یکی از کمیابترین محصولات روباز تاریخ مرسدس بنز تا چند روز دیگر در حراجی ساتبیز فروخته خواهد شد. خودروی موردبحث که مرسدس بنز 540K رودستر نام دارد فقط به تعداد سه دستگاه در دنیا وجود داشته و از دم طویل و لاستیک زاپاس با پوشش مخصوص سود میبرد.
ثروتمندانی که به دنبال تصاحب یک مرسدس روباز قبل از جنگ جهانی دوم هستند فرصت بسیار مناسبی خواهند داشت. قطعاً این خودرو جزو گرانقیمتترین محصولات کلاسیک مرسدس به شمار میرود و در سال ۱۹۳۷ تولید شده است. به گزارش مرسدس بلاگ، قیمت مرسدس بنز 540K رودستر از ۹ میلیون دلار شروع میشود! خودروی موردبحث بسیار خاص است زیرا توسط محمد زهیر شاه افغانستان سفارش داده شد و در سپتامبر ۱۹۳۷ نیز به دستش رسید. همچنین این مرسدس بنز تنها یکی از سه نمونه باقی مانده از نوع خود در کل دنیاست.
در خلال جنگ جهانی دوم، مرسدس بنز 540K رودستر موردبحث در سفارت افغانستان در فرانسه باقی ماند و همین وضعیت تا سال ۱۹۴۸ ادامه یافت. پادشاه این کشور سپس خودرو را به پسرخوانده خود اهدا کرد و او نیز با خودرو به انگلستان رفت و خودرو هم تا سال ۱۹۵۲ در لندن ماند. در سال ۱۹۵۳ این مرسدس توسط یک آمریکایی به نام ورنون دی جارویس که علاقه زیادی به خودروهای کلاسیک پیش از جنگ داشت خریداری شد و او خودرو را بیش از ۳۰ سال نگه داشت. جارویس مرسدس بنز 540K رودستر را در سال ۱۹۸۶ به رابرت بار و او نیز چهار سال بعد خودرو را به مالک فعلی فروخت و حالا برای اولین بار است که خودروی موردبحث به حراجی عمومی گذاشته میشود.
مرسدس بنز 540K رودستر یاد شده تقریباً در شرایط اصلی و اولیه قرار دارد زیرا پوشش چرم کابین و تریم دو رنگ آن دقیقاً همان چیزی است که جارویس در سال ۱۹۵۳ توصیف کرده بود. اسناد جارویس نشان میدهد این خودرو کارکرد ۱۸۸۰۰ کیلومتری داشته اما کیلومتر خودرو صفر شده و حالا عدد ۱۴۲۱ کیلومتر را نشان میدهد و این یعنی خودرو در کل کارکردی کمتر از ۲۱ هزار کیلومتر دارد. قیمت پایه حراج ۹ میلیون دلاری با تولید بسیار محدود و عدم نیاز به فرایند بازسازی مهم توجیه میشود. این مرسدس در طول این سالها به خوبی حفظ شده و تمامی قطعات فنی اصلی آن وجود دارد.
Alan.r
۱۸ مرداد ۱۴۰۱عاشق این ماشینم
هم قشنگه هم خاصه
به نظر من بهترین کلاسیک دنیاست
حق گوی باطل
۱۸ مرداد ۱۴۰۱شاید الان یکی ببینه بگه این چی داره که انقدر قیمتشه و این ماشین هیچی نداره
ولی ارزش این ماشین درونشه ۸۴ سال پیش که توی ایران فکر کنم پدرای ما با اسب جابجا میشدن
این ماشین به سوپر شارژ مجهز بود و ماکسیمم اگر اشتباه نکنم ۱۸۰ اسب بخار قدرت داشت
#پدر_خودروسازی🔥
NAVID۰۰۹۸
۱۸ مرداد ۱۴۰۱این خودرو برای مردم افغانستان هست و غیر از این دزدی به حساب میآید اما کی هست که بخواهد حقش را بگیرد و اصلاً کجا میخواهند نگهداریش کنند ، احتمالاً بیوفته دست طالبان ، میگذارندش وسط یه میدان و داخلش خاک میریزند جهت کاشت درخت تا نمای دلچسبی دهد به آن فلکه و خیابانهای اطرافش که جدیداً حتی گفتند مردم افغانستان نیازی به گواهینامه گرفتن هم ندارند 🤦♂️ ( طالبان ، طنز تلخ زمانه هستش ) !
به عنوان کسی که عاشق خودرو هست به خودم میبالم که چنین خودرویی را در ایران داریم ولی ای کاش یه هِمّت ملی شکل میگرفت تا اونهایی هم که قاچاق شدن و برنگشتند هم بازگردانده شوند بخصوص همون بوگاتیای که مانی خوشبین کلاسش را برای ما گذاشت با پلاک شهربانی تهران !
این خودرو شاهکار صنعتی زمانه هست و قدمتی تاریخی و سیاسی مهمی دارد که توسط شخص خود هیتلر دستور داده شد تا ساخته شود جهت بردن اطلاعات سِری بین اتوبانهای آن زمان با سرعت بالا در آلمان و اگر اشتباه نکنم اون سری K در ایران اهدایی به *** بوده که ارزشش را حتی از این خودروی خریداری شده توسط شاه افغانستان را بالاتر میبرد !
جداً افغانسان چه میکند با خودش و تعصبی که کشورش را به آتش کشیده !
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ مرداد ۱۴۰۱افغانستان چه میکند با خودش؟
ما با خودمون چه می کنیم؟
NAVID۰۰۹۸
۱۸ مرداد ۱۴۰۱جناب اشتری
میتوانم بگویم ایران ، اینکه با خودمان چه میکنیم ، ولی مُطلع هستید اگر چیزی بگویم فقط بحث بیفایده میکشاند وسط !
پس چه فایده بگوئیم ( با خودمان چه میکنیم ) ؟!
آیا مشکلی حل میشود ؟!
آیا مملکت گل و بلبل میشود ؟!
آیا مافیا و تعصب کور میشوند ؟!
آیا تفکر جایش با حرافی عوض میشود ؟!
دنبال بحث و جَدَل نیستم و اگر نه که خودمان درس عبرت تاریخ برای آیندهگان بشر در هر نقطهای از جهان هستیم که چگونه میتوان آیندهای را تباه کرد با مردمی که فقط حرف میزنند و در عمل جو میگیردشان و چوبِ احساساتشان را میخورند و نه نان عقل را !
Mehdi
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا نوید سوال اصلی همین
که ما با خودمون چه میکنیم
داستان اینه که کسی به این فکر نمیکنه چون اگه فکر کنه دردش میگیره
یه نمونه کوچیکش تو همین فضای خیلی کوچیک مجازی
چه ادمایی سر چه خودروهایی که هیچ وقت دستشان بهش نمیرسه حتی ممکنه هیچ وقت هم نبینندش چجوری هم خورد میکنند و دفاع میکنند و تخریب میکنند
این یه مثال بسیار بسیار کوچک
من نمیدونم شما اسم اینجور افراد چی میزارید
و دقیقا سوال اصلی همین فقط ما یا بقیه رو مقصر میدونیم یا فکر میکنیم که فکر میکنیم ولی حقیقت اینه سر سری رد میشیم چون فکر کردن درد داره
واسه همین حقیقت اینه جامعه میشه شامل احمق ها
و احمق ها قدرت پیدا میککند
و احمق ها گله میکنند
و احمق ها تخریب میککند
و احمق ها بی دلیل دفاع میکنند
و احمق ها اعصاب هم خورد میکنند
و …
Reza Waffen SS
۱۸ مرداد ۱۴۰۱وای خدای من مثل یه تیکه الماس میمونه
AMD
۱۸ مرداد ۱۴۰۱تو ایران هم هست از این سری بنز که عالیه واقعا
seyedjavad.mercedesbenz
۱۸ مرداد ۱۴۰۱تنها برندی که کلاسیکاش میتونن از نظر جذابیت و زیبایی و همچنین قیمت با فراری رقابت کنن همین مرسدسه ، انقدری جواهر توی تاریخ خودش داره که کسی اصالتشو زیر سوال نبره و اونو یه برند تازه کار بدونه ، جواهرسازی مرسدس در تک تک سالهای حضورش ، جواهرهای قیمتی و بی مثل و مانندی رو به دنیای خودرو تقدیم کرده و اینکه بگم که خیلی دوست داشتم چنتا پست یه بحث خوب با بقیه دوستان داشته باشم ولی سرم واقعا شلوغه
T
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خیلی خاصه ولی بنظرم ۹ میلیون دلار یعنی ۲۷۰ میلیارد تومان براش گرونه
REZA
۱۸ مرداد ۱۴۰۱سما الان نان رو هم به دلار 32 هزار تومنی تبدیل کنی گرونه
imperial
۱۸ مرداد ۱۴۰۱بنز 540k =
این خودرو طراحی شده توسط فردریش گایگر که در سال 1936 در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد، این خودرو که به صورت کابریولت دو نفره، کوپه چهار نفره یا لیموزین هفت نفره با کنارههای زرهدار و شیشه زرهدار موجود بود، یکی از بزرگترین خودروهای آن زمان بود. موتور 8 سیلندر 5401 سی سی داشت، که توسط کاربراتورهای دوگانه جریان رو به بالا با فشار، 115 اسب بخار (86 کیلووات) طبیعی تولید کرد. با این حال، یک سوپرشارژر Roots متصل بود که میتوانست برای مدت کوتاهی بهصورت دستی درگیر شود یا زمانی که پدال گاز کاملاً به زمین فشار داده میشد، بهطور خودکار فعال میشد. این قدرت را به 180 اسب بخار (130 کیلووات) افزایش داد و حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت (110 مایل در ساعت) را ایجاد کرد. نیرو از طریق یک جعبه دنده چهار سرعته یا اختیاری پنج سرعته دستی که دارای سنکرومش در سه دنده بالایی بود به چرخهای عقب منتقل میشد. ترمزهای هیدرولیک با کمک خلاء، خودرو را تحت کنترل راننده نگه میداشت. 540K همان طرح شاسی را در 500K داشت، اما با جایگزینی قاب تیر مانند 500K با لوله های بیضی شکل ، تاثیر کمپین مسابقه ای تیرهای نقره ای، به طور قابل توجهی سبک شد. برای برآورده کردن خواستههای مشتریان، سه نوع شاسی در دسترس بود: دو نسخه بلند با فاصله بین دو محور 3290 میلیمتر ، که از نظر پیشرانه و طرح بدنه متفاوت بودند. و یک نسخه کوتاه با 2980 میلی متر.
بنز k540 یه ماشین تولید محدود بود و فقط 419 دستگاه ازش در نسخه های متفاوت تولید شد. پرتیراژ ترین نسخه، نسخه کابریلوت B هست که 296 عدد ازش تولید شد و کم تیراژ ترین نسخه نسخه کوپه هست که 12 دستگاه ازش تولید شد و مدل Autobahn cruisers ازش 6دستگاه تولید شد و اتفاقا تو موزه خودروی تاریخی تو تهران هست.
ممد ژانگولر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱یکی این ماشین یکی هم بوگاتی رویال یعنی عالین البته ظرافت مرسدس بنز بیشتره
کوپه مرسدس هم فوق العادست
Si
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعتها باید نگاش کرد
ارین صاحب جمعی
۱۸ مرداد ۱۴۰۱اصالت چیزی که خیلیا ها ندارن
مازیار
۱۸ مرداد ۱۴۰۱همه چی یه طرف
اون موتور هشت سیلندر خطی دهه سی بنز یه طرف
JDM lover
۱۸ مرداد ۱۴۰۱یه جواهر به تمام معناست
بنظرم ارزشش بیشتر از ایناست البته که رو اینجور خودرو ها نمیشه قیمتی تعیین کرد اما بنظرم با قیمت خیلی بالاتری هم میتونه فروحته بشه
Daruosh
۱۸ مرداد ۱۴۰۱میتونی وجود کارل بنز رو توش حس کنی
Swedish Arrogant Tiger
۱۸ مرداد ۱۴۰۱واقعا زیباست…
Rahman
۱۹ مرداد ۱۴۰۱صد در صد به قیمت خیلی بالاتر فروخته میشه ،