رئیس AMG در مصاحبهای گفته است حذف پیشرانهٔ V8 از مرسدس C63 باعث از دست رفتن بخشی از خریداران شده است.
در سال ۲۰۲۲، مرسدس تصمیم گرفت در نسل جدید C63 AMG، پیشرانهٔ V8 توئین توربوی محبوب خود را با یک قوای محرکهٔ چهار سیلندر هیبریدی جایگزین کند. هرچند این پیشرانهٔ جدید قویتر و پیشرفتهتر است ولی نتوانسته هیجان و شخصیتی مشابه نسخهٔ هشت سیلندر قبلی را ارائه کند. حال رئیس AMG «مایکل شیبه» اذعان داشته است که به دلیل تغییر پیشرانه، خریداران C63 کمتر شدهاند. وی در این رابطه گفته است:
برخی از مشتریان وفادار ما کمی با این مفهوم مشکل دارند. ما خریدارانی را از دست دادهایم که فقط خواهان V8 هستند اما واقعاً باید با این خودرو رانندگی کنید تا متوجه شوید یک محصول بسیار قانعکننده است.
علیرغم اظهارات شیبه، کارشناسان وبسایتهای معتبر خودرویی که تجربهٔ رانندگی با C63 جدید را داشتهاند، چندان قانع نشدهاند. البته مطمئناً این یک شاهکار مهندسی محسوب میشود ولی آزمایشکنندگان پیشرانه را بیاحساس توصیف کرده و از اضافهوزن ناشی از باطریهای سیستم هیبریدی ابراز تأسف کردند. بااینحال، شیبه در ادامه افزوده است:
برای برخی از خریداران، تحسین قوای محرکهٔ پیشرفتهٔ C63 زمان میبرد.
وی بهوضوح هنوز هم از تصمیم مرسدس و پیشرانهٔ چهار سیلندر C63 دفاع میکند ولی اظهار داشته است که AMG میتوانست در تبلیغ و بازاریابی این خودرو بهتر عمل کند:
ما با این تکنولوژی خیلی جلوتر رفتیم ولی باید این فناوری را بیشتر برای نمایندگیها و خریداران خود توضیح میدادیم. یک ضربالمثل آلمانی هست که میگوید شما هرگز شانس دومی برای برداشت اول ندارید. شاید ما برداشت اول را از دست داده باشیم.
با وجود این اعترافات، شیبه گفته است که C63 همچنان چهار سیلندر باقی خواهد ماند اما کوپهٔ CLE63 آینده ممکن است اینطور نباشد زیرا به گزارش اتوکار، هرچند در ابتدا قرار بود این خودرو هم به همان قوای محرکهٔ چهار سیلندر C63 مجهز شود ولی حالا تصمیم بر استفاده از موتور V8 گرفته شده است. هرچند هنوز در این رابطه هیچ حرف رسمی زده نشده ولی به گفتهٔ اتوکار، این تغییری لحظه آخری و ناشی از استقبال ضعیف از C63 بوده است. بااینوجود، رئیس AMG دست از حمایت C63 چهار سیلندر برنمیدارد:
C63 خودروی بسیار مهمی در مجموعهٔ ما است. قبلاً بوده، هست و خواهد بود. ما با نسخهٔ کنونی تصمیم گرفتیم سراغ آخرین تکنولوژیها برویم. ما چیز جدیدی میخواستیم و به همین دلیل است که پیشرانهٔ فرمول یک را در یک خودروی جادهای قرار دادیم.
آریا
۳۰ دی ۱۴۰۳هر چقدر مهندسی و خوب باشه یک دهم موتور 8 سیلندرش جذابیت نداره و پیشرانه بی احساسی هست
Ahmad
۳۰ دی ۱۴۰۳بنز خیلی وقته به قهقرا رفته
Saeedfarshchian
۳۰ دی ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/mercedes-benz/c63-amg-black/
💔
(Ali(chevynova
۳۰ دی ۱۴۰۳خودش اعتراف کرده ولی طرفدارهاش تو ایران نه
F22RAPTOR
۳۰ دی ۱۴۰۳نسخه شیش سیلندر بهترین جایگزین
وی هشت بود واسه c63
بهنام
۳۰ دی ۱۴۰۳علاوه بر قوای محرکه ی بیروح ، طراحی بیروحی هم داره . منکه خوشم نمیاد ازش .
بهنام
۳۰ دی ۱۴۰۳انتخابم در این کلاس لکسوس آی اس 500 زیبا با اون موتور تنفس طبیعی معرکه.
hssn
۳۰ دی ۱۴۰۳کاملا مشخص بود، من بشخصه اگه بخوام سمت مرسدس برم بخاطر AMGهای 8سیلندر قابل احترامشه
این چیزیه که سالها با AMG گره خورده و ازش انتظار میره، متاسفانه مرسدس بخاطر قوانین C63 رو قربانی کرد
مرسدس همچنان انجین 4 سیلندرشو بخاطر قانون میانگین آلایندگی نگه میداره ولی باید بدونن حکم قتل C63 رو دارن با دستای خودشون امضا میکنن، بدترین نسل C63 این ماشینه.
Iman 007
۳۰ دی ۱۴۰۳C63فقط مدل ۲۰۱۲ بلک سریز که v8 ۶.۲ لیتری داشت لاستیک عقبشون دود میکرد لامصب
M
۳۰ دی ۱۴۰۳فقط پورشه پانامرا توربو s
البته نظر شخصی بنده است و گرنه….
شما هم می تونید بگید پورشه یا لکسوس و……
M
۳۰ دی ۱۴۰۳بنز هم داره شورشو در میاره
همش تقصیره اولا کالینوس هست
بنظرم CLA جدید چراغ جلوش شبیه اسمارت ۳ و ۱ میشه