مالک خوشذوق یک ون مرسدس متریس با تغییرات فراوانی، این خودرو را شبیه محصولی از مایباخ کرده و با قیمت ۱۸۰ هزار دلار فروخته است.
هرچند مایباخ قصد دارد طیف محصولات خود را افزایش دهد اما هنوز وارد بخش مینیونها نشده است. بااینحال، یکی از مالکان مرسدس بنز متریس یا V کلاس از این موضوع ناراضی بوده و به همین دلیل، اقدام به سفارشیسازی این خودرو به سبک مایباخ کرده و یک ون منحصربهفرد و مجلل را خلق کرده است. این خودرو یک متریس مدل ۲۰۲۱ است اما تغییرات بیرونی و داخلی فراوانی را تجربه کرده که آن را شایسته اخذ نشان مایباخ میکند. البته این اولین تبدیل متریس / V کلاس به ون مایباخ نیست اما قطعاً میتوان آن را یکی از بهترین نمونهها دانست.
این موضوع بیشتر به خاطر طراحی کیت بدنهٔ سفارشی مشابه مایباخ S کلاس و GLS و استفادهٔ کروم فراوان روی رنگ سفید متریس است. این کیت شامل جلوپنجرهٔ کرومی با خطوط عمودی، چراغهای تمام LED جلو با گرافیک مشابه S کلاس، نشان مایباخ روی کاپوت و سپر اختصاصی با ورودیهای هوای عریض کرومی میشود. یکی دیگر از ویژگیهای ظاهری برجستهٔ این خودرو نیز رینگهای ۱۹ اینچی تمام کرومی خاص مایباخ است.
در عقب ون، چراغهای LED جدید نمای بسیار مدرنتری نسبت به متریس معمولی ایجاد کردهاند درحالیکه سپر عقب هم با چهار سر اگزوز کرومی تزئینی مشابه مدلهای سطح بالای مرسدس نمای منحصربهفردی پیدا کرده است؛ و درنهایت، نوشتهٔ MAYBACH و لوگوی بزرگ روی درب صندوق نیز باعث میشود هیچکس این ون مجلل را با یک متریس معمولی اشتباه نگیرد.
اگر فکر میکنید این ون ظاهر چشمگیری دارد، باید نگاهی به کابین جادار آن بیندازید که بهطور کامل با تم سفارشی سفید و قرمز ارتقاء پیدا کرده است. این تودوزی دورنگ روی هر شش صندلی کاپیتانی، پانل درها، داشبورد، کنسول میانی و حتی سقف ون دیده میشود. صندلیها نیز به تنظیم برقی، گرمکن و تهویه مجهز هستند درحالیکه صندلیهای عقب از قابلیت خواباندن پشتی، زیر پایی، میزهای تاشو و ماساژور برخوردار هستند.
ویژگی جالبتر اینکه مایباخ متریس به داشبورد کاملاً جدیدی هم مجهز شده که به تقلید از دیگر محصولات مرسدس از نمایشگرهای متصلبههم و دریچههای تهویهٔ دایرهای توربین مانند بهره میبرد. این در حالی است که متریس معمولی از صفحه آمپر آنالوگ، نمایشگر لمسی مستقل کوچک و دریچههای تهویهٔ عمودی ساده استفاده میکند. این ون منحصربهفرد همچنین از تمام تجهیزاتی که از یک خودروی مجلل انتظار میرود مثل نورپردازی سقفی، کفپوشهای لوکس، پردههای برقی، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، دوربین دید اطراف و نمایشگر بزرگ روی سقف برای سرنشینان ردیف دوم بهره میبرد درحالیکه نمایشگرهای لمسی دیگری هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده تا بتوانند ویژگیهای مختلف خودرو را کنترل کنند.
بااینحال، زیر کاپوت هیچ تغییری صورت نگرفته و بنابراین انتظار دیدن موتور V12 یا V8 را نداشته باشید. در اینجا همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استاندارد متریس قرار گرفته که ۲۰۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. ازآنجاییکه این خودرو بر پایهٔ یک ون کاری شکل گرفته، در آن خبری از سیستم تعلیق بادی فعال مایباخ هم نیست.
این مایباخ متریس منحصربهفرد که ۲۲۰۰ کیلومتر کار کرده است، در کالیفرنیا به حراج گذاشته شده و نهایتاً با قیمت ۱۸۱ هزار دلار فروخته شد. این رقم بسیار بالایی برای خودرویی محسوب میشود که بر اساس ون متریس ساخته شده است. برای مقایسه، قیمت مرسدس مایباخ S کلاس جدید صفرکیلومتر از حدود ۱۸۵ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه سطح بالاتری از تکنولوژی شاسی و راحتی را نسبت به متریس ارائه میکند.
Reza Waffen SS
۵ دی ۱۴۰۱مفهوم کاخ متحرک در یک کلام
زمستانم
۵ دی ۱۴۰۱کاخ متحرک؟ واقعا از این مضحک تر ندیده بودم فقط اون قسمتش که شبیه مینی بوس های بنز جنگ جهانی اول که هنوز تو خط شهر ری قرچک کار میکنن خخخخخخخخخخخخخ
https://s2.uupload.ir/files/یاغی_تپه_3hj0.jpg
امیررضا
۵ دی ۱۴۰۱تو دیگه کی هستی که میخوای از بنز ایراد بگیری
اون جایی رو که مشخص کردی محل کیف و کوله پشتی هست تا کیف و چمدون ها رو بپوشونه
Royal Driver
۵ دی ۱۴۰۱فقط میتونم بگم wow
shayan1renault
۵ دی ۱۴۰۱wowچیه
مرسدس بنز متریس خودش خیلی بهتره
احمدرضا
۵ دی ۱۴۰۱خیلی قشنگ جمع کرده ولی اصلا نمی ارزه نسبت به مایباخ اصلی
مهردادکمال
۵ دی ۱۴۰۱تک ساخته البته ارزش اصلیش مال این موضوعه
Radmehr
۵ دی ۱۴۰۱تو ترکیه و دبی اصلا ماشین کمیابی نیست
هم عادیش میدا میشه هم میباخش
حسین
۵ دی ۱۴۰۱میباخش؟؟
Hemn
۵ دی ۱۴۰۱یکم سخته ۱۸۰ هزار دلار بدی و یه ون بگیری حتی اگه خیلیم لوکس باشه
هر چند عاشق محصولات بنزم ولی این این پول زیاده
SAR
۱۹ مرداد ۱۴۰۲اینو کسی میگیره که حداقل 2یا3 تا ماشین زیر پاشه
AHMADREZA
۵ دی ۱۴۰۱اگه قرار باشه یه ماشین انتخاب کنم تا آخر عمرم حتما یه مینی ون انتخاب میکنم
به طور کلی عاشق ون ها هستم چون جون میدن برای سفر
Nima
۵ دی ۱۴۰۱به جای این میتونی یه مایباخ ۶۵۰ اس بگیری البته یکم مبلغ بیشتری ولی خب من که خودرو های لاکچری رو دوست ندارم قطعا به جای اینا یه اس کلاس میگیرم
rm2764
۶ دی ۱۴۰۱با چه اعتماد به نفسی میگید یک اس کلاس میگیرد! الحق دهه هفتاد هشتادی ها نسل فضا نوردی هستن!…
سینا
۱۰ دی ۱۴۰۱خواستن توانستن است
محمد
۵ دی ۱۴۰۱جذابه ای کاش موتور قوی تری هم روش نصب می شد
همایون
۶ دی ۱۴۰۱وقتی تیتر مقاله رو خوندم داشتم واسه خودم تصور میکردم اگه بنز واقعا ون میباخ عرضه کنه داشبوردشو مثل اس کلاس میکنه؟ولی به خودم جواب منفی دادم چون تو این خودروها مالک راننده نیست و هزینه این تغییرات واسه خط تولید بالاست گفتم نهایتا یه روکش چرم بکشه رو داشبورد و فرمون رو عوص کنه.بعد یهو دیدن این یارو داشبوردشم تغییر داده واقعا واسه یه خودرو تک ساخت که سازندش به تجهیزات کارخانجات بزرگ دسترسی نداره شاهکاره این ون.ولی تو دوجا میتونست بیشتر کارکنه یکی اینکه فقط دوتا صندلی عقب میزاشت و به جاش بار و قوه ساز و سایر امکانات رو نصب میکرد و دیگری اینکه یه موتور جدید و تعلیق جدید استفاده میکرد اونوقت میشد تیرخلاص و واقعا واسه ثروتمندان خریدش بهتر از اس کلاس میباخ بود چون میتونست امکانات بیشتری تو فضای زیاد خودرو بزاره
SAR
۱۹ مرداد ۱۴۰۲الان شما واس چی بهش دیس لایک میدین؟
سینا
۱۰ دی ۱۴۰۱خواستن توانستن است