بشی واقعآ

  8. علی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    جلوی جی پادشاه تمام تاریخ باید تعظیم کنن
    این ماشین نیست این یک تندیس و اثر هنری هست برای تمام دوران ها سخته شده از اول تا ابد

  9. علی منصوری

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    خاص خاص خاص، البته ک بیس اصلی ی ماشین بسیار زیبا و خوش تیونم هست، کلاسg خوراک تیونینگ کردنه، و این دوتا بنظرم زیبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا