آکورااینفینیتیمرسدس بنز

درگ مدل‌های اسپرت آکورا و اینفینیتی با نسل قبلی مرسدس C43 AMG

در این درگ، نسل قبلی مرسدس C43 AMG در برابر آکورا TLX تایپ S و اینفینیتی Q60 Red Sport از ژاپن قرار گرفته است.

نسل کنونی مرسدس C43 AMG پیشرانه V6 توئین توربوی قبلی خود را کنار گذاشته و از قوای محرکهٔ هیبریدی با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند ولی بااین‌حال، نسل قبلی این سدان اسپرت آلمانی هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برادر ضعیف‌تر C43 در ابتدا C450 AMG نام داشت اما برای مدل ۲۰۱۷ به C43 تغییر نام داد و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک خود را هم با یک نمونه جدید ۹ سرعته جایگزین کرد.

البته هرگز نمی‌توان C43 را یک AMG واقعی دانست زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی آن که ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به‌صورت دستی در افلترباخ مونتاژ نمی‌شود. بااین‌حال، نام AMG روی این ماشین برای ترساندن رقبا کافی است. سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی درگ خود، این سدان اسپرت آلمانی را در برابر دو خودروی اسپرت ژاپنی قرار داده است که هردوی آن‌ها را شرمنده کرد. در درگ‌هایی که از حالت سکون آغاز می‌شود، C43 خیلی زود و با اختلاف از دو رقیب ژاپنی جلو می‌افتد که قطعاً بخشی از این عملکرد خوب به خاطر تعویض دنده‌های سریع گیربکس و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic است.

بااین‌حال، در دو مسابقهٔ رولینگی که از سرعت ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود هم شرایط تغییری ندارد و بازهم مرسدس پیروز است. این سدان آلمانی از لحاظ قدرت و وزن بین دو رقیب ژاپنی قرار می‌گیرد. در یک سمت، آکورا TLX تایپ S قرار دارد که پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 آن برخلاف دو رقیب دیگر فقط یک توربوشارژر دارد و با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور و ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. این سدان ژاپنی همچنین با ۱۹۰۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه هم به‌حساب می‌آید و بنابراین نباید انتظار زیادی از آن داشت.

اما از سوی دیگر، اینفینیتی Q60 Red Sport قوی‌ترین و سبک‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود ولی بازهم در برابر مرسدس حرفی برای گفتن ندارد که دلیل اصلی این موضوع به‌احتمال‌زیاد عملکرد نه‌چندان خوب گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. این همان پیشرانه‌ای است که در نیسان Z جدید هم استفاده می‌شود.

مشخصات فنی

 

مرسدس C43 AMG

آکورا TLX تایپ S

اینفینیتی Q60 Red

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۸۵ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۸۰ کیلوگرم ۱۹۰۵ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت ۵۷,۵۵۰ دلار ۵۳,۷۰۰ دلار ۵۹,۱۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    C43 AMG انتخابم

    موافقم 32
    مخالفم 5
    1. علی

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      هرسه عالی . ولی کم خرج میخوای باید آکورا را انتخاب کنی بعد اینفینیتی

      موافقم 8
      مخالفم 4
  2. امیرحسین

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فقط اینفینیتی

    موافقم 17
    مخالفم 17
  3. امیرحسین

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    کسی اطلاع داره رئیس اینستاگرام پاسخ داده به ایران برای نمایندگی زدن تو ایران ؟

    موافقم 2
    مخالفم 27
    1. phonix

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      اینستا زیر مجموعه متا یا همون فیسبوکه که یکی از مدیران فیسبوک ( نه شخص زاکربرگ ) گفته خودمون رو درگیر گوش دادن به حرف ج ا نمیکنیم . و اهمیت نداره حرفشون
      خلاصه : اینستا گرام و واتسپ فیلتر خواهند موند
      بقیش هم به زودی فیلتر میشه و وارد اینترانت میشیم

      موافقم 16
      مخالفم 4
    2. DoctoR

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      آره گفت سین کرد جواب نداد
      در آخرم برای ساقی زحمتکش دوستان آرزوی سلامتی کرد

      موافقم 20
  4. ممد ژانگولر

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    مرسدس همشونو قورت داد 👏

    ولی خداییش با آکورا خیلی حال میکنم 👌

    تازه فهمیدم آکورا آرمشو از چانگان چین کپی زده ولی برای اینکه کسی شک نکنه برعکسش کرده ناقلا 😅

    موافقم 24
    مخالفم 17
    1. phonix

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بنز قوی تره و گرون تر هم هست ( نسبت به زمان معرفی )
      کلا ژاپنی ها وارد حوزه المانی ها نمیشن یبار لکسوس اینکارو کرد موفق شد دیگه خودشم نرفت سمتش
      محدوده قیمتی المانی ها رو فقط المانی جماعت میتونه بسازه بقیه برندشون محبوبیت لازم رو نداره نه اینکه توان مهندسیش رو ندارن

      موافقم 8
      مخالفم 7
    2. imperial

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (تازه فهمیدم آکورا آرمشو از چانگان چین کپی زده ولی برای اینکه کسی شک نکنه برعکسش کرده ناقلا)
      https://logos-world.net/wp-content/uploads/2021/04/Acura-Logo-History-700×300.jpg

      https://logos-world.net/wp-content/uploads/2021/08/Changan-Logo-History-700×612.jpg

    3. علی

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      موقعی که هوندا کار مهندسی میکرد چین تو عهد حجر بود ، کجایی داداش حالت خوبه

      موافقم 17
      مخالفم 6
  5. احمدرضا

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    اینفینیتیم خوشگله خدایی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  6. R@min

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    موتور M276 مرسدس خودش دلیل کافی برای خرید چشم بسته هست.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. 4wheeled

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    مرسی بنز این نسلش دوست داشتنیه
    اون دوتا که هیچوقت تو درگ مالی نبودن هرچی درگ دیدم ازشون باختن

    موافقم 6
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا