آئودیبی ام ومرسدس بنز

مقایسه مرسدس CLE53 با آئودی RS5 و بی‌ام‌و M4، کدام کوپه اسپرت آلمانی؟

هرچند هنوز منتظر معرفی مرسدس CLE63 هستیم اما همین نسخهٔ میانی CLE53 هم می‌تواند حریف کوپه‌های پرچم‌دار ب‌ام‌و و آئودی شود.

کوپهٔ جدید مرسدس بنز CLE که جایگزین نسخه‌های دودر C کلاس و E کلاس شده، چندی پیش رونمایی شد و حالا اولین نسخهٔ پرفورمنس آن با نام CLE53 معرفی شده است. در ادامه قصد داریم این کوپهٔ اسپرت را با رقبای اصلی خود یعنی ب‌ام‌و M4 و آئودی RS5 مقایسه کنیم. البته شاید بگویید رقیب این دو مدل مذکور نسخهٔ قوی‌تر CLE63 است که در آینده معرفی خواهد شد اما CLE53 قدرتی مشابه آئودی RS5 دارد و از نسخهٔ پایهٔ ب‌ام‌و M4 تنها ۳۰ اسب بخار ضعیف‌تر است که آن را به رقیب نزدیکی برای این کوپه‌های پرچم‌دار انگولشتات و باواریا تبدیل می‌کند.

طراحی بیرونی

CLE53 مثل اکثر بنزهای این روزها خودرویی معمولی است زیرا محصولات درون‌سوز این شرکت همه شبیه S کلاس با اندازه‌های مختلف و مدل‌های الکتریکی شبیه تخم‌مرغ آب‌پز به نظر می‌رسند. بااین‌حال، AMC با عناصر ظاهری خاص خود شامل برآمدگی‌های روی کاپوت، جلوپنجرهٔ خاص، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و گلگیرهای برجسته‌تر، این نسخه را از برادران ضعیف‌تر خود متمایز کرده و نمای جذاب‌تری به آن بخشیده است.

طراحی M4 نیز با آن جلوپنجرهٔ بزرگ هرچند در ابتدا انتقادات فراوانی را به دنبال داشت اما هم‌اکنون به آن عادت کرده‌ایم و صرف‌نظر از این جلوپنجره، دیگر قسمت‌های بیرونی کوپهٔ ب‌ام‌و شیک و جذاب به نظر می‌رسد. در بین این سه اما آئودی طراحی تقریباً بی‌نقصی دارد و با اینکه در سال ۲۰۱۷ معرفی شده اما هنوز هم بسیار زیبا، جذاب و باوقار به نظر می‌رسد.

پرفورمنس

هرچند CLE53 نسخه‌ای میان پرفورمنس محسوب می‌شود اما از پیشرانهٔ قدرتمندی بهره می‌برد که آن را به نسخهٔ پرچم‌دار رقبا نزدیک کرده است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف قرار گرفته است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو همچنین از حالت اووربوست هم بهره می‌برد که به‌طور موفقت برای ۱۲ ثانیه گشتاور را به ۶۰۰ نیوتن متر افزایش می‌دهد. سیستم هیبریدی خفیف هم با استارت ژنراتور یکپارچهٔ ۴۸ ولتی، در سرعت‌های پایین‌تر تحویل نیروی نرم‌تری را فراهم می‌کند. نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم 4Matic+ AMG پرفورمنس به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به گفتهٔ مرسدس، این کوپهٔ اسپرت ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

M4 هم مثل رقیب اشتوتگارتی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند اما این موتور فاقد سیستم هیبریدی خفیف است و در عوض از دو توربوشارژر بهره می‌برد که باعث تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. برخلاف مرسدس، این ماشین صرفاً به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک فقط برای M4 کامپتیشن قابل سفارش است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد. بااین‌حال، M4 پایه به لطف قدرت بیشتر، دقیقاً مثل مرسدس ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن‌هم روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. زیر کاپوت آئودی، یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که خروجی آن با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور، کاملاً هم‌سطح مرسدس است. RS5 هم مثل CLE53 به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد و با شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه، از دو رقیب خود کمی سریع‌تر است.

داخل

CLE از لحاظ ابعاد بیرونی به C کلاس کوپه نزدیک‌تر است تا E کلاس کوپه اما خوشبختانه فضای کابین آن تقریباً مشابه E کلاس کوپه است و از فضای پای سرنشینان عقب آن تنها ۴۳ میلی‌متر نسبت به این کوپهٔ قدیمی کاسته شده است. این یعنی بزرگ‌سالان هم می‌توانند در صندلی‌های عقب CLE بنشینند اما مثل همهٔ کوپه‌ها، فضای سر محدود خواهد بود. از لحاظ طراحی داخلی، CLE کاملاً داشبورد C کلاس را قرض گرفته و بنابراین در اینجا هم شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده و یک نمایشگر مرکزی ۱۱.۹ اینچی روی کنسول میانی هستیم.

ب‌ام‌و M4 نیز بسیار کاربردی است و فضای پای ۸۷۶ میلی‌متری عقب آن تنها ۱۸ میلی‌متر از سدان سری ۳ کمتر است اما فضای سر هنوز هم تنگ است. در این کوپهٔ باواریایی هم شاهد صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی مرکزی هستیم اما طراحی کلی کابین در قیاس با مرسدس و همین‌طور فیس‌لیفت سری ۳ با نمایشگرهای متصل به هم، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. RS5 با فضای پای ۸۳۰ میلی‌متر در عقب، به‌اندازهٔ ب‌ام‌و جادار نیست و صندوق بار ۴۱۰ لیتری آن‌هم از M4 با ۴۴۰ لیتر و CLE53 با ۴۲۰ لیتر کوچک‌تر است. طراحی داخلی آئودی هم با وجود برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی، رنگ و بوی کهنگی گرفته و هرچند هنوز شیک و باکیفیت به نظر می‌رسد اما باید منتظر معرفی نسل جدید آن باشیم.

قیمت و جمع‌بندی

مرسدس هنوز قیمت هیچ‌کدام از نسخه‌های CLE که قرار است سال آینده در آمریکا عرضه شوند را اعلام نکرده است ولی با توجه به قیمت E53 کوپهٔ قبلی، قیمت CLE53 را می‌توان در حدود ۸۰ هزار دلار پیش‌بینی کرد. در این صورت، کوپهٔ جدید مرسدس از لحاظ قیمت هم کاملاً هم‌ردهٔ دو رقیب پرچم‌دار خود قرار خواهد گرفت زیرا قیمت ب‌ام‌و M4 پایه از ۷۹ هزار دلار و قیمت آئودی RS5 از ۷۹,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین، انتخاب خودروی برنده از بین این سه مدل دشوار خواهد بود زیرا هنوز با مرسدس CLE53 رانندگی نکرده‌ایم ولی در حال حاضر، ب‌ام‌و M4 را لایق پیروزی میدانیم زیرا خودرویی سریع، شاداب و راحت است که لذت رانندگی دیفرانسیل عقب را هم فراهم می‌کند.

مشخصات فنی

 

مرسدس CLE53

ب‌ام‌و M4

آئودی RS5

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۰-۶۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۷۰۷ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۴.۲ ثانیه ۴.۲ ثانیه ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
قیمت حدود ۸۰ هزار دلار ۷۹,۱۰۰ دلار ۷۹,۷۰۰ دلار

کدام کوپهٔ اسپرت آلمانی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۹ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی دهقانی

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    انتخابم ار اس ۵

    موافقم 62
    مخالفم 19
    1. Mercedes-Benz

      ۲۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      هر سه بینظیرند والمانی🙂🙂
      ولی بشخصه عاشق طراحی خشن و جذاب بنز شدم مخصوصا جلو و داخلش
      ائودی هم خیلی خوشگله بی نظیره
      بی ام و هم عالیه

      موافقم 35
      مخالفم 14
    2. Mercedes-Benz

      ۲۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      هر سه واقعا عالین دیگه واقعا انتخاب سلیقه ای

      موافقم 28
      مخالفم 4
    3. Mercedes-Benz

      ۲۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      بنز چه پرفورمنس داره ۱۰۰ کیلو از بی ام و سنگین تره ۳۰ اسبم ازش کمتر داره
      ولی واقعا هر سه تاشون عالین

      موافقم 14
    4. HFball

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (210 ديدگاه)

      طراحی داخلی:
      1-بنز
      2-بی ام و
      3-آئودی
      طراحی بیرونی:
      1-بنز
      2-آئودی
      3-بی ام و
      امنیت و دوام:
      1-آئودی
      2-بنز
      3-بی ام و
      عملکرد:
      1-بی ام و
      2-آئودی
      3-بنز
      لذت هیجان رانندگی:
      1-بی ام و
      2-آئودی
      3-بنز
      لذت آرامش رانندگی:
      1-آئودی
      2-بنز
      3-بی ام و

      سه دوست داشتنی جذاب در کنار هم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Audi

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انتخابم آئودی . مدتی قبل یه خبری منتشر شد که خودروهای لوکس رو از نظر قابلیت اطمینان بررسی میکرد . خبری از ایرادات مختلف در آئودی نبود در حالیکه بنز و بیمر حضور پررنگی از لحاظ مشکلات مختلف داشتن . از لحاظ طراحی هم زیبا و بی حاشیه ست .

    موافقم 36
    مخالفم 15
  3. Puriya

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (567 ديدگاه)

    رخ بنز جلوش خیلی عالیه ولی از عقبش بدم میاد یجوریه صاف بی روحه عقبش
    انتخاب خودم آئودیه مثل اون دوتا ضعف طراحی نداره
    یه چیز معمول و منطقی پرفورمنسشم خوبه

    موافقم 49
    مخالفم 12
    1. محمدهادی

      ۲۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      اتفاقا عقب این مدل بنز هم زیبا و باکلاس طراحی شده
      فقط اگه کمی زیر سپر عقب محل دیفیوزر ها ساده تر طراحی میشد عالی میشد
      انتخاب منم که قطعا ام فور هیولا

      موافقم 41
      مخالفم 8
  4. R@min

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    بخش اعظمی از محبوبیت سری 4 بیمر تو آمریکا و اروپا ضعیف بودن رقبای آلمانیش هست مخصوصا تو بخش گیربکس که G-tronic پلشت و بی حال مرسدس و استپرونیک قدیمی آئودی تمام مجموعه کار خراب می کنن.

    فقط بحث زیبایی ظاهری هست که سری 4 ضعیف تره.

    موافقم 10
    مخالفم 41
    1. محمدهادی

      ۲۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      خیلی رقابت سختی بود
      یکی از یکی دست پر تر
      هرکدومشون به تنهایی میتونن نماینده صنعت خودروی آلمان باشن و معنای اونو برای بیننده تعریف کنن

      موافقم 26
      مخالفم 7
    2. Siavash

      ۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقای رامین شما لازم نیست نظر بدی بنز و بی ام و الفبای خودروسازی جهان هستن بعد تو میگی سیستم دنده بنز پلشت!!! اتفاقا اگر یه زره بری سرچ کنی میبینی کلا سیستم دنده بنز اصلا خراب نمیشه دوما خیلی خوبه سیستم دندش
      انتخاب من بنز

  5. علی

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من آِئودی رو انتخاب کردم اما به نظرم هر سه شون فوق العادن

    موافقم 21
    مخالفم 10
  6. یحیی ژرمن

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تو روزگاری که کوپه های کم کیفیت آمریکایی مثل کامارو و چلنجر تعطیل تولید میشن
    کوپه های باکیفیت آلمانی مثل الماس میدرخشند
    ماشاالله ژرمن کارز

    موافقم 64
    مخالفم 25
    1. ARMAN سابق

      ۲۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (491 ديدگاه)

      دوستان آلمانی فن تحویل بگیرید
      ما هیچ وقت هیچ بحثی رو شروع نمی‌کنیم ولی یکی مثل این بچه سال میاد تو پستی که هیچ ربطی به آمریکایی ها نداره همچنین چیزی میگه و خودشم می‌دونه که تغییر ذائقه مشتری عامل توقف تولید کوپه های آمریکایی بوده و من خودم همون کوپه های آمریکایی رو صد بار به اینا به خاطر موتور های حجیم و صدای صد برابر بهتر و ظاهر عضلانی و قدرت بیشتر ترجیح میدم
      سلیقه من اینه و شما دلیل نداره که به خاطر اینکه سلیقه دیگه ای دارید بقیه رو تمسخر کنید.

      موافقم 10
      مخالفم 41
      1. phonix

        ۲۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        اقا ارمان عزیز خودرو های اسپرت امریکایی کجا و کی کیفیت متریال و تولید خودرو های لوکس المانی رو داشتن ؟ یه نگاه به قیمتا بنداز عزیز
        من هر وقت گفتم مثلا کرایسلر اشغال میسازه دیسلایک خوردم چون ملت فکر میکنن من متعصبم وفلان ولی واقعا شرکتای امریکایی بعضا تو ماشیناشون از پلاستیک اشغال استفاده میکنن همون کارو میاره پایین از نظر فنی هم که همچی گویاس حتی بنز با فنی پیچیده و سنگینش احساس تکنولوژی بالا رو به خریدار میرسونه ولی امریکایی ها نه
        بهترین کوپه اسپرت امریکایی در حال حاضر قطعا موستانگه ولی یه نگاه به فروشش در قاره های دیگه بجز امریکای شمالی همچی رو به شما نشون میده
        کوپه های اسپرت المان هم اسم رسم دارن هم پرستیژ دارن هم ظاهر زیبایی دارن امریکایی ها حالا حالا ها بهشون نمیرسن
        (زاپن هم نمیرسه اینو گفتم چون منو عموما نظراتم درباره ژاپن میشناسن )

        موافقم 30
        مخالفم 8
        1. ARMAN سابق

          ۲۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (491 ديدگاه)

          من کی گفتم کوپه های آمریکایی کیفیت و متریال بهتری دارن؟؟؟
          من فقط گفتم که به دلایلی مثل صدای اگزوز و قدرت زیاد که برای من خب بیشتر اولویت داره وقتی می‌خوام یه نمونه اسپرت انتخاب کنم اونا رو انتخاب می کنم.
          وگرنه قطعا متریال این سه تا از اون سه تا بهتره ولی آمریکاییا به جاش قدرت بیشتر و صدای بهتر و موتورهای حجیم تری دارن و خب به دلیل اینکه قیمت کمتری برای مشتری در بیاد متریال رو ضعیف تر کار می کنن

          موافقم 5
          مخالفم 15
        2. R@min

          ۲۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2054 ديدگاه)

          راجب برتری فنی هر کدوم از سه تا ماشین شما و هر کس دیگه ای اطلاعات داره خوشحال میشم به دیگران هم انتقال بده.

          درسته حداقل 25 هزار دلار گرون تر هستن و متریال بهتری دارن ولی همین سه تا کوپه اروپایی اوضاع فروششون اصلا جالب نیست. بهترینشون همین سری 4 هست که مجموع فروشش در قاره اروپا و آمریکا به اندازه ماستنگ هست !! آئودی هم این مدلش اصلا خریدار نداره و این مدل مرسدس هم همینطور میشه. مهم ترین و بازترین بازار خودرو دنیا آمریکا هست که نه بروکراسی کثیف قاره اروپا نسبت به محصولات خارجی رو داره و نه تعرفه های عجیب و غریب پس ماشین فروختن تو این بازار از همه جا سخت تره. تویوتا و فولکس هم تو چین و کشورهای ضعیف 911 و سوپرا نمی فروشن کرولا و یه مشت ماشین اقتصادی میفروشن که از این بابت موفق هم بودن چند سال اخیر.

          موافقم 3
          مخالفم 17
        3. phonix

          ۲۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          اقا رامین امار گویا هست درسته بنز خراب کرده ولی بی ام وه انقدر خوب کار کرده که همجا ملاک قرارش دادن حتی برای موستانگ هم بی ام وه شده ملاک اسپرت بودن .
          چرا چین ؟ چرا سنگاپور و ژاپن و استرالیا و نیوزلند وانگلیس رو حساب نمیکنید ؟ اینا هم بازار بزرگی هستن هم ازاد هستن .
          اون طرف ها هم وضعیت المانی ها با امریکایی ها فرق داره .
          بعدم کی گفته 25 هزار تا ؟ دارک هورس فک کنم زیر 10 هزار تا اختلاف داره با مثلا ام فور پکیج ام

        4. R@min

          ۲۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2054 ديدگاه)

          بازارهای اصلی محصولات اسپرت هم آمریکا و اروپا هست نیوزلند و سنگاپور چقدر مگه ماشین فروش میره 50 هزارتاش ماشین اسپرت اونم بالای 70 هزارتا باشه ؟؟ آمار تک تک این کشورهارو یه مطالعه بکنین و تعرفه های واردات ببینین ب جواب خودتون میرسین.

          گفتم تکنولوژی برتر که هیچ فاصله ای نیست یعنی یک دهه هست که تموم شده از اواخر دهه 80 تا اواخر 2015 آلمان و ژاپن کاملا پیشرو بودن و حرفی هم نیست واقعا جلوتر بودن خیلی هم جلوتر بودن اونم تو پیاده سازی رو محصولات جاده ای بخاطر اوضاع مالی ضعیف آمریکایی ها اما موتوراسپرت فورد و جی ام خیلی موفق بودن و هستن. الان ژاپن، آمریکا و آلمان کاملا تو یک سطح هستن.

          راجب بنچمارک ماستنگ نسل 6 هم که درسته معیارش M3 GTR E92 بود ولی خب ب قدری خوب دراومد که بنچمارک سری 4 و 8 ماستنگ شد مخصوصا فرم طراحی تو یوتیوب بگردین می بینین، سنگین شدن کوپه های بیمر هم ناشی از همین قضیه هست.

          راجب M4 قیمت پایش 79 هزار دلار هست که با آپشن ها تا 110 هزار تا میره اما دارک هورس از 60 هزار دلار شروع میشه و گرون ترین مدلش با رینگ فیبرکربن 80 هزارتا میشه یعنی مدل فول آپشن هم قیمت مدل پایه M4 !!!! بخشی به خاطر متریال هست بخشی برندینگ نه تکنولوژی خاص فنی.

          این بت سازی هارو بزارین کنار تموم شده این داستان ها.

          موافقم 1
          مخالفم 5
      2. Sourosh

        ۲۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقا ارمان معلومه وقتی یه سری کاربرا(اسم نمیبرم) زیر هر پستی امریکن امریکن میکنن یا شبو روز در حال سرکوب کمپانی های آلمانی میکنن،یه همچین آلمانی فن هم پیدا میشه که همچین کامنتی هم بزاره.متاسفانه جو سایت خراب شده،دیگه کاربرای قدیمی و حرفه ای که اطلاعات فنی دارن نیستن،همش در حال دیدن درگیری چند عدد بچه سن سر اینکه آلمان بهتره یا آمریکا از لحاظ صنعت خودروسازی هستیم.جالب اینجاست بحس های فنی هم نمیکنن و صرفا میگن این خودرو اصالت داره اون خودرو مهندسی خوبی داره نه آمریکا در هر چیزی پیشرو هست نه آلمان بهترینه،یا یکی از اونور میگه فقط تویوتا فقط ژاپن،متاسفانه همچین کامنتایی باعث آزار و اذیت میشه.اگر کلکل یمقدار فنی هم بود باز یه چیزی ولی نه انقدر سطح پایین و با تعصب کلکل کنن.این دو کشور از لحاظ صنعت خودرو سازی فلسفه متفاوتی دارند و اصلا نباید مقایسشون کرد.اینجا دیگه به خود فرد مربوطه که خودروی آلمانی بگیره یا آمریکایی.بعضیا یاد نگرفتن به سلیقه های همدیگه احترام بزارن.امیدوارم سایت دوباره برگرده به جالت قبلی و قبل از کامنت گذاشتن یکم فکر کنیم و کامنتای کیلیشه ای و تکراری،تعصبی،و غیرفنی ندیم.همش تو سروکله هم نزنیم.

        موافقم 19
        مخالفم 4
      3. Mercedes-Benz

        ۲۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        خب واقعا از اون امریکن کارزتون بهترن این سه تا بینظیرن

        موافقم 21
        مخالفم 7
      4. Mercedes-Benz

        ۲۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        بد نمی گید
        شمایید که وقتی یه مطلب راجب ماشین های آلمانی خوب میگه میاید ازش بد مینویسید و الکی کلی نظر بی خود میدید هر چی مطلب خوندم اینطوری بوده مخصوصا اون کاربرهای تسلا و شوی نوا
        اگه از آلمانی ها بدم بگه خوشحال می‌شد و مسخره میکنید

        موافقم 7
        مخالفم 3
      5. Mercedes-Benz

        ۲۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        آرمان اون کوپه های امریکایی که تو دوست داری رو دارن همون ۳ تا ماشینای بالا منقرض میکنن
        (مثل چلنجر و کامارو و …) امریکایی ها تو امریکا فروششون زیاده فقط ولی بقیه قاره خیلی بده فروششون

        موافقم 6
        مخالفم 1
      6. مجتبی .

        ۲۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        آقا آرمان شما ببخشید🙏

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Jeferson

      ۲۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      آها الان چلنجرِ شما به صدا افتاده یا یاتاقان زده که به این نتیجه رسیدی ؟

      موافقم 15
      مخالفم 9
    3. ارین صاحب جمعی

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1104 ديدگاه)

      حق داری سید

  7. Zahid AMG. 2005

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    والا هر سه تا شون عالی هستن 🥺
    انتخاب سخته

    موافقم 16
    مخالفم 1
  8. Ferrari

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    کوپه اسپرت، فقط امریکایی که متاسفانه شورولت کامارو دیگه تولید نمیشه و فقط موستانگ باقی مونده، بنابراین موستانگ رو به المانی ها ترجیح میدم.

    موافقم 9
    مخالفم 44
    1. Mercedes-Benz

      ۲۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      موستانگ در برابر اینا مثل اسباب بازیه

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. Ferrari

        ۲۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        فقط موتور موستانگ دارک هورس به این سه تا کوپه بدردنخور المانی الکی گرون می‌ارزه. ماشینهایی که دقیقا دوسال بعد از مالکیتشون کلی مشکل ریز و درشت دارن و کلی هزینه تعمیر و نگهداری به مالک تحمیل میکنن.
        ماشین اقتصادی، خانوادگی و بادوام فقط ژاپنی‌
        تراک و شاسی بلندهای فول سایز، بعلاوه کوپه اسپرت، فقط امریکایی.
        اروپا هم فقط سوپر اسپرت

        موافقم 3
        مخالفم 27
        1. Mercedes-Benz

          ۲۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          اگه بحث موتوره بزار cle 63 بیاد اونوقت هر چه امریکن کارز هست رو دارو مار میکنه

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. مجتبی .

          ۲۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          سدانهای بنز وبی ام و وهاچبکهای داغ وکراس اوورهای متنوع:ما چی؟؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. Gdm

          ۲۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (113 ديدگاه)

          بزار چند روز از اون پست قابل اطمینان ترین برند ها بگذره که بی ام وه هفتم بود دوج و فورد و شورلت تو بیست تا هم نبودن!

          موافقم 6
          مخالفم 1
  9. 제네시스

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (406 ديدگاه)

    ار اس ۵ رو من میبرم 😂

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. Ali

      ۲۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      چرا میخندی؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. Siyavash

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (804 ديدگاه)

    از نظر طراحی بیرون.ائودی.طراحی داخل بنز..پرفورمنس هم بی ام و…..
    در کل انتخابم M4هست دلایل خودمم دارم.دف عقب بودن یعنی اوج لذت رانندگی.قدرت بیشتر نسبت دو رقیب دیگه ..البته جفت رقیباش هم برایه خودشون بهترین هستن و اینجا فقط بحث سلیقه هست وگرنه اون دوتا اگه بهتر نباشن بدتر از M4 هم نیستن…💯💯

    موافقم 15
    مخالفم 6
  11. ماکان

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من بی ام و M4

    موافقم 15
    مخالفم 2
  12. 18:45

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (658 ديدگاه)

    قطعا M4 💯👏👏
    یه کوپه اندازه متوسط که همه چیز و در حد اعلا داره بخصوص تو مدل کامپتیشن…
    بهمراه شجره نامه بی نظیر ب ام و و بخصوص بخش m پاور.
    هیچ میدونستین پرافتخارترین و پرآوازه ترین خودروی تاریخ از لحاظ بیشترین پیروزی، هنوزم نسل اول M3 اطاقe30 هست؟!!
    از سال 1987 که این قهرمان وارد مسابقات شد، تا 1994 تعداد 1436 پیروزی رو به نام خودش ثبت کرد!! ( 1 برد تو هر روز کاری بطور متوسط) هیچ تفاوتی هم روی آسفالت یا خارج از جاده قائل نبود و فقط پیروز میشد!
    نسل اول M3 عناوین درخشان متعددی از جمله پیروزی در آلمان، انگلیس،استرالیا و ایتالیا و… رو بدست آورده بود و همچنان افسانهmpowerو ب ام و بدون هیچ رقیبی تو آسمون خودروسازی میدرخشه!

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. Siavash

      ۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      درسته دمت گرم
      ولی کل جهان می‌دونن که بی ام و برای رقابت با بنز میباخ رفته شرکت رولر رویس رو خریده!!!
      بعدشم بنز افسانه های خفن تر و بهتر تولید کرده همین
      بنز های برابوس هیچ ماشینی نمیتونه جلوشون واسه
      بعد بنز قدیمی تر هست بعد بنز سوپرکار تولید کرده
      راکت 900 های بنز رو ندیدی سیستم تعلیق بنز رو ندیدی بی ام و فقط از نظر من تو هندلینگ بهتر از بنز هست و استهلاک بنز هم خیلی کمتر از بی ام و هست

  13. Viper

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    (CLE53 مثل اکثر بنزهای این روزها خودرویی معمولی است زیرا محصولات درون‌سوز این شرکت همه شبیه S کلاس با اندازه‌های مختلف و مدل‌های الکتریکی شبیه تخم‌مرغ آب‌پز به نظر می‌رسند)
    شرح حال طراحی این روز های مرسدس بنز….

    موافقم 5
    مخالفم 16
  14. Taha Malek

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    چقدر خوبن این سه تا خوشا به دوران جوونی که جوونیش رو با این ماشینا بگذرونه.
    تو این نسل سه تا برند به تکامل رسیدن هیچکدوم جای حرفی باقی نمیزارن.عالی عالی عالی
    (عکس کابین m4 واسه قبل فیس لیفته)

    1. امیر دهقان

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (743 ديدگاه)

      فیس‌لیفت M4 هنوز معرفی نشده، کابین جدیدی که مد نظر شما است رو احتمالاً تو M3 دیدین

      1. Taha Malek

        ۲۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (916 ديدگاه)

        بله منظورم تغییرات کابین بود که در m4 هم دیدم. اتفاقا دوتا یوتوبر فارسی m4 کامپتیشن با کابین جدید خریدن در ویدیو اونها دیدم یکیشون آلمان یکیشون کانادا.
        https://youtu.be/yXvX-hJWAN8?feature=shared
        https://youtu.be/l-zOc-Y9ImY?feature=shared

  15. رامتین

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    نمای جانبی M4 بسیار جذاب و بهتر از دوتای دیگست ولی خب جلوپنجره و کلا نمای جلوش جالب نیست (گرچه با کیت آدرو کاملا اوکی میشه). نمای جلوی بنز خوب و تهاجمیه. نمای عقبش هم از نظر ساختار اوکیه ولی از دید هندسی خوب نیست (دیفیوزر طرح خوبی نداره. چراغ عقب بیجهت زاویه پیدا کرده). آئودی هم نمای جلو و عقب خوبه اما کلا پرفورمنسش فکر نمیکنم به بنز و بی ام و برسه. من انتخابم M4 هست که با یک کیت مناسب، همه چیزش قابل قبوله.

  16. یوسانی

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز
    اینکه گفتی بی ام دبلیو رفته رولزرویس رو خریده واس رقابت با میباخ اشتباهه
    بی ام و شرکت رولزرویس رو خرید بعد بنز واس رقابت باهاش مییاخ و ساخت برو مطالعه کن دوست عزیزم بعد نظر ب د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا