این خودرو درکنار فنربندی تطبیقی و یک موتور برقی ۱۶۱ اسب بخاری، به لانچکنترل هم مجهز شده است.
AMG بعدی که به درگاه شارژ مجهز میشود، کلاس E خواهد بود. E53 که در دو نسخه سدان و استیشن روانه بازار میشود، درکنار بهرهمندی از موتور درونسوز قدرتمند ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی خود از کمکپیشرانه الکتریکی هم استفاده میکند که رویهمرفته قدرت بیشتری را در اختیار سدان لوکس-تجاری این شرکت قرار میدهد.
نمونه پیشین E53 از ۴۲۹ اسب بخار قدرت سود میبرد؛ حال اما با استفاده از پیشرانه توربوشارژ ۶ سیلندر، قدرت به ۴۴۳ اسب بخار افزایش یافته است. به کمک۱۶۱ اسب بخار قدرت سیستم برقی، این خودرو رویهمرفته ۵۷۷ اسب بخار را از طریق جعبهدنده ۹ سرعتی خودکار در اختیار چهار چرخ قرارمیدهد. البته مهندسان مرسدس پا را از این هم فراتر گذاشتهاند تا با فعالشدن حالت مسابقه و لانچکنترل تازه در این خودرو، قدرت خروجی بهطور موقت به ۶۰۳ اسب بخار افزایش پیدا کند.
گشتاور E53 جدید هم از ۵۲۰ به ۷۵۰ نیوتنمتر رسیده است که میتواند بههمراه قدرت مناسب و سیستم لانچکنترل، شتاب اولیه تاثیرگذاری را برای این خودرو رقم بزند. این سدان هیبریدی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد؛ نسخه استیشن هم تنها ۰.۱ ثانیه کندتر از برادر خود عمل میکند. هر دو مدل موجود E53 بهصورت الکترونیکی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت مجهز شدهاند. خریدارانی که بخواهند سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کنند میتوانند «AMG Driver’s Package» را برای خودروی خود تهیه کنند.
درصورت استفاده حالت تمام برقی این خودرو، حداکثر سرعت به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا میکند. نیروی حرکت برقی از یک باتری در کف بدنه خودرو حاصل میشود که ظرفیتی ۲۱.۲۲ کیلووات ساعتی دارد و به ادعای سازنده میتواند تا ۱۰۰ کیلومتر، سرنشینانش را همراهی کند.
E53 در مقایسه با یک دستگاه کلاس E ساده، بدنهای مستحکمتر، ترمزهای بزرگتر و سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب بهصورت استاندارد دارد. سیستم چهار چرخ محرک آن هم درکنار فنربندی تطبیقی و میراگری متغیر به راننده اطمینان میدهند که سواری آن با نمونه عادی متفاوت خواهد بود. این نسخه از طراحی اسپرتتر سود میبرد که بهلطف طاق چرخهای جلو، جلوپنجره درخشان و اگزوزهای چهارگانه میسر شده است. البته محور جلوی آن هم کمی نسبتبه نسخه عادی کلاس E پهنتر شده است.
با ورود کوپه CLE53 دیگر خبری از نمونه کوپه و کانورتیبل کلاس E نیست. CLE هم از همان موتور ۶ سیلندر استفاده میکند اما هنوز به سیستم هیبریدی مرسدس مجهز نشده است. البته که داستان خودروهای عملکرد بالای این برند آلمانی به E53 ختم نمیشود و هنوز باید منتظر E63 بمانیم که آن هم با فناوری هیبریدی پیشرانه معرفی خواهد شد که اینبار بهجای V8 خوشصدا از نموهه ۶ سیلندر استفاده خواهد کرد. C63 چهار سیلندر و S63 V8 هم به موتورهای برقی مجهز شدهاند؛ براساس همین الگو میتوان تشخیص داد که روزگار مرسدسهای تمام بنزینی به سر آمده است.
E53 تنها در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد. هنوز خبری از قیمت قطعی آن نیست. تنها میدانیم که نسل پیشین این خودرو از کارخانه با قیمت ۸۱,۳۰۰ دلار عرضه شد. نظر شما درباره مدل جدید مرسدس AMG E53 چیست؟
⭐️❤️ BENZ ❤️⭐️
۲۲ اسفند ۱۴۰۲🇩🇪وای بنز با قدمت بالا ، شاهکار آلمانی دنیای خودروسازی که اکثر مردم دنیا دوسش دارن تا جایی که اکثر خودروهای تشریفاتی کارکنان ارشد مدیریتی کشورها(شاهان ، رئیس جمهورها و نخست وزیرها) بنز هست🇩🇪
خسرو
۲۲ اسفند ۱۴۰۲برخلاف بسیاری از مردم، از سبک تخم مرغی eqs خوشم میومد اما قبول دارم با اینکه مرسدس بود اما حس مرسدس رو نمیداد.
از اینکه طراحی تخم مرغی مرسدس به بلوغ رسید و تقریباً وارد دیگر سری ها شد، خوشحالم.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/mercedes-amg-e-53-hybrid-2024-2.jpg
JaMsHiD
۲۲ اسفند ۱۴۰۲در برابر eqs طراحی جعبه ای داره !
Eqs عملا یه تخم مرغ بود که دو زائده از جلو و عقب بهش وصل بود . این خیلی بهتره ولی به پای طراحی نسل های قبلیشو نمیرسه
Mercedes
۲۵ اسفند ۱۴۰۲به مرور بهتر هم میشه و از نسل قبل هم بهتر میشه
یه چند سال زمان میخواد
یه چیزی
دقت کردین تنها کشوری که وقتی اسمش میاد بدون هیچ شک و تردیدی بابت محصولات و خدماتش تمام مردم دنیا پول پرداخت میکنند چه کشوریه؟ (ممکنه بگین ژاپن و … ولی هیچکدوم درست نیست چون اونا همشون هم چیزای خوب دارن هم بد)
جواب فقط یک اسمه ، Germany!
Made in Germany لامصب مثل یک استاندارد جهانی میمونه ، هیچی رو دستش نیست
parhamiof
۲۲ اسفند ۱۴۰۲بهره گیری از تجربه،یکی از عواملیه که باعث پیشرفت میشه.
بعد از این که نقد های منفی از طرف مردم برای eqs دریافت کرد،نکات بد رو کنار گذاشت و قسمتای خوب طراحی رو وارد خودرو های دیگه کرد.
برای همینه که مرسدس(و البته تمام شرکت های خودروسازی موفق) واقعا طراحیای خوب و به یاد ماندنی ای داره.
البته منظورم این خودرو نیست،کلی میگم.
⭐️مرسدس بنز (ساخت کشور آلمان)⭐️
۲۲ اسفند ۱۴۰۲🖤❤🧡💛 قطعا بنز اعتبار انکار ناپذیر دنیای خودروسازی است و بخشی از تاریخ و هویتش و به همراه آرم ستاره شکل(ستاره سه پر) چه اسم زیبا و خوش آوایی هم داره اصلا خیلی کیف داره 🖤❤🧡💛
Kktoos
۲۲ اسفند ۱۴۰۲زیباس🔥🔥🔥🔥🔥
مهران
۲۲ اسفند ۱۴۰۲دوست عزیز دقیقا کجاش زیباست!!!!!
واقعا نمیدونم این چه طراحیاییه که انجام میدن…
اونم نه یه شرکت جدید و نوپا…
Amirreza.M
۲۲ اسفند ۱۴۰۲؟؟!!
Joker
۲۲ اسفند ۱۴۰۲با طراحیش حال نمیکنم،طراحی مرسدس بنز بدجور رو به افوله…این همه فانتزی کاری واسه چیه من نمیدونم؟!مگه دارید واسه دختربچه ماشین طراحی می کنید،شما یه نیگا به نسل دوم cls بنداز الاهه زیبایی که هم طراحی زمخت داره و هم دلربا…
رامتین
۲۲ اسفند ۱۴۰۲بنظرم موتور فوق العاده ای شده. دیگه خودروسازی انجین کاملا برقی نمیزنه یعنی ترجیحش نیست.
سالار فصل
۲۲ اسفند ۱۴۰۲تویوتا و هاندا مسیر درست رو به خودروسازان یادآوری کردند.
۲۲ اسفند ۱۴۰۲میشه عکس نسل قبلیشو بدید 😐
سبحان
۲۲ اسفند ۱۴۰۲شرکت ها برای اینکه بتونن خودرو بفروشند هر سال چند ده قطعه جدید طراحی های جدید و از نو ، هزار نوع دوز و کلک ، ده نوع رنگ جدید و … مجبور میشن به ماشین هاشون اضافه بکنن
تسلا خیلی ساده میاد تو اروپا و آمریکا بدون اضافه کاری مثل عسل میفروشه و به ریش همه میخنده
این هم نوعی هنره . بهش میگن هنر فهم نیاز مشتری
الان این بنز هیچ چیز جدیدی نداره که یکی از نیاز های مشتری رو حل بکنه
حقشون پشت تسلا له له بکنن
جرمی کلارکسون
۲۲ اسفند ۱۴۰۲چراغ های عقب هم شبیه آرم بنز شده
Taha Ayoobi
۲۲ اسفند ۱۴۰۲عقبش چه طراحی خفنی داره
ولی در کل طراحیش اونقد عالی نیست