مرسدس بنز

مرسدس-ای ام جی E 63 S فاینال ادیشن، خداحافظی باشکوه با نیروگاه 8 سیلندر

درحالی‌که نسل بعدی مرسدس بنز E کلاس در فرایند توسعه قرار دارد، ژرمن‌ها از نسخه سفارشی مرسدس-ای ام جی +E 63 S 4Matic فاینال ادیشن رونمایی کرده است. این مدل خاص به‌صورت سدان و استیشن و تنها به تعداد ۹۹۹ دستگاه تولید خواهد شد تا با عرضه آن شاهد یکی از غم‌انگیزترین لحظات تاریخ صنعت خودرو یعنی خداحافظی با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی AMG باشیم. نسل بعدی این خودرو بجای پیشرانه ۸ سیلندر از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد.

مدل فاینال ادیشن از نظر بصری به رنگ بدنه خاکستری گرافیت مات، رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج کاری شده، نشان‌های خاص AMG و گرافیک روی پروفایل و پکیج نایت مجهز شده است. پکیج نایت AMG شامل تریم مشکی براق اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی، تریم گلگیرها، تریم خطوط پنجره‌ها، آینه‌بغل‌ها، دیفیوزر عقب و خروجی‌های اگزوز خواهد بود. خریداران به‌صورت سفارشی می‌توانند پکیج کربن I و II را سفارش دهند تا تریم فیبر کربن در خودرو بکار رود.

وقتی درب خودرو را باز کنید شاهد تابش نور لوگوی AMG روی زمین خواهید بود. رکاب‌های داخلی از جنس فولاد ضدزنگ نیز لوگوی نورانی این برند پرفورمنس را به نمایش می‌گذارند. پکیج صندلی پرفورمنس AMG نیز حمایت بیشتری از بدن به عمل می‌آورد و از گرم‌کن، سردکن و ماساژور سود می‌برد. این صندلی‌ها با پوشش چرم ناپا و دوخت زرد رنگ خودنمایی می‌کنند. چرم ناپا را می‌توان در پانل پشت آمپرها و برخی بخش‌های دیگر دید. کنسول مرکزی نیز با تریم فیبر کربن آراسته شده و داشبورد نیز از نورپردازی داخلی سود می‌برد. نهایتاً هم نشان شماره‌دار فاینال ادیشن روی کنسول مرکزی حک می‌شود که بر ماهیت سفارشی این خودرو تأکید دارد.

زیر کاپوت تغییری وجود ندارد و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی قدرت ۶۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. در نظر داشته باشید که این خودرو آخرین E کلاس ۸ سیلندر تاریخ است و بنابراین ارزش کلکسیونی بالایی برای طرفداران دارد. همان‌گونه که گفته شد تنها ۹۹۹ دستگاه از +E 63 S 4Matic فاینال ادیشن تولید خواهد شد و چادر ویژه AMG نیز به مالکان اهدا خواهد شد. این خودروساز اشاره‌ای به قیمت محصول خود نداشته اما انتظار داریم بهای آن اندکی بیشتر از نسخه استاندارد باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    ای فلک تا کی کلک

    موافقم 61
    مخالفم 3
  2. Jdm باز

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    هععععی…

    موافقم 40
    مخالفم 3
  3. GMA

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    پایان غرش شیر…

    موافقم 49
    مخالفم 3
    1. Jdm باز

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      اونی که همه رو دیسلایک کرده کیه 😐

      موافقم 23
      مخالفم 5
      1. GMA

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        هر کی که هست براش آرزوی آرامش روحی دارم😔🤲:))

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. Jdm باز

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1062 ديدگاه)

          🤲🤲

          موافقم 12
          مخالفم 2
  4. VIPER

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    مسخره بازیه به خدا چند وخت پیش
    خبر توقف ۱۲ سیلندرها حالا هم ۸سیلندر ها
    امیدوارم e کلاس حد اقل تو‌مدل e63 دارای موتور شیش سیلندر باشه

    موافقم 44
    مخالفم 6
  5. javadhy

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    اولا از شنیدن این خبر چند روز پیش واقعا ناراحت شدم بعد از ۳۶ سال e class داره با v8 خداحافظی میکنه و اینکه توی یه مطلب خارجی خوندم که نسل بعد e63 چهار سیلندره البته خبر رسمی نیست، واقعا درک نمیکنم روح خودرویی که با موتورش شکل گرفترو اگه موتورشو برداری دیگه چی ازش میمونه!

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. TML BN

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      بعد بدبختی اینجاست مردم عادی عین چی میرن می‌خرن این مدل های الکتریکیو البته بدبختا چاره ای هم ندارن یکجوری این برند ها با مدل های الکتریکی مردم رو دوره کردن مردم بدبخت چاره ای ندارن بعد اونجا که مثل اینجا نیست که چمیدونم میرم ماکسیما ۲۰ سال پیش میخرم هم پز میدم اونجا دقیق نمیدونم ولی خودرو های قدیمی خیلی مالیات سنگینی دارن و خب اصلا ماشین توپی نیست و دهن پر کن نیست چون بالاخره همه دوست یک ماشین خوب و دهن پر کن داشته باشن پس رو میارن به این الکتریکی ها و میدونم مثلا بعضی از خودرو ها مدل های بنزینی هم دارن ولی کمن و بعضی خام مانیتور بزرگ و صندلی سفید و صدای الکتریکی میشن
      هر کی انتخابی داره
      تازه الان خیلی اوضاع خوبه قول میدم ۵ سال آینده ۹۰ درصد بازار اروپا الکتریکی شده
      اینم بگم که دولت ها تعرفه های خوبی برای ماشین های الکتریکی گذاشتم و علت خرید خیلی از خریدار ها همین هست
      ببخشید سرتون رو درد آوردم

      موافقم 27
      مخالفم 6
    2. Reza Waffen SS

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      تازه داشتم باهاش حال میکردم اخه

      موافقم 13
      مخالفم 2
  6. TML BN

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    خداحافظ ای ۸ سیلندر
    خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
    😂😂

    موافقم 34
    مخالفم 3
    1. viper2

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      یه سوال .مگه ای کلاس نسخه اقتصادی بنز نیست . یعنی نسخه اقتصادی بنز هم موتورش ۸ سیلندر بوده؟ یعنی اقتصادیشونم ۸ سیلندره؟ یا علی . همیشه فکر میکردم قط ماشینای لوکس یا اسپرت هشت سیلندرن الان فهمیدم ماشین اقتصادیشونم هشته . ما هم ماشین لوکسمون ۴ هست به به

      موافقم 2
      مخالفم 34
      1. Mosi

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (80 ديدگاه)

        بنز کلا خودروسازی لوکس هست
        اقتصادی میخواید باید تویوتا بخرید
        درسته اس کلاس گل سر سبد سدان های بنز هست ولی ای کلاس هم بسیار لوکس هست
        ای کلاس از اس کلاس کوچکتر و همچنین اسپرت تر هست.
        هر کدوم اس یدان های بنز در سگمنت جدایی هستن و فک نمیکنم اینطور که شما میگید باشه

        تازه کلاس سی هم هست که
        کلاس های دیگر هم هست که دیگه نمیخواد اشاره بشه اونم سدان
        کراس اور و غیره بماند

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. viper2

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اها خیلی ممنون . بالاخره یکی شفاف سازی کرد بدون اینکه الکی تیکه بندازه . بعد میشه کلا درباره کلاس های مرسدس سواری هم بگید لطفا؟ یعنی اینکه چه سبک ماشین هایی هستن . c کلاس و …

          در ضمن من اول اینکه اشنایی اصلا با رند بنز ندارم و توی این هفته که یکمی به بنز علاقه مند شدم دارم یکمی اطلاعات جمع میکنیم و دوم اینکه ای کلاس قبلنا یه ماشین کاملا اقتصادی بود و من روی همون حساب بنز دانشجویی گفتم فکر نمیکردم e class هم لوکس هست

          موافقم 1
          مخالفم 11
      2. GMA

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        E کلاس اقتصادیه؟! :)))

        موافقم 11
        مخالفم 2
      3. javadhy

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (331 ديدگاه)

        در کل برندهایی مثل بنز و بی ام و برند پریمیوم حساب میشن خودروی اقتصادی تولید نمیکنن همین e class قیمت پایه نسخه سدانش ۵۴ هزار دلاره که برای نسخه کوپه به ۶۶ و استیشن به ۶۸ هزار دلار میرسه که هر سه نسخه در کلاسشون بالاترین قیمتای پایه حتی در ردیف برندهای لوکسو دارن برند اقتصادی شرکت مورد علاقتونه جناب مثلا دوج چارجر پایهsxt از ۳۰ هزار دلار شروع میشه

        موافقم 16
        مخالفم 1
        1. viper2

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اها درست . پس اصلا این اقتصادی نیست من همیشه از e class یه سدان خیلی معمولی تو ذهنم بود . ممنون . فقط اون دوج چارجری که من بهش علاقه دارم قیمتش از ۱۰۰ هزار تا شروع میشه عزیز

          موافقم 2
          مخالفم 13
        2. javadhy

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          کجای دنیا دوج چارجر از ۱۰۰ هزار تا شروع میشه؟ دیگه بالاترین نسخش که hellcat redeyeباشه از ۸۰ هزار تا شروع میشه

          موافقم 15
          مخالفم 2
        3. viper2

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          دوج چارجری که من بیشتر از همه دوج ها دوسش دارم مدل ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ هست که نسخه های تمام فابریکش با کاتولوگ اصل اصل موپار کلکسیونر های جهان براش سر میشکونن . و چارجری که من دوست دارم کل ماشینبازی های ایران براش میمیرن . نکه هلکت رد ای رو دوست نداشته باشم نه اتفاقا هلکتم خیلی دوست دارم ولی کنار مدل ۶۸ هیچ ماشینی رو ماشین حساب نمیکنم هیچ ماشینی .

          موافقم 1
          مخالفم 21
      4. RezaRs

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (297 ديدگاه)

        خیلی سطحی

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. viper2

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          تعریف میکنم از بنز میگن سطحی . هیت کنم بنزو خب بازم چیزای همین جوری .
          اصلا نظرات شما برام مهم نیست چون حتی اگر از بنزی که بت ازش ساختینم تعریف کنم بازم نظر مخالفی دارین

          مخالفم 18
      5. TML BN

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        نههههههه فکر کنم کلاس A اقتصادیه و ارزون تره ماشین بنزه

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. TML BN

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          ارزون ترین*

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. viper2

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          درسته ممنون

          موافقم 1
          مخالفم 5
      6. Mosi

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (80 ديدگاه)

        تنوع سدان های بنز زیاده که من اونایی که یادمه رو میگم
        کلاس,S,E,C,A,CLS,CLE,CLA
        کلاسA هاچبکه که سدان هم داره
        سدان AMG GT هم هست که به شدت اسپرته ا
        همشون هم لوکسن که خوب البته سطح کلاس A از بقیه پایین تره از همه هم کوچک تره
        کلاس اس سدان فول سایزه از همه هم لوکس تره و نماد سگمنت خودش هست
        کلاس Eهم خیلی لوکس هست و دربالاترین سطحش که همون E63Sهست اسپرت ترین و سریع ترین سدان بنز هست(البته AMG GT63 هم هست که اونهم همینطوره خیلی هم از کلاس Eگرونتره
        عملا ۲ برابر قیمت داره فک کنم)

        موافقم 6
        مخالفم 1
      7. Tiger

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        بنر تو کلاس سدان c و E و S رو داره… بی ام و هم سری یک تا هشت رو داره… حالا بنز برای مقابله با کلاس M بی ام و اومده چکار کرده؟ کلاس C و E که مدل معمولیش چهار سیلندره رو اسپرت تر کرده و هشت سیلندر… مثلا رقیب سلطان سدان ها که BMW M5 باشه بنز E 63S هست که هشت سیلندره… امیدوارم کمکت کرده باشم

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. viper2

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          از شما و جناب mosi بسیار ممنونم . گرفتم چی شد . یعنی این هشت سیلندرا نسخه لوکس و لاکچری بنز e class هست وگرنه ای کلاس معمولی خیلی هم پرفورمنس و حالا لوکسم نیست . کاملا گرفتم چی شد . اونایی که کد 63 دارن پرفورمنس هستن برای رقاب با m . ‌مرسی واقعا

          موافقم 1
          مخالفم 2
  7. امیرشایان فرازی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ای بابا این که نشد که

    موافقم 5
    مخالفم 4
  8. Alan.r

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    واقعا ناراحت شدم خیلی حیف شد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. R@m!n

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    نمی دونم چرا مثل بی ام و موتوراشونو هیبرید نمی کنن و اصرار به حذف هشت سیلندری دارن که کلی بهینه سازی هم روش انجام شده.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  10. Taha Malek

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    داره باورم میشه ما آخرین نسل ماشین باز هستیم…

    موافقم 21
    مخالفم 2
  11. mm-yarlou

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    صنعت خودرو رسما فوت کرد

    موافقم 12
    مخالفم 2
  12. viper2

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    دوستان موتور ماشین فقط به فقط هشت سیلندر از همه لحاظ v8 بهتر هست . صدای بهتری دارن جای کمی میگیرن قوی ترن استهلاک کمی دارن گشتاور بسیار بالا . اصلا به غیر از هشت به هیچ چیز دیگه ای فکر نکنید . تمامی ماشین های سطح بالا ۸ سیلندر با حجم موتور بالای ۴ لیتر هستن فرقی هم نداره امریکایی المانی ژاپنی . حتی ژاپنی ها هم ماشین های مدل بالاشون مثل لکسوس تمام هشت سیلندر . بهترین تیپ لندکروز هشت سیلندر (لندکروز شیش اصلا تو دبی خیلی کم تره تا هشت) . ماشین برای افرود میخوای هشت . برای درگ هشت . برای بارکشی هشت . برای لوکس بودن هشت . فقط به فقط v8 اونم چه بهتر که یه امریکایی باشه . حالا امریکایی هم نباشه بازم هشت سیلندر خیلی دوست داشتنیه حتی اگه کره ای باشه

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. HamiD

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      عقایدت رو بعنوان فکت به خورد مردم نده …
      بستگی داره کجا میخوای از موتور استفاده کنی …
      اقتصادی ها به هیچ وجه نیاز به ۸ سیلندر ندارن …
      در ضمن جای کمی میگیره؟؟
      شوخی که نمیکنی!!!
      قوی ترن؟!
      عجب!!!

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. HamiD

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        جمرا 3 سیلندر 2 لیتر …
        مجموعا 1700 اسب بخار …

        وقتی 4 سیلندر ها رو مسخره میکنی لابد میتونی اینم مسخره کنی …
        آره مهندسی فقط لگنای 50 سال پیش چیه این 3 سیلندر با شتاب 1.9 ثانیه ای …
        اصلا بدرد نمیخوره …
        فقط لگن …
        این واسه کار اون واسه فرار فلان هم واسه قرار

    2. GMA

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      واقعا متاسفم چقدر فاجعست سطح بعضی ها..
      آقا حمید بنظرم جواب این کامنت ها رو ندید خودشون خسته میشن میرن…

  13. مهردادکمال

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1986 ديدگاه)

    اگر موتوری بسازن از اب ۱۰۰۰۰اسب بخار هم تولید کنه و شتاب ۰تا ۱۰۰تو یک ثانیه هم بزنه باز هم دلمثن برای ۸سیلندر تنگ میشه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  14. Swedish Arrogant Tiger

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    کوتاه و غمگین.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. رامتین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    واقعا E کلاس ستاره خاص محصولات مرسدس هست. به شخصه علاقه زیادی به E53 کروک دارم. احتمالا در آینده هم CLE با یه لول پایینتر از E کلاس، به فعالیت ادامه خواهد داد.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. parsa-bd01

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هعی …

  17. Mustang shelby gt 350

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    خدا حافظ سلاطین جاده
    سلام موزن برقی ها

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. ak25789

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، واقعا مرسدس بنز همه ساخته هاش شاهکار هستن، یک به یک محصولاتش شاهکاری برای خودشون هستن حتی بعصی هاش که ماورای شاهکارن، واقعا حیف این موتورهای 8سیلندر توربو دیگه استفاده نشه تو خودروهای بنز، فقط همون غرشی که میکنه بسه، ای خدا اینا چی میسازن اونوقت خودروسازهای ما چی میسازن، لامصبا حداقل اندازه این چینی ها باشید، بیشترشو نتواستیم چون نمیتونید بشید تازه اگه هم بخوایید چندینو چندسال طول میکشه، دیگه از این به بعد دوره خودروهای برقی و هایبریدی هستش، البته خب شتاب خوبی هم دارن

  19. The 911

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    تا دیروز به ماشینه توهین میکردن حالا غصه میخورن چه اینجا چه اونجا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا