نسل جدید مرسدس-ای ام جی C63 با حرف و حدیثهای فراوان معرفی شد و دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر M177 در آن نیست. این خودروساز آلمانی در بطن محصول اسپرت خود یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو و واحدی الکتریکی را قرار داده است اما منهارت با ارائه محصول جدید خود یعنی CR 700 لست ادیشن وداعی باشکوه با نسل پیشین C63 و پیشرانه ۸ سیلندر آن دارد. این خودرو بر پایه C63 S هشت سیلندر شکل میگیرد و به لطف بهبودهای منهارت پرفورمنس بسیار بهتری را ارائه میکند. خودروی موردبحث با کیت پرفورمنس توربو منهارت در دسترس است که باعث بهبود توربوها و اینترکولرها میشود، دو قطعهای که نقشی کلیدی در ارتقای پرفورمنس C63 دارند.
این تیونر خوشنام علاوه بر تغییرات یاد شده برنامهریزی دوباره ECU را نیز در دستور کار قرار داده و این سدان ۵۱۰ اسب بخاری حالا خروجی ۷۱۲ اسبی را ارائه میکند. گشتاور نیز از ۷۰۰ به ۹۲۰ نیوتون متر رسیده است. مرسدس-ای ام جی C63 منهارت در عرض ۵.۵ ثانیه از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که چندین ثانیه بهتر از نسخه استاندارد خواهد بود. این خودرو به اگزوز اسپرت نیز مجهز شده هرچند نمونههای صادراتی را میتوان بدون مبدلهای کاتالیتیک نیز سفارش داد. منهارت در بخش گیربکس نیز دست برده و در کنار آن از فنرهای پیچشی H&R که در قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند استفاده کرده است.
رینگهای استاندارد ۲۲ اینچی نیز با طرحهای گوناگون قابل انتخاب هستند. رینگهایی که دیده میشود طرح مشکی مات و طلایی را دارند. به این موارد باید جلوپنجره مشکی براق را نیز اضافه کنیم. مرسدس-ای ام جی C63 منهارت وداعی باشکوه با این خودرو خواهد بود و فکر میکنیم افراد زیادی از تصمیم مرسدس در نصب پیشرانه ۴ سیلندر روی این خودرو خوشحال نیستند. البته C63 2024 خودروی پرقدرتی بوده و خروجی ۶۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۱۹ نیوتون متری دارد. این سوپر سدان در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد که حدود نیم ثانیه سریعتر از نسل پیشین است. اگرچه C63 جدید قدرت بیشتر خود را به رخ همه میکشد اما شاید در زمینه صدای تولیدی نتواند با پیشرانه ۸ سیلندر نسل قبل رقابت کند. خود منهارت CR 700 لست ادیشن نیز خودروی خوشصدایی خواهد بود و انتظار داریم منهارت روی نسل جدید این خودرو نیز کار کند.
Si
۲۹ مهر ۱۴۰۱لعنتی چقدر خوبه
سجادی
۲۹ مهر ۱۴۰۱بخصوص اینکه آمپر و صفحه یکی نیستن منظورم همون مستطیل…
ARMAN سابق
۲۹ مهر ۱۴۰۱من هر وقت اینو می بینم واقعا ناراحت میشم که چطور بنز دلش اومد اینو با یه جارو برقی عوض کنه.
عجب هیولایی بود
عجب صدایی داشت
از بنزایی بود که من یه جور دیگه بهش نگا میکردم
ولی الان…..
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۹ مهر ۱۴۰۱سلطان
Royal Driver UK 70
۲۹ مهر ۱۴۰۱سلطان فقط تویی! این ماشین معرکه بود، حیف شد این وی۸ جاشو به یک ۴ سیلندر با موتورای الکتریکی داد…..
،¿
۹ آبان ۱۴۰۱سلام.اول متلب رو بخون بعد نظر بده نوشته موتور ۸ همون وی۸ رو برمیدارند .بجاش یک موتور ۴ سیلندر میزارن .سلطان هم تو جنگل .
HesamS500
۲۹ مهر ۱۴۰۱جذاب لعنتی
PURIYA
۲۹ مهر ۱۴۰۱منم باید ماشینمو بدم به منهارت تیون کنه میگم دوستان کسی میدونه هزینه تیون کردن چقد در میاد؟
Payfast
۲۹ مهر ۱۴۰۱از خود ماشین بیشتر درمیاد
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ مهر ۱۴۰۱بریدم از خنده 😂😂
NAVID۰۰۹۸
۲۹ مهر ۱۴۰۱موتورش جا سوزن انداختن نداره ! میشه لحاف دوشک پهن کرد روی موتور تا صبح خوابید !
جداً مهندسی ساخت موتور چنین خودروهایی جدا از بحث مهندسی ، هنر هم به حساب میاد !
چقدر باید دقیق و کامل محاسبه بشه تا چنین موتور غولی را در زیر کاپوت چنین خودروی کوچکی جا کنند !
این هنر نزد آلمانیها هست و بَس !
مهد مهندسی جهان یعنی آلمان !
پدر خودروسازی جهان اول آلمان بعداً بقیه !
جداً من نمیدونم این ننههای نژاد آلمانی چیچی سر بچههاشون میخورن که اینقدر ژن خوب انتقال میدن به نسل بعدیهاشون !
تو ایران میگن کُندُر بخورید بچه باهوش در میاد ، یا مثلاً هلو بخورید بچه قشنگ میشه !
والا ما هنوز یه پکیج کامل از ژن ایرانی ندیدیم ، یا طرف خیلی خیلی خوشگله اما عقلش کمِ ، یا طرف خیلی خیلی تیزهوشِ سر از نُخبهها در میاره اما نگاهش که میکنیم یاد انسانهای نخستین و میمون میوفتیم ( جَو ندید جَو ندید ، من خودم یکی از خوشگلترین میمونهای باهوش ایرانی هستم ، پس شلوغش نکنید ، واسه ما هم تَرکه بلند نکنید ) !
Alan.r
۲۹ مهر ۱۴۰۱نگاه کردن بهش هم لذت بخشه
ظاهرش فوقالعاده زیبا و اسپرته کابینشم همینطور با اون موتور V8 هم که دیگه شده هیولا
AMD
۲۹ مهر ۱۴۰۱خداحافظ برای ابد ……
Hitman
۲۹ مهر ۱۴۰۱تو دیگه داری کجا میری
ما داشتیم باهات حال میکردیم:(((
VIPER
۲۹ مهر ۱۴۰۱هعی دنیا بودن موتور های ۸سیلند اصلا قابل تصور نیست لعنت به ماشینای برقی
مدافع حریم امنیت
۲۹ مهر ۱۴۰۱اون خط زرد خیلی نامتقارنه ، واقعا از بنز بعیده ، همچین طراحی ای !!!! ، بتز همیشه نماد سادگی و استقامت بوده ، ولی متاسفانه این مدلشو استثنائا خوب نساخته . چرخ هاشم خیلی بزرگه ، حتما سواری خشکی داره و مناسب خانواده نیست .
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ مهر ۱۴۰۱داداش متن رو بخون بعد بیا پایین نظر بده
Payfast
۳۰ مهر ۱۴۰۱خیلی وقته زیاد کسی متن نمیخونه اکثرا عکس و کامنت مطالعه میکنن (خودمم جزٸشونم)
مدافع حریم امنیت
۲۹ مهر ۱۴۰۱منهارت مدیر عامل بنز بود !؟ ، یا مالک و سرطراح ، یا همچین چیزی ؟؟ ، کسی اطلاع داره ، لطفا ، جواب بده . با تشکر .
Comodor
۲۹ مهر ۱۴۰۱صفر تا صد ۵.۵ ؟؟
Afg
۲۹ مهر ۱۴۰۱واقعا حیفه همچین پیشرانه هایی حذف بشن
دیدن فیلم ترسناک بدون صدا ادمو نمیترسونه
مدافع حریم امنیت
۲۹ مهر ۱۴۰۱نمیدونم چرا جدیدا ، بنز فقط ماشینای کوچیک میسازه ، کلا باید بزرگ باشه تا من خوشم بیاد ، خیلی دوست دارم ، بزرگ و با عظمت ، مثل محصولات بی ام و و مازراتی
جلال
۲ آبان ۱۴۰۱کاش دستمون میرسید بخریم. تو دوران بچهگیم مدلهای قدیمی بنز و بی ام و رو تجربه کردم و بزرگ شدم باهاشون مرحوم پدرم فقط به آلمانی علاقه داشت ولی مدلهای جدید رو اصلا ننشستم. حتما حس فوقالعادهای داره.