به گفتهٔ نمایندگیهای مرسدس در آلمان، فروش C63 جدید نزدیک به صفر بوده و خریداران سراغ بامو M3 میروند با اینکه قدرت کمتری دارد.
نزدیک به یک سال از معرفی مرسدس C63 S E Performance میگذرد و چند هفتهای است که عرضهٔ این خودرو در آلمان آغاز شده است. بااینحال، به گزارش رسانههای آلمانی، نمایندگیهای مرسدس فروش این سدان اسپرت را ناامیدکننده توصیف کردهاند. C63 جدید پیشرانهٔ V8 خود را با قوای محرکهٔ چهار سیلندر پلاگینهیبریدی جایگزین کرده درحالیکه رقیب اصلی آن یعنی بامو M3 از پیشرانهٔ شش سیلندر استفاده میکند؛ اما سیلندرهای کمتر تنها دلیل شکست سدان مرسدس از رقیب باواریایی در بازار نیست و اختلاف قیمت قابلتوجه هم در این موضوع نقش دارد.
تیم مهندسی AMG معتقد بود خریداران از کاهش سیلندرها در نسل جدید C63 چشمپوشی خواهند کرد زیرا افزایش چشمگیر قدرت و تکنولوژیهای پیشرفته جذابیت این خودرو را بیشتر خواهد کرد اما متأسفانه با توجه به بازار داخلی آلمان به نظر میرسد این پیشبینیها کاملاً غلط از آب درآمده است. بر اساس اطلاعاتی که از نمایندگیهای مرسدس در آلمان جمعآوری شده، سفارشهای خرید C63 در حال حاضر نزدیک به صفر است. نمایندگیها دلیل استقبال سرد بازار از این سدان اسپرت هیبریدی را برتری رقیب باواریایی از نظر پیشرانه، قیمت و کیفیت میدانند.
قدرت بیشتر همیشه جوابگو نیست
قوای محرکهٔ C63 S E Performance که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است، مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که افزایش چشمگیری را نسبت به قدرت ۵۱۰ اسب بخاری موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسل قبلی نشان میدهد. بااینحال، در یک سدان اسپرت تنها اعداد روی کاغذ اهمیت ندارد زیرا موتور V8 بدون شک صدای جذابتری داشت. علاوه بر این، C63 جدید بسیار سنگینتر شده و وزن آن به ۲۱۳۰ کیلوگرم رسیده درحالیکه نسل قبلی تنها ۱۶۹۰ کیلوگرم وزن داشت.
در آلمان در حال حاضر قیمت C63 S E Performance از ۱۱۴,۸۸۸ یورو آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ بامو M3 کامپتیشن xDrive در این کشور ۱۰۰,۳۰۰ یورو است. اختلاف قیمت قابلتوجه ۱۵ هزار یورویی و همینطور پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بامو باعث شده M3 با وجود قدرت بسیار کمتر، گزینهٔ مطلوبتری برای خریداران باشد. بهاحتمالزیاد، به دلیل همین استقبال پایین خریداران مرسدس تصمیم گرفته C63 و نسل جدید E63 را دوباره به موتور V8 مجهز کند. به گفتهٔ دو منبع از داخل مرسدس، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۶ دو مدل مذکور را با همان پیشرانهٔ ۴ لیتری هشت سیلندر قبلی به بازار بفرستد.
F22RAPTOR
۲۲ مرداد ۱۴۰۲زور ندیدی هان
peyman56
۲۲ مرداد ۱۴۰۲اصلا نمی فهمم این سوسول بازیها یعنی چی.آخه مشتری بیجا میکنه نمیخره.یه مشورت از بزرگان خودروسازی ایران بکنید قبل از این مسخره بازیاتون.مگه مشتری هم آدمه؟؟واقعا برای این سیستم منحط غرب متاسفم
jaghori
۲۲ مرداد ۱۴۰۲کجا اند اونایی که فکر میکردند این طراحی بیامو مسخره و غیرقابل تحمل شده. سلیقه آلمانیها ممکنه با ما و شما فرق داشته باشه. نمونه اش این.
amirmohammmad
۲۲ مرداد ۱۴۰۲بابا بی ام و کارش درسته . پورشه و هیوندای هم دارن کم کم راه بی ام و رو میرن
محمدهادی
۲۳ مرداد ۱۴۰۲توی این دنیا حتی پیش بینی های مرسدس هم میتونه کاملا اشتباه از آب دراد
دیگه چه توقعی از شرکت های دربداغون داخلی میره…
آقا آلمانم عاشق بیمر زیاد داره ها
همه تو ایران فکمیکنن تو خود آلمانم مثل ایرانه، همه فقط رو مرسدس تعصب دارن…
نه آقا برند جوان پسند و هم تراز مرسدس اونجا نامی نیست جز سلطان BMW❤️❤️😍👏
من بشخصه بیمر فرقون هم بزنه ترجیح میدم بخرمش
چون قطعا فرقونی همه چیز تمامه
آرش
۲۲ مرداد ۱۴۰۲یکی از دلایلی که بی ام و این مدل طراحی رو انتخاب کرد گرایش مشتریان این کلاس به سمت خودروهای عضلانی آمریکایی بود مثل فورد و دوج اتفاقا طراحی خشن و عضلانی خوب جواب داده برای بی ام و
مهدی
۲۴ مرداد ۱۴۰۲عزیز ربط به طراحی نداره، سیاستی که بنز برای فنی این ماشین پیاده کرده اشتباس، وگرنه خوده المانیام طراحی این نسل رو اصلا نمیپسندن
ARMAN سابق
۲۲ مرداد ۱۴۰۲بیا
زمانی که معرفی شد من گفتم آقا این ماشین اصلا جالب نیستش بعد دوستان دیس دادن.
آقا این مدل ماشین ها رو افراد ماشین باز میخرن که فقط قدرت زیاد براشون مهم نیست بلکه صدای معرکه یه موتور حجیم خیلی براشون اولویت داره.
من خودم شخصا صدای موتور زیبا در کنار موتور حجیم بیشترین اولویت رو برام داره و اگه می خواستم بین این دو تا انتخاب کنم قطعا ب ام و رو انتخاب می کردم و اگه می خواستم تو این سگمنت انتخاب کنم لکسس is500 رو انتخاب می کردم به خاطر موتور V8 تنفس طبیعی
این ماشین هر چقدر تکنولوژی داشته باشه دوتا ایراد داره. یکی موتور ۴ سیلندر و یکی دیگه وزن خیل زیاد برای یه سدان کامپکت که روی هندلینگ ماشین خیلی تاثیر میزاره
AMANTE
۲۲ مرداد ۱۴۰۲اینکار مرسدس باعث شده مصرف سوخت کمتر و حس طبیعت دوستی بیشتری به C63 اضافه بشه که نتیجه اش بیمه و مالیات کمتر هست ولی کسی که بخواد مثبت صد هزار یورو خرج کنه این مبالغ اضافه اصلا براش مهم نیست.
JDM
۲۲ مرداد ۱۴۰۲BMW M3 نقش پررنگی تو بازار داشت حالا به دلایل مختلف ولی خرید هر کدوم سلیقه مشتری رو میطلبه من M3 رو ترجیح میدم با اینکه بیشتر از بنز خوشم میاد تا بیمر
خدایی برای وزن c63 اون چهارسیلندر انتخاب آنچنان خوبی نیست
R@min
۲۲ مرداد ۱۴۰۲کسی ب چهار تا دونه سیلندر پول نمیده. اینو مرسدس به طرز دردناکی فهمید.
JDM سابق
۲۲ مرداد ۱۴۰۲مرسدس باید مرسدس باشه تا بقیه براش سرو دست بشکونن. با 4 سیلندر و بج AMG بیشتر به یه بچه سوسول میخوره تا اصالت ناب بنز
ارنست کروم
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ای وای ،، اینو آلمانیا نپسندیدن ،،مشکلی نیست ،، دو تا کوئیک اس بهشون صادر کنین ،،، سهند و سبلانم تو راهه ،،،، چنان سرویستان را به موقع انجام دهیم که از خوشی بیفتین به فکر خودکشی
Enzo Ferrari 2008
۲۲ مرداد ۱۴۰۲کاشکی بیاد ایران تا جای پژو پارس زباله بگیره
البته این کاشکی های بچگانه هست 🥹😭
Bagher
۲۲ مرداد ۱۴۰۲اصلا مگه اینا قیمتشون یکیه که مقایسه میکنی
مردیم از خوشی
۲۲ مرداد ۱۴۰۲درسته پژو پارس را دو لا سه لا تو پاچه ملت میکنند ولی دیگه قیمتش به ۱۰۰ هزار نمیرسه که مقایسه میکنید
제네시스
۲۲ مرداد ۱۴۰۲M3 یه چیز دیگس اگه پولشو داشتم اولین انتخابم همین ماشین بود 😘
آلمانی باز
۲۲ مرداد ۱۴۰۲((نمایندگیها دلیل استقبال سرد بازار از این سدان اسپرت هیبریدی را برتری رقیب باواریایی از نظر پیشرانه، قیمت و کیفیت میدانند.))
بی صبرانه منتظر نظرات گرانبهای کاربر S هستم که معتقد بود c63 جدید عملکرد خیلی بهتری از m3 داره
S
۲۲ مرداد ۱۴۰۲دوست عزیز شما چرا همه چیو با هم قاطی میکنی اینجا راجب فروش صحبت کرده نه عملکرد فنی. خودت مطلب آخر بخون نوشته m3 با قدرت خیلی کمتر یعنی از لحاظ فنی عملکرد c63 بهتره اونم با موتور 4 سیلندر بعدم حالا اینا به کنار چرا راجب ماشینای سطح بالای این دو تا شما چیزی نمیگی؟ چون میدونی با اختلاف بنز برنده رقابت میشه. شما همه چیو قاطی نکن باهم من راجب عملکرد فنی میگفتم نه فروش. بعدم حالا تو این مدل اینطوری شده مدل های دیگه چی؟ مطمعا باش مرسدس دوباره این کلاس با هشت سیلندر و شش سیلندر بزنه فروشش بیشتر میشه دوباره. در کل فروش ماشین های مرسدس همیشه بیشتر بوده امارشم هست میتونی بری نگاه کنی
آلمانی باز
۲۲ مرداد ۱۴۰۲۱.دارم سدان های کامپکت دوتا کمپانی رو مقایسه میکنم چرا باید درمورد ماشین های سطح بالا چیزی بگم؟!تنها تیکه کلامت ماشین های سطح بالاس؟
۲. مگه فقط اسب بخار ملاک سنجش عملکرد فنی ماشیناس؟ تایم پیست چی میشه؟هندلینگ؟دستخور خوب؟
۳.فروش بنز همیشه بیشتر بوده؟😂حتی نسل قبلی این اتاق بنز با موتورv8 هم نتونست گرد لاستیک m3 رو بخوره تو فروش
https://www.pedal.ir/vision/best-selling-cars-ever-major-car-maker-3
۴.زیاد زور نزن بی ام وه تو این کلاس ۲۰ سال سابقه بیشتر داره…m3 تو این کلاس همیشه بهترینه چون تونسته تعادل رو بین همه فاکتور ها به بهترین شکل ممکن ایجاد کنه..هر چقدر هم توضیح بدی حقیقت تغییری نمیکنه
S
۲۲ مرداد ۱۴۰۲خب قیمت ماشینای مرسدس تو بازار جهانی گرونتر از بی ام و هستش اینو دیگه همه میدونن تو چرا انقدر تعصب الکی داری والا ما نمیگیم بی ام و بده من خودم یه سری مدلای بی ام و رو دوست دارم ولی تو انگار دشمنی داری با بنز. بعدم تو داری زور الکی میزنی همش میگی بی ام و بهتر از بنزه. الانم اومدی بالا الکی اسم منو آوردی که چی بشه؟ مثلا فکر کردی نمیتونم جوابت بدم؟؟؟ اینجا داره راجب فروش صحبت میکنه نه عملکرد. تو عملکرد خود متن داره میگه c63 قویتره. ولی تو فروش چون اومده از موتور چهار سیلندر استفاده کرده برا همین فروشش کمتر بوده که دوباره میخواد از سال دیگه موتور 8 سیلندر بیاره تو بازار. دوست عزیز تو وقتی میای هی بزور میخوای بگی بی ام و بهتر از بنزه پس دیگه به من نگو چرا مدل های دیگه مرسدس میاری تو بحث. وقتی داری بحث میکنی پای کلاسای دیگم میاد وسط که با اختلاف تو بیشتر کلاس ها مرسدس بهتر از بی ام و هست خودتم اینو خوب میدونی خواهشا دیگه هم اسم منو تو پیامات نیار چون من با آدم تعصبی که خودش زده به خواب بحثی ندارم به سلامت 👋👋👋
آلمانی باز
۲۲ مرداد ۱۴۰۲((والا ما نمیگیم بی ام و بده من خودم یه سری مدلای بی ام و رو دوست دارم))
جوابتو با چنتا از کامنتای خودت میدم
((این مت واتسون با تعصب مسخرش رو bmw دیگه واقعا شورش درآورده همه ی کلیپاس الکیه هیچ کدوم واقعی نیست تو همه کلیپاش دقت کنین یه جوری میسازه که بی ام و برنده باشه و اینکه همیشم خودش پشت فرمون بی ام و میشه. کسی که کلیپ درگ میسازه میآید تعصب بیاره تو کار این همه کلیپاش ساختگیه هیچ کدوم واقعی نیست برداشته بی ام و با قدرت بالاتر نسبت به ماشینای دیگه کلیپ آورده بعد یه جوری نشن میده که بگه بی ام و بهتر از اوناس کن نمیدونم چطور تو کلیپای دیگه برنده ماشینای دیگن فقط تو. کلیپای این ماشین مورد علاقش برنده میشه واقعا جای سواله…))
((داداش اینا مگه میفهمن حالا هی تو بهشون بگو. این تعصب بیخودشون مگه میزاره واقعیت قبول کنن. e53 با اسب بخار و گشتاور خیلی خیلی کمتر تقریبا یکیه عملکردش با m5 بعد یه سری اومدن میگن انتخابمون بی ام وس 😂😂😂😂 خب اگه آدم یکم منطق داشته باشه و اون تعصب لعنتی بزاره کنار خودش باید بفهمه که تو این رقابت از لحاظ عملکرد e63 پرفورمنس جدید باید بیاد که صد در صد پاره پوره میکنه m5 وو))
انگار یادت نمیاد تو دوئل ها حجم باک رو هم میکشیدی وسط تا بگی بنز بهتره! حالا که رسیدی آخرش میگی آره منم بی ام وه رو دوست دارم؟!😂باشه بابا شما خیلی منطقی هستی
S
۲۲ مرداد ۱۴۰۲تو چقدر پیگیر من بودی خبر نداشتم 😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣 برو داداش برو خدا روزیت جای دیگه بده 😂 😂 😂 😂
S
۲۳ مرداد ۱۴۰۲انقدر بی کاری که برداشتی پیامای منو کپی کردی تو چه موجود عجیبی هستی خدایی😂😂😂😂 یعنی خود بنیان گذار بی ام و انقدر روش تعصب نداره که تو داری. همیشه سعی کن تو زندگیت آدم منطقی باشی تو مطمعنم سنت کمه که اینطوری بحث میکنی بزرگ میشی میفهمی 😂😂
Hadi
۲۲ مرداد ۱۴۰۲این درسته بالاخره بازار باید بهشون بفهمونه که ماشین اسپرت باید تعداد سیلندر بیشتری داشته باشه نه ژنراتور و باتری حتی اگه در مجموع قدرت بیشتری داشته باشه… خوشحال شدم که قراره V8 برگرده 👌🔥
همایون
۲۲ مرداد ۱۴۰۲حقیقت اینه مرسدس با اینکه فناوری هیبریدش از لحاظ تولید قدرت یا شعاع حرکتی در پس بقیه قرار میگیره ولی وزن خیلی زیادی رو نسبت به بقیه کمپانیها به ماشیناش تحمیل کرده آخه یه سی کلاس دو تن و صد؟چه خبرتونه!!!با اینکه این نسل سی کلاس بعد از مدتها از لحاظ طراحی از رقیب باواریایی سر بود ولی مرسدس فرصت سوزی کرد و با این پیشرانه چهار سیلندر حالا تا سال ۲۰۲۶ بیاد پیشرانه ۸ سیلندر بده دیگه وقتشه که نسل عوض کنن اصلا کار مسخره ای هست که سه سال بعد تازه میخواد موتور هشت سال پیش رو بزار رو ماشیناش
رهام
۲۳ مرداد ۱۴۰۲تا سوار یه بی ام دبلیو نشدی و لذت رانندگیشو حس نکردی نخواهی فهمید این ماشین چه حالی تو رانندگی میده بی ام دبلیو دوهزار و دو یادتونه؟ مال پنجاه سال پیشه که شتاب صفر تا صدش فقط هفت ثانیه بود چقدم محکم بود یا تعادل فوق العاده و …
خاص
۲۳ مرداد ۱۴۰۲کاربر (آلمانی باز)
توصیه میکنم با کاربر (S) بحث نکنی.
چون هیچوقت نمیتونی برای ایشون ثابت کنی که محصولات بنز بیهمتا نیستند.
حتی اگه خودِ شرکتِ بنز و نمایندگیهاش اعتراف کرده باشند.
آخرش هم به تعصب و بچهبودن متهم میشی.
کسی که در بررسیِ خودرو ، به بلوغ فکری رسیده باشه ، هیچوقت اینطور با دیگران صحبت نمیکنه و محصولات بنز رو بیهمتا نمیدونه.
Mthz
۲۳ مرداد ۱۴۰۲کاملا درست گفتی راجب کاربر S طرف بیشتر از هر کسی تعصبیه هر برند خودروسازی یه سری باگ تو هر کلاس ماشیناش داره نظر منم رو ماشینای مرسدس اینه دیگه اون ابوهت قدیمشو نداره بنزای الان بنز نیستن من بنزای قبل ۲۰۱۳ رو دوست دارم بیمرم که داره طبق سلیقه بازار میره جلو که کار خوبیه داره حرف خریداراشو گوش میکنه و میخواد حتی طرفدارای برندای دیگه رو به خودش جلب کنه در کل برند های المانی یه جورایی مکمل هم دیگه هستن این طور نیست که دیگه خیلی مثلا یکیش خیلی بد باشه اون یکی بی نقص الان c63 s e performance تو یه سری چیزا خراب کرده بجاش m3 جبران کرده اگه واقعا ادم بخواد تجربه عالی تو ماشین سوار شدن کسب کنه بنظرم باید هر دوتاشو خرید سوار شد
misha
۲۳ مرداد ۱۴۰۲آیتم دیزاین رو هم به علت های شکست مرسدس بنز اضافه کنید، این سبک طراحی همونقدر که توی کلاس اس و ای جوابگو و دوست داشتنی هست به همون میزان به یه سدان اسپرت کامپکت نمیخوره، خریدارای این خودروها اکثرا جوون ها هستن که ترجیح میدن طراحی خودرو اسپرت و جسورانه باشه
از نظر من مرسدس بنز قبل از بالا زدن کاپوت هم قافیه رو به بی ام و باخته
S
۲۳ مرداد ۱۴۰۲هیچکس هم مثل شما دو تا نیست با همه بحث کنن. یکی تو یکی همون آلمانی باز فقط دنبال بحث هستین دیگم جفتتون پیامای من ریپلای نکنین نخوایم با شما دو تا بحث کنیم باید کیو ببینیم؟؟؟ دیگ ریپ نزن پیام منو به سلامت