مرسدس بنز

مرسدس بنز 540K رودستر بسیار کمیاب حراج می‌شود

یکی از کمیاب‌ترین محصولات روباز تاریخ مرسدس بنز تا چند روز دیگر در حراجی ساتبیز فروخته خواهد شد. خودروی موردبحث که مرسدس بنز 540K رودستر نام دارد فقط به تعداد سه دستگاه در دنیا وجود داشته و از دم طویل و لاستیک زاپاس با پوشش مخصوص سود می‌برد.

ثروتمندانی که به دنبال تصاحب یک مرسدس روباز قبل از جنگ جهانی دوم هستند فرصت بسیار مناسبی خواهند داشت. قطعاً این خودرو جزو گران‌قیمت‌ترین محصولات کلاسیک مرسدس به شمار می‌رود و در سال ۱۹۳۷ تولید شده است. به گزارش مرسدس بلاگ، قیمت مرسدس بنز 540K رودستر از ۹ میلیون دلار شروع می‌شود! خودروی موردبحث بسیار خاص است زیرا توسط محمد زهیر شاه افغانستان سفارش داده شد و در سپتامبر ۱۹۳۷ نیز به دستش رسید. همچنین این مرسدس بنز تنها یکی از سه نمونه باقی مانده از نوع خود در کل دنیاست.

در خلال جنگ جهانی دوم، مرسدس بنز 540K رودستر موردبحث در سفارت افغانستان در فرانسه باقی ماند و همین وضعیت تا سال ۱۹۴۸ ادامه یافت. پادشاه این کشور سپس خودرو را به پسرخوانده خود اهدا کرد و او نیز با خودرو به انگلستان رفت و خودرو هم تا سال ۱۹۵۲ در لندن ماند. در سال ۱۹۵۳ این مرسدس توسط یک آمریکایی به نام ورنون دی جارویس که علاقه زیادی به خودروهای کلاسیک پیش از جنگ داشت خریداری شد و او خودرو را بیش از ۳۰ سال نگه داشت. جارویس مرسدس بنز 540K رودستر را در سال ۱۹۸۶ به رابرت بار و او نیز چهار سال بعد خودرو را به مالک فعلی فروخت و حالا برای اولین بار است که خودروی موردبحث به حراجی عمومی گذاشته می‌شود.

مرسدس بنز 540K رودستر یاد شده تقریباً در شرایط اصلی و اولیه قرار دارد زیرا پوشش چرم کابین و تریم دو رنگ آن دقیقاً همان چیزی است که جارویس در سال ۱۹۵۳ توصیف کرده بود. اسناد جارویس نشان می‌دهد این خودرو کارکرد ۱۸۸۰۰ کیلومتری داشته اما کیلومتر خودرو صفر شده و حالا عدد ۱۴۲۱ کیلومتر را نشان می‌دهد و این یعنی خودرو در کل کارکردی کمتر از ۲۱ هزار کیلومتر دارد. قیمت پایه حراج ۹ میلیون دلاری با تولید بسیار محدود و عدم نیاز به فرایند بازسازی مهم توجیه می‌شود. این مرسدس در طول این سال‌ها به خوبی حفظ شده و تمامی قطعات فنی اصلی آن وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Alan.r

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم
    هم قشنگه هم خاصه
    به نظر من بهترین کلاسیک دنیاست

    موافقم 51
    مخالفم 4
    1. حق گوی باطل

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      شاید الان یکی ببینه بگه این چی داره که انقدر قیمتشه و این ماشین هیچی نداره
      ولی ارزش این ماشین درونشه ۸۴ سال پیش که توی ایران فکر کنم پدرای ما با اسب جابجا میشدن
      این ماشین به سوپر شارژ مجهز بود و ماکسیمم اگر اشتباه نکنم ۱۸۰ اسب بخار قدرت داشت
      #پدر_خودروسازی🔥

      موافقم 48
      مخالفم 6
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      این خودرو برای مردم افغانستان هست و غیر از این دزدی به حساب می‌آید اما کی هست که بخواهد حقش را بگیرد و اصلاً کجا میخواهند نگهداریش کنند ، احتمالاً بیوفته دست طالبان ، میگذارندش وسط یه میدان و داخلش خاک میریزند جهت کاشت درخت تا نمای دلچسبی دهد به آن فلکه و خیابان‌های اطرافش که جدیداً حتی گفتند مردم افغانستان نیازی به گواهینامه گرفتن هم ندارند 🤦‍♂️ ( طالبان ، طنز تلخ زمانه هستش ) !

      به عنوان کسی که عاشق خودرو هست به خودم میبالم که چنین خودرویی را در ایران داریم ولی ای کاش یه هِمّت ملی شکل میگرفت تا اون‌هایی هم که قاچاق شدن و برنگشتند هم بازگردانده شوند بخصوص همون بوگاتی‌ای که مانی خوشبین کلاسش را برای ما گذاشت با پلاک شهربانی تهران !

      این خودرو شاهکار صنعتی زمانه هست و قدمتی تاریخی و سیاسی مهمی دارد که توسط شخص خود هیتلر دستور داده شد تا ساخته شود جهت بردن اطلاعات سِری بین اتوبان‌های آن زمان با سرعت بالا در آلمان و اگر اشتباه نکنم اون سری K در ایران اهدایی به *** بوده که ارزشش را حتی از این خودروی خریداری شده توسط شاه افغانستان را بالاتر میبرد !

      جداً افغانسان چه میکند با خودش و تعصبی که کشورش را به آتش کشیده !

      موافقم 32
      مخالفم 15
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2865 ديدگاه)

        افغانستان چه می‌کند با خودش؟
        ما با خودمون چه می کنیم؟

        موافقم 55
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          جناب اشتری

          میتوانم بگویم ایران ، اینکه با خودمان چه میکنیم ، ولی مُطلع هستید اگر چیزی بگویم فقط بحث بی‌فایده میکشاند وسط !

          پس چه فایده بگوئیم ( با خودمان چه می‌کنیم ) ؟!
          آیا مشکلی حل میشود ؟!
          آیا مملکت گل و بلبل میشود ؟!
          آیا مافیا و تعصب کور میشوند ؟!
          آیا تفکر جایش با حرافی عوض میشود ؟!

          دنبال بحث و جَدَل نیستم و اگر نه که خودمان درس عبرت تاریخ برای آینده‌گان بشر در هر نقطه‌ای از جهان هستیم که چگونه میتوان آینده‌ای را تباه کرد با مردمی که فقط حرف میزنند و در عمل جو میگیردشان و چوبِ احساساتشان را میخورند و نه نان عقل را !

          موافقم 23
          مخالفم 8
        2. Mehdi

          ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2363 ديدگاه)

          اتفاقا نوید سوال اصلی همین
          که ما با خودمون چه میکنیم
          داستان اینه که کسی به این فکر نمیکنه چون اگه فکر کنه دردش میگیره
          یه نمونه کوچیکش تو همین فضای خیلی کوچیک مجازی
          چه ادمایی سر چه خودروهایی که هیچ وقت دستشان بهش نمیرسه حتی ممکنه هیچ وقت هم نبینندش چجوری هم خورد میکنند و دفاع میکنند و تخریب میکنند
          این یه مثال بسیار بسیار کوچک
          من نمیدونم شما اسم اینجور افراد چی میزارید
          و دقیقا سوال اصلی همین فقط ما یا بقیه رو مقصر میدونیم یا فکر میکنیم که فکر میکنیم ولی حقیقت اینه سر سری رد میشیم چون فکر کردن درد داره
          واسه همین حقیقت اینه جامعه میشه شامل احمق ها
          و احمق ها قدرت پیدا میککند
          و احمق ها گله میکنند
          و احمق ها تخریب میککند
          و احمق ها بی دلیل دفاع میکنند
          و احمق ها اعصاب هم خورد میکنند
          و …

          موافقم 2
          مخالفم 3
  2. Reza Waffen SS

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    وای خدای من مثل یه تیکه الماس میمونه

    موافقم 38
    مخالفم 3
  3. AMD

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    تو ایران هم هست از این سری بنز که عالیه واقعا

    موافقم 27
    مخالفم 1
  4. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    تنها برندی که کلاسیکاش میتونن از نظر جذابیت و زیبایی و همچنین قیمت با فراری رقابت کنن همین مرسدسه ، انقدری جواهر توی تاریخ خودش داره که کسی اصالتشو زیر سوال نبره و اونو یه برند تازه کار بدونه ، جواهرسازی مرسدس در تک تک سالهای حضورش ، جواهرهای قیمتی و بی مثل و مانندی رو به دنیای خودرو تقدیم کرده و اینکه بگم که خیلی دوست داشتم چنتا پست یه بحث خوب با بقیه دوستان داشته باشم ولی سرم واقعا شلوغه

    موافقم 36
    مخالفم 5
  5. T

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    خیلی خاصه ولی بنظرم ۹ میلیون دلار یعنی ۲۷۰ میلیارد تومان براش گرونه

    موافقم 5
    مخالفم 37
    1. REZA

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (134 ديدگاه)

      سما الان نان رو هم به دلار 32 هزار تومنی تبدیل کنی گرونه

      موافقم 26
      مخالفم 2
  6. imperial

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بنز 540k =
    این خودرو طراحی شده توسط فردریش گایگر که در سال 1936 در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد، این خودرو که به صورت کابریولت دو نفره، کوپه چهار نفره یا لیموزین هفت نفره با کناره‌های زره‌دار و شیشه زره‌دار موجود بود، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای آن زمان بود. موتور 8 سیلندر 5401 سی سی داشت، که توسط کاربراتورهای دوگانه جریان رو به بالا با فشار، 115 اسب بخار (86 کیلووات) طبیعی تولید کرد. با این حال، یک سوپرشارژر Roots متصل بود که می‌توانست برای مدت کوتاهی به‌صورت دستی درگیر شود یا زمانی که پدال گاز کاملاً به زمین فشار داده می‌شد، به‌طور خودکار فعال می‌شد. این قدرت را به 180 اسب بخار (130 کیلووات) افزایش داد و حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت (110 مایل در ساعت) را ایجاد کرد. نیرو از طریق یک جعبه دنده چهار سرعته یا اختیاری پنج سرعته دستی که دارای سنکرومش در سه دنده بالایی بود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. ترمزهای هیدرولیک با کمک خلاء، خودرو را تحت کنترل راننده نگه می‌داشت. 540K همان طرح شاسی را در 500K داشت، اما با جایگزینی قاب تیر مانند 500K با لوله های بیضی شکل ، تاثیر کمپین مسابقه ای تیرهای نقره ای، به طور قابل توجهی سبک شد. برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان، سه نوع شاسی در دسترس بود: دو نسخه بلند با فاصله بین دو محور 3290 میلی‌متر ، که از نظر پیشرانه و طرح بدنه متفاوت بودند. و یک نسخه کوتاه با 2980 میلی متر.

    بنز k540 یه ماشین تولید محدود بود و فقط 419 دستگاه ازش در نسخه های متفاوت تولید شد. پرتیراژ ترین نسخه، نسخه کابریلوت B هست که 296 عدد ازش تولید شد و کم تیراژ ترین نسخه نسخه کوپه هست که 12 دستگاه ازش تولید شد و مدل Autobahn cruisers ازش 6دستگاه تولید شد و اتفاقا تو موزه خودروی تاریخی تو تهران هست.

    موافقم 30
    مخالفم 1
  7. ممد ژانگولر

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    یکی این ماشین یکی هم بوگاتی رویال یعنی عالین البته ظرافت مرسدس بنز بیشتره
    کوپه مرسدس هم فوق العادست

    موافقم 17
    مخالفم 4
  8. Si

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    ساعتها باید نگاش کرد

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    اصالت چیزی که خیلیا ها ندارن

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. مازیار

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    همه چی یه طرف
    اون موتور هشت سیلندر خطی دهه سی بنز یه طرف

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. JDM lover

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    یه جواهر به تمام معناست
    بنظرم ارزشش بیشتر از ایناست البته که رو اینجور خودرو ها نمیشه قیمتی تعیین کرد اما بنظرم با قیمت خیلی بالاتری هم میتونه فروحته بشه

    موافقم 13
  12. Daruosh

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    میتونی وجود کارل بنز رو توش حس کنی

    موافقم 10
  13. Swedish Arrogant Tiger

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا زیباست…

  14. Rahman

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    صد در صد به قیمت خیلی بالاتر فروخته میشه ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا