مرسدس اعتراف میکند که نمایشگرهای بزرگ به معنای لوکس بودن نیستند همچنین تأیید میکند که نرمافزارها نیاز به بهبود بیشتری دارند.
برای دههها، خودروهای لوکس با کیفیت مواد، دقت در مونتاژ و البته پیشرانههای حجیمشان شناخته میشدند. اما در سال ۲۰۲۵، خودروسازان لوکس بیش از هر چیز با نمایشگرهای عظیم، نرمافزارهای هوشمند و تکنولوژیهای جدید رقابت میکنند. با این حال، مرسدس اذعان دارد که یک خودروی لوکس نباید فقط حول محور نمایشگرها تعریف شود.
در مصاحبهای صریح با ABC News، گوردون واگنر، مدیر طراحی مرسدس، گفت:
“نمایشگرها لوکس نیستند.” او معتقد است که پر کردن داشبورد با نمایشگرهای متعدد دیگر حتی یک ویژگی جذاب هم محسوب نمیشود، چرا که امروزه “همهی خودروها یک نمایشگر بزرگ دارند.” این حرف از کسی شنیده میشود که روزی نمایشگر ۵۶ اینچی هایپراسکرین را برای مدلهایی مانند EQS یک نوآوری بزرگ میدانست.
مرسدس میداند که برای حفظ اعتبار گذشتهاش باید در بخشهای دیگری نیز بهبود پیدا کند:
پس ما باید فراتر از نمایشگر، لوکس بودن را ایجاد کنیم. به همین دلیل از هنر ساخت و ظرافت صحبت میکنم. تاکید زیادی روی بهتر کردن خودروها داریم.
مشکلات نمایشگرهای غولپیکر
واگنر همچنین اعتراف کرد که نرمافزار نمایشگرهای بزرگ هنوز جای کار دارد:
از نظر نرمافزاری، کیفیت چندان خوبی نداشتهایم. وقتی یک نمایشگر بزرگ دارید، محتوای جذاب و خاصی هم باید روی آن نمایش داده شود. بنابراین در حال کار روی محتوای خاصتر و سرگرمکنندهتر هستیم.
با این وجود، هایپراسکرین همچنان در خط تولید باقی خواهد ماند. مدل فیسلیفت S-Class 2026 یک “ارتقای بزرگ” دریافت میکند که شامل نمایشگر مشابه EQS خواهد بود. مرسدس قصد دارد این مدل بنزینی لوکس را همراستا با پرچمدار برقی خود پیش ببرد.
تمرکز بیش از حد بر نمایشگرها مشکلاتی نیز ایجاد کرده است، مانند:
- داشبوردهایی که به سادگی اثر انگشت را نشان میدهند.
- حاشیههای ضخیم نمایشگر که در یک خودروی لوکس چندان زیبا به نظر نمیرسند.
- حذف دکمههای فیزیکی و جایگزینی آنها با کنترلهای لمسی در سیستم اطلاعات-سرگرمی.
این مورد آخر بسیاری را آزار میدهد، چرا که سوئیچهای فیزیکی باکیفیت، حس برتری و کاربری راحتتری نسبت به نمایشگرهای لمسی دارند.
هوش مصنوعی و طراحی خودرو
در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر طراحی خودرو، واگنر به طرز بیرحمانهای صادق بود:
۹۹ درصد چیزهایی که با هوش مصنوعی تولید میشوند، آشغالاند.
با این حال، او باور دارد که این فناوری در حال پیشرفت است و در آینده تغییرات بزرگی ایجاد خواهد کرد:
فکر میکنم تا ۱۰ سال آینده، بیشتر طراحیها را هوش مصنوعی انجام خواهد داد و طراحان را از دور خارج میکند. جانشین من یک ماشین خواهد بود و از حقوق من هم ارزانتر خواهد بود!
نظر شما چیست؟ آیا نمایشگرهای بزرگ واقعاً نماد لوکس بودن هستند یا باید به المانهای سنتیتر برگردیم؟
bMw
۷ اسفند ۱۴۰۳هیچی دکمه به جای مانیتور نمیشه
البته نمیشه از پیشرفت غافل شد
ممد ژانگولر
۷ اسفند ۱۴۰۳نمیدونم دقت کردین یا نه امروز لاکردار انقدر سرد بود از بیرون رسیدم خونه یضرب رفتم زیر پتو ی جیغ بنفش هم کشیدم بیهوش شدم
مانیتور کیلویی چنده فقط بخاریه ماشین مهمه که خوب کار کنه
مصطفی
۷ اسفند ۱۴۰۳بنظرم دکمه های فیزیکی احساس بهتری به راننده میدهد
و اینکه جایگزینی خیلی از کار ها مانند طراحی خودرو و …. و واگذاری آن به ربات ها اشتباه مخض است
منظورم این است که از هوش مصنوعی باید به اندازه استفاده شود نه خیلی زیاد
۷ اسفند ۱۴۰۳درسته نمایشگر نیازه ولی به اندازه نه کل داشبورد طراحی های ۱۰ سال پیش بهترن تو این قضیه طوری که هم دکمه اس هم کیلومتر آنالوگ با یه نمایشگر که نه کوچیکه نه بزرگ
AMANTE
۷ اسفند ۱۴۰۳نمایشگر های بزرگ هیچ وقت نماد لوکس بودن نبودن، نیستن و نخواهند بود.
فقط یک ایده سریع و راحت برای طراحی داشبورد جلو بودن. مثل ایده ساده چراغ دو قسمتی که بالا نازک و پایین بزرگ و همین ایده ها باعث بی روح شدن ماشین ها شدن.
شما این دو تا طراحی داخلی S Class رو نگاه کنید.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/pic_4.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/11/Mercedes-S600-4.jpg
آدم با دیدن شون لذت میبره.
این پست ام ارزش داره دوباره ببینید.
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-600-%D9%BE%D9%88%D9%84%D9%85%D9%86-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%A8/
مصطفی
۷ اسفند ۱۴۰۳الحق که داشبورد و کابین فقط مال این ماشینای که لینکشو گذاشتی
تا این تاریخ بهتر از اینا نبوده خدایی..
Khosrow
۷ اسفند ۱۴۰۳گوردون بعده اینهمهـ سال کهـ مرسـدس رو نابـود کرد تازهـ سرهـ عقل دارهـ میـاد / اینایی رو کهـ گفتی بچهـ های پدال سالهاستــ میگن مش گوردون ..
سوشیانت
۷ اسفند ۱۴۰۳چجوری حساب کردن ۵۶ اینچ؟ دو تا نمایشگر ۱۲.۳ داره با یکی ۱۷.۷ که میشن ۴۲.۳
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۳قطر نمایشگرها به اینچ هست
به همین دلیل عدد نهایی، بیشتر از جمع قطرهای تکتک نمایشگرها ست
سوشیانت
۷ اسفند ۱۴۰۳خیلی ممنون🙏
javad-bmw
۷ اسفند ۱۴۰۳مرسدس: نمایشگرهای غولپیکر دیگر لوکس نیستند.
وقتی میگی ، دیگر لوکس نیستند طرف فکر میکنه که از اولش لوکس بودن ولی الان دیگه نیستن ، ولی اصل مطلب اینه که از اولش هم نمایشگر نشانه لوکس بودن نبوده.
لوکس بودن رو تو فضای داخلی یه ماشین ، استفاده از چوب ، و فلز با کیفیت و بُرس خرده ، و چرم با دباغی عالی و در نهایت کیفیت مونتاژ افسانه ای تعیین میکنه ، مثل رولزرویس و بنتلی و بقیه سوپر لوکس سازها.
مثل این لینک پایین
موفق باشید
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/Rolls-Royce-Cullinan-18-of-21.jpg
froG-driVer
۷ اسفند ۱۴۰۳آی گفتی،بعد از نوشتن خوندم،مگرنه زحمت نوشتن نمیدادم ب خودم
BlackWing
۷ اسفند ۱۴۰۳مرسدس S کلاس اتاق W222 خودش یکی از شروع کننده های این ترند مسخره بود !
الان انگار سرشون خورده به سنگ !
تنفر از بنز
۷ اسفند ۱۴۰۳عجبی
Taha Ayoobi
۷ اسفند ۱۴۰۳دوست دارم به مرسدس بگم تازه فهمیدی؟
froG-driVer
۷ اسفند ۱۴۰۳مگه لوکس بودن ربطی به مانیتور داره اصلا؟!
الان رولزرویس داره اون کابینارو میزنه با اون حد وقار و ابهت و لاکچری بازی،مانیتورای تیگو هشت بیشتر از مال رولزرویسه،انقدر که کیفیت و متریال کابینش مهمه مانیتور مهم نیست،دکمه های فیزیکی اگر مثلاً مثل رولز رویس یا تویوتا لکسوس خوب و با کیفیت باشن،نیازی به مانیتور بازی الکی نیست،دقیقا همون کاری که تویوتا یا رولزرویس میکنن،تو کابین رولز چیزی جز چرم و چوب و کروم بکار برده نشده،هیچوقت هم اندازه مثلا مایباخ مانیتور نداشته،حتی لوکس ترین هاش مثل بوت تیل و دراپ تیل،این کجا و آن کجا…
خوبی؟
۷ اسفند ۱۴۰۳(دیگر لوکس نیستند)
مگه قبلا بودن ؟!
اولش همه الخصوص مرسدس فنا خیلی کف میکردن و خیلی ها از این سبک استفاده کردن
حالا که سودش رو کرده و دیده الان همه ضد این جور طراحی شدن و یه جورایی دمده شده میگه لوکس نیست
حیدر
۷ اسفند ۱۴۰۳اتفاقا مانیتور هرچی بزرگتر و پر کاربردتر و شیک تر
چرت و پرت میگه میخواد هزینه ساخت رو کم کنه و به سودش اضافه کنه مشخصه
.NARGES.
۷ اسفند ۱۴۰۳کار کردن با گوشی اشکال داره و حواس راننده پرت میشه ولی کار کردن با سه تا تبلت 20 اینچی تو داشبورد نه
کوروش
۷ اسفند ۱۴۰۳جناب بنز باید قید “دیگر” رو در نقل جمله “نمایشگرهای غولپیکر دیگر لوکس نیستند” حذف میکرد. هیچوقت لوکس نبودن، نیستن و نخواهند بود. خیلی احساس بدیه که تمام داشبورد نمایشگر باشه و تمام تنظیمات کلیدی و حیاتی خودرو هم به صفحه نمایش منتقل بشه.
Arash Kashani
۸ اسفند ۱۴۰۳مشکل از اونجایی شروع شد که داشتن نمایشگر های زیاد شد معیار لوکس بودن
نه اینکه نباشه
دیگه بعد از اون تایم توجه به متریال خیلی کمتر شد و صرفا توی ماشینای فوق لوکس مثل بنتلی و رویز رویس حق انتخاب داشتی
برا خیلی هام جذابه
اینم هست
تو ماشینی که 1/4 قیمت این ماشینام نبودن
نه به اون کیفیت
و مثل اونو میتونستی ببینی
حجتاله براهنی
۸ اسفند ۱۴۰۳این نمایشگرها فقط هزینه طراحی و تولید خودرو رو میارن پایین برای شرکتها و بیشتر نشونه چیپ بودن ماشین هستن تا لوس بودنش!! لامصبا همه چیز رو هم میبرن داخل صفحه که خدایی نکرده زحمت طراحی و تولید دکمه رو ندن به خودشون! حداقل باید تنظیمات سیستم تهویه و بعضی چیزهای پرکاربرد بهصورت فیزیکی و جداگانه باشه.
SS
۹ اسفند ۱۴۰۳لوکس؟؟!!
به نظرم نمایشگرهای بیش از حد (نه در حد سیستم اطلاعات-سرگرمی) چیپ ترین ترندی هستن که در خودروها اتفاق افتادن
درسته حتی برندهای لوکس هم این کار رو کردن اما واقعا ترند چیپی هست و فقط باعث کاهش هزینه تولید میشه که به هیچ وجه لوکس نیست.
Ali
۱۰ اسفند ۱۴۰۳مدل sclass بزرگی مانیتورش به اندازس ولی مدل EQ بیش از حد هست. جدا از اینا راست میگه لوکس بودن ماشین خیلی به مانیتور نیست، بهترین مثال رولز رویس و بنتلی
مجتبی زارعيان
۱۲ اسفند ۱۴۰۳بنظرم هر چی نیاز به قطعات الکتریکی کمتر باشه اتومبیل مطمعن تره… این رشد تکنولوژی هم فقط نفعش برای تولید کننده هاست، نه مصرف کننده…