موتور ۵ لیتری V8 این خودرو در آن زمان ۲۷۳ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد.
امروزه مرسدسبنز کلاس G به مالکان خود ترکیبی از تواناییهای جادهای، امکانات رفاهی بالا و مقدار زیادی قدرت را ارائه میکند. روند تکامل نسل این شاسیبلند همهجا رو و نظامی و تبدیلشدن آن به یکی از مدرنترین و خاصترین محصولات مرسدسبنز و بازار شاسیبلندهای لوکس از ۳۰ سال گذشته شروع شد؛ درست از زمانی که مدل تولید محدود 500GE V8 با موتور ۸ سیلندر روانه بازار شد. حال سازنده تصمیم گرفته تا یک نمونه مرتب از این خودروی مشهور را متمایزتر کند.
کلاس G مدل 500GE V8 در سال ۱۹۹۳ و در نمایشگاه خودروی ژنو بهعنوان نمونه بالارده شاسیبلندهای بنز رونمایی شد. این خودرو به موتور ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری M 117 مجهز شده بود که توان تولید ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور را داشت. 500GE V8 با استفاده از این تجهیزات فنی قادر بود در عرض ۱۱.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت این شاسیبلند سنگین نیز برابر ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بود.
این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک دائمی مجهز شده و برخلاف سایر مدلهای کلاس G از قفل دیفرانسیل جلو محروم بود. ترمزهای آن همه به سیستم ضدقفل، ABS، نیز مجهز شده بودند و دیسکهای ترمز آن هم قابلیت خنککاری از درون داشتند. مرسدسبنز برای تمایز این مدل از سایر نمونهها، آن را با رنگی موسومبه «آبی متالیک آمتیست» رونمایی کرد. کابین این شاسیبلند تازهنفس فضایی مملو از المانهای خاکستری و سیاهرنگ را برای کاربر مهیا میکرد که قطعات چوبی روی داشبورد، کنسول میانی، ترمز دستی و دستگیره تعویض دنده آن را مزین کرده بودند.
مرسدسبنز نمونه قدرتمندتر این خودرو را با قیمتی سرسامآور به فروش میرساند؛ هر یک دستگاه 500GE V8 قیمتی برابر ۱۷۸,۲۵۰ دویچمارک، حدودا ۹۷ هزار دلار کنونی، داشت. در مقام مقایسه میتوان به کلاس G 320 با موتور ۶ سبلندر اشاره کرد که قیمتی برابر ۴۸ هزار داشت؛ حتی مدلهای گرانقیمت و پرچمداران این شرکت مانند کلاس S500 SE نیز با قیمت ۷۰ هزار دلار، ارزانتر از 500GE V8 به فروش میرفتند.
مرسدس تنها ۴۴۶ عدد 500GE V8 تولید کرد؛ علت اصلی این تولید محدود هم تولید محدود موتور ۸ سیلندر M 117 آن به شمار میرفت که مرسدسبنز درحال جایگزین کردن آن با M 119 V8 بود. ابعاد موتور جدید اجازه نصب آن روی 500GE را نمیداد. سپس AMG ساخت مدل 500GE 6.0 را دردست گرفت و همانگونه که از نامش پیداست، از موتوری ۶ لیتری در آن استفاده کرد که قدرت را به ۲۹۵ اسب بخار افزایش داد.
مرسدسبنز نخستینبار در سال ۱۹۷۹ و به درخواست شاه ایران کلاس G را طراحی کرد. نخست قدرت این خودرو که به ۴ موتور متفاوت مجهز میشد از ۷۱ تا ۱۵۴ اسب بخار متغیر بود. امروزه نسخه پایه این خودرو با نام G 550 در ایالاتمتحده با یک موتور V8 تویین توربوی ۴ لیتری با ۴۶۱ اسب بخار قدرت محسوب میشود. نظر شما درباره کلاس G چیست؟
ممد ژانگولر
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ایول داره این سلطان 👏
مازیار
۱۴ اسفند ۱۴۰۱هیچ چیزی شبیه اون نیست
اون هم شبیه هیچ چیزی نیست
یک کلاس خودرویی تنها با یک عضو به نام جی واگن
امین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱روحش شاد. انسان به غایت بزرگی بود
Hadi
۱۴ اسفند ۱۴۰۱مرسدس بنز نخستین بار در سال ۱۹۷۹ و به درخواست شاه ایران G کلاس را طراحی کرد…💔
R/T
۱۴ اسفند ۱۴۰۱دقیقا قرار بود بیاد ایران برای منطق نظامی چون نسل اول ماشینی نظامی بود
ایرانی.
۲۳ اسفند ۱۴۰۱وقتی سهام دار بزرگ شرکت بنز باشی تولیدشم میتونی بزاری تو کشور خودت. یا …
ما چی که ازدست ندادیم و ادامه دارم هست.
یکی عزت بینالمللی مونو.
Hadi
۱۴ اسفند ۱۴۰۱چرا نسخه ی نظامیش عکسی ازش نیست
یعنی نسخه نظامی جی کلاس اینقدر گرون و لوکسه!
نسخه ی نظامی اگه توربو باشه زیاد جالب نیست چون باعث میشه خرابی و استهلاک بیشتر بشه و از طرفی تعمیرش پیچیده باشه
خودم جی کلاس رو رقیب اصلی هامر H2 میدونم چون از لحاظ ابعاد و عرض خودرو به اون شبیه تره ولی نمیدونم چرا بیشتر با دیفندر رانگلر و برانکو مقایسه میشه
مازیار
۱۴ اسفند ۱۴۰۱نسخه نظامی همون نمونه های اولیه بود _ البته دقیقا نمی دونم ادامه تولید هم داشت یا نه _ که هنوزم تو ایران گاهی موقع مراسم رژه آقا سوارش میشه
shetab-car
۱۴ اسفند ۱۴۰۱دلیلش اینه که هامر h2 دو دیگه تولید نمی شه قاعدتا وقتی تولید نشه جی کلاس باید برانکو و رانگلر مقایسه بشه
معمولا مقایسه ها رو بین ماشین های در حال تولید انجام می دن تو تست ها که مصرف کننده بهترین انتخاب رو داشته باشه
کافر مقدس
۱۴ اسفند ۱۴۰۱کلا جی کلاس هزینه و استهلاک ش زیاده . توربو باشه به مراتب هزینه بیشتر میشه. هر جی کلاسی اینجوری سالم ومرتب نمیمونه و خیلی ها از کارکرده هاش افت قیمت پیدا میکنن .البته در ذکر مصرف سوخت دقت نمیکنن . نمونه های کارکرده مصرف سوختشون بیشتره
https://www.truecar.com/used-cars-for-sale/listing/WDCYR49E88X173048/2008-mercedes-benz-g-class/
جی کلاس هایی که توسط MAGNA STEYR اتریش اسمبل میشدن به مراتب بهتر بودن . حتی سیستم 4ماتیک مرسدس و تا شاسی بی ام و .سوپرا جدید رو این شرکت هندل و مهندسی میکرده
اینکه میگن به درخواست شاه ایران طراحی شد از اون جوگیری هاست که هیچ پایه و اساسی نداره. طرف سفارش خرید داده این چه ربطی به طراحی و..داره ! یه چیزایی میگن تو این متن ها! فردا روزی در مورد Peugeot P4 هم همچین حرفی خواهند زد
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱اتفاقا جی کلاس نسخه نظامی از با دوامترین ها و کم استهلاک ترینهاست چون یکی از ویژگی هاش همینه پس لطفا حرف بیخود نزنید
هرچند که نسخه لوکس جی کلاس طبیعتا متناسب با ماهیت خودش هزینه های خودش رو داره
ولی نسخه نظامی جی کلاس w461 و w464 جدید شده دقیقا برعکس اون از با دوام ترینهاست و بعنوان خودروی نظامی سازمانی تو ارتش استرالیا استفاده میشه برای انتخابش هم در این کار سری ۷۰ رو کنار زده تا انتخاب شده این خیلی حرفه که رقیبی به این قدری رو کنار زده طی مقایسه جامعی که ارتش استرالیا انجام داده بود برتری جی کلاس نظامی مشخص شده و برای همین انتخابش کردن همچنین تو ار تش های بیش از ۶۰ کشور انتخاب شده و طراحی ماژولار و حرفه ای داره و مهندسی پیشرفته و سطح بالایی داره و بطور تخصصی برای انحصاری برای مصارف کاربردی و نظامی در ارتش ها توسعه داده شده
Royal Driver
۱۴ اسفند ۱۴۰۱فوقالعادست این جی واگن
Alan.r
۱۴ اسفند ۱۴۰۱عشق یعنی این♥️♥️
محمد
۱۴ اسفند ۱۴۰۱روحت شاد مرد ❤️
IMAN1199
۱۴ اسفند ۱۴۰۱همون موقع هم زشت و از رده خارج بود توانایی آفرودم که هییچ
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۴ اسفند ۱۴۰۱تو داری یکی از قدر ترین خودروهای افرود رو رده خارج میزاری و توانایی های کم افرودی این ماشین کنار لندکروز سری 70 داخل ارتتش استرالیا داره خدمت میکنه و خودرو موفقی بوده بعد دوستانی که میگن با جی کلاس هیچکس افرود نمیره اتفاقا ویدیو هاش کم نیست باهاش افرود میرن ن
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱داره هیت میده هدفش هم مشخصه
اسم من رو هم کپی کرده لطفا حیله گری نکنید و با اسم خودتان بیایید نه اینکه اسم من رو کپی کنید
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱واقعیتش اینه بنز G کلاس نسخه های آفرودر ویژه مثل ۴×۴² داره که نتنها آفرودش از هر آفرودر دیگه تویوتایی و هر لندکروزی کلا خیلی بهتره و درسطح بسیار بالاتری قراره داره از هر لحاظ و اونها رو لوله میکنه بلکه خداییش رسما مثل پادشاهان و شماره یک های آفرودر های فول سایز یعنی فورد اف ۱۵۰ رپتور آر و رم تی آر تیرکس و هامر ها میشه مرسدس بنز G کلاس اینها از اروپا و امریکا پادشاهان و یکه تاز و شماره یک آفرودر های فول سایز در جهان هستن خداییش و مگر بزرگتران در سگمنت های بالاتر از خودشان بهتر از خودشان باشد
درکنار نظرت اینهارو میگیم تا یر به یر شه بشوره ببره پایین حق ماندنی است فقط
پارسا
۱۴ اسفند ۱۴۰۱خدایش بیامرزد
۱۴ اسفند ۱۴۰۱این ماشین رو الان ما باید سوار میشدیم..
یوسف
۱۴ اسفند ۱۴۰۱شاه ایران خودرویی نظامی سفارش داد که توانایی لندرور رو داشته باشه…..
ولی فکرشو نمیکرد که بنز یه اطاق لندرور ور داره و بذاره روی شاسی و تعلیق رنجرور و ماشین جدیدش رو درست کنه…..
این ماشین بزرگترین دزدی بشریت در خودرو سازی بوده….
نسل اولش فقط یه لگو متفاوت از لندرور داره……
اگه دزدی نیست….. پس چرا اینقدر شبیه لندروره….. یکی جواب بده…..
https://www.google.com/search?q=g+class+1979&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=ivsn&sxsrf=AJOqlzUJfpbr0BSUTOKZGakLEAEd-7mF_A:1678044459485&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjbwLLfwsX9AhWa57sIHVBmA0IQ_AUoAXoECAUQAQ&biw=360&bih=637&dpr=2#imgrc=ztHmOVOt8oeIwM&lnspr=W10%253D
امیر _ اهوازی
۱۵ اسفند ۱۴۰۱سلام برادر یوسف
شما کوتاه بیا و به برادری و بزرگی خودت مرسدس بنز رو ببخش. بنده از نوبع خودت از طرف دایمر از شما بزرگوار و مردم غیور ایران معذرت خواهی میکنم
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱غول آفرودر مرسدس جی کلاس نسخه اسکوارد ۴×۴² یک غول آفرود برای مواقعی که خواسته باشیم آفرود خفن و سطح بالا رو معنا کنیم در مقایسه با نسخه عادی اون آفرودش خداست چه برسه به بقیه اینجا لینکش رو میزارم ببینید اون رو گفتی این بیرقیب رو هم ببین مگر یه چیزی مثل فورد اف ۱۵۰ رپتور یا رم تی آر ایکس و هامر ها بتونن با این شاخ به شاخ شن که اونها هم هرکدوم در زمینه تخصصی خودشون هستن و برتری دارن و هرکدوم هر بخشی رو برتری داره پس این G کلاس نسخه ویژه آفرود با اکسل های پرتال و بیش از ۳ سه تن وزن و ۲.۲ متر عرض (میدونیم هم عرض زیاد در افرود لازم نیست ولی این چنان مهندسی بالایی داره که همه بخش هاررو در کنارش ارتقاء دادن برای همین خیلی بهتر خفن شده) رو ببین که بقیه فول سایز ها در برابرش کوچکن یک هیولا شده دیگه رسما
https://mercedesblog.com/wp-content/uploads/2015/02/merc-g500-4×4-3.jpg
https://mercedesblog.com/monster-mercedes-benz-g500-4×4²-first-test-by-autocar-full-verdict/
اوج هنر و مهندسی
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2016-Mercedes-Benz-G500-4×4²-207.jpg
واگن G معمولی به نظر میرسد در زمینه قابلیتهای آفرود دستنیافتنی باشد، ولی مدل ۴×۴² به لطفهای محورهای پورتالی خود، مرزهای قابلیتهای آفرود را جابجا کرده است. مسیرهای تست، شرایطی مانند یک بستر رودخانه نیمه خشک، شیبهای تُند سنگی بودهاند که این خودرو با فاصله بسیار زیاد نسبت به زمین و رویکرد جدید در طراحی زوایای خود، نشان داده که میتواند از سختترین مسیرها نیز بدون هیچ مشکلی عبور کند. همچنین به لطف بدنه عریضتر، حس پایداری و اعتماد به نفس بیشتری منتقل میکند. البته در همین حال، امکان انتخاب تایرهای آفرود ۳۷ به ۱۲/۵ اینچی مخصوص مسیرهای گِلی بر روی چرخهای ۱۸ اینچی beadlock وجود دارد. همچنین برای رانندگی در جاده، این تایرها را میتوان با نوع ۳۲۵/۵۵ بر روی چرخهای ۲۲ اینچی نیز تعویض کرد.
https://www.drive.gr/sites/default/files/styles/gallery/public/node-files/photos/test-drive/2015/02/merc_g500_4x42_2015_anoigma.webp?itok=mFCfDBYJ
این درمورد نسل قبلشه که الان نسل جدیدش هم معرفی شده ولی بازم این یه چیز دیگست
ایرانی.
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بزرگترین دزدی بشریت در خودروسازی!!!!!!!!!!!!
بابا شرلوک هلمز . دزد شناس بیخیال. این لندووره!
کجا میدونی لندوور از این کپی نکرده!
آلمانی ها کپی نمیکنن. وبنز تو ایران داره ۶۰سال کار میکنه . بله مثل خر ازش کار میکشن ولی با کمترین هزینه دوباره بازسازی میشه.
مثل بنز تو دنیا خودرو نیست وهمیشه اختراعات بیشتر روی بنز میبینیمشون. مثل دوربینهای آرتروز که آینه رو حذف کرده و هوشمند هستن.
فقط بنز حتی قدیمیش.
Hamilton1970
۱۵ اسفند ۱۴۰۱هعی…
خدا بیامرزدت. چه کارهایی که نکردی و چه کارهایی که میتونستی بکنی…
🖤🙂
"میلاد . فقط آلمان . فقط بنز "
۱۶ اسفند ۱۴۰۱واقعا آدم متأسف میشه از این نظر هایی که بعضی از کاربرها از روی شکم میدن . همین افراد بودن و هستن که دیگه آدم رغبت نمیکنه کامنت بزارم.