مرسدس بنز

مدیرعامل مرسدس بنز: خریداران خودروهای V8 به مدل های برقی روی می‌آورند

مدیر مرسدس AMG معتقد است که خریداران خودروهای V8 این شرکت به فناوری‌ها روز اهمیتی زیادی می‌دهند.

مرسدس AMG پس از آنکه حجم و تعداد سیلندر موتورهای نسبتا اقتصادی خود را کاهش داد و با استقبال خوب مشتریانش روبه‌رو شد، تصمیم گرفت تا پا را یک قدم فراتر از این بگذارد. مدیرعامل این برند، «Michael Schiebe»، در مصاحبه‌ای تازه با مجله اتوکار بیان کرد که اطمینان دارد خریداران خودروهای V8 بزرگ مرسدس با تغییر پیشرانه و برقی‌شدن خودروهایشان مشکلی ندارند.

مشتریان به‌خاطر خود موتور V8 به سراغ برند (مرسدس AMG) آمده‌اند نه‌ به‌خاطر موتور بزرگ. آن‌ها فناوری موجود در موتور ما را دوست داشتند. پس وقتی حرف از رانندگی برقی باشد، مطمئنم که از آن استقبال خواهند کرد چراکه به‌روزترین و بهترین چیزی است که می‌توانند داشته باشند.

مدیرعامل مرسدس AMG با این بیانیه اعلام کرده خودروسازی پرطمطراق آلمانی مشتریانی فناوری‌پسند دارد. اگر آخرین فناوری شرکت شامل حذف موتورهای درون‌سوز باشد، باز هم مشتریان مرسدس آن را خریداری خواهند کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که AMG فلسفه کاری «یک مرد یک پیشرانه» خود را فراموش کرده و به‌زودی آن را کنار خواهد گذاشت. مدیرعامل این برند باور دارد که مردم نه‌تنها با این تغییر مشکلی ندارند بلکه از آن استقبال هم خواهند کرد.

هر چند که مرسدس AMG در تلاش است تا برای عقب نماندن از قافله خودروهای برقی، به این انقلاب بپیوندد اما برنامه کوتاه‌مدتی برای حذف موتورهای درون‌سوز V8 ندارد. یک ویدئوی جاسوسی تازه نشان داده که مدل CLE63 خودروی بعدی این شرکت خواهد بود که به یک واحد V8 مجهز خواهد شد. گزارش‌ها تاکید بر آن داشتند که نسخه تازه CLE به موتوری کوچک و فناوری برقی بیشتر مجهز خواهد شد اما این روند تغییر کرد. البته که فروش نه‌چندان مناسب مدل C63 هم در این تغییر سیاست بی‌اثر نبوده و حتی باعث شده تا قیمت این خودرو در آلمان با تخفیفی قابل‌توجه همراه شود.

مرسدس AMG با وجود نگهداری از تعداد محدودی از V8هایش، همچنان به فکر برقی‌شدن است و در این راستا، مدل‌های V8 کوپه V63، شاسی‌بلند GLC63 و سدان تجاری E63 را کنار گذاشته است.

مدیرعامل این برند آلمانی درکنار تاکید بر پذیرش عمومی به سمت دیگر ماجرا هم واقف است و می‌گوید که برخی مشتریانشان هم دیرتر از سایرین با فناوری‌ها خو می‌گیرند. او می‌گوید که در مواجهه با فناوری باید ذهنی باز داشت. این مدیر ارشد پیشتر از هم قرار دادن موتوری ۴ سیلندر درون C63 حمایت کرده و آن را پیش رو قلمداد کرده بود.

هر چند به نظر می‌رسد که مرسدس AMG دیگر به تولید خودروهای قدرتمند درون‌سوز اعتقاد ندارد اما حقیقت این است که این برند هزینه زیادی را روی توسعه مدل‌های قدرتمند هیبریدی گذاشته و هم‌اکنون روی تولید پلتفرم برقی خود تمرکز دارد. توسعه و پیشبرد معماری AMG.EA چندین سال به درازا کشیده است؛ مجله اتوکار هم با تکیه‌بر منابع معتبر خود به این نتیجه رسیده است که مرسدس‌ حتما از یک سوپراسپرت برقی رونمایی خواهد کرد. پایه‌ و شالوده تولید این سوپراسپرت را معرفی مدل مفهومی وان-اِلِوِن رقم زد. گویا این سوپراسپرت تمام برقی برای جذب هرچه بیشتر مشتریان و طرفداران این برند، به‌عنوان جانشین SLS AMG 2013 وارد بازار خواهد شد.

فعالیت‌های این برند آلمانی در حوزه موتوراسپرت هم گسترده شده و تلاش کرده که با ترکیب کردن دو زیرشاخه خودروسازی و مسابقه‌ای خود، ابرخودروی AMG وان را به‌ محصولی یگانه تبدیل کند؛ خودرویی توانمند که اخیرا رکورد خود را در پیست نوربرگرینگ شکست. نظر شما درباره مسیر مرسدس AMG چیست؟ آیا مرسدس‌های برقی صرفا محصولاتی لوکس و اقتصادی خواهند شد یا این برند لوکس-اسپرت به مولفه‌های لازم برای ایجاد هیجان هم توجه خواهد کرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (299 ديدگاه)

    کاملا دروغ و اشتباهه. اگه قرار بود خریدار V8 به برقی رو بیاره اونوقت C63 جدید شکست نمی‌خورد. تازه اون کاملا برقی نیست و یه موتور ۴ سیلندر غول داره.

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. hosen

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      دقیقا موافقم
      حتی اون موتور 4 سیلندر پرقدرت بنز هم نمیتونه عاشقان موتور حجیم رو ارضا کنه چه برسه به اینکه برقی باشه.

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. amirkhanzadeh

        ۱۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (618 ديدگاه)

        اینکه بخش پیشرفت و توسعه داره برای آینده برنامه ریزی می کنه خوب
        چون شرکت های با برنامه های آینده هیچ وقت شکست با ورشکست نمی شند
        ولی برای الان باید همون هیولا های درون سوز رو بدن بیرون مردم صدا و قدرت و هیجان می خوان نه تسلا

    2. علی Shelby

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (368 ديدگاه)

      بنظر من خودرو هایی مثل خودرو های شهری ، تاکسی ، ون های مسافر بری و اتوبوس ها برقی شن خوبه .
      هم آلایندگی کمتر میشه هم صدا
      ولی خودرو های عضلانی و اسپورت و هایپر کار برقی نشن بهتره
      ولی اگر قراره که برقی شه در کنار خودرو های درون سوز باشه نه همه برقی
      ماشین های افرود هم به هیچ عنوان نباید برقی شن

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. حسام

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      یعنی مدیرعامل مرسدس بنز دروغ میگه و شما اثباتش کردی؟
      فقط اکثریت ماشین باز ها در ایران هستن که از خودرو های برقی خوششون نمیاد چون مردمی که بنز سوار بودن عشق و حالشون رو کردن و حالا میخوان برقی رو تجربه کنن اما تو ایران حتی کسی که وضع مالیش خوب بوده 10 ساله که ماشین درست حسابی ندیده چه برسه به اونی که وضع مالیش خوب نیست و ماشین های اسقاطی با پلتفرم 35 ساله سوار میشه.
      دیگه گذشت اون دوران تنفس طبیعی 8 سیلندر
      این کامنت دیسلایک زیاد میخوره چون درک درستی وجود نداره و اکثرا جزو دست دومی هستن که عرض کردم.

  2. ALI.A.NLANSR

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    منم قبول دارم اگه بنز هم قرار باشه برقی کنه دیگه فاتحه….

    موافقم 2
    مخالفم 2
  3. علی Shelby

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (368 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mercedes-amg-sl63-s-e-performance-review-30.jpg

    اون نوشته وی ۸ بای توربو رو دیدم یاد مازراتی مراک و بای توربو افتادن

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. پیام

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2105 ديدگاه)

    یه عده فکر می کردن هیوندای دیوانست رفته سمت خودرو برقی!

    موافقم 1
    مخالفم 8
  5. Ali

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    یادمه وقتی که دو نسل قبلی مرسدس اس کلاس داشت رونمایی میشد داخل تخت گاز در موردش میگفتن اگر میخوای بدونی ۱۰ سال دیگه خودروها از چه تکنولوژی هایی استفاده میکنن یکی از اینا باید بخری چون بنز از لحاظ تکنولوژی و امکانات به خصوص داخل اس کلاس همیشه پیشتاز بود در حدی که بین خودروهای لوکس رقیبی نداشت ولی اون زمان گذشته و این با آمار فروش اس کلاس جدید کاملا نمایان شده.
    مردم تکنولوژی رو دوست دارن.
    ولی نه وقتی که به قیمت از بین رفتن درون سوز ها باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  6. JaMsHiD-B

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    اونها عاشق فناوری AMG بودن
    اگر برقی بشه چه فرقی با ماشینای چینی قراره بکنه به جز یه آرم بنز و خدمات پس از فروش و کیفیت بهتر؟
    برقی فقط یه آرمیچره فناوری براش مثل یک جوک میمونه
    خیلی مسخرس خیلیییییی
    حالم از دنیای جدید بهم میخوره
    اه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا