مرسدس بنز

مرسدس 560 SEC کونیگ، فرزند وحشی S کلاس و تستاروسا!

محصولات دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی مرسدس بنز به خاطر حضور کم رنگ خود شناخته می‌شوند اما زمانی که تیونر آلمانی کونیگ روی یکی از این خودروها دست گذاشت همه‌چیز تغییر کرد. خودرویی که مشاهده می‌کنید مرسدس بنز ۵۶۰ SEC کونیگ مدل ۱۹۸۹ است که کارکرد ۲۰۸۹۳ کیلومتری دارد و به فروش می‌رسد. این خودرو همچنین یکی از تنها ۱۰۰ دستگاه تولیدی توسط خود کونیگ بوده و بخش اعظم مدل‌های بعدی در واقع نمونه‌هایی هستند که توسط این تیونر ارتقا یافته‌اند.

آنچه موجب تمایز این خودرو از نسخه‌های استاندارد می‌شود کیت بدنه جذابش است. گلگیرهای جلو و عقب از بچه گلگیرهای جعبه‌ای پهن سود می‌برند و در بخش عقب زاویه‌ای را می‌بینیم که بی‌شباهت به گلگیرهای فراری تستاروسا نیست. در نسخه سدان این خودرو گلگیرها حتی همان نوع طراحی مشابه سوپرکار فراری را دارند.

البته وقتی به بخش‌های دیگر نگاه کنید شاهد سپرها و رکاب‌های جدید، اسپویلر عقب، خروجی‌های اگزوز متفاوت و نشان کونیگ خواهید شد. جلوپنجره نیز تغییر یافته است و لوگوی ویژه KS روی آن خودنمایی می‌کند. ما فکر می‌کنیم جلوپنجره اصلی مرسدس بنز طراحی بهتری داشت اما رنگ مشابه بدنه آن با کلیت کیت بدنه هماهنگی دارد.

وقتی وارد کابین شوید شاهد پوشش چرم آبی و غربیلک فرمان با تریم چوب، نشانگر و کفپوش های کونیگ و برخی جزئیات دیگر خواهید بود. زیر کاپوت این مرسدس پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری استوک با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر قرار دارد. این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ های پهن عقب فرستاده می‌شود و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی را رقم می‌زند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    عجیب غریب

    موافقم 36
    مخالفم 1
  2. قاطر فروش

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    چ ابهتی
    این طراحی ۲۰ سال دیگه هم فراموش نمیشه

    موافقم 61
    مخالفم 3
  3. ممد ژانگولر

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    خدایا یدونه از اینا با یدونه هوندا cb1300 دیگه فعلا هیچی نمخوام

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. M@M@DRZ911

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (366 ديدگاه)

      داش ممد بد کراش زدی رو cb ها 😉
      سوزوکی ۱۴۰۰ نمی خوای 😂

      موافقم 25
      مخالفم 4
    2. Jdm باز

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      سید کراش زدی رو cb1300 ها 😂

      موافقم 20
      مخالفم 2
    3. من⁦^_^⁩

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      Evil mamad jangoler will be:یه هوندا cb1300 و یه ماشین میدم کلی چیز از زندگی می‌خوام

      موافقم 17
      مخالفم 1
  4. بهنام

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    مقایسه کنین با طراحی های این روز ها

    موافقم 32
    مخالفم 3
  5. Mad.z.Max

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    چقدر خووووبه این ماشین!! دلمونو برد…

    موافقم 29
    مخالفم 1
  6. ali-mg

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    یه مقدار. EQS تخمرغی طراحی کشیده و پهن رو یاد بگیره

    موافقم 23
    مخالفم 4
  7. Jdm باز

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده گنگ و خفنی داره
    خیلی خوشم اومد👌👍

    موافقم 31
  8. viper2

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    خیلی عالیه . واقعا عالیه . ماشیینای جدید کجا این کجا واقعا دارن پس رفت میکنن همه خودروسار ها . همش خودرو ها رو با دوتا اپشن میپسندیم و سطحی نگر شدیم . دیگه اون روحی که در ماشین قدیمی هست در ماشین های جدیدمون نیست مثال بارزش همین بنز قدیمی با بنز جدید مقایسه کنید

    موافقم 19
    مخالفم 8
  9. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (723 ديدگاه)

    آقای احمدزاده نکنه چون آلمان مهد خودروسازی هست بیشتر از آلمان مطلب می زارید ؟ تشکر فراوان

    موافقم 6
    مخالفم 28
  10. یوسف

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    با دیدن این جواهر باید بگم لعنت به هر چی بنز جدید

    موافقم 18
    مخالفم 3
  11. viper2

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    واقعا کاربرات هشت دهنه داریم؟؟؟؟

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. فقط کاربرات هشت دهنه

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (723 ديدگاه)

      منظورم دو کاربرات ۴ دهنه بود

      مخالفم 11
      1. viper2

        ۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        جاانننننم . دوتا کاربراتور ادلبروک ۷۵۰ سی اف ام با یه مانیفولد اینتیک روی موتور بیگ بلاک ۴۵۴ یا ۴۲۶ استروکر (بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیوبیک اینچ) یعنی بین ۱۰ هزار سی سی تا ۱۱ هزار و ۴۰۰ سی سی ‌ . موشک زمینی … دشمن اسفالت …. قاتل ماشینای اسپرت جدید …. تشنه بنزین …. دود کننده لاستیک ‌‌و….

        موافقم 5
        مخالفم 5
  12. HamiD

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    عجب چیزیه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. javadhy

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    نسخه اوریجینال این ماشین با یه رنگ سیاه متالیک جز جذابترین بنزاست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  14. M

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    برونو ساکو اون موقع ریس دپارتمان طراحی بنز بود.
    چه شاهکارهایی بودن واقعا.
    اس کلاس های کد W126, W140, W220
    R129 SL convertible , R230 SL convertible
    C-Class W202
    E کلاس های کد W124 , W210
    همشون زیر سرپرستی ساکو طراحی شدن.
    اون دوره واقعا عالی بودن طراحای خودرو مثل Gorden Wagener , Paul Bracq,Friedrich Geiger,Chris Bangle
    اما الان همه پیرو این مکتبن که کلیت جامعه چه ماشینی میپسنده دنبال تفاوت و زیبایی نیستن مثلا پله ای که روی در صندوق عقب بی ام و سری 7 E65 بود کار دپارتمان کریس بنگل بود که بعد ها توی ازرا, s کلاس های W221 تکرار شد ولی اونموقع نقد شده بود.
    به نظرم الان تنها کمپانی که طراحیاش واقعا متمایز و پیش رو هست هیوندایی و کیا هستند شما ایونیک رو نگاه کنید g 90 رو نگاه کنید
    یا حتی سوناتا و توسان(شاید بعضی ها بگن زشته اما تکراری نیست و حس pioneer بودن میده به ادم)
    شاید به خاطر اسم های بزرگی مثل Luc Donckerwolke( طراح R8 ,Diablo ,Murciélago .Gallardo,Bentley Flying Spur) یا Peter Schreyer هست که کیا و هیوندایی طراحی هاشون حداقل تکراری نیست(نه لزوما زیبا).
    از طرح های Takashi Noguchi هم خوشم میومد جسور بود اما حیف که نیسان دیگه به سمت طراحی همه پسند رفته.

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. فقط کاربرات هشت دهنه

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (723 ديدگاه)

      آقای m شاید اطلاع نداشته باشی اما یکی از طراان دیابلو آقای هرمیداس اتابکی بودن حتما تحقیق کنید

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. M

        ۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (204 ديدگاه)

        والا منابع اسم این سه نفر رو به عنوان طراح معرفی کردن مگر اینکه عضوی از تیم طراحی باشه که اطلاع ندارم.

        Marcello Gandini (initial design)
        Tom Gale at Chrysler Styling Center (final design)
        Luc Donckerwolke (Diablo 6.0 VT)

        موافقم 8
        مخالفم 1
      2. R@m!n

        ۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        ایشون یه طرح تیون دیزاین بدنه دادن بیرون و هیچ دخالتی هم تو طراحی اولیه نداشتن و گاندینی ماشینو طراحی کرده.

        موافقم 6
        مخالفم 1
  15. GMA

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    میتونی سکوت کنی.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. رامتین

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    نمای گیرایی داره…

  17. Swedish Arrogant Tiger

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    محصولات دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی مرسدس بنز به خاطر حضور کم رنگ خود شناخته می‌شوند؟!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. mazyar488

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه دونه آز اینا با یه سوبارو ایمپرزا😥

  19. Taha Malek

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    این نسل از طراحی های مرسدس رو خود مرسدس هم نمیتونه تکرار کنه
    دست پخت برنو ساکو فقید

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. امید

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنظرم واقعا بهترین ماشین بنز رو دستش نیست
    همین که مال چندین سال پیش هنوز اون فیس و قشنگی شو حفظ کرده و میتونه ادم و جذب خودش کنه وقتی بنز سواری دیگه هیچ ماشینی به چشمت نمیاد🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩

  21. نوید

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    رخ عالی. ابهت عالی. ولی من یکی از اینا رو داشتم، انجینش رو عوض میکردم دیگه میشد هیولای دوست داشتنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا