این بنز بزرگ قدیمی که در اینجا میبینید، اولین خودرویی است که رسماً S کلاس نام گرفت و حالا پس از نیم قرن به ملاقات جدیدترین فرزند خود آمده است.
مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9 حضور کوتاه اما بهیادماندنی در فیلم رونین ۱۹۹۸ با بازی رابرت دنیرو و ژان رنو داشت. رانندهٔ فرمول یک «جیمز هانت» نیز یک نمونه از این خودرو را داشت. بدون شک این یکی از جذابترین مرسدس بنزهایی است که تاکنون ساخته شده و چه بهانهای بهتر از سالگرد پنجاهسالگی ۴۵۰ SEL 6.9 برای اینکه نگاهی دوباره به آن داشته باشیم.
هرچند W116 اولین سدان پرچمدار مرسدس محسوب نمیشد اما اولین خودرویی بود که رسماً S کلاس نام گرفت. نسخهٔ استاندارد این خودرو در سال ۱۹۷۲ راهی بازار شد و مرسدس قصد داشت مدت کوتاهی بعد نسخهٔ ۶.۹ لیتری را عرضه کند اما به دلیل وقوع بحران نفتی دههٔ ۷۰، برنامهها تغییر کرد و مقامات مرسدس تصمیم عاقلانهای برای تعویق ۱۸ ماههٔ عرضهٔ پیشرانهٔ ۶,۸۳۴ سیسی V8 خود گرفتند. نهایتاً ۴۵۰ SEL 6.9 در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۷۴ رونمایی شد. این موتور که M100 نام داشت، بزرگترین پیشرانهای محسوب میشد که از زمان جنگ جهانی دوم روی یک خودروی تولیدی اروپایی نصب شده بود. فروش چنین پیشرانهای آنهم در اروپا بسیار دشوار بود.
علاوه بر این، ۴۵۰ SEL 6.9 خیلی هم گران بود. این خودرو در سال ۱۹۷۶ حدود ۷۰ هزار مارک آلمان قیمت داشت که بیش از دو برابر یک W116 پایه و تقریباً نزدیک به رولزرویسهای آن زمان بود. این قیمت همچنین بدون احتساب آپشنها بود. برای مقایسه، در سال ۱۹۷۶ فولکسواگن گلف GTI در آلمان ۱۳,۸۵۰ مارک قیمت داشت.
چرا اینقدر گران؟
چون ۶.۹ حد نهایی مرسدس در زمان خود بود و درواقع میباخ S600 سال ۱۹۷۵ محسوب میشد. این سدان لوکس آلمانی بسیار سریع بود و ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید و به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکرد که حتی طبق استانداردهای امروزی هم اعداد قابلتوجهی محسوب میشوند. البته گشتاور عظیم ۵۵۰ نیوتن متری و گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک به این معنی است که نحوهٔ افزایش سرعت ۴۵۰ SEL 6.9 بیشتر شبیه قطار است تا خودرو.
علاوه بر این، سدان پرچمدار مرسدس به لطف سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک مشابه سیتروئن، بسیار راحت و نرمتر از اکثر خودروهای مدرن است. البته از این راحتی بیشتر در خط مستقیم میشود لذت برد زیرا بنز بزرگ در پیچها شبیه یک کشتی باری سنگین احساس میشود اما در دههٔ ۷۰ همهٔ خودروهای لوکس همینطور بودند. البته فرمان و ترمزها هنوز هم وظیفهٔ خود را بهخوبی انجام میدهند و میتوان برخی پیچها را با سرعت بسیار خوبی پشت سر گذاشت.
۴۵۰ SEL 6.9 فوقالعاده مهندسی شده است. در نمونهٔ موردبررسی پس از ۵۰ سال، همهٔ دکمهها عملکردی نرم و درست دارند و سواری بهطور درخشانی راحت است. پیشرانه و کابین ساکت هستند و درها با وجود اندازهٔ کوچکتر نسبت به خودروهای امروزی، سنگینتر احساس میشوند. کابین این ماشین بوی کیفیت میدهد و اگر میشد هزینهٔ سوخت آن را از کارتبانکی شخص دیگری پرداخت کنم، در استفاده از آن برای ترددهای روزمره تردید نمیکردم.
S کلاس جدید چطور است؟
S کلاس کنونی که با کد W223 شناخته میشود، دوران مهمی را سپری میکند زیرا این احتمالاً آخرین مرسدس پرچمدار درونسوز خواهد بود و ممکن است در نسل بعدی جای خود را به EQS تمام الکتریکی بدهد هرچند که مرسدس از برنامههای الکتریکیسازی خود عقبنشینی کرده است. به همین دلیل، S کلاس برای اولین بار در تاریخ خود، نمایانگر تکنولوژیهایی که در آینده در خودروهای معمولی میبینیم نیست زیرا اکنون میدانیم که آینده الکتریکی خواهد بود درحالیکه S کلاس اینطور نیست. البته W223 هنوز هم نشانههایی از آینده خصوصاً در بخش تکنولوژیهای دیجیتالی و اتصالی دارد. بااینحال، S کلاس هنوز هم خودرویی فوقالعاده است. یک سدان بسیار کامل و راحت.
آیا ویژگی مشترکی دارند؟
قطعاً W116 و W223 خیلی شبیه هم نیستند زیرا ۵۰ سال باهم فاصله دارند و یک دنیا تفاوت تکنولوژی بین آنها دیده میشود اما این دو بنز بزرگ اعتمادبهنفس مشترکی دارند. هردو باشکوه هستند و هردو قدرت واقعی مرسدس بنز S کلاس را نشان میدهند.
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9 | مرسدس بنز S500 | |
پیشرانه | ۶.۹ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۲۸۶ اسب بخار | ۴۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۳ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۴ ثانیه | ۴.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۵,۰۶۰ میلیمتر | ۵,۲۸۹ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۷۰ میلیمتر | ۱,۹۵۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۱۰ میلیمتر | ۱,۵۰۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۶۰ میلیمتر | ۳,۲۱۶ میلیمتر |
وزن | ۱۹۳۵ کیلوگرم | ۱۹۹۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۶.۰ لیتر ترکیبی | ۸.۱ لیتر ترکیبی |
راستگو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳جالش ابنجاس هنوز به کیفیت سریS سال1975هم نرسیدیم
NAVID@@98
۱۸ خرداد ۱۴۰۳چشمهارو باید شُست/با چشم بصیرت باید دید💋👅
👑🥇درود خدا بر روح پاک خدایی خوب بنیانگذار امپراطور مرسدس بنز و فورد که اول بهترین اند هرچیز و سایر بستگان اروپایی و آمریکایی بهترین و اول در این هر چیز آفرود یا راحتی درود بر روح این بزرگان عزیز خوب خدایی 👋🏻🥇👑
فقط اینجاش؟ ( ۴۵۰ SEL 6.9 فوقالعاده مهندسی شده است. در نمونهٔ موردبررسی پس از ۵۰ سال، همهٔ دکمهها عملکردی نرم و درست دارند ) چه عشقی یه به خدا تو دوام هم اول اند چی میشه همین الان هم همینو بسازن 😍
آخ آخ آخ دچار جنون شدم …. !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
به سَبَبِ اینکه این چه وضعشه ما رو از این جواهرات محروم کردن
آی همین چر خو بگیری …. 🤐
مُسَبِبَش هرکی که باشه
به سَبَبِ اینکه این ماشین هر خوبی که از هر چی هر جا رو گذاشته ارائه کرد دیگه چی میخوای 😍
زیزیگولو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تبلیغ جالب مرسدس بنز واسه سیستم ترمز اضطراری و ناامیدی عزرائیل 😂😂
https://www.aparat.com/v/l97p0cm
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۳مقاله رو نخوندم ، چرا که دنیای S با همه متفاوتِ!!!
چون بنز S از زمان پیدایش تا به امروز سبکی را اجرا کرده که به اون پایبند بوده و مرسدس همیشه بهترینِ خودش را گذاشته تا این فرزندش سربلند بمونه!!!
نمیشه گفت کدام S بهترینِ چون همه به زمان خود تا به الان بهترینند اما برای من اتاق W221 عجیب جذابِ به نوعی که هنوزم وقتی نگاش میکنم برای چند ثانیه لبخند روی لبم میشینه و مطمئنم بلاخره یه رنگ سفیدشو میخرم اگر آقایان کمتر جیبمان را بزنند و تورم را کنترل کنند ( به امید خدا سال ۱۴۹۹ شمسی خانوم )!!!
زیزیگولو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳نوید وقتی حرف از ماشینای لوکس باشه فوراً برندهای گرون قیمتی مثل بنتلی و رولز رویس و بوگاتی و …… از ذهن عبور میکنن و درسته که این برندها از مرسدس بنز S کلاس لاکچری تر هستن ولی وقتی پای کیفیت در میان باشه مرسدس S کلاس حرفای زیادی واسه گفتن داره
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خشایار این لینک در جواب اون حرفت زیر پست مرسدس که گفتی ماشین آمریکایی لگن هست
https://www.instagram.com/reel/C6bzOGePGpF/?igsh=Y2l0NGlraGZqdjVi
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳پیام خان مهمترین عامل موفقیت هر شرکتی در *بازار آزاد* را ** میزان سود سالانه و درصد سود ** مشخص میکنه نه اینستاگرام و رسانه های پولکی و جانب دار.
خودت میتونی میزان سود شرکت ها را دربیاری. این درصد سود شرکتها در سال 2023 است برای میزان سود هم میتونی بری داده های مالی رو توی گوگل فایننس نگاه کنی
———————————–
1- فراری با 27% سود بیشترین میزان سوددهی رو داره
2 – پورشه با 18%
3- bmw 11.9%
4- استلانتیس 11.8%
5- کیا 11.6%
6- بنز 11.4%
7- تویوتا 11.1%
8- Jaguar Land Rove 11%
9- Subaru 9.5%
10- هیوندا 9.3%
11- تسلا 9.2%
12- Isuzu %9.1
13- سوزوکی 8.5%
14- میتسوبیشی 7.2%
15- فلوکس واگن 7%
16- BYD بی وای دی 6.3 %
17- هوندا 5.8 %
18 GM 5.4%
19 Volvo 5%
20 Mazda 5%
21 Renault 4.7%
22 Nissan 4.6%
23 Ford 3.1%
24 Great Wall 1.6%
25 Aston Martin -6.8%
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا پولکی نیست! یه مکانیک کدوم پول رو گرفته؟!! یعنی فقط پول ارزش داره؟! یعنی تویوتا از بنز و فورد و بنتلی … بالاتر هست؟!!! هنه چیز میزان فروش و سود نیست!
B2
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خشایار خودت تا الان احتمالا میشناسی کاربرارو
اگه میخوای توضیح بدی و وقت صرف کنی ، برای کسی این کارو بکن که گوش شنوا و ذهن باز و حداقل کمی فکر داره
بعضیا تکلیفشون با خودشون هم مشخص نیست چه برسه به این که بخوان ابعاد مختلف قضیه رو ببینن
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بله . در بازار آزاد برتری به وسیله سود مشخص میشه
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۳در بازار آزاد برتری سود هست ولی برتری سود لزوما ربطی فه تکنولوژی نداره! تو دنیای امروزی بخش بزرگی از سود مربوط به همین ماشینای ۱۵ بیست هزار دلاری هست! این چندان ارتبلطی به تکنولوژی نداره! من یه پیچ S کلاس رو با هیچ تویوتایی عوض نمیکنم! حالا اگه سالی بیست میلیون هم بفروشه! اگه بحثت فقط سود هست، اینحا جاش نیست! برو با کسلیی که رشتشون MBA و اقتصاد هست بحث کن.
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳to B2
درست میگی دوست خوبم .
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خشایار جان ولش کن داره به بنیان گذار صنعت خودروسازی کشورش ادای احترام میکنه و طرفشو میگیره😁
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خشایار جان ولش کن داره به بنیان گذار صنعت خودروسازی کشورش ادای احترام میکنه و طرفشو میگیره😁
Alan.r
۱۸ خرداد ۱۴۰۳🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
GMA
۱۸ خرداد ۱۴۰۳الحق که SEL 6.9 تداعی کننده این شعار هست👌
شکوه و عظمت صنعت خودرو در این شاهکار نمایانه
omqali
۱۸ خرداد ۱۴۰۳گشتاورش چقد عجیب زیاد بوده
snoopsagg
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بخاطر حجم موتور زیاد و سیلندر های گنده اس
این همون کاریه که آمریکایی میکنن که دیمن 170 دو تنی از زمین بلند میشه
Fake Demon
۱۸ خرداد ۱۴۰۳همون که تو خواب ۱.۶۶ میزنه ؟ :)
راستگو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳اره خودشه😂
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۳اسم رو ببین😂، معلومه دوج چقدر به آلمانی ها فشار آورده که با همچین اسمی میان😂
راستگو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳کدوم فشار ***تو کدوم درگ رسما این قهرمان پوشالی تون بصورت رسمی یه ژرمن کار رو زد
یه حرف میسه زرتی میگی نه 1.66شتابشه
حتی تو یه درگ هم باخت تو همین سایت پدال تو گفتب مه مهم نیس تو فیلم باخته مهم اینه ک ستابش1.66هس
خو منم شتابم1.33هس اگه میتونی خلافشو ثابت کن
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳برگه تایم درگ رو فرستادم براتون پس دیگه حرف از باخت تو درگ نزن
تکرار کن با خودت ۸.۹۱۲
مازیار
۱۸ خرداد ۱۴۰۳450SEL6.9 یکی از ده اتومبیل برتر همه دوران
Mamad
۱۸ خرداد ۱۴۰۳فقط آیینه بنزی رو هر ماشینی جوابه البته کلاسیک
نشناسی بهتره
۱۸ خرداد ۱۴۰۳آخ آخ فقط طراحی داخلی SEL450 نگا😍صندلیهاش بعد پنجاه سال هنوزم مثل روز اولشه
ممد ژانگولر
۱۸ خرداد ۱۴۰۳پدر عشق بسوزه .ایول به این اصالت
𝐀𝐥𝐢
۱۸ خرداد ۱۴۰۳نسل قدیمش یه ابهت دیگه ای داره
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۳مدل قدیمیهاش که مظهر ضعف فشار روغن بود و همیشه خدا باید چشمت به امپرش میبود رو ۳ بمونه و نیاد پایین چون ضعف بزرگش همین بود
از اونجایی هم که سرسیلندرش الیاژی بود یبار کافی بود ترموستاتش عمل نکنه تا مثل ۲۰۶ و ۴۰۵ واشر بزنه
ضعف بوش میلسوپاپ و یاتاقان و اویل پمپش خیلی قابل توجه
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳از یاتاقان زدن و انفجار پیستون کادیلاک شاخه لوکس ساز و باکیفیت جی ام خبر داری؟؟ همین 2 روز پیش خبرش اومده . خرابی های دیگش بماند.
https://www.motor1.com/news/721599/cadillac-v-8-catastrophic-failure/
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۳باز آتیشی شدیا
اینی که تو میگی تعدادش چندتا بوده؟؟
اینی که من میگم شامل تمام موتورهای بنز تو دهه ۷۰ از قبیل m115و ۶.۹ و ۶.۳ میشه
میدونم تاحالا حتی سوارشونم نشدی ولی میتونی در موردشون تحقیق کنی
نمونه بارز ضعف موتورهای بنز تو ایران ۲۳۰ دانشجویی هست که موتور سفید لقب دارن
خوراکش یاتاقان زدن و واشر سوزوندنه
از بنز سوارها بپرس خاطرات مکانیک رفتنهاشون شنیدنیه ها
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خیر علی عزیر آتیشی نشدم . امروز بیکارم نشستم برای بحث
الان من 28 سالمه. در مورد بنز های دهه 70 با موتور m115 من سوار این ماشین ها نشدم و کسی رو نمیشناسم که این خودرو ها رو داشته باشه.
اما سوار بنز e230 شدم و واقعا عاشقشم . و تاحالا مشکل خاصی باهاش نداشتم. البته خیلی بهش میرسم
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خوب پس جواب خودت رو دادی
هر زمان تونستی سوارشون بشی و تجربه داشتنشون رو داشته باشی میتونی در مورد خوب و بدشون توضیح بدی
مثلا داغ کردن مکرر دانشجویی رو لمس کنی که چقدر راحت تو گرما امپرش ۹۰ رو رد میکنه
یا وقتی روغن موتورش گرم میشه امپر فشار روغنش خیلی خوشگل میاد روی ۲/۵ و صدای یاتاقانهاش رو میشنوی
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳علی تو از روغن با ویسکوزیته مناسب استفاده کن . و بازرسی دوره ای هم انجام بده بهت قول میدم هیچ مشکلی پیش نمیاد. معلومه وقتی از روغن سوخته بازیافت شده استفاده کنی این مشکلات پیش میاد . ربطی هم به برند خاصی نداره.
خودم بنز e230 دارم تا حالا مشکلاتی که تو میگی اصلا برام پیش نیومده. با اینکه بیشتر از 30 سال عمر داره.
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۳فکر کنم متوجه نشدی یا خودت رو زدی به اون راه
برا ماشینهای قدیمی از پیکان و پاترول تا بنز و شورولت روغن ۲۰/۵۰ میریزن
جالبیش اونکه همون روغنی که تو شورولت ۵۰ ساله میریزن تو بنزم میریزن ولی این کجا و اون کجا
ضعف روغن گاری بنز رو نمیتونی پنهان کنی ، البته پنهانی کاری تو چیزی رو تغییر نمیده چون اونهایی که باید میدونن
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این حرفت عملا نشان دهنده بیشعوری مردم امریکا ست.
۱۸ خرداد ۱۴۰۳کاربر خشایار
آقا ماشاالله رو عصبی کردی 😡😡😡
علی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳دایی من یکی داره. ۵۰۰ هزار تا کار کرده. تابحال موتورش باز نشده
مردم چرت و پرت زیاد میگن
داریوش فدایتشوم
۱۸ خرداد ۱۴۰۳وقتی بنز ماشین میساخت امریکا هنوز کشف نشده بوده😂😂
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۳منظورت همون ۳ چرخ درشکه هست؟ چون اگه به اون میگی ماشین درسته حرفت
NGU
۱۸ خرداد ۱۴۰۳علی نوا قربونت بشم
معلومه این برند مرسدس بنز یه چیزی داره که خیلی اذیتت میکنه چون تو کامنت های هیتی که میدی حتما اسم بنز هست فقط هم بنز نه برند دیگه یعنی پای ثابته
حالا بیا به خودم بگو من به کسی نمیگم
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خب با این منطق که فرانسه ۱۱۷ سال قبل از اینکه آلمان خودرو بسازه خودرو میساخت پس فرانسه از آلمان بهتره🤣
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳داریوش ولی وقتی آمریکا شروع کرد آلمان محو شد…
راستگو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ببین جی ام
ماشالا اروپا
ماشالا اصالت
ماشالا اسب بخار های واقعی
ماشالا پرفورمنسی ک یواس تو خوابشم نمی بینه
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۳راستگو
خوب تونستم یه تیکه کلامی رو بندازم سر زبونت که بر علیه خودم استفادش کنی
البته بازگویی تیکه کلام من برای حرصی هست که میخوری نه چیزه دیگه
راستی یه سوال:
از سهامی که جیلی و بایک چین تو بنز دارن خبر داری؟ اخه گفتی اصالت یه لحظه یاد سهامداراش افتادم
NGU
۱۸ خرداد ۱۴۰۳علی جان
اسم کوروت هم میاد نمیدونم چرا یه دفعه آدم یاد فراری و لوتوس و پورشه و مکلارن و دیگر خودروسازان میفته؟
طبیعیه به نظرت این؟آخه کوروت چه ربطی به فراری و لوتوس و … داره؟
بی زحمت برامون بیشتر توضیح بده از اطلاعاتت استفاده کنیم
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ngu منم وقتی اسم آلمان میاد یه دفعه یاد ایران خودرو و سایپا میوفتم نمیدونم چرا
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳آقا این حرفا چیه
هموطنانت یعنی کرایسلر یه روزی تمام وجودش خوشحالی بود چون به پلتفرم های ناب مرسدس دسترسی داشت
البته به مرسدس هم ضربه زد تو بخش برقی ماشین های زمانی که کرایسلر با مرسدس همکاری میکرد
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳جمشید دقیقا کی گفته دوج از پلتفرم بنز استفاده کرده منبعت چیه؟!
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۳هیچی دیگه به لطف اروپایی فن های متعصب شاهد اختراع شدن اسب بخار فیک و واقعی هستیم و البته کسی هم به جز خودشون نمیدونه چجوری میشه تشخیص داد کدوم اسب فیکه کدوم واقعی🤣🤣🤣
مازیار
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تشخیصش که سخت نیست
اونی که ۲۰۰ تا بیشتره و همیشه تو آئینه عقبه فیکه
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ما که هیچوقت ندیدیم یه آلمانی بتونه تایم ۸.۹۱ بزنه فقط تو توهم آلمانی فن ها امکان پذیره
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تونستی یه رکورد تو نوربرگ رینگ بزنی یا یه بار توی لمانز ببری من آمریکن فن میشم
موقعی پژو داشت مقام اول تا سوم لمانز رو میگرفت و توی مسابقات تپه نوردی آمریکا رکورد میزد شما آرزو داشتی یه بار دیگه فورد جی تی رو توی لمانز ببینی
البته که قابل دیدن نیست
با وجود بزرگانی چون پورشه و فراری و پژو و آلپینا و بی ام و از اروپا و تویوتا از ژاپن
اینقدر هم اسب بخار اسب بخار نکن
اسب بخار برای یه ماشین پوشالیه
برای یه ماشین واقعی شتاب دور بالا و چسبندگی و سبکی و تقسیم وزن و ارائه تمام گشتاور توی دور موتور وسیع و آیرودینامیک و نداشتن هرزگردی بعد خروج از پیچ مهمه
من که تا حالا توی یه آمریکایی ندیدم توی پیچ هرز نزنه
NGU
۱۸ خرداد ۱۴۰۳علی جون درباره ی یکی از کوروت های خوب تاریخ(🤣) یعنی c4 zr1 که انجین و بخشی از تنظیم و ساخت سیستم تعلیقش توسط Lotus Division انجام شد توضیح بده
مخصوصا درباره ی انجینش که توسط لوتوس طراحی شد برامون توضیح بده😁😁
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۳هر وقت جواب کامنت قبلیم رو دادی جواب این کامنتت رو میدم
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۳از کل هشت تا نسل کوروت فقط یک نسل پیشرانه ای داشت که مال شورولت نبود تازه اونم فقط مدل zr1
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳درود بر بنز . طراحی داخلی مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9 واقعا زیباتر از s class های جدیده.
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳Old but gold🇩🇪🇩🇪
snoopsagg
۱۸ خرداد ۱۴۰۳وی 8 دف عقب!
همینا کافیه تا بشه لانچ اش رو تصور کرد
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳من اگه باشم پول بنزینشو از جیب خودم میدم، نوش جونش.
البته کلاسیک آمریکایی بیشتر میپسندم.
نمیدونستم اینقدر مصرفش بالاس، پس اسم آمریکایی ها بد در رفته😂
FY
۱۸ خرداد ۱۴۰۳به نظر من بنز دیگه هیچ وقت نتونست اون دوران طلایی رو برگردونه و فقط داره از اسم sکلاس استفاده می کنه🤔
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳طلائی؟
amirboss
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این مقایسه به کل اشتباهه.
باید پنجاه سال آینده S500 رو اگه چیزی ازش مونده باشه رو با شاهکار پنجاه سال پیش مرسدس مقایسه کرد.
قطع به یقین کیفیت الآن بنز با گذشته ش خیلی تفاوت داره.نه تنها بنز بلکه خیلی از خودروسازهای دنیا همین مشکل رو دارن که اونم تو سیاست های تولید قطعات باید جست و جو کرد.
قطعاتی با طول عمر کوتاه و تعویض توسط مشتری نگون بخت و چرخه تولید بالاتر و سود بیشتر.
علی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳Sکلاس آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری
مثل الهه ها زیبا
مثل ساعت دقیق
مثل جواهر باکیفیت
مثل شوالیه ها پرقدرت
مثل ملکه ها باوقار
مثل خدایان جاویدان
درود بر ملکه مرسدس
ابوالفضل
۱۹ خرداد ۱۴۰۳نمیدونم چرا کابین مدل قدیمیش بیشتر به دلم نشست
کاوه آهنگر
۲۵ خرداد ۱۴۰۳سلام ، خدا قوت .
این شعر در وصف همه مدل های مرسدس بنزه ، که رسیدن بهش برای ما آرزوست …..
باز ای الهه ی ناز با دل من بساز
کین غم جانگداز برود زبرم
گر دل من نیاسود از گناه تو بود
بیا تا ز سر گنهت گذرم
باز می کنم دست یاری به سویت دراز
بیا تا غم خود را با راز و نیاز
ز خاطر ببرم
گر نکند تیر خشمت دلم را هدف
به خدا همچو مرغ پر شور شعف
به سویت بپرم
آن که او
به غمت دل بندد
چون من کیست؟
ناز تو
بیش از این
بهر کیست؟
تو الهه ی نازی در بزمم بنشین
من تو را وفا دارم بیا که جز این
نباشد هنرم
این همه بی وفایی ندارد ثمر
به خدا اگر ازمن نگیری خبر
نیابی اثرم.