مرسدس بنز

اعتراف مرسدس به شکست C63 چهار سیلندر در بازار

رئیس AMG در مصاحبه‌ای گفته است حذف پیشرانهٔ V8 از مرسدس C63 باعث از دست رفتن بخشی از خریداران شده است.

در سال ۲۰۲۲، مرسدس تصمیم گرفت در نسل جدید C63 AMG، پیشرانهٔ V8 توئین توربوی محبوب خود را با یک قوای محرکهٔ چهار سیلندر هیبریدی جایگزین کند. هرچند این پیشرانهٔ جدید قوی‌تر و پیشرفته‌تر است ولی نتوانسته هیجان و شخصیتی مشابه نسخهٔ هشت سیلندر قبلی را ارائه کند. حال رئیس AMG «مایکل شیبه» اذعان داشته است که به دلیل تغییر پیشرانه، خریداران C63 کمتر شده‌اند. وی در این رابطه گفته است:

برخی از مشتریان وفادار ما کمی با این مفهوم مشکل دارند. ما خریدارانی را از دست داده‌ایم که فقط خواهان V8 هستند اما واقعاً باید با این خودرو رانندگی کنید تا متوجه شوید یک محصول بسیار قانع‌کننده است.

علیرغم اظهارات شیبه، کارشناسان وب‌سایت‌های معتبر خودرویی که تجربهٔ رانندگی با C63 جدید را داشته‌اند، چندان قانع نشده‌اند. البته مطمئناً این یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود ولی آزمایش‌کنندگان پیشرانه را بی‌احساس توصیف کرده و از اضافه‌وزن ناشی از باطری‌های سیستم هیبریدی ابراز تأسف کردند. بااین‌حال، شیبه در ادامه افزوده است:

برای برخی از خریداران، تحسین قوای محرکهٔ پیشرفتهٔ C63 زمان می‌برد.

وی به‌وضوح هنوز هم از تصمیم مرسدس و پیشرانهٔ چهار سیلندر C63 دفاع می‌کند ولی اظهار داشته است که AMG می‌توانست در تبلیغ و بازاریابی این خودرو بهتر عمل کند:

ما با این تکنولوژی خیلی جلوتر رفتیم ولی باید این فناوری را بیشتر برای نمایندگی‌ها و خریداران خود توضیح می‌دادیم. یک ضرب‌المثل آلمانی هست که می‌گوید شما هرگز شانس دومی برای برداشت اول ندارید. شاید ما برداشت اول را از دست داده باشیم.

با وجود این اعترافات، شیبه گفته است که C63 همچنان چهار سیلندر باقی خواهد ماند اما کوپهٔ CLE63 آینده ممکن است این‌طور نباشد زیرا به گزارش اتوکار، هرچند در ابتدا قرار بود این خودرو هم به همان قوای محرکهٔ چهار سیلندر C63 مجهز شود ولی حالا تصمیم بر استفاده از موتور V8 گرفته شده است. هرچند هنوز در این رابطه هیچ حرف رسمی زده نشده ولی به گفتهٔ اتوکار، این تغییری لحظه آخری و ناشی از استقبال ضعیف از C63 بوده است. بااین‌وجود، رئیس AMG دست از حمایت C63 چهار سیلندر برنمی‌دارد:

C63 خودروی بسیار مهمی در مجموعهٔ ما است. قبلاً بوده، هست و خواهد بود. ما با نسخهٔ کنونی تصمیم گرفتیم سراغ آخرین تکنولوژی‌ها برویم. ما چیز جدیدی می‌خواستیم و به همین دلیل است که پیشرانهٔ فرمول یک را در یک خودروی جاده‌ای قرار دادیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. آریا

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    هر چقدر مهندسی و خوب باشه یک دهم موتور 8 سیلندرش جذابیت نداره و پیشرانه بی احساسی هست

    1. Ahmad

      ۳۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      بنز خیلی وقته به قهقرا رفته

  2. Saeedfarshchian

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (124 ديدگاه)
  3. (Ali(chevynova

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (7449 ديدگاه)

    خودش اعتراف کرده ولی طرفدارهاش تو ایران نه

    موافقم 10
    مخالفم 6
  4. F22RAPTOR

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2636 ديدگاه)

    نسخه شیش سیلندر بهترین جایگزین
    وی هشت بود واسه c63

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. بهنام

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (920 ديدگاه)

    علاوه بر قوای محرکه ی بیروح ، طراحی بیروحی هم داره . منکه خوشم نمیاد ازش .

  6. بهنام

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (920 ديدگاه)

    انتخابم در این کلاس لکسوس آی اس 500 زیبا با اون موتور تنفس طبیعی معرکه.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. hssn

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (491 ديدگاه)

    کاملا مشخص بود، من بشخصه اگه بخوام سمت مرسدس برم بخاطر AMGهای 8سیلندر قابل احترامشه
    این چیزیه که سالها با AMG گره خورده و ازش انتظار میره، متاسفانه مرسدس بخاطر قوانین C63 رو قربانی کرد
    مرسدس همچنان انجین 4 سیلندرشو بخاطر قانون میانگین آلایندگی نگه میداره ولی باید بدونن حکم قتل C63 رو دارن با دستای خودشون امضا میکنن، بدترین نسل C63 این ماشینه.

  8. Iman 007

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    C63فقط مدل ۲۰۱۲ بلک سریز که v8 ۶.۲ لیتری داشت لاستیک عقبشون دود می‌کرد لامصب

  9. M

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فقط پورشه پانامرا توربو s
    البته نظر شخصی بنده است و گرنه….
    شما هم می تونید بگید پورشه یا لکسوس و……

  10. M

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بنز هم داره شورشو در میاره
    همش تقصیره اولا کالینوس هست
    بنظرم CLA جدید چراغ جلوش شبیه اسمارت ۳ و ۱ میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا