مایباخمرسدس بنز

تبدیل مرسدس بنز متریس به ون مایباخ با قیمت 180 هزار دلاری!

مالک خوش‌ذوق یک ون مرسدس متریس با تغییرات فراوانی، این خودرو را شبیه محصولی از مایباخ کرده و با قیمت ۱۸۰ هزار دلار فروخته است.

هرچند مایباخ قصد دارد طیف محصولات خود را افزایش دهد اما هنوز وارد بخش مینی‌ون‌ها نشده است. بااین‌حال، یکی از مالکان مرسدس بنز متریس یا V کلاس از این موضوع ناراضی بوده و به همین دلیل، اقدام به سفارشی‌سازی این خودرو به سبک مایباخ کرده و یک ون منحصربه‌فرد و مجلل را خلق کرده است. این خودرو یک متریس مدل ۲۰۲۱ است اما تغییرات بیرونی و داخلی فراوانی را تجربه کرده که آن را شایسته اخذ نشان مایباخ می‌کند. البته این اولین تبدیل متریس / V کلاس به ون مایباخ نیست اما قطعاً می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌ها دانست.

این موضوع بیشتر به خاطر طراحی کیت بدنهٔ سفارشی مشابه مایباخ S کلاس و GLS و استفادهٔ کروم فراوان روی رنگ سفید متریس است. این کیت شامل جلوپنجرهٔ کرومی با خطوط عمودی، چراغ‌های تمام LED جلو با گرافیک مشابه S کلاس، نشان مایباخ روی کاپوت و سپر اختصاصی با ورودی‌های هوای عریض کرومی می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این خودرو نیز رینگ‌های ۱۹ اینچی تمام کرومی خاص مایباخ است.

در عقب ون، چراغ‌های LED جدید نمای بسیار مدرن‌تری نسبت به متریس معمولی ایجاد کرده‌اند درحالی‌که سپر عقب هم با چهار سر اگزوز کرومی تزئینی مشابه مدل‌های سطح بالای مرسدس نمای منحصربه‌فردی پیدا کرده است؛ و درنهایت، نوشتهٔ MAYBACH و لوگوی بزرگ روی درب صندوق نیز باعث می‌شود هیچ‌کس این ون مجلل را با یک متریس معمولی اشتباه نگیرد.

اگر فکر می‌کنید این ون ظاهر چشمگیری دارد، باید نگاهی به کابین جادار آن بیندازید که به‌طور کامل با تم سفارشی سفید و قرمز ارتقاء پیدا کرده است. این تودوزی دورنگ روی هر شش صندلی کاپیتانی، پانل درها، داشبورد، کنسول میانی و حتی سقف ون دیده می‌شود. صندلی‌ها نیز به تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویه مجهز هستند درحالی‌که صندلی‌های عقب از قابلیت خواباندن پشتی، زیر پایی، میزهای تاشو و ماساژور برخوردار هستند.

ویژگی جالب‌تر اینکه مایباخ متریس به داشبورد کاملاً جدیدی هم مجهز شده که به تقلید از دیگر محصولات مرسدس از نمایشگرهای متصل‌به‌هم و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای توربین مانند بهره می‌برد. این در حالی است که متریس معمولی از صفحه آمپر آنالوگ، نمایشگر لمسی مستقل کوچک و دریچه‌های تهویهٔ عمودی ساده استفاده می‌کند. این ون منحصربه‌فرد همچنین از تمام تجهیزاتی که از یک خودروی مجلل انتظار می‌رود مثل نورپردازی سقفی، کف‌پوش‌های لوکس، پرده‌های برقی، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، دوربین دید اطراف و نمایشگر بزرگ روی سقف برای سرنشینان ردیف دوم بهره می‌برد درحالی‌که نمایشگرهای لمسی دیگری هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده تا بتوانند ویژگی‌های مختلف خودرو را کنترل کنند.

بااین‌حال، زیر کاپوت هیچ تغییری صورت نگرفته و بنابراین انتظار دیدن موتور V12 یا V8 را نداشته باشید. در اینجا همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استاندارد متریس قرار گرفته که ۲۰۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ازآنجایی‌که این خودرو بر پایهٔ یک ون کاری شکل گرفته، در آن خبری از سیستم تعلیق بادی فعال مایباخ هم نیست.

این مایباخ متریس منحصربه‌فرد که ۲۲۰۰ کیلومتر کار کرده است، در کالیفرنیا به حراج گذاشته شده و نهایتاً با قیمت ۱۸۱ هزار دلار فروخته شد. این رقم بسیار بالایی برای خودرویی محسوب می‌شود که بر اساس ون متریس ساخته شده است. برای مقایسه، قیمت مرسدس مایباخ S کلاس جدید صفرکیلومتر از حدود ۱۸۵ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که سطح بالاتری از تکنولوژی شاسی و راحتی را نسبت به متریس ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    مفهوم کاخ متحرک در یک کلام

    موافقم 70
    مخالفم 13
    1. زمستانم

      ۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      کاخ متحرک؟ واقعا از این مضحک تر ندیده بودم فقط اون قسمتش که شبیه مینی بوس های بنز جنگ جهانی اول که هنوز تو خط شهر ری قرچک کار میکنن خخخخخخخخخخخخخ
      https://s2.uupload.ir/files/یاغی_تپه_3hj0.jpg

      موافقم 15
      مخالفم 94
      1. امیررضا

        ۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (53 ديدگاه)

        تو دیگه کی هستی که میخوای از بنز ایراد بگیری
        اون جایی رو که مشخص کردی محل کیف و کوله پشتی هست تا کیف و چمدون ها رو بپوشونه

        موافقم 65
        مخالفم 6
  2. Royal Driver

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم wow

    موافقم 44
    مخالفم 5
    1. shayan1renault

      ۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      wowچیه
      مرسدس بنز متریس خودش خیلی بهتره

      موافقم 14
      مخالفم 14
  3. احمدرضا

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    خیلی قشنگ جمع کرده ولی اصلا نمی ارزه نسبت به مایباخ اصلی

    موافقم 48
    مخالفم 7
    1. مهردادکمال

      ۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2004 ديدگاه)

      تک ساخته البته ارزش اصلیش مال این موضوعه

      موافقم 17
      مخالفم 2
  4. Radmehr

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    تو ترکیه و دبی اصلا ماشین کمیابی نیست
    هم عادیش میدا میشه هم میباخش

    موافقم 32
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      میباخش؟؟

      موافقم 15
      مخالفم 2
  5. Hemn

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یکم سخته ۱۸۰ هزار دلار بدی و یه ون بگیری حتی اگه خیلیم لوکس باشه
    هر چند عاشق محصولات بنزم ولی این این پول زیاده

    موافقم 31
    مخالفم 7
    1. SAR

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینو کسی میگیره که حداقل 2یا3 تا ماشین زیر پاشه

  6. AHMADREZA

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (878 ديدگاه)

    اگه قرار باشه یه ماشین انتخاب کنم تا آخر عمرم حتما یه مینی ون انتخاب می‌کنم
    به طور کلی عاشق ون ها هستم چون جون میدن برای سفر

    موافقم 23
    مخالفم 1
  7. Nima

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    به جای این میتونی یه مایباخ ۶۵۰ اس بگیری البته یکم مبلغ بیشتری ولی خب من که خودرو های لاکچری رو دوست ندارم قطعا به جای اینا یه اس کلاس میگیرم

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. rm2764

      ۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      با چه اعتماد به نفسی میگید یک اس کلاس میگیرد! الحق دهه هفتاد هشتادی ها نسل فضا نوردی هستن!…

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. سینا

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خواستن توانستن است

        موافقم 2
        مخالفم 1
  8. محمد

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    جذابه ای کاش موتور قوی تری هم روش نصب می شد

    موافقم 3
    مخالفم 3
  9. همایون

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (792 ديدگاه)

    وقتی تیتر مقاله رو خوندم داشتم واسه خودم تصور میکردم اگه بنز واقعا ون میباخ عرضه کنه داشبوردشو مثل اس کلاس میکنه؟ولی به خودم جواب منفی دادم چون تو این خودروها مالک راننده نیست و هزینه این تغییرات واسه خط تولید بالاست گفتم نهایتا یه روکش چرم بکشه رو داشبورد و فرمون رو عوص کنه.بعد یهو دیدن این یارو داشبوردشم تغییر داده واقعا واسه یه خودرو تک ساخت که سازندش به تجهیزات کارخانجات بزرگ دسترسی نداره شاهکاره این ون.ولی تو دوجا میتونست بیشتر کارکنه یکی اینکه فقط دوتا صندلی عقب میزاشت و به جاش بار و قوه ساز و سایر امکانات رو نصب میکرد و دیگری اینکه یه موتور جدید و تعلیق جدید استفاده میکرد اونوقت میشد تیرخلاص و واقعا واسه ثروتمندان خریدش بهتر از اس کلاس میباخ بود چون میتونست امکانات بیشتری تو فضای زیاد خودرو بزاره

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. SAR

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      الان شما واس چی بهش دیس لایک میدین؟

  10. سینا

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواستن توانستن است

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا