مرسدس بنز

مرسدس: نمایشگرهای غول‌پیکر دیگر لوکس نیستند

مرسدس اعتراف می‌کند که نمایشگرهای بزرگ به معنای لوکس بودن نیستند همچنین تأیید می‌کند که نرم‌افزارها نیاز به بهبود بیشتری دارند.

برای دهه‌ها، خودروهای لوکس با کیفیت مواد، دقت در مونتاژ و البته پیشرانه‌های حجیم‌شان شناخته می‌شدند. اما در سال ۲۰۲۵، خودروسازان لوکس بیش از هر چیز با نمایشگرهای عظیم، نرم‌افزارهای هوشمند و تکنولوژی‌های جدید رقابت می‌کنند. با این حال، مرسدس اذعان دارد که یک خودروی لوکس نباید فقط حول محور نمایشگرها تعریف شود.

در مصاحبه‌ای صریح با ABC News، گوردون واگنر، مدیر طراحی مرسدس، گفت:
“نمایشگرها لوکس نیستند.” او معتقد است که پر کردن داشبورد با نمایشگرهای متعدد دیگر حتی یک ویژگی جذاب هم محسوب نمی‌شود، چرا که امروزه “همه‌ی خودروها یک نمایشگر بزرگ دارند.” این حرف از کسی شنیده می‌شود که روزی نمایشگر ۵۶ اینچی هایپراسکرین را برای مدل‌هایی مانند EQS یک نوآوری بزرگ می‌دانست.

مرسدس می‌داند که برای حفظ اعتبار گذشته‌اش باید در بخش‌های دیگری نیز بهبود پیدا کند:

پس ما باید فراتر از نمایشگر، لوکس بودن را ایجاد کنیم. به همین دلیل از هنر ساخت و ظرافت صحبت می‌کنم. تاکید زیادی روی بهتر کردن خودروها داریم.

مشکلات نمایشگرهای غول‌پیکر

واگنر همچنین اعتراف کرد که نرم‌افزار نمایشگرهای بزرگ هنوز جای کار دارد:

از نظر نرم‌افزاری، کیفیت چندان خوبی نداشته‌ایم. وقتی یک نمایشگر بزرگ دارید، محتوای جذاب و خاصی هم باید روی آن نمایش داده شود. بنابراین در حال کار روی محتوای خاص‌تر و سرگرم‌کننده‌تر هستیم.

با این وجود، هایپراسکرین همچنان در خط تولید باقی خواهد ماند. مدل فیس‌لیفت S-Class 2026 یک “ارتقای بزرگ” دریافت می‌کند که شامل نمایشگر مشابه EQS خواهد بود. مرسدس قصد دارد این مدل بنزینی لوکس را هم‌راستا با پرچم‌دار برقی خود پیش ببرد.

تمرکز بیش از حد بر نمایشگرها مشکلاتی نیز ایجاد کرده است، مانند:

  • داشبوردهایی که به سادگی اثر انگشت را نشان می‌دهند.
  • حاشیه‌های ضخیم نمایشگر که در یک خودروی لوکس چندان زیبا به نظر نمی‌رسند.
  • حذف دکمه‌های فیزیکی و جایگزینی آن‌ها با کنترل‌های لمسی در سیستم اطلاعات-سرگرمی.

این مورد آخر بسیاری را آزار می‌دهد، چرا که سوئیچ‌های فیزیکی باکیفیت، حس برتری و کاربری راحت‌تری نسبت به نمایشگرهای لمسی دارند.

هوش مصنوعی و طراحی خودرو

در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر طراحی خودرو، واگنر به طرز بی‌رحمانه‌ای صادق بود:

۹۹ درصد چیزهایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند، آشغال‌اند.

با این حال، او باور دارد که این فناوری در حال پیشرفت است و در آینده تغییرات بزرگی ایجاد خواهد کرد:

فکر می‌کنم تا ۱۰ سال آینده، بیشتر طراحی‌ها را هوش مصنوعی انجام خواهد داد و طراحان را از دور خارج می‌کند. جانشین من یک ماشین خواهد بود و از حقوق من هم ارزان‌تر خواهد بود!

نظر شما چیست؟ آیا نمایشگرهای بزرگ واقعاً نماد لوکس بودن هستند یا باید به المان‌های سنتی‌تر برگردیم؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. bMw

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هیچی دکمه به جای مانیتور نمیشه
    البته نمیشه از پیشرفت غافل شد

    موافقم 10
  2. مصطفی

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بنظرم دکمه های فیزیکی احساس بهتری به راننده می‌دهد
    و اینکه جایگزینی خیلی از کار ها مانند طراحی خودرو و …. و واگذاری آن به ربات ها اشتباه مخض است
    منظورم این است که از هوش مصنوعی باید به اندازه استفاده شود نه خیلی زیاد

  3. AMANTE

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    نمایشگر های بزرگ هیچ وقت نماد لوکس بودن نبودن، نیستن و نخواهند بود.
    فقط یک ایده سریع و راحت برای طراحی داشبورد جلو بودن. مثل ایده ساده چراغ دو قسمتی که بالا نازک و پایین بزرگ و همین ایده ها باعث بی روح شدن ماشین ها شدن.
    شما این دو تا طراحی داخلی S Class رو نگاه کنید.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/pic_4.webp
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/11/Mercedes-S600-4.jpg
    آدم با دیدن شون لذت میبره.
    این پست ام ارزش داره دوباره ببینید.
    https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-600-%D9%BE%D9%88%D9%84%D9%85%D9%86-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%A8/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا