مرسدس بنز

مرسدس: نمایشگرهای غول‌پیکر دیگر لوکس نیستند

مرسدس اعتراف می‌کند که نمایشگرهای بزرگ به معنای لوکس بودن نیستند همچنین تأیید می‌کند که نرم‌افزارها نیاز به بهبود بیشتری دارند.

برای دهه‌ها، خودروهای لوکس با کیفیت مواد، دقت در مونتاژ و البته پیشرانه‌های حجیم‌شان شناخته می‌شدند. اما در سال ۲۰۲۵، خودروسازان لوکس بیش از هر چیز با نمایشگرهای عظیم، نرم‌افزارهای هوشمند و تکنولوژی‌های جدید رقابت می‌کنند. با این حال، مرسدس اذعان دارد که یک خودروی لوکس نباید فقط حول محور نمایشگرها تعریف شود.

در مصاحبه‌ای صریح با ABC News، گوردون واگنر، مدیر طراحی مرسدس، گفت:
“نمایشگرها لوکس نیستند.” او معتقد است که پر کردن داشبورد با نمایشگرهای متعدد دیگر حتی یک ویژگی جذاب هم محسوب نمی‌شود، چرا که امروزه “همه‌ی خودروها یک نمایشگر بزرگ دارند.” این حرف از کسی شنیده می‌شود که روزی نمایشگر ۵۶ اینچی هایپراسکرین را برای مدل‌هایی مانند EQS یک نوآوری بزرگ می‌دانست.

مرسدس می‌داند که برای حفظ اعتبار گذشته‌اش باید در بخش‌های دیگری نیز بهبود پیدا کند:

پس ما باید فراتر از نمایشگر، لوکس بودن را ایجاد کنیم. به همین دلیل از هنر ساخت و ظرافت صحبت می‌کنم. تاکید زیادی روی بهتر کردن خودروها داریم.

مشکلات نمایشگرهای غول‌پیکر

واگنر همچنین اعتراف کرد که نرم‌افزار نمایشگرهای بزرگ هنوز جای کار دارد:

از نظر نرم‌افزاری، کیفیت چندان خوبی نداشته‌ایم. وقتی یک نمایشگر بزرگ دارید، محتوای جذاب و خاصی هم باید روی آن نمایش داده شود. بنابراین در حال کار روی محتوای خاص‌تر و سرگرم‌کننده‌تر هستیم.

با این وجود، هایپراسکرین همچنان در خط تولید باقی خواهد ماند. مدل فیس‌لیفت S-Class 2026 یک “ارتقای بزرگ” دریافت می‌کند که شامل نمایشگر مشابه EQS خواهد بود. مرسدس قصد دارد این مدل بنزینی لوکس را هم‌راستا با پرچم‌دار برقی خود پیش ببرد.

تمرکز بیش از حد بر نمایشگرها مشکلاتی نیز ایجاد کرده است، مانند:

  • داشبوردهایی که به سادگی اثر انگشت را نشان می‌دهند.
  • حاشیه‌های ضخیم نمایشگر که در یک خودروی لوکس چندان زیبا به نظر نمی‌رسند.
  • حذف دکمه‌های فیزیکی و جایگزینی آن‌ها با کنترل‌های لمسی در سیستم اطلاعات-سرگرمی.

این مورد آخر بسیاری را آزار می‌دهد، چرا که سوئیچ‌های فیزیکی باکیفیت، حس برتری و کاربری راحت‌تری نسبت به نمایشگرهای لمسی دارند.

هوش مصنوعی و طراحی خودرو

در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر طراحی خودرو، واگنر به طرز بی‌رحمانه‌ای صادق بود:

۹۹ درصد چیزهایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند، آشغال‌اند.

با این حال، او باور دارد که این فناوری در حال پیشرفت است و در آینده تغییرات بزرگی ایجاد خواهد کرد:

فکر می‌کنم تا ۱۰ سال آینده، بیشتر طراحی‌ها را هوش مصنوعی انجام خواهد داد و طراحان را از دور خارج می‌کند. جانشین من یک ماشین خواهد بود و از حقوق من هم ارزان‌تر خواهد بود!

نظر شما چیست؟ آیا نمایشگرهای بزرگ واقعاً نماد لوکس بودن هستند یا باید به المان‌های سنتی‌تر برگردیم؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. bMw

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    هیچی دکمه به جای مانیتور نمیشه
    البته نمیشه از پیشرفت غافل شد

    موافقم 55
    مخالفم 5
    1. ممد ژانگولر

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (4413 ديدگاه)

      نمیدونم دقت کردین یا نه امروز لاکردار انقدر سرد بود از بیرون رسیدم خونه یضرب رفتم زیر پتو ی جیغ بنفش هم کشیدم بیهوش شدم
      مانیتور کیلویی چنده فقط بخاریه ماشین مهمه که خوب ‌کار کنه

      موافقم 51
      مخالفم 5
  2. مصطفی

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بنظرم دکمه های فیزیکی احساس بهتری به راننده می‌دهد
    و اینکه جایگزینی خیلی از کار ها مانند طراحی خودرو و …. و واگذاری آن به ربات ها اشتباه مخض است
    منظورم این است که از هوش مصنوعی باید به اندازه استفاده شود نه خیلی زیاد

    موافقم 49
    مخالفم 3
  3. ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    درسته نمایشگر نیازه ولی به اندازه نه کل داشبورد طراحی های ۱۰ سال پیش بهترن تو این قضیه طوری که هم دکمه اس هم کیلومتر آنالوگ با یه نمایشگر که نه کوچیکه نه بزرگ

    موافقم 24
    مخالفم 2
  4. AMANTE

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    نمایشگر های بزرگ هیچ وقت نماد لوکس بودن نبودن، نیستن و نخواهند بود.
    فقط یک ایده سریع و راحت برای طراحی داشبورد جلو بودن. مثل ایده ساده چراغ دو قسمتی که بالا نازک و پایین بزرگ و همین ایده ها باعث بی روح شدن ماشین ها شدن.
    شما این دو تا طراحی داخلی S Class رو نگاه کنید.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/pic_4.webp
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/11/Mercedes-S600-4.jpg
    آدم با دیدن شون لذت میبره.
    این پست ام ارزش داره دوباره ببینید.
    https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-600-%D9%BE%D9%88%D9%84%D9%85%D9%86-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%A8/

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. مصطفی

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      الحق که داشبورد و کابین فقط مال این ماشینای که لینکشو گذاشتی
      تا این تاریخ بهتر از اینا نبوده خدایی..

      موافقم 17
      مخالفم 1
  5. Khosrow

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2386 ديدگاه)

    گوردون بعده اینهمهـ سال کهـ مرسـدس رو نابـود کرد تازهـ سرهـ عقل دارهـ میـاد / اینایی رو کهـ گفتی بچهـ های پدال سالهاستــ میگن مش گوردون ..

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. سوشیانت

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3964 ديدگاه)

    چجوری حساب کردن ۵۶ اینچ؟ دو تا نمایشگر ۱۲.۳ داره با یکی ۱۷.۷ که میشن ۴۲.۳

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3242 ديدگاه)

      قطر نمایشگرها به اینچ هست
      به همین دلیل عدد نهایی، بیشتر از جمع قطرهای تک‌تک نمایشگرها ست

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3964 ديدگاه)

        خیلی ممنون🙏

  7. javad-bmw

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (273 ديدگاه)

    مرسدس: نمایشگرهای غول‌پیکر دیگر لوکس نیستند.
    وقتی میگی ، دیگر لوکس نیستند طرف فکر میکنه که از اولش لوکس بودن ولی الان دیگه نیستن ، ولی اصل مطلب اینه که از اولش هم نمایشگر نشانه لوکس بودن نبوده.
    لوکس بودن رو تو فضای داخلی یه ماشین ، استفاده از چوب ، و فلز با کیفیت و بُرس خرده ، و چرم با دباغی عالی و در نهایت کیفیت مونتاژ افسانه ای تعیین میکنه ، مثل رولزرویس و بنتلی و بقیه سوپر لوکس سازها.
    مثل این لینک پایین
    موفق باشید
    https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/Rolls-Royce-Cullinan-18-of-21.jpg

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. froG-driVer

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      آی گفتی،بعد از نوشتن خوندم،مگرنه زحمت نوشتن نمی‌دادم ب خودم

      موافقم 11
  8. BlackWing

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1436 ديدگاه)

    مرسدس S کلاس اتاق W222 خودش یکی از شروع کننده های این ترند مسخره بود !
    الان انگار سرشون خورده به سنگ !

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. تنفر از بنز

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    عجبی

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. Taha Ayoobi

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5762 ديدگاه)

    دوست دارم به مرسدس بگم تازه فهمیدی؟

    موافقم 15
  11. froG-driVer

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    مگه لوکس بودن ربطی به مانیتور داره اصلا؟!
    الان رولزرویس داره اون کابینارو میزنه با اون حد وقار و ابهت و لاکچری بازی،مانیتورای تیگو هشت بیشتر از مال رولزرویسه،انقدر که کیفیت و متریال کابینش مهمه مانیتور مهم نیست،دکمه های فیزیکی اگر مثلاً مثل رولز رویس یا تویوتا لکسوس خوب و با کیفیت باشن،نیازی به مانیتور بازی الکی نیست،دقیقا همون کاری که تویوتا یا رولزرویس میکنن،تو کابین رولز چیزی جز چرم و چوب و کروم بکار برده نشده،هیچوقت هم اندازه مثلا مایباخ مانیتور نداشته،حتی لوکس ترین هاش مثل بوت تیل و دراپ تیل،این کجا و آن کجا…

    موافقم 18
  12. خوبی؟

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    (دیگر لوکس نیستند)
    مگه قبلا بودن ؟!
    اولش همه الخصوص مرسدس فنا خیلی کف میکردن و خیلی ها از این سبک استفاده کردن
    حالا که سودش رو کرده و دیده الان همه ضد این جور طراحی شدن و یه جورایی دمده شده میگه لوکس نیست

  13. حیدر

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتفاقا مانیتور هرچی بزرگتر و پر کاربردتر و شیک تر
    چرت و پرت میگه میخواد هزینه ساخت رو کم کنه و به سودش اضافه کنه مشخصه

    موافقم 1
    مخالفم 10
  14. .NARGES.

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کار کردن با گوشی اشکال داره و حواس راننده پرت میشه ولی کار کردن با سه تا تبلت 20 اینچی تو داشبورد نه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. کوروش

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    جناب بنز باید قید “دیگر” رو در نقل جمله “نمایشگرهای غول‌پیکر دیگر لوکس نیستند” حذف می‌کرد. هیچ‌وقت لوکس نبودن، نیستن و نخواهند بود. خیلی احساس بدیه که تمام داشبورد نمایشگر باشه و تمام تنظیمات کلیدی و حیاتی خودرو هم به صفحه نمایش منتقل بشه.

  16. Arash Kashani

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    مشکل از اونجایی شروع شد که داشتن نمایشگر های زیاد شد معیار لوکس بودن
    نه اینکه نباشه
    دیگه بعد از اون تایم توجه به متریال خیلی کمتر شد و صرفا توی ماشینای فوق لوکس مثل بنتلی و رویز رویس حق انتخاب داشتی
    برا خیلی هام جذابه
    اینم هست
    تو ماشینی که 1/4 قیمت این ماشینام نبودن
    نه به اون کیفیت
    و مثل اونو میتونستی ببینی

  17. حجت‌اله براهنی

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    این نمایشگرها فقط هزینه طراحی و تولید خودرو رو میارن پایین برای شرکت‌ها و بیشتر نشونه چیپ بودن ماشین هستن تا لوس بودنش!! لامصبا همه چیز رو هم می‌برن داخل صفحه که خدایی نکرده زحمت طراحی و تولید دکمه رو ندن به خودشون! حداقل باید تنظیمات سیستم تهویه و بعضی چیزهای پرکاربرد به‌صورت فیزیکی و جداگانه باشه.

  18. SS

    ۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (850 ديدگاه)

    لوکس؟؟!!
    به نظرم نمایشگرهای بیش از حد (نه در حد سیستم اطلاعات-سرگرمی) چیپ ترین ترندی هستن که در خودروها اتفاق افتادن
    درسته حتی برندهای لوکس هم این کار رو کردن اما واقعا ترند چیپی هست و فقط باعث کاهش هزینه تولید میشه که به هیچ وجه لوکس نیست.

  19. Ali

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مدل sclass بزرگی مانیتورش به اندازس ولی مدل EQ بیش از حد هست. جدا از اینا راست میگه لوکس بودن ماشین خیلی به مانیتور نیست، بهترین مثال رولز رویس و بنتلی

  20. مجتبی زارعيان

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنظرم هر چی نیاز به قطعات الکتریکی کمتر باشه اتومبیل مطمعن تره… این رشد تکنولوژی هم فقط نفعش برای تولید کننده هاست، نه مصرف کننده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا