محصولات دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی مرسدس بنز به خاطر حضور کم رنگ خود شناخته میشوند اما زمانی که تیونر آلمانی کونیگ روی یکی از این خودروها دست گذاشت همهچیز تغییر کرد. خودرویی که مشاهده میکنید مرسدس بنز ۵۶۰ SEC کونیگ مدل ۱۹۸۹ است که کارکرد ۲۰۸۹۳ کیلومتری دارد و به فروش میرسد. این خودرو همچنین یکی از تنها ۱۰۰ دستگاه تولیدی توسط خود کونیگ بوده و بخش اعظم مدلهای بعدی در واقع نمونههایی هستند که توسط این تیونر ارتقا یافتهاند.
آنچه موجب تمایز این خودرو از نسخههای استاندارد میشود کیت بدنه جذابش است. گلگیرهای جلو و عقب از بچه گلگیرهای جعبهای پهن سود میبرند و در بخش عقب زاویهای را میبینیم که بیشباهت به گلگیرهای فراری تستاروسا نیست. در نسخه سدان این خودرو گلگیرها حتی همان نوع طراحی مشابه سوپرکار فراری را دارند.
البته وقتی به بخشهای دیگر نگاه کنید شاهد سپرها و رکابهای جدید، اسپویلر عقب، خروجیهای اگزوز متفاوت و نشان کونیگ خواهید شد. جلوپنجره نیز تغییر یافته است و لوگوی ویژه KS روی آن خودنمایی میکند. ما فکر میکنیم جلوپنجره اصلی مرسدس بنز طراحی بهتری داشت اما رنگ مشابه بدنه آن با کلیت کیت بدنه هماهنگی دارد.
وقتی وارد کابین شوید شاهد پوشش چرم آبی و غربیلک فرمان با تریم چوب، نشانگر و کفپوش های کونیگ و برخی جزئیات دیگر خواهید بود. زیر کاپوت این مرسدس پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری استوک با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر قرار دارد. این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ های پهن عقب فرستاده میشود و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی را رقم میزند.
TML BN
۹ خرداد ۱۴۰۱عجیب غریب
قاطر فروش
۹ خرداد ۱۴۰۱چ ابهتی
این طراحی ۲۰ سال دیگه هم فراموش نمیشه
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۴۰۱خیلی خوبه
خدایا یدونه از اینا با یدونه هوندا cb1300 دیگه فعلا هیچی نمخوام
M@M@DRZ911
۹ خرداد ۱۴۰۱داش ممد بد کراش زدی رو cb ها 😉
سوزوکی ۱۴۰۰ نمی خوای 😂
Jdm باز
۹ خرداد ۱۴۰۱سید کراش زدی رو cb1300 ها 😂
من^_^
۹ خرداد ۱۴۰۱Evil mamad jangoler will be:یه هوندا cb1300 و یه ماشین میدم کلی چیز از زندگی میخوام
بهنام
۹ خرداد ۱۴۰۱مقایسه کنین با طراحی های این روز ها
Mad.z.Max
۹ خرداد ۱۴۰۱چقدر خووووبه این ماشین!! دلمونو برد…
ali-mg
۹ خرداد ۱۴۰۱یه مقدار. EQS تخمرغی طراحی کشیده و پهن رو یاد بگیره
Jdm باز
۹ خرداد ۱۴۰۱طراحی فوق العاده گنگ و خفنی داره
خیلی خوشم اومد👌👍
viper2
۹ خرداد ۱۴۰۱خیلی عالیه . واقعا عالیه . ماشیینای جدید کجا این کجا واقعا دارن پس رفت میکنن همه خودروسار ها . همش خودرو ها رو با دوتا اپشن میپسندیم و سطحی نگر شدیم . دیگه اون روحی که در ماشین قدیمی هست در ماشین های جدیدمون نیست مثال بارزش همین بنز قدیمی با بنز جدید مقایسه کنید
فقط کاربرات هشت دهنه
۹ خرداد ۱۴۰۱آقای احمدزاده نکنه چون آلمان مهد خودروسازی هست بیشتر از آلمان مطلب می زارید ؟ تشکر فراوان
یوسف
۹ خرداد ۱۴۰۱با دیدن این جواهر باید بگم لعنت به هر چی بنز جدید
viper2
۹ خرداد ۱۴۰۱واقعا کاربرات هشت دهنه داریم؟؟؟؟
فقط کاربرات هشت دهنه
۹ خرداد ۱۴۰۱منظورم دو کاربرات ۴ دهنه بود
viper2
۹ خرداد ۱۴۰۱جاانننننم . دوتا کاربراتور ادلبروک ۷۵۰ سی اف ام با یه مانیفولد اینتیک روی موتور بیگ بلاک ۴۵۴ یا ۴۲۶ استروکر (بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیوبیک اینچ) یعنی بین ۱۰ هزار سی سی تا ۱۱ هزار و ۴۰۰ سی سی . موشک زمینی … دشمن اسفالت …. قاتل ماشینای اسپرت جدید …. تشنه بنزین …. دود کننده لاستیک و….
HamiD
۹ خرداد ۱۴۰۱عجب چیزیه
javadhy
۹ خرداد ۱۴۰۱نسخه اوریجینال این ماشین با یه رنگ سیاه متالیک جز جذابترین بنزاست
M
۹ خرداد ۱۴۰۱برونو ساکو اون موقع ریس دپارتمان طراحی بنز بود.
چه شاهکارهایی بودن واقعا.
اس کلاس های کد W126, W140, W220
R129 SL convertible , R230 SL convertible
C-Class W202
E کلاس های کد W124 , W210
همشون زیر سرپرستی ساکو طراحی شدن.
اون دوره واقعا عالی بودن طراحای خودرو مثل Gorden Wagener , Paul Bracq,Friedrich Geiger,Chris Bangle
اما الان همه پیرو این مکتبن که کلیت جامعه چه ماشینی میپسنده دنبال تفاوت و زیبایی نیستن مثلا پله ای که روی در صندوق عقب بی ام و سری 7 E65 بود کار دپارتمان کریس بنگل بود که بعد ها توی ازرا, s کلاس های W221 تکرار شد ولی اونموقع نقد شده بود.
به نظرم الان تنها کمپانی که طراحیاش واقعا متمایز و پیش رو هست هیوندایی و کیا هستند شما ایونیک رو نگاه کنید g 90 رو نگاه کنید
یا حتی سوناتا و توسان(شاید بعضی ها بگن زشته اما تکراری نیست و حس pioneer بودن میده به ادم)
شاید به خاطر اسم های بزرگی مثل Luc Donckerwolke( طراح R8 ,Diablo ,Murciélago .Gallardo,Bentley Flying Spur) یا Peter Schreyer هست که کیا و هیوندایی طراحی هاشون حداقل تکراری نیست(نه لزوما زیبا).
از طرح های Takashi Noguchi هم خوشم میومد جسور بود اما حیف که نیسان دیگه به سمت طراحی همه پسند رفته.
فقط کاربرات هشت دهنه
۹ خرداد ۱۴۰۱آقای m شاید اطلاع نداشته باشی اما یکی از طراان دیابلو آقای هرمیداس اتابکی بودن حتما تحقیق کنید
M
۹ خرداد ۱۴۰۱والا منابع اسم این سه نفر رو به عنوان طراح معرفی کردن مگر اینکه عضوی از تیم طراحی باشه که اطلاع ندارم.
Marcello Gandini (initial design)
Tom Gale at Chrysler Styling Center (final design)
Luc Donckerwolke (Diablo 6.0 VT)
R@m!n
۹ خرداد ۱۴۰۱ایشون یه طرح تیون دیزاین بدنه دادن بیرون و هیچ دخالتی هم تو طراحی اولیه نداشتن و گاندینی ماشینو طراحی کرده.
GMA
۹ خرداد ۱۴۰۱میتونی سکوت کنی.
رامتین
۹ خرداد ۱۴۰۱نمای گیرایی داره…
Swedish Arrogant Tiger
۹ خرداد ۱۴۰۱محصولات دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی مرسدس بنز به خاطر حضور کم رنگ خود شناخته میشوند؟!
mazyar488
۱۰ خرداد ۱۴۰۱یه دونه آز اینا با یه سوبارو ایمپرزا😥
Taha Malek
۱۰ خرداد ۱۴۰۱این نسل از طراحی های مرسدس رو خود مرسدس هم نمیتونه تکرار کنه
دست پخت برنو ساکو فقید
امید
۱۱ خرداد ۱۴۰۱بنظرم واقعا بهترین ماشین بنز رو دستش نیست
همین که مال چندین سال پیش هنوز اون فیس و قشنگی شو حفظ کرده و میتونه ادم و جذب خودش کنه وقتی بنز سواری دیگه هیچ ماشینی به چشمت نمیاد🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩
نوید
۱۱ خرداد ۱۴۰۱رخ عالی. ابهت عالی. ولی من یکی از اینا رو داشتم، انجینش رو عوض میکردم دیگه میشد هیولای دوست داشتنی.