درحالیکه نسل بعدی مرسدس بنز E کلاس در فرایند توسعه قرار دارد، ژرمنها از نسخه سفارشی مرسدس-ای ام جی +E 63 S 4Matic فاینال ادیشن رونمایی کرده است. این مدل خاص بهصورت سدان و استیشن و تنها به تعداد ۹۹۹ دستگاه تولید خواهد شد تا با عرضه آن شاهد یکی از غمانگیزترین لحظات تاریخ صنعت خودرو یعنی خداحافظی با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی AMG باشیم. نسل بعدی این خودرو بجای پیشرانه ۸ سیلندر از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد.
مدل فاینال ادیشن از نظر بصری به رنگ بدنه خاکستری گرافیت مات، رینگهای ۲۰ اینچی فورج کاری شده، نشانهای خاص AMG و گرافیک روی پروفایل و پکیج نایت مجهز شده است. پکیج نایت AMG شامل تریم مشکی براق اسپویلر جلو، رکابهای جانبی، تریم گلگیرها، تریم خطوط پنجرهها، آینهبغلها، دیفیوزر عقب و خروجیهای اگزوز خواهد بود. خریداران بهصورت سفارشی میتوانند پکیج کربن I و II را سفارش دهند تا تریم فیبر کربن در خودرو بکار رود.
وقتی درب خودرو را باز کنید شاهد تابش نور لوگوی AMG روی زمین خواهید بود. رکابهای داخلی از جنس فولاد ضدزنگ نیز لوگوی نورانی این برند پرفورمنس را به نمایش میگذارند. پکیج صندلی پرفورمنس AMG نیز حمایت بیشتری از بدن به عمل میآورد و از گرمکن، سردکن و ماساژور سود میبرد. این صندلیها با پوشش چرم ناپا و دوخت زرد رنگ خودنمایی میکنند. چرم ناپا را میتوان در پانل پشت آمپرها و برخی بخشهای دیگر دید. کنسول مرکزی نیز با تریم فیبر کربن آراسته شده و داشبورد نیز از نورپردازی داخلی سود میبرد. نهایتاً هم نشان شمارهدار فاینال ادیشن روی کنسول مرکزی حک میشود که بر ماهیت سفارشی این خودرو تأکید دارد.
زیر کاپوت تغییری وجود ندارد و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی قدرت ۶۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید میکند. در نظر داشته باشید که این خودرو آخرین E کلاس ۸ سیلندر تاریخ است و بنابراین ارزش کلکسیونی بالایی برای طرفداران دارد. همانگونه که گفته شد تنها ۹۹۹ دستگاه از +E 63 S 4Matic فاینال ادیشن تولید خواهد شد و چادر ویژه AMG نیز به مالکان اهدا خواهد شد. این خودروساز اشارهای به قیمت محصول خود نداشته اما انتظار داریم بهای آن اندکی بیشتر از نسخه استاندارد باشد.
RezaRs
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ای فلک تا کی کلک
Jdm باز
۱۳ خرداد ۱۴۰۱هععععی…
GMA
۱۳ خرداد ۱۴۰۱پایان غرش شیر…
Jdm باز
۱۳ خرداد ۱۴۰۱اونی که همه رو دیسلایک کرده کیه 😐
GMA
۱۳ خرداد ۱۴۰۱هر کی که هست براش آرزوی آرامش روحی دارم😔🤲:))
Jdm باز
۱۳ خرداد ۱۴۰۱🤲🤲
VIPER
۱۳ خرداد ۱۴۰۱مسخره بازیه به خدا چند وخت پیش
خبر توقف ۱۲ سیلندرها حالا هم ۸سیلندر ها
امیدوارم e کلاس حد اقل تومدل e63 دارای موتور شیش سیلندر باشه
javadhy
۱۳ خرداد ۱۴۰۱اولا از شنیدن این خبر چند روز پیش واقعا ناراحت شدم بعد از ۳۶ سال e class داره با v8 خداحافظی میکنه و اینکه توی یه مطلب خارجی خوندم که نسل بعد e63 چهار سیلندره البته خبر رسمی نیست، واقعا درک نمیکنم روح خودرویی که با موتورش شکل گرفترو اگه موتورشو برداری دیگه چی ازش میمونه!
TML BN
۱۳ خرداد ۱۴۰۱بعد بدبختی اینجاست مردم عادی عین چی میرن میخرن این مدل های الکتریکیو البته بدبختا چاره ای هم ندارن یکجوری این برند ها با مدل های الکتریکی مردم رو دوره کردن مردم بدبخت چاره ای ندارن بعد اونجا که مثل اینجا نیست که چمیدونم میرم ماکسیما ۲۰ سال پیش میخرم هم پز میدم اونجا دقیق نمیدونم ولی خودرو های قدیمی خیلی مالیات سنگینی دارن و خب اصلا ماشین توپی نیست و دهن پر کن نیست چون بالاخره همه دوست یک ماشین خوب و دهن پر کن داشته باشن پس رو میارن به این الکتریکی ها و میدونم مثلا بعضی از خودرو ها مدل های بنزینی هم دارن ولی کمن و بعضی خام مانیتور بزرگ و صندلی سفید و صدای الکتریکی میشن
هر کی انتخابی داره
تازه الان خیلی اوضاع خوبه قول میدم ۵ سال آینده ۹۰ درصد بازار اروپا الکتریکی شده
اینم بگم که دولت ها تعرفه های خوبی برای ماشین های الکتریکی گذاشتم و علت خرید خیلی از خریدار ها همین هست
ببخشید سرتون رو درد آوردم
Reza Waffen SS
۱۳ خرداد ۱۴۰۱تازه داشتم باهاش حال میکردم اخه
TML BN
۱۳ خرداد ۱۴۰۱خداحافظ ای ۸ سیلندر
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
😂😂
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۱یه سوال .مگه ای کلاس نسخه اقتصادی بنز نیست . یعنی نسخه اقتصادی بنز هم موتورش ۸ سیلندر بوده؟ یعنی اقتصادیشونم ۸ سیلندره؟ یا علی . همیشه فکر میکردم قط ماشینای لوکس یا اسپرت هشت سیلندرن الان فهمیدم ماشین اقتصادیشونم هشته . ما هم ماشین لوکسمون ۴ هست به به
Mosi
۱۳ خرداد ۱۴۰۱بنز کلا خودروسازی لوکس هست
اقتصادی میخواید باید تویوتا بخرید
درسته اس کلاس گل سر سبد سدان های بنز هست ولی ای کلاس هم بسیار لوکس هست
ای کلاس از اس کلاس کوچکتر و همچنین اسپرت تر هست.
هر کدوم اس یدان های بنز در سگمنت جدایی هستن و فک نمیکنم اینطور که شما میگید باشه
تازه کلاس سی هم هست که
کلاس های دیگر هم هست که دیگه نمیخواد اشاره بشه اونم سدان
کراس اور و غیره بماند
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۱اها خیلی ممنون . بالاخره یکی شفاف سازی کرد بدون اینکه الکی تیکه بندازه . بعد میشه کلا درباره کلاس های مرسدس سواری هم بگید لطفا؟ یعنی اینکه چه سبک ماشین هایی هستن . c کلاس و …
در ضمن من اول اینکه اشنایی اصلا با رند بنز ندارم و توی این هفته که یکمی به بنز علاقه مند شدم دارم یکمی اطلاعات جمع میکنیم و دوم اینکه ای کلاس قبلنا یه ماشین کاملا اقتصادی بود و من روی همون حساب بنز دانشجویی گفتم فکر نمیکردم e class هم لوکس هست
GMA
۱۳ خرداد ۱۴۰۱E کلاس اقتصادیه؟! :)))
javadhy
۱۳ خرداد ۱۴۰۱در کل برندهایی مثل بنز و بی ام و برند پریمیوم حساب میشن خودروی اقتصادی تولید نمیکنن همین e class قیمت پایه نسخه سدانش ۵۴ هزار دلاره که برای نسخه کوپه به ۶۶ و استیشن به ۶۸ هزار دلار میرسه که هر سه نسخه در کلاسشون بالاترین قیمتای پایه حتی در ردیف برندهای لوکسو دارن برند اقتصادی شرکت مورد علاقتونه جناب مثلا دوج چارجر پایهsxt از ۳۰ هزار دلار شروع میشه
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۱اها درست . پس اصلا این اقتصادی نیست من همیشه از e class یه سدان خیلی معمولی تو ذهنم بود . ممنون . فقط اون دوج چارجری که من بهش علاقه دارم قیمتش از ۱۰۰ هزار تا شروع میشه عزیز
javadhy
۱۳ خرداد ۱۴۰۱کجای دنیا دوج چارجر از ۱۰۰ هزار تا شروع میشه؟ دیگه بالاترین نسخش که hellcat redeyeباشه از ۸۰ هزار تا شروع میشه
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۱دوج چارجری که من بیشتر از همه دوج ها دوسش دارم مدل ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ هست که نسخه های تمام فابریکش با کاتولوگ اصل اصل موپار کلکسیونر های جهان براش سر میشکونن . و چارجری که من دوست دارم کل ماشینبازی های ایران براش میمیرن . نکه هلکت رد ای رو دوست نداشته باشم نه اتفاقا هلکتم خیلی دوست دارم ولی کنار مدل ۶۸ هیچ ماشینی رو ماشین حساب نمیکنم هیچ ماشینی .
RezaRs
۱۳ خرداد ۱۴۰۱خیلی سطحی
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۱تعریف میکنم از بنز میگن سطحی . هیت کنم بنزو خب بازم چیزای همین جوری .
اصلا نظرات شما برام مهم نیست چون حتی اگر از بنزی که بت ازش ساختینم تعریف کنم بازم نظر مخالفی دارین
TML BN
۱۳ خرداد ۱۴۰۱نههههههه فکر کنم کلاس A اقتصادیه و ارزون تره ماشین بنزه
TML BN
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ارزون ترین*
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۱درسته ممنون
Mosi
۱۳ خرداد ۱۴۰۱تنوع سدان های بنز زیاده که من اونایی که یادمه رو میگم
کلاس,S,E,C,A,CLS,CLE,CLA
کلاسA هاچبکه که سدان هم داره
سدان AMG GT هم هست که به شدت اسپرته ا
همشون هم لوکسن که خوب البته سطح کلاس A از بقیه پایین تره از همه هم کوچک تره
کلاس اس سدان فول سایزه از همه هم لوکس تره و نماد سگمنت خودش هست
کلاس Eهم خیلی لوکس هست و دربالاترین سطحش که همون E63Sهست اسپرت ترین و سریع ترین سدان بنز هست(البته AMG GT63 هم هست که اونهم همینطوره خیلی هم از کلاس Eگرونتره
عملا ۲ برابر قیمت داره فک کنم)
Tiger
۱۳ خرداد ۱۴۰۱بنر تو کلاس سدان c و E و S رو داره… بی ام و هم سری یک تا هشت رو داره… حالا بنز برای مقابله با کلاس M بی ام و اومده چکار کرده؟ کلاس C و E که مدل معمولیش چهار سیلندره رو اسپرت تر کرده و هشت سیلندر… مثلا رقیب سلطان سدان ها که BMW M5 باشه بنز E 63S هست که هشت سیلندره… امیدوارم کمکت کرده باشم
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۱از شما و جناب mosi بسیار ممنونم . گرفتم چی شد . یعنی این هشت سیلندرا نسخه لوکس و لاکچری بنز e class هست وگرنه ای کلاس معمولی خیلی هم پرفورمنس و حالا لوکسم نیست . کاملا گرفتم چی شد . اونایی که کد 63 دارن پرفورمنس هستن برای رقاب با m . مرسی واقعا
امیرشایان فرازی
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ای بابا این که نشد که
Alan.r
۱۳ خرداد ۱۴۰۱واقعا ناراحت شدم خیلی حیف شد
R@m!n
۱۳ خرداد ۱۴۰۱نمی دونم چرا مثل بی ام و موتوراشونو هیبرید نمی کنن و اصرار به حذف هشت سیلندری دارن که کلی بهینه سازی هم روش انجام شده.
Taha Malek
۱۳ خرداد ۱۴۰۱داره باورم میشه ما آخرین نسل ماشین باز هستیم…
mm-yarlou
۱۳ خرداد ۱۴۰۱صنعت خودرو رسما فوت کرد
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۱دوستان موتور ماشین فقط به فقط هشت سیلندر از همه لحاظ v8 بهتر هست . صدای بهتری دارن جای کمی میگیرن قوی ترن استهلاک کمی دارن گشتاور بسیار بالا . اصلا به غیر از هشت به هیچ چیز دیگه ای فکر نکنید . تمامی ماشین های سطح بالا ۸ سیلندر با حجم موتور بالای ۴ لیتر هستن فرقی هم نداره امریکایی المانی ژاپنی . حتی ژاپنی ها هم ماشین های مدل بالاشون مثل لکسوس تمام هشت سیلندر . بهترین تیپ لندکروز هشت سیلندر (لندکروز شیش اصلا تو دبی خیلی کم تره تا هشت) . ماشین برای افرود میخوای هشت . برای درگ هشت . برای بارکشی هشت . برای لوکس بودن هشت . فقط به فقط v8 اونم چه بهتر که یه امریکایی باشه . حالا امریکایی هم نباشه بازم هشت سیلندر خیلی دوست داشتنیه حتی اگه کره ای باشه
HamiD
۱۳ خرداد ۱۴۰۱عقایدت رو بعنوان فکت به خورد مردم نده …
بستگی داره کجا میخوای از موتور استفاده کنی …
اقتصادی ها به هیچ وجه نیاز به ۸ سیلندر ندارن …
در ضمن جای کمی میگیره؟؟
شوخی که نمیکنی!!!
قوی ترن؟!
عجب!!!
HamiD
۱۳ خرداد ۱۴۰۱جمرا 3 سیلندر 2 لیتر …
مجموعا 1700 اسب بخار …
وقتی 4 سیلندر ها رو مسخره میکنی لابد میتونی اینم مسخره کنی …
آره مهندسی فقط لگنای 50 سال پیش چیه این 3 سیلندر با شتاب 1.9 ثانیه ای …
اصلا بدرد نمیخوره …
فقط لگن …
این واسه کار اون واسه فرار فلان هم واسه قرار
GMA
۱۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا متاسفم چقدر فاجعست سطح بعضی ها..
آقا حمید بنظرم جواب این کامنت ها رو ندید خودشون خسته میشن میرن…
مهردادکمال
۱۳ خرداد ۱۴۰۱اگر موتوری بسازن از اب ۱۰۰۰۰اسب بخار هم تولید کنه و شتاب ۰تا ۱۰۰تو یک ثانیه هم بزنه باز هم دلمثن برای ۸سیلندر تنگ میشه
Swedish Arrogant Tiger
۱۳ خرداد ۱۴۰۱کوتاه و غمگین.
رامتین
۱۳ خرداد ۱۴۰۱واقعا E کلاس ستاره خاص محصولات مرسدس هست. به شخصه علاقه زیادی به E53 کروک دارم. احتمالا در آینده هم CLE با یه لول پایینتر از E کلاس، به فعالیت ادامه خواهد داد.
parsa-bd01
۱۳ خرداد ۱۴۰۱هعی …
Mustang shelby gt 350
۱۳ خرداد ۱۴۰۱خدا حافظ سلاطین جاده
سلام موزن برقی ها
ak25789
۱۳ خرداد ۱۴۰۱سلام، واقعا مرسدس بنز همه ساخته هاش شاهکار هستن، یک به یک محصولاتش شاهکاری برای خودشون هستن حتی بعصی هاش که ماورای شاهکارن، واقعا حیف این موتورهای 8سیلندر توربو دیگه استفاده نشه تو خودروهای بنز، فقط همون غرشی که میکنه بسه، ای خدا اینا چی میسازن اونوقت خودروسازهای ما چی میسازن، لامصبا حداقل اندازه این چینی ها باشید، بیشترشو نتواستیم چون نمیتونید بشید تازه اگه هم بخوایید چندینو چندسال طول میکشه، دیگه از این به بعد دوره خودروهای برقی و هایبریدی هستش، البته خب شتاب خوبی هم دارن
The 911
۱۵ خرداد ۱۴۰۱تا دیروز به ماشینه توهین میکردن حالا غصه میخورن چه اینجا چه اونجا.