پیشتر بررسیهای گوناگونی درباره مرسدسبنز EQS نوشته شدهاند که به تمامی جنبههای مختلف این خودرو از عملکرد، کارایی و… آن توجه کردهاند. از آنجا که EQS خودرویی لوکس محسوب میشود، کابینی زیبا و مملو از امکانات دارد که به اندازه عملکرد و گستره مسافت قابلپیمایش این خودرو لایق ستایش است.
وقتی صحبت از کابین این خودرو میشود، تمرکز همگان به نمایشگرهای بزرگ آن جلب میشود اما برتری EQS به اینجا ختم نشده و المانهای حائز اهمیت دیگری نیز در آن خودنمایی میکنند.
نخست با نمایشگرها شروع میکنیم. پس از یک هفته رانندگی پشت فرمان EQS، هنوز هم برای رسیدن به گزینه موردنظر خود باید در میان منوهای گوناگون چرخ بزنیم؛ تا جایی که برای پیداکردن آن باید خودرو را متوقف کرده و با دقت بیشتر میان گزینهها گشتوگذار کنیم.
وقتی چند تنظیم بهخصوص را تغییر میدهید، واقعا اتفاقات زیادی در مرسدسبنز EQS روی میدهد. برای سهولت این روند و دورشدن از دورهای بیفایده در منوها، میتوانید پس از انتخاب تمام تنظیمات مخصوص خود، آنها را در پروفایل شخصیتان ذخیره کنید (که از طریق یک حسگر اثرانگشت در کنسول مرکزی دردسترس است). هرچند انجام این کار هم زمان نسبتا زیادی را میطلبد.
هایپر اسکرین مرسدس با وجود پیچیدگی خود بهخوبی با طراحی کابین هماهنگ شده و بهعنوان یک قطعه هنری، جای خود را در کابین EQS اثبات کرده است. سرنشین شاگرد هم تا زمانی که به حالت تهوع ناشی از تماشای نمایشگر درطول حرکت نرسیده است، از نمایشگر اختصاصی خود لذت خواهد برد.
نکته جالب اینجاست که اجباری برای تجهیز EQS به ای نمایشگرهای بزرگ نیست؛ با وجود اینکه EQS 580 یا نمونه AMG آن بهصورت استاندارد از آن استفاده میکنند، مالکان EQS 450 پلاس باید برای تجهیز آن مبلغ اضافه ۷,۲۳۰ دلار را بپردازند وگرنه خودروشان به کنسول استاندارد مرسدسبنز کلاس S مجهز خواهد شد. اگر منطقی و بدون تعصب به فناوری روز به این مسئله نگاه کنید، استفاده از کابین متداوم مرسدسبنز اتفاق بدی نخواهد بود.
قطعه تکمیلکننده و همیشگی کابین خودروهای لوکس مرسدس، سیستم نورپردازی آن است. نورپردازی محیطی این خودروساز با فضای درونی خودروهای بالاردهاش عجین و حالا EQS نیز به این ویژگی تجهیز شده است. پس از ورود به کابین و روشنکردن خودرو، میتوان دقایقی را صرف لذتبردن از حس جذاب بودن در کابین و تماشای سیستم نورپردازی آن کرد.
از دیگر المانهای چشمگیر بخش جلوی کابین میتوان به طرح چوب لوکس و فوقالعاده چشمنواز موسومبه «گردوی قهوهای طبیعی طراحی قایق با خطوط آلومینیومی» اشاره کرد که روی کنسول مرکزی را پوشانده است. این آپشن جذاب ۱۵۱۵ دلار قیمت دارد و روی بخشهای استراحت دست روی درها نیز استفاده شده است. زیبایی و ظرافت کابین با این قطعات واقعا بیشازپیش شده پس سفارش آن به خریداران EQS پیشنهاد میشود.
صندلیها و پشتسریها حمایت خوبی از بدن سرنشینان انجام میدهند. استفاده از چرم روزنهدار باکیفیت «MBTex» باعث خلق نشیمنگاهی راحت و لوکس شده است. مرسدسبنز سیستم گرمکن و تهویه صندلی را بهصورت استاندارد در EQS جایگذاری کرده است اما برای استفاده از ماساژور باید هزینهای اضافه پرداخت شود. ماساژ EQS عملکرد نسبتا عجیبی داشت اما میتوان برای راحتترکردن مسافرتهای طولانی روی آن حساب باز کرد.
بالشتک روی پشتسریها واقعا آزاردهنده بودند؛ چراکه با لمس پشت گردن سرنشین اصلا حس خوبی را به او نخواهند داد. خوشبختانه تنظیم آنها نیازی به استفاده از دکمه یا غلتک خاصی ندارد و بهآسانی بالا و پایین میروند اما بهراحتی هم از خود خارج میشوند.
سیستم تنظیم سقف پانوراما و پوشش ضدآفتابش، از دیگر بخشهای اذیتکننده و ناپخته مرسدسبنز EQS به شمار میرود که از طریق دسترسی به یک کلید دو کاره کشویی-فشاری قابل دسترسی است. در طول یک هفته استفاده از این خودرو هیچگاه نتوانستیم کاری را میخواهیم با تلاش اول انجام دهیم و نیاز تلاش دوباره بود. پس از چندبار تمرین، استفاده از آن را کنار گذاشته و وظیفه تنظیم آن را برعهده سرنشینان جوانتر گذاشتیم.
فضای سرنشینان عقب درخور و مناسب بود ولی میتوانست افرادی که قدی بیشازحد بلند دارند را اذیت کند. از آنجا که سرنشینان ما همگی قدی استاندارد داشتند حتی با بلابردن پشت،سریها، با انحنای فرودی سقف مشکلی نداشتند. صندلیهای این بخش به گرمکن و تهویه مجهز نشدهاند؛ بنابراین خریدار باید برای استفاده از این امکانات مبلغی اضافه بپردازد. صندلیهای عقب حتی بدون تجهیز به امکانات فوق لوکس هم بسیار راحت بودند و پشتیبانی کاملا مناسبی از بدن سرنشینان داشتند. فضای پای این بخش نیز کافی و جادار بود.
مرسدسبنز فضای موجود در EQS را بهخوبی مدیریت کرده است؛ این خودرو حتی با وجود فضای پای کاملا مناسب برای تمام سرنشینان، به صندوقی عظیم مجهز شده است.
از صندوق که بگذریم، درون کابین جالیوانی به تعداد و اندازه مناسب جاسازی شده است؛ مرسدسبنز به کاربران خود امکان حذف جالیوانیها را نیز میدهد تا فضای بیشتری برای جاسازی وسایل کوچک خود داشته باشند. خروجیهای شارژ USB زیر بخش نگهداری وسایل و انتهای کنسول مرکزی هم تکمیلکننده امکانات داخلی EQS هستند.
در انتها جا دارد به تجربه صوتی بینظیر کابین EQS اشارهای داشته باشیم. کابین بهخوبی عایقبندی شده و خبری از نویز و صداهای مزاحم بیرونی نیست. این آرامش، حس امنیت و اطمینانی را به سرنشینان القا میکند که تجربه آن حتی در یک خودروی لوکس هم قابلتقدیر است.
سیستم صوتی فراگیر «بورمستر» که در EQS 450 پلاس بهصورت استاندارد عرضه میشوند، نوازشدهنده گوش شما خواهند بود؛ چه به یک کتاب صوتی گوش دهید یا بخواهید از موسیقی پرسروصدای مخصوصتان لذت ببرید. صدای خروجی کاملا شفاف و بیس آن مناسب است. وقتی این ویژگیها را درکنار یکدیگر قرار میدهید، به تجربهای از سواری میرسید که باعث میشود هر کسی را به راندن مرسدسبنز EQS ترغیب کند.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱زیبا اما لایق اسم S نیست
NAVID۰۰۹۸
۲۳ شهریور ۱۴۰۱دیگه باید یواش یواش واژهها تغییر کنند !!!
دیگه به این نمیگن کابین ، باید بگویند کاکپیت !!!
خودروهای امروزی فراتر از یه کابین طراحی میشوند و مثل قدیم نیست که یه دریچه داشته باشند با چندتا دکمه و ترمز دستی !!!
࿗
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا sکلس برای الکتریکی شدن مناسبه چون کسی که sمیخره آرامش و قدرت میخواد که موتور های الکتریکی براوروه میکنهGTR نیست که از الکتریکی شدنش ناراحت باشیم
بهراد
۲۳ شهریور ۱۴۰۱بنظر من بهترین لقبی که میشه براش گذاشت ” s کلاس دنیای الکتریکی” هاست چون بنظر من خود s کلاس از این واقعا بهتره.
Pedram7
۲۳ شهریور ۱۴۰۱کاملا موافقم
Reza Waffen SS
۲۴ شهریور ۱۴۰۱به ندرت میشه گفت زیباترین کابین ساخته شده دنیای خودرو
مازیار
۲۳ شهریور ۱۴۰۱بنز همیشه در همه موارد نزدیک به راس هرم بوده
شاید در هیچ موردی نوک قله نباشه اما در همه موارد نزدیک قله هست و همین مسئله اون رو از همه برندها جدا کرده
لوکس پرفورمنس عمومی سبک سنگین همه موارد
محصولات هیچ کمپانی اینقدر فراگیر نیست
بی خیال اسم
۲۴ شهریور ۱۴۰۱دقیقا
وحید اسماعیل نسب
۲۳ شهریور ۱۴۰۱کابین زیبایی داره ولب طراحی بیرون ماشین زیاد جذاب نیست
مهزیار
۲۳ شهریور ۱۴۰۱حالت تهوع رو قشنگ اومد
T
۲۳ شهریور ۱۴۰۱دقت کردین ماشین های الکتریکی ظرافت ندارن؟؟؟؟ اون از اکویناس الکتریک که یک نوار چسبوندن به جلوی ماشین این از این ماشین…
تو الکتریکی ها من فقط طراحی I’d 3 قبول دارم
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱خوب تو نخر برو وانت رو بخر
ARMAN سابق
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اصلا شکل یه S نیستش
S از بغل واقعا یه S اصلیه وای این بیشتر تخم مرغیه
net
۲۳ شهریور ۱۴۰۱طراحی بیرونی و داخلی بدی داره مخصوصا جلوپنجره شیشه ای خیلی بد هست
Si
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ببینید بنز بهترین طراحی داخلی رو داره ولی در سری الکتریکی EQ زشت ترین طراحی رو دارن شخصا تایکان و i7 رو ترجیح میدم هرچند i7 هم مثل این لایق اسم سری 7 و s های افسانه ای نیست
JDM lover
۲۳ شهریور ۱۴۰۱کیفیت اجزای کابین و کیفیت مونتاژ فوق العاده است
اما من خودم خیلی با این نمایشگر به این گندگی حال نمیکنم ، دوس دارم ترکیبی از یه نمایشگر با اندازه متوسط و دکمه ها و دیگر اجزای فیزیکی باشه
درسته eqs بالارده ترین الکتریکی بنز هست و به کفته خودشون s کلاس الکتریکی ، اما من هنوزم s کلاس بنزینی رو ترجیح میدم
M.Kkarimi
۲۳ شهریور ۱۴۰۱(( سرنشین شاگرد هم تا زمانی که به حالت تهوع ناشی از تماشای نمایشگر درطول حرکت نرسیده است، از نمایشگر اختصاصی خود لذت خواهد برد. ))
حق گفت ! :)))
mahdi-es17
۲۳ شهریور ۱۴۰۱حق گفتی
بی خیال اسم
۲۳ شهریور ۱۴۰۱فقو العاده هست هنوز به عنوان اولین تجربه الکتریکی بنز
ولی هنوز خیلی کار داره به اس کلاس برسه
در کل که من خوشم اومد مخصوصا مانیتور مخصوص شاگرد
Mohammad.2005
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اگه میشه از این بررسی ها بیشتر کار کنید . بررسی های کلی به جای خودشون خوبن ولی بررسی های اینطوری که چند پارامتر معدود درباره ماشین رو موشکافی می کنند هم لازمه بنظرم به خصوص برای خودرو های مشهور تر و پر حاشیه تر . و تو اینجور بررسی ها پی بردن به واقعیاتی که ممکنه در رابطه با یه ماشین خیلی کم گفته بشه یا گفته نشه اصن ، این بررسی ها رو جذاب تر می کنه . ممنون از زحماتتون
REBORN OF KAMRAN
۲۳ شهریور ۱۴۰۱تته پته بنز فقط برا فرمول یک نیست برا برقیاشم هست
Achtung
۲۳ شهریور ۱۴۰۱منم وقتی عکسشو دیدم فکر کردم مثل مدلهای بنزینی زیبا نیست ولی وقتی از نزدیک دیدمش نظرم عوض شد
mahdi-es17
۲۳ شهریور ۱۴۰۱بنزم پلاس زد 😵فردا ایران خودرو ازش شکایت میکنه😂
بی خیال اسم
۲۳ شهریور ۱۴۰۱😂
Ali
۲۳ شهریور ۱۴۰۱دهنت سرویس
یک ساعت می خندیدم:)))))))))))))))))))))))
این همه مهندسی :))))))))))))))))))
پدرام
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اگر هیوندای یا کیا چنین چیزی رو طراحی می کردن تو ذوق نمی زد چون سال هاست کارشون اغراق تو طراحیه اما برای بنز که همگی با اصالت و سادگیش می شناسیم زیاد جور نیست و هم چنان نمیشه هضمش کرد
محمود
۲۴ شهریور ۱۴۰۱بی نظیر. عالی. و از اینکه در ایران باید سوار ماشینهای خارج از رده دنیا سوار بشیم جای تاسف داره. در المان در هر سمت و شغلی که باشی بازم میتونی سوار ماشین خوب بشی. ولی در ایران فقط حسرت