مرسدس بنزهوندا

نبرد بهترین هاچ‌بک‌های داغ جهان، هوندا سیویک تایپ R یا مرسدس بنز A45؟

مرسدس A45 AMG پس از بروزرسانی اخیر بهتر شده است اما آیا حریف یکی از برترین هاچ‌بک‌های داغ جهان خواهد شد؟

خودروهایی که در اینجا داریم، دو نمونه از درخشان‌ترین هاچ‌بک‌های داغ بازار هستند. مرسدس A45 S AMG خودرویی است که در نسل قبلی خود، هایپر هاچ‌بک را تعریف کرد و در نسل بعدی همه‌چیز را به سطح بالاتری ارتقاء داد. این ماشین اخیراً فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده و به همین دلیل می‌خواهیم آن را در برابر یکی از بهترین‌ها قرار دهیم. هوندا سیویک تایپ R با پرفورمنسی فراتر از رقبای معمول، مدت‌ها است که از جایگاه خود بالاتر رفته و این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا باید سراغ مدل‌های لوکسی مثل A45 رفت. با این حال، وقتی دو ماشین رودرروی هم قرار می‌گیرند، آیا هوندا واقعاً آنچه را که برای مغلوب کردن رقیب آلمانی نیاز است در اختیار دارد؟

مرسدس A45 S AMG

قیمت ۶۳,۲۸۵ پوند A45 S برای یک هاچ‌بک رقمی باورنکردنی است اما این مرسدس از ویژگی‌های زیادی برای توجیه قیمت خود برخوردار است.

ویژگی‌های فنی

A45 S از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر نسل قبلی استفاده می‌کند که البته حالا خروجی آن به اعدد فوق‌العادهٔ ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. بلوک این پیشرانه نسبت به دیگر مدل‌های A کلاس ۱۸۰ درجه چرخیده که یعنی توربوشارژر و منیفولد اگزوز به سمت عقب خودرو و منیفولد هوا به سمت جلو قرار گرفته که جریان هوا در داخل پیشرانه را بهبود می‌بخشد. میل‌لنگ آلومینیومی، سوپاپ‌های دود بزرگ‌تر از نسل قبلی و بهبود سیستم‌های خنک‌کننده، همگی به تولید ۲۱۰ اسب بخار قدرت در هر لیتر از حجم موتور کمک کرده‌اند. نیروی پیشرانه هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

روی جاده

هرچند A45 S خودروی خشکی است اما راحت‌تر از بسیاری از هاچ‌بک‌های داغ دیگر عمل می‌کند. این یعنی سواری خودرو احساس خشنی ندارد اما بشدت کنترل می‌شود درحالیکه تعویض دنده‌های گیربکس هشت سرعتهٔ گاهی در سرعت‌های پایین کمی با تکان همراه است. همین عملکرد سیستم تعلیق باعث می‌شود خودرو در جاده‌های پیچ‌درپیچ رفتار خوبی را به نمایش بگذارد. فرمان نیز به این موضوع کمک می‌کند زیرا با وجود وزن سبک، بسیار دقیق است. A45 S همهٔ این‌ها را با چسبندگی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند و با شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه، پرفورمنسی در حد سوپراسپرت‌های چند سال پیش دارد.

ارائهٔ حداکثر گشتاور موتور در دور ۵ هزار rpm، راننده را تشویق می‌کند که برخلاف بسیاری از موتورهای توربو، دور موتور را بالا ببرد. در حالت تخته گاز، گیربکس دوکلاچه هم آنقدر سریع هست که بتواند سرعت و دور موتور را حفظ کند. در سرعت‌های بالا، A45 حتی با سفت‌ترین تنظیمات تعلیق، همچنان راحت و پایدار باقی می‌ماند و تنها نقطه‌ضعف، سروصدای زیادی لاستیک‌های پهن آن است.

کابین و فضای داخلی

در داخل، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروز شده است و صندلی‌های اسپرت جلو با تنظیمات زیادی برای راننده، ظاهر و احساس فوق‌العاده‌ای دارند. بااین‌حال، طبق استاندارد هاچ‌بک‌های کامپکت، A کلاس از لحاظ کارایی داخلی و فضای صندوق در رتبه‌های پایینی قرار می‌گیرد اما در مقایسه با خودروهایی با پرفورمنس مشابه، بطور چشمگیری کاربردی خواهد بود زیرا هرچند سیویک تایپ R و دیگر رقبا مثل آئودی RS3 و گلف R در عقب فضای بسیار بیشتری دارند اما خودروهای زیادی با شتاب زیر ۴ ثانیه وجود ندارند که بتوانند پنج نفر را در خود جای دهند.

هوندا سیویک تایپ R

قیمت ۵۰ هزار پوندی سیویک تایپ R در مقایسه با بسیاری از هاچ‌بک‌های داغ رقم زیادی است ولی هنوز هم ۱۳ هزار پوند از A45 S کمتر است.

ویژگی‌های فنی

مثل مرسدس، سیویک هم از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که از نسل قبلی گرفته شده اما بهبودهای تدریجی، هم قدرت و هم مصرف سوخت را بهتر کرده است. اصلاح توربوشارژر و سیستم اگزوز و ورود هوا ازجمله تغییرات این موتور هستند که خروجی را به ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور رسانده‌اند. این اعداد هرچند ۸۹ اسب بخار و ۸۰ نیوتن متر کمتر از مرسدس هستند اما سیویک وزن بسیار کمتری هم دارد و با ۱۴۲۹ کیلوگرم، ۲۵۱ کیلوگرم از رقیب آلمانی سبک‌تر است. تفاوت دیگر اینکه تمام نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

روی جاده

رانندگی با سیویک در هر سرعتی رضایت‌بخش است و پدال‌ها و وزن فرمان همگی به خوبی تنظیم شده‌اند. سواری خودرو در رانندگی‌های روزمره نسبتاً مناسب است ولی کمی سفت‌تر از مرسدس احساس می‌شود درحالیکه در حالت اسپرت‌تر، شرایط بسیار سفت‌تر می‌شود. سیویک برای رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم اعجوبه است. پشت فرمان، می‌توانید با آگاهی کامل از آنچه زیر خودرو می‌گذرد به پیچ‌ها حمله کنید و این نشان می‌دهد شاسی چقدر دقیق است. فرمان وزن بیشتری نسبت به A45 S دارد اما جلوی خودرو آنقدر چسبندگی دارد که می‌توان با سرعت بیشتری به سمت ای‌پکس پیچ حمله کرد.

در هوندا همچنین همه‌چیز دراماتیک‌تر احساس می‌شود زیرا خودتان دنده عوض می‌کنید و این اصلاً کار سختی نیست زیرا تایپ R به یکی از بهترین گیربکس‌های دستی مجهز است که در خودروهای جاده‌ای دیده‌ایم. پدال‌ها نیز به خوبی برای جابجایی پاشنه و پنجهٔ پا تنظیم شده‌اند. پایداری سیویک در سرعت‌های بالا در حد مرسدس است درحالیکه سروصدای جاده در اینجا کمتر است. گشتاور دور پایین هم باعث می‌شود که حتی در دنده شش هم قدرت کافی وجود داشته باشد.

کابین و فضای داخلی

فضای کابین سیویک خاص‌تر از مرسدس احساس می‌شود نه به دلیل متریال یا طراحی که هیچکدام به اندازهٔ رقیب لوکس آلمانی چشمگیر نیستند بلکه به این دلیل که بنظر می‌رسد بیشتر روی راننده تمرکز دارد. هرچند سیویک هم هاچ‌بکی پنج‌در است اما ظرفیت تنها چهار سرنشین را دارد. با این حال، این ژاپنی آتشین ۱۴۹ میلی‌متر طول بیشتری نسبت به A45 دارد که بنظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این طول اضافی نصیب سرنشینان عقب شده است زیرا فضای پا در اینجا عالی است. صندوق بار سیویک هم با ۴۱۰ لیتر، بزرگ‌تر مرسدس است اما شکل آن کمی نامنظم است و بارگیری وسایل بزرگ‌تر ممکن است دشوار باشد.

نتیجه

مقام اول: هوندا سیویک تایپ R

نقاط قوت: پرفورمنس خارق‌العاده، شاسی توانمند و پر از بازخورد، کابین جادار

نقاط ضعف: مصرف سوخت کمی بالا، نسل قبلی با قیمت کمتر هیجان مشابهی را ارائه می‌کرد

هوندا یک بار دیگر ثابت کرد که می‌داند چگونه هاچ‌بک داغی با توانایی‌های خیره‌کننده تولید کند. این ماشین در برابر حد نهایی هاچ‌بک‌ها قرار گرفت و پیروزر شد. سیویک با قیمت بسیار ارزان‌تر، کاملاً به مرسدس نزدیک شده و حتی در برخی قسمت‌ها بهتر است. علاوه بر این، تایپ R خودرویی فوق‌العاده کاربردی و مناسب استفاده‌های روزمره است. این نه‌تنها بهترین هاچ‌بک داغ حال حاضر بازار بلکه یکی از بهترین هاچ‌بک‌های داغ تاریخ است.

مقام دوم: مرسدس A45 S AMG

نقاط قوت: شتاب شگفت‌انگیز، هندلینگ بازیگوش، راحتی سواری مناسب

نقاط ضعف: قیمت گران، صندلی‌های عقب تنگ، سروصدای جاده

اشتباه نکنید، هرچند بروزرسانی اخیر تغییر چندانی را به دنبال نداشته اما مرسدس A45 S هنوز هم یک هاچ‌بک داغ عالی است. این ماشین به اندازه‌ای وحشی است که هیجان زیادی ایجاد می‌کند درحالیکه برای رانندگی‌های روزمره هم مناسب خواهد بود. دوم شدن در برابر یکی از بهترین‌های تاریخ خجالت ندارد و A45 S هنوز هم می‌تواند تقریباً در برابر هر رقیب دیگری غیر از سیویک برنده باشد.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس A45 S AMG

هوندا سیویک تایپ R

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت (اسب بخار) ۴۲۱ ۳۳۰
گشتاور (نیوتن متر) ۵۰۰ ۴۲۰
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد (ثانیه) ۳.۹ ۵.۴
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۷۰ ۲۷۵
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) ۹.۰ ۹.۶
طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر) ۴,۴۴۵ / ۱,۸۵۰ / ۱,۴۱۲ ۴,۵۹۴ / ۱,۸۹۰ / ۱,۴۰۱
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۷۲۹ ۲,۷۳۴
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۶۸۰ ۱۴۲۹
حجم صندوق بار (لیتر) ۳۷۰ ۴۱۰
قیمت پایه (پوند) ۶۳,۲۸۶ ۴۹,۹۹۵
قیمت تست‌شده (پوند) ۶۳,۹۱۰ ۵۰,۶۴۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    برنده مرسدسه کیفیت داخل ماشینو نگاه کن خیلی از سوپر اسپرتا ندارن قوی ترین خودروی چهارسیلندرو داری و بنز تو همه چی عالیه

    موافقم 104
    مخالفم 86
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      چه انتخاب سختی ، من اگه باشم بین بنز و هوندا ، هایاندای الانترا N رو انتخاب میکنم 😂 !!!

      راستی چه خبر از هایاندای الانترا N ، نکنه اینم چند وقت دیگه میپیونده به جمع بدبخت‌شده‌هایی چون استینگر و k900 با ۵ تا دونه فروش تو آمریکا ، وای خدا نکنه ، وای زبونم لال ، چه بیتربیتم من ، وای 👣 !

      موافقم 21
      مخالفم 85
      1. Car love

        ۱۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)
    2. amir

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      من موندم با کدوم منطقی هوندا برده
      کی بنز رو ول میکنه ؟ مشخصا بنز سره مگر نوید خان این مطلب رو نوشته باشه

      موافقم 36
      مخالفم 29
      1. کیارش

        ۱۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        با کدام منطق؟ با منطق حسودی و بدجنسی این تیم انگلیسی ک با المانها چون همیشه در رقابت هستن و اکثرا کم میارن و می خوان با این شیوه ها رقیبشان را بکوبونن

        موافقم 22
        مخالفم 13
        1. مانی

          ۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          یعنی‌ قشنگ چرت گفته
          میگه مرسسد(۶۳) از هوندا(۵۰) گرونتره
          مرسدس ۸ دنده اتومات دو کلاچه هست هوندا دستی‌
          مرسدس ۲ دیفرانسیل هست که اگه اشتباه نکنم حالت انتقال نیرو به محور عقب هم داره هوندا دف جلو هست
          موتور مرسدس خیلی‌ قویتره
          طراحی و کیفیت و …. و اصلا آرم خشک و خالی مرسدس کجا هوندا کجا
          مرسدس قیمت گذاشته ۶۳ من اگه جای هوندا بودم از خجالت آب میشدم تا قیمت بذارم ۵۰
          هوندا اصلا نمیارزه تهش،دست بالا ۴۰ قیمت خوبیه براش

    3. پیام

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2135 ديدگاه)

      قطعا بنز

      موافقم 32
      مخالفم 17
  2. Ahmad

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (195 ديدگاه)

    صد در صد هیجان گیربکس دستی بیشتره و استهلاکش هم کمتره ژاپنی هم هست از لحاظ کیفیت قطعات هم خیالت راحته پس انتخابم ژاپن

    موافقم 61
    مخالفم 73
    1. Killer

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      تو برای همین بنز نخریدی پس چون از لحاظ کیفیت قطعات آلمانی اونم بنز خیالت راحت نبود!

      موافقم 60
      مخالفم 27
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        نه عزیز
        چون نظر شما را نمیدونست بنز نخرید و اگر نه چی بهتر از مربا الانترا N !

        موافقم 17
        مخالفم 30
  3. Reza Waffen SS

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    مرسدس بنز A45 : 👍
    سیویک تایپ R : 👎

    موافقم 131
    مخالفم 109
  4. MILADZM

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آخ آخ که چقد من این a45s رو دوس دارم
    کلی ازش کلیپ یوتیوب دیدم
    بقدری وحشیه که اصلا آدم از پشت گوضی هم آدرنالینش رو میگیره
    اگه در حال حاضر فقط حق انتخاب یه ماشین صفر داشته باشم اون a45 s ئه

    موافقم 47
    مخالفم 33
    1. MILADZM

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      قشنگ مشخص بود که نگارنده یا فن کله خراب ژاپنی ها بود یا یه رگه ش از سامورایی های کاتانا پلاستیکی به دست

      میگه کابین اون یکی ماشین که اصلا اسمش هم نمیدونم چی چیه از بنز خاص تره !
      بعد ببین طرف چقد متعصب و رشوه خوره که این حرفو میزنه !
      کابین مرسدس با اون ambient lightning خلاقانه محصولات بنز تو شب یکی از زیباتریناس !

      موافقم 27
      مخالفم 64
      1. phonix

        ۱۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        نویسنده مجله خودرو که اسم هوندا سیویک رو نشنیده باشه ؟ جالبه

        موافقم 43
        مخالفم 8
      2. amir

        ۱۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        پیام
        کابین بنز خیلی باحاله انگار تو قصر نشستی با اون ambient lightning قشنگ آرامش پیدا میکنی
        بعدا هم سامورایی های کاتانا پلاستیکی به دست؟ دیگه به مردمان چوسان قدیم از اوناش که کله قند میزاشتن سرشون ریشاشونم مثل ریشه های پیاز بود ببخشید

        موافقم 13
        مخالفم 4
  5. ARIAN

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (347 ديدگاه)

    ظاهراً کسی که پشت بنز نشسته یا گیج بوده یا مست و پاتیل! مرد حسابی شتابش به تنهایی برای برنده کردن بنز کافیه بعد مقام اول نوشتی هندا؟؟ هندا سیویک یکی از بهترین هاچبک هاست اما این مدل از بنز حداقل سه چهار سرو گردن بالاتر از اینه.

    موافقم 38
    مخالفم 40
    1. phonix

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بنز عملا زیاد رویه صرفا خواستن بسازنش که بگن ببین ما هم میتونیم .
      در اون طرف سویک عملا ساخته شده تا از اسم هوندا دفاع کنه که موفق هم بوده یه ماشین محور جلو و تک دیفرانسیل به خوبی با ماشینای دو دیفرانسیل رقابت میکنه

      موافقم 34
      مخالفم 20
  6. کاربر۳

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (152 ديدگاه)

    A45 یمقدار هیجان انگیز تر و البته گران تر!
    سیویک ارزان تر و راحتر و البته کند تر!
    انتخاب خودم مرسدسه.ولی سیویک هم نمیتونم کنار بزارم.

    موافقم 34
    مخالفم 5
  7. S

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    تو این چند وقت که پستای واقعا مسخره ای تو سایت خوندم ولی واقعا با دیدن این پست مسخره دیگه نتونستم چیزی نگم. خداوکیلی با چه منطقی الان هوندا اول شد؟؟؟؟ 🤔🤔🤔🤔 a45 تو کلاس خودش همیشه حرف اول زده تو دنیا بعد اینجا هوندا سیویک اول میشه فقط میخوام بدونم چجوری سیویک اول شده. دیگه چشم داریم مشخصات جفتشون داریم میبینیم. من احساس میکنم اینجا کلا با بنز مشکل دارن

    موافقم 35
    مخالفم 31
    1. کیارش

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      با منطق کلاه انگلیسی😉

      موافقم 5
      مخالفم 4
  8. Oxygen

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    چه مقایسه خنده داری بود 🤣😂😂 آخه بنز برند لوکس به هوندا اکونومی چه ربطی داره !! تو خط مستقیم که a45 محوش میکنه و تو پیست هم که همیشه هندلینگ ماشین های amg زبان زد بوده پس هر جوره حساب کنی باید بنز برنده میشد اما حالا چطوری این اتفاق نیفتاد واقعا جزو عجایب هست ( رشوه هوندا ) 😂😂

    موافقم 29
    مخالفم 27
    1. sina

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2657 ديدگاه)

      تو پیست سیویک بنز رو میبره
      هست مطلبش تو همین پدال

      موافقم 34
      مخالفم 16
    2. بهنام

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (903 ديدگاه)

      Oxygen حیفه که امثال تو دارن مصرف میکنن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. ^MSP^

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    آقا ،
    این ماشین ها رو بزارید کنار
    ما خودمون 207MC , داریم ،
    از لحاظ برتری هم که ظاهر جوان پسند ،
    هم قیمت مناسب تر ،
    تازه ۲۰۷ که از اینا سر تره .
    اینا باید با ۲۰۶ مقایسه بشن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  10. 18:45

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    واقعا دست خوش به هوندا که نمیذاره حتی رقبای آلمانی هم بهش نزدیک بشن!
    خودرویی فوق العاده کاربلد و درعین حال بدون حاشیه و جنجال الکی…
    درست به مانند سیکلت های بی نظیر این کمپانی، ساخته های چهارچرخ هوندا هم همیشه فرمول مهندسی ناب و تجربه سواری خاطره انگیزی دارن…
    دوستایی که میگن مرسدس اوله بخاطر کیفیت بالای کابین و پرستیژ!! باید بگم مرسدس تو این کلاس هنوزم استاد تمام نشده و درضمن تو مقایسه ها هیچوقت برند و کیفیت داخلی موجبات اصلی پیروزی یه برند نبوده و نیست…

    موافقم 23
    مخالفم 14
  11. hameds1

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من خودم عاشق سیویک تایپ آرم ولی این مرسدس هم شاهکاره
    هم موتورش خیلی قوی تره در عین حجم یکسان، هم کم مصرف تره و هم به دلیل دو دیفرانسیل بودن شتابش خیلی بهتره
    ولی چون هوندا گیربکسش دستیه و ظاهر و حال و هوای اسپرت تری داره اینجا برنده اعلامش کرده

    موافقم 11
    مخالفم 3
  12. ARMAN سابق

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (487 ديدگاه)

    من سیویک رو انتخاب می کنم به این دلیل که وزن کمتری داره و از اون مهمتر رانندگی مکانیکی تری داره.
    ولی بنزم واقعا بی نظیره

    موافقم 15
    مخالفم 3
  13. امیر

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    رپورتاژ بود دیگه درسته ؟ از اون دست تبلیغات که میان محصولشون رو با بهترین در رده خودش مقایسه میکنند .

    موافقم 33
    مخالفم 17
    1. حسین

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      فکر کردی سیویک تایپ آر با اون شهرت و محبوبیت نیاز رپرتاژ داره؟ واقعا قبل نظر دادن فکر هم می کنین؟ اسم سیویک اینقدر بزرگ هست که نیاز به هیچ تبلیغی نداشته باشه.
      بهترین این رده همین تایپ آر هست که کورد اکثر پیست هارو توی این سگمنت داره

      موافقم 25
      مخالفم 41
  14. مجتبی .

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    درقدرت وشتاب برتری بابنزه دراین کلاس حجم صندوق بار نمیتونه ملاک باشه ولی هوندا هم همشه جزو بهترینهای این کلاس بوده قطعا نمیشه نظر داد حداقل برا ماکه فقط باید چندتا عکس وجدول رومقایسه کنیم اما ممکنه کارشناس دیگه ای برتری روبه بنز بده چون همینطور که اشاره شد فاصله جزعیه درهر صورت هردو عالی. تواین کلاس انتخابم گلف

  15. downfall

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    سلطان این کلاس فقط النترا n که تو یپست جزغاله شد و راننده رو به صورت کباب کوبیده تحویل داد

    موافقم 19
    مخالفم 3
  16. امپراتوری خورشید

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هوندا عشقه ❤

    موافقم 13
    مخالفم 5
  17. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1517 ديدگاه)

    من انتخابم بنز

    موافقم 4
    مخالفم 3
  18. yaghoub

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (342 ديدگاه)

    بنز خیلی خوبه
    ولی هوندا ارزان تر و سبک تره و گیربکس دستی داره
    در ضمن از نظر طراحی من سیویک رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 15
    مخالفم 1
  19. Enzo Ferrari 2008

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    مرسدس بنز کوچیک و سریع تره

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. yaghoub

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (342 ديدگاه)

      بنز تو مسیر مستقیم سریعتره ولی به دلیل وزن بالا نمیتونه تو پیست خیلی چابک باشه .
      برای اثبات حرف من میتونید به رکورد هر دو تو نوربرگ رینگ یه نگاه بندازید

  20. مجتبی

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه مقایسه و نتیجه گیری غیر منطقی !!! بین ۲ ماشین با ذات اسپرت ، دلیل برنده بودن به جای پرفورمنس بهتر ، جای پای ردیف دومه !!! خب یه ون بذارید جلو فراری بعد بگید چون جاش بیشتره پس بهتره !!!

    موافقم 9
    مخالفم 10
  21. ❤BMW❤

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    من انتخابم احساسیه ،
    چشم بسته هوندا واسه دنده دستی و طراحی شاهکار

    موافقم 8
    مخالفم 4
  22. shetab-car

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    بنز فقط از روی لوگوش میشه تشخیص داده بنزه طراحی چراغ های عقبش هم دوست ندارم
    تو طراحی کلی به نظرم هوندا هماهنگ تره
    اما انتخابم بنز خواهد بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. دانیال

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

  24. همایون

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (772 ديدگاه)

    از جملات ابتدای مقایسه معلوم بود که اون کسی که این مقاله رو تهیه کرده سفارشی عمل کرده وگرنه هرجوری حساب کنی مرسدس اونقدر برتری داره که ارزش سیزده هزارتا اضافه پرداخت رو داشته باشه اصلا خود برندش نسبت به هوندا واسه مالک میتونه یه امتیاز مثبت تو خرید باشه بماند که تو بقیه چیزها هم برتره کلا فعلا تو هاچ بکهای داغ هیچ خودرویی به بنز نزدیک هم نشده در حالی که میتونست با ارائه یه نسل جدید با مدل قویتر همین موتور که تو سی کلاس هستش فاصله رو با رقبا بیشتر کنه ولی احتمالا دیگه نسل بعدی نخواهد داشت متاسفانه

    موافقم 2
    مخالفم 3
  25. سپهر

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (388 ديدگاه)

    جایی که آلمانی هست ژاپنی کیلو چند

    موافقم 1
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا