مرسدس بنز

ملاقات پدر و پسر، مرسدس بنز 450 SEL 6.9 سال 1974 در برابر S500 مدل 2024

این بنز بزرگ قدیمی که در اینجا می‌بینید، اولین خودرویی است که رسماً S کلاس نام گرفت و حالا پس از نیم قرن به ملاقات جدیدترین فرزند خود آمده است.

مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9 حضور کوتاه اما به‌یادماندنی در فیلم رونین ۱۹۹۸ با بازی رابرت دنیرو و ژان رنو داشت. رانندهٔ فرمول یک «جیمز هانت» نیز یک نمونه از این خودرو را داشت. بدون شک این یکی از جذاب‌ترین مرسدس بنزهایی است که تاکنون ساخته شده و چه بهانه‌ای بهتر از سالگرد پنجاه‌سالگی ۴۵۰ SEL 6.9 برای اینکه نگاهی دوباره به آن داشته باشیم.

هرچند W116 اولین سدان پرچم‌دار مرسدس محسوب نمی‌شد اما اولین خودرویی بود که رسماً S کلاس نام گرفت. نسخهٔ استاندارد این خودرو در سال ۱۹۷۲ راهی بازار شد و مرسدس قصد داشت مدت کوتاهی بعد نسخهٔ ۶.۹ لیتری را عرضه کند اما به دلیل وقوع بحران نفتی دههٔ ۷۰، برنامه‌ها تغییر کرد و مقامات مرسدس تصمیم عاقلانه‌ای برای تعویق ۱۸ ماههٔ عرضهٔ پیشرانهٔ ۶,۸۳۴ سی‌سی V8 خود گرفتند. نهایتاً ۴۵۰ SEL 6.9 در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۷۴ رونمایی شد. این موتور که M100 نام داشت، بزرگ‌ترین پیشرانه‌ای محسوب می‌شد که از زمان جنگ جهانی دوم روی یک خودروی تولیدی اروپایی نصب شده بود. فروش چنین پیشرانه‌ای آن‌هم در اروپا بسیار دشوار بود.

علاوه بر این، ۴۵۰ SEL 6.9 خیلی هم گران بود. این خودرو در سال ۱۹۷۶ حدود ۷۰ هزار مارک آلمان قیمت داشت که بیش از دو برابر یک W116 پایه و تقریباً نزدیک به رولزرویس‌های آن زمان بود. این قیمت همچنین بدون احتساب آپشن‌ها بود. برای مقایسه، در سال ۱۹۷۶ فولکس‌واگن گلف GTI در آلمان ۱۳,۸۵۰ مارک قیمت داشت.

چرا این‌قدر گران؟

چون ۶.۹ حد نهایی مرسدس در زمان خود بود و درواقع میباخ S600 سال ۱۹۷۵ محسوب می‌شد. این سدان لوکس آلمانی بسیار سریع بود و ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید و به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کرد که حتی طبق استانداردهای امروزی هم اعداد قابل‌توجهی محسوب می‌شوند. البته گشتاور عظیم ۵۵۰ نیوتن متری و گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک به این معنی است که نحوهٔ افزایش سرعت ۴۵۰ SEL 6.9 بیشتر شبیه قطار است تا خودرو.

علاوه بر این، سدان پرچم‌دار مرسدس به لطف سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک مشابه سیتروئن، بسیار راحت و نرم‌تر از اکثر خودروهای مدرن است. البته از این راحتی بیشتر در خط مستقیم می‌شود لذت برد زیرا بنز بزرگ در پیچ‌ها شبیه یک کشتی باری سنگین احساس می‌شود اما در دههٔ ۷۰ همهٔ خودروهای لوکس همین‌طور بودند. البته فرمان و ترمزها هنوز هم وظیفهٔ خود را به‌خوبی انجام می‌دهند و می‌توان برخی پیچ‌ها را با سرعت بسیار خوبی پشت سر گذاشت.

۴۵۰ SEL 6.9 فوق‌العاده مهندسی شده است. در نمونهٔ موردبررسی پس از ۵۰ سال، همهٔ دکمه‌ها عملکردی نرم و درست دارند و سواری به‌طور درخشانی راحت است. پیشرانه و کابین ساکت هستند و درها با وجود اندازهٔ کوچک‌تر نسبت به خودروهای امروزی، سنگین‌تر احساس می‌شوند. کابین این ماشین بوی کیفیت می‌دهد و اگر می‌شد هزینهٔ سوخت آن را از کارت‌بانکی شخص دیگری پرداخت کنم، در استفاده از آن برای ترددهای روزمره تردید نمی‌کردم.

S کلاس جدید چطور است؟

S کلاس کنونی که با کد W223 شناخته می‌شود، دوران مهمی را سپری می‌کند زیرا این احتمالاً آخرین مرسدس پرچم‌دار درون‌سوز خواهد بود و ممکن است در نسل بعدی جای خود را به EQS تمام الکتریکی بدهد هرچند که مرسدس از برنامه‌های الکتریکی‌سازی خود عقب‌نشینی کرده است. به همین دلیل، S کلاس برای اولین بار در تاریخ خود، نمایانگر تکنولوژی‌هایی که در آینده در خودروهای معمولی می‌بینیم نیست زیرا اکنون می‌دانیم که آینده الکتریکی خواهد بود درحالی‌که S کلاس این‌طور نیست. البته W223 هنوز هم نشانه‌هایی از آینده خصوصاً در بخش تکنولوژی‌های دیجیتالی و اتصالی دارد. بااین‌حال، S کلاس هنوز هم خودرویی فوق‌العاده است. یک سدان بسیار کامل و راحت.

آیا ویژگی مشترکی دارند؟

قطعاً W116 و W223 خیلی شبیه هم نیستند زیرا ۵۰ سال باهم فاصله دارند و یک دنیا تفاوت تکنولوژی بین آن‌ها دیده می‌شود اما این دو بنز بزرگ اعتمادبه‌نفس مشترکی دارند. هردو باشکوه هستند و هردو قدرت واقعی مرسدس بنز S کلاس را نشان می‌دهند.

مقایسهٔ مشخصات فنی

مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9 مرسدس بنز S500
پیشرانه ۶.۹ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۲۸۶ اسب بخار ۴۳۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۴ ثانیه ۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۵,۰۶۰ میلی‌متر ۵,۲۸۹ میلی‌متر
عرض ۱,۸۷۰ میلی‌متر ۱,۹۵۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۱۰ میلی‌متر ۱,۵۰۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۶۰ میلی‌متر ۳,۲۱۶ میلی‌متر
وزن ۱۹۳۵ کیلوگرم ۱۹۹۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۶.۰ لیتر ترکیبی ۸.۱ لیتر ترکیبی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۶ رای
منبع
TopGear

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. راستگو

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    جالش ابنجاس هنوز به کیفیت سریS سال1975هم نرسیدیم

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. NAVID@@98

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (767 ديدگاه)

      چشم‌هارو باید شُست/با چشم بصیرت باید دید💋👅
      👑🥇درود خدا بر روح پاک خدایی خوب بنیانگذار امپراطور مرسدس بنز و فورد که اول بهترین اند هرچیز و سایر بستگان اروپایی و آمریکایی بهترین و اول در این هر چیز آفرود یا راحتی درود بر روح این بزرگان عزیز خوب خدایی 👋🏻🥇👑

      فقط اینجاش؟ ( ۴۵۰ SEL 6.9 فوق‌العاده مهندسی شده است. در نمونهٔ موردبررسی پس از ۵۰ سال، همهٔ دکمه‌ها عملکردی نرم و درست دارند ) چه عشقی یه به خدا تو دوام هم اول اند چی میشه همین الان هم همینو بسازن 😍

      آخ آخ آخ دچار جنون شدم …. !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!

      به سَبَبِ اینکه این چه وضعشه ما رو از این جواهرات محروم کردن
      آی همین چر خو بگیری …. 🤐
      مُسَبِبَش هرکی که باشه

      به سَبَبِ اینکه این ماشین هر خوبی که از هر چی هر جا رو گذاشته ارائه کرد دیگه چی میخوای 😍

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. زیزیگولو

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        تبلیغ جالب مرسدس بنز واسه سیستم ترمز اضطراری و ناامیدی عزرائیل 😂😂

        https://www.aparat.com/v/l97p0cm

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          مقاله رو نخوندم ، چرا که دنیای S با همه متفاوتِ!!!
          چون بنز S از زمان پیدایش تا به امروز سبکی را اجرا کرده که به اون پایبند بوده و مرسدس همیشه بهترینِ خودش را گذاشته تا این فرزندش سربلند بمونه!!!
          نمیشه گفت کدام S بهترینِ چون همه به زمان خود تا به الان بهترینند اما برای من اتاق W221 عجیب جذابِ به نوعی که هنوزم وقتی نگاش میکنم برای چند ثانیه لبخند روی لبم میشینه و مطمئنم بلاخره یه رنگ سفیدشو میخرم اگر آقایان کمتر جیبمان را بزنند و تورم را کنترل کنند ( به امید خدا سال ۱۴۹۹ شمسی خانوم )!!!

          موافقم 14
          مخالفم 5
        2. زیزیگولو

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (6035 ديدگاه)

          نوید وقتی حرف از ماشینای لوکس باشه فوراً برندهای گرون قیمتی مثل بنتلی و رولز رویس و بوگاتی و …… از ذهن عبور می‌کنن و درسته که این برندها از مرسدس بنز S کلاس لاکچری‌ تر هستن ولی وقتی پای کیفیت در میان باشه مرسدس S کلاس حرفای زیادی واسه گفتن داره

          موافقم 15
          مخالفم 2
    2. پیام

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      خشایار این لینک در جواب اون حرفت زیر پست مرسدس که گفتی ماشین آمریکایی لگن هست

      https://www.instagram.com/reel/C6bzOGePGpF/?igsh=Y2l0NGlraGZqdjVi

      موافقم 13
      مخالفم 7
      1. khashayar0

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        پیام خان مهمترین عامل موفقیت هر شرکتی در *بازار آزاد* را ** میزان سود سالانه و درصد سود ** مشخص میکنه نه اینستاگرام و رسانه های پولکی و جانب دار.
        خودت میتونی میزان سود شرکت ها را دربیاری. این درصد سود شرکتها در سال 2023 است برای میزان سود هم میتونی بری داده های مالی رو توی گوگل فایننس نگاه کنی
        ———————————–
        1- فراری با 27% سود بیشترین میزان سوددهی رو داره
        2 – پورشه با 18%
        3- bmw 11.9%
        4- استلانتیس 11.8%
        5- کیا 11.6%
        6- بنز 11.4%
        7- تویوتا 11.1%
        8- Jaguar Land Rove 11%
        9- Subaru 9.5%
        10- هیوندا 9.3%
        11- تسلا 9.2%
        12- Isuzu %9.1
        13- سوزوکی 8.5%
        14- میتسوبیشی 7.2%
        15- فلوکس واگن 7%
        16- BYD بی وای دی 6.3 %
        17- هوندا 5.8 %
        18 GM 5.4%
        19 Volvo 5%
        20 Mazda 5%
        21 Renault 4.7%
        22 Nissan 4.6%
        23 Ford 3.1%
        24 Great Wall 1.6%
        25 Aston Martin -6.8%

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. پیام

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          اتفاقا پولکی نیست! یه مکانیک کدوم پول رو گرفته؟!! یعنی فقط پول ارزش داره؟! یعنی تویوتا از بنز و فورد و بنتلی … بالاتر هست؟!!! هنه چیز میزان فروش و سود نیست!

          موافقم 9
          مخالفم 6
        2. B2

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (231 ديدگاه)

          خشایار خودت تا الان احتمالا میشناسی کاربرارو
          اگه میخوای توضیح بدی و وقت صرف کنی ، برای کسی این کارو بکن که گوش شنوا و ذهن باز و حداقل کمی فکر داره
          بعضیا تکلیفشون با خودشون هم مشخص نیست چه برسه به این که بخوان ابعاد مختلف قضیه رو ببینن

          موافقم 9
          مخالفم 4
        3. khashayar0

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          بله . در بازار آزاد برتری به وسیله سود مشخص میشه

          موافقم 6
          مخالفم 4
        4. پیام

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          در بازار آزاد برتری سود هست ولی برتری سود لزوما ربطی فه تکنولوژی نداره! تو دنیای امروزی بخش بزرگی از سود مربوط به همین ماشینای ۱۵ بیست هزار دلاری هست! این چندان ارتبلطی به تکنولوژی نداره! من یه پیچ S کلاس رو با هیچ تویوتایی عوض نمیکنم! حالا اگه سالی بیست میلیون هم بفروشه! اگه بحثت فقط سود هست، اینحا جاش نیست! برو با کسلیی که رشتشون MBA و اقتصاد هست بحث کن.

          موافقم 5
          مخالفم 3
        5. khashayar0

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          to B2
          درست میگی دوست خوبم .

          موافقم 6
          مخالفم 2
        6. JaMsHiD-R1988

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          خشایار جان ولش کن داره به بنیان گذار صنعت خودروسازی کشورش ادای احترام می‌کنه و طرفشو میگیره😁

      2. JaMsHiD-R1988

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2765 ديدگاه)

        خشایار جان ولش کن داره به بنیان گذار صنعت خودروسازی کشورش ادای احترام می‌کنه و طرفشو میگیره😁

        موافقم 3
        مخالفم 3
  2. Alan.r

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. GMA

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      الحق که SEL 6.9 تداعی کننده این شعار هست👌
      شکوه و عظمت صنعت خودرو در این شاهکار نمایانه

      موافقم 12
      مخالفم 4
  3. omqali

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    گشتاورش چقد عجیب زیاد بوده

    موافقم 16
    1. snoopsagg

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      بخاطر حجم موتور زیاد و سیلندر های گنده اس
      این همون کاریه که آمریکایی میکنن که دیمن 170 دو تنی از زمین بلند میشه

      موافقم 10
      مخالفم 11
      1. Fake Demon

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        همون که تو خواب ۱.۶۶ میزنه ؟ :)

        موافقم 13
        مخالفم 4
        1. راستگو

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (181 ديدگاه)

          اره خودشه😂

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          اسم رو ببین😂، معلومه دوج چقدر به آلمانی ها فشار آورده که با همچین اسمی میان😂

          موافقم 3
          مخالفم 9
        3. راستگو

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (181 ديدگاه)

          کدوم فشار ***تو کدوم درگ رسما این قهرمان پوشالی تون بصورت رسمی یه ژرمن کار رو زد
          یه حرف میسه زرتی میگی نه 1.66شتابشه
          حتی تو یه درگ هم باخت تو همین سایت پدال تو گفتب مه مهم نیس تو فیلم باخته مهم اینه ک ستابش1.66هس
          خو منم شتابم1.33هس اگه میتونی خلافشو ثابت کن

          موافقم 4
          مخالفم 3
        4. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          برگه تایم درگ رو فرستادم براتون پس دیگه حرف از باخت تو درگ نزن
          تکرار کن با خودت ۸.۹۱۲

          موافقم 1
          مخالفم 3
  4. مازیار

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    450SEL6.9 یکی از ده اتومبیل برتر همه دوران

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. Mamad

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فقط آیینه بنزی رو هر ماشینی جوابه البته کلاسیک

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. نشناسی بهتره

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (501 ديدگاه)

    آخ آخ فقط طراحی داخلی SEL450 نگا😍صندلی‌هاش بعد پنجاه سال هنوزم مثل روز اولشه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  7. ممد ژانگولر

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    پدر عشق بسوزه .ایول به این اصالت

    موافقم 17
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    نسل قدیمش یه ابهت دیگه ای داره

    موافقم 16
    مخالفم 1
  9. (Ali(chevynova

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    مدل قدیمیهاش که مظهر ضعف فشار روغن بود و همیشه خدا باید چشمت به امپرش میبود رو ۳ بمونه و نیاد پایین چون ضعف بزرگش همین بود
    از اونجایی هم که سرسیلندرش الیاژی بود یبار کافی بود ترموستاتش عمل نکنه تا مثل ۲۰۶ و ۴۰۵ واشر بزنه
    ضعف بوش میلسوپاپ و یاتاقان و اویل پمپش خیلی قابل توجه

    موافقم 6
    مخالفم 17
    1. khashayar0

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      از یاتاقان زدن و انفجار پیستون کادیلاک شاخه لوکس ساز و باکیفیت جی ام خبر داری؟؟ همین 2 روز پیش خبرش اومده . خرابی های دیگش بماند.

      https://www.motor1.com/news/721599/cadillac-v-8-catastrophic-failure/

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        باز آتیشی شدیا

        اینی که تو میگی تعدادش چندتا بوده؟؟
        اینی که من میگم شامل تمام موتورهای بنز تو دهه ۷۰ از قبیل m115و ۶.۹ و ۶.۳ میشه
        میدونم تاحالا حتی سوارشونم نشدی ولی میتونی در موردشون تحقیق کنی
        نمونه بارز ضعف موتورهای بنز تو ایران ۲۳۰ دانشجویی هست که موتور سفید لقب دارن
        خوراکش یاتاقان زدن و واشر سوزوندنه
        از بنز سوارها بپرس خاطرات مکانیک رفتنهاشون شنیدنیه ها

        موافقم 5
        مخالفم 19
        1. khashayar0

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          خیر علی عزیر آتیشی نشدم . امروز بیکارم نشستم برای بحث
          الان من 28 سالمه. در مورد بنز های دهه 70 با موتور m115 من سوار این ماشین ها نشدم و کسی رو نمیشناسم که این خودرو ها رو داشته باشه.
          اما سوار بنز e230 شدم و واقعا عاشقشم . و تاحالا مشکل خاصی باهاش نداشتم. البته خیلی بهش میرسم

          موافقم 16
          مخالفم 3
        2. (Ali(chevynova

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          خوب پس جواب خودت رو دادی
          هر زمان تونستی سوارشون بشی و تجربه داشتنشون رو داشته باشی میتونی در مورد خوب و بدشون توضیح بدی
          مثلا داغ کردن مکرر دانشجویی رو لمس کنی که چقدر راحت تو گرما امپرش ۹۰ رو رد میکنه
          یا وقتی روغن موتورش گرم میشه امپر فشار روغنش خیلی خوشگل میاد روی ۲/۵ و صدای یاتاقانهاش رو میشنوی

          موافقم 4
          مخالفم 18
        3. khashayar0

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          علی تو از روغن با ویسکوزیته مناسب استفاده کن . و بازرسی دوره ای هم انجام بده بهت قول میدم هیچ مشکلی پیش نمیاد. معلومه وقتی از روغن سوخته بازیافت شده استفاده کنی این مشکلات پیش میاد . ربطی هم به برند خاصی نداره.
          خودم بنز e230 دارم تا حالا مشکلاتی که تو میگی اصلا برام پیش نیومده. با اینکه بیشتر از 30 سال عمر داره.

          موافقم 11
          مخالفم 4
        4. (Ali(chevynova

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          فکر کنم متوجه نشدی یا خودت رو زدی به اون راه

          برا ماشینهای قدیمی از پیکان و پاترول تا بنز و شورولت روغن ۲۰/۵۰ میریزن
          جالبیش اونکه همون روغنی که تو شورولت ۵۰ ساله میریزن تو بنزم میریزن ولی این کجا و اون کجا
          ضعف روغن گاری بنز رو نمیتونی پنهان کنی ، البته پنهانی کاری تو چیزی رو تغییر نمیده چون اونهایی که باید میدونن

          موافقم 4
          مخالفم 10
        5. khashayar0

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          این حرفت عملا نشان دهنده بیشعوری مردم امریکا ست.

          موافقم 11
          مخالفم 3
        6. ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          کاربر خشایار
          آقا ماشاالله رو عصبی کردی 😡😡😡

          موافقم 5
          مخالفم 3
        7. علی

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (800 ديدگاه)

          دایی من یکی داره. ۵۰۰ هزار تا کار کرده. تابحال موتورش باز نشده
          مردم چرت و پرت زیاد میگن

          موافقم 4
          مخالفم 3
    2. داریوش فدایتشوم

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      وقتی بنز ماشین میساخت امریکا هنوز کشف نشده بوده😂😂

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        منظورت همون ۳ چرخ درشکه هست؟ چون اگه به اون میگی ماشین درسته حرفت

        موافقم 6
        مخالفم 16
        1. NGU

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (120 ديدگاه)

          علی نوا قربونت بشم
          معلومه این برند مرسدس بنز یه چیزی داره که خیلی اذیتت میکنه چون تو کامنت های هیتی که میدی حتما اسم بنز هست فقط هم بنز نه برند دیگه یعنی پای ثابته
          حالا بیا به خودم بگو من به کسی نمیگم

          موافقم 8
          مخالفم 4
      2. سوشیانت

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        خب با این منطق که فرانسه ۱۱۷ سال قبل از اینکه آلمان خودرو بسازه خودرو میساخت پس فرانسه از آلمان بهتره🤣

        موافقم 4
        مخالفم 11
      3. Taha Ayoobi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4323 ديدگاه)

        داریوش ولی وقتی آمریکا شروع کرد آلمان محو شد…

        موافقم 4
        مخالفم 10
    3. راستگو

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (181 ديدگاه)

      ببین جی ام
      ماشالا اروپا
      ماشالا اصالت
      ماشالا اسب بخار های واقعی
      ماشالا پرفورمنسی ک یواس تو خوابشم نمی بینه

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. (Ali(chevynova

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        راستگو

        خوب تونستم یه تیکه کلامی رو بندازم سر زبونت که بر علیه خودم استفادش کنی
        البته بازگویی تیکه کلام من برای حرصی هست که میخوری نه چیزه دیگه

        راستی یه سوال:
        از سهامی که جیلی و بایک چین تو بنز دارن خبر داری؟ اخه گفتی اصالت یه لحظه یاد سهامداراش افتادم

        موافقم 6
        مخالفم 9
        1. NGU

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (120 ديدگاه)

          علی جان
          اسم کوروت هم میاد نمیدونم چرا یه دفعه آدم یاد فراری و لوتوس و پورشه و مکلارن و دیگر خودروسازان میفته؟
          طبیعیه به نظرت این؟آخه کوروت چه ربطی به فراری و لوتوس و … داره؟
          بی زحمت برامون بیشتر توضیح بده از اطلاعاتت استفاده کنیم

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          ngu منم وقتی اسم آلمان میاد یه دفعه یاد ایران خودرو و سایپا میوفتم نمیدونم چرا

          موافقم 3
          مخالفم 5
        3. JaMsHiD-R1988

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          آقا این حرفا چیه
          هموطنانت یعنی کرایسلر یه روزی تمام وجودش خوشحالی بود چون به پلتفرم های ناب مرسدس دسترسی داشت
          البته به مرسدس هم ضربه زد تو بخش برقی ماشین های زمانی که کرایسلر با مرسدس همکاری میکرد

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          جمشید دقیقا کی گفته دوج از پلتفرم بنز استفاده کرده منبعت چیه؟!

          موافقم 2
          مخالفم 3
      2. سوشیانت

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        هیچی دیگه به لطف اروپایی فن های متعصب شاهد اختراع شدن اسب بخار فیک و واقعی هستیم و البته کسی هم به جز خودشون نمیدونه چجوری میشه تشخیص داد کدوم اسب فیکه کدوم واقعی🤣🤣🤣

        موافقم 3
        مخالفم 14
        1. مازیار

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          تشخیصش که سخت نیست
          اونی که ۲۰۰ تا بیشتره و همیشه تو آئینه عقبه فیکه

          موافقم 10
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          ما که هیچوقت ندیدیم یه آلمانی بتونه تایم ۸.۹۱ بزنه فقط تو توهم آلمانی فن ها امکان پذیره

          موافقم 3
          مخالفم 7
        3. JaMsHiD-R1988

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          تونستی یه رکورد تو نوربرگ رینگ بزنی یا یه بار توی لمانز ببری من آمریکن فن میشم
          موقعی پژو داشت مقام اول تا سوم لمانز رو می‌گرفت و توی مسابقات تپه نوردی آمریکا رکورد میزد شما آرزو داشتی یه بار دیگه فورد جی تی رو توی لمانز ببینی
          البته که قابل دیدن نیست
          با وجود بزرگانی چون پورشه و فراری و پژو و آلپینا و بی ام و از اروپا و تویوتا از ژاپن
          اینقدر هم اسب بخار اسب بخار نکن
          اسب بخار برای یه ماشین پوشالیه
          برای یه ماشین واقعی شتاب دور بالا و چسبندگی و سبکی و تقسیم وزن و ارائه تمام گشتاور توی دور موتور وسیع و آیرودینامیک و نداشتن هرزگردی بعد خروج از پیچ مهمه
          من که تا حالا توی یه آمریکایی ندیدم توی پیچ هرز نزنه

          موافقم 9
          مخالفم 3
    4. NGU

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (120 ديدگاه)

      علی جون درباره ی یکی از کوروت های خوب تاریخ(🤣) یعنی c4 zr1 که انجین و بخشی از تنظیم و ساخت سیستم تعلیقش توسط Lotus Division انجام شد توضیح بده
      مخصوصا درباره ی انجینش که توسط لوتوس طراحی شد برامون توضیح بده😁😁

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        هر وقت جواب کامنت قبلیم رو دادی جواب این کامنتت رو میدم

        موافقم 3
        مخالفم 9
      2. سوشیانت

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        از کل هشت تا نسل کوروت فقط یک نسل پیشرانه ای داشت که مال شورولت نبود تازه اونم فقط مدل zr1

        موافقم 1
        مخالفم 7
  10. khashayar0

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    درود بر بنز . طراحی داخلی مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9 واقعا زیباتر از s class های جدیده.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  11. JaMsHiD-R1988

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2765 ديدگاه)

    Old but gold🇩🇪🇩🇪

    موافقم 14
    مخالفم 3
  12. snoopsagg

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وی 8 دف عقب!
    همینا کافیه تا بشه لانچ اش رو تصور کرد

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. Taha Ayoobi

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    من اگه باشم پول بنزینشو از جیب خودم میدم، نوش جونش.
    البته کلاسیک آمریکایی بیشتر میپسندم.
    نمیدونستم اینقدر مصرف‌ش بالاس، پس اسم آمریکایی ها بد در رفته😂

    موافقم 6
    مخالفم 3
  14. FY

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    به نظر من بنز دیگه هیچ وقت نتونست اون دوران طلایی رو برگردونه و فقط داره از اسم sکلاس استفاده می کنه🤔

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4323 ديدگاه)

      طلائی؟

      موافقم 5
      مخالفم 3
  15. amirboss

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (729 ديدگاه)

    این مقایسه به کل اشتباهه.
    باید پنجاه سال آینده S500 رو اگه چیزی ازش مونده باشه رو با شاهکار پنجاه سال پیش مرسدس مقایسه کرد.
    قطع به یقین کیفیت الآن بنز با گذشته ش خیلی تفاوت داره.نه تنها بنز بلکه خیلی از خودروسازهای دنیا همین مشکل رو دارن که اونم تو سیاست های تولید قطعات باید جست و جو کرد.
    قطعاتی با طول عمر کوتاه و تعویض توسط مشتری نگون بخت و چرخه تولید بالاتر و سود بیشتر.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  16. علی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    Sکلاس آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری
    مثل الهه ها زیبا
    مثل ساعت دقیق
    مثل جواهر باکیفیت
    مثل شوالیه ها پرقدرت
    مثل ملکه ها باوقار
    مثل خدایان جاویدان
    درود بر ملکه مرسدس

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. ابوالفضل

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    نمیدونم چرا کابین مدل قدیمیش بیشتر به دلم نشست

  18. کاوه آهنگر

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام ، خدا قوت .
    این شعر در وصف همه مدل های مرسدس بنزه ، که رسیدن بهش برای ما آرزوست …..

    باز ای الهه ی ناز با دل من بساز
    کین غم جانگداز برود زبرم
    گر دل من نیاسود از گناه تو بود
    بیا تا ز سر گنهت گذرم
    باز می کنم دست یاری به سویت دراز
    بیا تا غم خود را با راز و نیاز
    ز خاطر ببرم
    گر نکند تیر خشمت دلم را هدف
    به خدا همچو مرغ پر شور شعف
    به سویت بپرم
    آن که او
    به غمت دل بندد
    چون من کیست؟
    ناز تو
    بیش از این
    بهر کیست؟

    تو الهه ی نازی در بزمم بنشین
    من تو را وفا دارم بیا که جز این
    نباشد هنرم
    این همه بی وفایی ندارد ثمر
    به خدا اگر ازمن نگیری خبر
    نیابی اثرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا