منصوری بار دیگر به سراغ مرسدسبنز کلاس G رفته تا این شاسیبلند V8 را به هیولایی فوقلوکس تبدیل کند.
چندی ماه پیش بود که مرسدسبنز از نسل تازه شاسیبلند زیبا، محبوب و لوکس خود، کلاس G اتاق W465، رونمایی کرد. این خودرو بهبودهای متنوعی را به چشم دیده بود اما هنوز یک چیز را کم داشت و آن هم، حمایت تیونرهای مختلف از آن بود؛ تا اینکه منصوری سرانجام از نسخه بهبودیافته آن را در دو نسخه و با نامهای «گراند اینتری» و «گرونوس» رونمایی کرد و G63 تازه را هم به ناوگان خودروهای پرزرقوبرق خود اضافه کرد. تنها هشت دستگاه از هر کدام ساخته میشود که هر کدام به ویژگیهای خاص خود مزین خواهد شد.
پیشرانه این خودرو را یک واحد ۴ لیتری V8 تشکیل میدهد که بههمراه دو توربوشارژر بزرگ و سیتم اگزوز جدید خود توان تولید ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱,۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بنابراین عجیب نیست اگر هر از آنها را ببینید که درعرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند. هر چند تفاوتی میان پیشرانه گراند اینتری و گرنوس وجود ندارد اما ظاهر آن دو کاملا از یکدیگر متمایز شده است.
از گراند اینتری شروع میکنیم که از بدنهای کاملا جدید بهرهمند شده است. تمام اجزا و صفحات بدنه بهصورت اختصاصی و توسط منصوری تولید شدهاند. رینگهای این خودرو از نمونه ۲۴ اینچی ۱۰ پره آلیاژی هستند و بیننده را ناخواسته به یاد شاسیبلند قبلی این برند، فراری پروسانگوئه پوگناتور، میاندازند. بال سقفی که امروزه به امضای منصوری تبدیل شده، در این خودرو هم به کار گرفته شده است. ناگفته نماند که تمام این قطعات تازه از جنس فیبرکربن تهیه شدهاند.
در سوی دیگر مدل گرونوس نشسته که بدنهای کاملا جدید اما با مواد اولیه یکسان دارد. با این تفاوت که در این مدل شاهد حضوری رینگهای آیرودینامیک، روف بار و چند المان جزئی دیگر هستیم. نمای جلو میزبان جلوپنجره تازه بههمراه لوگوی همرنگبدنه منصوری است که بالاتر از سپر جدید قرار گرفته است. طاق چرخها برجستهتر شدهاند و خروجیهایی هم در بالای آنها تعبیه شده است. نمای عقب هر دو مدل گراند اینتری و گرونوس میزبان سپرهای تازهای شده است که دو چراغ LED جدید را با طرح چراغ عقب خودرو در خود جای داده است.
کابین گرونوس با بهرهوری از انواع دوختها و طرحهایی متفاوت و متنوعی که سطح جزئیات سرسامآوری را برای این خودرو ایجاد کرده است، فضایی لوکس و گرم را برای سرنشینان این خودرو فراهم میکند. البته که تمامی ادوات خشک این بخش از جنس مواد باکیفیتی چون فیبرکربن یا آلومینیوم تهیه شدهاند تا خریداران از خرید خود نهایت رضاییت را داشته باشند. کابین گراند اینتری هم از این قاعده مستثنا نیست؛ تنها تفاوت آن در ظاهرسازی متفاوتش است که بهخاطر استفاده از رنگبندی، دوخت و طرحهای جدید منصوری ممکن شده است.
منصوری به رسم تازه معرفی خودروهای خاص خود، قیمت نهایی این مدلها را اعلام نکرده است. تنها میدانیم که علاقهمندان برای مالکیت گرونوس و گراند اینتری باید هزینهای اضافه برای خریداری مرسدسبنز G63 بدهند که روی نرخ نهایی این پکیج لوکس و استثنایی، تاثیرگذار خواهد بود. نظر شما درباره گرونوس و گراند اینتری چیست؟ شما کدام یک را ترجیح میدهید؟
علی جردن
۱۱ مهر ۱۴۰۳رنگ زرد توی ماشین سازی یک چیز دیگه است
چه لامبورگیمی زرد چه لوتوس زرد و ... عشقه این رنگ حیف ایرانیا سفید یخچالی بازن
amirkhanzadeh
۱۲ مهر ۱۴۰۳G واگن افسانه ای تبدیل به اسباب بازی کرده با این کیت بدنه فقط یک …. اینو می خره
کیت و موتور فقط برای برابوس
Mercedes
۱۳ مهر ۱۴۰۳یه سوال چطوری ایرانیا اینقدر هنرمندن؟
واقعا واسم سواله
مثلا تو کل ۷ میلیارد نفر دنیا هیچکس نمیتونه به این زیبایی خودرو تیون کنه
رقیبش هم کیوانی که اونم ایرانیه
یا مثلا ثباتی که تازه کاره نسبتا و تو خود ایرانم هست و از خیلی دیزاینر های خارجی بهتر
بحثم فنی نیست
از لحاظ زیبایی میگم
مثلا تیونر های خارجی یه سپر عوض میکنن میگن تیون شد
ولی ایرانیا میکوبن یه شاهکار فوق لوکس میسازن
تو بقیه صنایع هم همینه
مثلا اسانسور های کمپانی جنرال کابین مه به کل دنیا صادر میکنه و تو تهرانم هست و فوق العاده لوکس و منحصر به فرده ، تو اینترنت خیلی گشتم ولی هیچ تولید کننده ای شبیه بهش در هیچ کشوری پیدا نکردم
یا مثلا در بحث معماری که نیاز به گفتن نیست
ساختمان های ایرانی هیچ دوتایی شبیه همدیگه نیست و معمار ها هر ساختمونو متفاوت از اون یکی با کلی ایده جدید میسازن
حالا درسته کشورای اروپایی و امریکا خیلی صنعتی ساخته شدن و هنر جایگاهی تقریبا توشون نداره
ولی کشور های تاریخی دیگه مثل ایران چرا هیچکس به فکر خلاقیت نیست؟ مثلا چین ، هند ، مصر و …
چرا مثلا همه شرکتای خارجی یه نوع محصول شبیه به همدیگه تولید میکنن
خونه های چین ، امریکا ، انگلیس و … هر کدوم فقط یک سبک داره و همشون شبیه همدیگه هست
ماشینای برند هاشون به ندرت دچار نو اوری میشه و خیلی شبیه همدیگه ست
یا حتی در بحث اسانسور که مثال زدم همه برند های مطرح جهانی تولید کننده اسانسور یه مدل اسانسور ساده تولید میکنن ، یعنی همون کابین نقره ای ساده
هیچ فرقی هم با همدیگه ندارن
مثلا یه شرکت چینی ، امریکایی ، تایوانی ، ژاپنی ، المانی ، همشون یه مدل اسانسور نقره ای ساده میسازن
حتی در صنعت مبلمان و لباس هم همینه
مثلا لباس های برند های اروپایی هیچ فرقی باهم ندارن
همشون یا کت چرمی میدوزن
یا یه مشت لباس کرم و سفید شبیه به هم که از ۱۰۰ سال پیش تولید میکردن
ولی تو ایران قضیه کلا فرق دارع
اشكان
۱۳ مهر ۱۴۰۳من در مورد معماری انحصارا نظر میدم که تخصص خودم هست ، علت اینه که در این کشور از همه جای دنیا دارن نقشه و طرح میدزدن ، تعداد معمارهایی که با تفکر زیبا طرح میدن الان که داره ارزشمند میشه کمتر از صد نفر هست .
pm97
۱۵ مهر ۱۴۰۳بقیه دنبال پولن ایرانیا دنبال زندگی کردن که منم همین سبک ایرانی رو دوست دارم باز اروپایی ها خوبن ولی آمریکایی ها نظامشون سرمایه داریه و چینی ها هم مثل حیوون کار میکنن.به سبک زندگی و فرهنگ و پیشینه برمیگرده توی اهنگ هم فوقالعاده هستیم توی معماری و هر جا که آب بوده تونسته باشیم شنا کنیم ولی هنر خالی رو هم قبول ندارم یه مقداری باید صنعتی هم باشه . تعادل از همه چی بهتره که اروپا از بقیه کشورا بهتره ولی اونا هم به لطف چینیا دارن داغون میشن.اگه چینیا و ژاپنی ها سگ کاریشون رو و امریکایی ها قلدریشونو و انگلیسی ها مارموزی و بیشرفی و ایرانی ها افراطی گریشونو بزارن کنار دنیا روز به روز جای بهتری برای زندگی میشه.باید این چرخه قطع بشه یه جایی
علی Shelby
۱۳ مهر ۱۴۰۳درسته
علی زرد واقعا رو ماشین زیبا میشه
Cert
۱۱ مهر ۱۴۰۳amg one رکورد پیست نوربرگ رینگ را شکست
6:29 زمان آن است
RD 1600cc
۱۱ مهر ۱۴۰۳دوباره؟
B
۱۲ مهر ۱۴۰۳اره حدود ۶ ثانیه سریعتر
Cert
۱۲ مهر ۱۴۰۳درسته گاهی وقت ها چند بار برای تایم گیری به پیست می روند
فکر کنم برای در خطر نبودن زمان این کار
را amg انجام داده است
Taha Ayoobi
۱۲ مهر ۱۴۰۳دوباره زده؟
Alan.r
۱۲ مهر ۱۴۰۳https://www.google.com/amp/s/www.motor1.com/news/735878/amg-one-new-nurburgring-record/amp/
مازیار
۱۱ مهر ۱۴۰۳جذاب انرژیک باشکوه قلدر …
عالیه
علی جردن
۱۱ مهر ۱۴۰۳از نمای جانبی شده جیپ رانگلری که بهش کیت بدنه بستن
شکوه آفرود Jeep
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025_g63_mansory_grand_entree05.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025_g63_mansory_grand_entree09.webp
https://www.sherry4x4.com/wp-content/uploads/2022/08/lifted-2008-jeep-jk-wrangler-unlimited-rubicon-rough-country-4wd-suv-for-sale-30603AT-10-762×456.jpg
لینک آخری عکس جیپ گذاشتم
حسین دهمرد
۱۱ مهر ۱۴۰۳بنازم آلمان از پلتفرم میتسوبیشی و موتور و گیربکس پژو اینو به کجا رسوند
Galant.VR4(JDM)
۱۱ مهر ۱۴۰۳چیزی نیست فقط این هشت دستگاه رو به نیت توی کوووووچه یه مشت پولدار میخوان کنن با قیمت فضاپیما
مهردادکمال
۱۲ مهر ۱۴۰۳بنظرم از کولینان بهتره. هم ارزش خودشو بهتر حفظ میکنه همخاص تره و مطمینتر. احتمالا همون قدر قیمتش باشه
علی
۱۷ مهر ۱۴۰۳درسته amg G کلاس واقعا پادشاه اس یوی هاست.
کولینان نه اصالت داره نه تجربه اس یو وی سازی کلا سه چهار ساله اومده
اما… جی کلاس به اندازه یه تاریخ قدمت و اصالت داره
شاه جی کلاس یادگار شاهان پادشاه ایران
ممدقلی
۱۴ مهر ۱۴۰۳ماشین فقط و فقط بوگاتی و سلام تنها ماشینی که نه فرسوده میشه اصلآ نه رنگ بدنش تغییر میکنه نه مشکلی براش پیش میاد نه تو کارکرد بالا و دست اندازها اوراق میشه نه فاصله مولوکولی بین چراغ سپر گلگیر در کاپوپ و و و و ….. اصلا براش به وجود نمیاد حتی رنگ های تیره سالیان سال زیر آفتاب بمونن به هیچ وجه کیلر رنگشون نمیسوزه به جزء وسایل مصرفی اونم اگه برای پنز مثلآ تسمه هر ۳۵۰ هزار تا عوض میشه برای بوگاتی هر ۹۰۰ هزار تا تعویض داره اینقدر این ماشین تموم شدنی نیست که خودت دیگه ازش خسته بشی واقعآ
علی
۱۷ مهر ۱۴۰۳جلوی جی پادشاه تمام تاریخ باید تعظیم کنن
این ماشین نیست این یک تندیس و اثر هنری هست برای تمام دوران ها سخته شده از اول تا ابد
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳خاص خاص خاص، البته ک بیس اصلی ی ماشین بسیار زیبا و خوش تیونم هست، کلاسg خوراک تیونینگ کردنه، و این دوتا بنظرم زیبان